Previews Mass Effect: Andromeda preview

Mass Effect: Andromeda preview

Sunday, 19 Mar 2017  | in Previews | Γράφτηκε από τον Παντελής Δασκαλέλος   | (4 σχόλια)
Παντελής Δασκαλέλος

Παντελής Δασκαλέλος  

Now playing Crysis 2, Gears of War 2 και Tom Clancy's H.A.W.X
http://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/45/24/ca/mass-effect-andromeda-preview-68-1489878010.jpg
 

Mass Effect: Andromeda preview

Οι εντυπώσεις μας από την 10ωρη trial έκδοσή του.

Απομένουν λίγες μόλις μέρες για την κυκλοφορία του Mass Effect: Andromeda, του πολυαναμενόμενου τετάρτου κεφαλαίου της επικής space opera σειράς της BioWare. To Mass Effect 3 δεν έκλεισε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τριλογία, εξαιτίας του αμφιλεγόμενου φινάλε του, παρόλα αυτά η έλευση του Mass Effect: Andromeda σηματοδοτεί ένα νέο ξεκίνημα. Είναι ήδη γνωστό ότι αυτή την φορά θα δούμε ένα νέο πρωταγωνιστή, καινούργιους NPC, αλλά και μια εντελώς φρέσκια σεναριακή προσέγγιση. Η trial έκδοση του εν λόγω Action RPG διατίθεται εδώ και μερικές μέρες για τους συνδρομητές των υπηρεσιών Origin Access (PC) και EA Access (Xbox One) δίνοντάς σας την ευκαιρία να δοκιμάσετε από... πρώτο χέρι τη νέα δουλειά της Καναδικής εταιρείας. Κατόπιν εκτενούς ενασχόλησής μας με το περιεχόμενο της trial έκδοσης ήρθε η ώρα να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Επιβιβαστείτε λοιπόν στο διαστημόπλοιο Tempest και ετοιμαστείτε για νέες περιπέτειες στον γαλαξία της Ανδρομέδας.

Αποικισμός νέων πλανητών
Σε ότι αφορά το σενάριο, το Mass Effect: Andromeda δεν συνεχίζει τα γεγονότα των προκατόχων του και ως εκ τούτου οι αποφάσεις που πήρατε στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς δεν έχουν κάποιο αντίκτυπο στην εξέλιξη του. Η ιστορία ξεκινά το 2185, δύο χρόνια μετά το φινάλε του πρώτου Mass Effect, όταν το συμβούλιο της Citadel παίρνει την απόφαση να ξεκινήσει το πρόγραμμα Andromeda Initiative. Με βάση το πρόγραμμα αυτό κάθε φυλή στέλνει μια κιβωτό (Ark) 20.000 κατοίκων στον γαλαξία της Ανδρομέδας με απώτερο σκοπό την αποίκιση νέων πλανητών. To ταξίδι αυτό βέβαια κρύβει διάφορους κινδύνους και παράλληλα είναι εξαιρετικά χρονοβόρο, καθώς κάθε Ark θα πρέπει να ταξιδέψει για έξι αιώνες μέχρι να φτάσει στον προορισμό του.

mass effect andromeda preview 1

Μετά από 634 χρόνια το Ark Hyperion (η κιβωτός των humans) βρίσκεται κοντά στο Heleus Cluster και ο Scott Ryder ξυπνά από τον κρυογενετικό ύπνο του. Να προσθέσουμε εδώ ότι αν δημιουργήσετε θηλυκό χαρακτήρα στον ρόλο του κεντρικού πρωταγωνιστή έχουμε την αδερφή του, την Sara Ryder. Πριν ακόμη προλάβετε να συνέλθετε το Ark Hyperion προσκρούει σε ένα περίεργο “σύννεφο” σκοτεινής ενέργειας, το οποίο προκαλεί σημαντικές ζημιές στο σκάφος σας. Παρά το γεγονός αυτό, ο Alec Ryder, ο πατέρας σας και αρχηγός της ερευνητικής αποστολής σας αναθέτει να εξερευνήσετε τον άγνωστο πλανήτη Habitat 7, o οποίος εκ πρώτης όψεως δείχνει μη κατοικήσιμος.

