Featured
Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς (Blood King)
Experience: 3430 (646 points to next level)

 
600
3 days ago
Freedom Planet 3 days ago

Ζωάκια κατά... Εξωγήινων.

Είναι γνωστό τοις πάσι ότι το Sega Mega Drive όφειλε την τεράστια δημοφιλία του στην μεγάλη παιχνιδοθήκη από Platform που διέθετε. Η επιρροή που άσκησε στο είδος ήταν καθοριστική για την διαμόρφωσή του και εξακολουθεί να εμπνέει ευφυείς game designers μέχρι τις μέρες μας. Ο Stephen DiDuro είναι ένα “αστέρι” της προγραμματιστικής κοινότητας που αγαπούσε τα Platform του Mega Drive σφόδρα. Σαν φανατικός παίκτης σκέφτηκε να “παίξει” λίγο με τα προγραμματιστικά του εργαλεία και να δει που θα τον βγάλει το τελικό αποτέλεσμα.

Στην πρώιμη μορφή του, το Freedom Planet ήταν ένας φόρος τιμής στον Sonic the Hedgehog και την Action-Platform τεχνοτροπία του. Τα collectibles είχαν την μορφή δαχτυλιδιών, η πρωταγωνίστρια ήταν σκαντζόχοιρος και ο Dr.Eggman περίμενε να μας υποδεχθεί στο τέλος της διαδρομής ως ο βασικός ανταγωνιστής. Σύντομα ο DiDuro έπαψε να νοιώθει άνετα με το δημιούργημά του. Τι να το κάνει ένα παιχνίδι που βρίσκεται στην σκιά του θρυλικού franchise; Η σκέψη για ένα πρωτότυπο δημιούργημα διογκώθηκε στο μυαλό του και οδήγησε σε ριζικές αλλαγές το όλο project. Οι απευθείας αναφορές στον Sonic απαλείφθηκαν, οι χαρακτήρες μορφοποιήθηκαν με βάση τα πρωτότυπα σκίτσα ενός Κινέζου καλλιτέχνη και τα game mechanics προσαρμόστηκαν στην νέα πραγματικότητα.

freedom planet 1

Ελευθερία κινήσεων
Το όνομα του παιχνιδιού είναι αρεστό αρχικά σε όσους το διαβάζουν, ειδικά στον δυτικό κόσμο που έχει φετίχ με την λέξη Freedom (Ελευθερία). Δεν περνούν παρά λίγα λεπτά για να διαπιστώσουμε ότι πρόκειται περί άκυρου τίτλου. Σε ποιο σημείο ενός πλανήτη διχασμένου σε βασίλεια με πολεμοκάπηλους και άπληστους ηγεμόνες μπορεί να σταθεί η ελευθερία; Αντιλαμβανόμενοι ότι ο DiDuro επέλεξε το όνομα επειδή είναι “πιασάρικο” συνεχίσαμε την πορεία μας στα άδυτά του.

Αμέσως αμέσως αγαπήσαμε τους τρεις playable χαρακτήρες διότι είναι ανθρωπόμορφα ζωάκια που μας αρέσουν ιδιαίτερα. Η Lilac ανήκει στην φανταστική κατηγορία των δράκων αλλά η μοβ κόμμωση, τα κερατάκια και το όλο σώμα της παραπέμπουν περισσότερο σε έφηβη κοπέλα. Η Carol έχει περισσότερα κοινά γνωρίσματα με τα αιλουροειδή σαν ψιψίνα που είναι με φουντωτή ουρά, μεγάλα μάτια κ.ο.κ. Η Milla φέρει λίγο σε σκυλάκι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μοιάζει με μπάσετ χάουντ που θέλουν να μας την πλασάρουν.

http://www.youtube.com/watch?v=Hl0nPmTEtGo

Ξεπεράσαμε γρήγορα την ασυνέπεια του Freedom Planet με ορισμένα νοητικά μοτίβα, και πέσαμε με τα μούτρα στο ζουμί του, την δράση. Έκαστος χαρακτήρας χαρίζει διαφορετικές συγκινήσεις στην πορεία, εξαιτίας των ιδιαίτερων game mechanics που διαθέτει. H Lilac συγγενεύει περισσότερο με τον Sonic από τις υπόλοιπες ηρωίδες. Μετατρέπει το κορμάκι της σε ενεργειακό κουβάρι, και εκτοξεύεται σαν μπάλα κανονιού με ιλιγγιώδη ταχύτητα προς πάσα κατεύθυνση. Αυτό την καθιστά ιδανική για να σφυροκοπά τα bosses, χωρίς να φοβάται το χάσιμο του health. Στην κατακόρυφη επίθεση της όπου στριφογυρίζει με μανία τις δύο αλογοουρές, διαλύει εύκολα τα εμπόδια. Η κίνηση της είναι τόσο γρήγορη που μας επιτρέπει να νιώσουμε μια αίσθηση ξέφρενης ταχύτητας, ειδικά όταν επιταχύνει σε τσουλήθρες.

Ούτε που καταλάβαμε για πότε, τα τσαχπίνικα ζωάκια παραμέρισαν τους ανθρώπους, στον ρόλο του πλανητικού υπερασπιστή από εξωγήινους εισβολείς.

Παραμερίσαμε την Lilac και τοποθετήσαμε στην θέση της την γατούλα Carol. Η επιθεώρηση των δυνατοτήτων της μας ξενέρωσε αρχικά. Η Carol δεν έχει ούτε την ταχύτητα, ούτε την εκρηκτικότητα της Lilac. Η κλωτσιά της, το σοβαρό melee χτύπημα που διαθέτει, στραγγίζει γρήγορα την ενεργειακή της μπάρα, και ακολουθείται από μικρή αναμονή μέχρι να ξαναγεμίσει αυτόματα. Μικρή αναμονή όταν αντιμετωπίζεις bosses συνεπάγεται ήττα φυσικά. Εκεί που πήγαμε να απογοητευτούμε βλέποντας την Carol να υποκύπτει στην βαρύτητα, ξεπήδησαν οι τρεις βασικές αρετές της, και την αποκατέστησαν στα μάτια μας.

Η Carol μπορεί να σκαρφαλώσει σε κατακόρυφους βράχους, καρφώνοντας τα νύχια της πάνω τους σαν έμπειρος αναρριχητής. Κολλάει σε ειδικές υποδοχές των levels οι οποίες την πετάνε σαν μπαλάκι του πινγκ πονγκ σε μεγάλες αποστάσεις. Τέλος, καβαλά την μηχανή της και ανεβαίνει κατακόρυφα σε λείες επιφάνειες με μεγάλη ταχύτητα, ή στριφογυρίζει στον αέρα δημιουργώντας έναν θανατηφόρο για τους αντιπάλους της στρόβιλο από σάρκα και μέταλλο.

freedom planet 2

Νομίζαμε ότι τα είχαμε δει όλα στο Freedom Planet, μέχρι που εμφανίστηκε η σκυλίτσα Milla για να μας χαρίσει περισσότερη ευχαρίστηση. Κουνώντας με μανία χέρια, πόδια και... αυτιά, η Milla κατατροπώνει την βαρύτητα και μπορεί να διανύσει μικρές αποστάσεις πετώντας. Η σκυλίτσα δεν διαθέτει την ταχύτητα και την μυική δύναμη των συμπρωταγωνιστριών της, αλλά τα καταφέρνει μια χαρά στην μάχη. Αντισταθμίζει τις ελλείψεις της με την χρήση ζελατινοειδών βλημάτων και ασπίδων για να χτυπά και να αποκρούει αντίστοιχα τους εχθρούς της.

