Evil Genius

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς  

I'm applying for a license to thrill, going out on the edge, moving in for the kill!
 
0.0 ()
1
Evil Genius

Evil Genius

Πληροφορίες

Είδος
Real Time Strategy, Simulation
Format
PC
Εκδότης
Vivendi Universal Games
Ανάπτυξη
Elixir Studios
Διάθεση
Vivendi Universal Games
Παίκτες
1
Ελάχιστες απαιτήσεις
128MB RAM, Επεξεργαστής Pentium III 800MHz, Κάρτα γραφικών GeForce2 16MB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 1.4GB, Λειτουργικό σύστημα Windows XP/Vista
Κυκλοφορία
1/10/2004

News

NewsId
39315

Forum

Forum
https://www.gameworld.gr/forum/44/159883

Dungeon Keeper, κουνημένο και ανακατεμένο με... James Bond.

Η βρετανική εταιρεία ανάπτυξης Elixir Studios έχει ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα που λείπει από πολλές ανταγωνίστριες της και αυτό δεν είναι άλλο από την καινοτομία. Πάρτε για παράδειγμα την πρώτη της προσπάθεια στον gaming στίβο, το Republic: The Revolution. Τι πρωτότυπη επαναστατική ιστορία, πόσο έξυπνα πολιτικά παιχνίδια ξεδιπλώνονται με τα ενδιαφέροντα mechanics του. Αντιλαμβάνεστε πως η είδηση ότι η Elixir Studios μαγειρεύει Strategy εμπνευσμένο από τις ταινίες του James Bond με χιουμοριστική έμφαση αλά Austin Powers, μόνο απαρατήρητη δεν θα μπορούσε να περάσει. Προτού ξαπλώσουμε το Evil Genius στο ανατομικό τραπέζι των μπουντρουμιών του GameWorld και αρχίσουμε την αυτοψία του, τοποθετήστε το μικρό σας δαχτυλάκι στα χείλη, ρίξτε ένα ηλίθιο χαμόγελο, αρπάξτε το πρώτο γατί που θα βρεθεί μπροστά σας και ετοιμαστείτε να κατακτήσετε τον κόσμο στην μικρή σας οθόνη.

Μουχαχαχα, μουχαχαχαχα
Θαυμάζοντας την στερεότυπη αμφίεση και συμπεριφορά των τριών Κακών (της μοίρας σας) αντιλαμβάνεστε αυτόματα ότι το σενάριο πρέπει να εξελίσσεται εντός της περιόδου του Ψυχρού Πολέμου και μάλιστα γύρω στο 1960 όταν η ανθρωπότητα έφτασε στα πρόθυρα ενός θερμοπυρηνικού ολοκαυτώματος. Ο ρόλος που σας ανατίθεται είναι αυτός ενός μεγαλομανή εγκληματία από τις ταινίες του James Bond και το όνειρό σας είναι να κατακτήσετε τον κόσμο ξεκινώντας από τα χαμηλά, χτίζοντας δηλαδή μια βάση, προσλαμβάνοντας προσωπικό και αρχίζοντας τις απατεωνιές σε παγκόσμια κλίμακα. Το game είναι Real Time Strategy με έντονα Simulation στοιχεία, με αυτόματο save και την αδυναμία να επιστρέψετε σε περασμένη στιγμή του playthrough για να διορθώσετε τα λάθη σας. Αυτό σημαίνει πως τα λάθη είναι αδιόρθωτα; Όχι, όλα διορθώνονται αλλά θα σας κοστίσουν σημαντικά σε χρόνο.

evil genius 1

Προσωπικά από τους τρεις Evil Geniuses αγάπησα περισσότερο τον Maximilian γιατί είναι φτυστός ο Dr. Evil από τις ταινίες Austin Powers, μια καρικατούρα φυσικά της πασίγνωστης νέμεσις του James Bond, του Ernest Stavro Blofeld. Πολύ συμπαθητικός θα σας γίνει και ο Shen Yu αν γουστάρετε τον θρυλικό χαρακτήρα του Fu Manchu, είναι το στερεότυπο σύμβολο του, εξ’ ανατολών, κακού που στοίχειωνε τα όνειρα των δυτικών επί δεκαετίες (καθαρής ανοησίας). Η Alexis τώρα είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Τι δουλειά έχει μια ζάπλουτη κληρονόμος στην παρέα παρανοϊκών εγκληματιών με γερμανική και ασιατική καταγωγή; Υποθέτω ότι κάποιος από την ομάδα ανάπτυξης δεν χώνευε καθόλου την σειρά Δυναστεία της δεκαετίας του 1980 και ιδιαίτερα τον χαρακτήρα της δολοπλόκου Alexis που υποδυόταν εκπληκτικά η Joan Collins. Οι διαφορές ανάμεσα στους τρεις Evil Genius είναι αμελητέες (πλην των διαφορετικών Henchmen) και η εξέλιξη του σεναρίου ακολουθεί την ίδια πορεία για όλους συνεπώς η επιλογή σας θα βασιστεί σε αισθητικά κριτήρια και η επιστροφή σας με άλλον χαρακτήρα είναι μάλλον απίθανη.

