Η μόδα του Game Development

    Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μια τεράστια ανάπτυξη στα Indie games καθώς και στους μηχανισμούς στήριξης τους.Το Kickstarter,το Steam Greenlight γεμίζουν με νέα project καθημερινά,ενώ οι καινούριες αλλαγές σχετικά με την διάφορα διάσημα και ισχυρά game engines παίζουν τον ρόλο τους σ' αυτή την ανάπτυξη.Σε κάποιους αρέσει και σε κάποιους όχι.Αναμφισβήτητα όμως αποτελεί ένα γεγονός που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε αποδεχθεί.

    Ωστόσο,μέσα σε όλη αυτή την εξέλιξη έχει παρατηρηθεί μια τάση...μια μόδα που επικρατεί ανά 3-4 μήνες.Η μόδα συνήθως ξεκινάει με ένα επιτυχημένο release ή project κάποιου παιχνιδιού.Στη συνέχεια αρκετοί developers σπεύδουν να "αντιγράψουν" την φόρμουλα του εκάστοτε επιτυχημένου τίτλου,όπως λένε μερικοί.



    Έχοντας μιλήσει με αρκετούς indie game developers γνωρίζω κάτι που οι περισσότεροι από εμάς,συμπεριλαμβανομένου και εμένα,συνήθως ξεχνάμε.Οι game developers δεν παύουν να είναι gamers λόγω της νέας τους ιδιότητας.Συνεχίζουν να παίζουν και να κρίνουν παιχνίδια στον ελεύθερο χρόνο τους.Πόσες φορές δεν έχετε πει κατά τη διάρκεια ενός game session την εξής φράση:"Καλή η 'x' ιδέα για το 'ψ' feature αλλά θα προτιμούσα να το έκαναν με τον 'z' τρόπο".Δεδομένου λοιπόν ότι οι περισσότεροι "indies" δουλεύουν είτε μόνοι τους είτε σε μικρές ομάδες(που στις περισσότερες περιπτώσεις δε ξεπερνούν τα 10 άτομα) οι developers δημιουργούν παιχνίδια της αρεσκείας τους που ανταποκρίνεται στο αγαπημένο τους genre κάνοντας όπως λένε και οι Άγγλοι "their take on it".Αυτό εξηγεί την πληθώρα από RPG και FPS που εμφανίστηκαν τα τελευταία τρία χρόνια,μιας και είναι από τα πιο διάσημα genres.



   Όμως πολλοί θα χαρακτήριζαν την "μόδα" αυτή στα games ως κάτι κακό,που βλάπτει τη βιομηχανία και δεν αφήνει χώρο σε νέες ιδέες.Είναι όμως σωστός ο ισχυρισμός αυτός;

   Στη βάση του ο ισχυρισμός αυτός είναι ορθός γιατί υπάρχουν αρκετοί developers που επικεντρώνονται στη δημιουργία "παιχνιδιών μόδας" με ξεκάθαρη την απουσία ενδιαφέροντος για το genre.Βέβαια οι συγκεκριμένοι developers είναι εμφανές ότι ούτως ή αλλιώς δεν είχαν σκοπό να φτιάξουν κάτι ποιοτικό και πρωτοποριακό εξαρχής."Μα και από τους υπόλοιπους developers βλέπουμε πανομοιότυπα παιχνίδια,οπότε ποια η διαφορά;",θα ρωτούσε κάποιος.Σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσω παίρνοντας εμένα παράδειγμα.

   Εγώ είμαι λάτρεις των survival games και δεν είναι λίγες οι φορές που έχω έρθει κατενθουσιασμένος σε φίλους λέγοντας για το 'x' survival game βγαίνει σε 'τόσες' εβδομάδες/μήνες κλπ.Όντας ο μόνος survival fan στη παρέα η απάντηση είναι προβλέψιμη:"Ναι σιγά άλλο ένα survival game όπως όλα τα άλλα...",απαντούν με αδιαφορία.Αμέσως το επιχείρημα μου είναι ότι το 'x' αυτό παιχνίδι διαθέτει τα 'ψ' feature λαμβάνοντας την απάντηση ότι τα βασικά είναι ίδια.Το παιχνίδι σε πετάει σε ένα κόσμο στον οποίο καλείσαι να επιβιώσεις.

   Και εδώ λοιπόν είναι το λάθος με αυτή τον προαναφερθέντα ισχυρισμό.Πολλοί θεωρούν τα παιχνίδια αυτά ίδια για τον απλούστατο λόγο ότι μοιράζονται το ίδιο "core gameplay",όπως λένε οι game developers.Και αυτό είναι το λάθος στο συλλογισμό αυτό,αφού κάθε genre έχει ένα πολύ συγκεκριμένο "core gameplay" που δεν αλλάζει.Είτε το παιχνίδι λέγεται Gears of War είτε Spec Ops,είτε λέγεται Call of Duty είτε Insurgency,είτε λέγεται DayZ είτε The Dead Linger.Ο λόγος που καταλήγουμε σε αυτό το λάθος είναι πολύ απλά ότι τα genres που έχουν μπει στη "μόδα" τα τελευταία χρόνια δεν ήταν ποτέ κάποια από τα διασημότερα genres αφού εκεί υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός που κατατροπώνει τους "indies".

Εσείς τι πιστεύετε για τις εκάστοτε "μόδες" των video games;Έγινε ποτέ της μόδας το αγαπημένο σας genre;

Αrkham series
Όταν οι παίκτες γίνονται σκηνοθέτες στο GTA 5
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Friday, 26 April 2024

Captcha Image

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.gameworld.gr/

Notification