Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Keyword

User Reviews: Γράψτε το δικό σας!

25 Feb 2017 01:18 #194113 by Πιέρρος Φουστέρης
Πρέπει να ομολογήσω πως, αν δεν είχα δει το post του Νικολή, θα είχα ξεχάσει τελείως τα δικά μου, μισοτελειωμένα reviews. Ολοκλήρωσα, λοιπόν, μπαμ-μπαμ το user review μου για το Saints Row IV και σας το παρουσιάζω. Φυσικά, είναι ευπρόσδεκτα όλα τα σχόλια!

"Once you've accepted your flaws, no one can use them against you."
"Never forget what you are, the rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you."
"Death is so final, whereas life is full of possibilities."
"Most men would rather deny a hard truth than face it."
- Tyrion Lannister

Please Log in or Create an account to join the conversation.

02 Mar 2017 19:55 #194430 by Βασιλης Γαλανος
Enderal User Review

Η ανεξάρτητη Γερμανική ομάδα modding SureAI, ιδρύθηκε το 2003 και έκτοτε έχει προσφέρει στο κοινό των RPG της Bethesda εξαιρετικό περιεχόμενο σε νέους κόσμους, που δεν έχουν ουδεμία σχέση με τα γνωστά σε όλους σύμπαντα των original παιχνιδιών. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, με δική του μυθολογία, πολιτισμούς και κράτη, ο κόσμος του Vyn έρχεται στη ζωή για να χαρίσει στον παίχτη μια ιδιαίτερα αξιόλογη ιστορία επικής φαντασίας.
Ο Vyn έκανε το μεγάλο ντεμπούτο του το 2010,με το παιχνίδι Nehrim, ένα total conversion mod για το Oblivion του οποίου η μεγάλη επιτυχία και αναγνώριση έθεσε τις βάσεις για sequel και έτσι η SureAI, 6 χρόνια μετά, κυκλοφόρησε το Enderal, ένα ακόμα total conversion mod αυτή την φορά για το Skyrim.Όπως είναι φυσικό, το Enderal έχει εκ πρώτης όψεως πολλά κοινά με το Skyrim αλλά καταφέρνει να ξεχωρίσει μέσω της εκπληκτικής ιστορίας του, των ενδιαφέρον χαρακτήρων του και των πολλών μικρών και μεγάλων καινοτομιών του σε σχέση με το δημοφιλές RPG της Bethesda.
Παρότι στην ουσία μιλάμε για ξεχωριστό παιχνίδι, όπως διαφημίζει το δημιούργημα της και η ομάδα ανάπτυξης, η σύγκριση με το Skyrim σε όλους τους τομείς είναι ασφαλώς αναπόφευκτη, αν και θα προσπαθήσω να την μετριάσω.




Η ιστορία ξεκινάει σχεδόν αμέσως μετά τα γεγονότα του Nehrim, μετά δηλαδή το τέλος του μεγάλου θρησκευτικού πολέμου και την πτώση των High Ones.Ως Prophet τώρα,καλείστε να πολεμήσετε στο πλευρό της Holy Order,μιας φατριάς πιστής στο δόγμα των High Ones,η οποία κυβερνά την, μικρή σχετικά, χώρα του Enderal.
Το Enderal, είναι μια από τις 5 πολιτισμένες χώρες του Vyn και αποτελεί την επιτομή της θεοκρατίας της τότε εποχής.Μέτα τον θάνατο των High Ones, των θεών κατά των οποίων πολεμάτε κατά την διάρκεια των γεγονότων του Nehrim,ξεσπάει μια θρησκευτική κρίση.Πολλές από τις χώρες του τότε γνωστού κόσμου, ανακηρύσσονται ελεύθερες και ανεξάρτητες από την τυρρανία των θεών, με αποτέλεσμα η Order να κόψει σχεδόν κάθε επικοινωνία με τα υπόλοιπα κράτη για να μην επηρεαστεί ο απλός λαός και να διατηρήσει τον ηγεμονικό της χαρακτήρα.Κάπου εκεί μπαίνετε και εσείς στην εικόνα, αφού μετά από μια σειρά "άτυχων" περιστατικών καταλήγετε στις ακτές του Enderal να αναζητάτε την μοίρα σας, ή μάλλον η μοίρα να σας αναζητά και έτσι,σιγά σιγά, το παιχνίδι ξεκινά να ξετυλίγει το υπέροχο σενάριο του.

Η πλοκή του Enderal,σε αντίθεση με το Skyrim, είναι το πιο δυνατό χαρτί του.H ιστορία είναι σε μεγάλο βαθμό καθοδηγούμενη, με βάθος στα γεμάτα ανατροπές γεγονότα της και άρτια εξέλιξη χαρακτήρα σε όλους τους πρωταγωνιστές.Σε αυτό το σημείο πρέπει τονίσω ότι το Enderal έχει πρωταγωνιστές με τελείως διαφορετική έννοια από τα Elder Scrolls.Πέρα από το ότι είναι παραπάνω από απαραίτητοι για την εξέλιξη της ιστορίας, θα έχετε την ευκαιρία να τους γνωρίσετε και να δεθείτε μαζί τους, να μάθετε για τα τραγικά παρελθόντα και τις βλέψεις τους για το μέλλον, να καταλάβετε τα κίνητρα τους και την αντίληψη τους για τον κόσμο και ακόμα ακόμα, να κάνετε romance μαζί τους.Αν και με μόλις 2 επιλογές, το Enderal σας δίνει αυτή την δυνατότητα.Το romance system ακολουθεί τα πρότυπα των RPG της BioWare, πρέπει δηλαδή να μιλάτε συχνά με τον/την npc της επιλογής σας και να μην τον...τσαντίζετε, έτσι ώστε να σας συμπαθήσει.