Τα ιδιαίτερα game mechanics που συνοδεύουν τον καθένα από τους playable χαρακτήρες του Freedom Planet, τριπλασιάζουν την συνολική του διάρκεια. Μέσα σε τέσσερις ώρες, ο αγώνας της μιας ηρωίδας τελειώνει ανοίγοντας τον δρόμο για το επόμενο playthrough, μέχρι να συμπληρωθεί ένα 12ωρο αλμάτων, χτυπημάτων και τρεξίματος. Με την πάροδο του 12ώρου το gamepad παραμερίζεται, το Freedom Planet τρώει απεγκατάσταση, και ακολουθεί η ταξινόμηση του στο μέρος του μνημονικού μας που έχουμε κατοχυρώσει για τα ομορφότερα Platform.

freedom planet 3
Χτίζοντας το μεγαλοπρεπές σκηνικό
Το πλαίσιο εντός του οποίου εκτελούν τους θαυμάσιους άθλους τους οι χαρακτήρες, υποδεικνύει την αγάπη του game designer για τα Platform, και τις μεγάλες γνώσεις του στο είδος. Κάθε σκηνική λεπτομέρεια, κάθε παγίδα, εμπόδιο, διακόπτης και εχθρός είναι στημένα με αριστοτεχνικό τρόπο. Οι παίκτες που αναζητούν αστραπιαία δράση μπορούν να τρέξουν ιλιγγιωδώς από την αριστερή στην δεξιά μεριά του level, διασχίζοντας τσουλήθρες, χοροπηδώντας σε πλατφόρμες, γραπώνοντας λαβές, αποφεύγοντας κακοτοπιές. Οι σχολαστικότεροι ανάμεσά μας κατεβάζουν ταχύτητα, και αρχίζουν να ψάχνουν κάθε γωνιά του level σαν έμπειρα κυνηγόσκυλα. Η ανταμοιβή της σχολαστικής προσέγγισης δεν είναι απλά η ανάπτυξη του σκορ, αλλά η μελέτη των χιλιάδων σχεδιαστικών λεπτομερειών, και η εκτίμηση της λεπτοδουλειάς που έκανε ο DiDuro.

Οι εχθροί και εμείς δεν μπορούμε να προξενήσουμε damage απλά με το άγγιγμα μας, όπως έχουμε δει να συμβαίνει στα περισσότερα Platform. Μιλάμε για την σωστότερη απόφαση που πήρε στην ανάπτυξη του Freedom Planet ο DiDuro. Αντί να συνδυάσει το άλμα με το attαck, τα διαχώρισε, κάνοντας μας καλύτερους παίκτες στην πορεία. Η εναλλαγή των jump και attack buttons δυναμώνει τις εγκεφαλικές μας διεργασίες, και αυξάνει την ικανοποίησή μας από την εμπειρία. Ο συγχρονισμός χτυπημάτων και αλμάτων τελειοποιείται με την εξάσκηση, και το τελικό αποτέλεσμα είναι μια φανταστική χορογραφία κινήσεων, που εξέπληξε ακόμα και εμάς με την ταχύτητα και την ακρίβεια της.

Όταν μπαίνει φρένο στην (μέχρι τότε) ξέφρενη πορεία μας προς τα δεξιά, και η κάμερα σταθεροποιείται, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι το προανάκρουσμα για την εμφάνιση των bosses. Τα bosses μοιάζουν με πλάσματα της φύσης αλλά είναι μηχανικά κακέκτυπα τους, ικανά να εξανεμίσουν την health bar μας σε δευτερόλεπτα αν αφεθούμε στις επιθέσεις τους. Η αναγνώριση των μοτίβων κίνησης και επίθεσης τους είναι αρκετά εύκολη, η δυσκολία βρίσκεται στο κατάλληλο timing των δικών μας επιθέσεων, ώστε αυτές να πλήξουν τα αδύναμα σημεία τους και να μην πάνε στον βρόντο. Μας άρεσε το ότι τα bosses δυσκολεύουν σταδιακά αποκτώντας εναλλακτικές μορφές, την ώρα που εμείς δεχόμαστε σημαντική βοήθεια από τους χαρακτήρες της playable τριάδας που δεν χειριζόμαστε.

http://www.youtube.com/watch?v=NVxAKsI-hQ8

Ο χειρισμός των χαρακτήρων είναι στρωτός, οι κινήσεις εκτελούνται με μεγάλη άνεση από το avatar μας, και η ανταπόκρισή του στις εντολές του χειριστηρίου είναι άμεση. Στα παραπάνω βοηθά το εκπληκτικό frame rate με την σταθερότητά του στα 60 frames ανά δευτερόλεπτο. Η σταθερότητα αυτή δεν είναι ακλόνητη, αλλά υπάρχει σοβαρός λόγος για αυτό. Κάπου κάπου τα 60 frames μειώνονται δραματικά, και η ροή της δράσης εισέρχεται σε slow motion mode για να γιορτάσει την ανατίναξη ενός boss, τις συνέπειες των χτυπημάτων του στο level κ.ο.κ. Τα animations αναπαριστούν με μεγάλη ακρίβεια τις ιδιαιτερότητες των χαρακτήρων, και αλλάζουν διαρκώς μορφή όσο εμείς ενεργοποιούμε εναλλάξ τα game mechanics.

Μας εξέπληξε ευχάριστα το voice acting. Οι φωνές που εκστομίζονται από τους χαρακτήρες είναι εφάμιλλες με animation σειρές και αντικατοπτρίζουν τέλεια την προσωπικότητα των χαρακτήρων. Εκτός από τις εφηβικές και παιδικές φωνές των πρωταγωνιστριών, η σκληρότερη χροιά των “κακών” της υπόθεσης δεν ακούγεται προσποιητή, αλλά ταιριαστή στην ψυχοσύνθεσή τους. Ότι και να πούμε για το εκπληκτικό soundtrack και τα ηχητικά εφέ είναι λίγο. Από τον ήχο που βγάζουν τα επιλεγμένα menus “προσδεθήκαμε” για ένα retro soundtrack, που άρχισε να μας βομβαρδίζει αμέσως μόλις πάτησε ο χαρακτήρας μας το πόδι του στο πρώτο level. Γρήγορη ηλεκτρονικοί ήχοι που ξεχειλίζουν από ένταση έκαναν το αίμα μας να βράζει, και μας έσπρωξαν κυριολεκτικά στην δράση. Το μυαλό μας διχάστηκε μεταξύ της προσπάθειας χειραγώγησης του ήρωα, και της απόλαυσης της μουσικής που θυμίζει τόσο έντονα τα Platform αριστουργήματα της Sega.

freedom planet 4
Φτου ξελευτερία για όλους
Το Freedom Planet παίζει εξαρχής με τα ευχάριστα συναισθήματα που έχουμε συνδέσει με το θρυλικό Mega Drive και τους τίτλους του. Αφού μας προκαταλαμβάνει θετικά, διαφοροποιεί το περιεχόμενό του από το υλικό που το ενέπνευσε, και ακολουθεί μια παράλληλη πορεία όπου κλασικά και σύγχρονα στοιχεία αναμειγνύονται. Τα χαριτωμένα avatars με τα φανταστικά animations διαπλέκονται με πελώρια bosses, και ελίσσονται ταχύτατα από πλατφόρμα σε παγίδα και τούμπαλιν.

Η προσθήκη του Shoot ‘Em Up επιπέδου είναι η συγκινητικότερη στιγμή της εμπειρίας, καθώς ανέσυρε από την μνήμη μας επικές εναέριες μάχες με διαστημόπλοια και δράκους, που ξερνούν side-scrolling θάνατο. Παίζοντας το σκεφτήκαμε μερικές φορές ότι η ιστορία του δεν αξίζει φράγκο, αλλά το gameplay αξίζει με το παραπάνω τα 15 φράγκα (ευρώ) που ζητάνε οι δημιουργοί του στο Steam. Πάμε να ρίξουμε άλλη μια τούμπα με την Lilac και τις κολλητές της, ενώ περιμένουμε το Freedom Planet 2 να εμφανιστεί μέσα στο 2018, με production values αντάξια των ισχυρών μηχανημάτων μας.

