Όρος "Gaming διαταραχή" από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

Hot
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 ()
2
Όρος "Gaming διαταραχή" από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

Όρος "Gaming διαταραχή" από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

Εισήχθη επίσημα στο Εγχειρίδιο Ταξινόμησης Νόσων. Αντιδρά ο ESA. [UPDATE]

[Αρχική δημοσίευση: 21/12/17] Σύμφωνα με την Independent και το New Scientist, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θα εισάγει για πρώτη φορά τον όρο "Gaming διαταραχή" στο The International Classification of Diseases, ένα manual με ασθένειες που το 2018 ετοιμάζει την 11η έκδοσή του. Το βιβλίο είχε να ανανεωθεί...από το 1990 και η νέα έκδοση του 2018 θα ονομάζεται "ICD-11".

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναγνωρίζει και επίσημα τα video games ως "διαταραχή", καθώς μέχρι τώρα οι περισσότεροι θεωρούσαμε ότι η συγκεκριμένη ορολογία βρίσκεται στη σφαίρα φαντασίας ΜΜΕ και μιας μικρής μερίδας ψυχολόγων. Ως "Gaming διαταραχή η συγκεκριμένη ασθένεια θα πρέπει να παρακολουθείται" λέει χαρακτηριστικά το βιβλίο του οργανισμού.

Ο Vladimir Poznyak, μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που πρότεινε την συγκεκριμένη τροποποίηση, ανακοίνωσε μάλιστα ότι "Οι γιατροί θα πρέπει να αναγνωρίσουν ότι η gaming διαταραχή έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία. Οι περισσότεροι από όσους παίζουν games δεν έχουν διαταραχή, όπως ο περισσότερος κόσμος πίνει αλκοόλ δεν έχει επίσης διαταραχή. Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις, η κατάχρηση μπορεί να δημιουργήσει ανεπιθύμητες ενέργειες".

Το Αμερικανικό Ιντιντούτο Ψυχιάτρων δεν μπορεί να βρει σημάδια ασθένειας
Τα μέχρι τώρα στατιστικά δείχνουν ότι ίσως ο Vladimir Poznyak κινείται σε κάποιο παράλληλο σύμπαν. Σε έρευνες που έγιναν το 2016 από το Αμερικανικό Ινστιντούτο Ψυχιάτρων Αμερικής σε 19.000 άντρες και γυναίκες gamers στη Μ. Βρετανία, την Αμερική, τον Καναδά και την Γερμανία, βρέθηκε ότι μόλις το 2-3% έχει αντιμετωπίσει συμπτώματα εθισμού. Συμπτώματα τα οποία με βάση ένα τόσο μικρό ποσοστό, τα συγκεκριμένα άτομα θα μπορούσαν να έχουν...ακόμη κι αν δεν έπαιζαν games, λόγω άλλων προσωπικών προβλημάτων ή προηγούμενων ασθενειών.

Μέχρι τώρα ο "Εθισμός στο Internet και στα games" ήταν από το 2013 μια "θεωρία προς εξέταση" από το Αμερικανικό Ψυχολογικό Ινστιντούτο. Ο Dr Andrew Przybylski, επικεφαλής του Πανεπιστημίου του Oxford, δήλωσε σχετικά ότι "αυτά είναι τα πρώτα ευρήματα από μια σειρά ερευνών που θα συνεχιστούν για πολλά χρόια, πάνω σε διαταραχές που αφορούν το Internet και το Gaming. Σε αντίθεση πάντως με ότι προβλέφθηκε, η έρευνα δεν βρήκε ξεκάθαρη διασύνδεση ανάμεσα σε πιθανό εθισμό και σε αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία".

Παρότι λοιπόν δεν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις και αποδείξεις για επιπτώσεις στην υγεία ενός gamer, εντύπωση προκαλεί η προσθήκη της "Gaming διαταραχής" στο Παγκόσμιο Βιβλίο Υγείας, την στιγμή που η υπόθεση από πλευράς ερευνητών είναι ακόμη ανοιχτή. Οι έρευνες θα ενταθούν με περισσότερα μέσα και το μόνο σύμπτωμα που έχει βρεθεί είναι η "αντικοινωνική συμπεριφορά" σε κάποιους gamers, κάτι που πρακτικά δεν έχει αξιοσημείωτη επίπτωση στην υγεία του ατόμου.

