Reviews Ghosts 'N Goblins (multiplatform)
Comments (1)

Ghosts 'N Goblins (multiplatform) Hot

  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews
Ghosts ‘N Goblins
Το πρώτο ταξίδι μέχρι τον άλλο κόσμο!




Προσπαθήστε να σκεφτείτε πόσα παιχνίδια με θεματολογία δαιμόνων και στοιχείων του κακού έχετε παίξει μέχρι σήμερα. Σίγουρα θα χάσετε το μέτρημα. Το ερώτημα είναι από πότε και με ποιο τρόπο προήλθε όλη αυτή η τάση. Η απάντηση είναι πολύ απλή και ακούει στο όνομα “Ghosts ‘N Goblins”. Τα φαντάσματα και τα goblins, όπως πολύ σωστά προειδοποιεί ο τίτλος, κατέφτασαν στα coin-op κι αργότερα στα σπίτια μας το 1985. Από τότε μέχρι σήμερα το ποσοστό των Good VS Evil παιχνιδιών ολοένα και αυξάνεται. Ας δούμε όμως αναλυτικά το προφίλ του πρωτοπόρου του είδους, του οποίου τον σχεδιασμό επιμελήθηκε ο Tokuro Fujiwara.

Σενάριο
Ο Arthur δέχεται την επίθεση του (μαύρου σαν τον χάρο) Astaroth, ο οποίος απαγάγει την πριγκίπισσά του. Τι θα πρέπει να κάνει ως σωστός ιππότης; Μα φυσικά να παλέψει με ζόμπι, δαίμονες, και δράκους προκειμένου να την σώσει. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε διάφορα levels έως ότου καταλήξετε στην πηγή του κακού. Αρχικά ξεκινάτε από ένα νεκροταφείο (λογικό μέρος προς έρευνα) όπου τα ζόμπι πηγαινοέρχονται πιο συχνά κι από γάτες σε χωματερή, προχωράτε προς το Ice Palace δεχόμενοι επίθεση από νυχτερίδες και goblins, συνεχίσετε στις σατανικές σπηλιές και τέλος καταλήγετε στις πλατφόρμες του κάτω κόσμου και στο μεγάλο κάστρο του Asraroth. Κοινώς, ο χάρος βγήκε παγανιά κι εσείς καλείστε να του κλείσετε το σπίτι!

Γραφικά
Οι platform fans της δεκαετίας του ’80 έτριβαν τα μάτια τους από τα όσα έβλεπαν στην οθόνη τους παίζοντας Ghosts ‘N Goblins. Για πρώτη φορά είχαμε αρμονική κίνηση πολλών χαρακτήρων στην οθόνη, προσεκτικό σχεδιασμό των levels με εμφανή στοιχεία από βλάστηση, νερό, λάβα κ.ο.κ. αλλά και ρεαλιστικές αντιδράσεις τόσο του χαρακτήρα όσο και των εχθρών. Η κίνηση του χεριού την ώρα που χρησιμοποιούσατε το όπλο σας, τα κοράκια που πετούσαν προς το μέρος σας όταν πλησιάζατε ή οι κινήσεις των δαιμόνων όταν βρισκόντουσαν σε θέση μάχης, είναι αποτέλεσμα άλλης μιας εκπληκτικής δουλειάς της Taito, η οποία αποθεώθηκε στον μέγιστο βαθμό από τα media της τότε εποχής.


Ήχος
Πρόκειται για έναν ακόμη τομέα στον οποίο το παιχνίδι διέπρεψε. Η μουσική του GnG θα μείνει για πάντα χαραγμένη στην μνήμη όσων το έπαιξαν. Οι ήχοι των φαντασμάτων, τα πατήματα των σατανικών τεράτων και γενικά αυτή η πολυτέλεια των ξεχωριστών ήχων για τον κάθε εχθρό έδιναν στο παιχνίδι ένα τεράστιο ατού. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ήχος είχε αρκετές διαφορές απλό πλατφόρμα σε πλατφόρμα. Στον Amstrad δεν υπήρχαν ηχητικά εφέ και το volume της μουσικής ήταν πολύ υψηλό. Στην Arcade έκδοση η μουσική έπαιζε στο background και οι ήχοι των φαντασμάτων κυριαρχούσαν ώστε να δίνουν έναν ξεχωριστό τόνο στην ατμόσφαιρα που δημιουργούσε το παιχνίδι.

Ο χάρος βγήκε παγανιά κι εσείς καλείστε να του κλείσετε το σπίτι!



Gameplay
Όπως ένας σωστός ιππότης που σέβεται τον εαυτό του, έτσι κι εσείς φοράτε πάντοτε την πανοπλία σας όταν ξεκινάτε ένα level. Αν δεχτείτε χτύπημα τότε η πανοπλία σας καταστρέφεται και μένετε…γυμνός! Στο δεύτερο χτύπημα γίνεστε σκελετός και φτου κι απ’ την αρχή. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι όποτε χάνετε δεν συνεχίζετε από το σημείο όπου χάσατε αλλά επιστρέφετε στο προηγούμενο checkpoint που είναι συνήθως η αρχή της πίστας ή το μέσο της πίστας. Στην Arcade έκδοση υπήρχε και δυνατότητα για continue, οπότε αν θέλετε να παίξετε το παιχνίδι τότε καλύτερα να δοκιμάσετε την έκδοση του MAME. Όσοι έζησαν την τότε εποχή θα θυμούνται σίγουρα ότι το Ghosts ‘N Goblins ήταν ένας από τους μεγαλύτερος κερματοφάγους όλων των εποχών, αφού η χαρά του παιδιού όταν ολοκλήρωνε ένα level δεν συγκρουότανε με το πόσα κέρματα είχε βάλει. Το ταμείο γινότανε συνήθως στο τέλος, ενώ πάντοτε υπήρχε και η μεγάλη κόντρα των hardcore platform users που έχοντας το παιχνίδι ως απόλυτο μέτρο σύγκρισης κοντραριζόντουσαν πάντοτε για το ποιος θα έφτανε πιο μακριά.


Το ρεπερτόριο όπλων έχει σημαντικό ενδιαφέρον, μιας και ανάλογα με τον εχθρό πρέπει να επιλέξετε και το κατάλληλο όπλο. Κάθε όπλο χρησιμοποιούνται πάντοτε από απόσταση. Για την ευκολία του gameplay οι ρίψεις είναι άπειρες. Ξεκινάτε ρίχνοντας ξιφολόγχες και στην πορεία αποκτάτε φλεγόμενες δάδες, daggers ή –στα ανώτερα levels- μέχρι και τσεκούρια. Άλλο ένα bonus είναι η έξτρα ζωή που μπορείτε να αποκτήσετε. Η πρώτη ζωή δίνεται δώρο στους 20.000 πόντους και στη συνέχεια μπορείτε να αποκτήσετε ζωή κάθε 70.000 πόντους. Αυτό ήταν δώρο άδωρο αφού ένας μέσος χρήστης δεν μπορούσε καν να φτάσει τους 20.000 πόντους. Επομένως…Insert Coin!

Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι απλός. Συγκεκριμένα χρησιμοποιείτε το fire και το άλμα ενώ με τα πλήκτρα κατεύθυνσης μπορείτε να σκύψετε ή να ανεβείτε σκάλες. Τα όπλα αλλάζουν αυτόματα αφού όταν περνάτε πάνω από ένα όπλο τότε αυτομάτως χάνετε το παλιό και χρησιμοποιείτε το νέο. Επομένως αν δεν θέλετε να αποκτήσετε το όπλο που βλέπετε στο έδαφος θα πρέπει να πηδήξετε από πάνω του. Κάθε φορά που χάνετε ζωή τότε διατηρείτε το όπλο που είχατε κι όχι το αρχικό (ξιφολόγχη). Κύριο μέλημά σας είναι να μην χάσετε όλες τις ζωές. Σε αυτή την περίπτωση, αν επιχειρήσετε continue τότε θα έχετε στην κατοχή σας την ξιφολόγχη κάτι που δεν είναι και τόσο καλό στα ανώτερα levels. Ο χειρισμός παρουσιάζει κάποια μικροπροβλήματα στην arcade έκδοση αφού σε ορισμένες περιπτώσεις το άλμα δεν πιάνει ενώ κατά την ρίψη του όπλου σας διατηρείται ανά διαστήματα μία αδικαιολόγητη παύση ενός δευτερολέπτου, timing που είναι αρκετό για να σας αγγίξει κάποιος εχθρός.

Εχθροί και A.I.
Όσο κι αν ακουστεί τρελό για ένα παιχνίδι του ’85, το A.I. των εχθρών του παιχνιδιού είναι πολύ υψηλό! Η τεράστια ποικιλία των δεκάδων εχθρών κρύβει και πολλές παγίδες ως προς την χρησιμοποίησή τους. Σκεφτείτε ότι έχετε να αντιμετωπίσετε ζομπι, κοράκια, σαρκοφάγα φυτά, goblins, δαίμονες, ιππότες-φαντάσματα, νυχτερίδες, golem, δράκους και πολλά άλλα είδη τεράτων τα οποία κρύβουν τις παγίδες τους και μπορούν να συνδυαστούν ιδανικά! Για παράδειγμα το σαρκοφάγο φυτό εκτοξεύει μπάλες όχι μόνο στο σημείο όπου βρίσκεστε αλλά λίγα μέτρα πιο μπροστά προβλέποντας την κίνηση που θα κάνετε για να αποφύγετε την πρώτη μπάλα. Όσο το σαρκοφάγο φυτό σας επιτίθεται, στο ενδιάμεσο μπορεί να δέχεστε επίθεση από κάποιον άλλο εχθρό, όπως π.χ. το κοράκι. Σε άλλα levels, το κοράκι μπορεί να παίζει πασπαρτού. Για παράδειγμα δέχεστε επίθεση από ένα βαρύ goblin και απ’ την άλλη άκρη της οθόνης σκάει μύτη το κοράκι ή το Χ φάντασμα (π.χ. νυχτερίδα).

Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ποικιλομορφία κινήσεων που έχουν οι ιπτάμενοι δαίμονες οι οποίοι ανεβαίνουν προς τον ουρανό για να αποφύγουν τις σφαίρες σας και επιτίθενται απότομα προς τα κάτω ώστε να μην μπορεί να τους αποφύγετε. Ακόμη χειρότερα όντα είναι οι δράκοι, που εμφανίζονται ως big bosses. Ναι, καλά ακούσατε. Ως το πρώτο μεγάλο platform που σέβεται τον εαυτό του, το Ghosts N’ Goblins διέθετε και τα ανάλογα big bosses! Αυτό είναι ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που ξεχωρίζει ως πρωτοτυπία και το οποίο ακολουθήθηκε από όλους τους μετέπειτα τίτλους αυτού του είδους μέχρι και σήμερα.

Η δυσκολία του παιχνιδιού ήταν θέμα προς συζήτηση αλλά η δυνατότητα για continue από το προηγούμενο checkpoint είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί ψυχάκηδες να καταφέρουν να τερματίσουν το παιχνίδι (ανάμεσά τους και ο υπογράφων). Αν ολοκληρώσετε κι εσείς το παιχνίδι μέσω MAME, τότε κατά τον τερματισμό του θα δείτε γεμάτη έκπληξη ότι θα πρέπει να ξανατερματίσετε το παιχνίδι σε μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας ώστε να πάρετε την πριγκίπισσα!

Επίλογος
Το Ghosts ‘N Goblins ήταν ένα τεράστιο άλμα στον κόσμο των platforms, των δαιμόνων, των big bosses και του A.I. των εχθρών. Πρόκειται για μία τεράστια υπέρβαση με τις περισσότερες καινοτομίες που είδαμε ποτέ σε παιχνίδι εκείνης της εποχής. Γι’ αυτό και μόνο τον λόγο του αξίζουν συγχαρητήρια.

Θετικά:
- Τεράστια γκάμα από εχθρούς
- Πρωτοποριακά γραφικά και κίνηση χαρακτήρων
- Απίστευτη background music
- Δυνατότητα για continue στην arcade έκδοση
- Αξιόλογη ποικιλία όπλων
- Εισήγαγε νέες καινοτομίες στο gameplay

Αρνητικά:
- Ίσως το πιο δύσκολο platform όλων των εποχών!
- Μικροπροβλήματα στον χειρισμό
- Όταν χάνετε ζωή επιστρέφετε από την αρχή της πίστας ή από ένα ενδιάμεσο checkpoint.

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5

Το πρώτο μεγάλο platform στην ιστορία των games!

Μάνος Γρυπάρης

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 amiga500fan (Level 14) 01/03/2015 12:56
Ο "Nεκροθάφτης" όπως τον αποκαλούσαμε πιτσιρικάδες!!! Ιδιαίτερα δύσκολο game στις επόμενες πίστες.Το τερμάτισα μια φορά μόνο με απειρες ζωές βέβαια σε Amiga!!
Score 8.5
User Score ( 1 votes ) 8.5
User Reviews 0
Genre: Platform
Developer: Taito Corporation
Publisher: Capcom
Διάθεση:
Players:
Requirements:
Official Website:
Demo:
Full Game:
Release Date: Arcade: 19/9/1985, PC/Consoles: 1986 κι έπειτα
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification