50.000 refunds την ημέρα. [UPDATE]
[Αρχική δημοσίευση: 18/3/15: 11:12] Η Valve άλλαξε πριν λίγες ώρες το συμφωνητικό του Steam για τους ευρωπαίους χρήστες της, αναφέροντας ότι μπορούμε να ζητήσουμε επιστροφή χρημάτων μέσα σε 14 ημέρες χωρίς να διευκρινίσουμε το γιατί!
Παρόλα αυτά, αν αρχίσουμε να κατεβάζουμε το παιχνίδι στο PC μας τότε δεν έχουμε το δικαίωμα να λάβουμε επιστροφή χρημάτων! Κοινώς, αν αγοράσατε κάτι, δεν προλάβατε να το παίξετε και μετά διαβάσατε...αρνητικές κριτικές, τότε έχετε κάθε δικαίωμα να ζητήσετε τα χρήματά σας πίσω. Μένει να δούμε κατά πόσο η κίνηση αυτή της Valve θα έχει αντίκτυπο στις πωλήσεις και τι ποσοστό των χρηστών θα ζητήσει επιστροφή.
[UPDATE: 18/3/15: 14:15] Το σενάριο επιστροφής χρημάτων για αγορές δεν ισχύει απ' οτι φαίνεται.
Ενώ υπάρχει το παρακάτω μήνυμα εδώ και λίγα 24 ωρα στους κανόνες χρήσης της Valve:
“If you are an EU subscriber, you have the right to withdraw from a purchase transaction for digital content without charge and without giving any reason for a duration of fourteen days.” So far so good. Until we reach this bit: “or until Valve’s performance of its obligations has begun with your prior express consent and your acknowledgement that you thereby lose your right of withdrawal, whichever happens sooner. Therefore, you will be informed during the checkout process when our performance starts and asked to provide your prior express content to the purchase being final.”
Η Valve τελικά αναφέρει τα εξής στις αγορές της:
Αυτό σημαίνει ότι: "Κάνοντας κλικ στο 'Αγορά' συμφωνείτε ότι η Valve θα σας παρέχει άμεση πρόσβαση στο ψηφιακό περιεχόμενο μόλις ολοκληρώσετε την αγορά σας, χωρίς να περιμένετε για την περίοδο επιστροφής χρημάτων που διαρκεί 14 ημέρες. Επομένως, παραιτείστε του δικαιώματός σας να ζητήσετε επιστροφή από αυτή την αγορά".
Από την άλλη, η Apple έχει τακτική ανάλογη με αυτή που είχαμε αντιληφθεί στην αρχή της είδησης. Οτι δηλαδή μπορείτε να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων αρκεί να μην κατεβάσετε το προϊόν που αγοράσατε. Ανάλογη είναι και η οδηγία από την ευρωπαϊκή ένωση (2011/83/EC, παράγραφος 19). Οτι οι εταιρείες οφείλουν να επιστρέψουν χρήματα στον χρήστη, εφόσον δεν έχει κατεβάσει αυτό που αγόρασε! Πρακτικά λοιπόν, η Valve επιχείρησε να βρει ένα νομικό κενό, ώστε να παρέχει μια υποτιθέμενη επιστροφή χρημάτων (που ζητά η ευρωπαϊκή ένωση) η οποία όμως πρακτικά δεν υφίσταται.
[UPDATE 2: 3/6/15] Μετά από διάφορες υπεκφυγές, η Valve αποφάσισε να εφαρμόσει ουσιαστική επιστροφή χρημάτων στο Steam!
Η επιστροφή χρημάτων θα ισχύσει αυτή τη φορά για όσους έχουν αγοράσει το παιχνίδι για λιγότερες από 14 ημέρες και το έχουν παίξει λιγότερες από δύο ώρες! Απλά, ξεκάθαρα και χωρίς ψιλά γράμματα. Ορισμένα DLC πάντως δεν επιτρέπουν επιστροφή χρημάτων λόγω μικρής διάρκειας. Αυτό θα το βλέπετε στο εξής σε εμφανές σημείο στο προφίλ κάθε DLC.
Με κάθε επιστροφή χρημάτων θα υπάρχει πίστωση στο λογαριασμό σας εντός μίας εβδομάδας, είτε μέσω Steam Wallet, είτε απευθείας στο λογαριασμό σας. Τα δώρα και οι ταινίες δεν θα μπορούν να γίνουν refund, όπως επίσης και games στα οποία έχετε γίνει ban εντός δύο ωρών μέσω Anti-Cheat System.
Η Valve ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να σταματήσει τα refunds σε όσους...το παρακάνουν. Διαβάστε αναλυτικά τους ανανεωμένους όρους χρήσης.
[UPDATE 3: Η επιστροφή χρημάτων δημιουργεί μείωση εσόδων: 9/6/15] Η νέα πολιτική επιστροφής χρημάτων του Steam που επιτρέπει στους παίκτες να πάρουν τα χρήματά τους πίσω σε 14 μέρες από τη μέρα αγοράς, εφόσον δεν έχουν παίξει το συγκεκριμένο game περισσότερες από δύο ώρες, ακούγεται πολύ λογική. Παρόλα αυτά οι εταιρείες ανάπτυξης κοινοποίησαν κάπως ανησυχητικά δεδομένα. Η πολιτική επιστροφής χρημάτων από την μια αποτελεί θετική είδηση για τους καταναλωτές, από την άλλη όμως οι μικρές εταιρείες ανάπτυξης την αμφισβητούν, βλέποντας τα δεδομένα των πωλήσεών τους. Το παρακάτω γράφημα δείχνει τις πωλήσεις του Revenge of the Titans της Puppy Games, ενώ η Qwiboo, εταιρεία ανάπτυξης του Beyond Gravity, αναφέρει ότι τις τελευταίες 3 ημέρες στο 72% των αγορών έγινε χρήση της πολίτικης επιστροφής χρημάτων. Αν συνυπολογιστεί ότι το παιχνίδι μπορεί να τερματιστεί σε μια ώρα, τότε αναμφίβολα δημιουργούνται υποψίες κατάχρησης της συγκεκριμένης πολίτικης.
Ο Matt Gambell, developer του RPG Tycoon, επισήμανε στο blog του Skatanic Studios ότι "Μέσα στις 31 μέρες του Μαΐου, μόνο μία φορά έγινε επιστροφή χρημάτων για το RPG Tycoon. Όμως, τις πρώτες 7 μέρες του Ιουνίου 20 από τα 60 αντίτυπα που πουληθήκαν επιστραφήκαν ζητώντας οι καταναλωτές τα χρήματά τους πίσω". Συνέχισε λέγοντας "μέρος του προβλήματος είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος να μάθουμε γιατί οι χρήστες επιστρέφουν το παιχνίδι. Δεν μπορώ να επικοινωνήσω μαζί τους, έχω τόσες ερωτήσεις.. Έχουν τεχνικά προβλήματα; Είναι κάτι που μπορώ να λύσω; Μήπως κατά λάθος αγόρασαν επτά αντίτυπα του ίδιου παιχνιδιού? Είναι δυνατόν κάτι τέτοιο;"
Φαίνεται λοιπόν ότι κάποιες εταιρείες ανάπτυξης στρέφονται προς την Διαχείριση Ψηφιακών Δικαιωμάτων (DRM) για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο χρήστες να αγοράζουν παιχνίδια και μετά να αιτούνται επιστροφή χρημάτων.
Έχουν όλοι ταυτόχρονα αποφασίσει να εκμεταλλευτούν αυτήν πολιτική ή μήπως δόθηκε επιτέλους η ευκαιρία στους καταναλωτές να ψηφίσουν με το πορτοφόλι τους και αυτό απλά είναι μια δυσμενής συνέπεια;
[UPDATE 4: 50.000 επιστροφές στο Steam ημερησίως] Σύμφωνα με το GamesIndustry.biz, οι επιστροφές στο Steam υπολογίζονται στις 50.000 ημερησίως.
Η επιστροφή ισχύει αν παίζετε λιγότερες από 2 ώρες ένα παιχνίδι ή αν ζητήσετε επιστροφή εντός 14 ημερών.
Συζητήστε περισσότερα για το Steam και ανταλλάξτε ID με τα υπόλοιπα μέλη του GameWorld σε αυτό το forum topic.
Επίσης, φροντίστε να παρακολουθείτε συχνά αυτό το topic για Steam giveaways από διάφορα sites.
Comments
Να'ταν ολοι σαν τη valve...το gaming και γενικα ολο το community θα ηταν πολυ μπροστα