Δεν θα επεκταθούμε περισσότερο στο σενάριο για να μην σας δώσουμε spoilers, εντούτοις θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μετά από την πρώτη σας αποστολή, ο Scott Ryder αναλαμβάνει τον ρόλο του Pathfinder. Η αρμοδιότητά σας είναι να εξερευνήσετε διάφορους πλανήτες, να διαπιστώσετε αν μπορούν να αποικιστούν και να αντιμετωπίσετε τους όποιους κινδύνους μπορεί να παραμονεύουν στην επιφάνειά τους.

mass effect andromeda preview 2

Ο νέος ήρωας
Η απουσία του John Shepard είναι το πρώτο στοιχείο που αξίζει να σχολιάσουμε, καθώς ο Scott Ryder τουλάχιστον αρχικά δεν πείθει ιδιαίτερα. H αλήθεια είναι πάντως ότι όσο περνούσαν οι ώρες αρχίζαμε να συνηθίζουμε την απουσία του Shepard, όσο κι αν αυτό ακούγεται ιεροσυλία. Εν τέλει, συμπαθήσαμε τον Ryder ακριβώς γιατί έχει έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από τον Shepard. O νέος ήρωας μπορεί να μην είναι... badass, αλλά διαθέτει αυτή την αθώα νεανική τόλμη που ωθεί κάποιον να εξερευνήσει νέους πλανήτες και καινούργιους πολιτισμούς. Είναι ο ήρωας που πιστεύει ότι όποιον κίνδυνο κι αν συναντήσει θα καταφέρει να τα βγάλει εις πέρας με την βοήθεια των συμμάχων του.

Να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με τα προηγούμενα Mass Effect, εδώ δεν συναντάμε κάποιο morality system (Paragon/Renegade). Σε όλους τους διαλόγους πάντως υπάρχουν 2-4 ξεχωριστές επιλογές και μπορείτε να απαντήσετε με διάφορους τόνους (συναισθηματικός, επαγγελματικός κτλ.). Τουλάχιστον για την ώρα πάντως δεν είδαμε να υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην εξέλιξη της ιστορίας, ανάλογα με τις απαντήσεις σας στους διαλόγους.

mass effect andromeda preview 3

“Που είναι το power wheel;”
Σε ότι αφορά το σύστημα μάχης, το Mass Effect: Andromeda μας άφησε ανάμικτες εντυπώσεις. Η σημαντικότερη αλλαγή που παρατηρούμε εδώ είναι η αφαίρεση του power wheel, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι δεν μπορείτε να σταματήσετε τη ροή της μάχης για να δώσετε εντολές στους συμμάχους σας. Κατ' επέκταση δεν υπάρχει η δυνατότητα να συνδυάσετε τα skills σας, με αυτά των υπολοίπων μελών του party σας. Γενικά ο έλεγχος της ομάδας σας είναι εξαιρετικά περιορισμένος, αφού η μόνη εντολή που μπορείτε να δώσετε στο party σας είναι να μετακινηθούν σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο του χάρτη. Με τον τρόπο αυτό αφαιρούνται ουσιαστικά όλες οι tactical επιλογές που είχατε στα προηγούμενα Mass Effect, κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να κάνετε μόνοι σας όλη την... βρωμοδουλειά.


Η αφαίρεση του power wheel κάνει το σύστημα μάχης του Mass Effect: Andromeda να μοιάζει με το αντίστοιχο των υπολοίπων cover based Third-Person Shooters της αγοράς. Ένα θετικό πάντως στοιχείο είναι ότι υπάρχει μεγάλη ελευθερία κινήσεων μέσα στη μάχη, αφού μπορείτε να κάνετε άλματα με το jetpack σας ή να αιωρηθείτε προσωρινά στον αέρα. To εχθρικό Α.Ι κινείται σε υψηλά επίπεδα, αφού οι αντίπαλοί σας επιτίθενται από όλες τις πλευρές, χρησιμοποιούν σωστά τα διάφορα σημεία κάλυψης και δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν χειροβομβίδες για να σας ξετρυπώσουν. Μιας και μιλήσαμε για τους εχθρούς να προσθέσουμε ότι μέχρι στιγμής συναντήσαμε τους Kett μια εξωγήινη φυλή που προσπαθεί και αυτή με την σειρά τους να εξερευνήσει τον γαλαξία της Ανδρομέδας και τους “Remnants”, οι οποίοι μας θύμισαν τα Geth.

Levelling system
Τα διαθέσιμα classes του Mass Effect: Andromeda είναι έξι και ονομάζονται Security, Biotic, Technician, Leader, Scrapper και Operative. Καθένα εξ' αυτών σας δίνει πρόσβαση στα λεγόμενα Combat, Biotic και Tech skills που είχαμε συναντήσει και στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Εδώ παρόλα αυτά υπάρχει μια σημαντική διαφορά, καθώς μετά την εισαγωγική αποστολή στην οποία παίζετε με το class που επιλέξατε στο character creation, μπορείτε να ξοδέψετε τα skill points σας και στα έξι skill trees (σε όλα τα classes δηλαδή).

mass effect andromeda preview 4

Υπάρχει μάλιστα η δυνατότητα να κάνετε respec και να κατανείμετε τα skills σας με διαφορετικούς τρόπους, κοινώς σας δίνεται το περιθώριο να πειραματιστείτε και να φτιάξετε έναν χαρακτήρα που θα ανταποκρίνεται όσο τον δυνατόν περισσότερο στα γούστα σας. Να σημειωθεί ότι η δυνατότητα αυτή αφορά μόνο τον Ryder, καθώς τα υπόλοιπα μέλη του party σας έχουν ένα συγκεκριμένο class που δεν αλλάζει (μπορείτε πάντως να κατανείμετε τα skill points τους όπως επιθυμείτε). Όσον αφορά τα skills πάντως δεν συναντήσαμε σημαντικές διαφορές, αφού και πάλι έχουμε τα τυπικά warp, lift, cloak, concussive blast κ.ο.κ.

Κατά την διάρκεια της trial έκδοσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε επίσης το Nomad, το οποίο θυμίζει κάπως το Mako του πρώτου Mass Effect. Το μοντέλο χειρισμού του Nomad μας άφησε θετικές εντυπώσεις, καθώς ήταν εξαιρετικά άμεσο και λειτουργικό, σαν να οδηγούσαμε ένα οποιοδήποτε αμάξι σε κάποιον Racing τίτλο της αγοράς. Με το crafting system δεν ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα, αφού δεν είχαμε τα κατάλληλα resources για να φτιάξουμε νέα όπλα και πανοπλίες. Φάνηκε πάντως να υπάρχει μεγάλη ποικιλία στα αντικείμενα που μπορείτε να δημιουργήσετε.

mass effect andromeda preview 5

Μάχες με παρέα
Στο Mass Effect: Andromeda συναντάμε τις λεγόμενες APEX αποστολές, τις οποίες μπορείτε να τις αναθέσετε σε διάφορες ομάδες που ελέγχονται από την CPU ή να τις αναλάβετε εσείς ο ίδιος παρέα με τρεις ακόμη παίκτες. Πρακτικά λοιπόν μιλάμε για το multiplayer κομμάτι του τίτλου, το οποίο θυμίζει σημαντικά το αντίστοιχο του Mass Effect 3. Στο multiplayer υπάρχουν δεκάδες διαφορετικά classes, τα οποία έχουν και το ανάλογο rarity. Για να αποκτήσετε λοιπόν πρόσβαση στους σπάνιους χαρακτήρες θα πρέπει να ανοίξετε φακελάκια, ξοδεύοντας είτε in-game, είτε πραγματικά χρήματα. Ανάλογη λογική ισχύει και στα όπλα, στα mods τους και στα διάφορα consumables.

Οι μάχες είναι της μορφής Survival, κοινώς θα πρέπει να επιζήσετε απέναντι σε επτά κύματα εχθρών. Αν πεθάνετε και οι συμπαίκτες σας δεν σας κάνουν εγκαίρως revive ή δεν χρησιμοποιήσετε το σχετικό revive consumable θα πρέπει να κάνετε το σταυρό σας ελπίζοντας ότι θα καταφέρουν να βγάλουν τον γύρο για να κάνετε spawn στον επόμενο.

mass effect andromeda preview 6

Τεχνικός τομέας
Το Mass Effect: Andromeda χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση της Frostbite engine και τρέχει στα 900p/30fps στο Xbox One. Ο οπτικός τομέας εντυπωσιάζει σε γενικές γραμμές, κυρίως σε ότι αφορά το level design, εντούτοις παρατηρήσαμε σημαντικά τεχνικά προβλήματα στα animations, τα οποία και χαρακτηρίζονται επιεικώς ως σπασμωδικά. Ελπίζουμε πάντως ότι το Day One patch θα διορθώσει τα ζητήματα αυτά. Σε ότι αφορά το frame rate είναι γεγονός ότι παρατηρούνται σημαντικές πτώσεις τόσο στο single-player, όσο και στο multiplayer. Στην δεύτερη περίπτωση μάλιστα υπήρξαν αρκετές φορές που η οθόνη μας πάγωσε για μερικά δευτερόλεπτα. Παράλληλα αντιμετωπίσαμε και προβλήματα στην απόκριση του χειρισμού (input lag).

Συνοψίζοντας
Η εμπειρία που αποκομίσαμε από την trial έκδοση του Mass Effect: Andromeda δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, αφού η αφαίρεση του power wheel και του morality system, αλλά και τα δεκάδες τεχνικά προβλήματα μας προβλημάτισαν σε μεγάλο βαθμό. Με τα ως τώρα δεδομένα πάντως το σενάριο δείχνει αρκετά υποσχόμενο, ενώ ο Ryder μας φάνηκε αρκετά συμπαθής. Κάποια ερωτηματικά παραμένουν όσον αφορά τις romance επιλογές και το crafting system, καθώς το διάστημα των 10 ωρών της trial έκδοσης ήταν πολύ μικρό για να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα σε αυτούς τους τομείς. Όπως και να έχει πάντως σε λίγες μέρες θα έχουμε στα χέρια μας την τελική έκδοση του Mass Effect: Andromeda, οπότε θα είμαστε σε θέση να εκφέρουμε μια ολοκληρωμένη άποψη.

Το Mass Effect: Andromeda κυκλοφορεί στις 23 Μαρτίου για PC, PS4 και Xbox One.

Δείτε τα μέχρι τώρα gameplay videos και για εκτενή συζήτηση επισκεφθείτε το αντίστοιχο forum topic.

Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα σχολιασμού.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Σχόλια  

 
#1 Divine Raiden (Level 22) 19/03/2017 18:15
Είχα κάνει παραγγελία το Mass Effect αλλά απο αυτά που είδα σε streams και διάβασα αποφάσισα να την ακυρώσω και να περιμένω μέχρι να βγει.Αυτά που διάβασα και απο το preview του πάντα αναλυτικού Παντελή με εκαναν να σιγουρευτώ για την επιλογή μου.Ελπίζω το παιχνίδι να μην αποδειχτεί μια μεγάλη απογοήτευση μετά απο το legacy που εχει αφήσει πισω της η τριλογία.Προσωπ ικά το βλέπω να είναι ενα ακόμα cover based shooter με setting στο διάστημα και επαναλαμβανόμεν ο questing πέρα απο το main story απο το οποίο δε περιμένω κατι ιδιαίτερο.Μακαρ ι να πέσω έξω.
 
 
#2 landogar (Level 13) 19/03/2017 22:27
Το έπαιξα ήδη στο Origin Access και ένα έχω να πω.ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΑ! Οκ δεν μου άρεσε που χάλασαν το σύστημα τακτικής αλλά στο πως θα αναπτύξεις τον χαρακτήρα σου σου δίνουν πολλές επιλογές. Αύριο θα αγοράσω και την τελική έκδοση φυσικά για PC.
 
 
#3 Blood King (Level 22) 21/03/2017 21:03
Η θεική τριλογία του Mass Effect έχει αφήσει βαριά κληρονομιά πίσω της, ελπίζω το Andromeda να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων αλλά από το αναλυτικό preview συμπεραίνω ότι θέλει μπόλικη δουλειά ακόμα, αναμένω την παρουσίαση της ολοκληρωμένης έκδοσης για τα τελικά συμπεράσματα.
 
 
#4 krabby (Level 22) 23/03/2017 10:23
Πολύ ωραία ανάλυση Παντελή! παιχνιδάρα πρέπει να είναι όπως και οι πρόγονοι του! :lol: