Reprobates (PC)

Hot
Μάνος Γρυπάρης
REVIEWED ON PC  

Reprobates


Site: Κλικ εδώ



Το Reprobates είναι ένα παιχνίδι το οποίο εντυπωσίασε από την πρώτη στιγμή με τις εικόνες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο. Όμως, απ’ τη στιγμή της εγκατάστασής του κι έπειτα κυριολεκτικά ξεκινάει μια περιπέτεια…για την υπομονή σας.

Ο τομέας των options στο κεντρικό μενού, πέρα από τις συνηθισμένες ρυθμίσεις, μας γνωστοποιεί ότι το Reprobates διαθέτει και ελληνικούς υπότιτλους. Μόλις επιστρέψουμε πάλι στο αρχικό menu, τα «New, Load, Options, Credits και Exit» έχουν αντικατασταθεί από «Nέο, Φόρτωση, Επιλογές, Συντελεστές και Εξοδος» αντίστοιχα. Έχοντας υπόψιν και τα θεαματικά screenshots που κυκλοφορούν διάσπαρτα στον παγκόσμιο ιστό, ένα χαμόγελο ενδέχεται να σχηματιστεί στο πρόσωπό σας. Αν θυμάμαι καλά, την τελευταία φορά που υπήρχε κάτι αντίστοιχο σε scary adventure παιχνίδι ήταν με το φανταστικό Scratches!


Μία από τις πολλές συναντήσεις σας.


Σενάριο
Ο 23χρονος Adam Raichl, αποφασίζει ένα βράδυ να βγει για μία συνηθισμένη έξοδο με την κοπέλα του. Όταν ξεκινάει με προορισμό το σπίτι της, βλέπει ξαφνικά μπροστά του να ξεπετάγεται μία νταλίκα από μία διασταύρωση. Χωρίς να γνωρίζουμε αν υπήρξε σύγκρουση με το αυτοκίνητο του ήρωά μας, ο Adam δεν προλαβαίνει παρά να δει ένα φως και λίγες ώρες αργότερα να ξυπνήσει σε ένα νησί στο οποίο θα συναντήσει αρκετούς ανθρώπους διαφόρων εθνικοτήτων, καθένας από τους οποίους μιλάει παράξενα και περιγράφει γεγονότα, σαν να ζει την δεδομένη στιγμή σε μία άλλη χρονιά του παρελθόντος. Ως συνέπεια όλων αυτών, ο χαρακτήρας μας, τον οποίο και ελέγχετε στο παιχνίδι, αποφασίζει να εξερευνήσει το νησί για να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από αυτό το μυστήριο και πως οδηγήθηκε όλος αυτός ο κόσμος στο συγκεκριμένο μέρος.

Gameplay
Από την πρώτη μας γνωριμία με το παιχνίδι, ξεκινάνε και οι πρώτες κακές εντυπώσεις. Ο κέρσορας, με τον οποίο χειρίζεστε τον Adam, τον καθοδηγείτε, εξετάζετε αντικείμενα αλλά και τα χρησιμοποιείτε ή τα σηκώνετε, είναι τόσο δύσχρηστος που χρειαστήκαμε αρκετή ώρα για να συνηθίσουμε τη λειτουργία του. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο χαρακτήρας είναι χοντροκομμένος και στρογγυλός με ένα μικρό βελάκι μέσα, το οποίο στην αρχή θα σας κάνει να αναρωτιέστε αν στοχεύετε με αυτό ή με τον κύκλο. Το αποτέλεσμα είναι πολλές φορές να μην ξέρετε τι θέλετε να εξετάσετε ή να σηκώσετε και να μην μπορείτε να κεντράρετε. Με αυτό τον τρόπο γεννάται η εντύπωση ότι στρέφεστε από νωρίς σε κυνήγι για μερικά pixels, κάτι που είναι ότι πιο εκνευριστικό σε έναν adventure τίτλο. Ο κέρσοράς σας, πέρα από την προαναφερμένη του μορφή, αλλάζει επίσης και σε ένα τετραγωνάκι, όταν υπάρχει ένα σημείο από το οποίο μεταβαίνετε σε άλλο χώρο και μεταχρωματίζεται σε ένα ελαφρύ γαλάζιο κύκλο, όταν υπάρχει κάπου ένα αντικείμενο το οποίο μπορείτε να εξετάσετε, να το πάρετε μαζί σας ή να το χρησιμοποιήσετε. Για την σύνδεση των αντικειμένων που βρίσκονται στο inventory σας ή ενός αντικειμένου που έχετε στην κατοχή σας με ένα άλλο που υπάρχει σε κάποιο τραπέζι ή κρέμμεται από μία κολώνα, το παιχνίδι σας «προδίδει» όποτε είναι αυτό εφικτό, αναβοσβήνοντας το αντικείμενο το οποίο κρατάτε. Έτσι, γλιτώνετε τα περιττά «κλικ» με το ποντίκι σας, χαρίζοντας του περισσότερη ...ζωή.


Ενίοτε, ο Adam, θα σας καθοδηγεί.


Ένα άλλο αρνητικό στοιχείο του gameplay είναι ότι παίζοντας ένα παιχνίδι περιπέτειας τρίτου προσώπου, έχετε την ατυχία να παρατηρείτε τον ήρωά σας καθώς εκείνος κινείται νωχελικά από δωμάτιο σε δωμάτιο. Παρότι σας δίνεται η επιλογή να τρέξετε, δεν μπορείτε να περάσετε τρέχοντας στον επόμενο χώρο–δωμάτιο, ακόμη κι αν δεν έχετε μπροστά σας μία πόρτα με πόμολο (αλλά μία πόρτα saloon ή έστω κουρτίνες). Τι σημαίνει αυτό; Μπορείτε να φτάσετε τρέχοντας προς μία πόρτα όσες φορές θέλετε αλλά για να περάσετε κάτω από την κάσα της θα πρέπει να σταματήσετε μπροστά της, να κάνετε αναστροφή, δύο-τρία βήματα πίσω, ξανά αναστροφή και μετα να την ανοίξετε περπατώντας! Βλέποντας τον Adam να περπατά στον περιβάλλοντα χώρο, θα υπάρξουν στιγμές που θα νομίζετε ότι παρακολουθείτε τσολιά την ώρα της αλλαγής φρουράς στο μνημείο του άγνωστου στρατιώτη. Τόσο σπασμωδικές είναι οι κινήσεις του.

Παίζοντας το Reprobates θα πρέπει να είστε απόλυτα αφοσιωμένος σε αυτό που κάνετε κι αυτό αφαιρεί πόντους από τον συγκεκριμένο τίτλο στον τομέα της ψυχαγωγίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εξέταση αντικειμένων που υπάρχουν γύρω σας, πράξη που συχνά θα σας οδηγήσει σε δίλημμα. Τι θα πρωτοκάνετε αν εκείνη τη στιγμή κάτι σας αποσπάσει την προσοχή όπως το να χτυπήσει το τηλέφωνο και δεν ακούσετε καλά την περιγραφή του Adam; Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ξέρετε ότι αν χάσετε έστω και μία λέξη από αυτά που λέει ο ήρωάς σας, τις περισσότερες φορές δεν θα μπορείτε να επανεξετάσετε το ίδιο αντικείμενο. Αυτό βέβαια λειτουργεί και ως ξεκαθάρισμα στο ποια αντικείμενα ενδέχεται να ξαναχρειαστείτε στο μέλλον. Κάτι σαν καθοδήγηση δηλαδή.


Οι χώροι είναι σχεδιασμένοι με προσοχή στη λεπτομέρεια.


Ένα σημαντικό ατού στο gameplay είναι το γεγονός ότι η κάμερα, σε κάθε δωμάτιο στο οποίο περιπλανιέστε ψάχνοντας, είναι τοποθετημένη σε ένα σημείο και δεν χρειάζεται να γυρνάτε γύρω γύρω από ένα αντικείμενο (π.χ. κολώνα), μήπως κάνοντας κλικ χάσατε καμιά ρωγμή της. Αν υπάρχει κάτι το οποίο μπορείτε να πάρετε ή να κάνετε στην εκάστοτε οθόνη, τότε αυτό θα είναι πάντοτε ορατό από την δεδομένη οπτική γωνία.

Πρόκειται για έναν τίτλο που αν δεν τον απεγκαταστήσετε, μόλις νευριάσετε θα τον τερματίσετε μόνο λόγω εγωισμού και πείσματος.



Γραφικά
Παρά τα πολλά αρνητικά στοιχεία που το στιγματίζουν, τα γραφικά του παιχνιδιού είναι το δυνατότερό του σημείο. Η σχεδίαση των χώρων είναι τόσο ρεαλιστική που πολλές φορές θα νομίζετε ότι βλέπετε κάποια ταινία στην οποία σας δίνεται η δυνατότητα να κινείτε τον πρωταγωνιστή. Οι χώροι είναι προσχεδιασμένοι και οι ήρωες και τα διάφορα αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε απλώς τοποθετήθηκαν μετέπειτα μέσα στις ήδη κατασκευασμένες τοποθεσίες. Αν είστε υποστηρικτές της άποψης «Οι εταιρείες που λανσάρουν παιχνίδια βάζουν καλοφτιαγμένα βίντεο ή screenshots για να «τσιμπήσει» το αγοραστικό κοινό και το παιχνίδι δεν πρόκειται να είναι το ίδιο καλό!», τότε στην περίπτωση του Reprobates, για κάθε εικόνα που θα δείτε στο διαδίκτυο θα πρέπει να περιμένετε την ίδια ποιότητα και την ίδια πιστότητα. Πρόκειται δηλαδή για μία πραγματικά πολύ καλή προσπάθεια από τους ανθρώπους της Future Games που σε αυτόν τον τομέα τα έδωσαν όλα για όλα. Τα cut-scenes που παρεμβάλονται μεταξύ ενός μέρους κάποιου επιπέδου και του επόμενου είναι το ίδιο καλοσχεδιασμένα και επίσης pre-rendered.


