cover photo

Γιώργος Τζίτζιφας (Lithras)

Send Message
Add as Friend
Γιώργος Τζίτζιφας

About Me

Basic Information

Activities

Contact Information

Member since
Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014 02:30
Last online
22 hours 19 minutes ago
  • 21 hours 11 minutes ago
  • Albion Online
    21 hours 11 minutes ago

    Κατακτήστε τη νέα γη στο όνομα του βασιλιά.

    Καιρό είχε να εμφανιστεί κάποιο sandbox MMORPG και η Γερμανική εταιρεία ανάπτυξης Sandbox Interactive, ύστερα από μια πετυχημένη crowdfunding καμπάνια με έσοδα ύψους σχεδόν 10 εκατομμυρίων δολαρίων και εκτεταμένο διάστημα δοκιμών, κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα το ντεμπούτο της στον χώρο, το Albion Online. Η πρώτη αυτή προσπάθεια είναι ένα αρκετά φιλόδοξο project, μιας και είναι και το πρώτο cross-platform του είδους με ταυτόχρονη υποστήριξη σε υπολογιστές και tablets/κινητά.

    Οι ομίχλες διαλύονται
    Το Albion, ένα νησί κρυμμένο από τις ομίχλες αποκαλύπτεται και ο βασιλιάς του ανώνυμου βασιλείου (το οποίο αναφέρεται στο τρέιλερ ως “Old World”) καλεί περιπετειώδεις υπηκόους να το αποικήσουν. Τώρα το αν με το “Albion” εννοείται μια παράλληλη fantasy εκδοχή της Βρετανίας (που επίσης ονομάζεται “Αλβιώνα”) ή μια -δεν θα έλεγα ευφάνταστα ονομασμένη- εντελώς φανταστική περιοχή, θα σας γελάσω. Όπως και να ’χει, μετά από ένα επικίνδυνο ταξίδι με πολλές απώλειες σε μια φουρτουνιασμένη θάλασσα, οι πιο σκληροί και θαρραλέοι κατάφεραν και έφτασαν στις ακτές του Albion ζωντανοί, όπου ξεκίνησαν αμέσως να χτίζουν, να εμπορεύονται και να κατακτούν τα πέριξ. Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο ενός από αυτούς τους επιζώντες και σκοπός σας είναι να χτίσετε το πεπρωμένο σας σε αυτή τη νέα γη ανακαλύπτοντας νέα μέρη και αψηφώντας τους κινδύνους αυτής της νέας γης. Το σενάριο (το οποίο περιορίζεται στην παραπάνω εισαγωγή και σε γενικής φύσεως αερολογίες στα κείμενα των quests) είναι από μηδαμινό εώς ανύπαρκτο και ανήκει στην κατηγορία “πρόχειρη δικαιολογία προκειμένου να υπάρχει ένα τυπικό σεναριακό υπόβαθρο σε ένα online game”. Δεν πιστεύω ότι ο όρος “sandbox MMORPG” δικαιολογεί αυτή την αδυναμία, μιας και το Albion Online δεν παρέχει private role playing servers ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να φτιάξουν παίκτες δικά τους σενάρια και ιστορίες εκμεταλλευόμενοι τον sandbox κόσμο, κάτι που συνέβαλλε στην επιτυχία άλλων medieval fantasy sandbox MMO games όπως το Ultima Online. Το σεναριακό κενό θα σας δώσει την εντύπωση του ότι δεν έχετε τι να κάνετε, κάτι το οποίο σίγουρα δε βοηθά το immersion. Αξίζει να σημειωθεί πως ακόμα και η νουβέλα που κυκλοφόρησε και είναι βασισμένη στο Albion Online δεν δίνει κανένα στοιχείο για τον κόσμο του πέρα από γενικευμένες περιγραφές.

    albion online 1

    Κάστρα, μάγοι και ιππότες
    Αν και σύμφωνα με τους developers θα προστεθούν κι άλλα διαθέσιμα races στο μέλλον, προς το παρόν μπορείτε να παίξετε μόνο human με απογοητευτικά λίγες επιλογές customization ως προς την εμφάνισή σας. Το δε σύστημα των classes και levels που είναι συνηθισμένα στα RPGs, απουσιάζει. Αντί του “παραδοσιακού” leveling, στο Albion Online έχετε μια μεγάλη λίστα από skills που ονομάζεται destiny board, το οποίο καταγράφει την πρόοδό σας και σας εξηγεί το τι θα πρέπει να κάνετε για να ξεκλειδώσετε νέα crafting recipes, νέα abilities ή/και τη δυνατότητα του να φοράτε καλύτερο εξοπλισμό. Όλα τα skills ξεκινάνε από το tier 1 και εξασκώντας τα μπορείτε να τα φτάσετε μέχρι το tier 8. Είστε ελεύθεροι να ανεβάσετε όποια απολύτως skills θέλετε, κάνοντας ό,τι συνδυασμό μπορεί να επινοήσετε, όπως πχ. να αναμείξετε leather και plate armor για να έχετε μία μίξη stealth και αυξημένης προστασίας. To destiny board στην αρχή ίσως σας φανεί δαιδαλώδες και χαοτικό, αλλά αν αφιερώσετε λίγη ώρα να εξοικειωθείτε μαζί του θα γίνει απλή υπόθεση. Πιστεύω πως οπτικά θα μπορούσε να έχει την παρουσίαση των skill trees όπως είναι στο Skyrim και να είναι έτσι πιο ευανάγνωστο και “τακτοποιημένο”.

    Κάθε πράξη που κάνετε επιφέρει fame points, τα οποία μοιάζουν σε ρόλο με τα experience points που γνωρίζετε από άλλα RPG. Κάθε skill του destiny board προκειμένου να ανέβει χρειάζεται κάποια Fame points τα οποία να προκύπτουν από τη χρήση του συγκεκριμένου skill. Για παράδειγμα, για να ανεβάσετε το shields skill θα πρέπει να μαζέψετε έναν συγκεκριμένο αριθμό fame points σκοτώνοντας εχθρούς ενώ κρατάτε μια ασπίδα. Κάθε είδος εξοπλισμού αποτελεί ξεχωριστό tree, οπότε μπορεί να έχετε φτάσει τo swords skill στο tier 8 ενώ τα bows να τα έχετε αφήσει εντελώς στο tier 1. Όσο προχωράτε από περιοχή σε περιοχή θα παρατηρήσετε πως τα crafting materials που παρέχονται αντίστοιχα ανεβαίνουν tier, απαιτώντας αντίστοιχα αναβαθμισμένα εργαλεία. Tα crafting materials αποτελούνται από διάφορα είδη μετάλλων, πέτρας, ξύλου, δέρματος, τροφών και ινών και το loot είναι προκαθορισμένο για κάθε πλάσμα και resource node. Αντίστοιχα και οι εχθροί διαβαθμίζονται σε tiers και με αυτό καταλαβαίνετε ότι ο ισχυρισμός των developers ότι “δεν υπάρχουν levels” δεν είναι ακριβώς αληθινός. Στην πράξη, το το tier του υψηλότερού σας skill είναι το “level” σας.

    http://www.youtube.com/watch?v=_6CEx_MNweU

    Ο χάρτης του κόσμου περιέχει περιοχές διαβαθμισμένες με χρώματα (πράσινο, κίτρινο, κόκκινο, μαύρο), ανάλογα με τον PvP κίνδυνο που τις χαρακτηρίσει και το εύρος των tier πόρων που διαθέτει. Στις πράσινες και τις κίτρινες περιοχές, εάν τα hitpoints σας φτάσουν το 0 δεν θα πεθάνετε, αλλά θα τεθείτε εκτός μάχης για λίγο. Αυτό είναι μια πολύ καλή κίνηση από την Sandbox και είναι ένα από τα ελάχιστα in-game βοηθήματα για νέους παίκτες. Μιας και ανέφερα το θέμα “νέοι παίκτες”, μου έκανε μεγάλη εντύπωση το ότι ενώ δεν υπάρχει in-game tutorial, στην ιστοσελίδα του Albion Online έχει αρκετά guides για νέους παίκτες. Μου κάνει εντύπωση διότι έχουν περάσει αρκετές beta εκδόσεις και η ύπαρξη των guides σημαίνει πως η Sandbox γνωρίζει την έλλειψη αυτή, απλά δεν σκοπεύει να κάνει κάτι γι’ αυτή.

    Το Albion Online έχει τον τυπικό point and click χειρισμό. Απλά κάνετε κλικ στο σημείο που θέλετε να πάτε ή στο αντικείμενο με το οποίο θέλετε να αλληλεπιδράσετε. Τα spells και combat skills/special attacks σας δεν ορίζονται από το destiny board, αλλά από τον εξοπλισμό σας κάθε κομμάτι εξοπλισμού σας παρέχει ένα ή περισσότερα combat skills/spells. Για παράδειγμα, τα leather hoods παρέχουν το combat skill “Vanish” το οποίο σας επιτρέπει να ξεφύγετε από δύσκολες καταστάσεις. Αντίστοιχα, cloth κομμάτια armor δίνουν μαγικά ξόρκια και τα σπαθιά κάποιες ειδικές επιθέσεις. Στην πράξη, δεν χρειάζεται κάποια στρατηγική, απλά κάνετε κλικ σε έναν εχθρό, και πατάτε ό,τι combat skills και spells δεν είναι σε cooldown μέχρι να πεθάνει. Οι AI εχθροί είναι συνήθως μόνοι ή μαζεμένοι σε μικρές ομάδες, ενώ σε διάφορα σημεία δεσπόζουν κάποια bosses. Σε γενικές γραμμές, η solo εμπειρία είναι μια βαρετή επανάληψη συλλογής πόρων προκειμένου να ανεβάσετε skills και η άσκοπη περιπλάνηση για να εμπλακείτε σε βαρετές μάχες και τα αργά mounts σε συνδυασμό με τους γενικά μεγάλους χρόνους ταξιδιού δε βοηθάνε και πολύ την κατάσταση. Τα όποια quests συναντήσετε απλά είναι βαρετά crafting/grinding quests τα οποία σπάνια έχουν κάποια αξιοσημείωτη έξτρα ανταμοιβή.

    albion online 2

    Πολλή περισσότερη προσοχή δόθηκε στον σχεδιασμό του PvP. Οι περιοχές του Albion διαβαθμίζονται με χρώματα στον χάρτη με βάση το tier των πόρων που παρέχουν και το βαθμό στον οποίο επιτρέπεται η PvP μάχη. Στις πράσινες ζώνες απαγορεύεται το PvP. Στις κίτρινες μπορείτε να κάνετε τον εαυτό σας PvP flagged και να επιτεθείτε σε άλλους παίκτες, οι οποίοι όμως θα έχουν ένα buff εναντίον σας. Σκοτώνοντας παίκτες σε κίτρινες και κόκκινες ζώνες σας αφαιρεί reputation, το οποίο αν πέσει αρκετά χαμηλά θα σας απαγορεύεται η είσοδος σε διάφορες πόλεις. PvP ήττα σε κίτρινη ζώνη σημαίνει χάσιμο λίγου durability από τον εξοπλισμό σας και μετατροπή του σε silver coins διαθέσιμα σαν loot για τον αντίπαλο. Στις κόκκινες ζώνες ξεκινάνε τα δύσκολα, επειδή θάνατος σημαίνει ότι όλος σας ο εξοπλισμός είναι διαθέσιμος για loot. Τουλάχιστον οι εχθρικοί προς εσάς παίκτες θα φαίνονται στο minimap από νωρίς ώστε να μπορείτε να τους αποφύγετε. Τέλος, στις μαύρες ζώνες δεν υπάρχει ειδοποίηση στον χάρτη, για να φτάσατε ως αυτές σημαίνει πως είστε έτοιμοι να αντιμετωπίσετε πλήρως το ελεύθερο περιβάλλον του Albion.

    Με βάση τα παραπάνω, καταλαβαίνετε πως αφού βγείτε από τις πράσινες περιοχές θα αρχίσετε να τρώτε ξύλο, το οποίο σταδιακά θα γίνεται όλο και περισσότερο. Η καλύτερη επιλογή που έχετε να κάνετε στο Albion Online προκειμένου να έχετε μια σχετική ασφάλεια και υποστήριξη, είναι το να μπείτε σε κάποιο guild. Το Guild versus Guild PvP (GvG) φαίνεται να είναι ο κύριος τομέας στον οποίο έδωσαν προσοχή οι developers. Τα guilds κατακτούν γη και χτίζουν κτίρια, εδραιώνοντας τις περιοχές τους. Στην θεωρία είναι μια καλή σκέψη, αλλά στην πράξη το Albion Online καταλήγει να έχει στον μοναδικό του server ελάχιστα πανίσχυρα guilds τα οποία απλά κατατροπώνουν (και συχνά-πυκνά απορροφούν στο δυναμικό τους) τα μικρότερα μιας και δεν δύναται να απειληθεί η εδαφική τους ακεραιότητα. Πότε-πότε, μικρότερα guilds θα προσπαθήσουν να ενωθούν ενάντια στα μεγαλύτερα, ή τα μεγάλα guilds πολεμούν μεταξύ τους για επέκταση της επιρροής τους και έλεγχο περιοχών με πόρους. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα παρατηρήσετε μεγάλα “ντου” με μηδενική στρατηγική, αλλά άπειρο ξύλο. Αυτή η λίγη διασκέδαση που προσφέρουν οι εν λόγω μάχες όμως, δεν δικαιολογούν με τίποτα το μακρόσυρτο grinding που θα πρέπει να υπομείνετε για να φτάσετε ως εκεί.

    albion online 3

    Η οικονομία του Albion Online είναι 100% καθοδηγούμενη από τους παίκτες, κάτι που είναι και καλό και κακό. Καλό είναι επειδή με τόσο κεντρικό ρόλο που έχει το crafting o ανταγωνισμός στην αγορά είναι μεγάλος και οι τιμές χαμηλές, ενώ το κακό είναι ότι ακριβώς για τον προαναφερθέντα λόγο, ειδικά στα χαμηλότερα tiers σπάνια θα καταφέρετε να πουλήσετε το οτιδήποτε. Με αφορμή την οικονομία, είναι άξιο αναφοράς το ότι ενώ το Albion Online σαν project ξεκίνησε ως free to play, τελικά κυκλοφόρησε προς πώληση, κρατώντας όμως κάποια microtransactions –κύριο χαρακτηριστικό των free to play games-. Με αληθινά χρήματα μπορείτε να αγοράσετε gold coins με τα οποία μπορείτε να αγοράσετε συλλεκτικά items και premium status για το account σας, το οποίο σας δίνει learning points τα οποία βελτιώνουν τον χαρακτήρα σας. Επίσης, premium λογαριασμοί μαζεύουν γρηγορότερα resources και ανεβάζουν γρηγορότερα skills, κάτι το οποίο κάνει το Albion Online να φλερτάρει πολύ στενά με την κατηγορία “pay to win”.

    http://www.youtube.com/watch?v=AzR6GkI0ab4

    Βγείτε μαζέψτε υλικά και φτιάξτε τον εξοπλισμό σας ξανά και ξανά και ξανά...

