Galactic Civilizations 3

Hot
REVIEWED ON PC  

Επιστροφή στον Γαλαξιακό αλλά όχι στον ποιοτικό θρόνο.

Επιστροφή στον Γαλαξιακό αλλά όχι στον ποιοτικό θρόνο.

Επιστροφή στον Γαλαξιακό αλλά όχι στον ποιοτικό θρόνο.

Αν αύριο το πρωί βρεθεί μπροστά σας ένα άτομο και υποστηρίξει ότι μπορεί να σας κάνει αυτοκράτορα του Γαλαξία χαρίζοντας σας την απόλυτη εξουσία σε μια γαλαξιακή φυλή, εσείς δεν θα καλέσετε αμέσως το πλησιέστερο τρελάδικο για να έρθουν να τον μαζέψουν οι κύριοι με τις άσπρες μπλούζες; Είναι μετά να απορεί κανείς που αγαπάμε τόσο πολύ την εταιρεία ανάπτυξης Stardock Entertainment οι συντελεστές της οποίας έκαναν πραγματικότητα για εμάς ένα όνειρο που πηγάζει από την πιο τρελή φαντασία; Φυσικά ο γαλαξίας πάνω στον οποίο θα κυριαρχήσουμε και οι δυνάμεις που δρουν εκεί ανήκουν στο ψηφιακό πεδίο που ξεδιπλώνεται μπροστά μας όταν παίζουμε έναν από τους Galactic Civilizations τίτλους της, εντούτοις όμως η ευχαρίστηση που αποκομίζουμε πλησιάζει όσο μπορεί να πλησιάσει ένα video game την πραγματικότητα.

Το Galactic Civilizations II: Dread Lords ήταν το καλύτερο 4Χ sci–fi video game που είχα παίξει όταν κυκλοφόρησε το 2006 οπότε αδημονούσα κυριολεκτικά για το επόμενο «τέκνο» της σειράς που προαναγγέλθηκε η δημιουργία του εντός του 2013. Παρά την μεγάλη εμπορική επιτυχία του Galactic Civilizations II που συνέχιζε να πουλά μπόλικα κομμάτια μέχρι και το 2013, η ομάδα παραγωγής του ξόδευε την παραγωγικότητα της στην σειρά των fantasy 4X Elemental και σε μια ψηφιακή πλατφόρμα διανομής video games. Επιτέλους τον φετινό Μάιο το Galactic Civilizations 3 ολοκληρώθηκε και έφτασε η ώρα να κρίνουμε αν στέκεται στο ύψος των προσδοκιών μας ή αν πρόκειται περί «ξαναζεσταμένου φαγητού».

Ένας ταραγμένος Γαλαξίας
Κοντράροντας ευθέως πολλά games που ρίχνουν το βάρος τους στο sandbox τμήμα του gameplay, η σειρά των Galactic Civilizations έχει μια αξιοζήλευτη πλοκή που την απόλαυσα από την αρχή μέχρι το τέλος μαθαίνοντας τη. Στην μακραίωνη ιστορία του Γαλαξία που αφηγείται υπάρχουν δύο συγκεκριμένες φυλές που έχουν βάλει το στίγμα τους σε όλα τα κοσμοϊστορικά γεγονότα, η αυτοκρατορία των Drengin και η συμμαχία των γήινων, η Terran Alliance. Οι αιμοδιψείς Drengin συμμετείχαν σε όλους τους μεγάλους γαλαξιακούς πολέμους, πρώτα ενάντια στους Arceans, συνδημιουργούς της τεχνολογίας των αστρικών πυλών (stargates) και στην συνέχεια στράφηκαν σε πιο προσιτά θύματα όπως οι Torians. Όταν η ανθρωπότητα μπήκε στο διαγαλαξιακό παιχνίδι, αποκάλυψε την συλλογική ευφυΐα της φτιάχνοντας τους πρώτους υπερκινητήρες (hyperdrives), ένα σύστημα προώθησης που επέτρεψε σε μεμονωμένα διαστημόπλοια να διανύουν τεράστιες αποστάσεις με ασύλληπτες ταχύτητες.