Επιμένουν στη λεπτομέρεια (παρατηρείστε τη σκίαση) στη Future Games.


Οι ήρωες είναι εξίσου προσεγμένοι. Όταν κοιτάτε το πρόσωπό τους σε κάποιο κοντινό πλάνο, μπορείτε να παρατηρήσετε ότι δεν μένει ανέκφραστο. Απλώς κουνώντας το κεφάλι τους καθώς μιλάνε παίρνουν αντίστοιχα και τις κατάλληλες εκφράσεις, με πολύ ρεαλιστικό τρόπο.

Ακόμη και στις οπτικές λεπτομέρειες, η δουλειά που έχει γίνει είναι πάρα πολύ καλή. Για παράδειγμα, αν ακούτε μία βρύση να στάζει και εξετάσετε λίγο το χώρο, θα δείτε ότι όντως υπάρχει κάπου μία βρύση από την οποία δραπετεύουν κάθε τόσο μερικές σταγόνες, οι οποίες μάλιστα είναι διακριτές.

Ένας άλλος τομέας των γραφικών που αξίζει να σημειωθεί είναι αυτός του φωτισμού και της σκίασης. Αν στέκεστε στην είσοδο μίας πόρτας και ο φωτισμός είναι δυνατότερος από πίσω σας ενώ βλέπετε τον παίκτη σας από μπροστά και στο δωμάτιο με τον δυνατότερο φωτισμό υπάρχει μία λάμπα η οποία τρεμοπαίζει, τότε θα παρατηρήσετε ότι και η σκιά σας δυναμώνει ή ξεθωριάζει, ανάλογα με την περίσταση. Τέλος, όσον αφορά συνολικά το concept, κρίνεται προτιμότερο οι προγραμματιστές να είχαν αφιερώσει περισσότερο χρόνο ώστε να βελτιωθεί το παιχνίδι σε άλλους τομείς, παρά να υπάρχουν πραγματικά σταγόνες ή τρεμάμενα φώτα.

Ηχος
Η μουσική που έχουν διαλέξει οι δημιουργοί του τίτλου, ταιριάζει απόλυτα με την ατμόσφαιρα που επικρατεί γύρω σας. Για την ακρίβεια, όχι μόνο ταιριάζει σε ακραίο σημείο, αλλά καταφέρνει να ενσωματωθεί στις εικόνες που βλέπετε, σε τέτοιο βαθμό που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πως θα ήταν το παιχνίδι χωρίς αυτήν. Πέρα όμως από τα οργανικά κομμάτια που συνοδεύουν τη δράση, τι γίνεται με τα ηχητικά εφέ, τους μονολόγους ή τους διαλόγους;


Το να κρύβεσαι αποτελούσε ανέκαθεν μέρος των adventures.


Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Τα ηχητικά εφέ που συνοδεύουν βηματισμούς ή ενέργειες του ήρωά μας ή κάποιου άλλου χαρακτήρα είναι σωστά συγχρονισμένα. Όταν δηλαδή περπατάτε, θα ακούτε τα βήματά σας σωστά, όταν ξεβιδώνετε μία λάμπα, θα ακούτε τον ήχο ακριβώς την στιγμή που θα γυρνάει το χέρι σας γύρω από αυτήν και ούτω καθεξής.

Στους διαλόγους δεν επικρατεί η ίδια καλή εικόνα. Στα σημεία που ακούτε τον Adam να μονολογεί ή να συνομιλεί με κάποιον άλλον, οι απόψεις διχάζονται. Τα αγγλικά του ήρωά μας «κάνουν μπαμ» ότι δεν είναι ηχογραφημένα από Άγγλο. Για την ακρίβεια, όταν ακούτε τον πρωταγωνιστή να μιλάει είναι σαν να ακούτε κάποιο Ρώσο κατάσκοπο από παραγωγή του Hollywood. Ακόμα και τα αγγλικά της ηρωίδας του Syberia (η οποία δήλωνε Ρωσίδα) ήταν πολύ καλύτερα Αυτό, αν και θα σας φανεί αστείο τις πρώτες φορές, συνηθίζεται αλλά μπορεί και να σας δυσκολέψει αργότερα σε κρισιμότερα σημεία του παιχνιδιού, όπου η κατανόηση των όσων λέγονται μπορεί να διαμορφώνει την εξέλιξη του σεναρίου και την ολοκλήρωσή του (εφόσον δεν χρησιμοποιείτε το ελληνικό patch που κάνει τα πράγματα πιο εύκολα). Το χειρότερο όμως μέρος, είναι η χροιά της φωνής του, ο χρωματισμός της. Σε αυτό το σημείο πρέπει να παρατηρήσουμε ότι ο ήρωας ακούγεται σαν να έχει υπόταση.

