FIFA 23

Hot
Μάνος Γρυπάρης

Το τελευταίο…πραγματικό FIFA!

Το τελευταίο…πραγματικό FIFA!

Το τελευταίο…πραγματικό FIFA!

Μία συνεργασία τριών δεκαετιών μεταξύ της EA Sports και της ομοσπονδίας FIFA φτάνει στο τέλος της. Το FIFA International Soccer κυκλοφόρησε το 1993 και έκτοτε μας έχει χαρίσει χρονιές χαράς και λύπης. Ξεκίνησε ως Arcade ποδοσφαιράκι, πριν δυο δεκαετίες είχε για δύο σεζόν και το ελληνικό πρωτάθλημα, ώσπου έφτασε στην μορφή που το ξέρουμε την τελευταία δεκαετία, δηλαδή περισσότερο simulation και με έμφαση κυρίως στο Ultimate Team. Αυτό είναι και το τελευταίο FIFA λοιπόν, καθώς από του χρόνου το πρώτο σε πωλήσεις ποδοσφαιράκι θα ονομάζεται “EA Sports FC”, λόγω λήξης της συμφωνίας της EA με την ομοσπονδία FIFA που ζητούσε τα κέρατά της και μάλιστα νομίζει ότι θα φτιάξει αυτή το δικό της FIFA και ότι θα ξεπεράσει την EA έτσι απλά.

Η βασικότερη αλλαγή στο τελευταίο…πραγματικό FIFA είναι ότι φέτος οι παίκτες στρίβουν πολύ πιο ρεαλιστικά. Εδώ και αρκετά χρόνια, οι fans του PES/eFootball κατηγορούν την EA Sports ότι το FIFA μπροστά στο αγαπημένο τους παιχνίδι είναι “Κάτι σαν πατινάζ” και ότι “Οι παίκτες στρίβουν πολύ γρήγορα και αφύσικα”. Από την άλλη οι fans του FIFA θεωρούν ότι υπάρχει πιο γρήγορη ανταπόκριση κινήσεων. Η EA Sports βρήκε την μέση λύση και παρουσιάζει το νέο της φρούτο.

Hypermotion 2
Η νέα αυτή τεχνολογία, που υπάρχει μόνο στις εκδόσεις για PC, PS5 και Xbox Series X/S, ουσιαστικά δουλεύει ως εξής. Στο motion capturing, η EA κατέγραψε 9.000.000 frames ποδοσφαιριστών, ανδρών και γυναικών, ώστε να αποδώσει στο γήπεδο της κινήσεις των παικτών με απόλυτο ρεαλισμό. Πράγματι τα κατάφερε και οι παίκτες κινούνται και στρίβουν προς κάθε κατεύθυνση (σ.σ. ειδικά σε 180 μοίρες) πολύ πιο ρεαλιστικά και όχι λες και…έχουν πιει καφέ.

Αυτό άλλαξε και τον χειρισμό. Πλέον θα δείτε ότι οι πάσες, οι σέντρες και τα σουτ γίνονται με μία διαφορά κλασμάτων του δευτερολέπτου, μέχρι ο παίκτης σας να κινήσει το πόδι του. Αυτό μπορεί να ενοχλήσει λίγο κάποιους παίκτες Fifa, αφού στο ενδιάμεσο ναι μεν δεν θα έχουν θέμα να τους κλέψει ο αντίπαλος την μπάλα (σ.σ. αφού και στη δική του περίπτωση θα υπάρχει ρεαλιστική και όχι μηχανική κίνηση, άρα η ίδια καθυστέρηση), αλλά θα υπάρχει θέμα στις κινήσεις των συμπαικτών σας, οι οποίοι θα έχουν προχωρήσει σε διαφορετικό σημείο. Ήταν μια αλλαγή απαραίτητη μεν, μια στροφή προς το ρεαλισμό, αλλά που θα χρειαστείτε ένα διάστημα μέχρι να την συνηθίσετε.

Κακή είσαι λογικά με τους Έλληνες EA μου!
Δύο δεκαετίες μετά και η Superleague εξακολουθεί να μην βρίσκεται στο FIFA, μετά την τελευταία (αδικαιολόγητη αφαίρεσή της). Στο FIFA 22 είχαμε ΑΕΚ, Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό και ΠΑΟΚ, ενώ επανήλθε μετά από πολλά χρόνια και ο ΑΠΟΕΛ. Φέτος όμως, η κατάσταση χειροτέρεψε, αφού εξαφανίστηκε η Εθνική Ελλάδος και ο Ολυμπιακός! Ίσως η EA επαναδιαπραγματεύτηκε τα δικαιώματα με ορισμένες ομάδες και πρωταθλήματα, ώστε να τα έχει και μετά τις 1/1/2023 που θα έχει λήξει το συμβόλαιό της με την ομοσπονδία FIFA. Είναι κρίμα πάντως να βλέπουμε πρωταθλήματα ακόμα και από χώρες όπως η Ρουμανία, η Ινδία, η Κορέα και η Σαουδική Αραβία και να απουσιάζει το ελληνικό. Όπως επίσης είναι κρίμα να μπαίνουν στο FIFA μη πραγματικές ομάδες, σαν την AFC Richmond και τον προπονητή Ted Lasso από την ομώνυμη σειρά, απλά για λόγους marketing.

Στις Εθνικές ομάδες λείπουν οι περισσότερες Εθνικές του κόσμου, ακόμα και η Τουρκία, την στιγμή που υπάρχει Τουρκικό πρωτάθλημα στο παιχνίδι. Επίσης, μας προκαλεί εντύπωση που ενώ η Nottingham Forest βρίσκεται στο παιχνίδι, κανονικά κομπλέ, απουσιάζει ο Ολυμπιακός, την στιγμή που πρακτικά (και όχι θεωρητικά) έχουν την ίδια ιδιοκτησία. Άραγε οι φίλαθλοι του Ολυμπιακού θα επιλέξετε FIFA φέτος ή αυτός θα είναι λόγος για να στραφείτε στο eFootball; Πάντως μου φαίνεται ότι στο τέλος πιο εύκολα θα πάρει ελληνική ομάδα ευρωπαϊκό τίτλο, παρά θα δούμε ξανά την Superleague. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι από το Euro 2004 και έπειτα, να κι αν πήραμε το ευρωπαϊκό, να κι αν δεν το πήραμε, η EA δεν θέλησε ποτέ να δώσει τα λεφτά που ζητούσε η Ελληνική Ομοσπονδία.

Το γκαζόν υποφέρει
Με την νέα μηχανή γραφικών Hypermotion 2 engine, έχουμε πιο ρεαλιστικά τζαρτζαρίσματα μεταξύ παικτών, ενώ στα τάκλιν και τις διεκδικήσεις, θα παρατηρήσετε σημάδια στο χορτάρι μετά από κάποια σκληρή διεκδίκηση, τα οποία μάλιστα μένουν. Επίσης, οι παίκτες έχουν τρεις διαφορετικούς διασκελισμούς τρεξίματος με την μπάλα, τρία αρχέτυπα θα λέγαμε.. Μπορεί να έχουν Explosive (εκρηκτική) ντρίμπλα, Lengthy ντρίμπλα (να ανοίγουν πολύ την μπάλα) ή Controlled ντρίμπλα, δηλαδή να κοιτούν περισσότερο τον έλεγχό της. Αυτό αποδίδεται περισσότερο στους παίκτες παγκόσμιας κλάσης και βέβαια το πολύ άνοιγμα της μπάλας την αφήνει εκτεθειμένη σε αντίπαλους αμυντικούς, κάτι που προσωπικά δεν μου αρέσει ιδιαίτερα.

Επιπλέον, το "Technical Dribbling" είναι πλέον το προεπιλεγμένο στυλ κίνησης όταν μετακινείστε χρησιμοποιώντας μόνο τον αριστερό μοχλό. Εδώ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα ντρίμπλας ενός παίκτη. Αυτό σε συνδυασμό με το ότι το στυλ άμυνας δεν έχει την κατάλληλη ανταπόκριση σε σχέση με πέρυσι, ειδικά όταν παίζετε online και τρώτε lag, υποτίθεται ότι θα δημιουργούσε πολύ υψηλά σκορ. Ευτυχώς όμως, η παρτίδα σώζεται από την Hypermotion 2 engine. Πιο αργές ανταποκρίσεις σημαίνουν ότι θα έχετε χρόνο να διαβάσετε τον αντίπαλό σας, άρα να ανακόψετε τα σουτ του έγκαιρα. Σε αυτό συνυπολογίστε ότι η ικανότητα των αμυντικών να τζαρτζάρουν τους αντιπάλους έχει βελτιωθεί σημαντικά και θα καταλάβετε γιατί τα σκορ είναι μικρότερα φέτος.

Ένα σουτ…τηλεφώνημα!
Όταν ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το Power Shot, πραγματικά χάρηκα, αν και παρότι η EA έκανε ένα βήμα μπροστά με το simulation με τα νέα animations της Hypermotion 2 engine, με το Power Shot έκανε ένα βήμα πίσω και ξαναεπέστρεψε στην Arcade φύση της. Κρατώντας πατημένα τα L1+R1 και μετά το σουτ σε PlayStation ή LB+RB και μετά το σουτ σε Xbox, η κάμερα ζουμάρει για λίγα δευτερόλεπτα προς τον παίκτη σας και μετά αφήνοντας το σουτ εξαπολύετε έναν κεραυνό! Όλο αυτό ακούγεται πολύ καλό, είτε για εσάς που θέλετε να σουτάρετε από μακριά, είτε για όσους θέλετε να κερδίζετε άνετα σε τετ-α-τετ.

Στην πράξη όμως υπάρχουν αρκετά προβλήματα. Πρώτον και κυριότερο, το Power Shot δεν πιάνει πάντα. Έχω δει περιπτώσεις όπου η κάμερα δεν ζουμάρει καν για να ξεκινήσει η διαδικασία και αντ’ αυτού στέλνω την μπάλα στα περιστέρια. Δεύτερον, μέχρι να zoomάρει η κάμερα και να εξαπολύσετε το σουτ, ένας αντίπαλος αμυντικός θα έχει σπεύσει να σας κόψει, είτε είναι η CPU, είτε αντίπαλος παίκτης. Το τρίτο είναι ότι πέρα από όλα αυτά, το Power Shot θέλει και μια ακρίβεια στο σουτ και στην κατεύθυνση του analog. Σαν σκέψη ήταν καλή. Η υλοποίηση μας τα χαλάει.

Με την Hypermotion 2 engine, οι κινήσεις των παικτών είναι τόσο ρεαλιστικές, που ουσιαστικά "τελειώνει το πατινάζ".

Κατά τα άλλα,, το νέο σύστημα AI αναλύει καλύτερα τα γεγονότα ενός παιχνιδιού, για να παράγονται πιο ρεαλιστικά αποτελέσματα. Κατά βάση, το A.I. … “αγριεύει” και “ξυπνάει” όταν χάνει! Αν προηγείστε σε ένα ματς, τότε ο αντίπαλος θα παίζει πιο επιθετικά, στις αλλαγές, στην τακτική κ.α. Αυτό φαίνεται περισσότερο στα επίπεδα Legendary και Ultimate. Είναι σαν να ανεβαίνουν ένα επίπεδο πιο πάνω.

Η διαιτησία σε γενικές γραμμές είναι καλή, αν και υπάρχουν κάποιες φορές ορισμένα μικρά λάθη, όπως για παράδειγμα σε κάποιες διεκδικήσεις που δίνονται φάουλ ενώ ο παίκτης παίρνει πρώτα την μπάλα. Ευτυχώς οι περιπτώσεις αυτές είναι λιγότερες από πέρυσι. Στους τερματοφύλακες υπάρχει επίσης ρεαλισμός στις αποκρούσεις, ανάλογα με την ικανότητά τους. Έχουν διαφορετικό χρόνο αντίδρασης, ανάλογα με το πως βλέπουν την μπάλα ή αν παρεμβάλλονται άλλοι παίκτες. Επίσης, πηδάνε και θα πιάνουν την μπάλα πιο ρεαλιστικά όταν παρεμβάλλεται άλλος παίκτης, ενώ θα υπάρχουν animations και στα δάχτυλα στις αποκρούσεις. Τα σουτ απαιτούν καλή τοποθέτηση και να είστε βέβαιοι ότι αν δεν έχετε και καλό timing, φέτος θα χάσετε αρκετά τετ-α-τετ, πόσο μάλλον τώρα που έχετε έναν ακόμη πονοκέφαλο. Ότι αργείτε για κάτι δέκατα του δευτερόλεπτου να σουτάρετε, λόγω των νέων animations της Hypermotion 2 engine.



Το A.I. έχει αρκετά θέματα. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο, ενώ στο Legendary και ειδικά στο Ultimate επίπεδο δυσκολίας, η CPU σουτάρει πολύ καλά προς την εστία σας και πετυχαίνει γκολ, κάνει τα εξής λάθη. Πρώτον πουλάει την μπάλα σε περίεργες στιγμές, κάτι ασυνήθιστο για τα υψηλόπτερα επίπεδα και δεύτερο και κύριο αμυντικά είναι όλα χύμα και μπάτε σκύλοι αλέστε. Αν βγείτε σε κόντρα επίθεση μπορείτε να βρείτε τις άμυνες εκτεθιμένες και τους αμυντικούς από εδώ κι από εκεί. Αυτό θα συμβεί και στη δική σας ομάδα αν δεν φροντίσετε από τα Tactics να τραβήξετε την άμυνα πίσω και να βάλετε τους παίκτες να παίζουν πιο κοντά. Σε διαφορετική περίπτωση τα αποτελέσματα θα είναι οδυνηρά.

Πως θα γίνεις ο νέος Roberto Carlos
Οι εκτελέσεις φάουλ, κόρνερ και πέναλτι έχουν υποστεί μεγάλες αλλαγές φέτος και είναι πολύ πιο φιλικές προς τους παίκτες, ανεξαρτήτως επιπέδου. Τώρα πλέον ορίζετε το ακριβές σημείο που θα χτυπήσετε την μπάλα (κάτι σαν…μπιλιάρδο ένα πράγμα), σας εμφανίζεται ένδειξη με το φάλτσο που θα βάλετε, ενώ στα φάουλ βλέπετε και την απόσταση από το τέρμα. Επίσης, μπορείτε να ορίσετε και το ακριβές ύψος που θα δώσετε στην μπάλα. Αυτά σε συνδυασμό με έναν καλό εκτελεστή του εκάστοτε στημένου, μπορούν να αποφέρουν ακόμα και γκολ για την ομάδα σας.



Ασφαλώς σε όλο αυτό χρειάζεται εξάσκηση. Για παράδειγμα στα κόρνερ πρέπει να προσέχετε να μην δίνετε πολύ ύψος στη μπάλα γιατί ο αντίπαλος τερματοφύλακας την μαζεύει. Στα πέναλτι υπάρχει κύκλος που ανοιγοκλείνει και πρέπει να πατήσετε αρχικά το σουτ όταν έχει κλείσει τελείως. Οι εκτελεστές σε συνδυασμό με το skill σας παίζουν ρόλο και οι developers έχουν ψάξει το θέμα όπως θα έπρεπε.

Εδώ τα καλά modes
Στα modes δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στο FIFA 23. Οι developers είναι λες και έδωσαν βάση στη Hypermotion 2 engine και ξέχασαν όλα τα υπόλοιπα. Οι φιλικοί αγώνες και τα House Rules είναι ίδια. Μία αλλαγή έχει να κάνει με την ενοποίηση του Pro Clubs με το Volta Football. Μην ντρομάζετε, δεν θα παίξετε με το ζόρι 5x5. Απλά ενοποιήθηκε το xp τους και μπορείτε με τον Pro παίκτη σας να παίξετε και στα δύο.

Ένα σημαντικό στοιχείο είναι πέρα από τα skills που κερδίζετε με τον παίκτη σας σε τρία διαφορετικά skills, πλέον υπάρχει και μια μεγάλη ποικιλία από perks για να διαλέξετε. Από ένα level κι έπειτα ξεκλειδώνετε perks που έχουν να κάνουν με την ταχύτητα, τις πάσες, τα σουτ, την αμυντική ικανότητα (σ.σ. ακόμα και στα τελευταία λεπτά του αγώνα), την τελειοποίηση εκτελέσεων στα στημένα κ.ο.κ. Επίσης, το Pro Clubs mode (έως 11v11) έχει παρατηθεί στη μοίρα του, σαν να μην άλλαξε σχεδόν τίποτα.

Στο Player Career έχουμε τρία είδη χαρακτήρων για τον παίκτη σας. Τον Maverick που είναι οπορτουνιστής και κυνηγάει τις προσωπικές φιλοδοξίες), τον Virtuoso, έξυπνο παίκτη που χρησιμοποιεί την τεχνική του και δρα αυθόρμητα και τέλος τον Heartbeat, έναν παίκτη που είναι η "ψυχή της ομάδας" και βάζει πάνω απ' όλα το σύνολο. Εσείς κερδίζετε χρήματα και μπορείτε να τα ξοδέψετε σε πράγματα, όπως να αγοράσετε ποδήλατο, τραμπολίνο ή στρώμα, να πάτε σε μαθήματα χορού, να παρακολουθήσετε σεμινάρια, να παραγγείλετε κοστούμι, να δωρίσετε χρήματα σε καταφύγια ζώων κτλ. Αυτό σας δίνει πόντους σε Heartbeat, Virtuoso και Maverick και έτσι τους χρησιμοποιείτε για να δώσετε έμφαση στα στατιστικά σας που σας αρέσουν καλύτερα.

Στο Manager Career δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αλλαγές. Θα λέγαμε ότι έχει...παρατηθεί κάπως στη μοίρα του. Ένα μικρό νέο στοιχείο είναι ότι σας γίνονται και αξιολογήσεις μεταγραφών από το A έως το F. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι σωστές. Ωστόσο, μία στο τόσο μπορεί να γίνουν και λάθη. Για παράδειγμα πήρα τον Máximo Perrone, Rating 70, Potential 85. Αμυντικός χαφ. Έδωσα τον Verbic + ένα εκατομμύριο ευρώ, έχοντας 4 καλύτερα εξτρέμ από τον Verbic. Η CPU αξιολόγησε την μεταγραφή με D, την στιγμή που με 85 Potential Rating ο παίκτης αναμένεται να κάνει μεγάλη καριέρα.

Κατά τα άλλα δεν μπορώ να καταλάβω τα εξής. Πως γίνεται εδώ και χρόνια να υπάρχουν bugs που δεν έχουν διορθωθεί. Πρώτον στις διαπραγματεύσεις αγοράς παίκτη, θα δούμε ότι κάποιες φορές η απέναντι πλευρά δεν σας λέει τις απαιτήσεις της, δεν ξέρετε τι σας γίνεται και έτσι προσφέροντας ένα πολύ υψηλό ποσό η αντίπαλη πλευρά θα δεχτεί, ενώ σε ένα πολύ χαμηλό ποσό θα αρνηθεί και θα σας κλείσει την πόρτα, αναγκάζοντάς σας σε συχνό Save και κάθε φορά Load. Το δεύτερο είναι πως γίνεται εδώ και τρεις σεζόν να υπάρχει bug και κάποιες φορές οι ατζέντηδες να σας ζητούν ολοένα και περισσότερα χρήματα για μισθό του παίκτη τους. Ενώ προσπαθείτε να διαπραγματευτείτε, αυτοί ξαφνικά ανεβάζουν τις απαιτήσεις μισθού σε μεγαλύτερα νούμερα. Τρίτον πως γίνεται να υπάρχουν ελεύθεροι κάτι παικταράδες από Μεξικό και Κατάρ που κανονικά θα έπρεπε να εμφανίζεται ότι παίζουν σε ομάδες. Αυτοί έρχονται στην ομάδα σας ως ελεύθεροι και είτε φτιάχνετε υπερομάδα, είτε τους δίνετε ως ανταλλάγματα ή τους πουλάτε και παίρνετε καλύτερους. Ρεαλισμός μηδέν σε όλα αυτά. Σαν να μην παίζουν το FIFA ούτε καν οι developers της EA.

Μία οπτική αλλαγή στο Career mode, τόσο στο Manager Career, όσο και στο Player Career, είναι τα cutscenes. Σε διάφορες στιγμές θα βλέπετε τι γίνεται μεταξύ των ποδοσφαιριστών, του προπονητικού τιμ και άλλων μελών. Θα δείτε πλάνα και συζητήσεις από την προπόνηση, τις συνεντεύξεις τύπου, το τι γίνεται στο backstage στη φισούνα ή στα αποδυτήρια και γενικά ότι παίζει εντός και εκτός αγωνιστικού χώρου. Αυτό το είχε προσθέσει πρώτο το Pro Evolution Soccer και ευτυχώς το εφαρμόζει και η EA. Δυστυχώς για ορισμένες περιπτώσεις, όπως η μεταγραφή ενός παίκτη ή η αποχώρηση ενός παίκτη, υπάρχει μόλις ένα cutscene, δείγμα του ότι η EA...μάλλον βαριόταν να δουλέψει!

Στο Ultimate Team έχουν προστεθεί νέα rewards, αλλά κατά βάση το user interface είναι ολόδιο και η μόνη αξιοσημείωτη αλλαγή είναι στο chemistry. Πλέον υπάρχουν τρία είδη chemistry που συνδέουν τους παίκτες. Η ομάδα, το πρωτάθλημα και η χώρα. Αντίθετα, η θέση του παίκτη παίζει μεγαλύτερο ρόλο στο Chemistry, ενώ είναι απόλυτη πλέον για να λύσετε τα Squad Building Challenges. Μία ακόμη αλλαγή είναι τα Moments, δηλαδή challenges που εστιάζουν περισσότερο στο single-player. Κατά βάση, το 95% της εμπειρίας εδώ είναι ίδια.



Το online multiplayer δυστυχώς υποφέρει από lag, το οποίο ανάλογα με τον εκάστοτε αντίπαλό σας μπορεί να χαλάσει λίγο την εμπειρία σας. Η εμπειρία όμως χαλάει ακόμη περισσότερο με όσους χρήστες αποσυνδέονται και το αποτέλεσμα δεν μετράει για νίκη υπέρ σας. Τέτοια πράγματα είναι απερίγραπτα, συμβαίνουν χρόνια τώρα και η EA Sports πραγματικά κοιμάται όρθια. Κατά τα άλλα, φέτος υποστηρίζεται και cross-play για να παίζετε με κατόχους άλλων format. Βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος.

Το κάτι παραπάνω
Το FIFA 23 τρέχει στην Frostbite Engine 4, η οποία αποτελεί απλά μια εξέλιξη της Frostbite 3. Ο ρεαλισμός στα γραφικά έχει ανέβει σημαντικά, αν και αυτό ισχύει κυρίως στα πρόσωπα των ποδοσφαιριστών παγκόσμιας κλάσης και όχι στην πλειοψηφία που είναι generic. Τα animations είναι καλοσχεδιασμένα, το ίδιο και τα γήπεδα, αλλά ως συνήθως όχι και οι οπαδοί. Ο σχολιασμός κινείται στα ίδια καλά επίπεδα με πέρυσι και φέτος μπορείτε να απενεργοποιήσετε και το να σας ασκείται κριτική από τους δημοσιογράφους την ώρα του αγώνα, έτσι για να…παίζετε πιο χαλαρά.

Συνολικά, το FIFA 23 μπορεί να προσφέρει το κάτι παραπάνω στον τομέα του χειρισμού και των πιο ρεαλιστικών animations, με ότι αυτό συνεπάγεται. Το αν θα σας βολέψει ή όχι εξαρτάται από το αν θέλετε να παίζετε πιο γρήγορα, με τους περυσινούς ρυθμούς ή με μεγαλύτερο ρεαλισμό. Οι αλλαγές στα στημένα δείχνουν και το άνοιγμα της EA προς πιο νέους παίκτες. Αντίθετα, στη ζυγαριά θα μπορούσαμε να βάλουμε στην απέναντι μεριά το Power Shot και τα προβλήματα στο online multiplayer, που άλλωστε είναι ο πυρήνας της όλης εμπειρίας. Αφού έκανε αυτό το μεγάλο βήμα λοιπόν, η EA, καλά θα κάνει να διορθώσει όλα αυτά τα χρόνια θέματα του FIFA που έχουν ριζώσει για να μπορεί να πάει το ποδοσφαιράκι της ένα ακόμα βήμα πιο πάνω. Για να μπορεί να δικαιολογεί και το 80άρι. Όσοι δεν πειστήκατε πάντως από το παρόν review, δώστε 4 ευρώ στο EA Play, παίξτε για 10 ώρες και σκεφτείτε το.

Θετικά:
- Η μεγάλη αναβάθμιση των animations και του χειρισμού με την Hypermotion 2 engine
- Τα στημένα εκτελούνται με πολύ πιο user-friendly τρόπο
- Τα νέα cutscenes με τα παρασκήνια της ομάδας σας
- Το A.I. που αλλάζει, ανάλογα με το αποτέλεσμα
- Μεγάλη αντοχή
- Πλέον υποστηρίζει cross-play

Αρνητικά:
- Απειροελάχιστες αναβαθμίσεις στα modes για να δικαιολογούν το 80άρι
- Καμία αξιοσημείωτη βελτίωση στο Ultimate Team και το Career mode
- Lag, αποσυνδέσεις και προβλήματα στο online multiplayer
- Όχι μόνο δεν έβαλαν την Superleague, αλλά έκοψαν την Εθνική Ελλάδος και τον Ολυμπιακό. FIFA…Άντε γεια 2023!

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.4

Το πιο τελειοποιημένο FIFA που έχουμε δει.

Μάνος Γρυπάρης.

NEWS   VIEW ALL

FIFA 23

[Αρχική δημοσίευση: 1/3/22] Σύμφωνα με το XFire, το FIFA 23, το οποίο δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη επίσημα από την Electronic Arts, θα υποστηρίζει cross-play, ενώ θα έχει δύο παγκόσμια κύπελλα. Ένα για ...
Posted (30 Sep 2022)

FIFA 23: Οι servers της EA έπεσαν στην early access

Οι servers του FIFA 23 βγήκαν offline, καθώς η Electronic Arts μάλλον δεν περίμενε ότι τόσος κόσμος θα αγόραζε συνδρομή EA Play για να παίξει το παιχνίδι νωρίτερα (σ.σ. για τις 10 ώρες trial που προσφ...
Posted (27 Sep 2022)

Στο FIFA 23 μπορείτε να απενεργοποιήσετε τον σχολιασμό που σας κάνει κριτική στο ότι δεν παίζετε καλά

Το FIFA 23 σάς επιτρέπει να απενεργοποιήσετε τον σχολιασμό των σπορτσκάστερ που λένε το πόσο άσχημα παίζετε. Καμιά φορά ορισμένοι...ευαίσθητοι παίκτες μπορεί να επηρεαστούν από τέτοιου είδους σχόλια....
Posted (27 Sep 2022)

Ο Ted Lasso και η AFC Richmond, από την ομώνυμη σειρά, στο FIFA 23

Η EA Sports ανακοίνωσε ότι ο coach Ted Lasso από την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά και η ομάδα του AFC Richmond θα βρίσκονται στο FIFA 23. Οι Ted lasso, Coach Beard και τα μεγάλα αστέρια της AFC Richmon...
Posted (22 Sep 2022)

Η EA θα φτιάξει το EA anti-cheat για το FIFA 23 στα PC

Μετά από την Activision Blizzard και το Call of Duty, η Electronic Arts ανακοίνωσε το EA AntiCheat (EAAC), ένα νέο εσωτερικά ανεπτυγμένο σύστημα κατά του cheating σε kernel-mode που θα κυκλοφορήσει αρ...
Posted (16 Sep 2022)

FIFA 23: Τα top 23 ratings των παικτών

Η EA Sports ανακοίνωσε τους 23 κορυφαίους παίκτες του FIFA 23 και εδώ έχουμε πολλές ισοβαθμίες. Την πρώτη θέση μοιράζονται 5 παίκτες. Οι Kylian Mbappe, Kevin de Bruyne, Lionel Messi, Robert Lewandows...
Posted (12 Sep 2022)

Το FIFA 23 Ultimate Edition κόστιζε 0,06 ευρώ στην Ινδία για ένα τέταρτο

[Αρχική δημοσίευση: 26/7/22] Η Electronic Arts άνοιξε τα pre-orders του FIFA 23 και στο Epic Games Store συνέβη κάτι το απίστευτο. Πιο συγκεκριμένα, στην Ινδική έκδοση του store, κάποιος έβαλε το FIF...
Posted (17 Aug 2022)

Fifa 23 Ultimate Team

Η EA παρουσίασε το πρώτο gameplay video για το Fifa 23 Ultimate Team. Σε αυτό θα δείτε τα νέα χαρακτηριστικά για το πιο διάσημο mod του παιχνιδιού που παίζει ο περισσότερος κόσμος. Στο σχετικό βίντε...
Posted (13 Aug 2022)

FIFA 23 Pro Clubs mode

Η EA Sports ανακοίνωσε τα νέα χαρακτηριστικά του Pro Clubs mode στο FIFA 23. Στο νέο Pro Clubs θα έχουμε τα εξής χαρακτηριστικά. Καταρχήν το FIFA 23 θα έχει Seasonal Progression. Θα κερδίζετε xp και...
Posted (08 Aug 2022)

FIFA 23: Νέα πλάνα, ηχητικά εφέ και πανηγυρισμοί

Η EA Sports παρουσίασε ένα νέο βίντεο για το FIFA 23 με τίτλο "Match Day Experience". Το FIFA 23 θα έχει αναβαθμισμένη εμφάνιση στο γρασίδι, τόσο στα textures, όσο και στις αποχρώσεις. Θα υπάρχουν γι...
Posted (05 Aug 2022)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +2 Tas13 (Level 14) 01/10/2022 06:06
Εμένα τελειώνουν οι 10 ωρες στο EA Play και βλέπω να το αγοράζω. Ωραίο review. Εμένα με δυσκόλεψε ο χειρισμός σαν να αργούν λίγο οι παίκτες και σαν να δυσκολεύονται να βρουν συμπαίκτες οι οποίοι κρύβονται. Πιο πολύ Ultimate Team παίζω που εμεινε ίδιο.
#2 +1 Markantonian (Level 8) 01/10/2022 11:40
Καλό και τίμιο το FIFA, αλλά PRO δεν είναι xD
#3 +1 apovag (Level 14) 01/10/2022 13:03
Αυτό με Ολυμπιακό και Εθνική δεν το περίμενα αλλά κάτι μου λέει ότι φταίνε και αυτοί και η EA γιατί εδώ υπάρχουν τόσα πρωταθλήματα όπως είπες και στο βίντεο σου. Ούτε ένα ντέρμπι δεν μπορούμε να παίξουμε σαν άνθρωποι. Φίλοι Ολυμπιακοί έχουν ξενερώσει πολύ γιατί δεν έχει την ομάδα τους στο career!
Score 8.4
6.89 User Score
(9 votes )
User Reviews 0
Genre: Sports
Developer: EA Vancouver, EA Romania
Publisher: EA Sports
Διάθεση: Bandai Namco Hellas (210-6018800)
Players: 1-22
Requirements: 8GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core i5 6600K ή AMD Ryzen 5 1600, Κάρτα γραφικών Nvidia GeForce FTX 1050 Ti ή AMD Radeon RX 570, Χώρος στο σκληρό δίσκο 100GB.
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 30/9/2022
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν. (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

2
Lost Ark   (8.3)
4
Stray   (8.19)
5
MultiVersus   (8)
9
Bayonetta 3   (8)
10
Temtem   (7.9)

Latest User Reviews

1.
2.
3.
Overwatch 2   (6.0)
4.
Trek to Yomi   (9.0)
5.
God of War (PC)   (9.0)
6.
Stray   (8.0)
8.
Elden Ring   (9.0)
9.
Martha is Dead   (9.0)
10.
Notification