Reviews Xenoblade Chronicles (Wii)
Wii  
Comments (3)

Xenoblade Chronicles (Wii) Hot

  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews
Xenoblade Chronicles
Ο Tetsuya Takahashi επιστρέφει με ένα επικό RPG.




Όταν το Xenoblade Chronicles ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στην Ε3 το 2009, οι οπαδοί των RPG ενθουσιάστηκαν τόσο με το πρώτο τρέιλερ, όσο και με το γεγονός πως το παιχνίδι υπογράφει ο Tetsuya Takahashi.

Ο Takahashi είναι ο πρόεδρος και ιδρυτής της Monolith Software κι έχει δουλέψει σε αρκετά σημαντικά παιχνίδια του είδους, κυρίως στον τομέα των γραφικών αλλά και του σεναρίου. Αυτή τη φορά, αναλαμβάνει πλήρως το σενάριο, την παραγωγή και την σκηνοθεσία του νέου αυτού εγχειρήματος. Χαρακτηριστικό είναι πως η εταιρία δεν είχε ασχοληθεί ξανά με παιχνίδια ρόλων στο Wii, πέρα από το αμφιλεγόμενο Action-Adventure Disaster: Day of Crisis. Δεν είναι λοιπόν το πρώτο «άνοιγμα» της Monolith στην συγκεκριμένη κονσόλα, αλλά η πρώτη απόπειρα μεταφοράς ενός καθαρόαιμου RPG σε αυτή.

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία, την Ευρώπη και την Αυστραλία αλλά όπως έχουμε δει κι από άλλα ιαπωνικά RPG, δεν έχει ακόμα κυκλοφορήσει στην Αμερική. Αυτό ανάγκασε μια μερίδα παικτών να δημιουργήσουν το κίνημα «Operation Rainfall», όπου εδώ και μήνες προσπαθούν να πείσουν την Nintendo America να κυκλοφορήσει -μεταξύ άλλων- το Xenoblade Chronicles και στην Αμερικανική αγορά.



Σενάριο
Η ιστορία του Xenoblade έχει μεγάλο μυθολογικό υπόβαθρο. Όλα ξεκίνησαν με την μάχη δυο τιτάνων, του Bionis και του Mechonis, το αποτέλεσμα της οποίας άφησε τα δυο άψυχα κουφάρια τους επάνω σε έναν ατελείωτο ωκεανό. Αιώνες αργότερα, τα απομεινάρια του Bionis αποικήθηκαν από μια φυλή ανθρώπων, τους Homs, πολιτισμοί δημιουργήθηκαν και η ζωή βρήκε το δρόμο της. Ταυτόχρονα όμως, το πτώμα του Mechonis αποικήθηκε και αυτό από μια φυλή παράξενων, μηχανικών όντων, με το όνομα Mechon.

Όπως είναι αναμενόμενο, ξέσπασαν μάχες μεταξύ των δυο φυλών για την κυριαρχία τους, αλλά όλα φαινομενικά τελείωσαν στη μάχη της Sword Valley. Την διαφορά έκανε ένα θρυλικό σπαθί, το Monado, το οποίο είχε την δύναμη να διαπεράσει την πανοπλία των Mechon. Δυστυχώς όμως ο ήρωας που το κατείχε, ο Dunban, έχασε το χέρι του και αδυνατούσε πια να χρησιμοποιήσει το Monado.


Ένα χρόνο αργότερα οι Mechon επέστρεψαν δριμύτεροι. Χωρίς ο Dunban να μπορεί να χρησιμοποιήσει το σπαθί, αυτό πέφτει στα χέρια ενός μικρού ορφανού παιδιού, του Shulk, ο οποίος και καταφέρνει να τους αποτρέψει για μια ακόμα φορά. Θρηνώντας για την καταστροφή και τους θανάτους που προκάλεσαν οι Mechon, ο Shulk αποφασίζει να τους εκδικηθεί ξεκινώντας ένα θρυλικό ταξίδι.

Gameplay
Η ιστορία του Xenoblade Chronicles εξελίσσεται μέσω μιας σειράς βασικών quests αλλά και side-quests, τα οποία αναλαμβάνει ο Shulk παρέα με μια ομάδα φίλων του. Αυτά ποικίλουν σε δυσκολία και περιεχόμενο, από απλές αποστολές εξόντωσης εχθρών, μέχρι και πιο σύνθετες, με πληθώρα στόχων. Ακόμα και οι πιο απλές αποστολές κρύβουν μια ιστορία από πίσω τους, συνήθως την ιστορία αυτού που σας την αναθέτει. Το παιχνίδι δηλαδή δεν σας λέει ένα ξερό «πήγαινε εκεί και κάνε αυτό», αλλά σας παρουσιάζει και το γιατί «πρέπει» να το κάνετε. Αυτό βοηθά κυρίως στην εξέλιξη των χαρακτήρων του παιχνιδιού, τόσο των NPC όσο και των πρωταγωνιστών.



Όπως συμβαίνει συνήθως, τα side-quests δεν είναι υποχρεωτικά για την ολοκλήρωση του story, αλλά μπορούν να σας προσφέρουν τόσο experience όσο και αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε. Η βασική διαφορά κάποιων quest με άλλα RPG είναι πως την αμοιβή σας την παίρνετε αυτόματα με την ολοκλήρωσή της αποστολής. Αν για παράδειγμα αναλάβετε ένα quest στην άλλη άκρη του κόσμου, αφού το ολοκληρώσετε δεν είναι απαραίτητο να επιστρέψετε πάλι πίσω σε αυτόν που σας την ανέθεσε. Κάτι τέτοιο θα σας έκανε να χάσετε χρόνο και βέβαια θα ρισκάρατε να συναντήσετε κάποιον δυνατό εχθρό. Αντιθέτως, τους πόντους και τα αντικείμενά της αμοιβής τα κερδίζετε αμέσως μετά την ολοκλήρωσή του.

Το κύριο χαρακτηριστικό του gameplay είναι ο ανοιχτός κόσμος του και ο βαθμός της εξερεύνησης που προσφέρει. Πέρα από την κύρια ιστορία και τα side quests, η εξερεύνηση στο Xenoblade σας προσφέρει αρκετά στοιχεία. Μπορείτε να βρείτε συλλεκτικά αντικείμενα οποία μπορείτε να πουλήσετε ή να χρησιμοποιήσετε στα διάφορα quests ή απλά να θαυμάσετε τον κόσμο γύρω σας.

Το περιβάλλον παρουσιάζεται ως ένα πλήρες, ζωντανό οικοσύστημα, γεμάτο ζώα στα οποία μπορείτε ακόμα και να επιτεθείτε. Το οικοσύστημα αυτό δένει άριστα με το σύστημα μάχης. Δηλαδή τα περισσότερα ζώα δεν σας επιτίθενται χωρίς λόγο εάν δεν τους επιτεθείτε, ενώ μπορείτε να επιτεθείτε με την ομάδα σας σε κάποιο απλά και μόνο για προπόνηση.

Το στοιχείο της επιλογής είναι και αυτό έντονο. Αν συναντήσετε στον ορίζοντα κάποιο ζώο η εχθρό μεγαλύτερου level, μπορείτε ακόμα και να αποφύγετε τη μάχη απλά αλλάζοντας δρόμο χωρίς να τον πλησιάσετε. Με αυτό το σκεπτικό, το Xenoblade δεν «τιμωρεί» την περιέργειά σας και την δίψα σας για εξερεύνηση. Αντίθετα, την επιβραβεύει. Για την ευκολότερη μεταφορά σας στον κόσμο του παιχνιδιού θα συναντήσετε αρκετά σημεία αναφοράς με τα ονόματα Locations και Landmarks. Μέσω αυτών μπορείτε να ταξιδεύετε στιγμιαία από το ένα σημείο του κόσμου στο άλλο χωρίς να χρειάζεται να περπατάτε για ώρες.



Η απόλυτη ελευθερία όμως παρουσιάζει και κάποια προβλήματα. Οι δείκτες και τα βέλη που σας καθοδηγούν στην επόμενη αποστολή σας δεν είναι απολύτως ευδιάκριτα και θα χρειαστεί αρκετή ώρα προκειμένου να τα συνηθίσετε. Επίσης το pathfinding για κάποιο λόγο δείχνει μόνο την τοποθεσία του στόχου και όχι την διαδρομή που θα πρέπει να ακολουθήσετε. Δεν σας καθοδηγεί λαμβάνοντας υπόψη του τυχόν εμπόδια όπως βουνά και γκρεμούς, αλλά θα πρέπει εσείς να βρείτε τρόπο να τα προσπεράσετε. Αυτό ίσως γίνεται επίτηδες, προκειμένου να σας παρακινήσει να εξερευνήσετε τον κόσμο, ενδέχεται όμως να σας μπερδέψει αρκετά, τουλάχιστον στην αρχή.

Σε κάθε περίπτωση, ότι κι αν κάνετε σας αποφέρει experience points τα οποία μπορούν να ενδυναμώσουν εσάς και την ομάδα σας στη μάχη. Το Xenoblade Chronicles διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα μάχης που συνδυάζει το αυτοματοποιημένο σύστημα του Final Fantasy XIII με χειροκίνητες επιθέσεις.

Σε περίπτωση που εχθροί εισβάλλουν στο πεδίο της ομάδας σας, οι χαρακτήρες θα τους επιτεθούν αυτόματα. Εκτός αυτού όμως μπορείτε να ενεργοποιήσετε χειροκίνητα μια σειρά ειδικών επιθέσεων, με το όνομα Arts. Αυτές χωρίζονται σε αμυντικές και επιθετικές και χρειάζονται «γέμισμα» αφού ενεργοποιηθούν, πράγμα που σημαίνει πως η άσκοπη και παράλληλη χρήση όλων των επιθέσεών σας στη σειρά, μπορεί να σας αφήσει ευάλωτους για σημαντικό χρονικό διάστημα. Χρησιμοποιώντας αρκετές ειδικές επιθέσεις, μπορείτε αργότερα να χρησιμοποιήσετε πιο αναβαθμισμένες, με το όνομα Talents.

Έτσι ακριβώς θα έπρεπε να σχεδιάζονται όλα τα RPG στις κονσόλες.

Ο τρόπος επιλογής των επιθέσεων είναι αρκετά απλός. Πριν από την κάθε μάχη θα πρέπει να έχετε τοποθετήσει τις επιθέσεις που επιθυμείτε στην αποκαλούμενη "battle palette", στο κάτω μέρος της οθόνης σας. Δυστυχώς δεν μπορείτε να προσθαφαιρέσετε επιθέσεις κατά την διάρκεια της μάχης, αλλά βέβαια κάθε χαρακτήρας της ομάδας σας μπορεί να έχει εξοπλισμένες διαφορετικές επιθέσεις.

Μια από τις μαγικές ιδιότητες του σπαθιού Monado είναι πως μπορεί να κάνει τον Shulk να βλέπει το άμεσο μέλλον στη μάχη. Δίνοντάς του οράματα των μελλοντικών εχθρικών επιθέσεων, μέσω του συστήματος Vision, εσείς θα πρέπει να αντιδράσετε εγκαίρως ώστε να τις αποφύγετε ή έστω να προειδοποιήσετε τα μέλη της ομάδας σας.



Το σωστό «στήσιμο» των χαρακτήρων της ομάδας σας λοιπόν, μαζί με την στρατηγική χρήση των δυνάμεών τους, είναι τα βασικά που χρειάζονται για μια επιτυχημένη μάχη. Όλα αυτά φιγουράρουν σε ένα σύστημα μάχης που δεν πιστεύουμε πως μπορούσε να είχε σχεδιαστεί καλύτερα.

Ένα υπερβολικά χρήσιμο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι το σύστημα save, που σας επιτρέπει να σώσετε το παιχνίδι όταν εσείς θέλετε, χωρίς να χρειαστεί να περιμένετε για ώρα μέχρι κάποιο checkpoint. Αυτό είναι κάτι που σπάνια συναντάμε σε RPG. Σε αντίθεση με αρκετά παιχνίδια που διαθέτουν εναλλαγή ημέρας-νύχτας, όπου η αναμονή είναι αναπόφευκτη, το Xenoblade σας δίνει την δυνατότητα να προχωρήσετε τον χρόνο όσο θέλετε χωρίς να περιμένετε.

Τέλος, το Xenoblade προσφέρει άριστο customization του Shulk, επιτρέποντάς σας να αλλάξετε ρουχισμό και όπλα ακόμα και μέσα στην μάχη, επιλέγοντας ανάμεσα σε εκατοντάδες αντικείμενα και συνδυασμούς. Ο χειρισμός των χαρακτήρων στο Xenoblade επιτυγχάνεται κυρίως με το χειριστήριο, αν και επιβάλλεται η χρήση του Nunchuk για τον χειρισμό της κάμερας.

Το κερασάκι στην τούρτα για την Monotith είναι η διάρκεια ζωής του δημιουργήματός της, η οποία φτάνει τις 50-60 ώρες! Στο διάστημα αυτό δεν συμπεριλαμβάνουμε τα side quests. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι όταν τα campaign σε άλλα RPG έχουν συνήθως 12-20 ώρες gameplay, τότε εδώ έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο ο οποίος πραγματικά τιμάει τα λεφτά του.



Γραφικά
Στον τομέα των γραφικών, ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος και των χαρακτήρων είναι (αναλογικά τουλάχιστον) καταπληκτικός. Βεβαίως και τα θολά textures «χτυπάνε» άσχημα στο μάτι και θυμίζουν παιχνίδι τετραετίας. Από τη στιγμή όμως που αυτό οφείλεται στο hardware της κονσόλας και όχι σε παράλειψη, δεν μπορούμε παρά να δώσουμε τα εύσημα για το πόσο άριστα υλοποίησαν οι developers τις όποιες δυνατότητες τoυς παρείχε το Wii.

Επί της ουσίας, ο κόσμος του Xenoblade είναι άριστα σχεδιασμένος, προσφέροντας φανταστική λεπτομέρεια και ποικιλία ανάμεσα στα διαφορετικά settings της ιστορίας. Είτε μιλάμε για σκοτεινές υπόγειες σπηλιές, είτε για ανοιχτές καταπράσινες πεδιάδες με βουνά στον ορίζοντα, το αποτέλεσμα θα σας αφήσει με το στόμα ανοιχτό. Εντούτοις ο σχεδιασμός των χαρακτήρων φαίνεται αρκετά πρόχειρος, χωρίς λεπτομέρεια στα πρόσωπα των χαρακτήρων και δυσανάλογα άκρα.

Ήχος
Στον ήχο τα πράγματα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα. Η μουσική του παιχνιδιού δένει άριστα με το επικό στοιχείο, τόσο κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης, όσο και στην μάχη. Οι φωνές, αν και υπερβολικές ανά διαστήματα, προσδίδουν ένταση σε κάθε μάχη, το voice-acting όμως παρουσιάζει δυο πρόσωπα.



Στην αυθεντική ιαπωνική έκδοση οι συνομιλίες των χαρακτήρων και η ένταση των κραυγών στη μάχη αποδίδονται με απόλυτο ρεαλισμό. Στην αγγλική έκδοση όμως το voice-acting μπορεί να χαρακτηριστεί ως επιεικώς μέτριο, Οι χαρακτήρες μιλούν σε βαριά Αυστραλέζικη προφορά, κάτι που ανά διαστήματα μπορεί να προκαλεί ακόμα και γέλιο. Μοιραία, παρατηρείται το φαινόμενο που συναντάμε σε μεταγλωττίσεις με έλλειψη lip sync, όπου ο χαρακτήρας ανοιγοκλείνει το στόμα του δυσανάλογα με αυτά που λέει. Θυμάστε σε κάποιες παλιές ισπανικές σειρές όπου ο ηθοποιός έλεγε ένα ξερό «όχι», αλλά το στόμα του ανοιγόκλεινε σαν να μας έλεγε την ιστορία της ζωής του; Ε κάπως έτσι! Ευτυχώς όμως σας δίνεται η δυνατότητα να κρατήσετε τις αυθεντικές Ιαπωνικές φωνές με αγγλικούς υποτίτλους, γεγονός που σίγουρα θα ικανοποιήσει τους οπαδούς των ιαπωνικών games.

Επίλογος
Δεν γνωρίζουμε αν κάποιος θα μπορούσε να ζητήσει κάτι παραπάνω από ένα παιχνίδι ρόλων, ιδίως για το Wii. Με εξαίρεση ίσως το τεχνικό μέρος, έχουμε σίγουρα να κάνουμε με το απόλυτο RPG για την κονσόλα της Nintendo. Συνδυάζοντας όλα αυτά με πάνω από 60 ώρες παιχνιδιού, χωρίς καν να υπολογίζουμε τα side-quests και την εξερεύνηση, μιλάμε δίχως αμφιβολία για ένα εγχείρημα που θα ανήκει στις ευχάριστες αναμνήσεις του Wii, όσα χρόνια κι αν περάσουν.

Θετικά:
- Απόλυτη ελευθερία κινήσεων
- Άριστο σύστημα μάχης
- Πρωτότυπο σύστημα Vision
- Δυνατότητα save χωρίς checkpoints

Αρνητικά:
- Υποτυπώδης σχεδιασμός των χαρακτήρων
- Προβληματικό pathfinding
- Πρόχειρο voice acting στα Αγγλικά

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 10
Γενικά: 9

Με μεγάλη διαφορά το απόλυτο RPG για το Wii.

Αντώνης Παπαθανασίου

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Son Goku (Level 8) 04/10/2011 02:14
Η παιχνιδαρα της χρονιας για μενα!Το πηρα απο τις πρωτες μερες και ειναι πραγματικα τεραστιο.Καλα που μου το θυμησες γιατι το ειχα αφησει στη μεση!Nice.
#2 KatalanosGR (Level 9) 13/10/2011 15:52
Εκανα τρομερο λαθος που πουλησα το wii... Εχασα αυτο και το zelda :/
#3 Lordwinter (Level 28) 07/04/2012 04:44
Βγήκε και στην Αμερική αυτές τις μέρες και έπαθαν την πλάκα τους. Καμμιά φορά τα petitions φέρνουν αποτέλεσμα.
Score 9
User Score ( 14 votes ) 8.89
User Reviews 0
Genre: RPG
Developer: Monolith Soft
Publisher: Nintendo
Διάθεση: Nortec (210-2850681)
Players:
Requirements:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 19/8/2011
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL )
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification