Featured
Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς (Blood King)
Experience: 3855 (221 points to next level)

 
600
3 days ago
NBA Live 19 3 days ago

Διεκδικώντας τον τίτλο του MVP στα φετινά Sports.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990 η σειρά NBA Live περιέκλειε τα καλύτερα games με θέμα το μπάσκετ που είχαμε παίξει ποτέ, και τα είχαμε παίξει όλα ξεκινώντας από τις κινούμενες... τελίτσες των Double Dribble και Two – on – Two. Θυμόμαστε σαν να έγιναν χθες τις ανελέητες μάχες που δίναμε με τους φίλους που καλούσαμε στο σπίτι μας. Αγώνες γεμάτοι σασπένς όπου το αποτέλεσμα κρινόταν συχνά στο τελευταίο καλάθι, με ένα σουτ απελπισίας. Οι υπέροχες εμπειρίες που συνδέσαμε με τα NBA Live ανέβασαν την συναισθηματική τους αξία στα ύψη αλλά η κυριαρχία τους άρχισε να ξεθωριάζει με τον ερχομό της νέας χιλιετίας και την εμφάνιση των NBA 2K.

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις δύο κορυφαίες φίρμες κράτησε αρκετά χρόνια και εξελίχθηκε σε πανηγυρική νίκη των NBA 2K στις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας. Από το 2014 η EA ανανέωσε τις προσπάθειές της για αναβίωση και αναβάθμιση της σειράς NBA Live με ολοένα και μεγαλύτερη επιτυχία. Είχαμε μεγάλες ελπίδες για το φετινό NBA Live 19. Περιμέναμε να δούμε τους “άσσους” που είχε κρυμμένους στο μανίκι της η EA μπας και φρενάρει τον καλπασμό των NBA 2K σε πωλήσεις και δημοφιλία. Η έκπληξη μας όταν διαπιστώσαμε ότι το NBA Live 19 είναι ο καλύτερος τίτλος της σειράς και ένα βήμα πριν συντρίψει ποιοτικά τον μακροχρόνιο αντίπαλό του, περιγράφεται με λόγια που ξεχειλίζουν από πώρωση στην συνέχεια.

nba live 19 2

Στο τέλος θα ξεχωρίσει μόνο ένας
Το NBA Live 19 διαθέτει έναν ικανοποιητικό αριθμό modes για να δοκιμάσουμε τις ικανότητές μας, ανάμεσά τους όμως παίρνει γρήγορα “κεφάλι” το The One. Πρόκειται για την ναυαρχίδα του τίτλου, ένα mode που φιλοξενεί σωρεία άλλων modes και τον χαρακτήρα που επιλέγουμε να μας εκπροσωπήσει σε αυτά. Η δυνατότητα δημιουργίας πολλών χαρακτήρων και η εναλλαγή τους ανά πάσα στιγμή μας ευνόησε στο να δοκιμάσουμε τις ικανότητες μας σε θέση guard, forward και center αντίστοιχα. Αξίζουν ηχηρές επευφημίες στην EA για την εισαγωγή των playstyle και icons που οδηγούν τον παίκτη μας στο να εξειδικευτεί σε συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού. Σε παλαιότερα NBA games, μπορούσαμε να δαπανήσουμε τα xp που κερδίζαμε στον αγωνιστικό χώρο και να μεταμορφώσουμε τον χαρακτήρα μας σε all around player. Όσο και αν μας άρεσε όταν ο center μας βομβάρδιζε το αντίπαλο καλάθι με τρίποντα, το σκηνικό κατέληγε σε ενοχλητική ομοιομορφία των παικτών ανεξαρτήτου θέσης. Στο NBA Live 19 ο guard είναι guard, o forward, forward και ο center, center. Η κάθε θέση έχει τα δικά της bonuses, λάμπει σε συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού.

Αφού επιλέξαμε την πορεία των παικτών που δημιουργήσαμε, εισήλθαμε σε ένα στατιστικό παράδεισο που μας συνάρπασε όσο ένα RPG ή ένα Strategy στο οποίο διαχειριζόμαστε απειράριθμους πόρους. Πατάμε από περιέργεια πάνω σε ένα εικονίδιο με όνομα objectives και αντικρίζουμε ένα κατεβατό από άθλους τους οποίους σκοπεύαμε ούτως ή άλλως να εκτελέσουμε. Υπήρξε περίπτωση οι παίκτες μας να μην καρφώσουν, πετύχουν τρίποντα, κλέψουν, ταπώσουν και αρπάξουν rebounds χιλιάδες φορές; Φυσικά και όχι αλλά τα objectives μας προσφέρουν ένα επιπλέον κίνητρο για να δράσουμε, το κέρδος σε ψηφιακό νόμισμα.

http://www.youtube.com/watch?v=QQU-wqldXzk

Γεμάτοι χαρά φεύγουμε από τα objectives και μετακινούμαστε στα στατιστικά του παίκτη μας όπου μας περιμένει νέα... πηγή ευτυχίας. Ο μπασκετμπολίστας μας έχει ένα μικρό αριθμό από skills που αυξάνεται ολοένα με το που ανεβαίνει σε προκαθορισμένα επίπεδα. Η απόδοσή του στους αγώνες και η βελτίωση των στατιστικών του είναι “συγκοινωνούντα δοχεία”. Αποδίδοντας καλά στο παρκέ, μαζεύει πολλά xp, ανεβαίνει level, προσθέτει skill points στα σημαντικότερα skills και οι αυξημένες του ικανότητες οδηγούν σε κορυφαίες επιδόσεις. Εκτός από τα skills αντιλαμβανόμαστε ότι τα xp πάνε και στην κατηγορία icon που έχουμε επιλέξει. Ανοίγοντας την θολώνουμε από το φούσκωμα των στατιστικών, τις χαρακτηριστικές κινήσεις διάσημων παικτών και τα αθλητικά αξεσουάρ που μας περιμένουν εκεί. Η στατιστική μας λαγνεία δεν ικανοποιήθηκε όμως ούτε με τα παραπάνω γι’ αυτό και τρέξαμε στα traits, μια επιπλέον κατηγορία παραμετροποίησης του παίκτη μας. Η λίστα τους είναι σαν περγαμηνή τεσσάρων μέτρων. Αυτό που μας ενθουσίασε περισσότερο δεν είναι ο μεγάλος αριθμός τους αλλά οι στόχοι που πρέπει να πετύχουμε για να τα ξεκλειδώσουμε.

Ομάδες σφάζονται για το χατήρι της στρογγυλής θεάς
Πρώτη φορά στην μακροχρόνια καριέρα μας σε μπασκετικούς τίτλους αισθανθήκαμε σαν αρχαίοι μονομάχοι παίζοντας τα modes court battles και streets world tour του NBA Live 19. Στο πρώτο μπαρκάρουμε για ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο, πατώντας γερά από γήπεδο σε γήπεδο, συντρίβοντας τις ομάδες που συνέθεσαν χιλιάδες users και κατακτώντας την εν λόγω “αρένα” με την αξία μας. Στο τεράστιο και άκρως ανταγωνιστικό τοπίο του court battles, οι αντίπαλοι users εποφθαλμιούν εξίσου το γήπεδο μας και επιτίθενται με μανία θέλοντας να το κατακτήσουν. Για να τους εμποδίσουμε έχουμε δύο όπλα στην διάθεσή μας, μια ομάδα με παίκτες - αστέρια και τους κανόνες της συμπλοκής τους οποίους θέτουμε εμείς. Το χτίσιμο της ομάδας εξαρτάται από τα κατορθώματά μας σε όλα τα modes του The One, του βασικού mode, του ένδοξου single player campaign.

nba live 19 3

Νικώντας στα υπαίθρια γήπεδα του street court ανά την Υφήλιο, ξεκλειδώνουμε τιτάνιους μπασκετμπολίστες σαν τους Allen Iverson, Vince Carter και Tony Parker και τους εντάσσουμε στο προσωπικό μας roster. Μαζεύοντας ψηφιακό χρήμα και hype από κάθε mode, αγοράζουμε γνωστά ονόματα του αντρικού και του γυναικείου μπάσκετ από το in game store, καλύπτοντας τις θέσεις της ομάδας που είναι γεμάτες μετριότητες. Η ανάπτυξη της ομάδας μας είναι το πιο ισχυρό κίνητρο για να ασχοληθούμε με το NBA Live 19 επί εκατοντάδες ώρες. Παρατηρώντας την να δυναμώνει δοκιμάζουμε έντονη ευχαρίστηση νικώντας ολοένα και δυσκολότερους αντιπάλους σε όλα τα modes. Την ίδια ώρα οι έμπειροι παίκτες μας τσακίζουν τους ταλαίπωρους users που επιθυμούν να κατακτήσουν το γήπεδο μας στο court battles, ενισχύοντας το prestige μας στην παγκόσμια κοινότητα.

Η παγκόσμια κοινότητα μας περιμένει για να της δείξουμε τις ικανότητές μας και να διασκεδάσουμε μαζί με τους φίλους του NBA Live 19 σε όλη την Γη. Τρεις μικρές μπάρες στο κάτω μέρος της οθόνης καταγράφουν την δημοσιότητα που έχουν συγκεντρώσει τα κατορθώματά μας σε επίπεδο καριέρας, court και live αγώνων. Έχουμε ανάγκη να είναι γεμάτες και οι τρεις μπάρες γιατί, ανά επίπεδο που ανεβαίνουν, αποκτούμε crates με νέους παίκτες και εξοπλισμό. Τα career και court ανεβαίνουν εύκολα αλλά τι γίνεται με τα live events; Έχουμε αρκετούς φίλους που κατέχουν το NBA Live 19 και θέλουν να παίξουν μαζί μας ενάντια σε άλλες ομάδες ή να αναμετρηθούμε σε ιδιωτικό γήπεδο; Ακόμα και αν η απάντηση είναι αρνητική, συναντήσαμε άφθονους επίδοξους συμπαίκτες και αντιπάλους στους servers της EA οι οποίοι χαρακτηρίζονται από μεγάλη σταθερότητα. Βουρ στα live run και live events λοιπόν για online συγκινήσεις.

Οι παίκτες και η δράση μας συναρπάζουν τόσο πολύ ώστε, μερικές φορές, τα χέρια μας αφήνουν το χειριστήριο και σουτάρουν αόρατη μπάλα σε αόρατο καλάθι.

Η αύξηση του live run hype είναι ένας από τους λόγους που επιλέγουμε να ξανοιχτούμε στον διαδικτυακό ωκεανό. Ένας δεύτερος θα ήταν η ανάγκη μας για δύσκολους αντιπάλους που θα οδηγήσουν σε αξέχαστα ματς αν η τεχνητή νοημοσύνη δεν ήταν δαιμονισμένα υψηλή. Την επίθεση μας υποδέχεται πάντα μια οργανωμένη άμυνα η οποία αλλάζει θέσεις και πιέζει αδιάκοπα τον παίκτη που χειρίζεται την μπάλα. Δεν βρίσκουμε εύκολα διεξόδους, είμαστε αναγκασμένοι σε αδιάκοπη κίνηση και τα περισσότερα σουτ εκτελούνται υπό πίεση. Το A.I. διεξάγει δυνατές επιθέσεις με καλό control της μπάλας, αλληλοβοήθεια ανάμεσα στους συμπαίκτες και μεγάλη ευκολία προσέγγισης της στεφάνης για καρφώματα και layups. Είμαστε μόνιμα στην τσίτα όταν αμυνόμαστε, κυνηγάμε τον παίκτη που μας έχει ανατεθεί εμποδίζοντας την μπάλα να φτάσει στα χέρια του, πηδάμε για rebound και τάπα, ενίοτε του βουτάμε την μπάλα μέσα από τα χέρια. Τα λάθη του A.I. είναι λιγοστά, μετρημένα στα δάχτυλα.

Gameplay επικεντρωμένο στην ουσία του αθλήματος
Μας... πόνεσε λίγο η απουσία ενός προγράμματος με βάρη και λοιπές ασκήσεις που ακολουθούν οι μπασκετμπολίστες βελτιώνοντας τις επιδόσεις τους, χαρακτηριστικό που αγαπήσαμε στο τελευταίο NBA 2K. Στο NBA Live 19 οι ασκήσεις έχουν την μορφή ενός ολοκληρωμένου tutorial που μας καθοδηγεί βήμα προς βήμα στα μυστικά του μπάσκετ. Τα drills είναι ο πρώτος μας σταθμός προτού σαλπάρουμε για μια λαμπρή καριέρα στο άθλημα, τα όσα μαθαίνουμε εκεί μας καθιστούν αποτελεσματικότερους στο παρκέ.

nba live 19 4

Τον δρόμο της ανύπαρκτης προπόνησης ακολουθεί κατά πόδας και το σενάριο, γεγονός που δεν μας πείραξε διόλου όμως. Το NBA Live 19 επικεντρώνεται στην ιστορία που γράφεται μέσα στο γήπεδο από τις πράξεις μας και όχι σε ένα σερί από cinematics που ασχολούνται με συνεντεύξεις τύπου, διαφημιστικά κόλπα και την καθημερινή ρουτίνα των αθλητών. Οι χαρακτήρες που συνθέτουμε χτίζουν την μπασκετική τους υπόσταση από τον ένα αγώνα στον επόμενο δυναμώνοντας τα στατιστικά τους. Ενίοτε συνομιλούν με διάσημους αθλητές και μέλη του αθλητικού τύπου. Ένα κατεβατό από ερωταποκρίσεις καταλήγουν σε χρηματικές απολαβές και αύξηση του hype, πολύτιμους πόρους δηλαδή που δαπανούμε στην εξαγορά νέων αθλητών για την ομάδα που υπερασπίζεται το προσωπικό μας γήπεδο.

Ο μετρητής του σουτ είναι κλάσης ανώτερος από τον αντίστοιχο του NBA 2K. Το μέγεθος του φαντάζει λίγο υπερβολικό αλλά μας δίνει τον χρόνο να υπολογίσουμε σωστά το πότε θα απελευθερώσουμε το σχετικό button από την πίεση του αντίχειρά μας. Μας δυσκολεύει λίγο στα off balance jump shots γιατί αργεί να εμφανιστεί και εμείς, έχοντας συνηθίσει να τον βλέπουμε αμέσως μόλις πιέζουμε το shot button, ενδέχεται να αποσυντονιστούμε και να σουτάρουμε “τούβλο”. Σε καρφώματα και layups ο μετρητής του shot είναι άφαντος, σωστά κατά την άποψή μας γιατί προτιμούμε η επιτυχία μιας προσπάθειας σε απόσταση αναπνοής από το στεφάνι, να βασίζεται αποκλειστικά στο ποσοστό του dunk και του layup, ώστε η προσοχή μας να εστιάζεται στο πωρωτικό animation.

nba live 19 5

Η υπερταχεία της πώρωσης που ονομάζεται NBA Live 19 έχει δύο ακόμα σταθμούς πέραν της φαντασμαγορίας του The One. Το ultimate team μας προσκαλεί να φτιάξουμε μια ομάδα γεμάτη με παίκτες που αποκτούμε ανοίγοντας πακέτα με in game χρήματα. Αυτά κερδίζονται χύνοντας κουβάδες ιδρώτα στα γήπεδα. Μπροστά μας παρατάχθηκαν πολλές ομάδες με κορυφαίους rookies και καταξιωμένα αστέρια του αθλήματος τους οποίους αντιμετωπίσαμε ως ίσος προς ίσο. Η διαχείριση των λιγοστών αρχικά και ολοένα αυξανόμενων πόρων μας εξελίχτηκε σε ένα συναρπαστικό πάρε δώσε που απαιτούσε αρκετή σκέψη. Οι μικροσυναλλαγές επιτρέπονται σε περίπτωση που θέλουμε να επιταχύνουμε την διαδικασία ανάπτυξης της ομάδας αλλά δεν επιβάλλονται ποτέ, ούτε είναι αναγκαίες.

