Joy Ride Turbo

Hot
REVIEWED ON Xbox 360  

Better without Kinect.

Better without Kinect.

Better without Kinect.

Το Joy Ride είναι ένα racing για casual gamers, το πρώτο στο είδος του που είδαμε να συνοδεύει το Kinect στο Xbox 360. Το gameplay του αποτέλεσε αντικείμενο προς συζήτηση (θετική ή αρνητική), καθώς για πρώτη φορά μπορούσατε να τεντώσετε τα χέρια σας σχηματίζοντας ένα εικονικό τιμόνι και να οδηγήσετε το όχημά σας στην οθόνη. Έτσι απλά, με αυτόματο γκάζι και με τα όποια μικροπροβλήματα στην ακρίβεια, η BigPark προσέφερε διασκέδαση σε όλο τον κόσμο, ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου, πουλώντας περί τα 1.2 εκατομμύρια αντίτυπα και συμβάλλοντας στην επιτυχημένη πορεία του Kinect των 18 εκατομμυρίων πωλήσεων.

Οι εποχές άλλαξαν και το Joy Ride ξεχάστηκε, μέχρι που πρόσφατα ανακοινώθηκε το Joy Ride Turbo, το οποίο κυκλοφορεί μέσω Xbox Live Arcade έναντι 800 Microsoft Points και διαθέτει μια σημαντική διαφορά σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Δεν παίζεται με Kinect αλλά με ένα οποιοδήποτε gamepad. Αυτό αφενός μας κινεί την περιέργεια να δούμε πως θα ήταν το Joy Ride αν κυκλοφορούσε ως “κανονικό” racing κι αφετέρου δείχνει ότι η Microsoft ανταγωνίζεται ευθέως το ModNation Racers που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια για τις κονσόλες της Sony. Για ποιο λόγο; Πολύ απλά διότι αμφότερα χαρακτηρίζονται ως “Mario Kart Clones”.

Ομοιότητες, προσθήκες και αφαιρέσεις
Αν συγκρίνει κάποιος τα δύο Joy Ride θα διαπιστώσει εύκολα ότι οι ομοιότητες στο μεγαλύτερο μέρος τους είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Για του λόγου το αληθές, το gameplay είναι ακριβώς το ίδιο, με μόνη διαφορά την αξιοποίηση του controller έναντι του Kinect. Δεν υπάρχει λόγου χάρη καμία διαφορά χειρισμού του οχήματός σας, ανάλογα με το έδαφος. Οι developers χρησιμοποίησαν στη νέα έκδοση ακόμη και πολλές από τις πίστες που γνωρίσαμε στην πρώτη. Από τις 10 κούρσες, οι 7 ανήκουν στο original Joy Ride και μόλις 3 κάνουν ντεμπούτο.

Σε αντίθεση με τα επτά διαθέσιμα modes του Joy Ride, το Joy Ride Turbo διαθέτει μόλις τρία. Το Championship Series (επίσημο πρωτάθλημα όπου χρησιμοποιείτε όπλα), το Quick Race που αποτελεί μια απλή κούρσα (με όπλα, χωρίς όπλα ή solo time trial) και το Stunt Park, όπου περιπλανιέστε σαν την άδικη κατάρα κι εκτελείτε stunts, μαζεύοντας trophies κι αστεράκια από τις εκάστοτε πίστες. Απουσιάζει λοιπόν το Pro Race (Championship χωρίς όπλα), το Dash mode όπου τρέχατε σε μια ευθεία αποφεύγοντας εμπόδια και το Smash, όπου έπρεπε να σπάσετε όσο το δυνατόν περισσότερα αντικείμενα και στο τέλος της πίστας να δώσετε μάχη με ένα boss. Το Trick mode που σας ζητούσε να πάρετε την κατάλληλη πόζα δεν αναμέναμε ούτως ή άλλως να προστεθεί, καθώς χρειαζόταν Kinect.


Όλο αυτό το “πετσοκομμένο” project δικαιολογεί κατά μία έννοια τα 800 Microsoft Points (περίπου 9.3 ευρώ) που ζητάει η BigPark για την απόκτησή του. Διότι όσοι έχετε Kinect κι έχετε ήδη αγοράσει το Joy Ride, δεν θα σκιαχτείτε ιδιαίτερα να μάθετε τις τρεις νέες πίστες. Τα γραφικά κι ο ήχος έχουν επίσης παραμείνει στα ίδια ακριβώς επίπεδα, με εξαίρεση κάποιες ευχάριστες μικροπροσθήκες ορισμένων οπτικών εφέ καιρικών συνθηκών ή ειδικών αντικειμένων σε κάποια levels.

Χειρισμός
Πολλοί θα αναρωτιέστε κατά πόσο ο χειρισμός έχει αλλάξει, τόσο σε θέμα χρηστικότητας όσο και στην ανταπόκριση. Αμφότεροι οι δύο αυτοί τομείς είναι ανεβασμένοι, καθώς το κλασικό Xbox 360 controller δείχνει εμφανώς καλύτερο σαν αίσθηση απ’ το Kinect, που κούραζε αρκετά τα χέρια μετά από λίγη ώρα παιχνιδιού. Γι’ αυτό άλλωστε και οι γύροι σε ορισμένες κούρσες έχουν ανέβει από τρεις σε πέντε. Η ανταπόκριση είναι πιο άμεση, σε σημείο που να εκθέτει το Kinect, ειδικά στις στροφές, όπου πλέον μπορείτε να ελέγξετε πολύ καλύτερα την ταχύτητα του οχήματος και να πατήσετε φρένο αν χρειαστεί. Δυστυχώς δεν υπάρχει δόνηση για τις off-road καταστάσεις, κάτι που συναντάμε by default σε όλα τα σύγχρονα racing.


A.I. και τελικές εντυπώσεις
Η τεχνητή νοημοσύνη των αντίπαλων οδηγών έχει επίσης παραμείνει ίδια. Ειδικά στο πρώτο επίπεδο δυσκολίας του Championship είναι τόσο βλακώδης που θα δείτε αυτοκίνητα μέχρι και να επιβραδύνουν στον τελευταίο γύρο για να τα περάσετε, λες και ο αγώνας είναι στημένος. Φυσικά κάθε ολοκλήρωση πρωταθλήματος ξεκλειδώνει αντίστοιχα και το αμέσως πιο δύσκολο, εκεί όπου η πρόκληση είναι τουλάχιστον η επιθυμητή για έναν έμπειρο gamer.

Μπορεί να είναι καλύτερο χωρίς το Kinect, αλλά δεν έχει τουλάχιστον το περιεχόμενο της πρώτης έκδοσης, όπως όφειλε.

Τι θα ήταν όμως ένα τέτοιο παιχνίδι χωρίς εξοπλισμό; Στα όπλα του Joy Ride Turbo συναντάμε ορισμένες νέες προσθήκες που θα κάνουν το gameplay σας πιο ενδιαφέρον. Υπάρχει λοιπόν το ωστικό κύμα, το τρελό turbo που κερδίζεται από οδηγούς τελευταίων θέσεων ως handicap ή το ψεύτικο box-δώρο, το οποίο αφήνετε στο δρόμο (κατά προτίμηση στη θέση ενός άλλου box), ώστε ο οδηγός που θα το πάρει να ανατραπεί. Φυσικά μπορείτε να έχετε μόνο ένα όπλο ενεργό κάθε φορά, συν ένα ακόμη, αν καταφέρετε να το διατηρήσετε…στην πλάτη σας, κρατώντας πατημένο το αντίστοιχο κουμπί (όπως στο Mario Kart).

Το πιο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό που μπορεί να σας κρατήσει στο παιχνίδι είναι ότι όσο παίζετε στα τρία εναπομείναντα modes ξεκλειδώνετε νέες πίστες, νέα οχήματα και νέα skins και χρώματα. Υπάρχουν συνολικά 42 αυτοκίνητα, που χωρίζονται σε αγωνιστικά, muscle cars και trucks (δηλαδή φορτηγάκια, τζιπ κτλ.), όλα τους φυσικά χωρίς το brand κάποιας επώνυμης μάρκας.

Στο multiplayer mode έχουμε μία σημαντική αλλαγή, ότι τώρα παίζουν μέχρι και τέσσερις παίκτες στην ίδια κονσόλα, ενώ στο Joy Ride επιτρέπονταν έως δύο άτομα, λόγω του Kinect. Στις online μάχες αναμετριέστε έως και οκτώ παίκτες, στα ήδη υπάρχοντα modes. Στη θέα των οκτώ παικτών, το lag είναι ελάχιστο, πλην όμως αισθητό ειδικά στα σημεία όπου συναντάται έντονος συνωστισμός.

Επίλογος
Το Joy Ride Turbo δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως sequel. Θυμίζει περισσότερο spin-off, ενώ κάλλιστα έπρεπε να κυκλοφορήσει και ως φθηνό DLC που θα αναβάθμιζε την πρώτη έκδοση, ώστε όσοι επένδυσαν σε αυτή να καταφέρουν να διατηρήσουν τα επτά modes και την επιλογή χειρισμού (Kinect ή controller). Αλλά καθ’ ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε καταλήξει να βλέπουμε τα DLC να κυκλοφορούν ως αυτόνομοι τίτλοι και τις HD συλλογές να κάνουν party με έως 30-40 ευρώ στις τσέπες μας, είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητο ότι οι developers στοχεύουν στο εύκολο κέρδος με το μικρότερο δυνατό προγραμματιστικό κόστος. Sad but true.

Θετικά:
- Ο χειρισμός με το gamepad είναι πιο ακριβής
- 4 παίκτες με split-screen

Αρνητικά:
- Ίδια γραφικά και ήχος
- Ελάχιστα game modes…
- …άρα πολύ μικρότερη διάρκεια
- Χαμηλό A.I.
- Η αίσθηση της προχειροδουλειάς σε σχέση με την πρώτη έκδοση
- Το online έχει λίγο lag

Βαθμολογία
Γραφικά: 5
Ήχος: 6
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 6

Ας κυκλοφορούσε η πρώτη έκδοση με δύο τρόπους χειρισμού και το ξανασυζητάγαμε.

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Score 6
5.55 User Score
(19 votes )
User Reviews 0
Genre: Racing
Developer: BigPark
Publisher: Microsoft Game Studios
Διάθεση: Microsoft Hellas
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo: Download
Full Game: Download
Release Date: 23/5/2012
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

2
Prince of Persia   (8.7)
3
Crusader Kings III   (8.6)
4
Grandia II   (8.6)
8
F1 2021   (8.4)
9
Monster Train   (8.3)
10
It Takes Two   (8.3)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
Dead by Daylight   (7.0)
3.
4.
Gran Turismo Sport   (8.0)
8.
F1 2020   (7.5)
9.
Cyber Shadow   (8.0)
10.
Notification