Πως θα διατυπωθεί το gaming ως "διαταραχή";
Μετά από 28 χρόνια λοιπόν, τα video games από χόμπι θα θεωρηθούν ένας από τους λόγους αναθεώρησης του βιβλίου ασθενειών του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, τα μέλη του οποίου δεν έχουν καταφέρει ακόμη να βρουν την σωστή διατύπωση της "ασθένειας".

Σύμφωνα με το μέχρι τώρα προσχέδιο της διατύπωσης, "Η gaming διαταραχή ισχύει για κάποιον που δίνει αυξημένη προτεραιότητα στο gaming σε σημείο που το gaming να υπερκαλύπτει τα καθημερινά ενδιαφέροντα της ζωής του και συνεχίζει να ασχολείται με αυτά παρά το ρίσκο ζημιάς στην υγεία, όπως η έλλειψη ύπνου και τροφής. Ωστόσο η συμπεριφορά αυτή πρέπει να παρατηρηθεί για τουλάχιστον ένα χρόνο πριν επέλθει κάποια διάγνωση". Κατά τα άλλα, οι "θάνατοι από κατάχρηση στα video games" είναι μετά βίας διψήφιος αριθμός από άτομα που "το πήγαν σερί μέχρι τέλους", την στιγμή που οι gamers εδώ και 40 χρόνια υπολογίζονται σε κάτι δισεκατομμύρια.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι μόλις τον Ιούλιο του 2017, το Αμερικανικό Ψυχολογικό Ινστιντούτο, διαπίστωσε σε νέα του έρευνα ότι τα games δεν είναι εθισμός. Εντύπωση προκαλεί το πως μέσα σε μόλις ένα εξάμηνο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας απεφάνθη το αντίθετο. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποια συννενόηση μεταξύ μερίδας ψυχιάτρων και φαρμακευτικών εταιρειών για πιθανή "αντιμετώπιση μέσω αγωγής" με σκοπό το κέρδος. Ευτυχώς που από αυτή την γενιά, οι γονείς είναι πλέον και οι ίδιοι gamers, ώστε γνωρίζουν πως θα συμπεριφερθούν.

[UPDATE: 29/12/17: Ένα βήμα πιο κοντά στην αναγνώριση της "gaming διαταραχής"] Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έκανε ένα βήμα πιο κοντά στην αναγνώριση της gaming διαταραχής.

Από το πρόχειρο κείμενο που μάθαμε την προηγούμενη εβδομάδα, πλέον ήρθε η επίσημη διατύπωση που θα συνοδεύσει το βιβλίο International Classification of Diseases.

Ορισμός
Η "gaming διαταραχή" χαρακτηρίζεται από επιμένουσα και επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά κατά το gaming, η οποία μπορεί να είναι online ή offline και εκδηλώνεται από:
1)Μειωμένος έλεγχος στο gaming (έναρξη, συχνότητα, ένταση, διάρκεια, τερματισμός, πλαίσιο κατά το οποίο παίζει ο gamer).
2)Όταν δίνεται αυξημένη προτεραιότητα στο gaming σε έκταση ώστε να προέχει απέναντι στα ενδιαφέροντα της ζωής και στις καθημερινές δραστηριότητες.
3)Συνέχιση ή κλιμάκωση του gaming παρά τις αρνητικές συνέπειες.
Το πρότυπο συμπεριφοράς έχει αρκετή σοβαρότητα ώστε να καταλήξει σε σημαντική απομείωση του χαρακτήρα, της οικογένειας, των κοινωνικών στοιχείων, της εκπαίδευσης, της απασχόλησης ή άλλων σημαντικών τομέων όπου δραστηριοποιείται το άτομο. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να είναι συνεχής ή επεισοδιακή και επαναλαμβανόμενη. Η gaming συμπεριφορά και άλλα χαρακτηριστικά είναι συνήθως εμφανή σε περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών ώστε να γίνει διάγνωση, ωστόσο η περίοδος αυτή μπορεί να μειωθεί αν έχουν υπάρξει όλες οι απαιτούμενες διαδικασίες διάγνωσης και υπάρχουν έντονα συμπτώματα.

Δείτε τους ορισμούς Gaming διαταραχή και Επικίνδυνο Gaming.

