Ανδρέας Αμανατίδης

Ανδρέας Αμανατίδης (cmpaxd)
Experience: 714 (66 points to next level)

 
600
Ανδρέας Αμανατίδης created a blog entry 5 years ago

Grey Goo: Part 4 Gameplay Experience

Τελικά το καθιέρωσα να το βγάζω Τετάρτη - Σάββατο, οπότε θα το κρατήσω έτσι! Επειδή δεν θέλω να κουράζω με πολλά μονότονα στατιστικά, είπα να διακόψω λίγο την παρουσίαση των Factions, και να μιλήσω λίγο πάλι για το Gameplay. Στην τελική, αυτό είναι που μετράει σε ένα παιχνίδι.

 

Οι περισσότερες φορές που ξεκίνησα να παίξω ένα νέου τύπου παιχνίδι στρατηγικής, κατέληγε στο να το παρατήσω. Κι αυτό διότι οι πολλές παράμετροι που είχες να αντιμετωπίσεις ήταν υπεραρκετές για μένα. Δεν είχα και δεν ήθελα να διαθέσω χρόνο στο να μάθω να παίζω ένα παιχνίδι. Ήθελα απλά να ΠΑΙΞΩ. 

 

Όταν είδα τα δοκιμαστικά παιχνίδια στην Ε3 σκέφτηκα ότι αυτό το παιχνίδι είναι κατασκευασμένο για μένα. Κι αυτό γιατί οι σχεδιαστές του στην Petroglyph έχουν την ίδια φιλοσοφία με μένα. Δεν είναι τυχαίο καθώς ουσιαστικά μεγάλωσα παίζοντας τα παιχνίδια τους. Είναι μια αμφίδρομη σχέση, το να σχεδιάζουν κάτι το οποίο μου αρέσει, και να καταλήγει το θέμα στο να σχεδιάζουν κάτι για να μου αρέσει. Και δεν είμαι ο μόνος, έχω την εντύπωση.

Ουσιαστικά, απέβαλαν όλα αυτά τα υπερβολικά στοιχεία που κατακλύζουν τα μοντέρνα RTS, κρατώντας τα βασικά. Σήμερα, τα περισσότερα παιχνίδια απαιτούν να κρατάς στατιστικά (κυριολεκτικά ή μεταφορικά) παρά να σου προσφέρουν κάτι άμεσο και διασκεδαστικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι είναι μια απλή αντιγραφή 90s αισθητικής. Όλοι οι gamers, ακόμη κι εγώ, έχουμε εξελιχθεί και θέλουμε κάτι παραπάνω σίγουρα.

Η λύση σε αυτό το παζλ ήταν πολύ απλή. Σαν να κοιτάς την δομή ενός κρεμμυδιού. Το παιχνίδι εξελίσσεται σε στρώματα, και πάντα πρέπει να σκέφτεσαι το παρακάτω.

Η αρχή κλασσική, στήνεις την αρχική βάση και αναζητάς μια πηγή εισοδήματος (Catalyst). Αργότερα, όταν έχεις τα απαραίτητα υλικά, αρχίζεις και ψάχνεις τρόπους άμυνας. Το ανάγλυφο της περιοχής σε ωθεί να εξαπλωθείς, ώστε να δώσεις ενέργεια προς κατευθύνσεις πιθανές για τον εχθρό να επιτεθεί. Μόλις θεωρήσεις ότι η άμυνα σου είναι σωστή, πρέπει να αναπτύξεις στρατό. 

Μετά τις πρώτες μονάδες όμως, η πηγή Catalyst αρχίζει να στερεύει. Τι κάνεις; Πρέπει να ψάξεις αλλού. Κοιτώντας λίγο πιο μακριά από την βάση σου βρίσκεις νέα πηγή. Αναπόφευκτα, πρέπει να επεκταθείς. Αρχίζοντας να χτίζεις τα κτίρια που θα βοηθήσουν να αποκτήσεις περισσότερο Catalyst, δέχεσαι την πρώτη επίθεση από μια μικρή ομάδα του εχθρού. Και εδώ είναι το μυστικό.

Το πρότυπο AI προσαρμόζεται. Δεν είναι στάσιμο. Βλέποντας ότι αντιμετωπίζεις και εξουδετερώνεις την ελάχιστη απειλή, αρχίζει να ψάχνει την βάση σου. Είσαι σίγουρος ότι θα μπορέσεις να αμυνθείς;

Σε λίγα λεπτά λαμβάνεις μηνύματα ότι η βάση δέχεται επίθεση. Η αναγνώριση έχει ξεκινήσει. Μια ελαφρώς μεγαλύτερη δύναμη του εχθρού επιτίθεται στις άμυνες σου. Έχεις τους πόρους να αναπτύξεις μεγαλύτερες μονάδες; Να επισκευάσεις τα κτίρια σου;

Η επίθεση ήταν δαπανηρή και το Catalyst που σου απομένει είναι αρκετό για να χτίσεις κάποια τείχη. Πίσω από τα τείχη οι μονάδες σου μπορούν να επιτεθούν, ο εχθρός όμως δεν μπορεί, πρέπει να τα καταστρέψει πρώτα. Όμως το Catalyst δεν είναι αρκετό για πλήρη περίμετρο και αφήνεις κάποια κενά. Μέσα στην ένταση της μάχης έχεις αφήσει την εξέλιξη των μονάδων και προσπαθείς να αμυνθείς με ποσότητα και όχι ποιότητα.

Όλο αυτό το διάστημα ο εχθρός σε κρατάει απασχολημένο και έχει επεκταθεί. Το εισόδημα του αποφέρει μια μεγάλη δύναμη η οποία βρίσκεται μπροστά στην πύλη της βάσης σου.  Το τέλος είναι κοντά. Δυστυχώς σε μερικά λεπτά δεν θα έχει μείνει τίποτα όρθιο. Έχασες.

Τι έκανες λάθος; Ποιο ήταν αυτό που σε έκανε να φτάσεις στο σημείο να τα χάσεις όλα; Την επόμενη φορά τι θα ήταν αυτό που θα άλλαζες στην στρατηγική σου ώστε να νικήσεις; και είσαι τόσο σίγουρος ότι θα πετύχει; ή μήπως το ΑΙ θα σε προλάβει και πάλι;

Ανδρέας Αμανατίδης created a blog entry 5 years ago

Grey Goo: Part 2 Gameplay και Beta Units

Όπως είχα πει στο προηγούμενο μέρος, σήμερα θα πω μερικά πράγματα για το Gameplay και θα παρουσιάσω και τα Units της Faction Beta. Συγνώμη αν κουράσει πολύ, θα είναι αρκετά μεγάλο ποστ, αλλά θα ήθελα να έχω 2 μέρη για κάθε Faction, Units και Buildings αντίστοιχα.

Ανδρέας Αμανατίδης created a blog entry 5 years ago

Grey Goo: Back to the Basics through Evolution Part 1

Θα ξεκινήσω μια σειρά από Insiders για το παιχνίδι Grey Goo που αναμένεται να κυκλοφορήσει στο Q4 του 2014, ίσως Νοέμβριο. Για αρχή τα βασικά.

Όσοι παίζουν Real Time Strategy έχουν προσέξει το κενό που άφησε η διάλυση της Westwood από την ΕΑ στο πλαίσιο του RTS με την μορφή που είχε θέσει η εταιρία. Η αναζωογόνηση του σκηνικού στο είδος έρχεται από την αναμορφωμένη Westwood, χρόνια πλέον γνωστή ως Petroglyph

Μετά από συμπαθητικές προσπάθειες και πειραματισμούς επιστρέφει στα παλιά καλά λημέρια, δημιουργώντας το Grey Goo.

Ο πόλεμος εξελίσσεται.

500 χρόνια αφότου οι άνθρωποι έφυγαν από την Γη, 3 πλευρές προσπαθούν να αποκτήσουν τον έλεγχο του πλανήτη Ecosystem 9. Οι άνθρωποι, οι Beta και οι Goo. Ο παίκτης αναλαμβάνει να ελέγξει μια από τις factions του παιχνιδιού, παίζοντας campaign ή εναντίον άλλων παικτών μέσω Steam ή LAN.

Το βασικό concept του παιχνιδιού είναι να προσφέρει στους παίκτες το παλιό στυλ gameplay που γνωρίσαμε μέσα από την Westwood, προσφέροντας όμως κάτι καινούριο.

Τέλος του Part 1. Στο επόμενο θα σας πω λίγα πράγματα για το Gameplay και θα σας παρουσιάσω τα βασικά Units του faction Beta.

Ανδρέας Αμανατίδης created a blog entry 6 years ago

H Nintendo κλείνει τις online δυνατότητες στο Wii και το DS

Τέλος φαίνεται να βάζει η Nintendo στην online δυνατότητα του Wii και του DS, μέχρι τις 20 Μαΐου 2014.

Πιο συγκεκριμένα, ενώ τα online store θα παραμείνουν, οι δυνατότητα online παιχνιδιού και βαθμολογίας (leaderboard) θα πάψουν να λειτουργούν.

ΗPΗ ανακοίνωση έχει ως εξήςP

Από τις 20 Μαΐου 2014, η υπηρεσία Nintendo Wifi Connection δεν θα είναι διαθέσιμη, και ως αποτέλεσμα δεν θα είναι δυνατή η χρήση των online υπηρεσιών του Nintendo DS/DSi και Wii, όπως το online παιχνίδι, το matchmaking και τα leaderboards.

Το Wii Shop Channel και το Nintendo DSi Shop δεν θα επηρεαστούν από αυτό, και θα είναι προσβάσιμα και μετά τις 20 Μαΐου.

Η κίνηση αυτή, αφορά το software και όχι το hardware, καθώς δεν θα είναι δυνατή η χρήση του ούτε αν έχετε 3DS κονσόλα και παιχνίδια DS.

Επηρεάζεται ένας μεγάλος αριθμός παιχνιδιών και στις δυο κονσόλες, από το Mario Kart, το Smash Bros. μέχρι το Pokemon.P

Η πλήρης λίστα με τις υπηρεσίες που κλείνουν είναι η παρακάτω:P

  • Internet ChannelP
  • Nintendo DS BrowserP
  • Nintendo DSi BrowserP
  • Nintendo DSi ShopP
  • Nintendo Wi-Fi Connection Pay & PlayP
  • Wii Shop ChannelP
  • YouTubeP

Notification