Θετικά:
- Το άρτιο gameplay
- Το ταιριαστό voice acting
- Οι χαριτωμένοι χαρακτήρες και τα animations τους
- Η δυναμική μουσική επένδυση
- Ο σχεδιασμός των levels
- Τα επιβλητικά bosses
- Το σύστημα χειρισμού

Αρνητικά:
- Η περιορισμένη διάρκεια
- Οι μεγάλες ομοιότητες με τον Sonic κατά σημεία που φωνάζουν “απομίμηση”
- Η απουσία Co-Op

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.5

Ένας εξαιρετικός εκπρόσωπος του είδους που ζευγαρώνει αρμονικά retro με σύγχρονα συστατικά σε ένα απολαυστικό σύνολο.

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Freedom Planet' in the forum. 3 days ago

Freedom-Planet-Screenshot.png
Το Freedom Planet παίζει εξαρχής με τα ευχάριστα συναισθήματα που έχουμε συνδέσει με το θρυλικό Mega Drive και τους τίτλους του. Αφού μας προκαταλαμβάνει θετικά, διαφοροποιεί το περιεχόμενό του από το υλικό που το ενέπνευσε, και ακολουθεί μια παράλληλη πορεία όπου κλασικά και σύγχρονα στοιχεία αναμειγνύονται. Τα χαριτωμένα avatars με τα φανταστικά animations διαπλέκονται με πελώρια bosses, και ελίσσονται ταχύτατα από πλατφόρμα σε παγίδα και τούμπαλιν.

Η προσθήκη του Shoot ‘Em Up επιπέδου είναι η συγκινητικότερη στιγμή της εμπειρίας, καθώς ανέσυρε από την μνήμη μας επικές εναέριες μάχες με διαστημόπλοια και δράκους, που ξερνούν side-scrolling θάνατο. Ετοιμαστείτε για άμεση πώρωση παρακολουθώντας το ακόλουθο βίντεο: [video]

Read More...

6 days ago
Sanitarium 6 days ago

20 χρόνια μετά την πρώτη βόλτα μας στο... τρελάδικο!

Φέτος γιορτάζουμε την 20τη επέτειο ενός από τα πιο ανατριχιαστικά Adventures που πέρασαν ποτέ από τις οθόνες μας. Το 1998 κυκλοφόρησε το Sanitarium από την DreamForge Intertainment, μια αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης που διέθετε περγαμηνές μόνο στον τομέα των RPG. Η απόπειρά της στα Adventures στέφθηκε με τεράστια επιτυχία, καταδεικνύοντας την συγγένεια ανάμεσα στα δύο είδη, κυρίως στον αφηγηματικό τομέα. Το Sanitarium μας γράπωσε από τα πρώτα του δευτερόλεπτα, εκεί που παρακολουθήσαμε τον πρωταγωνιστή να πέφτει θύμα αυτοκινητιστικού δυστυχήματος, και να ξυπνά στον εφιάλτη μιας ψυχιατρικής κλινικής.

Η φυσική απέχθεια για ένα ίδρυμα όπου οι πάντες έχουν χάσει τα μυαλά τους δεν άργησε να μετατραπεί σε ένα τεράστιο ερωτηματικό, μόλις ο πρωταγωνιστής άλλαξε σκηνικό. Η τηλεμεταφορά του σε αγροτική περιοχή, με παραμορφωμένα παιδιά και ένα απαίσιο πλάσμα από το διάστημα να τα δυναστεύει, μας άνοιξε απότομα τα μάτια. Η απόλαυσή μας εκτινάχθηκε στα ύψη αντιλαμβανόμενοι ότι συμμετέχουμε σε ένα ψηφιακό ταξίδι στα άδυτα του υποσυνείδητου μιας προβληματισμένης διάνοιας. Το Sanitarium μετατράπηκε σε κινούμενη άμμο για τον νου μας. Όσο πιο βαθιά ταξιδεύαμε στο αχανές υποσυνείδητο του χαρακτήρα, τόσο φρικιαστικότερες γίνονταν οι παραστάσεις γύρω μας.

sanitarium 1

Monsters from the Id
Το Sanitarium είναι ένα αριστούργημα στον σεναριακό τομέα, με τους συμβολισμούς του και τα τέρατα από το υποσυνείδητο που ρίχνει στον δρόμο μας. Τα prerendered cinematics που το διανθίζουν έχουν την ποιότητα μιας τηλεοπτικής εκπομπής με παράσιτα και μας ανατρίχιασαν, θυμίζοντάς μας τον εφιάλτη από το Prince of Darkness του Carpenter. Με σκηνικά που παραπέμπουν σε horror b – movies και την αμφιβολία να κατακλύζει κάθε βήμα του κεντρικού ήρωα, το ταξίδι στο Sanitarium καταγράφηκε ανεξίτηλα στην μνήμη μας.

Η τοπογραφία των περιοχών που διασχίζει ο νους του αμνησιακού μας ήρωα παρουσιάζει τρομερό ενδιαφέρον. Το μυαλό του κατασκευάζει κόσμους οι οποίοι πηγάζουν από τις εμπειρίες που έχει αποθηκεύσει. Χτίζει ένα Λούνα παρκ και τον μεταμορφώνει σε συγγενικό του πρόσωπο για να του θυμίσει την παιδική του ηλικία. Δημιουργεί ψυχιατρικά ιδρύματα δομημένα σαν φυλακές ψυχών, προσπαθώντας να συσχετίσει την επαγγελματική του ιδιότητα με την ψυχολογική τρικυμία που περνά. Ανασύρει μνήμες από ιστορικά και μυθολογικά αναγνώσματα που είχε καταβροχθίσει και τον βαφτίζει σε θεϊκό απεσταλμένο, προαναγγέλλοντας τον επερχόμενο θρίαμβο του.

http://www.youtube.com/watch?v=Gsabo3DwSr4

Για να μας ενθουσιάσει ένα Adventure δεν αρκεί μια σφιχτοδεμένη πλοκή, χρειαζόμαστε και δυνατές προκλήσεις για τις νοητικές μας ικανότητες, προκλήσεις που ονομάζονται γρίφοι. Το Sanitarium επιστρατεύει μια πληθώρα γρίφων με κυμαινόμενη δυσκολία αλλά θετικό αντίκτυπο στην φαιά μας ουσία. Από το κλασικό παιχνίδι της τρίλιζας, έως το πατροπαράδοτο πάντρεμα αντικειμένων με περιβαλλοντικές υποδοχές και την κατανόηση αλλόκοτων σχεδίων, οι γρίφοι που επιλύσαμε μας διασκέδασαν πολύ και μας μετέτρεψαν σε καλύτερους λύτες.

Η ταύτισή μας με τον βασανισμένο ήρωα και το εσωτερικό του ταξίδι δεν διέγραψε από το μυαλό μας τα κακώς κείμενα της παραγωγής. Το avatar κινείται αργά και πρέπει να το κατευθύνουμε στο σημείο που θέλουμε, δεν πάει μόνο του με ένα κλικ όπως μας έχουν συνηθίσει τα Adventures. Ορισμένοι διάλογοι του ήρωα με τους NPCs αγνοούν τις γνώσεις που απέκτησε ήδη, και τον παρακολουθούμε με έκπληξη να ρωτά για πράγματα που γνωρίζει.

Λίγη ώρα στον ρόλο του πρωταγωνιστή ήταν αρκετή για να μας... τρελάνει στην πώρωση.