Στα της ιστορίας και πάλι, εκ πρώτης όψεως, το Enderal και το Skyrim έχουν παρόμοιο μοτίβο και χοντρικά αυτό δεν είναι ψέμα.Πάλι καλείστε να σώσετε τον κόσμο από μια τεράστια απειλή ωσάν ένας νέος Dragonborn, άλλα η ποιοτική διαφορά των αποστολών είναι σημαντική.Δεν θα είναι λίγες οι φορές που το παιχνίδι θα σας φέρνει αντιμέτωπους με ιδιάζοντα ηθικά διλήμματα που θα σας κάνουν να προβληματιστείτε.
Και αυτό ακριβώς είναι το κλειδί στην επιτυχία του Enderal.Τα μηνύματα και οι προβληματισμοί που εκθέτει.Νοήματα και υπονοήματα θα πλανώνται στον αέρα του παιχνιδιού από την αρχή μέχρι το τέλος σε μια ωδή στην ανθρώπινη ματαιοδοξία, την απληστία, την φιλοδοξία, τις ανθρώπινες σχέσεις και το πως αυτές σμιλεύουν και διαφθείρουν τον καθένα.Είναι ο ανθρώπινος πολιτισμός κάτι παραπάνω από ένα συνεχές κύκλο επαναλαμβανόμενων λαθών?Υπάρχει πιθανότητα η ανθρωπότητα να μάθει επιτέλους από τα λάθη της?Αυτό θα το κρίνεται εσείς.

Όσο καλό και να ήταν το σενάριο όμως,έχρηζε βελτιώσεων.Και τα κύρια παράπονα είναι δυο.

Το πρώτο είναι ότι υπάρχουν συγκεκριμένα μη εξαιρετέα γεγονότα και χαρακτήρες, τα οποία το παιχνίδι δεν εξηγεί όπως θα έπρεπε, με αποτέλεσμα τα φόρουμ, οι συζητήσεις ή ένα playthrough του Nehrim να γίνουν ο μόνος τρόπος να καταλάβετε σε βάθος περί τίνος πρόκειται.
Όσο για το δεύτερο, πολλοί θα το βρείτε αρνητικό, αλλά υπό προϋποθέσεις.
Τα Mass Effect είναι από τις πιο γνωστές σειρές παιχνιδιών και το στίγμα τους στην βιομηχανία είναι γεγονός.Αλλά απ'ότι φαίνεται άφησαν το στίγμα τους σε κάτι παραπάνω από την βιομηχανία καθώς, όπως αποδεικνύεται, η ομάδα ανάπτυξης εμπνεύστηκε τόσο από το Mass Effect 3 ώστε αποφάσισε να αντιγράψει τα γεγονότα του σχεδόν στο ακαίρεο. Δεν θα αναλωθώ στο να περιγράψω την ιστορία, αφενός γιατί όποιος έχει παίξει το Mass Effect 3 ξέρει περίπου περί τίνος πρόκειται και αφετέρου για να μην χαλάσω την ιστορία για όποιον θέλει να ασχοληθεί, αλλά με εξαίρεση το φινάλε του παιχνιδιού, όλη η υπόθεση είναι βήμα προς βήμα το Mass Effect 3.Εχθροί, κίνητρα, σχέδιο αντεπίθεσης, όλα.