Εντύπωση προκαλεί το ότι ο ορισμός εισήχθη στην κατηγορία "Διαταραχές λόγω χρήσης ουσιών ή εθιστικές συμπεριφορές με αρνητικές επιδράσεις, τόσο στην ψυχοσύνθεση, όσο και στην συμπεριφορά του ατόμου", κατηγορία που παραπέμπει επίσης στον εθισμό με το αλκοόλ και τα ναρκωτικά.

Μένει πλέον, αν και εφόσον ο ορισμός ενταχθεί στο βιβλίο -που απ' ότι φαίνεται αυτό θα συμβεί, ποιες θα είναι οι αντιδράσεις των gamers, της ιατρικής κοινότητας, των εκπαιδευτικών και αν θα υπάρξουν περιορισμοί στην πώληση των games.

Αντιδρούν οι ψυχολόγοι
Ο ψυχολόγος κλινικής του Texas, Anthony M. Bean, δήλωσε πριν από μερικούς μήνες, ότι η επίσπευση ανάδειξης της "gaming διαταραχής" σε επίπεδο ασθένειας είναι "στην καλύτερη περίπτωση λάθος εκτίμηση και στη χειρότερη επικίνδυνη" κι αυτό διότι δεν έχει υπάρξει επαρκής έρευνα για να αποδείξει κάτι τέτοιο και ότι οι μέχρι τώρα περιγραφές "δείχνουν ένα εύρος από το 0,8% έως το 50% των gamers ανάλογα με το ποια έρευνα εμπιστεύεται ο καθένας".

"Ο εθισμός στα video games δεν πρέπει να αφορά την ψυχιατρική και ιατρική κοινότητα καθώς σύμφωνα με εμπειρικές έρευνες δεν έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο, μιας και ο όρος "gaming διαταραχή δεν υφίσταται στα μάτια του κόσμου. Ο λεγόμενος εθισμός στα games προσφέρεται μελλοντικά για χρηματοδότηση, ευκαιρία για πρακτικές επιστημονικών μελών και πολιτική επιρροή η οποία δεν συναντάται σε άλλες περιπτώσεις εθσμού στη συμπεριφορά ατόμων". Απ' την άλλη, ο Δόκτωρ Vladimir Poznyak, συντονιστής του Management of Substance Abuse department του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, διέψευσε τους παραπάνω ισχυρισμούς. "Κανένα από τα μέλη του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας δεν πιέστηκε για να συμπεριλάβει την "gaming διαταραχή" στο νέο βιβλίο ασθενειών, δήλωσε ο Poznyak, καθώς η απόφαση ήρθε βασισμένη σε στοιχεία επιστημονικών ερευνών και εμπειρίες, όπως οι καταστάσεις υγείας σε διαφορετικές χώρες.

Το ερώτημα είναι βέβαια που βρίσκονται οι συγκεκριμένες έρευνες του Poznyak και του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας και γιατί δεν έχουν δημοσιευθεί ώστε να έχουμε μια εικόνα για τις υποτιθέμενες "επιπτώσεις υγείας" από το gaming.

[UPDATE 2: 19/6/18 - Επίσημη εισαγωγή στο Εγχειρίδιο Ταξινόμησης Νόσων και αντιδράσεις από τον ESA] Από χθες Δευτέρα, το Εγχειρίδιο Ταξινόμησης Νόσων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας περιλαμβάνει επίσημα τον όρο “Gaming διαταραχή”.

Η 11η έκδοση του International Classification of Diseases περιλαμβάνει πλέον τον όρο “Gaming διαταραχή”. Η επίσημη διατύπωση αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η gaming διαταραχή χαρακτηρίζεται από επιμένουσα και επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά κατά το gaming και εκδηλώνεται από μειωμένο έλεγχο στο gaming, αυξημένη προτεραιότητα στο gaming ώστε να προέχει απέναντι στα ενδιαφέροντα της ζωής και στις καθημερινές δραστηριότητες και συνέχιση ή κλιμάκωση του gaming παρά της αρνητικές συνέπειες.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την διατύπωση του ορισμού στο προηγούμενο update του παρόντος άρθρου.