    Οπτικά χοντροκομμένο
    Τα καλά γραφικά δεν κάνουν ένα game καλό, αλλά τα κακά γραφικά συμβάλλουν στο να είναι ένα game κακό. Το Albion Online προσπαθεί να παρουσιάσει τα χοντροκομμένα, γεμάτα ορατά πολύγωνα γραφικά του ως καλλιτεχνική άποψη, αποτυγχάνοντας οικτρά. Λόγω του ότι είναι φτιαγμένο για να παίζει και σε κινητά, στην οθόνη ενός υπολογιστή είναι απλά άσχημο ακόμα και σε 4Κ ανάλυση. Τα οπτικά εφέ είναι πρόχειρα, τα animations λίγο ατσούμπαλα και βαρετά και οι περιοχές επαναλαμβανόμενες και βαρετές. Αν πάτε σε ένα δάσος, είναι σαν να έχετε πάει σε όλα τα δάση. Το user interface είναι απλό και φιλικό προς τον χρήστη, ενώ το minimap αν και κατατοπιστικό, είναι ελλειπές. Αντιθέτως, τα ζωγραφιστά μέρη του Albion Online (loading screens και menus) είναι πολύ όμορφα.

    albion online 4

    Επική υπόκρουση μικρής διάρκειας
    Δεν ξέρω τι συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, αλλά πλέον αρχίζω να έχω την εντύπωση πως η πλειοψηφία των video games έχει πολύ υψηλού επιπέδου μουσική υπόκρουση και το Albion Online δεν αποτελεί εξαίρεση. Επικό, ορχηστρικό soundtrack θα συνοδέψει μέρος της περιπέτειάς σας, μιας και μετά από λίγα λεπτά η μουσική σταματάει και δεν υπάρχει έστω η επιλογή “loop music”. Οι ambient ήχοι κυμαίνονται σε πολύ καλά επίπεδα και τα ηχητικά εφέ, αν και αξιοπρεπή, δεν αγγίζουν το επίπεδο της μουσικής ή του ambience. Δεν ξέρω τι ευθύνεται για την τόσο μεγάλη διαφορά ποιότητας, αλλά είναι αισθητή.

    Κρίση ταυτότητας
    Δυσκολεύομαι να “ψυχολογήσω” την Sandbox Interactive όσον αφορά το Albion Online. Όσο περισσότερο ασχολήθηκα μαζί του, τόσο περισσότερο μου έδωσε την εντύπωση ότι οι developers θυσίασαν πολλά από τον τομέα της ποιότητας στο βωμό της cross-platform υποστήριξης και ότι προσπαθούν να περάσουν τον mobile τρόπο παιξίματος σε ένα PC game, συμπεριλαμβανομένων και των μικροσυναλλαγών του. Η ειρωνεία είναι πως η πλειοψηφία των παικτών παίζει από PC και όχι από tablet/κινητό, πράγμα απολύτως λογικό. Δύσκολα μπορώ να φανταστώ τον οποιονδήποτε να βρίσκεται εκτός σπιτιού και να παίζει κάποιο ΜΜΟ στο κινητό ή το tablet του. Ίσως να έμπαινε για crafting, για κάποια αγοραπωλησία ή έστω να μαζέψει πόρους και να συνομιλήσει στο chat. Πιστεύω πως σαν ανεξάρτητο PC game με υποστηρικτικά mobile apps, το Albion Online δεν θα ήταν τόσο αδύναμο. Όμως, με βάση την το όλο του στήσιμο φαίνεται το ισχύει το αντίθετο, ότι δηλαδή πρόκειται απλά για ένα mobile game που παίζει και σε PC και ότι το “sandbox” στοιχείο είναι απλά μια δικαιολογία για ελλιπή ανάπτυξη η οποία “μπάζει” από παντού.

    Θετικά:
    - Κανένας περιορισμός στο στυλ παιχνιδιού/χαρακτήρα
    - Τα resources που μαζεύετε ξαναφυτρώνουν σχετικά γρήγορα
    - Σταδιακή αύξηση δυσκολίας και επιπτώσεων θανάτου.
    - Εύχρηστα combat skills

    Αρνητικά:
    - Ατελείωτο grinding
    - Χοντροκομμένα γραφικά
    - Ανύπαρκτο σενάριο
    - Φλερτάει πολύ με το pay-to-win
    - Δεν δίνει δυνατότητα custom σεναρίων/private servers
    - Δεν είναι φιλικό προς νέους παίκτες
    - Αδύναμο περιεχόμενο για όσους θέλουν να παίξουν solo ή/και PvE.

    Βαθμολογία
    Γραφικά: 5.5
    Ήχος: 7.5
    Gameplay: 6.5
    Αντοχή: 6.5
    Γενικά: 6.5

    To cross-platform support γυρίζει μπούμερανγκ σε αυτή την προσπάθεια, κάνοντας την τελική εμπειρία βαρετά επαναλαμβανόμενη και αισθητικά άσχημη.

    Γιώργος Τζίτζιφας

  • Γιώργος Τζίτζιφας added a new comment on the StarCraft: Remastered
    7 days ago
  • Γιώργος Τζίτζιφας added a new comment on the StarCraft: Remastered
    1 week ago
  • 1 week ago
  • Starcraft: Remastered
    1 week ago

    Όπως το έχετε στη μνήμη σας, αλλά όχι όπως ήταν.