Ας περάσουμε τώρα σε ένα ακόμα μεγάλο ατού του Enderal.Τον κόσμο που έχει να προσφέρει.Είναι κάτι στο οποίο μοιάζει και διαφέρει αρκετά με το Skyrim.Η πρώτη σημαντική διαφορά παρατηρείται στις πόλεις, όπου σε αντίθεση με το Skyrim που υπήρχαν πολλά διαφορετικά Holds με την δική τους πρωτεύουσα, στο Enderal όλη η περιοχή αποτελεί στην ουσία ένα μεγάλο Hold με μια μόνο πρωτεύουσα, την μεγαλοπρεπέστατη Ark.Αυτή η λογική εν μέρη υποβαθμίζει τα υπόλοιπα regions αφού το καλύτερο που έχουν να προσφέρουν είναι μικρές κωμοπόλεις, ενώ η Ark δεσπόζει σαν το ένα και μοναδικό διαμάντι του Enderal.
Η πολλή δουλεία που έχει πέσει στην πόλη αυτή είναι εμφανής, τόσο στην αρχιτεκτονική της όσο και στο μέγεθος της, το οποίο ξεπερνάει αυτό της Solitude(την μεγαλύτερη πόλη του Skyrim) κατά 2 με 3 φορές περίπου.Το scale της όμως έχει και τα θετικά του και αρνητικά του.
Από την μια, έχει να προσφέρει πάρα πολλά μέρη για εξερεύνηση και διάφορες καινοτόμες υπηρεσίες όπως την δυνατότητα τζόγου με ντόπιους στα πανδοχεία τα βράδια και την ύπαρξη τράπεζας, που εκτός από το να φυλάει τα χρήματα σας(προσθέτοντας ένα μικρό ποσό για κάθε μέρα του παιχνιδιού που περνά), θα σας επιτρέπει να επενδύετε και χρηματικά ποσά σε εμπορικά καραβάνια.
Από την άλλη όμως, η πόλη χωρίζεται σε πολλά μικρότερα quarters, για να φτάσεις στα οποία πρέπει συνήθως να περάσεις από μια πληθώρα loading screens(ανάλογα τον προορισμό).Για να δώσει λύση στο πρόβλημα αυτό, η Sure AI εισαγάγει τα sign posts.Τα sign posts είναι ένας καινούργιος μηχανισμός, ο οποίος σας επιτρέπει αφού κάνετε interact με μια από τις πολλές πινακίδες που υπάρχουν μέσα και γύρω από την Ark, να μεταφερθείτε στο quarter της επιλογής σας.Μετριάζει κάπως το πρόβλημα αλλά σίγουρα δεν το επιλύει στο ακέραιο.



Μια άλλη βασική διαφορά των 2 τίτλων είναι η γεωγραφική ποικιλομορφία.Θα δείτε καταπράσινα,μαγεμένα και καταραμένα δάση,χιονισμένα βουνά,αχανείς ερήμους και άλλα πολλά και καθένα από τα region αυτά να ξεχωρίζει μέσω της αισθητικής του και των διαφορετικών εχθρών του.Με φρέσκια και ανανεωμένη χλωρίδα και πανίδα, npc, εχθρούς και αρχιτεκτονική τόσο έξω όσο και μέσα από τις πόλεις, το Enderal θα σας χαρίσει όχι μόνο έναν πανέμορφο κόσμο με περίσσεια λεπτομέρεια αλλά, το πιο σημαντικό, έναν άγνωστο κόσμο.
Θα νιώσετε το αίσθημα της εξερεύνησης όπως όταν πρωτοπαίξατε το Skyrim την πρώτη φορά, θα ακολουθήσετε μονοπάτια ξεστρατίζοντας από το δρόμο σας προς την αποστολή, μόνο και μόνο για να μάθετε τι κρύβει η επόμενη στροφή, θα χαζεύετε τις αν μην τι άλλο, υπύροχες τοποθεσίες και θα χάνετε ώρες επί ωρών στα πιο μικρά πράγματα.Αξίζει να σημειωθεί πως για να έρθει αυτός ο προσεγμένος κόσμος στην ζωή, βοήθησε και η Cd Projekt Red, τροφοδοτώντας την SureAI με μοντέλα και textures από την σειρά Witcher, όπως αναφέρεται και στα credits του παιχνιδιού.

Ο κόσμος αυτός βέβαια, δεν χαρίζεται αν περιπλανηθείτε πολύ μακρυά.

Στην προσπάθεια της να ανεβάσει το immersion και να διαφοροποιήσει το σύστημα μάχης της από αυτό του Skyrim, η SureAI προχώρησε σε μερικές σημαντικές αλλαγές στο gameplay που θα κάνουν την εμπειρία σας στις μάχες πολύ πιο δύσκολη.
Μια από τις πιο σημαντικές διαφορές που θα συναντήσετε, είναι πως οι εχθροί που θα συναντάτε στα δάση και τις ερημιές δεν κάνουν level up μαζί σας, αλλά έχουν προκαθορισμένο επίπεδο ανάλογα την περιοχή.Κοινώς, η περιέργεια σκοτώνει και εάν απομακρυνθείτε πολύ από τον δρόμο σας και πέσετε πάνω σε άγνωστους αντιπάλους, καλό θα ήταν να χειριστείτε το θέμα με προσοχή και ψυχραιμία, γιατί υπάρχει μια καλή πιθανότητα να σας ξεπερνάνε σε δύναμη.
Επίσης,
-Δεν έχετε πλέον την δυνατότητα να ταξιδεύετε με companion.Δεν δύναται η δυνατότητα ούτε να προσλάβετε κάποιον mercenary ούτε να πάρετε μαζί σας κάποιον από τους κυρίως χαρακτήρες.Οι μόνες φορές που θα έχετε κάποιον συμπολεμιστή, θα είναι στα πλαίσια του κυρίως questline, που και τότε δεν μπορείτε να κάνετε ο,τι θέλετε, αφού αν φύγετε από το κύριο μονοπάτι για το όποιο λόγο, ο companion θα σας περιμένει στο ίδιο σημείο που χώρισαν οι δρόμοι σας.
-Η κατανάλωση φαγητού εν ώρα δράσης δεν θα έχει καμιά απολύτως επίδραση πάνω σας.
-Σε αντίθεση με το Magica και το Stamina, το HP δεν αποκαθίσταται από μόνο του, οπότε η κατανάλωση τροφίμων και φίλτρων είναι μονόδρομος.
-Δεν μπορείτε να κάνετε ασύστολα χρήση potions.Όταν καταναλώνετε ένα φίλτρο, αποκτάτε μερικούς πόντους Arcane Fever.Αν οι πόντοι σας φτάσουν το 100% τότε πεθαίνετε, ενώ στα υπόλοιπα ποσοστά, θα αποκτάτε διάφορα debuffs, ανάλογα το πόσο μεγάλο είναι το νούμερο του πυρετού σας.Για να εξομαλύνετε τις παρενέργειες του πυρετού θα πρέπει να καταναλώνετε κάποια συγκεκριμένα φίλτρα,ονόματι αμβροσία,τα οποία δεν είναι και ιδιαίτερα φτηνά.
-Δεν υπάρχει fast travel καθώς και η δυνατότητα αναμονής στο ίδιο σημείο,οπότε ο μόνος τρόπος να κάνετε ένα γρήγορο χρονικό άλμα είναι να κοιμηθείτε.Όσο για τα ταξίδια σας από πόλη σε πόλη υπάρχουν 3 βασικοί τρόποι.Ο πρώτος είναι να καβαλήσετε το mount σας, το οποίο μπορεί να είναι είτε γάιδαρος είτε άλογο.Ο δεύτερος είναι να κάνετε χρήση ειδικών παπύρων που μπορούν να σας τηλεμεταφέρουν στις πιο σημαντικές τοποθεσίες της χώρας και ο τρίτος είναι με την χρήση myrad.Τα myrad λειτουργούν όπως οι άμαξες στο Skyrim, σας μεταφέρουν δηλαδή από πόλη σε πόλη κατόπιν πληρωμής στον εκπαιδευτή τους και είναι κάτι τεράστια πλάσματα που μοιάζουν με πουπουλένιο δράκο.
Όλες αυτές οι αλλαγές κάνουν επιτακτική την ανάγκη για έξυπνη χρήση των πόρων σας κατά την διάρκεια και μετά το πέρας μιας μάχης.

Βέβαια, για να χαθείτε στον όμορφο αλλά και σκληρό κόσμο του Enderal, πρέπει πρώτα να περάσετε από το character creation.
Η διαδικασία δημιουργίας χαρακτήρα είναι πανομοιότυπη με αυτή του Skyrim με εξαίρεση λίγες βασικές διαφορές.Αρχικά, οι φυλές που έχετε να επιλέξετε είναι μόλις 4 οι οποίες είναι και εύκολα αναγνωρίσιμες, οπτικά, από το Skyrim.Καμία από τις 4 φυλές δεν έχει κάποιο προτέρημα ή μειονέκτημα, κάτι που κάνει τον σχεδιασμό χαρακτήρα αρκετά πιο απλό αλλά και αποστειρωμένο καθώς οι επιλογές σας αν και πιο ανοιχτές με την έλλειψη attribute, είναι περιορισμένες και χωρίς καμιά ιδιαίτερη προσθήκη σε σχέση με το παλιό σύστημα σχεδιασμού.



Ένας ακόμα τομέας που έχει αλλάξει αρκετά είναι αυτός του level up. Στο Enderal μπορείτε να κερδίσετε πόντους εμπειρίας εξερευνώντας, σκοτώνοντας αντιπάλους, ρωτώντας npc για πληροφορίες για τον κόσμο και ολοκληρώνοντας αποστολές.Γεμίζοντας την μπάρα εμπειρίας ανεβένετε επίπεδο και σας δίνετε η επιλογή να αυξήσετε το HP/Magica/Stamina σας, ένα memory point, τα οποία λειτουργούν όπως τα perk points στο Skyrim καθώς και 5 combat skill και 3 crafting points,στα οποία θα αναφερθώ παρακάτω.Για να τα εξαργυρώσετε τα memory points πρέπει να κάνετε χρήση του spell: Meditate, το οποίο θα σας μεταφέρει σε μια μαγεμένη αιωρούμενη βραχονησίδα με 3 μεγάλους βράχους, μέσω των οποίων αποκτάτε το perk της επιλογής σας.
Αρκετά μπελαλίδικος τρόπος εξαργύρωσης πόντων, ο οποίος αν και προσδίδει μια ωραία ατμόσφαιρα, σας χαρίζει και 2 όμορφα loading screens.
Διαφορές έχει υποστεί και ο τρόπος που ανεβάζετε το επίπεδο κάποιου skill.Για να ανεβάσετε τα skills σας πλέον δεν παίζει καθόλου ρόλο το πόσο συχνά τα χρησιμοποιείτε, αλλά ο μόνος τρόπος αναβάθμισης τους είναι ο συνδυασμός combat skill points με learning books, τα οποία αγοράζετε.Στην αρχή δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά και υπάρχουν αρκετοί npc από τους οποίους μπορείτε να τα προμηθευτείτε, αλλά όσο δυναμώνετε, τόσο περισσότερο χρυσό θα χρειαστεί να ξοδεύετε σε αυτά.Learning books μπορείτε να βρείτε και στις εξερευνήσεις σας εκτός πόλεων.

Παρόμοια λειτουργούν και τα crafting points.Ο συνδυασμός τους με workmanship skillbooks, σας επιτρέπει να αυξήσετε τις κατηγορίες παρασκευής εξοπλισμού.Για να κατασκευάσετε βέβαια αντικείμενα, χρειάζεστε και τα λεγόμενα blueprints, τα οποία μπορείτε είτε να αγοράσετε είτε να τα βρείτε στα ταξίδια σας.Μια τελευταία ενδιαφέρον προσθήκη στο crafting system, είναι η δυνατότητα κατασκευής επίπλων και απλών αντικειμένων.Αν και αρκετά χρονοβόρα και ακριβή, η δυνατότητα να διακοσμήσετε το σπίτι σας μόνοι σας υπάρχει.



Ο τεχνικός τομέας αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του Enderal, αφού παρουσιάζει τα κλασσικά bugs και glitches που μας έχουν συνηθίσει και τα παιχνίδια της Bethesda και δυστυχώς ουκ ολίγα crashes, κάτι το οποίο είναι υποκειμενικό καθώς έχει να κάνει και με τα mods που έχετε εγκατεστημένα στο Data folder σας.Tο Enderal έχει δικό του launcher και κάνει backup όλο το directory του Skyrim σας κατά την εγκατάσταση, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορείτε να ξαναγυρίσετε στο αρχικό παιχνίδι χωρίς να έχετε χάσει τίποτα.Επιπροσθέτως σας δίνει και την δυνατότητα να κάνετε backup τα αρχεία του ίδιου του Enderal κατά το uninstall, καθώς και τυχόν mod που του έχετε εγκαταστήσει, έτσι ώστε να μπορείτε να ξαναγυρίσετε πίσω χωρίς να χάσετε την πρόοδο σας.Παρότι τα mods υποστηρίζονται, καλό θα ήταν να προσέξετε τι θα βάλετε γιατί το παιχνίδι είναι επιρρεπής σε bugs.

Στα του ήχου, η SureAI έχει κάνει εξαιρετική δουλειά.Με αξιομνημόνευτα bardsongs και soundtracks συνολικής διάρκειας περίπου 5 ωρών, πρόκειται να σας χαλαρώσει στα ταξίδια σας στην όμορφη εξοχή του αλλά και να σας εξιτάρει κατά την διάρκεια των μαχών σας.Οι φυσικοί ήχοι είναι αρκετά ρεαλιστικοί χωρίς όμως να έχουν μεγάλη διαφορά από αυτούς του Skyrim.Όλοι οι χαρακτήρες είναι fully voiced σε Αγγλικά και Γερμανικά με παραπάνω από τίμια ποικιλία στις φωνές και με ιδιαίτερη μαεστρία στο παίξιμο των 2 βασικών companion αν και μια μικρή "κοιλιά" μπορεί να βρεθεί στις φωνές των μικρών παιδιών που είναι ορισμένες φορές επαναλαμβανόμενες.Το συνολικό αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπέστατο και έχει όλα τα φόντα για να συγκριθεί με voiceacting AAA τίτλων.

Συνοψίζοντας,το Enderal, παρά τα όποια τεχνικά προβλήματα που το χαντακώνουν σε ένα σεβαστό αλλά μικρό βαθμό, υπόσχεται να χαρίσει μια όμορφη, οικεία αλλά ολοκαίνουργια εμπειρία συνολικής διάρκειας περίπου 35 με 40 ωρών(έως και 75-80 με τις προαιρετικές αποστολές) που κάθε φαν των RPG της Bethesda πρέπει να ζήσει.Δεν βρίσκετε στην σκιά του Skyrim αλλά αντιθέτως, στέκεται περήφανα σαν ένα ανεξάρτητο και διαφορετικό παιχνίδι με δική του φιλοσοφία, κόσμο, gameplay, ιστορία και ακολούθους.

''Stand fast. Stand Strong. Stand together. Hackett out."

Please Log in or Create an account to join the conversation.

22 Apr 2017 03:45 #197271 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
Έγραψα ένα user review για το Resident Evil HD Remaster μιας και το τελείωσα παίζοντας με τους 2 κολλητούς μου μέσα στις πασχαλινές διακοπές.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

21 Jul 2017 19:47 - 21 Jul 2017 19:50 #202527 by Aνέστης Αδαμίδης
Μόλις ολοκλήρωσα την αξιολόγησή μου για το Jotun: Valhalla Edition, την οποία και μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

13 Aug 2017 00:53 - 28 Oct 2017 02:13 #203798 by Angel
Όσοι θέλετε να διαβάσετε το review μου για το Hellblade, θα το βρείτε εδώ.

The sword of destiny has two edges. You are one of them.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

16 Sep 2017 07:15 - 18 Sep 2017 13:40 #205551 by Angel
Death of The Outsider Review



H Bethesda μπορεί να μην μας τίμησε με άλλον ένα Dishonored τίτλο αλλά μας έδωσε ένα stand-alone DLC. Πιστεύω όλοι όσοι παίξαμε τα Dishonored θέλαμε να μάθουμε για την προέλευση του Outsider και τελικώς τι είναι. Η Bethesda λοιπόν μας έδωσε ακριβώς αυτό. Φυσικά η εταιρεία ανάπτυξης δεν μπορούσε να είναι άλλη από την Arkane Studios η οποία έχει κάνει πολύ καλή δουλειά ως τώρα.



Ιστορία

Το παιχνίδι ξεκινάει βρίσκοντας την Billie Lurk (γνωστή και ως Meagan Foster από το Dishonored 2 να αναζητά τον άνθρωπο που την έσωσε από την μιζέρια και τον βέβαιο θάνατο, τον δολοφόνο Daud. Σίγουρα θα παρατηρήσετε έντονα το οικογενειακό δέσιμο που υπάρχει μεταξύ των χαραχτήρων μας ασχέτως που δεν είναι συγγενείς εξ αίματος. Γενικώς τα Dishonored έχουν μια κλίση προς τις οικογενειακές σχέσεις και δεσμούς. Αν θυμάστε στο πρώτο παιχνίδι, ο Corvo προσπαθούσε να σώσει την Emily και στο δεύτερο κεφάλαιο είτε προσπαθεί η Emily να σώσει τον Corvo είτε το αντρίστροφο (ανάλογα με την δικιά σας επιλογή) Το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα για άλλη μια φορά στην Karnaca. Τελικώς η Billie βρίσκει τον μέντορα της αιχμάλωτο μιας ομάδας που λατρεύει τον Outsider με την ονομασία Eyeless. H πρωταγωνίστρια μας ελευθερώνει τον Daud o οποίος δεν χάνει χρόνο και της γνωστοποιεί την πρόθεση του να σκοτώσει τον Outsider γιατί τον θεωρεί υπεύθυνο για όλα αυτά που έχουν συμβεί στον ίδιο αλλά και κατ’επέκταση για το χάος που επικρατεί στον κόσμο. Όλα αυτά τα χρόνια ο δολοφόνος ερευνούσε πολλές αιρετικές ομάδες με σκοπό να ανακαλύψει κάποιο τρόπο για να σκοτώσει τον θεό του Void.
O Daud από τα πρώτα κιόλας πλάνα φαίνεται πολύ αδύναμος για να φέρει εις πέρας τον στόχο του οπότε εναποθέτει τις ελπίδες του, στην παλιά του partner in crime. Έτσι η Billie ξεκινάει την αναζήτηση της για ένα δίκοπο σπαθί που κρατάνε κρυμμένο οι Eyeless. To συγκεκριμένο όπλο χρησιμοποιήθηκε στη δημιουργία του Outsider και δίνει τρομερή δύναμη σε όποιον το κρατάει. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Outsider γνωρίζει τα σχέδια των χαραχτήρων και παρ'όλα αυτά δεν μπαίνει εμπόδιο στην προσπάθεια τους. Μάλιστα δίνει και δύο “δώρα” στην Billie για να την βοηθήσει στην αναζήτηση της, ένα "μαγεμένο" χέρι και ένα περίεργο μάτι. Θα αναλύσουμε παρακάτω τις ιδιότητες τους. Αυτή η επίσκεψη ήταν και η πρώτη φορά που η πρωταγωνίστρια μας ερχόταν σε επαφή με την περίεργη αυτή ύπαρξη. Αφού βρούμε το σπαθί, η επόμενη κίνηση είναι να ανακαλύψουμε πως θα μπούμε στον κόσμο του Void μιας και ο Outsider βρίσκεται εκεί όλα αυτά τα χρόνια και πουθενά αλλού δεν μπορεί να πληγωθεί. Μετά από έρευνα ανακαλύπτει ότι υπάρχει ένα μέρος στο οποίο το Void “έρχεται στην επιφάνεια” του κόσμου μας και μόνο από εκεί μπορεί κάποιος να μπει στο βασίλειο του Outsider. Επίσης μαθαίνει ότι πάρα πολλά χρόνια πριν είχε γίνει μια τελετουργία από τους Eyeless η οποία “έδωσε” ζωή στον θεό που θέλουμε να σκοτώσουμε και τον έκανε ένα με το Void. Όμως αυτή η ένωση άρχισε να επηρεάζει και τον πραγματικό κόσμο μιας και συναντάμε πολλές διαρροές του Void προς τον κόσμο μας.




Γραφικά, Ατμόσφαιρα και Σχεδιασμός

Περνώντας στον τομέα του σχεδιασμού το πρώτο πράγμα που πρέπει να ειπωθεί είναι ότι τα γραφικά είναι ακριβώς τα ίδια από την στιγμή που πρόκειται για DLC του Dishonored 2.Συνεχίζουν να είναι πανέμορφα και προσεγμένα και επίσης φαίνεται ότι η Arkane Studios έκανε πιο σταθερή την Void engine. Στο δικό μου σύστημα τουλάχιστον έτρεχε πολύ καλύτερα με ελάχιστα frame drops με τα πάντα maxed out στα 60fps.H ατμόσφαιρα του παραμένει το ίδιο σκοτεινή ειδικά όταν περάσουμε στο Void όπου επικρατεί το απόλυτο χάος. Τα επίπεδα του Death of The Outsider είναι σαφώς μικρότερα από του αρχικού παιχνιδιού αλλά δεν σταματούν να σου προσφέρουν πληθώρα επιλογών ως προς το πως θα ολοκληρώσεις τις αποστολές σου. Οι επιλογές όπως και στα προηγούμενα κεφάλαια είτε δίνονται εξαρχής είτε τις ανακαλύπτουμε στην πορεία μέσω εξερεύνησης ή μαζεύοντας πληροφορίες από φρουρούς και άλλες πηγές.




Gameplay


Ερχόμαστε στο σημαντικότερο μέρος της σειράς Dishonored,το gameplay. H Billie έχει στην διάθεση της 3 υπερδυνάμεις. H πρώτη είναι το Displace. Είναι το αντίστοιχο Blink του Corvo με μία μικρή διαφορά. Πρέπει πρώτα να βάλει ένα mark στο σημείο που θέλει να μεταφερθεί το οποίο όμως δεν μπορεί να το βάλει ενώ ενδιάμεσα υπάρχουν εμπόδια όπως τζάμια,πύλες κλπ ασχέτως αν εμείς μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα την άλλη άκρη. Αν όμως υπάρχει ήδη mark πίσω από το εμπόδιο και υπάρχει ακόμα και ελάχιστη ορατότητα από την άλλη πλευρά τότε μπορούμε να μεταφερθούμε στο σημαδεμένο σημείο. Η δεύτερη δύναμη της (και αγαπημένη μου) είναι το Semblance το οποίο της επιτρέπει να “φορέσει” το πρόσωπο του στόχου της έτσι ώστε να περπατάει απαρατήρητη οπουδήποτε έχει πρόσβαση ο στόχος της. To Semblance καταναλώνει mana μόνο όσο βρισκόμαστε σε κίνηση και όχι όταν καθόμαστε ακίνητοι και επίσης το mana μας δεν κάνει regen όσο είναι ενεργό το Semblance. Αν όμως κάποιος εντοπίσει το πτώμα του ατόμου που έχουμε κλέψει την εμφάνιση τότε το illusion “σπάει”.Το ίδιο συμβαίνει στην περίπτωση που κάποιος μας δει πριν ολοκληρωθεί η “μεταφορά του προσώπου”.Προσοχή όμως διότι τα Wolfhounds και τα Void Entities μας καταλαβαίνουν. Τέλος το τελευταίο ability είναι το Foresight. Χρησιμοποιώντας το Foresight μπαίνουμε στην πνευματική μας μορφή η οποία μας επιτρέπει να περνάμε κάποια εμπόδια καθώς και μέσα από αεραγωγούς. Ακόμα μας δίνει την δυνατότητα να μαρκάρουμε εχθρούς ή αντικείμενα τα οποία θα βλέπουμε και αφού επιστρέψουμε στο σώμα μας και μπορούμε να διακρίνουμε τις τοποθεσίες των bonecharms. Επίσης μπορούμε να βάλουμε κάποιο mark για να το χρησιμοποιήσουμε για να μπούμε σε κάποιο κτήριο ή για να επιτεθούμε γρήγορα ή και για να ξεφύγουμε από τους εχθρούς μας. Να σημειωθεί ότι για όσο βρίσκεστε στο Foresight o χρόνος σταματάει για όσο διαρκεί το Foresight. Όπως ανέφερα προηγουμένως, ψάχνουμε ένα σπαθί το οποίο κρατάει μεγάλη δύναμη. Όταν το πάρουμε θα μπορούμε να κάνουμε charge τις επιθέσεις μας και έτσι θα εξαπολύουμε void energy (Void Strike) στους αντιπάλους μας με κόστος όπως πάντα, mana. Σε μεγάλη απόσταση δεν προκαλεί μεγάλη ζημιά αλλά σπρώχνει προς τα πίσω τους αντιπάλους μας. Όπως και στα προηγούμενα Dishonored,πηγή των μαγικών μας είναι το mana. Στο Death of The Outsider όμως δεν υπάρχουν mana potions. To mana γεμίζει με το πέρασμα του χρόνου χάρη στο χέρι που μας έδωσε ο Outsider το οποίο “τραβάει” ενέργεια κατευθείαν από το Void. To άλλο δώρο του Outsider είναι ένα μάτι με το οποίο η Billie είναι σε θέση να βλέπει τα leaks του Void στον πραγματικό κόσμο και να αλληλεπιδρά με αυτά αλλά και να βλέπει αντικείμενα/εχθρούς μέσα απο τοίχους όταν τα έχουμε σημαδέψει όπως προαναφέρθηκε. Αλληλεπιδρώντας με τα leaks, ο Outsider λέει κάποιες ιστορίες ανάλογα με το leak άλλοτε σχετικές με το παρελθόν του και άλλοτε σχετικές με τις αλλαγές στον κόσμο λόγω των διαρροών. Τέλος η γνωστή καρδιά δεν θα μπορούσε να λείπει από έναν Dishonored τίτλο πόσο μάλλον απο ένα DLC. Αυτή την φορά όμως δεν την κάνουμε equip,ούτε ψάχνουμε με αυτήν Runes καθώς δεν υπάρχουν. Upgrades κάνουμε μόνο μέσω των bonecharms τα οποία επηρεάζουν και τα abilities μας. Η καρδιά είναι ένα ΄δώρο από την Deirdre, έναν πολύ κοντινό άνθρωπο της Billie πριν ακόμα γίνει δολοφόνος. Η εν λόγω καρδιά μας επιτρέπει να ακούμε τους ψιθύρους των ποντικιών τα οποία μας παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες και ναι είναι τόσο ανατριχιαστικό όσο ακούγεται. Πέρα από τα παραπάνω το gameplay δεν παρουσιάζει απολύτως καμία αλλαγή. Επίσης υπάρχει και το Οriginal Game + mode όπου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο 3 δυνάμεις από το βασικό παιχνίδι. Τα Domino, Blink και Dark Vision.



Ήχος

Το DLC του Dishonored 2 με κέρδισε πολύ περισσότερο και στο voice acting αλλά και στο soundtrack του. Αν είχατε διαβάσει το review μου για το βασικό παιχνίδι τότε θα ξέρετε ότι το voice acting το είχα βρει πολύ φτωχό συναισθηματικά και τεχνικά. Ευτυχώς αυτό δεν ισχύει και με το Death of The Outsider. Οι voice actors κάνουν εξαιρετική δουλειά αυτή τη φορά και βγάζω το καπέλο στην Rosario Dawson που υποδύεται την Billie Lurk. To soundtrack είναι επίσης καλύτερο αν και και σε κάποια σημεία συναντάμε και κομμάτια απο το Dishonored 2.Ο ήχος του DLC όντως με έκανε να αισθάνομαι άγχος και κίνδυνο στις εκάστοτε καταστάσεις πράγμα το οποίο δεν το ένιωθα τόσο έντονα στα προηγούμενα παιχνίδια.


Εν κατακλείδι το Death of The Outsider θα σας κρατήσει συντροφιά για περίπου 6 ώρες αναλόγως τον τρόπο παιξίματος σας αλλά και το αν θα πάτε για τα achievements σε υψηλές δυσκολίες. Προσωπικά μου πήρε περίπου 12 ώρες στο hard για να πάρω το shadow achievement όπου δεν πρέπει να σε κάνει ποτέ κανείς spot. Για την τιμή των 30 ευρώ το θεωρώ overpriced οπότε περιμένετε να πέσει λίγο η τιμή του και τότε πάρτε το δίχως δεύτερη σκέψη. Η ιστορία είναι πιο ενδιαφέρουσα σε σχέση με τα προηγούμενα και ήταν το μόνο Dishonored που έπαιξα και για την ιστορία. Μια τίμια και προσεγμένη δουλειά από την Arkane Studios αλλά θα ήθελα περισσότερες δυνάμεις.Το μήλο δεν έπεσε μακριά απο την μηλιά αλλά μιλάμε για ενα DLC το οποίο απόλαυσα όσο και το βασικό παιχνίδι και σίγουρα θα το παίξω και δεύτερη και τρίτη φορά.

The sword of destiny has two edges. You are one of them.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

16 Sep 2017 14:51 #205555 by Νικολής Ασημάκης
Πριν μερικές μέρες έγραψα ένα review για το Jotun. Μπορείτε να το τσεκάρετε εδώ: www.gameworld.gr/reviews/discussions/review?id=32074

Κάτι παίχτηκε τώρα που το βλέπω και τα αρνητικά σβήστηκαν ενώ τα είχα γράψει και δεν βρίσκω τρόπο να κάνω edit. Δεν πειράζει, ότι ήταν το έχω αναφέρει μέσα στο κείμενο.
The following user(s) said Thank You: Angel

Please Log in or Create an account to join the conversation.

16 Sep 2017 21:39 #205575 by Μάνος Γρυπάρης
Θα συνέβη όταν διορθώσαμε την αναζήτηση των πεδίων μέσα στο www.Gameworld.gr/Reviews

Το στείλαμε και αυτό για διόρθωση.

File Attachment:
File Attachment:
File Attachment:


"Δεν με νοιάζει τι λες, αρκεί να λες σωστά το όνομά μου".
(George M. Cohan)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

23 Oct 2017 20:55 #207176 by Παναγιώτης Πολυδεύκης
The following user(s) said Thank You: Βασιλης Γαλανος

Please Log in or Create an account to join the conversation.

27 Oct 2017 18:06 #207574 by Αντώνης Φωστιέρης
Έγραψα review για το marvel vs capcom infinite www.gameworld.gr/reviews/discussions/review?id=32077 . Ήθελα να ρωτήσω υπάρχει τρόπος να το κάνω edit γιατί παρατήρησα ότι έχω κάνει 2 ορθογραφικά; και επίσης για κάποιο λόγο με το που πάτησα υποβολή ορισμένες λέξεις είναι κολλητά η μία με την άλλη.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Notification