Εν τω μεταξύ, μετά την ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, πολλοί γονείς αναφέρθηκαν στο gaming ως “ψηφιακή ηρωίνη”, παρόλο που η μεγαλύτερη μερίδα των ψυχολόγων αναιρούν τα αποτελέσματα των ερευνών του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αναφέροντας ότι έχει υποπέσει σε μια λάθος και επικίνδυνη εκτίμηση. Ο Vladimir Poznyak, μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για τα τμήματα Ψυχικής Υγείας και Κατάχρησης Ουσιών, δήλωσε ότι η επίσημη αναγνώριση του όρου “gaming διαταραχή” θα βοηθήσει ώστε άνθρωποι που… πάσχουν από αυτή να λάβουν βοήθεια και ταυτόχρονα να γίνει αντιληπτή η ύπαρξη της διαταραχής από περισσότερο κόσμο.

Αντιδράσεις από τον ESA και άλλες gaming οργανώσεις σε όλο τον κόσμο
Γρήγορη ήταν η αντίδραση του Entertainment Software Association, αφού μέσω ενός δελτίου τύπου, η Εμπορική Ένωση της βιομηχανίας των video games δήλωσε ότι η εισαγωγή του όρου “gaming διαταραχή” στο Εγχειρίδιο Ταξινόμησης Νόσων βασίζεται επάνω σε μη επαρκή έρευνα και εγείρονται ανησυχίες για λανθασμένες διαγνώσεις.

 

 



Το δελτίο τύπου του ESA αναφέρει: “Οι ειδικοί σε όλο τον κόσμο προτρέπουν την προσοχή όσον αφορά την προτεινόμενη εισαγωγή του όρου gaming διαταραχή από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη διάγνωση πραγματικών ασθενειών ψυχικής υγείας. Είναι ανησυχητικό να βλέπουμε την εισαγωγή του όρου στο draft του σχεδίου, παρόλο που η ιατρική και επιστημονική κοινότητα είναι αντίθετη στην ύπαρξη της ασθένειας. Η έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας είναι εξαιρετικά αμφισβητούμενη και ασαφής. Δεν υπάρχουν αντικειμενικές ενδείξεις για τον καθορισμό και τη διάγνωση της κατάχρησης στο gaming και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη διάγνωση. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θα έπρεπε να εξετάσει τα στοιχεία που είχαν τεθεί ενώπιον του πριν την εισαγωγή του όρου gaming διαταραχή στην τελική έκδοση του ICD-11”.

Στην κίνηση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας αντέδρασαν επίσης άλλες επίσημες gaming οργανώσεις από όλο τον κόσμο. Ένα group που εκπροσωπεί τις οργανώσεις σε Ηνωμένες Πολιτείες, Νότια Αφρική, Καναδά, Νότια Κορέα, Βραζιλία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και 10 χώρες της Ευρώπης, έβγαλε κοινή ανακοίνωση για τον εισαγωγή του όρου gaming διαταραχή στο Εγχειρίδιο Ταξινόμησης Νοσημάτων.

Το δελτίο τύπου αναφέρει ότι καμία gaming οργάνωση δεν συμφωνεί με την απόφαση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ο οποίος κινήθηκε δίχως να έχει επαρκή στοιχεία. Αναφέρεται ότι από το 2016 36 γνωστοί και σεβαστοί εμπειρογνώμονες (μεταξύ των οποίων βρίσκονται επιστήμονες, ακαδημαϊκοί και ιατροί) αντιτάχθηκαν της εισαγωγής του όρου μέσω ανοιχτής επιστολής. Η ανακοίνωση συνεχίζει λέγοντας πως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αγνόησε όλες τις έρευνες και τα στοιχεία των παραπάνω ειδικών, οι οποίοι είχαν στείλει και δεύτερη ανοιχτή επιστολή, η οποία αγνοήθηκε επίσης.

Οι gaming οργανώσεις αναφέρουν ότι το Αμερικανικό Ινστιτούτο Ψυχιάτρων δεν είχε βρει επαρκή στοιχεία ώστε να είναι λογική η απόφαση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ο οποίος πήρε όλες τις αποφάσεις μόνος του. Μάλιστα, το Ινστιτούτο Ψυχιάτρων είχε εγείρει της ανησυχίες του ότι θα υπάρξει “ηθικός πανικός”.

Διαβάστε την κοινή ανακοίνωση των gaming οργανισμών.

Δείτε την σχετική καταχώρηση του όρου “Gaming διαταραχή” στο Εγχειρίδιο Ταξινόμησης Νοσημάτων, που περιλαμβάνει και τον όρο “επικίνδυνο gaming”.

Συζητήστε για την ανακοίνωση περί gaming διαταραχής στο παρακάτω forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 the_prophet1987 (Level 22) 21/12/2017 21:19
Ο διαταργαμένος άνθρωπος εθίζεται με οτιδήποτε τον κάνει να ξεχνάει τα προβλήματα του. Είτε αυτό είναι το gaming,είτε ποτό,είτε τσιγάρο,τζόγος κλπ.Για τον εθισμό του αυτόν φταίει ο ίδιος και όχι το μέσο που χρησιμοποιεί.Αλ λά κάποιοι αντί να βρούν τι φταίει πραγματικά,τα ρίχνουν στο gaming γιατί δεν τους συμφέρει.Επειδή το gaming βοηθάει στο να έχουμε πιο πολλούς σκεπτόμενους ανθρώπους στη κοινωνία.
#2 DimutriKs (Level 16) 22/12/2017 00:18
Quoting the_prophet1987:
Ο διαταραγμένος άνθρωπος εθίζεται με οτιδήποτε τον κάνει να ξεχνάει τα προβλήματά του.Είτε αυτό είναι το gaming,είτε ποτό,είτε τσιγάρο,τζόγος κλπ.Για τον εθισμό του αυτόν φταίει ο ίδιος και όχι το μέσο που χρησιμοποιεί.Αλλά κάποιοι αντί να βρούν τι φταίει πραγματικά,τα ρίχνουν στο gaming γιατί δεν τους συμφέρει.Επειδή το gaming βοηθάει στο να έχουμε πιο πολλούς σκεπτόμενους ανθρώπους στη κοινωνία.

Πολλά πράγματα μπορούν να οδηγήσουν σε εθισμό και ένα από αυτά δεν είναι μόνο "το να ξεχάσει". Το τι προβλήματα έχει ο καθένας σε αυτήν την περίπτωση είναι υπόθεση και δουλεία των απανταχού ψυχολόγων να βρουν την απάντηση. Όπως η κατάχρηση αλκοόλ, τζόγου ακόμα και της γυμναστικής μπορεί να επιφέρει σοβαρότατες επιπτώσεις το ίδιο ισχύει και για το gaming αλλά και για τα πάντα που γίνονται σε καταχρηστικό βαθμό. Το παν μέτρον άριστο που λέγαν οι αρχαίοι είναι σίγουρα το πιο ταιριαστό σε αυτές τις περιπτώσεις.
#3 +2 geololj (Level 28) 22/12/2017 01:35
Το μαχαίρι είναι ένα από τα χρησιμότερα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι. Ταυτόχρονα όμως, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για να σκοτώσει. Δεν άκουσα όμως ποτέ κανέναν να ρίχνει το φταίξιμο στο μαχαίρι και όχι σε αυτόν που το κρατούσε. Το ίδιο ισχύει και με τον τζόγο, το ποτό, τα ναρκωτικά. Οι ίδιοι οι άνθρωποι είναι αυτοί που φταίνε και όχι το μέσο. Καταστράφηκες από τον τζόγο; Πρόβλημά σου. Έπεσες στα ναρκωτικά; Και πάλι πρόβλημά σου, δεν σε ανάγκασε κανείς να το κάνεις.

Τώρα, βλέπω ότι λένε πως οι πολλές ώρες gaming έχουν επιπτώσεις στην υγεία όπως στον ύπνο και την τροφή. Ε ρε φίλε και τηλεόραση να βλέπεις 15 ώρες την ημέρα αραχτός στον καναπέ σου, το ίδιο αποτέλεσμα θα έχεις. Δεν βγήκε όμως κανείς να πει ότι όσοι βλέπουν TV είναι εθισμένοι και χρίζουν διάγνωσης. Έλεος πια με τον κάθε πικραμένο.
#4 Shikabane_Hime7 (Level 29) 22/12/2017 10:01
Γελάνε και οι πέτρες. Συμφωνώ και προσυπογράφω με το σχόλιο του κύριου Λόλα!
#5 +1 Shikabane_Hime7 (Level 29) 22/12/2017 10:06
Quoting DimutriKs:
Quoting the_prophet1987:
Ο διαταραγμένος άνθρωπος εθίζεται με οτιδήποτε τον κάνει να ξεχνάει τα προβλήματά του.Είτε αυτό είναι το gaming,είτε ποτό,είτε τσιγάρο,τζόγος κλπ.Για τον εθισμό του αυτόν φταίει ο ίδιος και όχι το μέσο που χρησιμοποιεί.Αλλά κάποιοι αντί να βρούν τι φταίει πραγματικά,τα ρίχνουν στο gaming γιατί δεν τους συμφέρει.Επειδή το gaming βοηθάει στο να έχουμε πιο πολλούς σκεπτόμενους ανθρώπους στη κοινωνία.

