Metaverse: Γενική συζήτηση

16 Apr 2022 16:28 - 13 May 2022 16:04 #263249 by Nikos Georgopoulos
Το Metaverse του Facebook θα εντοπίζει την κίνηση των ματιών και την στάση του σώματός σας




Για την πώληση προϊόντων.

Μια σειρά από πατέντες που καταχωρήθηκαν πρόσφατα από την Meta δείχνουν πώς το Facebook σχεδιάζει να συλλέξει βιομετρικές πληροφορίες, όπως στάσεις σώματος και κίνηση ματιών και να τις χρησιμοποιήσει για την πώληση εικονικών διαφημίσεων. Τα έγγραφα, που εντοπίστηκαν για πρώτη φορά από τους Financial Times, δίνουν πρόσθετη εικόνα για τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία σχεδιάζει να αξιοποιήσει το metaverse.

Το γραφικό που απεικονίζεται στις δεκάδες πατέντες περιλαμβάνει μια εξαιρετικά ρεαλιστική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας γεμάτη με ανθρώπινα είδωλα, οι κινήσεις τους υπαγορεύονται από την παρακολούθηση των πραγματικών κινήσεων του προσώπου και του σώματος του χρήστη μέσω διαφορετικού φορητού εξοπλισμού. Η πατενταρισμένη τεχνολογία περιλαμβάνει ένα «σύστημα μαγνητικού αισθητήρα» που φοριέται γύρω από τον κορμό, για παράδειγμα και έναν αναλυτή φωτογραφιών που μπορεί να αναδημιουργήσει τα textures του δέρματος.

Αυτές οι τεχνολογίες όχι μόνο θα κάνουν τις εικονικές εμπειρίες πιο ρεαλιστικές, αλλά και θα βοηθήσουν την εταιρεία να πουλάει προϊόντα στους χρήστες. Η Meta έχει καταστήσει σαφές ότι βλέπει το εμπόριο, όχι το υλικό, ως τον πραγματικό παράγοντα εσόδων για το metaverse. "Σαφώς, θα μπορούσατε να κάνετε κάτι παρόμοιο [με τα υπάρχοντα συστήματα στόχευσης διαφημίσεων] στο metaverse — όπου δεν πουλάτε δεδομένα παρακολούθησης ματιών σε διαφημιστές, αλλά για να καταλάβετε εάν οι άνθρωποι ασχολούνται με μια διαφήμιση ή όχι, πρέπει να είναι σε θέση να χρησιμοποιεί δεδομένα για να γνωρίζει», είπε ο Nick Clegg του Meta στους FT.

Η πρόσφατα κατοχυρωμένη με πατέντα τεχνολογία της εταιρείας κυμαίνεται από απλά πράγματα, όπως εικονικά καταστήματα έως πιο σύνθετες ιδέες που θα επέτρεπαν στις εταιρείες να "υποστηρίζουν την εμφάνιση" αντικειμένων του πραγματικού κόσμου (εικονικά Nikes, οποιοσδήποτε;) ή να λαμβάνουν εξατομικευμένες διαφημίσεις στην εικονική πραγματικότητα.

Οι πατέντες δεν είναι προϊόντα, φυσικά, αλλά είναι μια ξεκάθαρη ματιά στο πώς βλέπει η Meta τις δυνατότητες για εικονική διαφήμιση και τοποθέτηση προϊόντων. Για παράδειγμα: Το Meta θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει δεδομένα όπως οι κινήσεις των ματιών των χρηστών για να δει ποια προϊόντα κοιτάζουν επίμονα. Η προσαρμοσμένη με αυτόν τον τρόπο διαφήμιση θα φέρει μαζί της μια σειρά από ηθικά και κανονιστικά ζητήματα. Θα μπορούσε επίσης να αποδειχθεί απίστευτα προσοδοφόρο.

Διαβάστε περισσότερα για το Live chat του Metaverse που θα εξυπηρετεί όσους έχουν χάσει τον λογαριασμό τους.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

11 May 2022 00:40 - 11 May 2022 01:05 #264122 by Nikos Georgopoulos
Director Final Fantasy 14: "Το Metaverse δεν προσφέρει διασκέδαση"




O Naoki Yoshida παίρνει αρνητική θέση.

Ο παραγωγός και σκηνοθέτης του Final Fantasy 14 Naoki Yoshida δεν πιστεύει ότι το Metaverse είναι «ψυχαγωγία».

Σε μια συνέντευξη στο Ιαπωνικό Weekly Bunshun , ο Yoshida πήρε απόσταση από την δουλειά του στο ομώνυμο MMORPG σε σχέση με το Metaverse, λέγοντας: «Για μένα, το Metaverse είναι ένα σύστημα που αντικαθιστά την πραγματικότητα με έναν εικονικό κόσμο. Οπότε δεν νομίζω ότι το Metaverse έχει κάτι κοινό με την διασκέδαση. Στο Metaverse που σκέφτομαι, οι άνθρωποι θα μπορούν να χρησιμοποιούν ένα avatar στην εικονική πραγματικότητα και να κάνουν μια βόλτα στο Shinjuku ή να κάνουν ψώνια, όπως στην πραγματική ζωή. Αν και μπορεί να είναι διασκεδαστικό, δεν υπάρχει ψυχαγωγία. Τι είναι τόσο ενδιαφέρον για τα συστήματα του πραγματικού μας κόσμου;»

Όταν ρωτήθηκε αν θα σκεφτόταν να δουλέψει σε ένα Metaverse project, είπε ότι θα έκανε «κάτι διασκεδαστικό μέσα στην εικονική πραγματικότητα παρά ένα Metaverse», αλλά προς το παρόν δεν έχει τέτοια σχέδια .

Τον περασμένο μήνα, ο πρόεδρος της Square Enix Yosuke Matsuda δήλωσε ότι πιστεύει ότι το μέλλον του gaming βρίσκεται στην τεχνολογία blockchain.

Πάντως, ούτε ο δημιουργός του PlayStation συμπαθεί το Metaverse.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

03 Sep 2022 01:03 #266397 by Nikos Georgopoulos
Ο CEO του Multiplayer Metaverse RPG Ragnarok έχασε 1,8 εκατομμύρια δολάρια της εταιρείας σε trades




Υποσχέθηκε να τα επιστρέψει.

Το Ragnarok είναι ένα Multiplayer Metaverse RPG που βρίσκεται στην alpha έκδοσή του. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας του παιχνιδιού, παραδέχθηκε ότι...έπαιξε σε trades 1,8 εκατομμύρια δολάρια από τα χρήματα της εταιρείας και τα έχασε! Μάλλον γιατί είχε..."Γκίνια, τρομερή γκίνια!"

Τα 2 εκατομμύρια δολάρια δήλωσε ότι χάθηκαν λόγω της πτώσης των cryptos. Ο CEO αποκάλυψε δημόσια τα κέρδη, αποκαλύπτοντας μια τεράστια μισθολογική διαφορά μεταξύ των ιδρυτικών μελών και του υπόλοιπου προσωπικού. Ο 0xfanfaron  δήλωσε ότι έκανε λάθη αγοράζοντας ETH (Ethereum) πολλές φορές όταν [νόμιζε] ότι ήταν μια συμφέρουσα επένδυση για το project. "Στη συνέχεια, για να προστατεύσω τον καθοδικό κίνδυνο και με το σχέδιο να επανεπενδύσω σε καλύτερη στιγμή, πούλησα ETH, πολλές φορές. Αυτό οδήγησε σε ζημίες περίπου 1,827 εκατ.", δήλωσε ο 0xfanfaron.

Η εταιρεία ξεκίνησε με 1,75 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση και έχει κερδίσει πάνω από 17,5 εκατομμύρια δολάρια από πωλήσεις και δικαιώματα NFT. Το παιχνίδι, το οποίο ο 0xfanfaron περιέγραψε ως "παρόμοιο με το WoW, αλλά όλα σας ανήκουν ψηφιακά", υπέστη ορισμένες καθυστερήσεις, για τις οποίες οι fans κατηγορούν τους developers ότι ήθελαν να επεκταθούν σε πολλούς τομείς κι είχαν καθυστερήσεις στην υλοποίηση νέων χαρακτηριστικών. Μάλλον τους..."είχε καρφώσει μάτι".

Ο 0xfanfaron (σ.σ. που για πρώτη φορά θα μίλησε χωρίς...φανφάρες), πρόσθεσε: «Για να είμαι ειλικρινής, η ανάπτυξη του Ragnarok με έχει κάνει να συνειδητοποιήσω πολλά κενά προσωπικών δεξιοτήτων και είναι ένας από τους λόγους που δίνω προτεραιότητα στην επέκταση της ομάδας μας και στην προσέλκυση ειδικών στον τομέα για να μας βοηθήσουν να οδηγηθούμε στην επόμενη φάση ανάπτυξης. Τελικά, έχω τα λάθη μας ως διευθυντής του Ragnarok και ζητώ συγγνώμη από το community για τα λάθη και την έλλειψη επικοινωνίας μέχρι στιγμής. Δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι δεν θα κάνουμε λάθη στο μέλλον - είμαστε όλοι άνθρωποι, αλλά υποσχόμαστε ισχυρότερη διαφάνεια και ότι θα ενεργούμε πάντα με καλή πίστη για το community μας και αυτό το project».

Η ανάρτηση περιλαμβάνει μια ανάλυση των εσόδων και των εξόδων για τον Ragnarok, συμπεριλαμβανομένων 5,4 εκατομμυρίων δολαρίων σε μισθούς και 1,5 εκατομμύρια δολάρια τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την εξαγορά ενός συνιδρυτή. Το παιχνίδι χρειάστηκε 1,25 εκατομμύρια δολάρια σε μισθούς για «μέλη βασικής ομάδας» σε διάστημα εννέα μηνών για 56 άτομα, που κατά μέσο όρο ανέρχεται σε περίπου 22 χιλιάδες δολάρια ανά άτομο. Εν τω μεταξύ, δόθηκαν 400.000 δολάρια σε μισθούς σε «ιδρυτικά μέλη» (2 άτομα) για ένα χρόνο.



Σχεδόν 3,7 εκατομμύρια δολάρια σε αποζημίωση καταβλήθηκαν σε μέλη και ιδρυτές της ομάδας. Φαίνεται ότι η μερίδα του λέοντος δόθηκε ξανά στους ιδρυτές, αν και δεν έχει διευκρινιστεί πώς ακριβώς λειτουργεί η κατανομή των εσόδων για τα μέλη της βασικής ομάδας. Ένας από τους κύριους λόγους για την αποδέσμευση των εσόδων, των εξόδων και του αρχείου αποπληρωμών της εταιρείας ήταν η«διαφάνεια και το πλαίσιο επικοινωνίας. Επειδή, χωρίς αυτό, είπε ο 0xfanfaron, η "σύνθετη δομή των wallets και των πληρωμών που περιβάλλει το project μπορεί να δώσει μια κακή εικόνα".

Ο 0xfanfaron λέει ότι οι επενδυτές του project εξακολουθούν να έχουν "πλήρη εμπιστοσύνη και υποστήριξη" για αυτόν ως διευθύνοντα σύμβουλο. Σκοπεύει να επιστρέψει τα 1,8 εκατομμύρια δολάρια που έχασε από τις συναλλαγές και να μειώσει τον μισθό του από 1,2 εκατομμύρια δολάρια σε 600.000 δολάρια. Δημοσίευσε επίσης τις διευθύνσεις του wallet από τις οποίες προέρχονται οι πληρωμές, συμπεριλαμβανομένων των 200.000 δολαρίων από έναν πρώην συνιδρυτή.

Αυτή δεν θα ήταν η πρώτη φορά που βλέπουμε ένα παιχνίδι metaverse να πληγώνεται λόγω της αστάθειας των κρυπτονομισμάτων, αλλά το Ragnorak έχει ακόμα πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια διαθέσιμα για ανάπτυξη και νομικό κόστος, σύμφωνα με τo blog post. Οι developers έχουν roadmap που στοχεύει στην εφαρμογή περισσότερων λειτουργιών όπως η μάχη, οι αποστολές και τα NFT τους επόμενους μήνες. Επί του παρόντος, οι παίκτες μπορούν να εξερευνήσουν το Ragnarok metaverse και να αλληλεπιδράσουν με κτίρια και άλλους παίκτες.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

18 Oct 2022 14:54 #267149 by Nikos Georgopoulos
Η Κινέζικη NetDragon διόρισε την πρώτη CEO ρομπότ




Η Tang Yu θα εισάγει την εταιρεία στο...Metaverse.

Η Κινέζικη εταιρεία NetDragon, η οποία αναπτύσσει MMORPG, ανακοίνωσε την νέα CEO της εταιρείας. Ονομάζεται Tang Yu και είναι ένα εικονικό, ανθρωποειδές ρομπότ που λειτουργεί με A.I. Διορίστηκε ως διευθύνουσα σύμβουλος στην θυγατρική εταιρεία Fujian NetDragon Websoft Co.

H Tang Yu θα εφαρμόσει μία στρατηγική "AI + management" και αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο της εταιρείας στη μετάβασή της σε οργανισμό...Metaverse. Η Tang Yu υπόσχεται ότι θα βελτιώσει τις διαδικασίες εργασίας στα τμήματα της εταιρείας, ότι θα βελτιώσει την ποιότητα των εργασιών και την ταχύτητα της εκτέλεσής τους. Η Tang Yu θα χρησιμεύσει επίσης ως κόμβος δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και αναλυτικό εργαλείο για την υποστήριξη της ορθολογικής λήψης αποφάσεων στις καθημερινές λειτουργίες, καθώς και για την ενεργοποίηση ενός πιο αποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης κινδύνου. Επιπλέον, η Tang Yu αναμένεται να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στην ανάπτυξη ταλέντων και στη διασφάλιση ενός δίκαιου και αποτελεσματικού χώρου εργασίας για όλους τους εργαζόμενους.

Ο Δρ. Dejian Liu, Πρόεδρος της NetDragon, δήλωσε: «Πιστεύουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι το μέλλον της εταιρικής διαχείρισης και ο διορισμός της κυρίας Tang Yu αντιπροσωπεύει τη δέσμευσή μας να αγκαλιάσουμε πραγματικά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για να μεταμορφώσουμε τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησής μας και οδήγησε τελικά στη μελλοντική στρατηγική μας ανάπτυξη. Κοιτάζοντας στο μέλλον, θα συνεχίσουμε να επεκτείνουμε τους αλγόριθμους μας πίσω από την Tang Yu για να οικοδομήσουμε ένα ανοιχτό, διαδραστικό και εξαιρετικά διαφανές μοντέλο διαχείρισης καθώς σταδιακά μετασχηματιζόμαστε σε μια εργασιακή κοινότητα βασισμένη στο Metaverse, κάτι που θα μας επιτρέψει να προσελκύσουμε μια πολύ ευρύτερη βάση ταλέντων παγκοσμίως και μας έφερε σε θέση να πετύχουμε μεγαλύτερους στόχους».

Η NetDragon Websoft Holdings ιδρύθηκε το 1999 και έχει αναπτύξει τα MMORPG Disney Fantasy Online, Heroes of Might and Magic Online και Transformers Online. Στην Ασία έχει εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες και έχει δημιουργήσει διάφορες πλατφόρμες, τόσο σε websites, όσο και σε mobile apps, καθώς και το online gaming portal 17173.com.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

22 Oct 2022 12:46 #267221 by Nikos Georgopoulos
Ο δημιουργός του The Sims αναπτύσσει video game με κρυπτονομίσματα στο Metaverse




Θέλει να κάνει τις κρυπτοσυναλλαγές όσο πιο ασφαλείς γίνεται.

Ο δημιουργός του The Sims και του SimCity, Will Wright αναπτύσσει ένα Metaverse game με κρυπτονομίσματα.

Το εν λόγω game ονομάζεται VoxVerse και θα επιτρέπει στους παίκτες να αγοράζουν και να πωλούν εκτάσεις χρησιμοποιώντας κρυπτονομίσματα, ενώ θα μπορούν να κάνουν mine διάφορους πόρους, τους οποίους θα μετατρέπουν σε items για πώληση.

Ο Wright μίλησε για το VoxVerse μαζί με τον συνεργάτη του Lauren Elliot σε κοινή τους συνέντευξη και δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν την μηχανή γραφικών Unity και την πλατφόρμα NFT Gala Games.
Στο VoxVerse θα χρησιμοποιείτε ψηφιακούς Vox χαρακτήρες, τους οποίους θα αγοράζετε από το Gala Games ως NFTs. Ο σκοπός του Wright είναι να φτιάξει έναν blockchain κόσμο όπου οι παίκτες θα μπορούν να κάνουν συναλλαγές με ασφάλεια: Δεν θέλω πραγματικά να βρίσκομαι στη δουλειά αγοροπωλησιών NFTs. Δεν με ενδιαφέρει. Θέλω να έχουμε ασφαλείς συναλλαγές για τους δημιουργούς περιεχομένου.

Μία από τις ιδέες του Wright, η οποία ονομάζεται shape grammar, θα επιτρέπει στους παίκτες να μετατρέπουν αρχικά αντικείμενα σε δικά τους items, όπως αυτοκίνητα, καναπέδες και άλλα. Επιπλέον θα μπορούν να κατοχυρώσουν τις πατέντες τους.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

28 Oct 2022 11:08 #267303 by Nikos Georgopoulos
Microsoft: "Το Metaverse είναι σαν ένα video game με κακή ανάπτυξη"




"Πετσόκομμα" προς την Facebook από την άλλη μεγάλη Αμερικανική εταιρεία.

Ο επικεφαλής του Xbox, Phil Spencer, δήλωσε ότι το Metaverse είναι σαν ένα «video game με κακή ανάπτυξη».

Το metaverse μπορεί να ακούγεται συναρπαστικό, τόσο με όσα μας λέει η Facebook (πλέον Meta), όσο και με βάση το πόσα επενδύουν οι εταιρείες ανάπτυξης, ωστόσο οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες δεν ασχολούνται και έχουν αντίθετη άποψη. Μία από αυτές είναι και η Microsoft. Μιλώντας στο σημερινό συνέδριο του WSJ Tech Live 2022, ο επικεφαλής του Xbox, Phil Spencer, είπε ότι το metaverse είναι «Σαν ένα video game που έχει κακή ανάπτυξη».

«Αν σκέφτομαι τα βιντεοπαιχνίδια, εδώ και χρόνια συγκεντρώνουμε ανθρώπους σε 3D χώρους για να πάνε και να σώσουν τον κόσμο από την εισβολή εξωγήινων ή να κατακτήσουν ένα κάστρο. Χτίζοντας ένα metaverse που μοιάζει με αίθουσα συσκέψεων, απλώς διαπιστώνω ότι δεν είναι αυτό το μέρος όπου θέλω να περάσω τον περισσότερο χρόνο μου».

Ο Palmer Luckey, ο οποίος ίδρυσε την Oculus VR το 2012 - την εταιρεία που θα παρείχε τον πυρήνα για την επιχείρηση Reality Labs της Meta - ήταν πιο επιφυλακτικός στην αξιολόγησή του για το Horizon Worlds της Meta, συγκρίνοντάς το με ένα "project car" και έλεγε ότι ο Ζούκερμπεργκ ρίχνει αδικαιολόγητα χρηματικά ποσά για να κυνηγήσει ένα όραμα. «Δεν είναι διασκεδαστικό, δεν είναι καλό. Νομίζω ότι στην πραγματικότητα οι περισσότεροι από τους ανθρώπους της ομάδας θα συμφωνούσαν ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι καλό προϊόν», είπε ο Luckey. "

Αυτή τη στιγμή το metaverse της Meta έχει μεγάλο έλλειμμα. Η εταιρεία ανέφερε στα σημερινά οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου ότι τα έσοδα που δημιουργήθηκαν από τις δραστηριότητές της στο Reality Labs μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ από το προηγούμενο έτος, σε μόλις 285 εκατομμύρια δολάρια. Έχασε 3,67 δισ. δολάρια σε αυτό το τρίμηνο, σε σύγκριση με 2,63 δισ. δολάρια το ίδιο τρίμηνο πέρυσι. Οι συνολικές ζημίες για την φετινή χρονιά έφτασαν τα 9,4 δισεκατομμύρια δολάρια και η Meta είπε ότι αναμένει ότι «οι ζημίες το 2023 θα αυξηθούν σημαντικά από έτος σε έτος». 

Όλα αυτά είναι απολύτως λογικά και τα έχουμε αναφέρει εκατοντάδες φορές εδώ στο GameWorld. Από την στιγμή που τα VR headsets κουράζουν μετά από πολύ ώρα χρήσης και τα VR games απευθύνονται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό που παίζει First-Person Shooters, First-Person Adventure/Horror και First-Person Racing, το "ταβάνι" τους είναι μέχρι εκεί. Εδώ καλά καλά τα τελευταία χρόνια ο κόσμος δεν μπαίνει σε εφαρμογές 3D chat με avatars από την οθόνη του PC του, θα μπει μέσω Metaverse;

Please Log in or Create an account to join the conversation.

18 Mar 2023 02:10 #270283 by Nikos Georgopoulos
Ο director του Final Fantasy 15 ασχολείται με ένα metaverse project για λογαριασμό της Ιαπωνικής κυβέρνησης




Με σκοπό να εκσυγχρονίσει την Ιαπωνία.

Ο director του Final Fantasy 15 και πρώην εργαζόμενος της Square Enix, Hajime Tabata, εργάζεται σε ένα project του metaverse που ονομάζεται Ryugukoku.

Πλέον ο Tabata εργάζεται ως σύμβουλος Web 3.0 στην Ψηφιακή Υπηρεσία της Κυβέρνησης της Ιαπωνίας και δημιουργεί μία εκδοχή του metaverse με την μορφή ενός RPG για να εκσυγχρονίσει την Ιαπωνία μέσω των games. Το Ryugukoku είναι ουσιαστικά μία πλατφόρμα για μικρότερες πλατφόρμες του metaverse, οι οποίες θα ελέγχονται από εταιρείες και θα χρησιμεύουν στην ανταλλαγή πληροφοριών, στο marketing και άλλα.

Η διαφορά του με αντίστοιχες πλατφόρμες είναι ότι μοιάζει με online RPG, βασισμένο σε ένα κόσμο φαντασίας. Οι χρήστες θα μπορούν να βιώσουν μια RPG εμπειρία σε διάφορες περιοχές και θα συναντήσουν πλήθος περιεχομένου και υπηρεσιών. Η δομή του metaverse υπόσχεται ασφάλεια στις πληρωμές και στις πληροφορίες και ο Tabata έχει σκοπό να δώσει αυτή την ιδέα και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ο Tabata ήταν director του Final Fantasy 15 το 2016. Το 2018 ίδρυσε την Luminous Productions και αποχώρησε από την Square Enix την ίδια χρονιά. Η Luminous Productions κυκλοφόρησε το Forspoken το 2023, όμως λόγω τον χαμηλών πωλήσεών του, η εταιρεία συμπτήχθηκε ξανά από την Square Enix.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

15 Jan 2024 01:35 #274676 by Nikos Georgopoulos
Μεγάλη Βρετανία: Η πρώτη ομαδική σεξουαλική επίθεση στο Metaverse




Σε ανήλικη κάτω των 16 ετών.

Η αστυνομία του Ηνωμένου Βασιλείου ξεκινά έρευνα για την πρώτη σεξουαλική επίθεση στο Metaverse . Ένα έφηβο κορίτσι φέρεται να δέχτηκε επίθεση από πολλούς άλλους χρήστες.

Η αστυνομία του Ηνωμένου Βασιλείου ερευνά μία σεξουαλική επίθεση μιας έφηβης στο Metaverse, κάτι που καταγγέλεται για πρώτηη φορά. Η πρόεδρος της Ένωσης Επιτρόπων Αστυνομίας και Εγκλήματος, Dona Jones, είπε στο BBC ότι η καταγγελία έγινε το 2023 και η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.

Η είδηση αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την Daily Mail, η οποία λέει ότι το θύμα είναι ένα κορίτσι κάτω των 16 ετών. Το κορίτσι χρησιμοποιούσε VR headset όταν φέρεται να δέχθηκε επίθεση από πολλούς αγνώστους, οι οποίοι πλησίασαν το avatar της και άρχισαν να το αγγίζουν με τα δικά τους avatar. Η αρχική αναφορά δεν κατονομάζει την πλατφόρμα που εμπλέκεται (λογικά είναι το Meta's Horizon Worlds), αν και η καταγγελία περιλαμβάνει μια δήλωση από την Meta: "Το είδος της συμπεριφοράς που περιγράφεται δεν έχει θέση στην πλατφόρμα μας, γι' αυτό για όλους τους χρήστες έχουμε μια αυτόματη προστασία που ονομάζεται προσωπικό όριο, η οποία κρατά άτομα που δεν γνωρίζετε λίγα μέτρα μακριά σας. Αν και δεν μας δόθηκε καμία λεπτομέρεια σχετικά με το τι συνέβη πριν από τη δημοσίευση αυτής της ιστορίας, θα το εξετάσουμε».

Η είδηση της έρευνας πυροδότησε αμέσως συζήτηση στα social media σχετικά με τον ρόλο της αστυνομίας σε «εικονικά» αδικήματα, κυρίως επειδή η υπάρχουσα νομοθεσία δεν είναι κατάλληλη για τον καθορισμό και τη δίωξη τέτοιων υποθέσεων. Η DailyMail ισχυρίζεται ότι η αστυνομία έχει κρατήσει ελάχιστες λεπτομέρειες για την υπόθεση τόσο από την επιθυμία να προστατεύσει το συγκεκριμένο παιδί όσο και λόγω «φόβων ότι, για διάφορους λόγους, δεν θα είναι δυνατή η δίωξη».



Ένας ανώτερος αξιωματικός που γνωρίζει την υπόθεση λέει: "Αυτό το παιδί βίωσε ψυχολογικό τραύμα παρόμοιο με αυτό κάποιου που έχει βιαστεί σωματικά. Υπάρχει συναισθηματικός και ψυχολογικός αντίκτυπος στο θύμα που είναι πιο μακροπρόθεσμος από οποιονδήποτε σωματικό τραυματισμό. Δημιουργεί έναν αριθμό προκλήσεων για την επιβολή του νόμου, δεδομένου ότι η ισχύουσα νομοθεσία δεν έχει δημιουργηθεί για αυτό."

«Πρέπει να ενημερώσουμε τους νόμους μας γιατί δεν συμβαδίζουν με τους κινδύνους βλάβης που αναπτύσσονται από την τεχνητή νοημοσύνη και την προσβολή σε πλατφόρμες όπως το metaverse», πρόσθεσε η Jones. «Η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει την αλλαγή του νόμου για να προστατεύσει τις γυναίκες και τα παιδιά από βλάβες σε αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα».

Δεν υπήρξαν διώξεις στο Ηνωμένο Βασίλειο για αδικήματα όπως αυτό που διαπράχθηκαν σε online games ή εμπειρίες σε στυλ metaverse. Οι συχνές αναφορές στη νομοθεσία οφείλονται στο γεγονός ότι ο νόμος περί σεξουαλικών παραβάσεων του Ηνωμένου Βασιλείου (2003) ορίζει τόσο τον βιασμό όσο και τη σεξουαλική επίθεση ως σωματική, λέγοντας ότι εάν ένα άτομο "αγγίζει σκόπιμα ένα άλλο άτομο" και το άγγιγμα είναι σεξουαλικής φύσης και γίνεται χωρίς συγκατάθεση, αυτό είναι έγκλημα. Πράγμα που σημαίνει ότι η απουσία σωματικής επαφής σε αυτή την υπόθεση καθιστά αδύνατη τη δίωξη σύμφωνα με αυτόν τον ισχύοντα νόμο.

Υπάρχει επίσης το πρόβλημα ότι τυχόν εμπλεκόμενα άτομα μπορεί να μην έχουν την έδρα τους στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Γνωρίζουμε ότι οι τακτικές των παραβατών εξελίσσονται συνεχώς», δήλωσε ο Ian Critchley, επικεφαλής της έρευνας για την προστασία των παιδιών και την κακοποίηση του Συμβουλίου Αρχηγών της Εθνικής Αστυνομίας Μ. Βρετανίας. "Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο συλλογικός μας αγώνας ενάντια σε παραβάτες, όπως σε αυτήν την περίπτωση, είναι απαραίτητος για να διασφαλίσουμε ότι οι νέοι προστατεύονται στο διαδίκτυο και μπορούν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με ασφάλεια χωρίς απειλές ή φόβο. Το metaverse δημιουργεί μια πύλη για τους predators στο να διαπράττουν φρικτά εγκλήματα κατά των παιδιών, εγκλήματα που γνωρίζουμε ότι έχουν ισόβιες επιπτώσεις τόσο συναισθηματικά όσο και ψυχικά. Ως εκ τούτου, η αστυνομική μας προσέγγιση πρέπει να εξελίσσεται συνεχώς για να μας δίνει τη δυνατότητα να κυνηγάμε ανηλεώς τους θύτες και να προστατεύουμε τα θύματα σε όλους τους διαδικτυακούς χώρους".

Ο Critchley αναφέρει την περυσινή ψήφιση του Νόμου για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο ως «εργαλειακού χαρακτήρα» και λέει ότι οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει να κάνουν περισσότερα «για να κάνουν τις πλατφόρμες τους ασφαλείς».

Ο συντηρητικός υπουργός και υπουργός Εσωτερικών James Cleverly έδωσε συνέντευξη στο ραδιόφωνο LBC σχετικά με τις αναφορές και την αντίδραση. "Ξέρω ότι είναι εύκολο να το απορρίψουμε αυτό ως μη πραγματικό, αλλά η ουσία αυτών των εικονικών περιβαλλόντων είναι ότι είναι απίστευτα καθηλωτικά. Και μιλάμε για ένα παιδί εδώ, και ένα παιδί έχει υποστεί σεξουαλικό τραύμα...θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να μην το αποδοκιμάζουμε. Αξίζει επίσης να συνειδητοποιήσουμε ότι κάποιος που είναι πρόθυμος να φέρει ένα παιδί σε ένα τέτοιο τραύμα ψηφιακά μπορεί κάλλιστα να είναι κάποιος που θα μπορούσε να συνεχίσει να κάνει τρομερά πράγματα στην πραγματική ζωή με φυσική δύναμη. Νομίζω ότι έχουμε καθήκον να αντιμετωπίσουμε θέματα όπως αυτό σοβαρά".

Η συγκεκριμένη αστυνομική δύναμη που ερευνά την φερόμενη επίθεση δεν έχει κατονομαστεί.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Notification