Το σενάριο του Evil Genius σας προσκαλεί να μετατραπείτε στον υπέρτατο εγκληματικό εγκέφαλο της οικουμένης, δημιουργώντας μια αόρατη εγκληματική αυτοκρατορία με τα πλοκάμια της χωμένα παντού, καλή ώρα σαν την οργάνωση S.P.E.C.T.R.E. της μυθολογίας του James Bond. Είναι χωρισμένο σε αρκετά objectives το καθένα εκ των οποίων θα σας φάει πολύ ώρα έως ότου το ολοκληρώσετε. Οι σεναριακές απαιτήσεις είναι απαλές στην αρχή και έχουν τον χαρακτήρα tutorial, σας μαθαίνουν δηλαδή όλα τα game mechanics βήμα προς βήμα.

Στα επόμενα objectives οι απαιτήσεις αυξάνονται κατακόρυφα και οι στόχοι προϋποθέτουν συγκεκριμένους πόρους και στοχευμένες ενέργειες για να τους πετύχετε. Σας συνιστώ να δώσετε βάση στο τέλος του δεύτερου objective στο τι συμβαίνει στο άδυτο του κακού αρχηγού σας για να νοσταλγήσετε μια παραπλήσια σκηνή από το αξέχαστο A View To A Kill. Τα objectives έχουν κλιμακωτή δυσκολία χωρίς να διαθέτουν στενά χρονικά περιθώρια για την ολοκλήρωσή τους, άρα η εξέλιξη της πλοκής ακολουθεί τους ρυθμούς που θα επιλέξετε. Σε αφηγηματικό επίπεδο, όλα τα objectives υποτάσσονται στο εξωφρενικό μοτίβο των μεγαλομανών αντιπάλων του James Bond, σας προτρέπουν δηλαδή σε ολοένα και εξωφρενικότερα εγκλήματα έως ότου φτάσετε στην κατάκτηση ή την καταστροφή του κόσμου.

“Δουλέψτε ανθρωπάκια, δουλέψτε για την δόξα μου”
Το πρώτο βήμα προς την δόξα που είναι και το ένα σκέλος του gameplay, είναι η κατασκευή της βάσης σας. Το χτίσιμο των δωματίων εκτελείται από τα minions, την εργατική σας δύναμη. Η χρωματική τους κωδικοποίηση είναι μια έξυπνη σχεδιαστική πινελιά ώστε να γνωρίζετε πάντοτε το επάγγελμα των minions που περιφέρονται στην βάση σας. Τα minions έχουν ένα μικρό αριθμό από μπάρες οι οποίες αναπαριστούν τις ζωτικές και ψυχολογικές τους λειτουργίες. Τα health, loyalty, endurance, smarts και attention bars οφείλουν να είναι γεμάτα, σε αντίθετη περίπτωση τα minions υπολειτουργούν και το φάσμα της λιποταξίας είναι ορατό στον ορίζοντα.

Εδώ βλέπουμε ένα σχεδιαστικό ατόπημα το οποίο επαναλαμβάνεται και στον παγκόσμιο χάρτη που αποτελεί το δεύτερο και τελευταίο σκέλος του Evil Genius. Οι μπάρες φαίνονται μικροσκοπικές από μακριά και είναι πολύ δύσκολο να διακρίνετε την κατάστασή τους αν δεν κλικάρετε πάνω στο minion. Υφίστανται οπτικές ενδείξεις ότι ένα minion αντιμετωπίζει πρόβλημα από καιρού εις καιρόν, εντούτοις μόνο αν πατήσετε πάνω του θα έχετε πλήρη εικόνα της κατάστασής του. Αντί να συνθέσει ένα σύστημα γρηγορότερης πρόσβασης στις ζωτικές πληροφορίες ενός minion, ο game designer υιοθετεί ένα δύσκαμπτο σύστημα που καταστρέφει το tempo ειδικά όταν έχετε γεμίσει την βάση με minions και δεν έχετε τον χρόνο να τους εξετάζετε έναν προς έναν.

evil genius 2

Η αύξηση του αριθμού τους και η εκπαίδευση των minions αποτελούν μόνιμο μέλημα σας. Το χτίσιμο των δωματίων είναι πανεύκολο και θα σας θυμίσει αρκετά το συγγενικό video game του Evil Genius που ακούει στο όνομα Dungeon Keeper. Τα πάντα γίνονται με την χρήση του mouse και των cursor keys. Δεξί πάτημα στο γόνιμο έδαφος του ηφαιστείου που δεσπόζει στο κέντρο του νησιού που βρίσκεστε και ανοίγει αυτόματα το menu του χτισίματος. Οι ονομασίες των δωματίων είναι αυτοεξηγούμενες όμως το παιχνίδι προσφέρει αναλυτικές πληροφορίες για το καθένα σε μορφή μικροσκοπικού εικονιδίου δίπλα από την εικόνα του εκάστοτε δωματίου.

Τα δωμάτια που θα σας διασκεδάσουν περισσότερο είναι τα security room και training room. Στο εσωτερικό τους γίνεται το σώσε, εκτελούνται χιουμοριστικά βασανιστήρια που θα σας θυμίσουν και πάλι το Dungeon Keeper. Πέφτει γέλιο μέχρις δακρύων βλέποντας ένα minion σας να βασανίζει κρατούμενο χτυπώντας του στην κεφάλα κύμβαλα ή εκτελώντας μια ελεεινή απομίμηση των χορευτικών φιγούρων του Michael Jackson. Με την κοιλιά τίγκα στο γέλιο από τον χλευασμό των κρατουμένων θα στρέψετε το βλέμμα σας στο training room. Εκεί παρακολουθείτε τα minions να ξυλοκοπούνται ανηλεώς για να σκληραγωγηθούν προτού γίνουν ασφαλίτες, ρομπότ να μοιράζουν χαιρετούρες με τον μηχανικό τους βραχίονα σε επίδοξους… διπλωμάτες κ.ο.κ. Το μέγεθος των δωματίων, η ύπαρξη θυρών ασφαλείας, η συνδεσιμότητα με δωμάτια αντίστοιχης χρησιμότητας, η τοποθέτηση παγίδων, οι αποστάσεις μεταξύ τους και η επίπλωση είναι οι κρίσιμες στρατηγικές αποφάσεις που θα λάβετε προτού κατασκευάσετε μια λειτουργική βάση.