Κάποιοι διάλογοι μεταξύ του Adam και κάποιου άλλου χαρακτήρα, ενίοτε θα σας κουράσουν με τη διάρκεια τους και δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα σκεφτείτε ότι είναι απλώς μία έξυπνη λύση η χρήση αργών και μακρόσυρτων διαλογικών μερών άνευ ουσίας με σκοπό να επιμηκύνεται η διάρκεια του παιχνιδιού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί μία περίπτωση όπου ο ήρωάς μας καλείται να προσπαθήσει να μεταπείσει έναν άλλο χαρακτήρα, τον Edwin, ο οποίος είναι φυλακισμένος με σκοπό να τον βοηθήσει. Θα δείτε και μόνοι σας ότι επί τρία λεπτά ο Adam λέει “Έλα...” και ο Edwin λέει “Γιατί;”. Ακόμη, να σημειωθεί ότι το χιούμορ που γίνεται σε μερικά σημεία, βασικό συστατικό στην επιτυχία ενός καλού adventure game, δεν είναι και το πιο πετυχημένο.



Ελληνικό patch
Δεν είναι πολλοί οι τίτλοι, σε όποιαδήποτε κατηγορία κι αν ανήκουν, πόσο μάλλον σε παιχνίδια περιπέτειας, στους οποίους να έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε την ελληνική γλώσσα. Στο Reprobates, αυτό συμβάλει σημαντικά στην ολοκλήρωση του παιχνιδιού, μιας και δεν είναι λίγες οι φορές που σε άλλα παιχνίδια περιπέτειας έχουμε κολλήσει σε κάποιο σημείο επειδή δεν καταλάβαμε ακριβώς τί έλεγε ο χαρακτήρας μας ή τι μας είχε πει κάποιος άλλος τον οποίο κάπου συναντήσαμε και μας μίλησε. Βέβαια, όπως ξέρουμε, ενδέχεται ενίοτε κάποια πράματα να...αλλάζουν στην μετάφραση ή ακόμη χειρότερα να χάνονται. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση της ελληνικής αποτελεί άλλο ένα ατού του παιχνιδιού.

Επίλογος
Το Reprobates είναι αρκετά καλοδουλεμένο στον τομέα των γραφικών αλλά και στη μουσική του. Ωστόσο, χάνει σημαντικό έδαφος στα διαλογικά μέρη και στο gameplay. Παρόλα αυτά, το ελληνικό patch που διατίθεται μαζί με τον τίτλο το διαφοροποιεί σημαντικά από τα υπόλοιπα adventures.

Θετικά:
- Πάρα πολύ καλά σχεδιασμένοι χώροι
- Τα πρόσωπα του πρωταγωνιστή και των ηρώων δεν μένουν ανέκφραστα
- Πολύ ωραία μουσικά μέρη
- Δυνατή χρήση της ελληνικής γλώσσας

Αρνητικά:
- Το gameplay παίρνει χρόνο μέχρι να το συνηθίσετε
- Τα αγγλικά των χαρακτήρων είναι κάκιστα
- Χρειαζόταν περισσότερη εξάσκηση στον χιουμοριστικό τομέα
- Το περπάτημα του Adam θα έπρεπε να έχει περισσότερο φυσική κίνηση
- Θα έπρεπε να υπάρχει δυνατότητα για επανεξέταση όλων των αντικειμένων
- Οι γρίφοι θα μπορούσαν να είναι και δυσκολότεροι

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 6
Γενικά: 7

Όντας διαφορετικό από τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους που κυκλοφορούν, άλλους θα τους γοητεύσει και άλλους θα τους απογοητεύσει. Εμάς πάντως δεν μας κέρδισε.

Κωνσταντίνος Σακκάς

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Score 7
7 User Score
(6 votes )
User Reviews 0
Genre: Point ‘n’ click Adventure
Developer: Future Games
Publisher: DTP Entertainment
Διάθεση: Beacon Multimedia (210-6595641)
Players:
Requirements: 1.5Ghz, 768MB Ram, 64MB Κάρτα γραφικών, 4GB HD
Release Date: 1/4/2008
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

2.
Diablo IV   (8.5)
3.
Final Fantasy XVI   (8.5)
6.
7.
Hogwarts Legacy   (0.5)
8.
eFootball 2023   (5.0)
9.
Notification