Ο νικητήριος παιάνας του ανθρώπινου μεγαλείου.
Οι ηγέτες των πολιτισμών, οι υποψήφιοι κοσμοκράτορες σας, έχουν ο καθένας από ένα κτίριο, μια μονάδα, ενίοτε ένα district και δύο πολιτιστικά χαρακτηριστικά που του δίνει μικρό προβάδισμα προς ένα από τα victory conditions. Εσείς θα αποφασίσετε αν θα αφήσετε το παιχνίδι να διαλέξει ηγέτη, μέγεθος του κόσμου και συμμετέχοντες ή θα φτιάξετε τα πάντα στα μέτρα σας. Στην διάρκεια ενός playthrough θα συνειδητοποιήσετε ότι τα χαρακτηριστικά των ηγετών παίζουν μεγάλο ρόλο στο ξεδίπλωμα του κράτους σας.
Οι εμπειρίες που είχα με αρκετούς ηγέτες μου αποκάλυψαν ότι η Catherine de΄ Medici είναι εξαιρετική στην ανάπτυξη της κουλτούρας και της επιστήμης. Ο γερμανός αυτοκράτορας Frederick Barbarossa έχει τα φόντα να εξελιχθεί σε κοσμοκράτορα με την δύναμη των όπλων. Ο ισπανός ηγεμόνας Philip φλέγεται από θρησκευτική πίστη και με θείο ζήλο εξαπλώνει γρήγορα τα πιστεύω του στα γειτονικά κράτη. Ο ρωμαίος αυτοκράτορας Τραϊανός έχει ταλέντο στις εμπορικές δοσοληψίες και γεμίζει το θησαυροφυλάκιο του με ταχύτητα αστραπής.
Να ξεκαθαρίσω εδώ ότι η απρόβλεπτη φύση όλων των παρτίδων που θα παίξετε αλλάζει πολύ εύκολα τα δεδομένα συνεπώς, αν σκέφτεστε να κυνηγήσετε μια θρησκευτική νίκη με τον Philip ή τον Gandhi, τα γεγονότα μπορεί να σας οδηγήσουν σε άλλη πορεία. Σε μια παρτίδα έπαιξα με τον Philip και αφοσιώθηκα στο χτίσιμο μιας ισχυρής θρησκείας, ρίχνοντας εκεί όλους τους πόρους μου. Για κακή μου τύχη, βρέθηκα δίπλα από λαούς που μισούν όποιον δεν διαθέτει ισχυρό στρατό με αποτέλεσμα να δεχτώ γρήγορα επίθεση και να αναγκαστώ να ρίξω το βάρος της παραγωγής σε στρατιωτικά μέσα.
Αντίστοιχα, ο αποικισμός σε άγονες περιοχές θα σας σπρώξει να φτιάξετε κτίρια και έργα που σχετίζονται με το φαί και την παραγωγή παραμελώντας τα υπόλοιπα σχέδια σας. Παίζοντας με την Catherine de΄ Medici υπολόγιζα σε πολιτιστικό θρίαμβο αλλά, μόλις διαπίστωσα ότι η επιστημονική μου παραγωγή ήταν δεκαετίες μπροστά από τους εχθρικούς πολιτισμούς, επικεντρώθηκα στην αποστολή των υπηκόων μου στ’ αστέρια.
Αναζητώντας φίλους και συνεργάτες
Ερχόμαστε στον τομέα της διπλωματίας και του εμπορίου που είναι εμφανώς βελτιωμένος σε σχέση με τα περασμένα Civilization. Μόλις έρθετε σε επαφή με έναν ηγέτη θα αντικρίσετε ένα ολοκαίνουργιο γνώρισμα της σειράς, την ατζέντα του. Γελώντας θα διαπιστώσετε ότι η ατζέντα δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια καταγραφή των νευρώσεων του ηγεμόνα, των ψυχολογικών προβλημάτων που τον ταλανίζουν. Ένας ηγέτης μισεί όσους έχουν περισσότερα wonders από εκείνον, άλλος τσαντίζεται όταν του κλέβουν τις μεγάλες προσωπικότητες, ένας τρίτος γονατίζει μπροστά στην στρατιωτική ισχύ και περιφρονεί όποιον δεν έχει μεγάλο στρατό.


Ήρθε η ώρα να μελετήσουμε τις αλλαγές σε ότι σχετίζεται με την κατασκευή των πόλεων σας και των υποδομών τους. Τίτλοι τέλους πέφτουν στις στρατιές των builders του παρελθόντος που περιφέρονταν στον χάρτη ψάχνοντας να χτίσουν κτίρια και δρόμους. Οι builders σας μπορούν πλέον να κατασκευάσουν μόνο τρία πράγματα (διπλάσια με την χρήση μιας policy card) πριν εξαφανιστούν. Αμέσως δημιουργείται η ανάγκη να προσέχετε που τους χρησιμοποιείτε γιατί η παραγωγή τους κοστίζει έτσι η στρατηγική σας σκέψη ακονίζεται ολοένα και περισσότερο. Εξαιτίας της περιορισμένης διάρκειας ζωής τους, οι builders δεν κατασκευάζουν πια δρόμους που τους έχουν αναλάβει οι traders όταν μετακινούνται από την μια πόλη στην άλλη.

O πόλεμος στο Civilization VI αλλάζει αρκετά με την εισχώρηση του νέου μηχανισμού που επιτρέπει τον συνδυασμό αρχικά διαφορετικών και σε ανεπτυγμένο πολιτιστικό επίπεδο, των ίδιων μονάδων. Με τις βαρβαρικές φυλές να περιφέρονται σαν αγέλες λύκων στην ύπαιθρο, ο συνδυασμός ενός settler με μια ομάδα warriors ή archers διασφαλίζει την προστασία του μέχρι να στήσει την επόμενη πόλη σας. Σε μέλλοντα χρόνο, δύο και τρείς μονάδες ενωμένες διαθέτουν φοβερή δύναμη πυρός αλλά παραδόξως, την ίδια αντοχή με μια εξ αυτών, γεγονός που θα έπρεπε να προσεχθεί από τους προγραμματιστές.
Οι πολιορκίες πόλεων διεξάγονται σε πιο απολαυστικά επίπεδα πλέον χάρις στη φρέσκια δυνατότητα των μονάδων σας να λεηλατούν αδίστακτα δρόμους και κτίσματα στο διάβα τους. Υπάρχει καλύτερη τακτική για να τσακίσετε την πεισμωμένη αντίσταση των κατοίκων μιας πόλεως από το να καταστρέψετε τις περιοχές που τους παρέχουν τροφή;. Λεηλατήστε, κάψτε άφοβα φάρμες, ναούς και wonders, αφήστε μόνο στους δυστυχείς πολιορκημένους την πνοή που χρειάζονται για να παραταθεί η ζωή τους μέχρι να εισβάλλετε στο κέντρο της πόλης και να τους την στερήσετε και αυτή.

Αναπτύσσοντας διαδοχικά όλους τους πολιτισμούς, θα συγκινηθείτε βλέποντας τους άθλους που έχει κατορθώσει με τόσο κόπο η ανθρωπότητα.
Η παρθενική επαφή σας με το interface του Civilization VI θα είναι αρκετά εκφοβιστική. Εικονίδια σε κάθε γωνιά της οθόνης, αριθμητικές τιμές παντού και σαν να μην έφταναν αυτά, κάθε κλικ σε ένα εικονίδιο ανοίγει καινούργια μενού πλημμυρισμένα στα στατιστικά. Ένα πέρασμα από το εξαιρετικό tutorial θα σας μάθει τι κάνουν όλα τα εικονίδια και που βρίσκονται αλλά αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα του πολύωρου ταξιδιού σας. Στο νέο Civilization οι στιγμές που θα φωνάξετε "εύρηκα - εύρηκα" είναι τόσες πολλές που θα σας εκπλήξουν. Ώρα με την ώρα τα εικονίδια, τα σύμβολα και οι αριθμοί εντυπώνονται στην μακροπρόθεσμη μνήμη σας επιτρέποντας ταχύτατους χειρισμούς σε κάθε νέο playthrough.
Ταυτόχρονα αναπηδάτε από έκπληξη διαπιστώνοντας τον συσχετισμό όλων των οπτικών πληροφοριών σκεπτόμενοι "ώστε αυτά τα εικονίδια καθορίζουν σε ποιους πόρους θα εστιαστούν οι πολίτες μου" ή "για φαντάσου, προτείνοντας και αντιπροτείνοντας πράγματα στον τάδε ηγεμόνα, τον ανάγκασα να αγοράσει τα προϊόντα μου σε τσουχτερή τιμή" ή "τι ανοησία έκανα, πως θα φτιάξω τώρα ξιφομάχους χωρίς να έχω iron στο έδαφος μου;" και πολλά ακόμα.

Με μια πρόχειρη εκτίμηση μπορείτε να τερματίσετε το παιχνίδι μια φορά μέσα σε 17 περίπου ώρες. Πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό με τους διαθέσιμους πολιτισμούς και τις εκατοντάδες ώρες στο διαδικτυακό multiplayer και στα hot seat με κολλητούς σας μην σας φανεί περίεργο αν το Civilization VI παραμείνει ενεργό στον υπολογιστή σας μέχρι να κυκλοφορήσει και...έβδομο σε κάτι χρόνια.
Το δεύτερο αρνητικό στοιχείο είναι η ανυπομονησία πολλών παικτών και η έλλειψη σεβασμού για το παιχνίδι που τους ωθεί στην εγκατάλειψη της παρτίδας πολύ πριν τελειώσει, αφήνοντας ξεκρέμαστους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Για να αντλήσετε στο μέγιστο την ικανοποίηση που προσφέρει το online multiplayer ιδανικά χρειάζεστε μερικούς φίλους με μπόλικο χρόνο στην διάθεση τους γιατί οι παρτίδες θα διαρκέσουν ώρες, ειδικά αν συμμετέχουν πολλοί παίκτες.
Συνεννοούμενοι με τους φίλους σας μέσω Skype θα έχετε το κεφάλι σας ήσυχο μέχρι να αναπτύξετε τον πολιτισμό σας και, μόλις αρχίσουν οι εχθροπραξίες, θα μπορείτε να καλέσετε σε βοήθεια για να αντιμετωπίσετε τις απειλές. Ακόμα κι αν δεν πραγματοποιηθούν οι ιδανικές συνθήκες που περιέγραψα, θα διαπιστώσετε ότι οι περισσότεροι παίκτες διατηρούν φιλικές σχέσεις με όλους μέχρι να αναπτύξουν τις τεχνολογίες και τις πόλεις τους και μετά καταπιάνονται με τις πολεμικές επιχειρήσεις.
- Λεπτομερής χάρτης με πιο ευχάριστο user interface
Comments
To παιχνίδι φαίνεται πραγματικά μυθικό. Θα το πάρω με την πρώτη ευκαιρία! Στο V μόνο 2 playthrough είχα κάνει που συνολικά μου πήραν πάνω από 20 ώρες. Πράγματι τα 60 ευρώ είναι μια χαρά για ένα παιχνίδι που όχι μόνο είναι καλό, αλλά προσφέρει άπειρες ώρες gameplay.