Η δωρεά της επαναστατικής τεχνολογίας που προσέφερε η ανθρωπότητα στις γαλαξιακές φυλές αντί να κάνει πραγματικότητα μια γαλαξιακή ουτοπία οδήγησε στον απομονωτισμό όλων των λαών και σε μια ξέφρενη κούρσα για εξάπλωση σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του γαλαξία. Όσο λιγόστευαν οι κατάλληλοι προς αποικισμό κόσμοι τόσο οι φυλές άρχισαν να διαπληκτίζονται μεταξύ τους οδηγώντας σε πολύνεκρους πολέμους όπως η επίθεση των Korx ενάντια στους Altarians και η γενοκτονία των Xendar από τους γήινους. Το Galactic Civilizations 3 πιάνει το νήμα της ιστορίας μετά τον αδυσώπητο πενταετή πόλεμο των περισσότερων λαών του γαλαξία ενάντια στην αρχαία σατανική φυλή των Dread Lords.

10 χρόνια αργότερα η αυτοκρατορία των Drengin κυριαρχεί στον γαλαξία έχοντας διατηρήσει ανέπαφες τις δυνάμεις της κατόπιν της αποχής τους από τον πόλεμο και η καταπίεσή τους εξαπλώνεται σε όλες τις φυλές που δεν έχουν γονατίσει από τις απώλειες. Η Terran Alliance είναι η μοναδική δύναμη που μπορεί να κοντράρει τους Drengin όμως η διάσπαση των δυνάμεων της σε διαφορετικά ιδεολογικά στρατόπεδα (patriots–mutineers) και η γενικότερη αποδυνάμωση της προδιαγράφουν ένα σκοτεινό μέλλον για τους κατοίκους του γαλαξία.

Η πρώτη κίνηση προς την απόλυτη εξουσία περνά από την επιλογή μιας εκ των 8 playable φατριών που ενσωματώνουν μια σειρά ξεχωριστών χαρακτηριστικών βάση των οποίων θα προσαρμόσετε ανάλογα την στρατηγική σας. Η «χρυσή τομή» για τον αρχάριο είναι η Terran Alliance, μια φατρία με παραγωγικά άτομα, καλές διπλωματικές ικανότητες και τάση προς γρήγορη επέκταση σε νέους κόσμους. Αποκτώντας την διακυβέρνηση της Terran Alliance κάλυψα γρήγορα τα κοντινά αστρικά συστήματα με αποικίες μου και φρόντισα να δημιουργήσω γερές συμμαχίες προσφέροντας δωρεάν τεχνολογίες, κεφάλαια και συνθήκες. Το αποτέλεσμα ήταν να με αφήσουν ήσυχο για αρκετό καιρό μέχρι να αναπτύξω στο έπακρο την τεχνολογία και τις αποικίες μου, οδηγώντας τον λαό μου στην κατάκτηση του γαλαξία.

Θέλω να γίνω γαλαξιακός Χαλίφης!
Μια γρήγορη επίσκεψη σας στο tutorial mode του Galactic 3 θα σας εφοδιάσει με όλες τις απαραίτητες γνώσεις πάνω στο gameplay του ώστε να μην χρειαστείτε walkthrough από τα πρώτα σας βήματα. Το παιχνίδι είναι εξαιρετικά πολύπλοκο αλλά η εκμάθηση του γίνεται εύκολα και γρήγορα αν πέσει η απαραίτητη συγκέντρωση. Πρώτιστο μέλημα ενός καλού γαλαξιακού ηγεμόνα είναι η ανάπτυξη των πλανητών και η ευημερία των πολιτών του. Λατρεύω την απεικόνιση των υδάτινων και των χερσαίων μαζών των πλανητών μου και κυρίως, τα λιγοστά αρχικά πολύγωνα στα οποία τοποθετούνται όλα τα παραγωγικά κτίρια.

Χωρίς εργατικές μάζες να παράγουν μανιωδώς δεν μπορεί να νοηθεί σοβαρό κράτος έτσι αρχικά τοποθέτησα όσες περισσότερες φάρμες μπόρεσα καθώς και κτίρια με παραπλήσιες ιδιότητες, που αυξάνουν τον πληθυσμό δηλαδή. Μην προδίδεστε από τον μητρικό πλανήτη του εκάστοτε πολιτισμού που έχει πάντοτε το ίδιο όνομα, η γεωγραφία του αλλάζει μορφή τόσες φορές όσες ξεκινάτε το παιχνίδι. Αυτό σημαίνει ότι είναι απαραίτητη η τακτική του save and load μέχρι ο βασικός σας πλανήτης να έχει γόνιμα εδάφη γεμάτα special bonuses ειδάλλως η ανάπτυξη της αυτοκρατορίας σας θα είναι αργή και βασανιστική. Μετά από αρκετό loading πέτυχα μητρικό πλανήτη με πολύγωνα που χαρίζουν + 3 στο manufacturing και στο research. Έτσι ,έχτισα τριγύρω τους ένα σύμπλεγμα εργοστασίων και εργαστηρίων που εκτόξευσε τις παραγωγικές και ερευνητικές μου ικανότητες.

Οι πλανήτες αρχικά με εξόργισαν τα ελάχιστα πολύγωνα πάνω στα οποία μπορούσα να χτίσω, ομαδοποιώντας τα κτίρια μου με βάση την χρησιμότητα τους. Βλέπετε, ένας πρωτεύοντας τρόπος για να ανεβάσετε κατακόρυφα την παραγωγικότητα ενός πλανήτη είναι η τοποθέτηση όλων των κτιρίων με τα ίδια bonuses σε πολύγωνα που εφάπτονται μεταξύ τους ώστε να αυξάνεται η απόδοση τους. Το παιχνίδι γίνεται πολύ απολαυστικότερο όταν με την ανάπτυξη της τεχνολογίας αποκτήσετε την δυνατότητα πλήρους διαμόρφωσης ενός πλανήτη, γεμίζοντάς τον με πολύγωνα και παρακολουθώντας τους ζωτικούς αριθμούς της αυτοκρατορίας σας να πολλαπλασιάζονται ταχύτατα.

Αειφόρος ανάπτυξη!
Η δεύτερη ευχάριστη εμπειρία που δοκίμασα στο Galactic Civilizations 3 είναι ο πληθωρισμός στις τεχνολογικές ανακαλύψεις. Μπορεί οι τεχνολογικοί τομείς να είναι μόνο τέσσερεις αλλά το technology tree του καθενός έχει τόσα παρακλάδια που δεν ήξερα τι να πρωτοεπιλέξω και ποιο δρόμο να ακολουθήσω για να ισχυροποιήσω το κράτος μου. Έδωσα προτεραιότητα στο colonization τομέα για να διογκώσω τον αριθμό των υπηκόων μου και να ενισχύσω την βιομηχανία και την επιστήμη. Παράλληλα «έτρεχα» και τον governance τομέα που με έκανε αρεστό στις υπόλοιπες εξωγήινες φυλές και έδωσε μεγάλη ώθηση στην επιρροή μου πάνω τους. Οι engineering και warfare τομείς με απασχόλησαν μόνο όταν αποφάσισα να αφήσω την διπλωματία στην άκρη αντικαθιστώντας την με άλλα, πιο βίαια μέσα. Για να μην χάσετε τον μπούσουλα με τέτοιο αριθμό τεχνολογιών, ένα καλό tip είναι να δείτε ανοίξετε το technology tree που σας ενδιαφέρει σε όλο το εύρος του και να επιλέξετε απευθείας την σημαντικότερη τεχνολογική ανακάλυψη που επιθυμείτε, βάζοντας αυτόματα τους επιστήμονες σας να ανακαλύψουν μόνοι τους όλες τις προηγούμενες τεχνολογίες χωρίς την ανάμιξη σας.

Η ανάπτυξη των αστρικών βάσεων (starbases) και η εξόρυξη σπανίων υλικών από τα πέρατα του Γαλαξία δεν έπαψε να με συναρπάζει ούτε στιγμή. Σε πρώτη φάση γέμισα αστρικές βάσεις τον Γαλαξία, ακόμα και σε εδάφη άλλων φυλών, μόλις ανακάλυπτα ότι υπήρχε εκεί γύρω ένα ή και περισσότερα από τα 5 σπάνια γαλαξιακά υλικά (Durantium, Elerium, Antimatter, Promethion, Thulium). Τα εν λόγω υλικά οδηγούν στην κατασκευή προηγμένων κτιρίων και σκαφών. Εκτός από την συλλογή πρώτων υλών χρησιμοποίησα πολλές αστρικές βάσεις για να επεκτείνω την επιρροή της φυλής μου πέρα από τα φυσικά της σύνορα, αρπάζοντας πλανήτες μέσα από τα χέρια των αντιπάλων και επηρεάζοντας σφόδρα τις αποφάσεις του γαλαξιακού συμβουλίου. Το A.I. του Galactic Civilizations 3, ανεξάρτητα από το επίπεδο δυσκολίας που θα επιλέξετε, έχει κάνει πανούργους τους άλλους λαούς σε σημείο να μυρίζονται γρήγορα την απόπειρα επηρεασμού τους και να κηρύττουν αυτόματα πόλεμο.

Η τρίτη και τελευταία ωφελιμότητα των αστρικών βάσεων είναι η στρατιωτική τους χρήση. Φανταστείτε ένα στρώμα από διαστημικούς σταθμούς με πανίσχυρο οπλισμό γύρω από τους πλανήτες μου και στα σύνορα του κράτους. Στη συνέχεια προσπαθήστε να οραματιστείτε εχθρικούς στόλους να επιχειρούν απόβαση σε πλανήτη μου. Δεν μπορείτε ε; Λογικό είναι αφού δεν συνέβη ποτέ! Οι διαστημικές βάσεις ανήκουν στα θεμελιώδη εργαλεία που έχετε για να κερδίσετε το παιχνίδι αλλά και να διασκεδάσετε στην πορεία.

Επόμενος σταθμός της ιλιγγιώδους πορείας μου στο Galactic Civilizations 3 ήταν τα διαστημικά ναυπηγεία που με προμήθευσαν με πολλές απολαυστικές επιλογές. Στα ναυπηγεία χτίζονται τα διαστημόπλοια που μετέφεραν τον λαό μου σε παραδεισένιους πλανήτες, τους πεζοναύτες μου σε αιματηρές εισβολές σε εχθρικά εδάφη και τον πανίσχυρο οπλισμό μου σε αστρομαχίες χωρίς προηγούμενο. Ευχάριστη είναι η δυνατότητα βάση της οποίας επιλέγουμε ποιοι πλανήτες θα προσφέρουν τις παραγωγικές τους δυνάμεις για την κατασκευή των σκαφών και η μεγάλη ποικιλία αστρόπλοιων.

Ο σχεδιαστής των αεροσκαφών αξίζει τα εύσημα, αν και προσωπικά δεν με τράβηξε ιδιαίτερα να ασχοληθώ μαζί του. Ανοίγοντας τον πάντως μπορείτε να γίνετε ο αρχιτέκτονας μιας…«κολεξιόν» από διαστημόπλοια με κάθε είδος οπλισμού, θωράκισης αλλά και σχήματος. Ο μοναδικός περιοριστικός παράγοντας πέραν της φαντασίας σας είναι η χωρητικότητα του σκάφους, γεγονός που με εκνεύρισε διότι ήθελα να κατασκευάσω ένα τιτάνιο διαστημόπλοιο με όλα τα διαθέσιμα όπλα. Η πιο συναρπαστική στιγμή μου στον σχεδιαστή αεροσκαφών ήταν όταν δημιούργησα ένα στιβαρό στρατιωτικό σκάφος σε στυλ Battlestar Galactica με το πιλοτήριο του να περιστρέφεται σαν σβούρα γύρω-γύρω, μια χαοτική πινελιά που μου χάρισε πολύ γέλιο!

Κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο…
Η διπλωματία στο Galactic Civilizations 3 είναι κοινότυπη και εντελώς αδιάφορη. Σύναψα συμμαχία με τους φιλικότερους λαούς και trade agreements της πλάκας που δεν μου προσέφεραν καμία σοβαρή αύξηση στα εμπορικά μου κεφάλαια. Δεν μπορούσα με τίποτα να κάνω τα factions που με έβλεπαν με κακό μάτι εξαρχής να με συμπαθήσουν και οι υπόλοιπες διπλωματικές επιλογές. Για παράδειγμα ενέργειες όπως ανταλλαγή τεχνολογιών και πόρων, κήρυξη πολέμου σε άλλα factions κ.ο.κ. είναι σχεδόν άχρηστες γι’ αυτό και δεν ασχολήθηκα μαζί τους. Οι developers όφειλαν να παράσχουν πιο ουσιαστική διπλωματία ή να την παραλείψουν εντελώς. Αρκετό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ίντριγκες στο διαγαλαξιακό συμβούλιο όπου οι δυνατότερες φυλές μπορούν να πάρουν την προεδρία και να περάσουν ευνοϊκά για αυτές μέτρα.

Οι προσδοκίες μου για την απεικόνιση των αστρομαχιών στο Galactic 3 ήταν υψηλές και καταποντίστηκαν αμέσως μόλις αντίκρισα το σύστημα μάχης. Τα γραφικά και το animation των σκαφών μπορεί να ακολουθούν υψηλά στάνταρ αλλά η διεξαγωγή της μάχης είναι σκέτο ανέκδοτο. Οι γωνίες λήψεις πλην της αρχικής δεν προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο. Η κάμερα σε ορισμένες περιπτώσεις στοχεύει…στο άπειρο. Οι developers «φρόντισαν» να μας αφαιρέσουν κάθε έλεγχο στην διεξαγωγή και στο τελικό αποτέλεσμα της μάχης, μετατρέποντάς μας σε παθητικούς θεατές και εξαλείφοντας ένα στοιχείο του gameplay που θα είχε φοβερό ενδιαφέρον. Σκεφτείτε την ικανοποίηση σας αν μπορούσατε να συντρίψετε ανώτερους αριθμητικά εχθρικούς στόλους χάρη στην εξυπνάδα και την τακτική σας.

Στην προσπάθεια τους να ξανασκαρφαλώσουν στην κορυφή του βάθρου της Strategy κατηγορίας οι άνθρωποι της Stardock βιάστηκαν να μας πλασάρουν ένα ανολοκλήρωτο video game.

Εξίσου κακοσχεδιασμένη είναι και η εισβολή σε εχθρικούς πλανήτες. Το εισαγωγικό cinematic με μπρίζωσε αρκετά ώστε περίμενα να αντικρίσω επικές αποβάσεις πάνοπλων στρατιωτών και μάχη στενό με στενό στις εξωγήινες πόλεις. Σύντομα κατάλαβα ότι το θέαμα ήταν παραπλανητικό, επιτιθέμενος σε πλανήτες με transports γεμάτα στρατό και βλέποντας μια απλοϊκή οθόνη με νούμερα που εξηγούσαν τα ποσοστά επιτυχίας μου. Επίσης, καθαρίζοντας ένα πλανήτη από τα σκάφη που τον προστατεύουν σκόπευα να βομβαρδίσω τον πληθυσμό με όλο το οπλοστάσιο μου από την τροχιά και μετά να επιχειρήσω την κατάληψη του. Φυσικά το παιχνίδι δεν σας επιτρέπει κάτι τέτοιο, κάτι που επίσης με απογοήτευσε.

Αγοράζοντας έναν 4Χ τίτλο προετοιμάζεσαι εξαρχής για μπόλικες ώρες μικροδιαχείρισης της αυτοκρατορίας σου, στοιχείο του gameplay που αγαπάμε ιδιαίτερα. Υπάρχει όμως και ένα σημείο όπου η μικροδιαχείριση καταντά τόσο βαρετή που σε σπρώχνει στο να πατήσεις την επιλογή uninstall και να μην ξανακοιτάξεις πίσω. Στο Galactic Civilizations 3, όσο η γαλαξιακή μου αυτοκρατορία ήταν μικρή και οι πλανήτες μου ελάχιστοι, μου άρεσε να περιφέρομαι από τον έναν στον άλλο καθορίζοντας χειροκίνητα το χτίσιμο των κτιρίων και την μετατόπιση της παραγωγικής ικανότητας ανάμεσα στην αγία τριάδα της ανάπτυξης: βιομηχανία, επιστήμη, οικονομία.

Η εξάπλωση της αυτοκρατορίας μου σε πολλούς πλανήτες άρχισε να μετατρέπει την πρώην απολαυστική διαδικασία σε βαρετή και επαναλαμβανόμενη οπότε αναρωτιέμαι γιατί οι developers δεν πρόσθεσαν governors στο gameplay ώστε να μπορούμε να την αυτοματοποιήσουμε όταν το επιθυμούσαμε. Επίσης γιατί δίπλα στον τροχό της παραγωγής όπου κατανέμονται οι δυνατότητες του κράτους δεν προστέθηκε ένας στατιστικός πίνακας που θα έδειχνε επακριβώς την μεταβολή της παραγωγής ανάλογα με την κίνηση του τροχού για να μην ανατρέχουμε σαν βλάκες από πλανήτη σε πλανήτη; Τέλος, που βρίσκεται ο δείκτης της φορολογίας καθώς και πρόσθετες επιλογές που θα καθιστούσαν την αύξηση του ηθικού των υπηκόων διασκεδαστικότερη;

Το A.I. δεν έχει προσεχθεί καθόλου αν κρίνω από τις αστείες αντιδράσεις των αντίπαλων λαών. Σε μια περίπτωση μου κήρυξε τον πόλεμο ένα συμμαχικό faction χωρίς κανέναν εμφανή λόγο, σε μια άλλη περίπτωση και μερικούς γύρους μετά την κήρυξη πολέμου από τους Drengin, οι αιμοδιψείς εξωγήινοι παρακαλούσαν για ειρήνη μόλις αντελήφθησαν ότι το κράτος μου είναι πολύ ισχυρότερο! Η διπολική συμπεριφορά του A.I. αφαιρεί κάθε ρεαλισμό και λογική από τις αντιδράσεις του αποκαλύπτοντας την απρόσεχτη δουλειά που έχει γίνει στον συγκεκριμένο τομέα του gameplay.

Τουλάχιστον, αναφορικά με την διάρκεια του, το Galactic 3 πατάει στα χνάρια του προκατόχου του, τροφοδοτώντας μας με εκατοντάδες ώρες gameplay μέχρι να μάθουμε όλες τις φυλές και να το τερματίσουμε με αυτές. Ο σχεδιασμός ενός faction όπως ακριβώς το επιθυμείτε παρέχει πολλές συναρπαστικές επιλογές και αποτελεί σκέτη πρόκληση αφού μπορείτε να σχεδιάσετε πολλαπλά factions χτίζοντας ένα Γαλαξία με φυλές από το Star Wars ή το Star Trek για παράδειγμα. Αρκετή παραμετροποίηση θα σας κεράσουν και οι τρεις «ιδεολογίες» που ανοίγουν νέους ορίζοντες στην ανάπτυξη σας. Τελικά, ένας ωκεανός από στατιστικά θα παρελάσει από τις οθόνες σας έως ότου ολοκληρώσετε το γαλαξιακό σας πεπρωμένο έτσι το τεράστιο επίπεδο παραμετροποίησης που διαθέτει δικαιολογεί εν μέρει την τσουχτερή του τιμή.