Τα γραφικά είναι καλοσχεδιασμένα αλλά πολύπλοκα, γεμάτα οπτικά ερεθίσματα. Το αποτέλεσμα είναι να μας ξεφεύγουν αντικείμενα απαραίτητα για την επίλυση κρίσιμων γρίφων. Τα animations είναι μονοκόμματα και όλοι οι NPCs διαθέτουν μόνο ένα. Μοιάζει σαν το σώμα τους να είναι αιχμαλωτισμένο σε χρονικό βρόγχο, που τους καταδικάζει να επαναλαμβάνουν αιώνια την ίδια κίνηση! Βρήκαμε ευφυές το animating στα εικονίδια των προσώπων των χαρακτήρων όταν συζητούν. Δυστυχώς δεν ολοκλήρωσαν την έξυπνη σκέψη τους οι game designers, διότι το μόνο συναίσθημα που εισπράξαμε από τα facial expressions ήταν η οργή.

Η ανισότητα του voice acting επίσης δεν πέρασε απαρατήρητη από το κριτικό μας βλέμμα. Δεν θα μπορούσαν να διαλέξουν πιο ακατάλληλο άτομο για να υποδυθεί φωνητικά τον βασανισμένο πρωταγωνιστή. Στην φωνή του δεν διακρίνουμε φόβο, σύγχυση ή πανικό αλλά προσποίηση, ανάγνωση κειμένου σε χαρτί, απουσία συναισθήματος. Το voice acting λάμπει όταν μεταφέρεται σε χαρακτήρες παιδιά και τερατόμορφες οντότητες.

http://www.youtube.com/watch?v=Wmw8jAQhQFk

Ευτυχώς το soundtrack σκεπάζει όσο μπορεί τα λάθη που έγιναν στο voice acting. Κρουστά και πνευστά συνεργάζονται συνθέτοντας μυστηριώδεις ήχους, που μας παραπέμπουν άμεσα σε ταινίες τρόμου με δαιμονικές οντότητες για πρωταγωνιστές. Όταν το εκκλησιαστικό όργανο εισβάλλει στο ακουστικό μας πεδίο, οι αναμνήσεις από ταινίες με βρικόλακες και τέρατα μας κατακλύζουν, δημιουργώντας τεράστια ευχαρίστηση.

Φορτώνοντας το Sanitarium είμαστε διατεθειμένοι να περάσουμε πολλές απολαυστικές ώρες παρέα με τον υπολογιστή μας. Λυπηθήκαμε βαθιά όταν το παιχνίδι διέψευσε τις προσδοκίες μας, τελειώνοντας μέσα σε ένα εξάωρο. Ήταν ένα απίστευτο εξάωρο βέβαια αλλά, μετά την πτώση της αυλαίας του Sanitarium, δεν υπάρχει κανένα κίνητρο για να επιστρέψουμε στα λημέρια του. Ευτυχώς το φανταστικό σενάριο και η ατμόσφαιρα το διασώζουν από την λήθη. Αφήνοντας να περάσει αρκετός καιρός, ξαναμπαίναμε στα παπούτσια του ήρωα και χαιρόμαστε το ταξίδι του στα άδυτα του νου σαν την πρώτη μας φορά.

sanitarium 2

Ατελείωτος εφιάλτης
Με τα καλά και τα άσχημα συστατικά του, το Sanitarium πέρασε στην ιστορία του είδους και αποτέλεσε σοβαρή έμπνευση για δημιουργικούς game designers. Το Horror Adventure Stasis που κυκλοφόρησε το 2015 είναι βαθύτατα επηρεασμένο από τις ανατριχιαστικές εμπειρίες του Sanitarium. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ την δυσπιστία που μας δημιούργησε απέναντι στον βραδινό ύπνο, την ενδόμυχη ανησυχία μας για το αν η επόμενη μέρα θα μας βρει στην καθημερινότητά μας ή σε κάποιο ζοφερό σοκάκι του υποσυνείδητου μας, με τα τέρατα των τραυματικών εμπειριών στο κατόπι.

Αποτελώντας πρότυπο Adventure με συστατικά τρόμου και σενάριο εφάμιλλο ενός καλού μυθιστορήματος, αξίζει να το προσθέσουμε στην συλλογή μας διαμέσου του Steam ξοδεύοντας μόνο 10 ευρώ. Τα τεχνολογικά άλματα της νέας χιλιετίας μας επιτρέπουν να ονειρευόμαστε ένα sequel του Sanitarium, με διορθωμένα όλα τα τεχνικά προβλήματα και καλοδιατηρημένες τις αρετές.

Θετικά: 
- Το πρωτότυπο και τρομακτικό σενάριο
- Η ατμόσφαιρα που συγκρίνεται με κορυφαία ταινία τρόμου
- Οι ανατριχιαστικοί χαρακτήρες και οι ξεχωριστές τοποθεσίες
- Η τεράστια ποικιλία γρίφων κυμαινόμενης δυσκολίας
- Το ατμοσφαιρικό soundtrack

Αρνητικά:
- Η μικρή διάρκεια
- Το απρόσεχτο voice acting
- Τα σπαστικά και επαναλαμβανόμενα animations 
- Η αργή κίνηση του ήρωα
- Η συγχώνευση χρήσιμων αντικειμένων με το φόντο

Τα λόγια ωχριούν μπροστά σε ένα παιχνίδι – σταθμό στο είδος του, μια από τις κορυφαίες ψηφιακές εμπειρίες που έχουμε βιώσει.

Γιάννης Μοσχονάς

7 days ago
Sanitarium: 20 χρόνια έκλεισαν από την πρώτη βόλτα μας στο... τρελάδικο! 7 days ago

 

Μια σκοτεινή περιπέτεια από το κοντινό παρελθόν.

Φέτος γιορτάζουμε την 20τη επέτειο ενός από τα πιο ανατριχιαστικά Adventures που πέρασαν ποτέ από τις οθόνες μας. Το 1998 κυκλοφόρησε το Sanitarium από την DreamForge Intertainment, μια αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης που διέθετε περγαμηνές μόνο στον τομέα των RPG. Η απόπειρά της στα Adventures στέφθηκε με τεράστια επιτυχία, καταδεικνύοντας την συγγένεια ανάμεσα στα δύο είδη, κυρίως στον αφηγηματικό τομέα. Το Sanitarium μας γράπωσε από τα πρώτα του δευτερόλεπτα, εκεί που παρακολουθήσαμε τον πρωταγωνιστή να πέφτει θύμα αυτοκινητιστικού δυστυχήματος, και να ξυπνά στον εφιάλτη μιας ψυχιατρικής κλινικής.

Η φυσική απέχθεια για ένα ίδρυμα όπου οι πάντες έχουν χάσει τα μυαλά τους δεν άργησε να μετατραπεί σε ένα τεράστιο ερωτηματικό, μόλις ο πρωταγωνιστής άλλαξε σκηνικό. Η τηλεμεταφορά του σε αγροτική περιοχή, με παραμορφωμένα παιδιά και ένα απαίσιο πλάσμα από το διάστημα να τα δυναστεύει, μας άνοιξε απότομα τα μάτια. Η απόλαυσή μας εκτινάχθηκε στα ύψη αντιλαμβανόμενοι ότι συμμετέχουμε σε ένα ψηφιακό ταξίδι στα άδυτα του υποσυνείδητου μιας προβληματισμένης διάνοιας. Το Sanitarium μετατράπηκε σε κινούμενη άμμο για τον νου μας. Όσο πιο βαθιά ταξιδεύαμε στο αχανές υποσυνείδητο του χαρακτήρα, τόσο φρικιαστικότερες γίνονταν οι παραστάσεις γύρω μας.

http://www.youtube.com/watch?v=Gsabo3DwSr4

Monsters from the Id
Το Sanitarium είναι ένα αριστούργημα στον σεναριακό τομέα, με τους συμβολισμούς του και τα τέρατα από το υποσυνείδητο που ρίχνει στον δρόμο μας. Τα prerendered cinematics που το διανθίζουν έχουν την ποιότητα μιας τηλεοπτικής εκπομπής με παράσιτα και μας ανατρίχιασαν, θυμίζοντάς μας τον εφιάλτη από το Prince of Darkness του Carpenter. Με σκηνικά που παραπέμπουν σε horror b – movies και την αμφιβολία να κατακλύζει κάθε βήμα του κεντρικού ήρωα, το ταξίδι στο Sanitarium καταγράφηκε ανεξίτηλα στην μνήμη μας.

Για να μας ενθουσιάσει ένα Adventure δεν αρκεί μια σφιχτοδεμένη πλοκή, χρειαζόμαστε και δυνατές προκλήσεις για τις νοητικές μας ικανότητες, προκλήσεις που ονομάζονται γρίφοι. Το Sanitarium επιστρατεύει μια πληθώρα γρίφων με κυμαινόμενη δυσκολία αλλά θετικό αντίκτυπο στην φαιά μας ουσία. Από το κλασικό παιχνίδι της τρίλιζας, έως το πατροπαράδοτο πάντρεμα αντικειμένων με περιβαλλοντικές υποδοχές και την κατανόηση αλλόκοτων σχεδίων, οι γρίφοι που επιλύσαμε μας διασκέδασαν πολύ και μας μετέτρεψαν σε καλύτερους λύτες.

Η ταύτισή μας με τον βασανισμένο ήρωα και το εσωτερικό του ταξίδι δεν διέγραψε από το μυαλό μας τα κακώς κείμενα της παραγωγής. Το avatar κινείται αργά και πρέπει να το κατευθύνουμε στο σημείο που θέλουμε, δεν πάει μόνο του με ένα κλικ όπως μας έχουν συνηθίσει τα Adventures. Ορισμένοι διάλογοι του ήρωα με τους NPCs αγνοούν τις γνώσεις που απέκτησε ήδη, και τον παρακολουθούμε με έκπληξη να ρωτά για πράγματα που γνωρίζει. Τα γραφικά είναι καλοσχεδιασμένα αλλά πολύπλοκα, γεμάτα οπτικά ερεθίσματα. Το αποτέλεσμα είναι να μας ξεφεύγουν αντικείμενα απαραίτητα για την επίλυση κρίσιμων γρίφων. Η ανισότητα του voice acting επίσης δεν πέρασε απαρατήρητη από το κριτικό μας βλέμμα.

sanitarium 1

Ξύπνημα στον Εφιάλτη
Με τα καλά και τα άσχημα συστατικά του, το Sanitarium πέρασε στην ιστορία του είδους και αποτέλεσε σοβαρή έμπνευση για δημιουργικούς game designers. Το Horror Adventure Stasis που κυκλοφόρησε το 2015 είναι βαθύτατα επηρεασμένο από τις ανατριχιαστικές εμπειρίες του Sanitarium. Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ την δυσπιστία που μας δημιούργησε απέναντι στον βραδινό ύπνο, την ενδόμυχη ανησυχία μας για το αν η επόμενη μέρα θα μας βρει στην καθημερινότητά μας ή σε κάποιο ζοφερό σοκάκι του υποσυνείδητού μας, με τα τέρατα των τραυματικών εμπειριών στο κατόπι.

Αποτελώντας πρότυπο Adventure με συστατικά τρόμου και σενάριο εφάμιλλο ενός καλού μυθιστορήματος, αξίζει να το προσθέσουμε στην συλλογή μας διαμέσου του Steam πηγαίνοντας εδώ. Τα τεχνολογικά άλματα της νέας χιλιετίας μας επιτρέπουν να ονειρευόμαστε ένα sequel του Sanitarium, με διορθωμένα όλα τα τεχνικά προβλήματα και καλοδιατηρημένες τις αρετές.

Συζητήστε για το Sanitarium σε αυτό το forum topic.

Γιάννης Μοσχονάς created a new topic ' Sanitarium' in the forum. 7 days ago

Sanitarium_ss.jpg
Με τα καλά και τα άσχημα συστατικά του, το Sanitarium πέρασε στην ιστορία του είδους και αποτέλεσε σοβαρή έμπνευση για δημιουργικούς game designers. Το Horror Adventure Stasis που κυκλοφόρησε το 2015 είναι βαθύτατα επηρεασμένο από τις ανατριχιαστικές εμπειρίες του Sanitarium.

Δεν θα ξεχάσουμε ποτέ την δυσπιστία που μας δημιούργησε απέναντι στον βραδινό ύπνο, την ενδόμυχη ανησυχία μας για το αν η επόμενη μέρα θα μας βρει στην καθημερινότητά μας ή σε κάποιο ζοφερό σοκάκι του υποσυνείδητού μας, με τα τέρατα των τραυματικών εμπειριών στο κατόπι. Απολαύστε μερικές στιγμές του στο παρακάτω βίντεο: [video]

Read More...

1 week ago
Lego Marvel Super Heroes 2 1 week ago

 

Τούβλα εν όψη, γρονθοκοπήστε τα!

 

Το 2016 καθηλωθήκαμε μπροστά στις οθόνες μας παίζοντας το Lego Marvel’s Avengers, δεύτερο μέρος των παιχνιδιών Lego στα οποία πρωταγωνιστούν οι υπερήρωες της Marvel. Χορτάσαμε τα όμορφα γραφικά, τον τεράστιο αριθμό playable χαρακτήρων και την ιστορία του, βγαλμένη απευθείας από τα πρόσφατα blockbuster της Marvel. Αναρωτηθήκαμε πόσο καλύτερος μπορεί να γίνει ένας μελλοντικός Lego τίτλος πασπαλισμένος με τους αγαπημένους μας ήρωες. Δεν πρόλαβε να κλείσει χρόνος και το ερώτημά μας απαντήθηκε δυναμικά με το Lego Marvel Super Heroes 2.

Η καρέκλα του σκηνοθέτη των νέων μας περιπετειών είναι ξανά κατειλημμένη από τους ειδικούς Lego κατασκευαστές της βρετανικής Traveller’s Tales. Μετά από 19 παιχνίδια με Lego χαρακτήρες, οι άνθρωποι της έχουν γίνει παγκόσμιες αυθεντίες στον χώρο και εγγυητές απεριόριστων ωρών διασκέδασης. Η συνέντευξή τους στην E3 του 2017 έξαψε την φαντασία μας σε τρομακτικό βαθμό. Πρωτότυπη ιστορία με πρωταγωνιστή τον Kang the Conqueror, που θυμόμαστε με νοσταλγία απ’ όταν διαβάζαμε τους αγώνες του ενάντια στους Marvel ήρωες στην εφηβεία; Αναφορές στις πρόσφατες ταινίες της Marvel και εκατοντάδες χαρακτήρες για να διαλέξουμε; Τι λες τώρα! Προφανώς ήμασταν προκατειλημμένοι πολύ προτού πιάσουμε το Lego Marvel Super Heroes 2 στα χέρια μας.

lego marvel super heroes 2 1
Ο αρχιτέκτονας του τούβλινου οικοδομήματος
Η επιλογή του Kurt Busiek στον ρόλο του σεναριογράφου του Lego Marvel Super Heroes 2 ήταν ευτύχημα. Ο Busiek έχει πλούσιο χαρτοφυλάκιο με comics αλλά ανάμεσα τους διακρίνεται εύκολα η 16τευχη σειρά με τον χαρακτηριστικό τίτλο Kang Dynasty. Η σειρά κυκλοφόρησε τα έτη 2001 - 2002 και αφηγήθηκε την προσπάθεια του Kang the Conqueror να κατακτήσει τον πλανήτη Γή. Η εισβολή του προσφιλούς μας μεγαλομανή έπεσε πάνω στο φράγμα των Avengers, οι οποίοι έθεσαν τέλος στα παρανοϊκά του σχέδια μετά από σκληρές συγκρούσεις και μεγάλες απώλειες ζωών.

Ο Busiek άρπαξε τον “σκελετό” του Kang Dynasty και τον μετέφερε στο Lego Marvel Super Heroes 2, προχωρώντας σε μια σειρά απαραίτητων τροποποιήσεων. Στην εποχή μας, τα blockbuster της Marvel έχουν προσελκύσει τεράστιο αριθμό οπαδών στο Marvel Universe, οι οποίοι δεν είχαν παρακολουθήσει την πορεία των υπεράνθρωπων της στην χάρτινη μορφή τους. Για να ικανοποιήσει αναγνώστες και θεατές, ο Busiek πρόσθεσε ένα σωρό σκηνικά από τις ταινίες και τις σειρές, άμεσα αναγνωρίσιμα για όσους τις έχουν απολαύσει.

http://www.youtube.com/watch?v=byQFPmMMvNw

Συναντήσαμε την βασιλική οικογένεια των Inhumans και ριχτήκαμε στην πάλη ενάντια στον τρελό αδερφό του Black Bolt. Περιπλανηθήκαμε επίσης στην Attilan, αισθανόμενοι ότι πρωταγωνιστούμε σε Lego version της σειράς Inhumans. Συγκρουστήκαμε με τον δαιμονικό Surtur ελέγχοντας τον Thor και ενθυμούμενοι τις επικές εικόνες από το Thor: Ragnarok. Στην διάρκεια των 20 levels του παιχνιδιού σκοντάψαμε σε πάρα πολλές κινηματογραφικές και τηλεοπτικές αναφορές, ικανοποιώντας παράλληλα την ανάγκη μας για τις comic ιστορίες. Βιώσαμε το σενάριο του σαν 20 τεύχη comic, δεμένα μεταξύ τους με cinematics σε ένα ενιαίο “φίδι”, και αποφασίσαμε πως είναι το καλύτερο σενάριο σε Lego που έχουμε παίξει μέχρι σήμερα.

Η έναρξη του τουβλοπόλεμου
Το γνωμικό που μας θυμίζει ότι “ουκ εν τω πολλώ το ευ” ακυρώνεται πανηγυρικά στο Lego Marvel Super Heroes 2 από το πλουσιότερο roster που έχουμε γεμίσει σε Lego τίτλο. Οι διασημότεροι χαρακτήρες με τα παράγωγά τους καταλαμβάνουν την πάνω σειρά του roster και οι επόμενες στήλες γεμίζουν με κάθε καρυδιάς καρύδι από το Marvel Universe. Μαύροι ιππότες, ξανθομαλλούσες μάγισσες από την Asgard, πιστολέρο, τυραννικοί βαρόνοι, θείτσες υπερηρώων, συμβιωτικά υβρίδια και ομιλητικά τετράποδα στριμώχνονταν περιμένοντας να τα επιλέξουμε για μια βόλτα στην Chronopolis. Επειδή είμαστε ερωτευμένοι με τους χαρακτήρες της Marvel, προσπαθήσαμε να τους χρησιμοποιήσουμε όλους, αλλά διακρίναμε ανάμεσα τους εκείνους που ταίριαζαν στο στυλ μας. Ο Doctor Strange, η Captain Marvel, ο Iron Fist, η Kamala Khan, ο Hulk του Thor: Ragnarok και ο Black Bolt τέθηκαν για περισσότερες ώρες υπό τις διαταγές μας.

lego marvel super heroes 2 2

Το gameplay του Lego Marvel Super Heroes 2 δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό συγκρινόμενο με τα υπόλοιπα Lego games. Οι χαρακτήρες μας πηδούν, κάνουν διπλό άλμα και πετούν. Χρησιμοποιούν αυτόματους συνδυασμούς γροθιών και υπερδυνάμεων για να κομματιάσουν οτιδήποτε είναι φτιαγμένο από τουβλάκια Lego στο διάβα τους. Όλες οι κινήσεις εκτελούνται πανεύκολα πιέζοντας το ανάλογο button και απολαύσαμε ιδιαίτερα τις συνδυασμένες επιθέσεις των ηρώων. Πηγαίναμε τον χαρακτήρα μας δίπλα σε μέλος της ομάδας κινούμενο από το A.I. και, πατώντας το triangle button, άρχιζε μια σειρά κινήσεων που κορυφωνόταν σε ένα εντυπωσιακό area attack. Αρπάζοντας έναν εχθρό από το πέτο και πιέζοντας πάλι το circle button, απολαύσαμε την εξόντωσή του με τρόπο αντάξιο του ήρωα που τον βούτηξε.

Πολλές είναι οι συγκινήσεις που παρέχει το Lego Marvel Super Heroes 2. Η καταστροφή κάθε πράγματος κατασκευασμένου από Lego είναι η πρώτη. Μπαίνοντας σε ένα level απελευθερώνουμε τις καταστροφικές δυνάμεις των χαρακτήρων μας, και παρακολουθούμε τον χαμό που προξενούν. Παράλληλα με την καταστροφή που μας εξιτάρει, συναρπαζόμαστε από την μετατροπή των κατεστραμμένων Lego στα πολύτιμα studs, το νόμισμα του παιχνιδιού. Η τρίτη απόλαυση που εισπράττουμε είναι ο χειρισμός αγαπημένων υπερηρώων και υπερκακών σε χιουμοριστικό περιτύλιγμα.

lego marvel super heroes 2 3

Η πορεία μας είναι διανθισμένη από χαριτωμένες στιγμές. Αντικρίζουμε τον νευρωτικό J. Jonah Jameson να προλογίζει το κάθε level με ένα ξεκαρδιστικό λογύδριο που μας κάνει να κρατάμε την κοιλιά μας από τα γέλια. Παρατηρούμε ότι όλοι οι ήρωες ανταποκρίνονται στις συμπεριφορές της comic υπόστασής τους, διανθισμένης με γερές δόσεις χιούμορ. Οι μεγαλοστομίες του Kang, οι προσπάθειες του Shocker να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του στις λεκτικές επιθέσεις του Spider – Man, η ξεκαρδιστική τάση του Drax να παίρνει κάθε κουβέντα τοις μετρητοίς. Αυτές και άπειρες ακόμα χαρακτηρολογικές λεπτομέρειες που διαχωρίζουν τις προσωπικότητες των χαρακτήρων, μεταφέρθηκαν πιστά στο παιχνίδι, συμβάλλοντας στην πολυπλοκότητά του, και βοηθώντας μας να βιώσουμε τον κόσμο του παιχνιδιού από ριζικά αντίθετες προοπτικές.

Μας συγκίνησε η περιπλάνηση στην αχανή Chronopolis πετώντας, πηδώντας, τρέχοντας και συντρίβοντας τα πάντα σαν Hulk, Thor, Man – Thing,, Doctor Strange, Black Knight και πολλές διάσημες φιγούρες. Η έμφυτη τάση μας για εξερεύνηση βρήκε διέξοδο στην αποκάλυψη των δεκάδων δραστηριοτήτων που μας περίμεναν σε κάθε περιοχή. Η ενεργοποίηση του fast travel ανά περιοχή της Chronopolis υπήρξε σωτήρια για να μην βαρεθούμε την εξόρμηση σε περιοχή που είχαμε ήδη “γδύσει” από τα έπαθλα που έκρυβε. Παρατηρήσαμε την τάση της Traveller’s Tales να διευκολύνει όσο το δυνατόν περισσότερο την πρόοδο μας στο παιχνίδι, κρατώντας μας σχεδόν αδιάκοπα από το χέρι.

Η απουσία των X – Men και Fantastic Four από το roster, μαζί με τους αντιπάλους τους, μας τσάντισε αφάνταστα.

Η ενεργοποίηση των υπολογιστών σε μια περιοχή εμφανίζει άμεσα όλα τα σημεία ενδιαφέροντος ώστε να μην ψαχνόμαστε. Στα γνώριμα περιβαλλοντικά puzzles που κατακλύζουν τα levels και την Chronopolis πατάμε τον αριστερό μοχλό και βλέπουμε αναλυτικές οδηγίες για το τι πρέπει να κάνουμε. Μόλις σταθούμε πάνω στο πλαίσιο ενός puzzle και διατάξουμε κάποιον ήρωα μας να το επεξεργαστεί, τον βλέπουμε να ανασηκώνει με απορία τους ώμους του δηλώνοντας άγνοια και παράλληλα, μας υποδείχνει οπτικά το κατάλληλο (υπέρ) άτομο για την δουλειά. Επικροτούμε τις παραπάνω διευκολύνσεις και χαιρόμαστε που δεν επεκτάθηκαν και στα objectives των levels. Τα τελευταία τα ανακαλύπτουμε μόνοι μας με προσεκτική παρατήρηση του περιβάλλοντος και πειραματιζόμενοι με τα υλικά που έχουμε στην διάθεσή μας. Κανένα objective δεν μπορεί να δυσκολέψει αρκετά τους πεπειραμένους gamers, όλα τους όμως είναι ιδανικά για την νοητική ανάπτυξη των εκκολαπτόμενων gamers μικρής ηλικίας.

Δύο puzzles που συναντήσαμε δεν ήταν τυφλοσούρτη. Το πρώτο βρίσκει την Kamala να περιφέρεται σε έναν λαβύρινθο σε μικροσκοπικό μέγεθος. Οι μανούβρες που πρέπει να εκτελέσει για να αποφύγει το ηλεκτρικό ρεύμα, να μαζέψει όλα τα studs και να φτάσει στην έξοδο, μας κράτησαν αρκετά το ενδιαφέρον. Το δεύτερο puzzle είναι η κλασική ανασύνθεση μιας εικόνας με την περιστροφή των ανακατεμένων κομματιών της. Σε δύο – τρεις περιπτώσεις δυσκολευτήκαμε αρκετά γιατί μπορούσαμε να κινήσουμε μόνο ένα κομμάτι την φορά, συνεπώς θέλει στρατηγική μετακίνησή τους για να μην γίνουν όλα... κουλουβάχατα.

lego marvel super heroes 2 4

Πρήστηκε ο αντίχειρας από το button mushing
Το λειτουργικό αλλά απλοϊκό battle system που αντιμετωπίσαμε στα προηγούμενα Lego παιχνίδια επανεμφανίστηκε εδώ. Πιστεύουμε ότι ήρθε ο καιρός για αλλαγή του, ριζική ή μη. Είμαστε οπαδοί του button mushing και κοντέψαμε να ξεκολλήσουμε το square button από το χειριστήριο, με τόση λύσσα το πατούσαμε! Είμαστε όμως και λάτρεις των combos, δηλαδή μιας ποικιλίας χτυπημάτων που μας δίνει την αίσθηση του βρωμόξυλου, και καθιστά την μάχη τόσο συναρπαστική όσο ένας αγώνας πολεμικών τεχνών. Δεν μας αρκεί να δίνουμε δυο σφαλιαρίτσες και να γίνεται λιώμα ο αντίπαλος. Επίσης καταντάει βαρετή η συνάντησή μας με τα bosses εφόσον όλα τους ακολουθούν το ίδιο μοτίβο. Τους αρχίζουμε στις... γρήγορες, γίνονται άτρωτοι για λίγη ώρα επιτρέποντάς μας να καθαρίσουμε τα τσιράκια τους, και ευάλωτοι κατόπιν. Η αδύναμη στρατηγική νότα που εισάγεται στην μάχη, και έχει να κάνει με τις special πανοπλίες των εχθρών, οι οποίες απαιτούν συγκεκριμένες υπερδυνάμεις για να αχρηστευτούν, κάλυψε λίγο το μεγάλο πρόβλημα της επανάληψης.

Έχουμε συνηθίσει πλέον να λειτουργούμε εμείς ως κάμεραμεν των ψηφιακών μας χαρακτήρων και στραβώσαμε με την ακαμψία της κάμερας στις story missions. Το οπτικό μας πεδίο εμποδίστηκε επανειλημμένα από διακοσμητικά αντικείμενα, και μας ενόχλησε η ανυπαρξία zoom στους χαρακτήρες μας, με αποτέλεσμα να τους βλέπουμε μικροσκοπικούς. Σε ένα παιχνίδι όπου τα οπτικά εφέ και τα κομμάτια των συντετριμμένων Lego κατακλύζουν την οθόνη, το μάτι μας αδυνατεί να αφομοιώσει όλες τις πληροφορίες διαμιάς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χάνουμε σε αρκετές συγκρούσεις την... μπάλα και οι χαρακτήρες μας να μετατρέπονται σε ένα άτακτο σωρό από Lego. Ευτυχώς ο θάνατος απουσιάζει και πάλι από το νέο Lego απόκτημά μας, και η εξόντωση ενός χαρακτήρα μας στοιχίζει ένα δευτερόλεπτο μέχρι την ανασύνθεση των κομματιών του.

lego marvel super heroes 2 5

Ένα δεύτερο οπτικό ατόπημα που διέπραξαν οι game designers είναι τα μικροσκοπικά εικονίδια του τεράστιου παραπετάσματος που ονομάζουμε roster υπερηρώων. Το μέγεθος των εικονιδίων μας βοηθά να αναγνωρίσουμε με μια ματιά μόνο τους γνωστότερους ήρωες από το χρώμα της στολής ή του δέρματός τους. Οι λιγότερο διάσημοι χαρακτήρες αναγνωρίζονται είτε με μεγεθυντικό φακό, είτε πηγαίνοντας τον κέρσορα πάνω τους και βλέποντας το όνομά τους. Το άγγιγμα του κέρσορα μεγεθύνει το εικονίδιο του ήρωα αρκετά για να τον αναγνωρίσουμε αλλά η διαδικασία αναζήτησής του είναι χρονοβόρα. Μεγαλύτερα εικονίδια στο roster και ένα search option θα το τελειοποιήσουν σε μελλοντικούς Lego τίτλους.

Τραβώντας ευθεία Ρότα προς την συντριβή του Kang διαπιστώσαμε ότι οι 10 ώρες είναι υπεραρκετές για να δώσουμε τέλος στα παρανοϊκά του σχέδια. Αυτός ο αριθμός δεν μας ικανοποιεί καθόλου όταν έχουμε βγάλει 40 ευρώ από την τσέπη μας. Ευτυχώς το Lego Marvel Super Heroes 2 ερεθίζει τρομακτικά την συλλεκτική μας μανία με τα δεκάδες minikits, golden και pink bricks αλλά και τον φίλτατο Stan Lee. Ο παππούς της Marvel φυτρώνει και πάλι εκεί που δεν τον σπέρνουν (σε όλα τα levels δηλαδή) και μας αναγκάζει να σκαρφιστούμε ένα σωρό απίθανους τρόπους για να τον σώσουμε.

lego marvel super heroes 2 6

Δεν υπάρχει περίπτωση να μαζέψουμε όλα τα collectibles ενός level όταν το επισκεπτόμαστε για πρώτη φορά, έτσι η επιστροφή μας με τους κατάλληλους ήρωες στο roster είναι δεδομένη. Μετά από πολύωρη καταδίωξη των pink bricks της απίθανης Gwenpool, επιτεθήκαμε στα ολοκληρωμένα levels σαρώνοντας τα collectibles. Αντλώντας άφθονη ικανοποίηση από την διαδικασία, και υπολογίζοντας τα αμέτρητα collectibles που βρίσκονται εκτός των story levels, νιώσαμε ότι οι 10 ώρες γραμμικής προσέγγισης του gameplay τριπλασιάζονται πανεύκολα στο κυνήγι των trophies και των collectibles.

Το σημάδι των Τεσσάρων
Η σχέση του multiplayer mode στο Lego Marvel Super Heroes 2, με την πασίγνωστη ιστορία του Sherlock Holmes που αναφέρουμε στον άνωθεν υπότιτλο, είναι επιφανειακή αλλά εύστοχη. Τέσσερις είναι οι συμμετέχοντες στις αρένες που ανοίγουν, ώστε οι Lego fans να μπορούν να βγάλουν το άχτι τους και σε χαρακτήρες που κινούνται από ζωντανά όντα. Το καλό σημάδι επίσης είναι η μια από τις δύο απαραίτητες προϋποθέσεις (η δεύτερη είναι η ευελιξία) για την επιβίωσή μας.

lego marvel super heroes 2 7

Η καταδίωξη των Infinity Stones χαρίζει έντονη διασκέδαση. Οι συμμετέχοντες περιστρέφονται σαν σβούρες στην αρένα, αναμένοντας ένα από τα ισχυρότερα artifacts του Marvel universe να πέσει στην πίστα. Αφού το γραπώσουν, χρησιμοποιούν τις δυνάμεις του ενάντια στους αντίπαλους παίκτες, σε μια προσπάθεια να μαζέψουν άφθονους πόντους. Οι ανταλλαγές χτυπημάτων είναι αδιάκοπες και η δράση κορυφώνεται με την χρήση των Infinity Stones και τον στρεσογόνο παράγοντα του δείκτη τους, που καθορίζει το πότε θα επιστρέψουν στο Infinity Gauntlet.

Το δεύτερο multiplayer mode μας σύστησε στις χαρές του επαγγέλματος του... μπογιατζή. Τρέχαμε σαν τρελοί προσπαθώντας να βάψουμε την πίστα με το κορμί μας, που αμολούσε χρώμα σε κάθε του βήμα. Εκνευρισμός μας πλημμύριζε όταν ένας αντίπαλος παίκτης περνούσε πάνω από τα βαμμένα μας μέρη και τους άλλαζε χρώμα, τρέχαμε αμέσως προς το μέρος του και άρχιζαν οι σφαλιάρες. Η τρεχάλα και οι αστραπιαίες κινήσεις είναι το βασικό χαρακτηριστικό του multiplayer που μας ευχαρίστησε πολύ.

http://www.youtube.com/watch?v=2joAz6ajbS8

Τα αγαπημένα μας τουβλάκια επέστρεψαν στην ψηφιακή τους ζωή με ένα σωρό εντυπωσιακά animations και απίθανες δυνάμεις. Τα frames τρέχουν με ταχύτητα αστραπής και δεν παρατηρήσαμε πτώση τους ακόμα και όταν σταθήκαμε με θάρρος μπροστά σε κολοσσιαία bosses. Στα cinematics καθρεφτίζεται η ποιότητα ενός animation film. Παράλληλα απολαύσαμε σε πρώτο πλάνο τις ζωηρές εκφράσεις και τα τσαχπίνικα animations των ηρώων. Οι έξαλλες κινήσεις του J. Jonah Jameson, οι αδέξιες προσπάθειες της Kamala Khan να κοντρολάρει το λαστιχένιο κορμί της, οι απεγνωσμένες προσπάθειες του Black Bolt να μην φταρνιστεί και διαλυθεί όλη η Chronopolis. Αυτά και άλλα πολλά μας γέμισαν τρυφερότητα απέναντι στους Lego ήρωες μας που τους αισθανόμαστε πλέον σαν χαριτωμένα κατοικίδια. Πλούσια χρώματα και δυναμικός φωτισμός σκεπάζουν την Chronopolis και τα story levels.

Το Lego Marvel Super Heroes 2 πέτυχε ανέλπιστα στο καταπληκτικό του πείραμα με την ηχητική μπάντα. Από το voice acting μέχρι τα ηχητικά εφέ και το soundtrack, οι περισσότεροι ήχοι είναι κατασκευασμένοι αποκλειστικά για το παιχνίδι. Το σεναριακό “φλέρτ” με το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel, δεν οδήγησε στην φωνητική παρουσία κανενός από τους διάσημους ηθοποιούς που υποδύονται τους ήρωες. Όλοι οι voice actors είναι νέοι και υποκρίνονται καταπληκτικά τους χαρακτήρες, τονίζοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Η βαθιά φωνή του Kang αποπνέει κύρος, η εφηβική φωνή του Spider – Man ενισχύει τους παλικαρισμούς του, η φωνούλα της Gwenpool τονίζει τις... τρελίτσες της. Φανταστικά ηχητικά εφέ και μουσικές απολαύσεις που κορυφώνονται με τα retro hits του Starlord μας συνάρπασαν με την ένταση και την ποιότητά τους.

lego marvel super heroes 2 8

Άλλαξε τακτική παιδί μου για να μην μείνεις... τούβλο
Η αναίμακτη, slapstick δράση είναι το επίκεντρο του Lego Marvel Super Heroes 2, το οποίο δεν διαφοροποιείται σε τίποτα από τα παιχνίδια που φέρουν την στάμπα Lego. Το τεράστιο roster του και η μορφή ενός πελώριου παιχνιδότοπου της Chronopolis το καθιστούν πηγή έντονης διασκέδασης για μικρούς και μεγάλους. Το σενάριο του ικανοποίησε τις αφηγηματικές μας απαιτήσεις και η αφθονία στα collectibles καθιερώνει το replayability.

Το παιχνίδι μαστίζεται φυσικά από το επαναλαμβανόμενο gameplay των προκατόχων του. Οι αποστολές στην Chronopolis μοιάζουν μεταξύ τους, οι αγώνες και τα puzzles δεν μας ξετρέλαναν. Η απλοϊκότητα της δράσης, η δυσκολία γρήγορης αναζήτησης των ηρώων στο αχανές roster, η χαοτική κατάσταση σε αρκετές συγκρούσεις όπου δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε τους ήρωες μας, η δυσκίνητη κάμερα, όλα αυτά μας ενόχλησαν. Εντούτοις αγαπάμε πολύ όλα τα Lego video games και δεν μας επηρεάζουν πολύ τα αρνητικά τους στοιχεία. Το αποτέλεσμα ήταν να το γουστάρουμε μέχρι αηδίας και να μην μας ξενίσει η τιμή των 40 ευρώ για την αγορά του.

Θετικά:
- Το πρωτοκλασάτο σενάριο
- Η Chronopolis, ο απόλυτος παιχνιδότοπος για να ξεσκάσουμε
- Ο τεράστιος αριθμός αγαπημένων ηρώων και collectibles
- Η εύκολη απόκτηση μπόλικων trophies – achievements
- Η ανελέητη καταστροφή και η εύκολη αναδόμηση των Lego
- Τα παλαβά multiplayer modes

Αρνητικά:
- Η κίνηση της κάμερας στα story missions
- Οι απειροελάχιστες αλλαγές στο επαναλαμβανόμενο gameplay
- Το ανύπαρκτο A.I.
- Η απουσία των X – Men και των Fantastic Four
- Η δυσκολία εντοπισμού των χαρακτήρων στο roster
- Το πολύ εύκολο επίπεδο δυσκολίας

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.5

Μια κωμική παράσταση με μπόλικη δράση, που την έχουμε ξαναδεί πολλές φορές αλλά δεν την βαριόμαστε με τίποτα.

Γιάννης Μοσχονάς

 

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Lego Marvel Super Heroes 2' in the forum. 2 weeks ago

l2_post_master-960x540.jpg
Η αναίμακτη, slapstick δράση είναι το επίκεντρο του Lego Marvel Super Heroes 2, το οποίο δεν διαφοροποιείται σε τίποτα από τα παιχνίδια που φέρουν την στάμπα Lego. Το τεράστιο roster του και η μορφή ενός πελώριου παιχνιδότοπου της Chronopolis το καθιστούν πηγή έντονης διασκέδασης για μικρούς και μεγάλους.

Το σενάριο του ικανοποίησε τις αφηγηματικές μας απαιτήσεις και η αφθονία στα collectibles καθιερώνει το replayability. Είναι επίσης γεμάτο με χιουμοριστικές πινελιές που θα σας γεμίσουν χαμόγελα. Πάρτε ένα μικρό δείγμα του στο παρακάτω βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=2joAz6ajbS8

Read More...

3 weeks ago