evil genius 3

“Η δύναμη πυρός στον κρατήρα μου μπορεί να εξοντώσει ολόκληρο στρατό”
Στα πλαίσια της διαχείρισης της βάσης σας κινούνται οι real time συγκρούσεις που πολλαπλασιάζονται όσο αυξάνεται η αναγνωρισιμότητα της εγκληματικής σας οργάνωσης από τις μυστικές υπηρεσίες παγκοσμίως. Το notoriety είναι ένας πολύ σημαντικός πόρος που αποτελεί δίκοπο μαχαίρι για τις επιχειρήσεις σας. Αν το αυξήσετε, αποκτάτε πρόσβαση σε πανίσχυρες μονάδες, τεχνολογίες και ολοκληρώνετε συγκεκριμένα σεναριακά objectives. Με την αύξησή του όμως πολλαπλασιάζονται οι επισκέψεις μυστικών πρακτόρων στο νησί σας. Οι επίδοξοι James Bond είναι σχετικά ακίνδυνοι σε πρώτη φάση και μοιάζουν περισσότερο με τουρίστες που ήρθαν να πάρουν μυρωδιά τι τρέχει.

Στην πορεία, πάνοπλες ομάδες από σαμποτέρ εισβάλλουν από όλες τις εισόδους της βάσης σας, κατακλέβουν την πολύτιμη λεία που συσσωρεύσατε και καταστρέφουν τον εξοπλισμό σας. Η real time σύγκρουση αρχίζει όταν σημαδέψετε με δεξί κλικ τους πράκτορες για εξόντωση, όταν βάλετε την βάση σε κόκκινο συναγερμό και όταν διατάξετε τους Henchmen σας να τους καθαρίσουν. Μια εναλλακτική λύση της απευθείας σύγκρουσης η οποία ενέχει πάντοτε τον κίνδυνο μεγάλων απωλειών είναι η τοποθέτηση διαβολικών παγίδων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της βάσης σας. Οι παγίδες είναι ικανοποιητικά εργαλεία για την αντιμετώπιση των πρακτόρων που λυμαίνονται το μυστικό σας βασίλειο. Τα αποτελέσματά τους είναι εξίσου χιουμοριστικά με το υπόλοιπο πακέτο του Evil Genius. Σύννεφα αερίων που προκαλούν γέλια, παραισθήσεις και αναισθησία, χαρτονένιοι μπράβοι, μανταμίτσες που κινδυνεύουν αλλά αποδεικνύονται ρομπότ, τεράστιοι ανεμιστήρες, μέχρι και πλαστά δολάρια μοιράζονται στους υπηρέτες του νόμου για να τα “πιάσουν” και να γίνουν ρεζίλι. Η διασύνδεση των παγίδων θέλει λίγο κόπο για να την μάθετε και η αναγκαιότητα των pressure plates είναι πολύ ενοχλητική γιατί, αν οι επιτιθέμενοι δεν πατήσουν πάνω τους και τα προσπεράσουν, οι παγίδες δεν ενεργοποιούνται ποτέ.

evil genius 4

Για την επιτυχή αντιμετώπιση εσωτερικών (της βάσης) και εξωτερικών (του χάρτη) κινδύνων πρέπει να εκπαιδεύσετε τα ανειδίκευτα minions σας σε συγκεκριμένες εργασίες. Πρόσβαση σε νέα επαγγέλματα αποκτάτε ανακρίνοντας ειδικευμένα άτομα που απαγάγατε στην βάση ή στον χάρτη. Σταδιακά αντιλαμβάνεστε ότι έχετε ανάγκη όλα τα επαγγέλματα για να εκτελέσετε επιτυχώς τα διαβολικά σας σχέδια. Οι construction workers που βρίσκονται στον βυθό της τροφικής αλυσίδας είναι τα μόνα minions που κατασκευάζουν δωμάτια. Αποκλείεται να αποκρούσετε τις εχθρικές εισβολές οι οποίες αυξάνουν αδιάκοπα σε συχνότητα και ένταση αν δεν έχετε ορδές από military minions δηλαδή guards, mercenaries, marksmen και martial artists. Τα minions με επιστημονική κλήση θα υπηρετήσουν καλά τον μηχανισμό ανάπτυξης νέων τεχνολογιών που είναι απαραίτητος για την εξέλιξη της αυτοκρατορίας σας.

Εκτός από τους ρόλους τους στην βάση, τα minions εξυπηρετούν και τα επεκτατικά σχέδιά σας στον χάρτη. Για παράδειγμα, τα science minions ειδικεύονται στο plotting, δηλαδή στο να “ξεθάβουν” και να επιταχύνουν την εκτέλεση των acts of infamy. Στην οθόνη διαχείρισης των minions είναι εξαιρετικά εύκολο να επιλέξετε ποια minions θα εκπαιδευτούν για την εργασία που τα προορίζετε, μιλάμε λοιπόν για ένα απλό και εύχρηστο game mechanic. Το μοναδικό πρόβλημα που θα αντιμετωπίσετε στην εκπαίδευση των minions είναι η σπάνια περίπτωση να σκοτωθούν όλα τα minions ενός επαγγέλματος από τους εχθρούς και να υποχρεωθείτε να ξαναπεράσετε την διαδικασία της απαγωγής, ανάκρισης και εκπαίδευσης για να ανανεώσετε το δυναμικό σας.

evil genius 5

Μια νέα δύναμη ετοιμάζεται να κυριαρχήσει στον κόσμο
Οι συναρπαστικές δραστηριότητες στην βάση είναι η μια όψη του νομίσματος του Evil Genius και, ομολογουμένως, η καλύτερη. Η δεύτερη όψη σας μεταφέρει σε έναν χρωματιστό παγκόσμιο χάρτη και σας καλεί να μετακινείτε τα minions πάνω του σαν να παίζετε το θρυλικό επιτραπέζιο RISK. Η εν λόγω δραστηριότητα καταντά ολοένα και πιο βαρετή όσο περνά η ώρα αλλά δυστυχώς είναι αδύνατον να την αποφύγετε. Στόχος σας στον επιχειρησιακό χάρτη είναι να μαζέψετε λεφτά με την επιλογή stealing για να χρηματοδοτήσετε τις δραστηριότητες της εγκληματικής σας οργάνωσης και να αποκαλύψετε ένα σωρό δόλιες πράξεις οι οποίες ωθούν το notoriety στα ύψη.

Αυτές ονομάζονται acts of infamy και είναι διαβαθμισμένες ανάλογα με το notoriety που προσφέρουν, την επικινδυνότητά τους,, τον χρόνο που απαιτούν και τους ανθρώπινους πόρους που πρέπει να δεσμεύσετε για την εκτέλεσή τους. Η εντυπωσιακή ονομασία των acts of infamy είναι αντιστρόφως ανάλογη της αξίας τους σε επίπεδο διασκέδασης. Μια περιγραφή του εγκλήματος που ανέλαβαν τα τσιράκια σας και ένα ρολόι που καταγράφει την ώρα που χρειάζονται για να το ολοκληρώσουν είναι όλα όσα έχετε να περιμένετε από μια εντελώς αδιάφορη δραστηριότητα στην οποία αλλάζουν απλά ο αριθμός και το επάγγελμα των minions που στέλνετε.

evil genius 6

Η μοναδική αχτίδα φωτός που σας περιμένει στα acts of infamy είναι το σύντομο ηχητικό ντοκουμέντο που συνοδεύει την επιτυχία τους, ένα υπέροχο ηχητικό έδεσμα με μπόλικο χιούμορ, voice acting επικεντρωμένο στην περιοχή που τελέστηκε το αδίκημα και έναν Ινδό εκφωνητή να μιλάει ακριβώς σαν τον Peter Sellers στο θρυλικό The Party του Blake Edwards. Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, το παιχνίδι δεν σας ανακοινώνει αυτόματα για το τι συμβαίνει σε μια περιοχή που έχετε επενδύσει τα minions σας, αναγκάζοντάς σας να πηγαινοέρχεστε αδιάκοπα από την βάση στον χάρτη για να είστε σίγουροι ότι οι δούλοι σας δεν εξοντώθηκαν από τους εχθρικούς πράκτορες. Το συμπέρασμα των παραπάνω είναι ότι όλα τα missions είναι αδιάφορα και δεν “κολλάνε” καθόλου καλά με το υπόλοιπο gameplay.

Ο τομέας του research είναι μια πτυχή του gameplay που παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς ενσωματώνει crafting μηχανισμούς. Χτίζοντας ένα εργαστήριο, το επιστημονικό σας προσωπικό βάζει το μυαλό του να δουλέψει και σας παρουσιάζει σταδιακά ένα σωρό τεχνολογικές συνταγές με πολλαπλές χρήσεις. Σαν game mechanic το research δεν λέει τίποτα, σας τοποθετεί σε μια οθόνη και σας βάζει να ταιριάξετε συσκευές και αντικείμενα περιμένοντας το τεχνολογικό “τέκνο” που θα προκύψει να είναι κάτι εξαιρετικό. Η αξία του research βρίσκεται στα χρήσιμα αντικείμενα που αποκτάτε. Η διαδικασία αποθησαύρισης δια του stealing στον χάρτη ας πούμε είναι αργή συνεπώς, το stock market watchdog αποτελεί απαραίτητο αξεσουάρ για την βάση σας.

Θα δυσκολευτείτε να χωνέψετε το αυθαίρετο unit cap των minions στην τιμή του 100. Για ποιο λόγο ένας πανίσχυρος εγκληματίας με άφθονους πόρους δεν μπορεί να μισθώσει περισσότερους υπηρέτες για την διαβολική αυτοκρατορία του; Εφόσον ο game designer ανησυχούσε για τον συνωστισμό που θα δημιουργείτο σε μια βάση με εκατοντάδες minions, όφειλε εξαρχής να την κάνει μεγαλύτερη. Το ίδιο ισχύει και για τις ικανότητες της μηχανής γραφικών, η οποία ενδέχεται να μην σήκωνε το βάρος εξαγριωμένων ορδών από minions και εχθρικούς πράκτορες. Ο λόγος που χρειάζεστε περισσότερα minions είναι επειδή οι υποτακτικοί σας είναι αυτοί που διεκπεραιώνουν όλες τις δουλειές, στην βάση και στον παγκόσμιο χάρτη.

