Featured
Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς (Blood King)
Experience: 4388 (712 points to next level)

 
600
20 hours 49 minutes ago
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 20 hours 49 minutes ago

Αγάπη και μίσος στα σωθικά μιας Αυτοκρατορίας.

Η προσγείωση του The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel στα χέρια μας, έδωσε το έναυσμα για την ανάσυρση μιας πολύ ευχάριστης ανάμνησης, τότε που παίξαμε και απολαύσαμε το The Legend of Heroes: Trails in the Sky. Η σειρά The Legend of Heroes άρχισε την πορεία της στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και συνεχίζει να μας διασκεδάζει μέχρι σήμερα με τους 14 τίτλους που την απαρτίζουν. Το Trails of Cold Steel είναι ένα spin off του Trails in the Sky που διαδραματίζεται εντός των συνόρων της Erebonia Empire, της σατανικής αυτοκρατορίας που περιποιηθήκαμε μετά χαράς στο παρελθόν. Η περιέργεια μας κυρίευσε αρχίζοντας την νέα μας περιπέτεια στο γνώριμο σύμπαν του The Legend of Heroes, πόσο ενδιαφέρουσες μπορούν να γίνουν οι ιστορίες των υπηκόων ενός απεχθούς κράτους;

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τον νεαρό Rean, δόκιμο της στρατιωτικής ακαδημίας Thor. Ο “ψάρακας” καταφθάνει στην σχολή και κατάπληκτος μαθαίνει ότι τον έχουν κατατάξει στην νεοσυσταθείσα class VII. Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες τάξεις της ακαδημίας όπου οι σπουδαστές έχουν μοιραστεί με αυστηρά ταξικά κριτήρια, τα άτομα στην class VII προέρχονται από όλο το φάσμα της ταξικής διαστρωμάτωσης. Κουβέντα στην κουβέντα, μάχη στην μάχη, οι σπουδαστές της class VII βάζουν στην άκρη τις διαφορές τους και συμμετέχουν σε κοσμοϊστορικά γεγονότα της εποχής.

the legend of heroes trails of cold steel 1

Το πολύ μπλα μπλα έχει ουσία
Είμαστε πεπεισμένοι για την αποτελεσματικότητα των Visual Novels να αφηγούνται συναρπαστικές ιστορίες και γι’ αυτό καλοδεχτήκαμε την ενσωμάτωση των χαρακτηριστικών τους στην πλοκή του Trails of Cold Steel. O αριθμός των διαλόγων αγγίζει αστρονομικά νούμερα και η δράση διακόπτεται κάθε λίγο και λιγάκι από cut – scenes. Σε αυτά, ένας ή και περισσότεροι χαρακτήρες της ομάδας μας και NPCs βγάζουν τα εσώψυχα τους, αποκαλύπτουν ποταμούς πληροφοριών για την ζωή και τον κόσμο τους.

Οι συμπάθειες, οι εντάσεις, οι εσωτερικές συγκρούσεις, τα όνειρα και οι ελπίδες τους γίνονται κτήμα μας. Προτού περάσει πολύς χρόνος αισθανόμαστε όλα τα παιδιά της class VII σαν δικούς μας ανθρώπους, σαν άτομα με ψυχή που μας γεμίζουν συμπάθεια. Τα προσωπεία που φορούν όταν τους πρωτογνωρίζουμε, πέφτουν στην πορεία και γινόμαστε αποδέκτες πολλών εκπλήξεων σχετικά με το παρελθόν και την καταγωγή τους. Μας έλειψε λίγο μια επιλογή αυτοματοποίησης των διαλόγων. Εφόσον δεν μπορούμε να επέμβουμε στην εξέλιξή τους, τουλάχιστον να μπορούσαμε να τους παρακολουθήσουμε να κυλούν σαν ταινία και όχι να πατάμε το X button μέχρι να... ξεκολλήσει από το χειριστήριο.

http://www.youtube.com/watch?v=CX-zTsCNqgw

Απολαμβάνουμε την πλοκή στην ολότητά της, κυριολεκτικά δεν βαρεθήκαμε ούτε ένα διάλογο, όλο και κάτι νέο μας διδάσκει το καλογραμμένο σενάριο. Χτίζοντας τόσες ψηφιακές προσωπικότητες, οι δημιουργοί του Trails of Cold Steel έβαλαν στο στόχαστρο τους όλους όσους αγαπούμε την manga αισθητική και αντικρίζουμε την ζωή με τα καθαρά μάτια μικρού παιδιού. Πολλοί διάλογοι έχουνε ένα αφελές χιούμορ που μας γέμισε χαμόγελα. Οι χαρακτήρες είναι προσεκτικά σκιαγραφημένοι ώστε να προκαλούν συγκεκριμένα συναισθήματα με τις συμπεριφορές και την εμφάνισή τους. Η τρυφερότητα ρέει από μέσα μας σαν καταρράκτης συναντώντας το σύνολο των γυναικείων χαρακτήρων, ακούγοντας τις φωνές τους, παρατηρώντας τις τσαχπινιές και τα χαριτωμένα ξεσπάσματά τους.

Εκτός από την μελέτη των ιδιοσυγκρασιών αγοριών και κοριτσιών που βρήκαμε ικανοποιητική και συχνά, άκρως χιουμοριστική, μας μάγεψε η δυναμική μεταξύ τους. Οι ταξικές διαφορές δημιουργούν έντονες συγκρούσεις, άπαντες επίσης αντιμετωπίζουν εντάσεις στο οικογενειακό τους περιβάλλον. Το Trails of Cold Steel είναι μια πολύωρη ιστορία ενηλικίωσης. Την αγαπήσαμε σφόδρα κυρίως επειδή πάει κόντρα στα καταθλιπτικά λεγόμενα του γηραλέου Rocky Balboa στην έκτη ταινία με ήρωα τον θρυλικό πυγμάχο. Το Trails of Cold Steel φωνάζει βροντερά ένα “Ναι Rocky, στα πλαίσια μου η ζωή (ψηφιακή έστω) είναι γεμάτη από ουράνια τόξα και λιακάδα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές των ηρώων”.

the legend of heroes trails of cold steel 2

Η αφήγηση είναι κατανεμημένη σε chapters, κεφάλαια από τις ζωές των ηρώων και των ηρωίδων που αποτελούν την περίφημη Class VII. Τα κεφάλαια χωρίζονται σε μέρες αλλά και συγκεκριμένες φάσεις της ίδιας μέρας. Οι δάσκαλοι και τα άτομα με τα οποία συνεργάζονται έχουν ένα σκασμό από αγγαρείες να μας αναθέσουν. Εκτελώντας τες με σειρά προτεραιότητας, αφήνοντας δηλαδή την αγγαρεία που θα μας σπρώξει στο επόμενο chapter τελευταία, ερχόμαστε σε επαφή με νέες τοποθεσίες, τους κατοίκους, τον τρόπο ζωής και την ιστορία τους.

Η δομή των chapters καλύπτει ταυτόχρονα δύο ανάγκες μας. Αρχικά, σε κάθε ένα από αυτά νιώθουμε την έξαψη ενός ταξιδιώτη που μόλις έφτασε σε ολοκαίνουργιο τόπο και απολαμβάνει τις ομορφιές του. Ταυτόχρονα, μπαίνουμε στο πετσί των χαρακτήρων μας, γινόμαστε σπουδαστές του ψηφιακού κόσμου που κατοικούν, γεμίζουμε γνώσεις και εμπειρίες από πρώτο χέρι, δημιουργούμε ένα ψυχικό δεσμό που ευνοεί την απορρόφησή μας.

the legend of heroes trails of cold steel 3

Σε σκονισμένα μπουντρούμια καραδοκούν οι εχθροί μας
Το old schoolhouse μοιάζει αρχικά με επαναλαμβανόμενη διαδικασία άνευ ουσίας σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα tasks που αναλαμβάνουμε. Σύντομα αντιλαμβανόμαστε ότι είναι το καλύτερο πεδίο δοκιμών για τις υπερδυνάμεις μας, ένα σταθερό μέρος γεμάτο αντιπάλους μεταβλητής δυσκολίας, ποικίλων δυνατοτήτων και αδυναμιών. Γουστάρουμε να το αδειάζουμε από εχθρούς, τεστάροντας τα arts και crafts ώστε να είμαστε καλά προετοιμασμένοι στις κρίσιμες συγκρούσεις της καριέρας μας. Στο τέλος του εκάστοτε ορόφου του old schoolhouse στέκεται πάντα ένα boss, το τελικό εμπόδιο προτού επιστρέψουμε στην ακαδημία μας. Η ανθεκτικότητά του μετατρέπει τις συναντήσεις μας σε ένα καρναβάλι από οπτικά εφέ και εκρήξεις καθώς εξαπολύουμε τα καλύτερα arts και crafts που διαθέτουν οι μαχητές μας.

Η εισαγωγή μας στο game έγινε απότομα. Από το πουθενά αναλαμβάνουμε την διοίκηση όλων των χαρακτήρων που θα διοικήσουμε στην περιπέτεια, με τις ικανότητές τους ρυθμισμένες στο φουλ. Πέσαμε με τα μούτρα στην επίθεση, ενεργοποιώντας τα ισχυρότερα arts και crafts, χτυπούσαμε στα τυφλά και μείναμε έκθαμβοι από την ισχύ μας. Ενώ είχαμε μεθύσει από δύναμη, η εισαγωγή τελείωσε και επιστρέψαμε στην αρχή της ιστορίας, στης οποίας τα τελευταία κεφάλαια ρίξαμε μια κλεφτή ματιά. Παίρνοντας μια γεύση από το μέλλον την μελλοντική μας εξέλιξη αποκτήσαμε ένα ισχυρό κίνητρο για να προχωρήσουμε και να αναπτυχθούμε το γρηγορότερο.

the legend of heroes trails of cold steel 4

Εμείς δεν αλλάζουμε χαρακτήρα, αλλάζουμε χαρακτήρες
Οι χαρακτήρες μας είναι τα πιόνια που κατευθύνουμε στο αποτελεσματικό και άκρως απολαυστικό battle system του Trails of Cold Steel. Η μάχη ξεκινά έξω από το πεδίο της σφαγής, με εμάς να πλησιάζουμε μουλωχτά τους ανόητους αντιπάλους, επιχειρώντας να τους καρφώσουμε πισώπλατα. Τους χαρακτηρίζουμε ανόητους διότι η αντίληψή τους περιορίζεται σε ένα μικρό κύκλο γύρω από τον εαυτό τους.

Μάλιστα, αν δεν έχουν οπτική επαφή μαζί μας, δεν αντιλαμβάνονται ότι τους πλησιάζουμε με εχθρικές προθέσεις ακόμα και όταν βρισκόμαστε ακριβώς δίπλα τους. Θα κακολογούσαμε το A.I. για την περιορισμένη του αντίληψη αν δεν αναγνωρίζαμε πως είναι απαραίτητη για την ομαλή διεξαγωγή των μαχών. Αν η τεχνητή νοημοσύνη ήταν εξυπνότερη, το στοιχείο του αιφνιδιασμού θα εξαφανιζόταν. Χωρίς αυτό, δεν θα έμπαιναν στην μάχη σε πλεονεκτική θέση ούτε οι εχθροί, ούτε εμείς. Η μεθοδικότητά μας περιόρισε τις αιφνιδιαστικές επιθέσεις των εχθρών σε μονοψήφιο νούμερο καθ’ όλη την διάρκεια της περιπέτειας.

Το μεγαλύτερο βασανιστήριο στο game είναι οι guest χαρακτήρες. Δεν μπορεί κύριοι developers να μας δίνετε έναν πανίσχυρο χαρακτήρα για μερικά λεπτά και μετά να τον αποσύρετε. Πως θα γεμίσουμε το κενό που αφήνει πίσω;

Τα πισώπλατα μαχαιρώματα στον αληθινό κόσμο είναι μια τακτική που χρησιμοποιούν τρισάθλια ανθρώπινα όντα. Στον κόσμο του Trails of Cold Steel είναι η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να εκκινήσουμε την μάχη. Οι δυνάμεις των εχθρών αντιπροσωπεύονται από ένα μόνο πλάσμα στον κόσμο της περιπέτειας. Χτυπώντας το μεταφερόμαστε αυτόματα στο χώρο του μακελειού και παρακολουθούμε το ξεδίπλωμα της ομάδας μας και των εχθρικών δυνάμεων. Οι εκπλήξεις που μας επιφυλάσσει η ανάπτυξη των εχθρών είναι ευπρόσδεκτες. Πολλές φορές η ομάδα τους αποτελείται από ποικιλία τεράτων και όχι αποκλειστικά από το είδος που δείχνει το avatar της.

Ο χώρος της μάχης έχει τις ιδανικές διαστάσεις για να προετοιμάσουμε και να εξαπολύσουμε τις επιθέσεις μας. Εννοείται ότι η επιλογή tactics του κεντρικού μενού είναι πολύτιμος βοηθός μας γιατί εκεί παρατάσσουμε τους μαχητές με βάση τους ρόλους τους. Οι healers και ranged fighters στέκονται στα μετόπισθεν και οι τουμπανιασμένοι fighters σπρώχνονται στην πρώτη γραμμή για να δεχθούν και να ανταποδώσουν τα εχθρικά πυρά. Την βασική τετράδα πλαισιώνουν βοηθητικοί μαχητές που επίσης τοποθετούμε σε όποια θέση θέλουμε. Οι εφεδρείες λαμβάνουν μέρος στην μάχη μόνο αν τους καλέσουμε στην θέση ενός πεσμένου πολεμιστή. Η αφθονία των healing spells και items καθιστά σπάνια αυτή την κίνηση, το μόνο μας κίνητρο για να καταφύγουμε στις εφεδρείες παρουσιάζεται όταν οι αντίπαλοί μας είναι ευάλωτοι σε συγκεκριμένο είδος επίθεσης.

the legend of heroes trails of cold steel 5

Ο τύπος των επιθέσεων που εξαπολύουμε καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την σύνθεση της ομάδας μας. Επιθυμούμε η τετράδα μας να περιλαμβάνει άτομα που προξενούν slash, thrust, pierce και strike στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Επειδή μας είναι απαραίτητη η παρουσία ενός healer, είμαστε ικανοποιημένοι αν οι τρεις κυριαρχούν σε ένα είδος damage έκαστος. Το αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό των healers είναι ότι το staff τους προξενεί όλους τους τύπους damage ταυτόχρονα αλλά με μειωμένη αποδοτικότητα. Εξασφαλίζοντας την αποτελεσματικότητα των melee attacks, κατευθύνουμε τους χαρακτήρες μας στους εχθρούς που είναι ευάλωτοι στις επιθέσεις τους. Στα μετόπισθεν οι healers κάνουν χρυσές δουλειές με τα healing arts και εκείνα που θωρακίζουν την ομάδα στις επιθέσεις.

Η γροθιά μας λιώνει τα αδηφάγα τέρατα
Στην ομάδα μας δεν υπάρχουν άνθρωποι - ορχήστρες που τα κάνουν όλα μόνοι τους και δεν τους θέλουμε. Οι χαρακτήρες μας λειτουργούν σαν γροθιά στην μάχη, μια γροθιά όπου τα δάχτυλα που την αποτελούν σφίγγουν ολοένα και περισσότερο σκορπίζοντας τα bonding points μας εκτός μάχης. Αυτά είναι συνήθως τρία ανά περίσταση αλλά δεν αποκλείεται να γίνουν περισσότερα αν ένα από τα tasks που αναλάβαμε μας τροφοδοτήσει κάποιο. Η σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των ηρώων – ηρωίδων αλλά και η αδιάλειπτη συμμετοχή τους στις μάχες, ανοίγει τον δρόμο για τα link attacks. Καλό είναι το απλό damage αλλά γίνεται επικό όταν συνδυάζεται με την συντριβή της ισορροπίας του αντιπάλου.

the legend of heroes trails of cold steel 6

Παρακολουθούμε ένα τέρας να φορτώνει ένα art, ρίχνουμε ένα σαρδόνιο χαμόγελο και του εξαπολύουμε ένα craft ή και απλό χτύπημα, με την ελπίδα να διακόψουμε το casting, φέρνοντάς τον εκτός ισορροπίας. Αν το πετύχουμε ενεργοποιείται το link attack και πατάμε το σχετικό button για να εκτελεστεί μια συνδυασμένη επίθεση του χαρακτήρα που πέτυχε το unbalance και εκείνου με τον οποίο τον έχουμε συνδέσει. Όσο στενεύουν οι σχέσεις των μαχητών, τόσο τα link attacks ανοίγουν και τις δύο πρόσθετες διαβαθμίσεις τους, χάρη στις οποίες μοιράζουν πολλαπλά χτυπήματα στα κακόμοιρα τέρατα που τις δέχονται. Γίναμε μάρτυρες ακόμα και τακτικών... Captain America όπου ο ένας πολεμιστής μπαίνει σαν ασπίδα μπροστά στον συμπολεμιστή του και εξουδετερώνει το επερχόμενο damage.

Η συσσωρευμένη πληροφορία στο game είναι τεράστια και το σύστημα χειρισμού και κατανομής των χρήσιμων πληροφοριών στην οθόνη εγγυάται την ταχυμεταφορά της. Στην μάχη τα εικονίδια των ενεργειών μας περιστρέφονται σαν δαχτυλίδι γύρω από τον ενεργό χαρακτήρα παρακαλώντας μας να τα ενεργοποιήσουμε. Στην αριστερή πλευρά, πολύχρωμη λωρίδα με τα πρόσωπα ηρώων και τεράτων μας ενημερώνει για την σειρά συμμετοχής τους στο θανάσιμο γλέντι. Οι χάρτες χωρίζονται στον γενικό που καλύπτει όλην την περιοχή που δρούμε και στον ειδικό που μεγεθύνει το σημείο που περπατούμε.

the legend of heroes trails of cold steel 7

Ο χάρτης έχει περισσότερα σημάδια και από την μάπα του... Scarface, σημάδια που δείχνουν τα μέρη που οφείλουμε να επισκεφτούμε για να κλείσουμε τους ανοικτούς μας λογαριασμούς. Η τηλεμεταφορά μεταξύ των σημαντικών δρόμων και κτιρίων εξανεμίζει τους βαρετούς περιπάτους. Το χειριστήριο μεταφέρει με απλά κλικ τις εντολές μας στα μέλη της ομάδας, εντός και εκτός μάχης. Η περιήγηση στα μενού είναι πανεύκολη με ένα κλικ και τα shoulder buttons, η κίνηση του avatar μας πολύ γρήγορη. Ένα πράγμα μόνο μας έλειψε, η δόνηση και θα εξηγήσουμε ευθύς αμέσως το γιατί.

Παντοδύναμοι πολεμιστές και μάγοι χέρι - χέρι
Σε οποιονδήποτε fantasy κόσμο συναντούμε το δίλημμα μαγεία ή συμβατικά όπλα. Στο Trails of Cold Steel πρόκειται για ψευτοδίλημμα διότι τα spells μας που ονομάζονται arts και τα ισχυρότερα συμβατικά χτυπήματα που καλούνται crafts, είναι εξίσου πανίσχυρα. Το ποιο στοιχείο προσκυνά το art που στέλνουμε προς τον εχθρό έχει σημασία ως προς το damage που προκαλεί, αναφορικά με το θέαμα που παρέχει, δεν έχει την παραμικρή. Πίδακες φωτός ξεφτιλίζουν τα εχθρικά πλάσματα, φλόγες τυλίγουν τα κορμιά τους, μέχρι και τα δρεπάνια του Χάρου επικαλούμαστε για να θερίσουμε ψυχές.

the legend of heroes trails of cold steel 8

Τα crafts είναι ισχυρές τεχνικές με τα όπλα που κρατά ο κάθε πολεμιστής οι οποίες λιανίζουν τις health bars για πλάκα. Η προτίμησή μας σε εκείνα με area of attack χαρακτηριστικά υπήρξε καθοριστικός παράγοντας στις περισσότερες νίκες μας. Το αποκορύφωμα των δυνάμεων μας ονομάζεται s – crafts. Η δράση τους είναι τόσο καταστροφική όταν έρχονται σε επαφή με τερατώδη κορμιά ώστε μοιάζουν να μας παρακαλούν να τα χρησιμοποιούμε συνέχεια. Προξενούν μάλιστα διπλάσιο damage όποτε αφήνουμε την μπάρα τους να τερματίσει στο 200.

Το πάθος μας για old school Shoot ‘Em Ups μας ωθεί να ονομάσουμε τα s – crafts τις smart bombs που η ρίψη τους αδειάζει την οθόνη από εχθρούς. Μόλις ένα s – craft “μπει σε λειτουργία”, κίνηση που εκτελείται και ξέχωρα από την σειρά προτεραιότητας για δράση, εξωφρενικές εικόνες γεμίζουν την οθόνη. Τι φλεγόμενα σπαθιά, τι γιγαντιαία σφυριά μπροστά στα οποία το σφυρί του Thor μοιάζει με παιδικό παιχνίδι, τι διπλά πιστόλια αλά Lara Croft, χαμός γίνεται. Με την ευχαρίστησή μας να έχει φτάσει στα ύψη παρακολουθώντας τις υπερδυνάμεις να ισοπεδώνουν τα πάντα, αναρωτιόμαστε γιατί το dual shock παραμένει ψόφιο αντί να δονείται στους εννιά βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ.

the legend of heroes trails of cold steel 9

Το turbo mode θα ήταν πολυτέλεια, ένα χρήσιμο δωράκι σε κάποιο JRPG του οποίου οι περιοχές καλύπτουν μικρή έκταση και το fast travel μπορεί να μας μετακινήσει παντού αυτόματα. Fast travel υπάρχει και στο Trails of Cold Steel μόνο που εξυπηρετεί κυρίως τις κατοικημένες περιοχές, ένα είδος αόρατου μεταφορικού μέσου που δεν αξίζει φράγκο στα μπουντρούμια και στην ύπαιθρο. Για να διασχίσουμε επιτυχώς κατακόμβες, πεδιάδες, οροπέδια, λιβάδια και όλους τους δρόμους που εκτείνονται μπροστά μας, χρησιμοποιούμε πόδια και άλογα. Με το turbo mode και την συνδρομή του L1 που μας τοποθετεί σε sprint mode, φτάνουμε από το σημείο εκκίνησης στον τερματισμό γρήγορα και εύκολα.

Το turbo mode συνδυάζεται υπέροχα με την ικανότητα μας να παραλείπουμε τα combat animations και τα φανταστικά cut – scenes των s - crafts εντός των μαχών, επιταχύνοντας τρομακτικά την διεξαγωγή τους. Παρότι τα λατρεύουμε όλα, μετά την χιλιοστή φορά που τα αντικρίζουμε, αισθανόμαστε χορτασμένοι από την ομορφιά τους. Η “χρυσή τομή” που επιλέξαμε για τα s - crafts επιβάλλει την επιτάχυνση του αρχικού σταδίου του cut – scene με το turbo mode. Την ώρα που ο χαρακτήρας μας είναι έτοιμος να εξαπολύσει το συντριπτικό του χτύπημα στους εχθρούς, επαναφέρουμε την ταχύτητα στο κανονικό και απολαμβάνουμε αφάνταστα την επική επίθεση.

the legend of heroes trails of cold steel 10

Καταστήσαμε σαφές ότι οι μάχες στο Trails of Cold Steel μοιάζουν με άλογο που, για να το δαμάσουμε, πρέπει να γνωρίσουμε όλα τα χούγια του. Για να εμπλουτιστεί ακόμα περισσότερο το έξοχο battle system υφίσταται και ο μηχανισμός των τυχαίων bonuses. Όταν είμαστε οι αποδέκτες τους, τρίβουμε τα χέρια μας για την διευκόλυνση που μας παρέχουν χωρίς να απαιτείται κανένας χειρισμός από μέρους μας. Χαιρετίζουμε για παράδειγμα με ένα πλατύ χαμόγελο το bonus της εκτέλεσης των arts και crafts χωρίς να ξοδέψουμε τις αντίστοιχες μπάρες που τα τροφοδοτούν. Τα healing bonuses είναι πάντοτε καλοδεχούμενα και γενικά, επιθυμούμε κάθε bonus να βοηθά στην εξοικονόμηση πόρων. Όποτε τα bonuses δωρίζονται στους τρισκατάρατους εχθρούς μας, κυρίως μάλιστα όταν ένα τυχαίο bonus τους σώζει την ζωή ενώ κείτονται ετοιμοθάνατοι, κλονίζονται ελαφρώς τα νεύρα μας.

Σαρώνοντας το σκοτάδι
Η διάπλαση της ολιγάριθμης αλλά πανίσχυρης ομάδας μας έχει ανάγκη τεράστιες ποσότητες exp, σημαντικές ποσότητες χρημάτων και αρκετά items για να διατηρείται στην ζωή. Παρά την μεθοδικότητά μας, υπάρχουν items που πρέπει να στοκάρουμε κατά δεκάδες όπως είναι τα reviving items και τα λιγοστά εκείνα που ανεβάζουν κατά 100 την μπάρα των craft points. Οι περιφερόμενοι εχθροί είναι σκέτο ανέκδοτο για τις ικανότητές μας.

the legend of heroes trails of cold steel 11

Τίποτα δεν μας σπρώχνει σε ανελέητο grinding καθώς η διεκπεραίωση των αποστολών που μας ανατίθενται, ενδυναμώνει τους πολεμιστές όσο χρειάζεται για να λιώσουμε τα bosses των chapters. Για τα... σκληρά καρύδια κρατάμε τα σπάνια items που αναζωογονούν τα craft points. Boss που δεν χτυπιέται με συμβατικά όπλα, μόνο τα crafts και πολύ επιλεγμένα arts μπορούν να το ξεκάνουν. Εκτός από τις μάχες τις υπαίθρου, βρεθήκαμε αντιμέτωποι και με μπόλικο dungeon crawling. Τα μπουντρούμια έχουν το ενδιαφέρον χαρακτηριστικό των μυστικών περιοχών, των παρακάμψεων εκείνων που μας οδηγούν σε σεντούκια γεμάτα θησαυρούς.

Υπάρχει ένας πόρος που δεν παραβλέπουμε καθόλου, τα sepith. Είναι ο πηλός με τον οποίο χτίζουμε τα quartz πάνω στα οποία βασίζονται τα arts, τα πανίσχυρα spells μας. Τα quartz περικλείονται σε διαφορετικά master quartz που έχουν διανεμηθεί εξαρχής στους χαρακτήρες. Δεν μας δεσμεύει τίποτα ευτυχώς, μπορούμε να τα αλλάξουμε με όποιο master quartz θεωρούμε καταλληλότερο για τον εκάστοτε μαχητή. Τα master quartz απορροφούν και αυτά τα exp τους, δυναμώνοντας τα abilities των φορέων αλλά και τα ενσωματωμένα που είναι πιο σημαντικά.

the legend of heroes trails of cold steel 12

Τόσες και τόσες φορές σώθηκε η αγαπημένη μας Alisa από βέβαιο θάνατο, στηριζόμενη στην αυτόματη ανάσταση του master quartz Angel. Τα απλά quartz τοποθετούνται σαν σοκολατάκια πάνω στο master με γνώμονα την αξία τους. Η ανάμιξη επιθετικών, θεραπευτικών αλλά και passive quartz εξελίσσεται σε ένα αδιάκοπο μαγείρεμα που καταναλώνει μπόλικη φαιά ουσία και φέρνει ορατά αποτελέσματα στην μάχη.

Είναι ένα πολύ ευχάριστο δώρο η ενσωμάτωση όλων των DLC στην έκδοση του Trails of Cold Steel για PS4 με το “καλημέρα”. Αποκτήσαμε ένα σωρό πόρους που διοχετεύσαμε στην κατασκευή των orbs και στην διάνοιξη των slots τους. Σημαντική ήταν η συμβολή των DLC στην διακόσμηση των ηρωίδων μας. Τοποθετήσαμε στα αριστερά τους χέρια ένα χαριτωμένο αρκουδάκι και ένα γλυκό κοριτσάκι σε μέγεθος κούκλας. Βλέποντας σε όλα τα cut – scenes αλλά και στις καθημερινές τους βόλτες, να αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές τους με λούτρινα αρκουδάκα και μίνι κοριτσάκια σαν... περιβραχιόνιο, “γλυκαθήκαμε” σαν να φάγαμε ένα κιλό ζάχαρη.

the legend of heroes trails of cold steel 13

Οι χαρακτήρες μας μετακινούνται συνέχεια, από την μια περιοχή στην άλλη, από την μια χρονική περίοδο στην επόμενη. Με τόσες μετακινήσεις που ικανοποιούν την ανάγκη μας για εξερεύνηση, ήταν αναπόφευκτη η εμφάνιση της επιλογής μετακίνησης (transfer) στο αρχικό μενού. Οι τυχεροί κάτοχοι των περασμένων εκδόσεων του Trails of Cold Steel έχουμε την δυνατότητα να μετακινήσουμε τα saves μας εδώ, ξεκινώντας μια νέα περιπέτεια με αέρα... παντοδυναμίας.

Παρατηρούμε μια μεγάλη διάσταση ανάμεσα στην ποιότητα των χαρακτήρων και στον περιβάλλοντα χώρο. Οι ήρωες και οι ηρωίδες έχουν σχεδιαστεί με πάσα λεπτομέρεια και λάμπουν σαν τον ήλιο από την υψηλή ανάλυση. Τα κτίρια, οι τοίχοι τα πατώματα, οι ανοιχτοί χώροι κατοικούνται από τόσο αραιά πολύγωνα ώστε είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως μπορούμε να περάσουμε την παλάμη μας από μέσα τους!

http://www.youtube.com/watch?v=bRITtpmlPBs

Τα animations των μαχών είναι καταπληκτικά ενώ εκείνα που παρακολουθούμε σε περιπλανήσεις και cut – scenes υπολείπονται αρκετά, θυμίζουν θέατρο σκιών. Στα cut – scenes εδράζεται η οπτική μας απόλαυση. Με ποικιλία γωνιών λήψης απολαμβάνουμε τα καμώματα των ηρώων, τις έντονες συναισθηματικές διακυμάνσεις που προδίδουν οι εκφράσεις τους. Η αραιότητα των πολυγώνων διατηρεί σταθερό το frame rate ακόμα και στις σκληρότερες μάχες με γιγαντιαίους εχθρούς.

Το θαμπό “φως” των γραφικών έρχεται να κοντράρει ο εξαιρετικός ήχος. Το soundtrack επιτίθεται στα τύμπανα μας με μελωδικές συνθέσεις που ανεβάζουν κατακόρυφα το ηθικό την ώρα της μάχης. Στο voice acting συναντούμε τον απαραίτητο πλουραλισμό με φωνές που ταιριάζουν γάντι στην ηλικία και την προσωπικότητα ηρώων και ηρωίδων. Πιστεύουμε ότι οι γιαπωνέζοι voice actors ανέβαζαν περισσότερο τον δείκτη χαριτωμενιάς στο game αλλά και οι αγγλόφωνοι πετυχαίνουν να αποδώσουν καλά τους χαρακτήρες. Η φλυαρία των πολεμιστών μας στην διάρκεια της μάχης, η τάση τους να συνοδεύουν με λέξεις και αναστεναγμούς τις επιθέσεις τους μας αρέσει.

the legend of heroes trails of cold steel 14
Το τέλος είναι μόνο η αρχή
Το The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel είναι ένα εύκολα ερωτεύσιμο JRPG. Προσφέρει απλόχερα άφθονη εξερεύνηση και όσες μάχες τραβάει η καρδιά μας. Έχει ένα μικρό στρατό από χαρακτήρες που τους συμπαθούμε βαθύτατα, άλλους από την πρώτη στιγμή, άλλους με την πάροδο του χρόνου. Η πρόοδος γίνεται ομαλά, σταδιακά και τροφοδοτεί την ομάδα μας με νέες ικανότητες. Το επίπεδο δυσκολίας είναι ρυθμισμένο τέλεια στο normal, με την δυνατότητα να το ρίξουμε αν σκοντάψουμε σε αξεπέραστο εμπόδιο. Το battle system είναι τόσο εθιστικό ώστε έχουμε διαρκώς ενεργοποιημένο το turbo mode για να φτάσουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στην επόμενη μάχη.

Έχει συναρπαστικό σενάριο που ισοδυναμεί σε μέγεθος με σειρά βιβλίων. Δεν έχει γραφικά αντάξια της πανίσχυρης κονσόλας που το τρέχει. Ενώ ο χειρισμός είναι εύχρηστος, δεν αξιοποιεί την δόνηση για να δώσει έμφαση στις υπερδυνάμεις και να μας πωρώσει εντελώς. Είναι ευλογημένο όμως με τεράστια διάρκεια. Θεωρητικά, με το turbo mode στο on μόνιμα, σε 40 ώρες ξεμπερδεύουμε με τα προβλήματα της class VII. Στην πράξη, το κυνήγι παράπλευρων ιστοριών που δεν καλύπτουν οι αποστολές και των trophies, το διάβασμα του lore, η μεγιστοποίηση των δυνάμεων των χαρακτήρων μας πάει ολοταχώς στις 100 ώρες+. Το The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel είναι το πρώτο μέρος μιας τετραλογίας. Αν μαγευτήκαμε τόσο πολύ από αυτό, ρίγη ευχαρίστησης μας πιάνουν καθώς φανταζόμαστε τι μας επιφυλάσσουν τα επόμενα.

Θετικά:
- Πλούσιο και ενδιαφέρον σενάριο με πολλές ανατροπές
- Διασκεδαστικοί χαρακτήρες με πολλές ιδιαιτερότητες
- Ασταμάτητη δράση
- Εύχρηστο και εθιστικό battle system
- Εύκολος χειρισμός

Αρνητικά:
- Γραφικά που θυμίζουν port φτωχών εκδόσεων
- Απουσία δόνησης του χειριστηρίου
- Μια υποτυπώδη έστω αλληλεπίδραση στα cut – scenes θα την εκτιμούσαμε

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Σενάριο: 7.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.8

Ένα πολύ χορταστικό και εθιστικό JRPG που καταναλώνεται με απίστευτη ευχαρίστηση.

Γιάννης Μοσχονάς

213038036.jpeg
Το The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel είναι ένα εύκολα ερωτεύσιμο JRPG. Προσφέρει απλόχερα άφθονη εξερεύνηση και όσες μάχες τραβάει η καρδιά μας. Έχει ένα μικρό στρατό από χαρακτήρες που τους συμπαθούμε βαθύτατα, άλλους από την πρώτη στιγμή, άλλους με την πάροδο του χρόνου. Η πρόοδος γίνεται ομαλά, σταδιακά και τροφοδοτεί την ομάδα μας με νέες ικανότητες.

Το επίπεδο δυσκολίας είναι ρυθμισμένο τέλεια στο normal, με την δυνατότητα να το ρίξουμε αν σκοντάψουμε σε αξεπέραστο εμπόδιο. Το battle system είναι τόσο εθιστικό ώστε έχουμε διαρκώς ενεργοποιημένο το turbo mode για να φτάσουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στην επόμενη μάχη. Έχει συναρπαστικό σενάριο που ισοδυναμεί σε μέγεθος με σειρά βιβλίων. Ρίξτε μια ματιά στο πιο κάτω βίντεο:
[video]

Read More...

1 week ago
Παγκόσμιος πόλεμος καρτών με γεύση Dota. 1 week ago

Παγκόσμιος πόλεμος καρτών με γεύση Dota.

Στην πολυετή μας gaming καριέρα έχουμε δημιουργήσει εθισμούς που δεν μπορούμε και δεν θέλουμε να τους ξεπεράσουμε. Ένας από τους σταθερότερους, που δεν υποχωρεί ποτέ αλλά παραμένει πάντα στο πίσω μέρος του εγκεφάλου, έτοιμος να διεκδικήσει τα δικαιώματά του, είναι ο εθισμός στα ψηφιακά Collectible Card Games. Οι περιπέτειες μας στο Magic: The Gathering είναι τόσες πολλές που θα χώραγαν να γεμίσουν οκτάτομη εγκυκλοπαίδεια, είναι λογικό λοιπόν να πούμε πως ο δημιουργός του πρωτότυπου, Richard Garfield, βρίσκεται στον κύκλο των θαυμαζόμενων προσώπων από εμάς.

Στον ίδιο κύκλο, εκείνο με τις θαυμαζόμενες εταιρείες όμως, βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια η Valve Corporation. Τα Half – Life και Left4Dead στέκονται πολύ ψηλά στην λίστα των προτιμήσεων μας. Η απόφασή μας να ασχοληθούμε σε ανύποπτο χρόνο με το Portal μας οδήγησε στην συγκλονιστικότερη εμπειρία σε Puzzle που βιώσαμε ποτέ. Μαθαίνοντας ότι η εταιρεία και ο game designer που μας έχουν προσφέρει τόση χαρά, έδωσαν τα χέρια στο Artifact, ένα ολοκαίνουργιο Collectible Card Game, ακούσαμε το νου μας να ουρλιάζει δύο λεξούλες, “αγόρασε το”. Η απάντησή μας ήρθε άμεσα, ήταν η λέξη “Τώρα”, το αγοράσαμε, το ξεψαχνίσαμε και το αναλύουμε εδώ.

artifact 1
Το Dota συναντά το Magic: The Gathering
Το καλύτερο tutorial του Artifact, η αρένα στην οποία ακονίζουμε τις ικανότητές μας είναι το solo play ενάντια σε bots με τρία επίπεδα δυσκολίας. Εκεί δοκιμάζουμε κάθε απίθανο συνδυασμό χρωμάτων και καρτών, παρατηρώντας στην πράξη την αλληλεπίδρασή τους. Διακρίνοντας τις πιο ταλαντούχες κάρτες από τις διαθέσιμες, τις ενοποιούμε σε ένα deck και κινούμαστε προς τα multiplayer modes. Το event Call To Arms είναι η μετεξέλιξη του tutorial σε online διάσταση. Οχτώ decks, οχτώ τράπουλες με προκαθορισμένες κάρτες οι οποίες συνδυάζουν αρμονικά όλα τα χρώματα του game, τίθενται στην διάθεσή μας. Γνωρίζουμε προκαταβολικά ότι οι αντίπαλοι θα χρησιμοποιούν κάποιο από τα υπόλοιπα decks που δεν επιλέξαμε, συνεπώς η νίκη και η ήττα βασίζεται στις στρατηγικές μας επιλογές.

Μια μεγάλη απουσία που διαπιστώσαμε ευθύς εξαρχής από το Artifact είναι το single player campaign, μια εκστρατεία με σενάριο που θα αποτελέσει το πλαίσιο των πράξεών μας. Η πλούσια λαογραφία πίσω από τα decks και η αφήγηση της τιτάνιας σύγκρουσης που πραγματεύεται το game γίνεται διακριτικά, υπό μορφή κειμένου πάνω στις κάρτες. Εκτιμήσαμε πολύ την ποιότητα των δύο συνοδευτικών comics που κυκλοφόρησε η Valve παράλληλα με το Artifact, τα Prelude και Call To Arms. Καταβροχθίζοντας το artwork τους και διαβάζοντας προσεκτικά τις πλούσιες περιγραφές των καρτών, σχηματίσαμε την εικόνα ενός πολύνεκρου πολέμου ανάμεσα σε τρεις φατρίες.

http://www.youtube.com/watch?v=ZnVuzZYdwIQ

Η διαβολική φατρία της τριάδας είναι η Red Mist της οποίας ηγείται η αδίστακτη Sorla Khan. Το όνομά της σωστά οδηγεί το μυαλό μας στον Μογγόλο ηγέτη Genghis Khan γιατί η Red Mist διαπρέπει στις λεηλασίες και στις σφαγές. Σκοπός της Sorla Khan είναι να αφανίσει την οχυρωμένη πόλη της Bronze Legion, το Stonehall. Η επικεφαλής της Bronze Legion, η Tresdin, αψηφά τις εντολές του αυτοκράτορα της και αποφασίζει να κατευθύνει τις δυνάμεις της στο Roseleaf, γενέτειρα του πιστού συμπολεμιστή Rix, ο οποίος ανήκει στην φυλή των Vhoul. Η Tresdin αγνοεί τις επιφυλάξεις του Rix για το εγχείρημα, εξοργίζοντας τον βετεράνο πολεμιστή. Εκείνος πείθει τους συμπατριώτες του να ξεσηκωθούν απέναντι στην Bronze Legion, η επανάσταση φουντώνει και οι τρεις φατρίες συμπλέκονται μέχρις εσχάτων.

Η γνώση του Lore αποτελεί εξαιρετικό γαρνίρισμα της εμπειρίας μας και προμηνύει μεγάλες αλλαγές στην λαογραφία του Dota, από το οποίο πηγάζουν τα πάντα. Η ιστορία του Artifact έχει διακριτική παρουσία ώστε να μην κλέβει την παράσταση από τον πυρήνα του, το φανταστικό gameplay. Ισάριθμες των αντιμαχόμενων factions στο game είναι και οι lanes, οι εδαφικές λωρίδες πάνω στις οποίες διεξάγεται η πάλη ανά παρτίδα. Απώτερος σκοπός όλων των ενεργειών μας η συντριβή των δύο από τα τρία towers που υψώνονται πίσω από τις εχθρικές γραμμές. Εναλλακτικά, μπορούμε να γκρεμίσουμε το ένα tower και στην συνέχεια, να κάνουμε σκόνη το ancient που ξεπροβάλλει από πίσω του με διπλάσιο health.

artifact 2

Τριμέτωπος πόλεμος
Κάπου εδώ διαπιστώνουμε μια σημαντική αλλαγή από την αρχετυπική διεξαγωγή του πολέμου σε ένα πεδίο μάχης όλων των φημισμένων CCG. Η εγκεφαλική ισχύς που απαιτείται για να διαχειριστούμε τις λεγεώνες από κάρτες τριπλασιάζεται απότομα και οι στρατηγικές επιλογές συναγωνίζονται εκείνες του σκακιού. Με διπλό κλικ του mouse πηγαίνουμε από την μια lane στην άλλη και επιθεωρούμε τα στρατεύματα πριν και μετά από τους γύρους. Μοιράζουμε τον στρατό ανάλογα με τις αμυντικές ανάγκες, επιχειρώντας να εμποδίσουμε τους εχθρούς να σπάσουν τα towers μας. Σπρώχνουμε όλες τις δυνάμεις μας στις lanes που υπερέχουμε δίνοντας σκληρό αγώνα με τον χρόνο. Θα προλάβουμε να σπάσουμε το δεύτερο tower ή το ancient που καταρρέει ή ο εχθρικός στρατός θα καταστρέψει τον πιο αδύναμο πύργο μας γρηγορότερα;

Το αγωνιώδες ερώτημα ξεπηδά σε όλες τις παρτίδες και η έξαψη που μας δημιουργεί δεν έχει προηγούμενο. Σεβαστές ποσότητες αδρεναλίνης εκκρίνονται βλέποντας τον περιορισμένο χρόνο που έχουμε για να ολοκληρώσουμε τις κινήσεις μας να εξαντλείται. Ευτυχώς το initiative πάει πέρα δώθε τουτέστιν, ρίχνουμε μια κάρτα, παίρνει σειρά ο αντίπαλος, ρίχνει μια κάρτα, ξαναπαίρνουμε την πρωτοβουλία. Το συνεχές πέρα δώθε λήγει μόνο όταν κανένας δεν έχει να ρίξει κάρτα οπότε και αρχίζει η φάση της μάχης, περνώντας κατόπιν στο επόμενο lane.

artifact 3

Αγοράζουμε τα αντικείμενα του in game shop σχεδιάζοντας από πριν σε ποιους ήρωες θα τα κολλήσουμε, ποιοι πολεμιστές μας χρειάζονται ενίσχυση. Κρατάμε τέρατα (creeps), ήρωες (heroes), improvements και spells στο χέρι έως ότου βρούμε την κατάλληλη lane για να τα αμολήσουμε. Γουστάρουμε τρελά το ότι οι heroes μας δεν πεθαίνουν όταν το health τους μηδενιστεί. Αποχωρούν για ένα γύρο από τα πεδία των μαχών και ξανά προς την δόξα τραβούν. Η επανείσοδος τους γίνεται με φουλ εξοπλισμό, κουβαλούν πάνω τους όλα τα όπλα και τα buffs που είχαν όταν αποχώρησαν. Μπορούμε να έχουμε μέχρι πέντε σε μια παρτίδα έτσι τους επιλέγουμε αφού αποφασίσουμε τα χρώματα που θα κυριαρχήσουν στο deck μας.

Συντρίβοντας την αχρωματοψία
Deck καλούμε την τράπουλα που συνθέτουμε επιλέγοντας τις επιθυμητές κάρτες από την “λιμνούλα” που δημιούργησε το άνοιγμα των packs που μας δωρίζει το Artifact με την αγορά του. Ο αριθμός των τεσσάρων χρωμάτων φαντάζει μικρός για τους βετεράνους του Magic: The Gathering αλλά δεν είναι. Όπως αναμενότανε από τον δημιουργό του Magic: The Gathering, το gameplay των χρωμάτων στο Artifact θυμίζει έντονα το πολυαγαπημένο card game. Το κόκκινο χρώμα αντιπροσωπεύει την επιθετικότητα και κυριαρχείται από ήρωες και creeps με άφθονο health, armor και την ικανότητα να πλήττουν σκληρά τους αντιπάλους. Τα spells του ενισχύουν σημαντικά την επίθεση και την άμυνα των δυνάμεων μας. Επεκτείνουν το εύρος των επιθέσεων με το cleave που διασπείρει το damage προς τρεις κατευθύνσεις.

artifact 4

Τσακίζουν το armor των εχθρών με το pierce ώστε να μην μας σταματά η θωράκισή τους. Λόγω της υψηλής αποτελεσματικότητάς του, το κόκκινο χρώμα βρίσκεται συνήθως σε όλα τα πολύχρωμα decks που κατασκευάζουμε. Συνδυάζεται περίφημα με το πράσινο χρώμα αν ο σκοπός μας είναι να λιώσουμε τους εχθρούς υπό το βάρος του στρατού μας. Το πράσινο είναι το χρώμα της ανάπτυξης και του άφθονου mana. Με spells και improvements θεραπεύουμε τα towers μας και προφυλάσσουμε τα στρατεύματα έως ότου έχουμε αρκετό mana για να ρίξουμε στην μάχη τα μεγαθήρια μας. Πρόκειται για χρώμα με δυνατούς ήρωες που αργεί λίγο να αναπτυχθεί πλήρως αλλά, μόλις το πετύχει, δεν μας σταματά τίποτα.

Το ξεδιάλεγμα και η επακόλουθη χειραγώγηση εκατοντάδων καρτών με απρόβλεπτες συνέπειες μας γεμίζει ευφορία.

Το μπλε είναι το χρώμα της επιθετικής μαγείας. Τα spells του είναι σκέτη... τσόντα με συνέπεια να νιώθουμε σαν τον Thor εξαπολύοντας αδιάκοπα στοιχειακές επιθέσεις προς τους αντιπάλους. Ενώ από creeps το μπλε χωλαίνει άσχημα, κάποιοι heroes του είναι μοναδικά αποκτήματα για τις δυνάμεις μας. Ο υπέροχος Venomancer γεμίζει τον τόπο με τα plague ward βλαστάρια του που έχουν την... τάση να ξερνούν θάνατο σε κάθε γύρο. Ο επιβλητικός Earthshaker μοιράζει stun σαν τραπουλόχαρτα στους εχθρούς και η αινιγματική Prellex ενισχύει αδιάκοπα τις γραμμές μας με νέα creeps.

Το μαύρο χρώμα αντιπροσωπεύει την απληστία και τον θάνατο που την ακολουθεί συνήθως. Με τα spells και τα improvements του γεμίζουμε γρήγορα το ταμείο μας και αποκτούμε την οικονομική ευχέρεια να αγοράσουμε τα καλύτερα items στην διάρκεια της shopping face, μεταξύ των γύρων. Οι heroes του είναι έξοχοι εκτελεστές και τα skills τους επιδρούν θετικά στην αποδυνάμωση των εχθρικών δυνάμεων. Αν συνυπολογίσουμε τους καταπέλτες που βάλουν αδιάκοπα κατά των towers και spells ικανά να ξεκάνουν μεμιάς τις μονάδες χαμηλού health, βλέπουμε γιατί το μαύρο χρώμα είναι εξαιρετική προσθήκη σε decks με κόκκινους και πράσινους κόκκους... εεε συμμάχους θέλαμε να πούμε.

artifact 5

Δεν έχουμε λησμονήσει τα καρδιοχτύπια μας στο Magic: The Gathering όταν βλέπαμε το deck μας να ξεμένει από κάρτες, οδηγώντας μας με μαθηματική ακρίβεια στην ήττα. Το Artifact μας απαλλάσσει από το άγχος επιτρέποντας να χώσουμε όσες κάρτες θέλουμε στο εκκολαπτόμενο deck μας. Ο μοναδικός περιορισμός είναι οι πέντε heroes ανά deck, κατανεμημένοι ανάμεσα στους τρεις πρώτους γύρους της σύγκρουσης, κατά σειρά εμφάνισής τους. Δεν μας συμφέρει προφανώς να έχουμε άπειρες κάρτες στο deck για... μπούγιο, είναι προτιμότερο να διαθέτουμε λίγες και επίλεκτες αλλά εκεί παίζει τον ρόλο του η αφθονία των καρτών την οποία δεν διαθέτουμε. Τα χρώματα έχουν μάξιμουμ τρεις κάρτες από κάθε spell, hero και improvement αλλά πόσα έχουμε εμείς μετά την μοιρασιά που δικαιούμαστε αγοράζοντας το Artifact;

Επίσκεψη στο Λούβρο των CCG
Στην πελώρια πινακοθήκη από κάρτες που προσφέρει το Artifact δεν υπάρχει ούτε μια άχρηστη κάρτα. Από τα πιο ταπεινά items έως τις κάρτες που μετατρέπουν σε οδοστρωτήρα θανάτου όλο το στράτευμα μας, κάθε κάρτα έχει την χρησιμότητά της. Αυτή καθορίζεται από τα δεδομένα της στιγμής. Απειλείται ένα από τα towers μας με καταστροφή ή είμαστε κοντά στην ισοπέδωση του εχθρικού tower; Μεταναστεύουμε έναν από τους ήρωες στο ποθητό lane. Κρατούμε healing items και εξοπλισμό για τους heroes που τα χρειάζονται, επιθετικά spells για τους εχθρούς που μας εμποδίζουν περισσότερο στο εκάστοτε lane.

artifact 6

Τα επιθετικά improvements όπως οι καταπέλτες του μαύρου χρώματος κολλάνε μια χαρά στο lane όπου οι δυνάμεις μας δεν μπορούν να συντρίψουν την εχθρική άμυνα και να πλήξουν απευθείας το tower – στόχο. Όλες οι παρτίδες που παίξαμε φωνάζουν δυνατά ένα πράγμα, ότι ο Richard Garfield συνέθεσε ένα ακόμα αριστουργηματικό παιχνίδι καρτών, προσέχοντας και την παραμικρή του λεπτομέρεια. Ο επιβλητικός αριθμός των εκατοντάδων καρτών δεν μας εμπόδισε στον εντοπισμό κάποιων που λατρέψαμε. Venomancer, Earthshaker, Sniper, Zeus, ποιόν να διαλέξουμε από τα πρωτοπαλίκαρα που μας έκαναν περήφανους σε αρκετές παρτίδες.

Annihilation, friendly fire, conflagrations, trebuchets και ένα κάρο ακόμα κάρτες μας υπηρέτησαν πιστά στις επιθετικές επιχειρήσεις. Από τα items χρησιμοποιήσαμε ταχύτατα τα δύο που κατασκευάστηκαν στο Stonehall (cloak και plate) διότι αυξάνουν ακατάπαυστα τα health και armor των ηρώων που τα φορούν. Κατόπιν, στόχος μας είναι να φορτώσουμε τους ήρωες με εκείνα που προσθέτουν attack, health και armor, θωρακίζοντας τους από επιθέσεις και μετατρέποντάς τους σε πολιορκητικό κριό που θρυμματίζει το τείχος των εχθρικών καρτών.

artifact 7

Σε ένα παιχνίδι καρτών με άπειρες στρατηγικές επιλογές μπορεί να παίξει κάποιο ρόλο η θεά Τύχη; Στο Artifact η τύχη επεμβαίνει στην μάχη συχνότερα από όσο θα θέλαμε. Έχουμε το γενικό πρόσταγμα στο σε ποια lane θα τοποθετηθούν οι heroes και στο πότε και που θα ρίξουμε τις κάρτες που έρχονται κατά δυάδες ανά γύρο στα χέρια μας. Η θέση “προσγείωσης” των heroes και των ανώνυμων creeps όπως και η φορά της επίθεσης τους καθορίζεται τυχαία από το A.I. Αν η θέση τους αποβεί προνομιούχα, αποκτούμε σημαντικό προβάδισμα έναντι του αντιπάλου.

Αν η τύχη μας γυρίσει τα... οπίσθια της, ενδέχεται οι ενισχύσεις μας να γίνουν καπνός μέχρι να τελειώσει ο γύρος. Καλοδεχόμαστε την τυχαιότητα στις κάρτες που μοιράζονται στα νοητά μας χέρια, δεν μας αρέσει όμως να καθορίζεται η θέση του στρατού μας αυθαίρετα. Υπάρχουν βέβαια κάρτες που επιτρέπουν αναδιάταξη των στρατευμάτων, ακόμα και μεταφορά τους σε άλλο lane, θα προτιμούσαμε όμως τον πλήρη έλεγχο.

artifact 8

Δείξε μου (και δώσε μου) το χρήμα
Το gameplay του Artifact είναι ένας οδοστρωτήρας απόλαυσης που συντρίβεται όμως πάνω σε ένα αδιαπέραστο τείχος, στο απαράδεκτο οικονομικό μοντέλο το οποίο υιοθέτησαν οι δημιουργοί του. Γελάσαμε με την ψυχή μας διαβάζοντας την πληθώρα δικαιολογιών που χρησιμοποιούν οι... πολιτικάντηδες της Valve για να αιτιολογήσουν την απόφασή τους. “Η χρήση του Steam Marketplace χαρίζει μια γεύση real life TCG γιατί οι παίκτες μπορούν να ανταλλάξουν μεταξύ τους τις κάρτες που τους ενδιαφέρουν”. Βεβαίως, μπορούμε εκεί να μαζέψουμε όσες κάρτες μας λείπουν, ανοίγοντας το πορτοφόλι μας για να τις πληρώσουμε όμως.

Γιατί αυτό; Επειδή ποιος από τους άλλους users θα πάρει τις σκουπιδοκάρτες που αποκτήσαμε ανοίγοντας τα πέντε card packs που δικαιούμαστε αγοράζοντας το Artifact; Πηγαίνοντας να φτιάξουμε ένα deck, πατάμε την επιλογή unowned και παθαίνουμε ένα μικρό εγκεφαλικό αντιλαμβανόμενοι πόσες κάρτες μας λείπουν από το κάθε χρώμα. Μπορούμε να τις αγοράσουμε απευθείας στην ίδια οθόνη, μεταφερόμενοι στο Steam Marketplace. Εναλλακτικά, χώνουμε χρήμα στην αγορά card packs εντός του παιχνιδιού, με την ελπίδα να μας πέσουν οι κάρτες που θα συμπληρώσουν την συλλογή μας.

artifact 9

Αντικρίζοντας με παράπονο την συλλογή καρτών που διαθέτουμε, αρχίζουμε να τις αναμειγνύουμε σε αυτοσχέδια decks, τις δοκιμάζουμε στα δύο modes του solo play και ξεκινάμε για τα multiplayer modes. Εκεί σκουντουφλάμε σε ένα ψέμα που θα ζήλευε και ο Άρχοντας του Ψεύδους. Υποτίθεται ότι στο global matchmaking του Artifact θα αναμετρηθούμε με αντιπάλους της ίδιας δυναμικότητας για να έχει ενδιαφέρον η σύγκρουση και εμείς αρκετές ελπίδες να κερδίσουμε. Στην πράξη διαπιστώσαμε ότι οι άνθρωποι της Valve τσουβαλιάζουν μαζί τον user του πρώτου – δεύτερου level με εκείνον του 20ου, 30ου, 50ου κ.ο.κ. Βλέποντας τα levels των αντιπάλων δεν πτοηθήκαμε, ο κέρσορας δεν κινήθηκε προς το quit, αποφασίσαμε να παλέψουμε μέχρι τέλους. Το γέλιο που έπεσε δεν είχε όρια.

Οι εχθροί ήταν φορτωμένοι με όλες τις κάρτες των χρωμάτων που επιστράτευσαν. Εκεί που ήμασταν έτοιμοι να διαλύσουμε ένα tower τους, έπεφτε μια κάρτα που έκανε stun στο μεγαλύτερο ποσοστό των δυνάμεών μας και η επίθεση εξουδετερωνόταν. Σε άλλη περίπτωση, ο αντίπαλος είχε ένα τσουβάλι spells που κάνουν lock στις κάρτες που διαθέτουμε και δεν έχουμε ρίξει στο πεδίο της μάχης. Γίναμε μάρτυρες του φαιδρού θεάματος να κρατάμε δέκα κάρτες και να μην μπορούμε να ρίξουμε ούτε μία, παρακολουθώντας υπομονετικά τον εχθρό να διαλύει τον στρατό μας.

artifact 10

Το κερασάκι στην τούρτα είναι όταν ο αντίπαλος έρχεται με μπόλικα annihilate spell. Ήμασταν βέβαιοι ότι θα συντρίψουμε το tower του με 6 -7 βαρυφορτωμένες μονάδες χωρίς αντίπαλο απέναντί τους, όταν πέταξε το annihilate και τους εξόντωσε όλους. Τέτοια σκηνικά είναι αναμενόμενα και καλοδεχούμενα σε όλα τα card games αρκεί να υπάρχουν αντίμετρα, δηλαδή να διαθέτουμε όλες τις κάρτες των χρωμάτων ώστε να σμιλέψουμε τα decks που μας εκφράζουν. Στο άθλιο pay – to - win μοντέλο του Artifact αυτό είναι ανέφικτο. Οι άνθρωποι της Valve νομίζουν ότι, η δυνατότητα leveling του λογαριασμού μας με διαδοχικές μάχες στο multiplayer, θα καταπνίξει τις δίκαιες κραυγές αγανάκτησης από τους users που δεν θέλουν να πληρώσουν τα μαλλιοκέφαλά τους.

Απαιτούμε βροχή από xp και όχι... ψιχάλα
Παίζοντας multiplayer αγώνες, κερδίζουμε ελάχιστα xp από την απλή συμμετοχή και την καταστροφή των εχθρικών towers και περισσότερα νικώντας την παρτίδα. Δοθέντος του ότι αντιμετωπίζουμε πάντοτε overpowered αντιπάλους, η μόνη περίπτωση νίκης είναι ο αντίπαλος user να είναι... φέσι και να αποκοιμηθεί στο πληκτρολόγιο ή να αποσυνδεθεί κατά λάθος. Ευτυχώς δεν είναι όλα μαύρα στον multiplayer στίβο. Ενώ τα global matchmaking και constructed modes κυριαρχούνται από τους πληρωτέους users, τα phantom draft και call to arms είναι δίκαιες επιλογές. Στο πρώτο, όλοι οι συμμετέχοντες ξεκινούμε από μηδενική βάση, χτίζοντας ένα deck 60 καρτών από πέντε διαθέσιμα packs.

artifact 11

Η τύχη παίζει κάποιο ρόλο στις κάρτες που θα αποκαλύψουν τα packs αλλά είναι η εμπειρία που θα μας σπρώξει να συλλέξουμε τις καλύτερες κάρτες. Ακόμα ωραιότερο βρήκαμε το event call to arms. Οκτώ προκατασκευασμένα decks μας καλούν να τα επιλέξουμε. Με δεδομένη την σύνθεσή τους, η επιτυχία στις επακόλουθες παρτίδες εξαρτάται αποκλειστικά από τους στρατηγικούς χειρισμούς μας. Παίζοντας με τα decks ξανά και ξανά, αποκτούμε πολύτιμες γνώσεις για τις κάρτες και τον σωστό τρόπο χρήσης τους, γινόμαστε πολύ καλύτεροι παίκτες. Ταυτόχρονα, βλέπουμε ποιο χρώμα ή συνδυασμός χρωμάτων μας αρέσει περισσότερο και αποφασίζουμε να το συμπληρώσουμε πληρώνοντας, αν πιστεύουμε ότι αξίζει η δαπάνη.

Τα phantom draft και call to arms είναι η μοναδική μας ελπίδα να σκαρφαλώσουμε την κλίμακα των levels, κερδίζοντας μέχρι 15 card packs και ισάριθμα tickets. Παράλληλα με τα προαναφερθέντα δώρα, βάζουμε στο χέρι και τους ισχυρότερους heroes όλων των χρωμάτων και αυξάνουμε τις πιθανότητες μας για αξιοπρεπή παρουσία στα υπόλοιπα modes. Η ευεργετική επιρροή των phantom draft και call to arms στο Artifact δεν αρκεί βέβαια για να αποκτήσουμε όλες τις κάρτες που επιθυμούμε χωρίς να τα “σκάσουμε” .

Βλέπουμε αστρονομικά ποσά και βγάζουμε αφρούς από την απόλαυση, συνεπώς μας κακοφάνηκε άγρια η απουσία ενός στατιστικού πίνακα που θα ενσωματώνει όλα μας τα κατορθώματα. Δεν μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα η γνώση του πόσα perfect runs έχουμε κάνει στα constructed, phantom και keeper modes, θέλουμε να γνωρίζουμε πόσες κάρτες έχουμε χάσει, καταστρέψει, τα πιο χρησιμοποιημένα χρώματα, το πιο αποδοτικό μας deck κ.ο.κ.

artifact 12

Την ανάγκη μας για κατανάλωση τέχνης την καλύπτει με έξοχο τρόπο το Artifact. Η εικονογράφηση όλων των καρτών έχει εκτελεστεί με τρομερή επιμέλεια και ταλέντο. Μελετώντας τους πανίσχυρους ήρωες μας, τα φοβερά ξόρκια, τις πολεμικές μηχανές και τα τέρατα που κουμαντάρουν, συμπληρώνουμε εύκολα με το μυαλό μας την εικόνα ενός πολέμου επικών διαστάσεων. Η δισδιάστατη φύση των καρτών υποχωρεί και η φαντασία συμπληρώνει τα κενά, βυθίζοντας μας στον μαγικό του κόσμο.

Την ομορφιά των καρτών συμπληρώνουν τα οπτικά εφέ και τα ξεκαρδιστικά deck imps. Πετάξαμε spell στο τραπέζι και άρχισε να βρέχει κεραυνούς σε όλες τις lanes. Οι πολεμιστές μας και τα towers πετάνε καρφιά περιμένοντας τους εχθρούς να σκάσουν πάνω τους. Τα improvements μας εκτοξεύουν φλεγόμενα βλήματα και γάντζους. Περνάμε αλυσίδες στις εχθρικές κάρτες με τα lock abilities μας. Μέσα στον χαμό, η προσοχή μας στρέφεται στα deck imps.

Δύο τρισχαριτωμένα διαβολάκια συντροφεύουν τους αντιμαχόμενους και το γέλιο πάει σύννεφο με τις τσαχπινιές τους. Όταν το imp μας αντιλαμβάνεται πως η επόμενη επίθεση του εχθρού θα διαλύσει το tower, μας το δείχνει τρέμοντας από τον φόβο του. Καταστρέφοντας αντίθετα το tower του εχθρού, το imp αρχίζει τις κοροϊδευτικές χειρονομίες προς τον αντίπαλο. Βλέποντας την lane μας άδεια από κάρτες, το imp πετάει από πάνω της πανικόβλητο, μας την παρουσιάζει όπως οι “γλάστρες” τις οικιακές συσκευές στην τηλεόραση και παίρνει ένα ύφος “αμάν, δεν βλέπεις ότι άδειασε η lane;”.

http://www.youtube.com/watch?v=4glCcyOgjS8

Οι φωνές των imps ήταν αυτές που θα αναμέναμε από τέτοια χαριτωμένα πλασματάκια, δηλαδή κραυγούλες εφάμιλλες των κινηματογραφικών Gremlins. Μας κατέπληξε το εκπληκτικό voice acting που αγκαλιάζει όλες τις κάρτες αλλά και η προσαρμογή του στην εξέλιξη της μάχης. Heroes και creeps διαλαλούν τις προθέσεις τους, απειλούν, κομπάζουν, δείχνουν ακόμα και μεταμέλεια όταν αναγκάζονται να πλήξουν υψηλόβαθμες κάρτες του ίδιου χρώματος! Επίσης, όλες οι κάρτες διαθέτουν περιγραφή με εύστοχο voice acting, ζωντανεύοντας έτσι την μονοδιάστατη ύπαρξή τους. Το soundtrack είναι ικανοποιητικό αλλά του δίνουμε ελάχιστη σημασία, προτιμώντας να εστιάζουμε στις εκπλήξεις που κρύβει το voice acting.

Ιερά Σύνοψις
Το Artifact έχει το μοναδικό χαρακτηριστικό ανάμεσα στα games της κατηγορίας του να ταυτίζει την διάρκεια με την αντοχή στον χρόνο. Χωρίς single player campaign, ο χρονικός ορίζοντας ενασχόλησής μας με την πάρτη του είναι πολλές δεκάδες έως εκατοντάδες ώρες, ανάλογα με την υπομονή και το εύρος της τσέπης μας. Σπρώχνοντας χρήμα στην αγορά καρτών και δομώντας καταπληκτικά decks, ξεκλειδώνουμε την πόρτα της eSport διάστασης του Artifact. Η Valve έδειξε ξεκάθαρα την πρόθεσή της να εντάξει το Artifact στο επαγγελματικό gaming, διοργανώνοντας μάλιστα και τουρνουά 128 ατόμων με έπαθλο 10 χιλιάδες δολάρια για την προώθησή του.

artifact 13

Κρίνοντας από την ελεύθερη πτώση του αριθμού των παικτών του game μέσα σε μόλις δύο μήνες από την κυκλοφορία του (οι 60 χιλιάδες έγιναν 1500) το μέλλον του Artifact στα eSports είναι αμφίβολο. Στα θετικά σημεία του τώρα, στις 30 ώρες συγκρούσεων που έχουμε να επιδείξουμε, υποκλιθήκαμε ξανά στο ταλέντο του Richard Garfield. Ο φοβερός σχεδιαστής γνωρίζει ότι, όσο όμορφα και αν είναι τα γραφικά, ο ήχος και το σενάριο σε ένα game, δεν αξίζει φράγκο χωρίς στιβαρό gameplay. Ο αστρονομικός αριθμός των πιθανών συνδυασμών καρτών, το σωστό ζύγισμα του κάθε χρώματος, η πληθώρα των ιδιοτήτων που αλληλεπιδρούν αρμονικά, όλα τους πυροδοτούν αμέτρητες μαγευτικές παρτίδες.

Τα συναισθήματα μας έκαναν πάρτι σε καθεμιά από αυτές. Οργή και βλαστήμιες όταν χάνουμε, έκπληξη όταν ο αντίπαλος παίζει διαδοχικά χαρτιά που ανατρέπουν τα πάντα, σατανικό γέλιο την ώρα που τσακίζουμε τις άμυνες του και ετοιμαζόμαστε για την χαριστική βολή, κραυγές θριάμβου όποτε ανατρέπουμε χαμένες μάχες. Επειδή δεν γουστάρουμε να πληρώνουμε σαν κορόιδα πάνω από τα 18 ευρώ που στοιχίζει η αγορά του στο Steam, περιορίσαμε τις multiplayer επιδρομές μας στο τρέχων event call to arms και στο phantom draft. Θα απουσιάζουμε από τα υπόλοιπα modes έως ότου αναβαθμίσουμε τον λογαριασμό μας στο μέγιστο level και αποκτήσουμε έτσι όλα τα packs, με την ελπίδα να συμπληρώσουμε την συλλογή μας. Η ποιότητα του gameplay, η δυνατότητα να παίζουμε άφθονες παρτίδες με φίλους στο Steam, η πρόθεση της Valve για ολοκληρωτική ανακαίνιση του game (ευελπιστούμε σε εγκατάλειψη του οικονομικού μοντέλου και προσθήκη single player campaign) μας έπεισαν ότι το Artifact δικαίως προστέθηκε στην συλλογή μας.

Θετικά:
- Πληθώρα καρτών με καλοζυγιασμένες ικανότητες
- Όλες οι παρτίδες είναι απρόβλεπτες και τις απολαμβάνουμε
- Voice acting υψηλότατου επιπέδου
- Καινοτομίες στο gameplay που βελτιώνουν τα αγαπημένα στερεότυπα
- Σχεδόν απεριόριστη αντοχή στον χρόνο
- Ποικιλία σε multiplayer modes

Αρνητικά:
- Απαράδεκτο οικονομικό μοντέλο “pay - to - win”
- Χλιαρή συμμετοχή των users στα multiplayer modes που οδηγεί σε αρκετή αναμονή από παρτίδα σε παρτίδα
- Απουσία single player campaign
- Τεράστια δυσκολία στην απόκτηση νέων καρτών διαμέσου leveling
- Τοποθέτηση σε τυχαίες θέσεις ηρώων και creeps πριν από τους γύρους
- Απουσία αναλυτικού στατιστικού πίνακα

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Σενάριο: 6.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 7.5

Η εισβολή της Valve στον χώρο των CCG είναι εξόχως απολαυστική αλλά χρήζει μπόλικης επεξεργασίας για να ανταγωνιστεί τις κορυφές του είδους.

Γιάννης Μοσχονάς

Notification