Multiplayer για φιλικές «εξόδους»
Για την μεγιστοποίηση της multiplayer απόλαυσης προτείνω την σύσταση μιας άτυπης συμμαχίας από κολλητούς σας με σκοπό την εξολόθρευση κάθε αντιπάλου επί του Γαλαξία. Με αφετηρία διαφορετικά σημεία του χάρτη μπορείτε να ανταλλάσετε πληροφορίες μέσω skype για τις φυλές και τους πλανήτες που βρίσκονται δίπλα σας σχηματίζοντας έτσι μια συνολική εικόνα του γαλαξιακού στερεώματος. Η συνέχεια είναι δεδομένη. Ανταλλαγή τεχνολογιών, ενδυνάμωση των κρατών σας και συνδυασμένη επίθεση στους αντιπάλους ξεκινώντας από τους πιο κοντινούς και επικίνδυνους. Αυτό θα πει multiplayer απόλαυση!

“Κοίτα πόσο όμορφος είναι ο Γαλαξίας μας!”
Δεν μπορώ να μην παραδεχτώ τους προγραμματιστές για την φοβερή δουλειά που έριξαν στον τομέα των γραφικών. Με εντυπωσίασε η λεπτομέρεια στον σχεδιασμό των σκαφών και συνάμα ολόκληρου του Γαλαξία, ρίξτε μια ματιά στο πόσο επιβλητικές είναι οι μαύρες τρύπες, κυριολεκτικά τρομάζεις να πλησιάσεις τα σκάφη σου σε αυτό το καταπληκτικό φαινόμενο από φόβο μήπως τα ρουφήξει μέσα, κάτι που δεν μπορεί να γίνει στο Galactic 3. Μίλησα ήδη για το οπτικό μεγαλείο που παρουσιάζουν οι αστρομαχίες και θέλω να τονίσω την ικανοποίηση μου για τα αμέτρητα εικονίδια που χρησιμοποιούνται στην διακυβέρνηση του κράτους.

Το soundtrack του Galactic 3 απαρτίζεται από αρκετά κομμάτια ορχηστρικής μουσικής που στοχεύουν στο ξύπνημα συγκεκριμένων συναισθημάτων εν ώρα παιχνιδιού. Για παράδειγμα, στην διάρκεια της διαχείρισης ενός πλανήτη απαλή, καθησυχαστική μουσική μας αφαιρεί κάθε ίχνος άγχους από το μυαλό μας ώστε οι επιλογές να είναι ψύχραιμες και σωστές. Μου άρεσε πολύ επίσης το μουσικό theme των Terran και το κεντρικό θέμα του παιχνιδιού που η ηχητική μεγαλοπρέπεια του θα μπορούσε να συντεθεί από μεγάλους μουσουργούς της Έβδομης Τέχνης σαν τον John Williams και τον Jerry Goldsmith.

Πλησιάστε το με προσοχή!
Οι περισσότεροι που διαβάζετε αυτό το review δεν έχετε ζήσει στην κατοχή ούτε και εγώ αλλά αν αποφασίσετε την αγορά του Galactic Civilizations 3 θα γευτείτε μια (ψηφιακή) φάβα! Έχοντας λατρέψει το Galactic Civilizations 2 περίμενα τεράστιες βελτιώσεις στο τρίτο μέρος της σειράς και όχι ένα ημιτελές προϊόν με πάρα πολλές ελλείψεις που ίσως βελτιωθούν με επερχόμενα expansion packs και DLCs. Αναρωτιέμαι αν οι beta testers του έδωσαν ή όχι το απαραίτητο feedback ή αν απλά οι developers χρειάζονταν βιαστικά χρήματα για να το ολοκληρώσουν. Προσωπικά θεωρώ το Endless Legend πολύ καλύτερη επιλογή στην κατηγορία των 4X strategy games και θα σας πρότεινα να μην δώσετε 50 ευρώ για το Galactic Civilizations 3 και να περιμένετε μέχρι να διορθωθούν όλα τα προβλήματα του και αντίστοιχα να πέσει η τιμή του σε μελλοντικά Steam Sales.

Θετικά:
- Πολύωρη διάρκεια
- Δίνει πάρα πολλές επιλογές στον παίκτη για να ρυθμίσει όπως γουστάρει την εμπειρία του.
- Αξέχαστο soundtrack
- Γραφικά υψηλών επιδόσεων
- Σοβαρό replayability
- Πολλά στατιστικά
- Διασκεδαστικό multiplayer

Αρνητικά:
- Σχιζοφρενικό A.I.
- Το micromanagement μετατρέπεται σε βαρετή διαδικασία όσο μεγαλώνει η αυτοκρατορία σας
- Η επέμβαση στο ηθικό των υπηκόων είναι ελλιπής
- Αδιάφορη διπλωματία
- Μηδενική συμμετοχή στις αστρομαχίες και ελάχιστη συμμετοχή στις πλανητικές αποβάσεις

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.4

Με αρκετό «σουλούπωμα» έχει τις προοπτικές να αφήσει θετικές εντυπώσεις στην αγορά των 4X video games.

Γιάννης Μοσχονάς  

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 landogar (Level 13) 14/07/2015 01:10
Περιμενα κι εγω με ανυπομονησία την κυκλοφορία του και κάποιο review αλλά μη αναμενόμενα απογοητεύει αν κρίνω από το κείμενο.Πολύ κρίμα γιατί το Galactic Civilizations 2 ήταν παιχνιδάρα για την εποχή του.
#2 +2 Placebo Effect (Level 15) 14/07/2015 04:09
Αρκετα καλο στο ειδος του. Σιγουρα περιμενα περισσοτερα πραγματα μιας και ειμαι φαν αυτου του συγκεκριμενου τιτλου μετα το πολυ καλο 1 αλλα και το 2 της σειρας, παλι αφηνει ομως ικανοποιημενο τον οχι και τοσο απαιτητικο χρηστη. Με τα dlc που μαλλον θα βγαλει η εταιρια στο μελλον πιστευω να καλυφθουν καποια κενα στο gameplay.
#3 +1 supermario644ever (Level 20) 14/07/2015 13:42
Αρκετά καλό game και εθιστικό
#4 +1 ashbringer (Level 25) 15/07/2015 17:21
Εκπληκτικός τίτλος και ένα απο τα καλύτερα του είδους του.Μπράβο Γιάννη για το review.
#5 +1 baistol (Level 5) 15/07/2015 21:17
Δείχνει καλό αλλά προσωρπικά δεν μπορώ να πειστώ για το κατά πόσο αξίζει για αγορά.
Score 7.4
7.28 User Score
(18 votes )
User Reviews 0
Genre: 4X, Turn-Based Strategy
Developer: Stardock
Publisher: Stardock
Διάθεση:
Players: 1-8
Requirements: 4GB RAM, Επεξεργαστής Pentium ή Athlon στα 1.8GHz, Κάρτα γραφικών 512ΜΒ, Χώρος στο σκληρό δίσκο 12GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 14/5/2015
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν. (VIEW ALL)
thumb thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

1
Elden Ring   (9.2)
2
God of War (PC)   (9)
3
Forza Horizon 5   (8.8)
7
Gran Turismo 7   (8.3)
9
Chivalry 2   (8)
10
The Riftbreaker   (8)

Top Reviews (by user score)

2
Stray   (8.07)
3
4
The Quarry   (7.83)
5
Elden Ring   (7.64)
6
Knockout City   (7.5)
7
Trek to Yomi   (7.5)
9
Bonfire Peaks   (7.3)
10

Latest User Reviews

1.
Stray   (8.0)
3.
Elden Ring   (9.0)
4.
Martha is Dead   (9.0)
6.
8.
It Takes Two   (8.0)
9.
10.
Notification