evil genius 7

“Αυτή η οργάνωση δεν ανέχεται αποτυχίες”
Την δουλικότητα της καθημερινότητας που βιώνουν τα δεκάδες minions σας, την αποφεύγουν ο Evil Genius σας και οι Henchmen του, οι μοναδικοί χαρακτήρες του παιχνιδιού οι οποίοι δέχονται άμεσα εντολές και όχι έμμεσα όπως συμβαίνει με όλους τους υπόλοιπους. Ο Evil Genius είναι ο απευθείας αντιπρόσωπος της προσωπικής σας βούλησης εντός παιχνιδιού συνεπώς δεν κουνάει ούτε το δαχτυλάκι του αν δεν τον ελέγξετε εσείς δια του κέρσορα. Αν τον αφήσετε ανέπαφο σε ένα δωμάτιο, θα παραμείνει εκεί μέχρι να παγώσει η κόλαση. Το παιχνίδι σας προσφέρει ορισμένα κίνητρα για να τον περιφέρετε σαν πολύφερνη νύφη σε όλη την βάση κατά τακτά χρονικά διαστήματα, τον περισσότερο όμως χρόνο θα είναι παρκαρισμένος σε ένα μέρος και υπάρχει σοβαρός λόγος για αυτό.

Τα minions σας είναι παλιάνθρωποι με χαμηλό ηθικό που δεν εκτιμούν καθόλου το θείο δώρο της παρουσίας σας. Όσο καλά εξοπλισμένη και αν είναι η βάση σας, όσα υλικά αγαθά και αν τους προσφέρετε, έχουν την τάση να χάνουν loyalty με την πάροδο του χρόνου, έως ότου αποφασίσουν ότι βαρέθηκαν τα εγκληματικά σας σχέδια και αποχωρήσουν από την βάση. Το avatar σας εκπέμπει μια διαβολική αύρα, η οποία αυξάνει σταθερά το loyalty όσων βρίσκονται στην εμβέλειά της. Είναι συνετό λοιπόν να στηθείτε σαν έπιπλο σε ένα πολυσύχναστο δωμάτιο όπως είναι το control room, ανανεώνοντας αδιάκοπα την πίστη των minions στο πρόσωπό σας.

evil genius 8

Ένας σατανικός εγκέφαλος είναι υποχρεωμένος φυσικά να προβαίνει σε εξωφρενικές ενέργειες για να αποδείξει στους υποτακτικούς του πως δεν χαρίζει κάστανα. Το πρώτο κίνητρο για μετακίνηση του Evil Genius σας είναι να πλησιάσετε με αυτόν έναν απείθαρχο χαρακτήρα και να του την “ανάψετε”. O κακός αρχηγός σας είναι σε θέση να εκτελεί τους μπράβους του, αυξάνοντας αυτόματα την παραγωγικότητα των μαρτύρων του εγκλήματος, οι οποίοι εργάζονται πλέον σαν δαιμονισμένοι ώστε να μην είναι αυτοί οι αποδέκτες της επόμενης σφαίρας. Η τρίτη και τελευταία λειτουργία του Evil Genius είναι τρομακτικά χρήσιμη αφού προχωρήσετε αρκετά στο σενάριο. Τα minions σας ακολουθούν ένα ρεαλιστικό και άκρως αντιπαραγωγικό μοτίβο στην προσπάθειά τους να εκτελέσουν τις οικοδομικές εργασίες που τους αναθέτετε. Αντί να πάνε στο, προς χτίσιμο, δωμάτιο και να το φτιάξουν απευθείας, τρέχουν να πάρουν λεφτά από το θησαυροφυλάκιο (strongroom) σας και κατόπιν σπεύδουν στην προκυμαία ή στο ελικοδρόμιο για να αγοράσουν τα υλικά, τα οποία στην συνέχεια θα μεταφέρουν στο δωμάτιο για να το χτίσουν.

Αν σας κούρασε η περιγραφή της διαδικασίας φανταστείτε πόσο αργή και κουραστική είναι στην πραγματικότητα. Βλέπετε, η βάση σας δεν είναι καμία εκκλησία ή δημόσια βιβλιοθήκη όπου βασιλεύει η ηρεμία και η περισυλλογή. Είναι το επίκεντρο ξέφρενης δραστηριότητας με εχθρικούς πράκτορες να επιτίθενται αδιάκοπα, με μάχες και φωτιές να ξεσπούν σε όλα τα δωμάτια και τους διαδρόμους, με τον συναγερμό να βαράει μανιασμένα, συσπειρώνοντας τους πάντες σε συγκεκριμένα σημεία και διακόπτοντας τις εργασίες που εκτελούσαν. Προσθέστε στα παραπάνω και την απόσταση που πρέπει να διανύσουν οι χτίστες σας για να φτάσουν στο δωμάτιο προς κατασκευή αν η βάση είναι αρκετά μεγάλη και θα καταλάβετε αυτόματα πόσο επιβαρυντικά είναι όλα αυτά για το τέμπο του παιχνιδιού.

Είναι απορίας άξιο το ότι ο game designer απέφυγε να τοποθετήσει game mechanic που θα επιταχύνει ή θα επιβραδύνει ανάλογα τον χρόνο in game. Το έκανε για να συντηρήσει και ευνοήσει την χαοτική κατάσταση που επικρατεί στην βάση, επέτρεψε όμως έτσι σοβαρά κενά στον ρυθμό τα οποία σας βρίσκουν να πηγαίνετε πέρα δώθε, από τον παγκόσμιο χάρτη στην βάση σας, ψάχνοντας αλλά μην βρίσκοντας κάτι να κάνετε. Εδώ έρχεται ο Evil Genius σας να βοηθήσει λίγο τα πράγματα, διατάζοντας τα minions να τρέξουν ειδικά σε ένα δωμάτιο προς χτίσιμο και να επισπεύσουν την δημιουργία του.