Πολλά πράγματα μπορούν να οδηγήσουν σε εθισμό και ένα από αυτά δεν είναι μόνο "το να ξεχάσει". Το τι προβλήματα έχει ο καθένας σε αυτήν την περίπτωση είναι υπόθεση και δουλεία των απανταχού ψυχολόγων να βρουν την απάντηση. Όπως η κατάχρηση αλκοόλ, τζόγου ακόμα και της γυμναστικής μπορεί να επιφέρει σοβαρότατες επιπτώσεις το ίδιο ισχύει και για το gaming αλλά και για τα πάντα που γίνονται σε καταχρηστικό βαθμό. Το παν μέτρον άριστο που λέγαν οι αρχαίοι είναι σίγουρα το πιο ταιριαστό σε αυτές τις περιπτώσεις.


Σόρρυ που θα γίνω σπαστικός, "μέτρον άριστον" είναι το ρητό(Του Κλεόβουλου)

Ο Οργανισμός Υγείας είναι υπερβολικός σε αυτό που πάει να κάνει και σίγουρα υπάρχον οικονομικά συμφέροντα από πίσω. Ίσως επειδή βλέπουν ότι η gaming βιομηχανία έχει κάνει ραγδαία άλματα στην εξέλιξή της και στο οικονομικό κομμάτι. Αν και έχεις δίκιο σε αυτό που γράφεις, αυτοί ουσιαστικά θα το πάνε στο τέλος ότι το gaming είναι γενικά διαταραχή και θα δώσει πάτημα σε ένα σωρό στενόμυαλους και οπισθοδρομικούς να μας τα πρήζουν, ειδικά στην χώρα μας.
#6 ashbringer (Level 25) 22/12/2017 11:00
Συμφωνώ απολύτως με Λόλα και the prophet.
#7 Efane (Level 24) 30/12/2017 08:00
Απο την στιγμή που αντιδρούν και οι ψυχολόγοι καταλαβαίνει κανείς πόσο πρόβλημα έχουν αυτοί που κάνουν την "έρευνα". Ότι να ναι....
#8 Sephiroth (Level 18) 30/12/2017 09:42
''Άρρωστοι'' και με τη βούλα λοιπόν :D
#9 Shikabane_Hime7 (Level 29) 30/12/2017 10:58
"προέχει απέναντι στα ενδιαφέροντα της ζωής και στις καθημερινές δραστηριότητες. " Μα το gaming είναι ενδιαφέρον της ζωής, δηλαδή χόμπι αλλά και δραστηριότητα. Ότι να ναι, γελάει ο κόσμος, τους πήραν και με τις πέτρες οι ψυχολόγοι οπότε καταλαβαίνετε για τι μπούρδα μιλάμε. Καμία σοβαρή και σωστή έρευνα δεν έχουν κάνει και δεν έχουν παρουσιάσει οπότε για μένα επιβεβαιώνεται ότι πίσω από αυτή την βιαστική και πρόχειρη ανακοίνωση κρύβονται οικονομικά συμφέροντα.
#10 the_prophet1987 (Level 22) 30/12/2017 11:19
"Ο λεγόμενος εθισμός στα games προσφέρεται μελλονικά για χρηματοδότηση, ευκαιρία για πρακτικές επιστημονικών μελών και πολιτική επιρροή η οποία δεν συναντάται σε άλλες περιπτώσεις εθσμού στη συμπεριφορά ατόμων".

Περίπου αυτό που είπα κι εγώ.
Όποιος κι αν είναι ο λόγος που συμπεριλήφθηκε ως ασθένια η gaming διαταραχή,το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.Αμαυρώνει για ακόμη μια φορά την εικόνα του gaming και των gamers.
Notification