Άμεση η απάντηση της Microsoft.
Ο ιδρυτής της Epic Games, Tim Sweeney, δήλωσε ότι η Microsoft "Προσπαθεί να μονοπωλήσει το game development στα PC".
Η δήλωση αυτή έγινε στην εφημερίδα The Guardian και αφορά το UWP (Universal Windows Platform) της Microsoft, το οποίο όπως είπε "ανατρέπει τα δικαιώματα των developers και περιορίζει την ελευθερία των χρηστών". Συγκεκριμένα, υπάρχουν δυνατότητες αποκλειστικά στο UWP τις οποίες "Η Microsoft επιτρέπει στους developers να τις χρησιμοποιήσουν μόνο αν το προϊόν τους κλειδώσει μέσα στο Universal Windows Platform. Έτσι οι developers δεν μπορούν να έχουν απευθείας σχέση με τους χρήστες τους" όπως πρόσθεσε ο Sweeney.
Απ' την άλλη ο επικεφαλής του τμήματος Xbox της Microsoft, Phil Spencer, είχε δηλώσει για το UWP πριν από μερικές ημέρες, ότι οι developers θα μπορούν να επωφεληθούν δημιουργώντας apps που θα είναι ταυτόχρονα συμβατά σε συσκευές με Windows 10, Xbox One κτλ. Ο Sweeney πάντως, κατηγόρησε την Microsoft ότι "Θέλει να εκμεταλλεύεται μόνο το store της, κάνοντας μη υγιή ανταγωνισμό σε άλλα online stores, στα οποία πιθανόν οι developers να θέλουν να πουλήσουν τα games τους". Πρακτικά οι χρήστες δεν μπορούν να εγκαταστήσουν ή να κάνουν update τα games του Universal Windows Platform εκτός του Windows Store. Μάλιστα, ο Sweeney κάλεσε την Microsoft έμμεσα να αποσύρει το συγκεκριμένο "κλείδωμα" σε μελλοντικό update των Windows 10.
"Είναι ντροπιαστικό το ότι 7 μήνες μετά το λανσάρισμα του Windows Store στα Windows 10, δεν υπάρχει επαρκές software τρίτων developers, όπως τα Grand Theft Auto V, Photoshop ή FIFA 2016, παρά μόνο κάποια καλά mobile games. Ποιος θα υπογράψει ένα τέτοιο φιάσκο για να λανσάρει τα games του αποκλειστικά στο UWP;" καταλήγει ο Sweeney.
Απ' την άλλη, ο Kevin Gallo, εμπορικός αντιπρόεδρος της Microsoft, ανέφερε στην Guardian ότι το UWP είναι ένα "πλήρως ανοιχτό οικοσύστημα, διαθέσιμο σε κάθε developer, το οποίο υποστηρίζεται από οποιοδήποτε store. Θα συνεχίσουμε να το αναβαθμίζουμε για τους developers, όπως κάναμε με το update Νοεμβρίου στα Windows 10, επιτρέποντας στους χρήστες να κάνουν side-load στα apps. Θέλουμε να κάνουμε τα Windows την καλύτερη πλατφόρμα, επιτρέποντας στους developers να φέρουν τον κώδικα HTML/Javascript, .NET, Win32, C++ και Objective-C στα Windows, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες του UWP".
Ας ελπίσουμε η παραπάνω διαφορά να μην επηρεάσει την συνεργασία των δύο εταιρειών στο μέλλον. Εδώ ωστόσο αξίζει να θυμίσουμε ότι η Epic Games δεν έχει αναλάβει το development του Gears of War 4, το οποίο η Microsoft ανέθεσε στην The Coalition.
Η Epic Games τρέχει αυτή τη στιγμή το νέο Unreal Tournament και το Paragon.
Comments
Για αυτό δίνει τζάμπα σε όλους δύο development kits του Xbox One, πρόσβαση στην υπηρεσία Xbox Game preview και λοιπές παροχές; Τα μισά indie games που κυκλοφορούν αυτή την στιγμή στην αγορά προέρχονται από το ID@Xbox.
Επίσης αγαπητέ Tim Sweeney οι third-party developers είναι ελεύθεροι να βγάλουν τα games τους σε όποια ψηφιακή πλατφόρμα επιθυμούν. Το Rise of the Tomb Raider πχ βγήκε στο Steam και όλα τα retail αντίτυπά του έχουν Steam κωδικό και όχι Windows 10. Συν τις άλλοις το Windows Store δεν λανσαρίστηκε στα Windows 10, αλλά στα Windows 8.
Εν πάσει περιπτώση πως βγαίνει και μιλά η Epic Games όταν αυτή την στιγμή το Shadow Complex στα PC, αλλά και το επερχόμενο Paragon διατίθενται μόνο μέσω της δικής της ψηφιακής πλατφόρμας;
Οπως και να 'χει δικο της λειτουργικο ειναι οτι θελει κανει. Αμα δεν αρεσει σε καποιον αν παει σε mac osX or Linux or Chromebook (Το τελευταιο το ειπα για αστειο )
Απο την στιγμη που θελει να Promo-ταρει το UWP ειναι καλοδεχουμενο. Και παραλληλα να σταματησει και το θεμα αν το Windows store εχει apps ή οχι. Και με αυτη την αλλαγη αν το παρουμε απο την μερια των games, δεν θα εχει "παιχνιδακια" αλλα και παιχνιδαρες που σε "mobile OS" δεν παιζει να μπορουν να υπαρχουν.