Όπλα, gadgets, φουτουριστική τεχνολογία, μεγαλομανείς κακοί, καταδιώξεις, θανάσιμη πάλη. Όλα τα μοτίβα του James Bond παίζονται εδώ αλλά που είναι οι σέξι γυναίκες και τα αμάξια;

 

“Ζεις μονάχα τρεις φορές μπράβε”
O πετυχημένος εγκληματικός εγκέφαλος με μεγαλεπήβολα σχέδια κατάκτησης του κόσμου δεν είναι δυνατόν να αρκεστεί σε απλούς φαντάρους και βαστάζους. Έχει ανάγκη από ένα πρωτοπαλίκαρο, ένα φουσκωτό λακέ που θα εκτελεί ειδικές αποστολές στο όνομά του. Τα τσιράκια σας στο Evil Genius ονομάζονται Henchmen και έκαστος Evil Genius ξεκινά τον αγώνα με διαφορετικό Henchman. Οι διαφορές μεταξύ τους γίνονται περισσότερο ορατές στην πάροδο του χρόνου, όταν με το καλό ξεκλειδώσουν όλα τα special abilities τους. Στο αρχικό στάδιο είναι ιδανικοί στην γρήγορη εκτέλεση των εχθρικών πρακτόρων λόγω αυξημένου attack και defense, και η συμπεριφορά τους στον παγκόσμιο χάρτη εξυπηρετεί συγκεκριμένους σκοπούς.

Για παράδειγμα, ο Lord Kane του Shen Yu είναι η καλύτερη επιλογή για plotting σε όποια χώρα και αν τον αμολήσετε. Αντίστοιχα, ο Eli Barracuda της Alexis διαθέτει το ταλέντο της αφέντρας του στην κλεψιά και είναι ο αποτελεσματικότερος Henchman για stealing, αξίζοντας όσο πέντε minions στην συσσώρευση κλοπιμαίων. Κάθε Henchman διαθέτει δύο special abilities και ένα ability κοινό σε όλους, ευτυχώς δηλαδή γιατί είναι εξαιρετικά χρήσιμο. Με αυτό το ability ο Henchman τραβάει όλα τα minions στο σημείο που βρίσκεται, είναι ένα κάλεσμα ενισχύσεων όταν οι περιστάσεις το απαιτούν. Ο αριθμός των Henchmen αυξάνεται παράλληλα με το notoriety σας έχετε λοιπόν έναν πολύ σοβαρό λόγο να εκτελείτε acts of infamy.

evil genius 9

Με την εμφάνιση των ισχυρότερων Henchmen στο παιχνίδι, ο παράγων μικροδιαχείριση αυξάνεται σημαντικά. Θα αποδειχτείτε πιο τρελοί από τον Τρελόγιαννο (Crazy Ivan, καμία συγγένεια με τον γράφοντα) αν τον αφήσετε να περιφέρεται ελεύθερα στην βάση. Ο τρελάρας έχει για όπλο ένα μπαζούκα το οποίο καταστρέφει και σκοτώνει ότι χτυπήσει άρα, αν εμπλακεί σε μάχη σε δωμάτιο με μηχανήματα και minions, θα τα κλάψετε αμφότερα. Σχηματίσατε σίγουρα την εντύπωση ότι οι Henchmen είναι ανίκητοι, αθάνατοι, one man armies που “σβήνουν” τους εχθρούς για πλάκα. Σας απαντώ με την ατάκα του Lex Luthor από το Superman Returns: ΛΑΘΟΣ! Αληθεύει το ότι οι απλοί πράκτορες αδυνατούν να εξοντώσουν έναν Henchman, ακόμα και αν τον περιλάβουν πολλοί μαζί και τον ξαπλώσουν, ο “φουσκωτός” σας θα συνέρθει σύντομα και θα επιστρέψει στον αγώνα.

Δυστυχώς για εσάς, οι παγκόσμιες αντιτρομοκρατικές υπηρεσίες έχουν στην δούλεψή τους έναν υπέρ-πράκτορα έκαστη. Τα εξωφρενικά ονόματα και η αισθητική τους είναι δανεισμένα από πασίγνωστους κινηματογραφικούς υπεράνθρωπους όπως ο James Bond, ο Rambo και ο Bruce Lee. Οι δυνάμεις τους είναι τόσο καταστροφικές ώστε να προκαλούν εύκολα το χάος στην βάση σας και τον όλεθρο στον παγκόσμιο χάρτη. Το χειρότερο απ’ όλα δεν το διαβάσατε, είναι οι μοναδικοί πράκτορες που μπορούν να σκοτώσουν έναν Henchman. Τρεις φορές να τον ξαπλώσουν τον μπράβο σας και αποκτά εισιτήριο άνευ επιστροφής για την gaming κόλαση.

evil genius 10

Ο καθένας τους το ίδιο ανόητος με τον άλλο
Παρατηρώντας αποστασιοποιημένα τις συμπεριφορές των minions, οι οποίες αντανακλούν φυσικά την τεχνητή νοημοσύνη που τις διευθύνει, θα αναρωτηθείτε αν η τοποθέτηση γιδιών, βοδιών και άλλων “χαζούλικων” θηλαστικών θα άλλαζε στο παραμικρό την συμπεριφορά τους. Οι δούλοι σας κυριολεκτικά δεν ξέρουν που τους πάνε τα τέσσερα. Αφήνουν τους εχθρικούς πράκτορες να αλωνίσουν την βάση, μπαίνοντας παντού, από το θησαυροφυλάκιο έως τα “άδυτα των αδύτων” σας, το Inner Sanctum. Υπάρχει φυσικά λόγος για τον οποίο γίνεται αυτό και είναι η διατήρηση μιας βιτρίνας νομιμότητας. Οι πράκτορες μελετούν την βάση, δεν βλέπουν κάτι ενοχοποιητικό και γυρίζουν στις υπηρεσίες τους, καθησυχάζοντας τους εχθρούς σας.

Φυσικά είναι λίγο δύσκολο να μην ανευρεθούν ενοχοποιητικά στοιχεία σε μια βάση με κλεμμένα αντικείμενα από όλη την Υφήλιο, βουνά από ράβδους χρυσού και χαρτοφύλακες τίγκα στο χρήμα, υπολογιστές που επιτηρούν όλο τον πλανήτη στέλνοντας δεκάδες πράκτορες σε εγκληματικές επιχειρήσεις. Καμία αντίδραση λοιπόν από τα απονεκρωμένα minions τα οποία πρέπει να ακούσουν τον ήχο του κόκκινου συναγερμού για να οπλιστούν και να επιτεθούν στους εισβολείς, δεν διακρίνουν τα όπλα που κρατούν στα χέρια τους ούτε το περπάτημα στα νύχια που είναι χαρακτηριστικό των κλεφταράδων.

evil genius 11

Ανάλογη ανοησία δείχνουν και στην αντιμετώπιση των κρίσεων. Κόψτε κίνηση τους Valets όταν σκάσει πυρκαγιά σε ένα δωμάτιο. Ενόσω η πύρινη λαίλαπα καταβροχθίζει το βιός σας, και ενώ περιμένετε τον πλησιέστερο καμαριέρη να αρπάξει τον πρώτο διαθέσιμο πυροσβεστήρα και να τρέξει να την σβήσει, βλέπετε υπηρέτες σε άσχετα σημεία της βάσης να πιάνουν πυροσβεστήρες και να έρχονται στο σημείο της φωτιάς. Εκεί, αντί να αδειάσουν τους πυροσβεστήρες σε όλες τις εστίες φωτιάς, θα τους δείτε να αγνοούν κάποιες, να σβήνουν εκείνη που… προτιμούν και να αποχωρούν, επιστρέφοντας τον πυροσβεστήρα στην θέση τους. Μιλάμε για μεγάλα... σαΐνια, όχι αστεία.

Σε περίπτωση που αποστρέφεστε τους στενούς χώρους, υποφέροντας ελαφρά ίσως από κλειστοφοβία, ετοιμαστείτε να νιώσετε άβολα στο περιβάλλον του Evil Genius. Το σατανικό σας κρησφύγετο μοιάζει ευρύχωρο κατά τις πρώτες ώρες παιξίματος, όταν τα δωμάτια είναι λιγοστά και οι απαιτήσεις για παγκόσμια κυριαρχία, ένα μελλοντικό όνειρο. Όσο περνούν οι ώρες και το σενάριο τσουλάει, το προσωπικό σας πολλαπλασιάζεται, η βάση γεμίζει ηλεκτρικές συσκευές, τα κλοπιμαία ξεχειλίζουν από τα χρηματοκιβώτια και οι διαθέσιμοι χώροι μοιάζουν πλέον πολύ μικροί για τις ανάγκες σας. Ξαφνικά πρέπει να μεγαλώσετε τα barracks, το power room, το strongroom, το training room και ένα σωρό rooms για να καλύψετε τις ανάγκες σας. Πως θα γίνει αυτό όταν το εσωτερικό του ηφαιστείου που φιλοξενεί την βάση σας έχει φτάσει στα όρια του, κοντεύετε να γεμίσετε κάθε του γωνία;

Σε προχωρημένο στάδιο του παιχνιδιού λοιπόν αντιμετωπίζετε σοβαρό χωροταξικό πρόβλημα, ο συναισθηματικός αντίκτυπος του οποίου αντανακλάται με πολύ χιούμορ από ένα άτυχο minion που παγιδεύσατε άθελά σας βάζοντας το να χτίσει σε στενό μέρος. Το minion τρέχει πέρα δώθε σαν σβούρα, ουρλιάζοντας και κοπανώντας τους τοίχους έως ότου σπάσετε το αντικείμενο που το παγίδευσε και απελευθερωθεί. Προσωπικά θα ήθελα ο οικοδομήσιμος χώρος να είναι απείρως πλουσιότερος από το κομμάτι γης που αναλογεί στο νησί για τον σατανικό μου εγκέφαλο. Εντούτοις δεν μπορώ να αγνοήσω την, καθυστερημένη είναι αλήθεια, προσπάθεια του παιχνιδιού να αυξήσει το πεδίο της οικοδομικής δραστηριότητας, ανοίγοντας ένα δεύτερο πολύ πιο ευρύχωρο νησί, μετά από αρκετές ώρες σεναριακών δοκιμασιών.

Οι εγκαταστάσεις που χτίζονται σε χώρους εκτός της βάσης βοηθούν σίγουρα στην αποσυμφόρησή της, εντούτοις δεν αρκούν για να εξαφανίσουν το πρόβλημα χώρου. Θα αντιμετωπίσετε ένα παράξενο φαινόμενο με τις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις οι οποίες χτίζονται μόνο σε εξωτερικούς χώρους. Όλα τα δωμάτια, εσωτερικά και εξωτερικά, χρήζουν ολοκληρωτικής τροποποίησης, δηλαδή αλλάζετε το σχήμα και την διαρρύθμισή τους ή τα ξεφορτώνεστε πουλώντας τα και χτίζοντας τα σε καλύτερο μέρος. Από την στιγμή που στρώσετε την υποδομή ενός ξενοδοχείου πάνω στο νησί, μπορείτε να αλλάξετε όποτε και όσο γουστάρετε το εσωτερικό του, την υποδομή όμως δεν μπορείτε να την πουλήσετε. Αλλοίμονο αν χτίσετε hotel hub σε λάθος σημείο και δεν μπορείτε να προσθέσετε στην συνέχεια hotel wing, θα σας μείνει αμανάτι.

Τι (αναίμακτη) θέα για ένα έγκλημα
Για να διατηρηθεί η σατιρική ατμόσφαιρα του Evil Genius, η προσφερόμενη σφαγή, το άγριο μακελειό που γίνεται κάθε λίγο και λιγάκι σε όλες τις γωνίες της βάσης σας αλλά και στα περίχωρά της, είναι εντελώς αναίμακτο. Μην περιμένετε λοιπόν τίποτα εξεζητημένο σε οπτικό επίπεδο γιατί δεν θα το λάβετε. Αισθητικά τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι πολύ ευχάριστα στο μάτι και τα animations έχουν την ποιότητα των Looney Tunes της Warner Bros. Θα πιάσετε τον εαυτό σας να μεγεθύνει στο μέγιστο και να παρακολουθεί με σπουδή εντομολόγου τις δραστηριότητες των minions στην βάση, πως μαγειρεύουν, χειρίζονται τις ηλεκτρονικές συσκευές, αναπαύονται ψυχαγωγούνται, βολτάρουν, πολεμούν. Τα tutorial videos έχουν επίσης αισθητικό ενδιαφέρον γιατί εκεί το zoom είναι καλύτερο και οι παλαβές αντιδράσεις των minions εμφανέστερες.

evil genius 12

Η υπογραφή του James Hannigan (Command & Conquer, Harry Potter, The Lord of the Rings, Dead Space, Warhammer, Wing Commander) στο soundtrack φωνάζει “ποιότητα” από χιλιόμετρα. Παρατηρήστε πόσο όμορφα δένουν οι εικόνες του μενού των settings στο κεντρικό μενού με την μουσική επένδυση, αμφότερες παραπέμποντας οπτικά και ακουστικά στους αρχικούς τίτλους όλων των ταινιών James Bond που φιλοτέχνησε ο Maurice Binder. Οι τζαζ μελωδίες του soundtrack ταιριάζουν απόλυτα με τους ορχηστρικούς πειραματισμούς του Hannigan σε μια πετυχημένη προσπάθεια να προσδώσουν ατμόσφαιρα στην ζωή του νησιού του μεγαλοεγκληματία σας. Οι υπερπράκτορες που σας κοντράρουν διαθέτουν μάλιστα το προσωπικό τους θέμα, χρωματισμένο από την εθνικότητά τους όπως θα σας αποκαλύψει η ακρόαση του θέματος του Jet Chan.

Πολύ κακό από τον τιποτένιο εγκληματία
Τα προβλήματα του Evil Genius, το κέντρο βάρους που εναποθέτει στο χιουμοριστικό στυλ αντί για την καθαρή ουσία, το gameplay, δεν αμαυρώνουν εντελώς την αξία του. Το Evil Genius πρέπει να αποτελέσει άμεσα προσθήκη της gaming συλλογής σας γιατί ενσωματώνει πάνω από 20 ώρες αγνής διασκέδασης. Πολύχρωμο, αστείο και φαινομενικά ανάλαφρο, εμπεριέχει στρατηγικές προκλήσεις για ατσάλινα νεύρα στην διαχείριση της βάσης σας και αποπνέει μια αύρα επικής περιπέτειας ακόμα και από τις άνευρες δραστηριότητες στον επιχειρησιακό χάρτη. Θα απολαύσετε το μουσικό του τοπίο, θα αγαπήσετε τα minions με τα καμώματά τους, θα εκτιμήσετε τις κινηματογραφικές αναφορές και την όψη του gameplay που παραπέμπει στο Dungeon Keeper.

Θετικά:
- Απολαυστικά γραφικά και σχεδιασμός των χαρακτήρων
- Αναλυτική game εγκυκλοπαίδεια που εξηγεί όλο το gameplay
- Έξοχο base building gameplay
- Διάχυτο χιούμορ σε missions, συμπεριφορές, περιγραφές και voice acting
- Μοναδικά ηχητικά ντοκουμέντα που συνοδεύουν την επιτυχία στα missions
- Εμπνευσμένο από τον λατρευτό κόσμο του James Bond

Αρνητικά:
- A.I. χαμηλής ποιότητας
- Μεγάλη ανισότητα μεταξύ base building-management και map actions
- Άψυχα missions
- Αδιάφορο research mechanic
- Ενοχλητικό unit cap των minions
- Δύσκαμπτο σύστημα μάχης
- Ελλιπής πληροφόρηση για σημαντικά συμβάντα

Ιδιοφυής και καινοτόμος ιδέα για Simulation αλλά μέτρια εκτελεσμένη.

Γιάννης Μοσχονάς

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Notification