Το franchise mode μας άρεσε περισσότερο από το ultimate team. Η επιλογή οποιασδήποτε ομάδας του NBA και η καθοδήγησή της στο πρωτάθλημα θεωρητικά δεν θα μας έλεγε πολλά πράγματα μετά από τόσα θαυμαστά που παίξαμε, εκτός και αν ανήκουμε στους φανατικούς οπαδούς της. Η μπασκετική δυναστεία που κινήσαμε να δημιουργήσουμε εξελίσσεται σε τρομερά εθιστική διαδικασία εξαιτίας των ευκαιριών ανάπτυξης της ομάδας. Οι ανταλλαγές παικτών και οι χρηματικές προσφορές σε ηχηρά ονόματα χωρίς συμβόλαιο μας έκαναν να αισθανθούμε σαν μάνατζερ της ομάδας. Συνειδητοποιώντας ότι οι παίκτες μας μπορούν να τραυματιστούν ανά πάσα στιγμή, κρύος ιδρώτας μας έλουζε κάθε φορά που ένα αστέρι μας έκανε επικίνδυνο κάρφωμα ή έτρωγε φάουλ που άγγιζε τα όρια της... αλητείας. Αφού ρυθμίσαμε τον χρόνο συμμετοχής του κάθε παίκτη μας ξεχωριστά διαπιστώσαμε με μεγάλη μας χαρά ότι όλοι οι παίκτες μπορούν να ενισχυθούν στο μάξιμουμ. Το μέσο της ενδυνάμωσης είναι τα upgrade points που καθαρίζουν με τις προσπάθειές τους στο γήπεδο, όσο καλύτερα παίζουν τόσα περισσότερα upgrade points έχουν προς ξόδεμα. Ακόμα και ένας παίκτης με 90+% rating μπορεί να βελτιωθεί στα σουτ, στις τρίπλες, στα κλεψίματα.

nba live 19 6

Υποκλινόμαστε στις ευρύτατες γνώσεις ψυχολογίας των ανθρώπων της EA. Οι δημιουργοί του NBA Live 19 σχεδίασαν μια εφαρμογή στο κινητό η οποία επιτρέπει την “σάρωση” του προσώπου μας και την μεταφορά των χαρακτηριστικών του στο in game avatar που φτιάξαμε. Κλινικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η ομοιότητα του avatar με τα φυσικά μας χαρακτηριστικά, όσο μικρή και αν είναι, αυξάνει κατακόρυφα την απορρόφησή μας στο game καθώς και την απόλαυση που αποκομίζουμε. Κατά συνέπεια, αν θέλουμε να αντλήσουμε το μέγιστο ποσοστό ευχαρίστησης από το NBA Live 19 ή ακόμα και να νιώσουμε έντονα την ανάγκη να παίξουμε μπάσκετ με τους φίλους μας, η χρήση της εφαρμογής που αναφέραμε είναι μονόδρομος.

“Γοργόνες” και μπάλες
Το γυναικείο NBA είναι μια φρέσκια προσθήκη στο παγκόσμιο μπασκετικό πανόραμα η οποία μετρά κάτι περισσότερο από 20 χρόνια ζωής. Το WNBA υπολείπεται σε μέγεθος (μικρότερη σεζόν, λιγότερες ομάδες, χαμηλότερο budget) από το ανδρικό πρωτάθλημα αλλά δεν παύει να αποτελεί το όνειρο αμέτρητων γυναικών και το αγαπημένο θέαμα πολλών χιλιάδων ατόμων. Ένα μεγάλο εύγε στην EA που επιτρέπει την δημιουργία γυναικείου avatar στο NBA Live 19 και ικανοποιεί τις γυναίκες gamers αλλά και όλους εμάς που λατρεύουμε το ωραίο φύλο και θέλουμε ενίοτε να κουμαντάρουμε όμορφα avatars. Η διασκέδαση κορυφώνεται όταν συνθέτουμε ομάδες με άντρες και γυναίκες. Το παρκέ μετατρέπεται σε πεδίο μάχης ανάμεσα στα δύο φύλα και ένα σωρό εκπληκτικές προσπάθειες από τις δύο πλευρές μας υποχρεώνουν να ζητωκραυγάζουμε. Το NBA Live 19 βρίσκεται στην σωστή πορεία λοιπόν αλλά δεν κατάφερε να την ολοκληρώσει. Το γυναικείο avatar μας δεν μπορεί να λάβει μέρος στο γυναικείο πρωτάθλημα και, ο μόνος τρόπος για να ανιχνεύσουμε την ποιότητα των γυναικείων ομάδων, είναι να παίζουμε διαδοχικούς αγώνες επιλέγοντας μια προς μια τις ομάδες του WNBA, αποκομμένους από βαθμολογία και κατάταξη.

http://www.youtube.com/watch?v=LJm6EgDXZfs

Το μυαλό μας πήρε φωτιά από την θάλασσα των αριθμών στην οποία κολυμπούσαμε κάθε λεπτό του NBA Live 19 αλλά δεν παρέλειψε να εκτιμήσει την ενσωμάτωση του συστήματος real player motion στο μπασκετικό δημιούργημα της EA. Το όνομά του τα λέει όλα, είναι ένα εκπληκτικό σύστημα που αποδίδει τέλεια τα animations των χαρακτήρων. Οι παίκτες μας κινούνται με την χάρη, την επιδεξιότητα, την δύναμη των πραγματικών μπασκετμπολιστών. Παίζουν την μπάλα στα δάχτυλα, εκτελούν άλματα που αψηφούν την βαρύτητα, τα layups τους είναι τόσο περίτεχνα που μας ζάλισαν. Χαιρόμαστε να σουτάρουμε και να κινούμαστε στον χώρο με τα άψογα μοντέλα των χαρακτήρων μας. Το likeness των προσώπων είναι πολύ κοντά στους αληθινούς παίκτες και τα κορμιά έχουν σχεδιαστεί ώστε να ξεχωρίζουν από το ύψος, τα τατουάζ και το μυικό σύστημα. Η ζωντάνια που κυριαρχεί μέσα στο γήπεδο επεκτείνεται και στο κοινό. Ένας παίκτης μας, στην προσπάθεια να σώσει την μπάλα, έπεσε πάνω σε θεατή σπρώχνοντάς τον και ο θεατής αντέδρασε επιχειρώντας να τον αποκρούσει.

Στεκόμαστε με τις ώρες μαγεμένοι από τα εκπληκτικά animations και το υπέροχο σώου που δίνουν οι παίκτες μας στο γήπεδο. Γουστάρουμε να ακούμε τις φωνές τους να παροτρύνουν τους συμπαίκτες, να δίνουν οδηγίες, να επευφημούν τις καλές προσπάθειες την ώρα που οι ζητωκραυγές του κοινού δονούν τον χώρο. Οι νέοι σχολιαστές των αγώνων, Ed Cohen και Jay Williams, δεν σταματούν να φλυαρούν για την δράση που εξελίσσεται. Τα σχόλια τους έχουν την απαραίτητη χιουμοριστική διάσταση αλλά παρέχουν και ένα σωρό χρήσιμες πληροφορίες για τους παίκτες, τροφοδοτώντας μας με πολύτιμες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις για το άθλημα. Εκείνη την στιγμή της απόλυτης ακουστικής ικανοποίησης αναρωτιόμαστε τι ρόλο βαράει αυτή η κακοφωνία που οι δημιουργοί του game αποκαλούν soundtrack. Αρκούν μερικά λεπτά ακούσματος της hip hop, rap... μαπ και δεν ξέρουμε τι άλλο μουσικής για να ανακατευτεί το στομάχι μας. Όποιος δεν αγαπάει τα συγκεκριμένα είδη θα απενεργοποιήσει την μουσική άμεσα προτού σπάσουν τα νεύρα του.

nba live 19 7

Το game που σκοτώνει την βαρεμάρα
Η εμπειρία των πρόσφατων NBA 2K μας έκανε απαιτητικούς σαν αριστοκράτες την εποχή που μεσουρανούσε η Βασιλεία. Δεν περιμέναμε το NBA Live 19 να κοντράρει την αντίπαλη σειρά και όμως τα κατάφερε. Η ενσωμάτωση του real player motion οδηγεί σε φαντασμαγορικές προσπάθειες τους παίκτες των ομάδων και μας κάνουν να λιώνουμε στην απόλαυση. Το σύστημα προόδου του χαρακτήρα που δημιουργούμε αλλά και των ομάδων μας στα υπόλοιπα modes είναι το πληρέστερο που έχουμε παίξει σε Sports. Άφθονα παρακλάδια skills και traits περιμένουν να τα αναπτύξουμε κερδίζοντας εκατομμύρια xp με τις ενέργειές μας.

Βλέποντας τα νούμερά μας να ανεβαίνουν, παίζουμε σαν δαιμονισμένοι θέλοντας να τα πολλαπλασιάσουμε και ο κύκλος “αγώνας – ξόδεμα των xp” διαρκεί για εκατοντάδες ώρες. Ο χειρισμός είναι πολύ εύκολος και προσιτός για όλους, τον διακρίνει μια arcade ελαφρότητα. Εύκολα σουτάρουμε, ευκολότερα αμυνόμαστε και τσακίζουμε τις επιθέσεις της αντίπαλης ομάδας. Πολλές φορές στεκόμαστε με κόκκινα μάτια μπροστά στην τηλεόραση, το σώμα πτώμα στην κούραση, το μυαλό ξεχειλισμένο από ευτυχία και ένα χαμόγελο στα χείλη με την σκέψη ότι τα 70 ευρώ που δώσαμε για να το αγοράσουμε έπιασαν τόπο.

Θετικά:
- Άφθονη διάρκεια χάρη στο πλούσιο περιεχόμενο
- Άνετος χειρισμός και εύκολη εκτέλεση όλων των κινήσεων
- Μεγαλειώδες animation
- Εισαγωγή ομάδων και παικτριών του WNBA
- Εφαρμογή που “κολλάει” τα χαρακτηριστικά μας στο avatar
- Το voice acting περιλαμβάνει χιούμορ και χρήσιμες γνώσεις
- Σταθεροί servers και πολλοί συμμετέχοντες στο multiplayer

Αρνητικά:
- Απαίσιο soundtrack
- Δεν περιέχει ολόκληρο το πρωτάθλημα WNBA
- Μικροσυναλλαγές

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5

Η σειρά NBA Live αυξάνει αισθητά την ποιότητά της.

Γιάννης Μοσχονάς

2 weeks ago
Shenmue I & II 2 weeks ago

Ryo, ο ανίκητος πολεμιστής του Ζίου Ζίτσου.

Μέσα στις καλύτερες πλατφόρμες για Video Games που έχουμε τιμήσει στην μακρά μας πορεία, το Dreamcast κατέχει ξεχωριστή θέση. Στην εν λόγω κονσόλα της Sega λιανίσαμε ένα σεβαστό αριθμό πρωτότυπων τίτλων. Σφάξαμε zombies, αποτρόπαιους υπηρέτες των σκοτεινών δυνάμεων, τρομοκράτες και ένα σωρό ψηφιακούς εχθρούς που μας άφησαν πολλές ευχάριστες αναμνήσεις. Μεταξύ των δεκάδων ωρών δράσης που αντλήσαμε από το Dreamcast, ίσως οι πλέον ευχάριστες να είναι όσες δαπανήσαμε στα Shenmue. Τα φιλόδοξα δημιουργήματα του Yu Suzuki, του game designer στον οποίο οφείλουμε κάθε τίτλο της Sega με την λέξη Virtua εντός του, διέθεταν μια επικότητα που δεν είχαμε συναντήσει σε άλλο τίτλο μέχρι τότε. Ο πρωταγωνιστής είναι ένας νεαρός με αδάμαστο πνεύμα και εξαιρετικές ικανότητες αυτοάμυνας με τον οποίο ταυτιστήκαμε σε δευτερόλεπτα, κάνοντάς τον πρότυπο, θέλοντας να του μοιάσουμε.

Η ιστορία είναι σκηνοθετημένη σαν blockbuster όπου οι λήψεις έγιναν με μεγάλη φροντίδα προκειμένου να αιχμαλωτίσουν τα συναισθήματα των ηρώων, το status τους και την περιπλοκότητα του κόσμου που τους περιβάλλει. Η δράση, τα mini games και τα νοσταλγικά μας ταξίδια σε χρυσούς τίτλους της Sega όπως το Space Harrier, συμπλήρωσαν ένα ακαταμάχητο πακέτο. Το τεράστιο κόστος των Shenmue δεν καλύφθηκε ποτέ από τις πωλήσεις, δημιούργησε όμως ένα στρατό οπαδών που ανυπομονούσαν να δουν τον Ryo Hazuki ξανά εν δράση. Το τρίτο μέρος του επικού ταξιδιού αναμένεται εντός του 2019. Μέχρι τότε είναι ευκαιρία για όσους έχουμε παίξει τα Shenmue να θυμηθούμε τι μας τράβηξε τόσο πολύ σε αυτά παίζοντας τα Shenmue i & ii, την καλογυαλισμένη έκδοσή τους για μηχανήματα νέας γενιάς.

shenmue i ii 1

Σαν το παλιό, καλό κρασί
Έχουμε αναλύσει διεξοδικά την ποιότητα των δύο games στις περασμένες παρουσιάσεις μας (εδώ και εδώ) συνεπώς θα σταθούμε τώρα κυρίως στην εντύπωση που μας προκάλεσαν παίζοντας τα ξανά μετά από σχεδόν μια εικοσαετία. Η χαρά της εξερεύνησης όλων των χώρων, της συνομιλίας με κάθε NPC, της αναζήτησης στοιχείων που μπορούν να μας βοηθήσουν είναι αναλλοίωτη και εξίσου έντονη με την εποχή που τα πρωτοπαίξαμε. Οι περισσότεροι χαρακτήρες έχουν κάτι ενδιαφέρον να πουν αλλά και όταν δεν έχουν, η παρατήρηση των καθημερινών δραστηριοτήτων τους αποκαλύπτει την ζωντάνια του κόσμου στο Shenmue. Μας αρέσει να τους βλέπουμε να πηγαίνουν στις δουλειές τους, να διαλαλούν την πραμάτεια τους, να παίζουν με τα κατοικίδια, να χειρονομούν και να συνδιαλέγονται μπροστά μας.

Φυσικά, η παλαιότητα των games γίνεται αμέσως αισθητή από την έλλειψη αντίδρασης στην παρουσία μας. Οι κάτοικοι των Shenmue μας αντιμετωπίζουν είτε σαν αόρατους ανθρώπους, είτε σαν αόρατα εμπόδια. Μπορούμε να περάσουμε από μπροστά τους τρέχοντας, να... τριφτούμε στα παραδοσιακά και μη φορέματα όμορφων γυναικών και γιαγιάδων, να σταθούμε στην μέση του δρόμου σαν σημαδούρα εμποδίζοντας πεζούς και μηχανάκια. Κανείς δεν μας δίνει σημασία αν δεν αλληλεπιδράσουμε μαζί του, είναι όλοι στην κοσμάρα τους, συνεπώς το A.I. είναι προγραμματισμένο να αντιδρά σε πολύ συγκεκριμένα ερεθίσματα. Ευτυχώς στην μάχη, η τεχνητή νοημοσύνη δείχνει πιο ευέλικτη. Οι αντίπαλοι γνωρίζουν πως να περικυκλώνουν το θήραμά τους και να ψάχνουν την κατάλληλη στιγμή για να χτυπήσουν. Είμαστε σκληρά καρύδια και τους κάνουμε εύκολα λιώμα αλλά τουλάχιστον οι αντιδράσεις και οι τακτικές τους είναι ρεαλιστικές.

http://www.youtube.com/watch?v=TqPr50PxYPQ

Παίζοντας το Shenmue στις κονσόλες του καιρού του δεν μας άρεσε η ταύτιση της κίνησης του ήρωα με τον σταυρό του joypad. Νιώθουμε τον μοχλό απείρως πιο ευέλικτο και για τον λόγο αυτό χαρήκαμε χειριζόμενοι επιτέλους τον Ryo όπως θέλαμε από την αρχή. Αφού έκανε που έκανε την “καλή πράξη” ο δημιουργός των Shenmue, μπορούσε να φτιάξει και την περιστροφή του σώματος του ήρωα ώστε να μην κινείται μονοκόμματα. Ο Ryo πάσχει από ελαφράς μορφής... Resident Evilίτιδα. Το σώμα του περιστρέφεται με την χάρη ενός φορτηγού 500 τόνων, τα μέλη του στρίβουν ένα ένα και με το πάσο τους! Η διαφορά με τα πρώτα Resident Evil είναι το ότι, σε εκείνα εξυπηρέτησε την αίσθηση του τρόμου και του πανικού, ενώ στο Shenmue απλά μας εκνευρίζει.

Η αγάπη και ο σεβασμός μας προς τον Ryo και τα κατορθώματά του σβήνει όποτε συναναστρέφεται το γυναικείο φύλο με την χάρη ενός... βοδιού.

Στις βόλτες μας ως Ryo συναντήσαμε πολλά άτομα με εχθρικές διαθέσεις. Η μανία τους να μας κάνουν κακό θα μας στενοχωρούσε αν δεν μας μάθαινε μια νέα τέχνη, την δημοφιλή στην εποχή μας τέχνη του καθαρισμού προσώπου. Μας διαφεύγει το πόσα πρόσωπα αλητών “καθαρίσαμε” με τις γροθιές και τα παπούτσια μας, ούτε ένας από τους παράνομους πελάτες δεν έφυγε παραπονεμένος από κοντά μας, δηλαδή όρθιος. Οι μάχες έχουν την χάρη των Virtua Fighter, ρευστότητα, ακρίβεια και μεγάλη ποικιλία κινήσεων για να σπάσουμε κορμιά. Η εκτέλεσή τους είναι πανεύκολη με τον μοχλό και οδηγεί σε εντυπωσιακές χορογραφίες μάχης που τις απολαύσαμε το ίδιο με τότε που τις πρωτοπαίξαμε.

Το μυστικό της επιτυχίας του
Είμαστε κυνηγοί των achievements στις κονσόλες μας έτσι δεχτήκαμε με μεγάλη ευχαρίστηση τους άφθονους πόντους που πρόσθεσε το Shenmue I & II στο σκορ μας. Τα κατορθώματα που καλούμαστε να εκτελέσουμε είναι, σε συντριπτικό ποσοστό, συνδεόμενα με το βασικό σενάριο, δηλαδή θα τα εκτελέσουμε στην πορεία μας προς το φινάλε. Τα υπόλοιπα μπορούμε να τα πληροφορηθούμε από σχετικές ιστοσελίδες ή ακόμα και να πέσουμε τυχαία πάνω τους.

shenmue i ii 2

Ο τίτλος του πακέτου είναι καθ’όλα έντιμος. Το Shenmue I & II είναι πράγματι remastered και όχι remake, remodeled και ότι άλλο re (εκτός από τα ρε γαμώτο, ρε φίλε και τα συναφή) μπορούσαμε να βάλουμε στον νου μας. Είναι τα ίδια ακριβώς games, λίγο πιο φτιασιδωμένα για να μπορούμε να τα παίξουμε στα μεγάλα μόνιτορ και τηλεοράσεις μας. Η ανάλυση είναι πράγματι φανταστική με τα πάντα να αστράφτουν σαν τον ήλιο όποτε ρίχνουμε το βλέμμα μας πάνω τους. Το loading των saved games είναι ταχύτατο και τα frames δεν πέφτουν ποτέ ακόμα και στις πολυπληθέστερες μάχες.

Δυστυχώς, ενώ αντικρίζουμε τον περίγυρό μας σε 1080p, δεν διαφεύγουν της προσοχής μας τα κακοφτιαγμένα textures πάρα πολλών οικημάτων. Αντί της απίστευτης λεπτομέρειας και πυκνότητας των χώρων στα οποία μας έχουν συνηθίσει οι κονσόλες και τα PC νέας γενιάς, είδαμε τοίχους, δάπεδα, ακόμα και αντικείμενα που μοιάζουν περισσότερο με μουτζούρες παρά με γραφικά. Η θολούρα αυτή μας απέδειξε ξεκάθαρα ότι το Shenmue I & II είναι πάνω απ’ όλα μια προσπάθεια συντήρησης του αρχικού υλικού και όχι μια ανακατασκευή του.

Το σοκ των θολών κατασκευών διαδέχτηκε η διατήρηση των cinematics σε 4:3 format, την γνωστή μας τηλεοπτική φόρμα. Σπάζοντας την 16:9 φόρμα απότομα, τα cinematics καταστρέφουν ταυτόχρονα την απορρόφησή μας στο game, την ψευδαίσθηση ότι βρισκόμαστε στην θέση του Ryo. Από την δράση περνάμε στην αδράνεια του θεατή των γεγονότων. Χάρη στην ιδιοφυΐα του δημιουργού του Shenmue, Yu Suzuki, τα cinematics είναι γεμάτα από quick time events. Βελάκια και κουμπιά του gamepad πετάγονται απρόβλεπτα στην οθόνη, ωθώντας μας να τα πατήσουμε ταχύτατα για να αποφύγει ο Ryo το ξυλοφόρτωμα, το γκρεμοτσάκισμα και ένα σωρό ακόμα θλιβερές καταλήξεις. Αν το format ήταν αδιάσπαστο, θα ήμασταν προετοιμασμένοι για τις αιφνιδιαστικές επιθέσεις στις αισθήσεις μας. Η αλλαγή από 16:9 σε 4:3 μας αδρανοποιεί άμεσα, κατεβάζουμε το gamepad παρακολουθώντας το θέαμα και αιφνιδιαζόμαστε όταν εμφανίζονται τα quick time events.

http://www.youtube.com/watch?v=njJk8dMNQIQ

Οι χειρότεροι εχθροί στην περιπέτειά μας ήταν τα bugs γιατί είναι οι μοναδικοί που δεν αντιμετωπίζονται. Περισσότερο μας πείραξε το ότι τα bugs συμβαίνουν σε cinematics που είναι αναπόσπαστο μέρος του σεναρίου, που θα τα δούμε θέλουμε δεν θέλουμε δηλαδή. Ενώ θα έπρεπε να βλέπουμε τους χαρακτήρες που συνομιλούν στην οθόνη, η κάμερα κάνει κοντινό πλάνο στο πεζοδρόμιο, τόσο κοντινό σαν να θέλει να το... φιλήσει. Το αίσχος διαρκεί αρκετά δευτερόλεπτα και μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν προέκυψε play testing πριν την κυκλοφορία του Shenmue I & II στην αγορά. Το τελευταίο κεφάλαιο του ταξιδιού μας στο Shenmue χαρακτηρίζεται από την σκληρή δουλειά που ρίχνουμε στο λιμάνι. Η διαδικασία είναι πολύ εθιστική και την απολαμβάναμε έως ότου πέσαμε σε μια ακόμα κακοτεχνία του game. Το τέλος κάθε βάρδιας χαρακτηρίζεται από το κλείδωμα της κάμερας σε πρώτο πρόσωπο, την αδυναμία μας να εστιάσουμε σε πρόσωπα και πράγματα και τελικά, το παράτημα του χαρακτήρα σε μια γωνία μέχρι να επιστρέψει στην δουλειά. Τα προαναφερθέντα σκηνικά αμαυρώνουν την κινηματογραφική αισθητική των Shenmue, την διαρκή αίσθηση μας ότι πρωταγωνιστούμε σε καλογυρισμένη ταινία δράσης.

Διασχίζοντας τον κόσμο του ο Ryo ακούει και προκαλεί ένα σωρό ήχους οι οποίοι κάθονται πολύ καλά στα αυτιά μας. Όταν το ποικιλόμορφο soundtrack των Shenmue δεν σιγοντάρει την δράση του ήρωα, τα ηχητικά εφέ σημαδεύουν την περιπλάνηση, δίνουν ρυθμό στις μάχες και γαρνίρουν το voice acting. Προτιμήσαμε να παίξουμε τα Shenmue με Ιάπωνες και όχι αγγλόφωνους voice actors και δεν το μετανιώσαμε. Οι ερμηνείες τους είναι αυθεντικές, ο τόνος της φωνής τους ο κατάλληλος για την μορφή του εκάστοτε χαρακτήρα. Ακούγονται σαν να μιλούν από καρδιάς και όχι από κείμενο που τους σέρβιρε κάποιος.

shenmue i ii 3

Ο κίτρινος σίφουνας τα κατάφερε και πάλι
Από τα μέχρι τώρα λεγόμενά μας εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα Shenmue σηκώνουν πολλές βελτιώσεις στην οπτική τους διάσταση αλλά και σε μηχανισμούς αλληλεπίδρασης με το game. Γιατί για παράδειγμα να μην μπορούμε να κάνουμε skip τα cinematics που προηγούνται μιας πάλης αλλά πρέπει να τα βλέπουμε ξανά και ξανά; Το να δαπανούμε επίσης τις ώρες μας παίζοντας τα ίδια arcades ή περιφερόμενοι σε γνώριμα μέρη μέχρι να συμβεί κάτι, αρχίζει να μυρίζει ρουτίνα μετά από λίγο.

Ευτυχώς τα στοιχεία που μας έκαναν να τα λατρέψουμε την πρώτη φορά, περνούν με άνεση την δοκιμασία του χρόνου. Είμαστε βέβαιοι ότι οι μάχες σώμα με σώμα, τα mini games, η ατελείωτη εξερεύνηση του περιβάλλοντος θα συναρπάσει όσους ανάμεσά μας τα αποκτήσουν για πρώτη φορά στην νέα, γυαλιστερή έκδοσή τους. Εκείνοι που νομίζουν ότι ξέρουν τι σημαίνει button mashing θα ρισκάρουν την εμφάνιση... τενοντίτιδας προσπαθώντας να νικήσουν όλους τους αντιπάλους τους στα υπαίθρια στέκια μπρα-ντε-φέρ. Πολλές ωραίες εμπειρίες περιέχει η συσκευασία που στοιχίζει 27 πολύτιμα ευρώ.

Θετικά:
- Εθιστικό gameplay
- Σενάριο αντάξιο των διασημότερων ταινιών πολεμικών τεχνών
- Βελτίωση του συστήματος χειρισμού
- Αγαπημένοι χαρακτήρες
- Μεγαλειώδης ανάλυση
- Μεγάλη διάρκεια
- Δύο πασίγνωστοι τίτλοι στην ίδια τιμή

Αρνητικά:
- Ανατριχιαστικά bugs
- Δεν μπορούμε να περάσουμε αυτόματα τα διαστήματα νεκρού χρόνου
- Διατήρηση του 4:3 στα cinematics
- Μικρός αριθμός textures σε πολλά μέρη που θολώνουν την συνολική εικόνα

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.7

Δύο ιστορικοί τίτλοι υψηλής ποιότητας πακεταρισμένοι πλάι πλάι προς απόλαυσή μας.

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Overcooked! 2' in the forum. 3 weeks ago

Overcooked! 2 Review

Με παρέα το Overcooked! 2 είναι ένα χαοτικό πάρτυ με δύο μάγειρες να χορεύουν πέρα δώθε στην κουζίνα την ώρα που μαγειρικά σκεύη και φαγητά γίνονται οι παρτενέρ τους. Η ακρίβεια στις κινήσεις και η στρατηγική που επιβάλλει ο κάθε μαγειρικός γρίφος μας ξετρέλλαναν.

Read More...

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'This is the Police 2' in the forum. 3 weeks ago

This is the Police 2 Review

Το This is the Police 2 εξελίχθηκε σε πολύ ευχάριστη περιπέτεια για όσους ψάχνουμε ποιοτικά games. Το σενάριο, η δράση, οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν τον ήρωά μας, ο εθιστικός χειρισμός του δεν μας αφήνει να το αποχωριστούμε προτού το τελειώσουμε.

Read More...

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Tempest 4000' in the forum. 3 weeks ago

Tempest 4000

Θόλωσαν τα μάτια μας από τα οπτικά εφέ, κουφάθηκαν τα αυτιά μας από τις εκρήξεις των εχθρών αλλά ακόμα δεν λέμε να το βάλουμε κάτω, το Tempest 4000 είναι τόσο σκληροπυρηνικό Shoot 'Em Up που δεν μπορεί κανείς να το παρατήσει προτού συντρίψει τις εξωγήινες δυνάμεις.

Read More...

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Total War: Warhammer 2' in the forum. 3 weeks ago

Total War: Warhammer II - The Queen and the Crone Review

Τι να ξαναπούμε για την παιχνιδάρα εκτός του ότι είναι μια μαύρη τρύπα που καταβροχθίζει λαίμαργα τον χρόνο μας. Ένα καταπληκτικό πακέτο πρόσθετου περιεχομένου πολλών ωρών με δράση που δεν την χορταίνουμε.

Read More...

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Adventure Time: Pirates of Enchiridion' in the forum. 3 weeks ago

Adventure Time: Pirates of the Encharidion Review

Το Adventure Time: Pirates of the Encharidion έχει αρκετά ελαττώματα αλλά εμείς ευχαριστηθήκαμε ιδιαίτερα τις μάχες του σε στυλ JRPG. Σταθήκαμε επίσης στο παλαβό του χιούμορ, στους παράξενους ήρωες και στον σχεδιασμό των φανταστικών περιβάλλοντων που το διανθίζουν.

Read More...

3 weeks ago
Bear With Me 3 weeks ago

Εδώ πέφτει το γέλιο της αρκούδας.

Πίσω από το πιο πρόσφατο πωρωτικό Point & Click Adventure που καταβροχθίσαμε ανακαλύψαμε κροατικό... δάκτυλο. Η εταιρεία ανάπτυξης του Bear With Me ονομάζεται Exordium Games, ιδρύθηκε το 2014 στην Κροατία και τα πρώτα της βήματα έγιναν με ψυχεδελικούς τίτλους. Είδαμε με ενδιαφέρον το Nephil’s Fall σε στυλ Metroidvania, ξεχωρίσαμε το Last Encounter που συνδυάζει Shooter με Roguelike στοιχεία και μας παραξένεψε το Zero Reflex.

Περιμέναμε ότι ο επόμενος τίτλος της Exordium Games θα ερχόταν να εδραιώσει την φήμη της στα Action αλλά δεν μας έκαναν (ευτυχώς) την... χάρη. Το Bear With Me είναι ένα κλασικό Point & Click Adventure όπου όλη η δράση σχετίζεται με διαλόγους, εξερεύνηση και γρίφους. Πρωταγωνίστρια του δράματος είναι ένα κοριτσάκι, η δεκάχρονη Amber. Η μικρή ξυπνά απότομα στην μέση της νύχτας μέσα σε μια εφιαλτική κατάσταση. Ο αδερφός της, Flint, έχει εξαφανιστεί και κανείς δεν γνωρίζει που βρίσκεται. Η Amber επιστρατεύει το δαιμόνιο ταλέντο του προσωπικού της ντετέκτιβ και φίλου, Ted E. Bear και αρχίζει την αναζήτηση που θα την οδηγήσει πέρα από το σπιτικό της, στις σκοτεινότερες γωνίες της Paper City, μιας πόλης βουτηγμένης στην παρανομία.

bear with me 1

Στον κόσμο ενός παιδιού
Τον περασμένο Νοέμβριο περάσαμε συναισθηματικά φορτισμένες ώρες παίζοντας το Blackwood Crossing. Η γνώση του σεναρίου του μας έκανε να διαισθανθούμε σχετικά νωρίς το “που το πάει” το Bear With Me. Στο φινάλε του δεν δοκιμάσαμε την παραμικρή έκπληξη, βιώσαμε όμως έντονα συναισθήματα απώλειας, γνωρίζοντας ότι δεν θα περπατήσουμε ξανά δίπλα στην Amber, τον Ted και τους υπόλοιπους απίθανους χαρακτήρες. Η αποκλιμάκωση του φινάλε εξαιτίας των περασμένων μας εμπειριών ελάχιστα επηρέασε την απόλαυση που αποκομίσαμε από την πλοκή του Bear With Me.

Η συμπάθεια μας για την Amber φουντώνει από το πρώτο λεπτό. Η ηρωίδα περιφέρεται σε γνώριμο περιβάλλον (το σπίτι της) το οποίο έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές μετά την εξαφάνιση του αδερφού της και το αισθάνεται ξένο. Μαζί της εισερχόμαστε επίσης σε γνώριμο περιβάλλον (Point & Click Adventure) το οποίο μας ξενίζει λόγω των φανταστικών στοιχείων του. Παιχνίδια και ζώα που μιλάνε, πόλεις από χαρτί, μυστηριώδεις κόκκινες φιγούρες που εμφανίζονται, πληγώνουν χαρακτήρες και εξαφανίζονται. Μας τρώει η περιέργεια όπως και την Amber για τον μυστηριώδη κόσμο στον οποίο ναυαγήσαμε. Το ψηλάφισμα του περιβάλλοντος με τον κέρσορα προσφέρει διπλή απόλαυση. Από την μια ικανοποιεί την περιέργειά μας, τροφοδοτώντας μας με άφθονες πληροφορίες. Από την άλλη, διασκεδάζουμε με τις ευρηματικές περιγραφές των αντικειμένων από την Amber και τον Ted.

http://www.youtube.com/watch?v=hFw5h4JtIGY

Πλήκτρο ή εικονίδιο που εμφανίζει τα σημεία αλληλεπίδρασης στο περιβάλλον δεν υπάρχει. Αν ήταν άλλο Adventure θα μας πείραζε η έλλειψή του, στο Bear With Me παραδόξως το συγκεκριμένο game mechanic είναι παντελώς άχρηστο και η απουσία του δεν οδηγεί σε καταναγκαστικό pixel hunting. Τα αντικείμενα διακρίνονται πολύ καθαρά σε τοίχους, πατώματα, τραπέζια και βιβλιοθήκες, τα εντοπίζουμε με την πρώτη. Η μεταμόρφωση του κέρσορα σε πατούσα αρκούδας αποκαλύπτει ποιο αντικείμενο μπορεί να μελετηθεί και ποιο είναι ντεκόρ. Το user interface είναι λυτό και απέριττο ώστε να μην αποσπάται καθόλου η προσοχή μας από τον χώρο. Ένα μικροσκοπικό εικονίδιο μπαούλου πάνω δεξιά μας θυμίζει ότι διαθέτουμε και inventory με μικρή χωρητικότητα. Αντίκρυ του στην άλλη μεριά βρίσκεται ένα ακόμα μικρότερο εικονίδιο τροχού που φιλοξενεί το κεντρικό μενού. Χωρίς περισπασμούς το βλέμμα μας χαίρεται τα καλοσχεδιασμένα σκηνικά και δεν δυσκολεύεται να εντοπίσει ότι μπορεί να μας χρησιμεύσει.

Η ιστορία της Amber μας φέρνει κοντά στην μαγεία της παιδικής ηλικίας και μας θυμίζει τα δράματα που την καταστρέφουν.

Η μετακίνηση από χώρο σε χώρο, μας φέρνει αντιμέτωπους με τους γρίφους του Bear With Me. Σε συντριπτικό ποσοστό, οι γρίφοι δεν είναι σπαζοκεφαλιές αλλά βασισμένοι στην λογική. Ως συνέπεια αυτού, δεν δυσκολευόμαστε καθόλου στην αποκρυπτογράφηση τους. Διαβάζοντας μια ακολουθία αριθμών κάτω από αγαλματίδιο, την χρησιμοποιούμε χωρίς δεύτερη σκέψη σαν συνδυασμό σε χρηματοκιβώτιο επόμενου χώρου. Όταν ο φίλος μας ο αρκούδος ζητάει τον μεγεθυντικό του φακό γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αυτόν, ανακαλύπτουμε τον σπασμένο σκελετό του και βρίσκουμε εύκολα τα συστατικά που θα τον κάνουν ολοκαίνουργιο, μια κόλα και ένα στρογγυλό κομμάτι γυαλί. Με την λογική οδηγό μας, ξεπερνούμε εύκολα όλους τους γρίφους και επιβεβαιώνουμε τις νοητικές μας ικανότητες.

Οι εξαιρέσεις του κανόνα, αν και λιγοστές, μας γεμίζουν εκνευρισμό. Θέλουμε να φτάσουμε ένα κλειδί κολλημένο σε ψηλό σημείο βιβλιοθήκης. Έχουμε μια σανίδα και ένα καρφί στην κατοχή μας. Ωραία, λέμε, ενώνουμε τα δύο αντικείμενα στο inventory και αποσπούμε με τον αυτοσχέδιο γάντζο μας το κλειδί από την θέση του. Το game βάλθηκε να μας βγάλει ψεύτες. Τα δύο αντικείμενα δεν ενώνονταν με τίποτα. Ξύνοντας μανιωδώς το κεφάλι για να βρούμε λύση, δοκιμάσαμε για πλάκα το καρφί στο κλειδωμένο ρολόι τοίχου και, ω του θαύματος, άνοιξε διάπλατα. Μέσα βρήκαμε έναν γάντζο τον οποίο κολλήσαμε στην σανίδα και συνεχίστηκε το... παραμύθι. Αντίστοιχο άλμα λογικής μας ζητήθηκε σε γρίφο με τέσσερα κλειδιά και οκτώ κλειδαριές. Κάθε φορά που περιστρέφουμε ένα κλειδί, επηρεάζεται διαφορετική κλειδαριά. Ενόσω προσπαθούσαμε να αποκρυπτογραφήσουμε τις σχέσεις μεταξύ κλειδιών και κλειδαριών, φτάσαμε στην λύση με την απλή μέθοδο του trial and error. Οι δύο αυτές περιπτώσεις φυσικά ελάχιστα επηρεάζουν την συντριβή όλων των υπολοίπων γρίφων με μοναδικό γνώμονα την λογική και την παρατηρητικότητα μας. Με βάση τα παραπάνω, θεωρούμε περιττό το hint system που ενεργοποιεί ο Ted όταν πατάμε πάνω του.

bear with me 2

Αισθανθήκαμε πολύ τυχεροί έχοντας εξαρχής στην διάθεσή μας ολόκληρο το περιεχόμενο του Bear With Me. Ο κατακερματισμός της ιστορίας σε τρία επεισόδια είχε σαν σκοπό να περιβάλλει με σασπένς την εξέλιξη του δράματος. Πέτυχε τον σκοπό του “βασανίζοντας” (ευχάριστα) τους gamers που το αγόρασαν προτού ολοκληρωθεί. Το πρώτο επεισόδιο είναι κλειστοφοβικό, περιορισμένο στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού της Amber. Ο περιορισμός του χώρου δεν εμποδίζει την φαντασία μας να το ρίξει στις εικασίες αναφορικά με τον προορισμό του ταξιδιού μας, την Paper City. Το τέλος του επεισοδίου βρίσκει το πρωταγωνιστικό δίδυμο να κατευθύνεται στην Paper City, ένα βασανιστικό cliffhanging φινάλε που δεν επαναλαμβάνεται στα επόμενα επεισόδια.

Χάρτινη πόλη, χαρακτήρες από ατόφιο χρυσάφι
Η Paper City είναι μια τοποθεσία με πολλές στάσεις γι’ αυτό και αποκτούμε έναν καλοσχεδιασμένο χάρτη μόλις εισερχόμαστε εκεί. Κάθε τοποθεσία είναι μοναδική όπως και οι κάτοικοι της. Αποβάθρες, πλουσιόσπιτα, καζίνο, καταστήματα μαγισσών, γιαπιά. Επισκεφθήκαμε όλα τα μέρη, απολαύσαμε τον καταπληκτικό τους σχεδιασμό και “ξεζουμίσαμε” τους NPCs από τους πανέξυπνους διαλόγους που κρατούσαν μέσα τους. Η πλοκή του Bear With Me είναι ένα τέρας του Frankenstein, μια αφηγηματική οντότητα αποτελούμενη από εντελώς αντίθετα κομμάτια. Ο Ted φέρνει τον κυνισμό και την καταθλιπτική προσωπικότητα ενός ντετέκτιβ των film noir στο τραπέζι. Η Amber συμβολίζει την παιδικότητα η οποία, παρά την αφέλειά της, κρύβει μεγάλη τόλμη και ηθικές αξίες. Δεν συναντήσαμε NPC που να μην μας άρεσε η προσωπικότητά του, που να μην χαρήκαμε από την σύντομη επαφή μας. Ο σκελετός του σεναρίου ξεχειλίζει από δραματικές περιστάσεις και εγκλήματα τα οποία απαλύνονται από τις χιουμοριστικές ατάκες. Γίναμε οπαδοί των σαρκαστικών διαλόγων και των πετυχημένων προσπαθειών των χαρακτήρων να σπάσουν τον “τέταρτο τοίχο”, να αναγνωρίσουν την ύπαρξη τους σαν φανταστικοί ήρωες game και την δική μας σαν κοινό και χειριστές τους.

bear with me 3

Οι γραφικοί χαρακτήρες που γνωρίσαμε εντός και εκτός της Paper City μας έκαναν να γελάσουμε και να αναπολήσουμε τα παιδικά μας χρόνια. Είναι σαν κάποιος να ζωντάνεψε ολόκληρο στρατό από παιδικά παιχνίδια κουνώντας ένα μαγικό ραβδί. Η παιδική τους διάσταση κάνει πραγματικά ξεκαρδιστικές τις ανθρώπινες προσωπικότητες των NPCs. Ένα λούτρινο αρκουδάκι μιλά και συμπεριφέρεται σαν τον σκληροτράχηλο ντετέκτιβ Philip Marlowe του Raymond Chandler. Δίδυμο λούτρινων λαγών το παίζουν κουτοπόνηροι μαφιόζοι. Ένας καρχαρίας – παιχνίδι είναι ο Νονός της Paper City, μια εγκληματική φιγούρα με θάρρος και τιμή που την εξιλέωσε στα μάτια μας. Ο CBG είναι η πιο αστεία εκδοχή του Batman που έχουμε δει ποτέ. Το Bear With Me είναι ένα αφηγηματικό ορυχείο γεμάτο με διαμάντια, τους συναρπαστικούς χαρακτήρες του.

Κατευθύνοντας τους δύο playable χαρακτήρες σε μεγάλο αριθμό περιοχών αναρωτηθήκαμε μήπως θα ήταν καλύτερα, αντί για αρκουδίσια και ανθρώπινη μορφή, να είχαν την όψη της χελώνας. Η κίνησή τους είναι εφάμιλλη του χαριτωμένου ερπετού παρότι δεν κουβαλούν καβούκι. Αμφότεροι οι χαρακτήρες προχωρούν με το πάσο τους στο σημείο που τους καθοδηγεί ο κέρσορας. Το γεγονός θα μας πείραζε αν το Bear With Me είχε πολλά πισωγυρίσματα στις περιοχές του αλλά ευτυχώς δεν έχει. Ενόσω οι ήρωες μας κινούνται κούτσα κούτσα προς ένα σημείο, έχουμε χρόνο να απολαύσουμε το περιβάλλον αλλά και να εντοπίσουμε σημεία ενδιαφέροντος που πιθανόν μας ξέφυγαν. Την αργή κίνηση την συγχωρούμε, το αργό loading όχι.

http://www.youtube.com/watch?v=aWjPFSxxt4Q

Προοριζόμενο ειδικά για εραστές της λαϊκής κουλτούρας
Το κλικάρισμα κάθε αντικειμένου που βλέπαμε στις οθόνες μας έφτασε σε ψυχαναγκαστικά επίπεδα. Αυτό δεν συνέβη γιατί το Bear With Me ευνοεί το pixel hunting, το αντίθετο μάλιστα. Συνέβη γιατί διαπιστώσαμε ότι ένα μεγάλο μέρος από τις ατάκες του πρωταγωνιστικού διδύμου αναφέρεται στην λαϊκή κουλτούρα. Αναφορές σε comic υπερήρωες, σε θρυλικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και βιβλία ξεπετάγονται απροσδόκητα από τα στόματα των Amber και Ted γεμίζοντάς μας χαρά. Μας έπιασε νευρικό γέλιο όταν πατήσαμε με τον κέρσορα σε υπόνομο και μια διαβολική φωνή μας κάλεσε να πέσουμε μέσα, εκεί που όλοι επιπλέουν, σαφής αναφορά στο IT του Stephen King. Μελετώντας την σχάρα ενός υπονόμου, το πρωταγωνιστικό δίδυμο άρχισε να τραγουδά το θρυλικό μουσικό θέμα των ταινιών Shaft. Αναφορές στα Star Wars δεν θα μπορούσαν να λείπουν αλλά δεν μας διασκέδασαν όσο ένα κοντέινερ σημαδεμένο με την μάρκα των Stark Industries που οδήγησε σε διάλογο με τον υπηρέτη Jarvis του Iron Man.

Ο κόσμος των film noir είναι ασπρόμαυρος, το σκούρο τα διαποτίζει. Την αισθητική αυτή δανείζεται το Bear With Me για να τιμήσει την noir πλοκή αλλά και για να μας δείξει οπτικά ότι ο κόσμος του, προσεγγίζει περισσότερο το όνειρο παρά την αντικειμενική πραγματικότητα. Οι τοποθεσίες είναι σχεδιασμένες με μεράκι και οι λεπτομέρειες τους διακρίνονται εύκολα ώστε να ξέρουμε που θα οδηγήσουμε τον κέρσορα μας. Την μονοχρωματική σκοτεινιά διασπά η εισβολή του Red Man στους χώρους και τα αντικείμενα που σχετίζονται με αυτόν. Η επίθεση του κόκκινου στο γκρίζο αποκαλύπτει τις προθέσεις του βασικού ανταγωνιστή και δημιουργεί μια πολύ όμορφη αντίθεση. Τα comic strip που συνοδεύουν τον εσωτερικό μονόλογο του Ted σε ημερολογιακό στυλ είναι σκέτη απόλαυση για τους οφθαλμούς μας και ένας φόρος τιμής στα comic με ντετέκτιβ πρωταγωνιστές.

bear with me 4

Ο λόγος όλων των χαρακτήρων του Bear With Me, playable και μη, έχει δύναμη. Οι voice actors έχουν πάρει σοβαρά τους ρόλους τους και μας χαρίζουν αμέτρητους διαλόγους γεμάτους συναισθηματική φόρτιση. Η φωνή του Ted είναι εκείνη που περιμένουμε να ακούσουμε από μπαρουτοκαπνισμένο ντετέκτιβ. Ο King είναι ένας μεγαλοκαρχαρίας που μιλά αργά και με βαριά φωνή σαν τον Darth Vader, φωνή που, με τις παύσεις της, κρύβει αδιόρατη απειλή. Ο CBG μιλάει όπως συμπεριφέρεται, σαν ένα διαταραγμένο πλάσμα που έχει ανάγκη ψυχολογικής υποστήριξης. Μέσα στο πλήθος των διαλόγων και των μακρών διαστημάτων σιωπής, ξεχωρίσαμε υπέροχες τζαζ νότες που εκτόξευσαν το μυαλό μας στις αρχές του περασμένου αιώνα, σε εποχές ανομίας, σκληρών εγκληματιών, καταγωγίων, διαφθοράς και έξαλλης διασκέδασης.

Οι ιστορίες για αρκούδες είναι του γούστου μας
Η Paper City και ο προθάλαμος της, το σπίτι της Amber, εξελίχθηκαν στο ιδανικό σκηνικό για την Point & Click φόρμα που τόσο μας αρέσει στα Adventures. Όλα τα συστατικά της συνταγής, οπτικά και ακουστικά μας έσπρωχναν στο να ψηλαφούμε με μανία το περιβάλλον πατώντας το αριστερό mouse button. Κάθε νέα οθόνη όπου αποκτούσαμε πρόσβαση, έφερνε μια νέα ευχάριστη έκπληξη, άλλοτε ένα τοπίο γεμάτο ενδιαφέροντα αντικείμενα, άλλοτε ένα χαρακτήρα που απολαμβάναμε την συντροφιά του. Το διακριτικό user interface επιτρέπει την εύκολη θέαση και κατανάλωση του εξαιρετικού περιεχομένου. Τώρα που έχουν κυκλοφορήσει όλα του τα επεισόδια είναι η ιδανική στιγμή για την αγορά του, η οποία εμπίπτει στις φθηνές και αξιόλογες επιλογές των 10 ευρώ για οκτώ γεμάτες ώρες gameplay.

Θετικά:
- Πλούσιο σενάριο που συνδυάζει χιούμορ με δράμα
- Ευέλικτος χειρισμός και interface
- Ιδανικό επίπεδο δυσκολίας για νέους adventurers
- Πανέξυπνες αναφορές σε ταινίες, σειρές, games, βιβλία
- Δυνατοί χαρακτήρες και διάλογοι

Αρνητικά:
- Αργή κίνηση των χαρακτήρων
- Η διάρκεια είναι μικρή για τόσο καλό game

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.3

Γεμάτο χιούμορ, ομορφιά και αναφορές σε αγαπημένα πράγματα ήταν απίθανο να μην το χαρούμε.

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς created a new topic ' Bear With Me' in the forum. 3 weeks ago

ss-39dec695119291bd34404d7b190c8aca96ccaa71-1920x1080.jpg
To Bear With Me ανήκει στους καλύτερους τίτλους του είδους του. Η Paper City και ο προθάλαμος της, το σπίτι της Amber, εξελίχθηκαν στο ιδανικό σκηνικό για την Point & Click φόρμα που τόσο μας αρέσει στα Adventures. Όλα τα συστατικά της συνταγής, οπτικά και ακουστικά μας έσπρωχναν στο να ψηλαφούμε με μανία το περιβάλλον πατώντας το αριστερό mouse button.

Κάθε νέα οθόνη όπου αποκτούσαμε πρόσβαση, έφερνε μια νέα ευχάριστη έκπληξη, άλλοτε ένα τοπίο γεμάτο ενδιαφέροντα αντικείμενα, άλλοτε ένα χαρακτήρα που απολαμβάναμε την συντροφιά του. Το διακριτικό user interface επιτρέπει την εύκολη θέαση και κατανάλωση του εξαιρετικού περιεχομένου. Πάρτε μια μικρή γεύση από το ακόλουθο βίντεο: [video]

Read More...

4 weeks ago
Notification