    Σχεδόν δύο δεκαετίες έχουν πλέον περάσει από την κυκλοφορία του πρώτου StarCraft, το οποίο συνέβαλλε σημαντικά στην καθιέρωση των e-sports με την επιτυχία που σημείωσε προς έκπληξη ακόμα και των ίδιων του των developers, καταφέρνοντας να γίνει το διασημότερο sci-fi RTS όλων των εποχών και τη σύρραξη μεταξύ Terrans, Zerg και Protoss να αποτελέσει πηγή έμπνευσης πολλών μεταγενέστερων games. Παρά την ηλικία του, το StarCraft και το expansion pack του “Brood War” παρέμειναν δημοφιλή σε όλη την υφήλιο, αλλά περισσότερο στη Νότιο Κορέα, τη χώρα που τα ανέδειξε.

    Την περασμένη άνοιξη, η Blizzard ανακοίνωσε την ανάπτυξη της remastered έκδοσης του StarCraft η οποία κυκλοφόρησε στις 15 Αυγούστου. Με αυτή την κίνηση, φαίνεται η Blizzard να στοχεύει στην “ανάσταση” της ανταγωνιστικής σκηνής του StarCraft μέσω της συσπείρωσης του υπάρχοντος community του, την επαναφορά παλαιών παικτών στο προσκήνιο και την προσέλκυση νέου κοινού με πιο ελκυστικά γραφικά και εκσυγχρονισμένα settings, διατηρώντας παράλληλα όλα τα στοιχεία που έκαναν τη σειρά επιτυχία, συμπεριλαμβανομένων όμως και μερικών αρνητικών στοιχείων τα οποία πλέον αποτελούν κομμάτια της ταυτότητας του StarCraft.

    starcraft remastered 1

    Απαράλλαχτη εμπειρία
    Το κυριότερο single player mode περιλαμβάνει τα campaigns του αρχικού StarCraft και του Brood War expansion, δηλαδή 6 κεφάλαια (2 για κάθε ένα από τα 3 factions). Επίσης, έχετε την επιλογή να παίξετε custom παιχνίδια εναντίον μέχρι και 7 αντιπάλων ΑΙ. Θα παρατηρήσετε πως το gameplay του Starcraft: Remastered είναι αυτό του Brood War χωρίς καμία απολύτως αλλαγή (ακόμα και τα ίδια cheats έχουν παραμείνει). Ωστόσο, η λογική των developers να μην πειράξουν το gameplay σημαίνει πως η αναλλοίωτη εμπειρία του StarCraft που μας προσφέρει το remaster περιέχει και τα αρνητικά στοιχεία της αρχικής έκδοσης όπως το σχετικά ασήμαντο, αλλά ενοχλητικό θέμα του ότι για να δείτε τα objectives της εκάστοτε αποστολής θα πρέπει να ανοίξετε το pause menu και να διαλέξετε την επιλογή σε αυτό. Δυστυχώς δεν είναι όλα τα αρνητικά στοιχεία του StarCraft ασήματα, ειδικά μετά από σχεδόν μια εικοσαετία εξέλιξης των RTS και κάποια προβλήματα που υπήρχαν παρέμειναν για χάρη της αυθεντικότητας του gameplay.

    Πρώτο-πρώτο παρέμεινε το κυριότερο πρόβλημα του StarCraft, το κακό pathfinding. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι διατάζετε 12 hydralisks να επιτεθούν σε ένα κτίριο το οποίο βρίσκεται μετά από την άνοδο μιας ράμπας. Τα πρώτα 6-7 hydralisks θα ανέβουν τη ράμπα, 3-4 παίζει να κολλήσουν στη ράμπα, ενώ τα τελευταία 1-2 θα το πάνε από γύρω-γύρω, κατά πάσα πιθανότητα ξεσηκώνοντας την εχθρική βάση ή/και κάνοντας την παρουσία σας γνωστή στον εχθρό. Επίσης, το πλήκτρο επιλογής άπραγων units το οποίο εισήγαγε στα RTS το Age of Empires 2 έχει γίνει εδώ και καιρό μια δεδομένη λειτουργία του είδους, όχι όμως και του σχεδόν συγχρόνου του Brood War, οπότε θα πρέπει να έχετε το νου σας και να ελέγχετε τακτικά τις μονάδες σας, καθώς και να θυμάστε με ακρίβεια πόσα builder units έχετε ώστε να μετράτε πόσα δουλεύουν και να υπολογίσετε αν υπάρχει κάποιο άπραγο που δε βλέπετε κάπου. Με μια λέξη, “ταλαιπωρία”.

    http://www.youtube.com/watch?v=Dek8arzbxTg

    Η τρίτη σημαντική αδυναμία του StarCraft που μεταφέρθηκε στην remastered έκδοση είναι η δυνατότητα να επιλέγετε μέχρι μόνο 12 units ταυτόχρονα, που είναι και ο μέγιστος αριθμός units που μπορεί να περιέχει ένα group. Αυτό κάνει τη χρήση μεγάλων ομάδων δύσκολη (ειδικά αν παίζετε Zerg) και δεν δικαιολογείται από την ηλικία του, μιας και το πρώτο RTS που έπαιξα ήταν το προγενέστερο Command & Conquer: Red Alert στο οποίο μπορούσατε να διαλέξετε όσα units θέλατε ταυτόχρονα και επίσης μπορούσατε να ορίσετε groups με όσα units θέλατε στο καθένα. Όντας παίκτης που αγαπά το να αναπτύσσει τεράστιους στρατούς, εξαντλώντας το όριο supplies πριν την τελική επίθεση, αυτοί οι περιορισμοί του StarCraft είναι κατάρα. Σε συνδυασμό με το κακό pathfinding, οι εντολές κίνησης ή επίθεσης σε μεγάλο αριθμό μονάδων γίνονται περιττά δύσκολες και όχι τόσο σωστά εκτελέσιμες.

    Η μη-επίλυση αυτών των προβλημάτων έχει προκαλέσει έναν διχασμό ως προς το αν ήταν σωστή κίνηση από την πλευρά της Blizzard ή όχι. Από τη μία πλευρά, αρκετοί “casual" παίκτες θέλανε να δουν τα προβλήματα αυτά διορθωμένα, ώστε να έχουν στα χέρια τους μια έκδοση του StarCraft η οποία να έχει “μάθει” ύστερα από 19 χρόνια εξέλιξης στα RTS. Απ’την άλλη, αρκετοί πιο “hardcore/ανταγωνιστικοί” παίκτες θεωρούν τα προαναφερθέντα προβλήματα αναπόσπαστα κομμάτια του gameplay και πλέον χαρακτηριστικά γνωρίσματα του StarCraft, τα οποία αν πειραχτούν θα επηρεαστεί το ανταγωνιστικό επίπεδο αρκετά ώστε να μην είναι πλέον “το ίδιο παιχνίδι” στο οποίο αγωνίζονται εδώ και 19 χρόνια.

    starcraft remastered 2

    Η προσωπική μου άποψη είναι πως και οι δύο πλευρές έχουν λογική στα επιχειρήματά τους, κατανοώ τους ανταγωνιστικούς παίκτες που θέλουν μια αναλλοίωτη εμπειρία -και τελικά η γνώμη τους επικράτησε-, αλλά θα ήθελα πολύ να έβλεπα το gameplay προσαρμοσμένο στα δεδομένα του 2017 χωρίς τα εκνευριστικά αρνητικά στοιχεία του 1998. Θαρρώ πως η καλύτερη επιλογή θα ήταν μια μέση λύση με τη μορφή ενός προαιρετικού patch/hotfix το οποίο όσο έμενε ενεργό θα διόρθωνε αυτά τα προβλήματα και απενεργοποιώντας το θα παίζατε σε “original mode”. Όλα αυτά, με αντίστοιχο multiplayer matchmaking και ξεχωριστό ladder. Έτσι, θαρρώ ότι θα έμεναν όλοι ευχαριστημένοι. Σε κάθε περίπτωση, παραμένει το StarCraft που αγαπήσαμε.

    starcraft remastered 3

    Η Blizzard “κλείνει το μάτι” στους βετεράνους του StarCraft.

    Πλήρης υποστήριξη battle.net και νέο ladder
    Το StarCraft επιτέλους απέκτησε την πολυαναμενόμενη υποστήριξη του battle.net όσον αφορά τις λειτουργίες του chat και του matchmaking, αν και δεν θα έλεγε κανείς πως το τελευταίο βοηθά ιδιαίτερα τους νέους παίκτες, οπότε αν είστε νέοι στο StarCraft ετοιμαστείτε για παταγώδεις ήττες και εκνευρισμό. Επίσης, πλέον είναι ορατός ο αριθμός ELO σας στο ranked multiplayer και ανεβοκατεβαίνει ανάλογα με τις νίκες/ήττες σας. Η remastered έκδοση είναι συμβατή με την αρχική και το μόνο πλεονέκτημα που ίσως να έχει ο χρήστης της πρώτης σε ένα multiplayer match είναι η λίγο μεγαλύτερη ορατότητα της επιφάνειας του χάρτη. Λόγω της διατήρησης του αρχικού gameplay, το γνώριμο balance μεταξύ των τριών factions παραμένει, καθώς και η υποστήριξη των περισσότερων custom maps. Φυσικά, πέραν της επιλογής online αναμετρήσεων, παραμένει η δυνατότητα multiplayer παιχνιδιών μέσω LAN.

    Αλλαγμένο, όπως ακριβώς το θυμάστε
    Οι μεγαλύτερες αλλαγές συνέβησαν στον οπτικό τομέα, αλλά εάν έχετε να ακουμπήσετε το StarCraft όσο καιρό είχα να το παίξω εγώ (καμιά δεκαπενταριά -και βάλε- χρόνια, δηλαδή) παίζει να μην καταλάβετε τις αλλαγές με την πρώτη και ο λόγος είναι απλός: Τα γραφικά των παλαιότερων games μας έχουν μείνει στη μνήμη ως πολύ ανώτερα των πραγματικών, κάτι που προσωπικά συνειδητοποίησα όταν ξαναέπαιξα σε emulator το Enlightment: Druid 2, ένα αγαπημένο μου game από τα (πολύ) παιδικά μου χρόνια. Επομένως, ξεκινώντας να παίζω το remaster του StarCraft, αναρωτιόμουν τι ακριβώς άλλαξε, μιας και τα πάντα έδειχναν πάνω-κάτω όπως τα θυμόμουν να είναι προ δεκαπενταετίας (και βάλε). Πιέζοντας το πλήκτρο F5, θα καταλάβετε αμέσως τις διαφορές, μιας και αυτό το πλήκτρο αλλάζει την οθόνη από την remastered στην αρχική έκδοση του StarCraft και το αντίστροφο.

    http://www.youtube.com/watch?v=vCdLENLijM4

    Το πρώτο που θα παρατηρήσετε είναι η δυνατότητα επιλογής μεγαλύτερων αναλύσεων εώς 4Κ με την αντίστοιχη αναβάθμιση των μοντέλων και φυσικά υποστήριξη για οθόνες με widescreen aspect ratios (δηλαδή όλες τις μοντέρνες οθόνες). Επίσης έχουν αναβαθμιστεί και τα animations πορτρέτων, καθώς και όλα τα μενού σε νέα, υψηλότερης ανάλυσης με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, ενώ ακόμα και τα cutscenes έχουν “ανέβει” σε ανάλυση. Πραγματικά η δουλειά που έχει γίνει καταφέρνει τον σκοπό της, να σας παρουσιάσει δηλαδή το StarCraft όσο όμορφο το θυμάστε και να το αναβαθμίσει οπτικά χωρίς να του αλλάξει/αλλοιώσει την αισθητική. Μια ευχάριστη προσθήκη είναι η τοποθέτηση στατικών σκίτσων μεταξύ των αποστολών, τα οποία συνδέουν missions και campaigns εξιστορώντας την εξέλιξη της ιστορίας με υπότιτλους.

    Πιο διαυγής και καθαρός ήχος
    Σύμφωνα με την Blizzard, ο ήχος του StarCraft αποτελείται από 2.381 αρχεία και για την ανάπτυξη του remaster απαγορεύτηκε στην ομάδα sound design η αντικατάσταση υπαρχόντων αρχείων με νεότερα. Οι λόγοι της απαγόρευσης αυτής είναι αφ’ ενός το σκεπτικό ότι συγκεκριμένες ατάκες με συγκεκριμένη προφορά και συγκεκριμένα εφέ είναι αναπόσπαστα κομμάτια των αναμνήσεων των παικτών του αρχικού StarCraft και αφ’ εταίρου το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του Αγγλικού voice acting έχει γίνει από στελέχη της τότε ομάδας ανάπτυξης και έχει συναισθηματική αξία για την εταιρεία. Εξαίρεση από την απαγόρευση αντικατάστασης αρχείων ήχου αποτέλεσε η επανηχογράφηση του voice acting των εκτός Αγγλικής γλωσσών, ενώ προστέθηκαν 7 ακόμα υποστηριζόμενες γλώσσες (Κινέζικα, Κορεάτικα, Ιαπωνικά, Πολωνικά, Πορτογαλικά, Ρώσικα και Ισπανικά Λατινικής Αμερικής).

    starcraft remastered 4

    Τα αρχεία υπέστησαν κατάλληλη επεξεργασία ώστε να ακούγονται πιο καθαρά με περισσότερη λεπτομέρεια, κάτι αρκετά δύσκολο να γίνει σε ηχογραφήματα σχεδόν 20 ετών. Το αποτέλεσμα μπορεί να μην γίνεται κατανοητό με τη μία, αλλά σε “δίπλα-δίπλα” σύγκριση με την αρχική έκδοση, η διαφορά είναι αισθητή με κάθε χαρακτηριστικό ήχο να ακούγεται πιο διαυγής και πιο λεπτομερής. Μία διακριτική, αλλά παράλληλα αρκετά ευχάριστη και immersive παρέμβαση στον ηχητικό τομέα είναι η προσθήκη σχετικών εφέ στους ήχους ανταποκρίσεων των units, των οποίων την ομιλία συνοδεύει είτε ο ήχος μηχανής του οχήματός τους είτε κάποιος σχετικός ambient ήχος. Έτσι, σας δίνεται η εντύπωση πως επικοινωνείτε με το unit μέσω ασυρμάτου. Η μουσική είναι ένα από τα στοιχεία που προδίδουν την ηλικία του παιχνιδιού με μερικά MIDI στοιχεία να διακρίνονται στο soundtrack, ενισχύοντας την αίσθηση νοσταλγίας.

    Απόλαυση για παλίούς και νέους
    Ο εκσυγχρονισμός αυτός ήταν σίγουρα μια επιτυχημένη κίνηση της Blizzard με τρεις σημαντικές για εκείνη και για το StarCraft συνέπειες. Πρώτον, εμπλουτίζει την εμπειρία των πιστών του παικτών με τα προσαρμοσμένα γραφικά και την πλήρη υποστήριξη battle.net. Δεύτερον, ξυπνά αισθήματα νοσταλγίας σε πρώην παίκτες και επανενεργοποιεί εκείνους που το είχαν αφήσει επειδή “πάλιωσε”. Τρίτον, πλέον το StarCraft ίσως να φανεί οπτικά δελεαστικότερο σε νεότερους gamers οι οποίοι δύσκολα θα το δοκίμαζαν αλλιώς. Είτε παίζατε, είτε παίζετε, είτε δεν έχετε ποτέ παίξει StarCraft, εάν σας αρέσουν τα RTS και μπορείτε να ξε-συνηθίσετε κάποια πράγματα που θεωρείτε δεδομένα στο είδος ώστε να παραβλέψετε τα αρνητικά στοιχεία, είναι ευκαιρία να (ξανα)ζήσετε τον τίτλο-σταθμό και σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

    Θετικά:
    - Καμία αλλαγή στο gameplay, που σημαίνει διατήρηση του balance
    - Νέα πορτρέτα και μοντέλα
    - Υποστήριξη των μοντέρνων αναλύσεων
    - Λιγότερο συμπιεσμένος ήχος
    - Πλήρης υποστήριξη battle.net

    Αρνητικά:
    - Τα προβλήματα με το pathfinding παραμένουν
    - Μπορείτε να διαλέξετε μέχρι μόνο 12 μονάδες τη φορά
    - Καθόλου φιλικό matchmaking για αρχάριους
    - Λείπουν λειτουργίες που θεωρούνται δεδομένες στα σημερινά games του είδους

    Βαθμολογία
    Γραφικά: 8
    Ήχος: 9
    Gameplay: 7.5
    Αντοχή: 7.5
    Γενικά: 8

    Η εμπειρία του κλασικού εκμοντερνισμένη, με όλα της τα θετικά και τα αρνητικά.

    Γιώργος Τζίτζιφας

  • Γιώργος Τζίτζιφας απάντησε στο θέμα 'The Cyanide & Happiness Adventure Game' στο φόρουμ.
    1 week ago

    To περιμένω πως και πως, είμαι μεγάλος φαν των στατικών comics και των βίντεο Cyanide & Happiness (και του κάφρικου χιούμορ.)

    Διαβάστε περισσότερα...

  • Γιώργος Τζίτζιφας απάντησε στο θέμα 'Wolfheart = AmongRuins' στο φόρουμ.
    2 weeks ago

    Όποιος ακούει metal και δεν ήρθε χθες, ειλικρινά έχασε. Για εμάς (AmongRuins) ήταν από τις καλύτερές μας βραδιές. Οι Wolfheart έδωσαν ρέστα και οι άλλες 2 Ελληνικές μπάντες που άνοιξαν το event (Mask opf Prospero & Fall of Order) έσπειραν.

    Διαβάστε περισσότερα...

  • Γιώργος Τζίτζιφας απάντησε στο θέμα 'Τι ακούτε αυτή την στιγμή;' στο φόρουμ.
    2 weeks ago

    Ακόμα προσπαθώ να συνέλθω από τη χτεσινή liveάρα. Θα μας ξαναεπισκευθούν του χρόνου τα παιδιά απ'το Βορρά..!

    www.youtube.com/watch?v=kyKC3nYFi_k

    Διαβάστε περισσότερα...

  • 3 weeks ago
  • Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'Τι ακούτε αυτή την στιγμή;' in the forum.
    3 weeks ago

    Προετοιμάζομαι για το μεθαυριανό live ακούγοντας Wolfheart!

    www.youtube.com/watch?v=n8VBPMKLxSg

    Read More...

  • Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'Μουσική: Γενική Συζήτηση' in the forum.
    3 weeks ago

    Μεθαύριο, Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου, ανοίγουμε με τη μπάντα μου AMONGRUINS τους Φινλανδούς WOLFHEART του Tuomas Saukkonen στο MODU (Κολονού 76 Αθήνα) σε μια βραδιά μελωδικού death metal. Είσοδος 17€.

    Για όσους δεν έχετε ακούσει Wolfheart: www.youtube.com/watch?v=kyKC3nYFi_k

    Και εμείς (Amongruins): www.youtube.com/watch?v=KWXuZ6F3clI

    Read More...

  • 3 weeks ago
  • Ken Follett's The Pillars of the Earth: Book One: From the Ashes
    3 weeks ago

    Ζήστε το πρώτο μέρος του διάσημου μυθιστορήματος.

    To best-seller μεσαιωνικό μυθιστόρημα του Βρετανού συγγραφέα Ken Follett το οποίο έγινε και mini-τηλεοπτική σειρά, διασκευάζει στη μορφή ενός 2D point & click adventure η Γερμανική εταιρεία ανάπτυξης Daedalic Entertainment, η οποία έχει προκαλέσει αρκετά θετικές εντυπώσεις κερδίζοντας διάφορες διακρίσεις για adventure τίτλους της όπως τα Edna & Harvey: The Breakout και Silence.

    Σύμφωνα με την Daedalic, η απόφαση της διασκευής αυτής πάρθηκε όταν η ομάδα ανάπτυξης συνειδητοποίησε πως ένας από τους εκδοτικούς οίκους με τους οποίους συνεργάζεται η Daedalic είναι ο οίκος ο οποίος εξέδωσε πρώτος τη νουβέλα του Follett. Η ευκαιρία του να δημιουργηθεί ένα adventure βασισμένο στο γνωστό μυθιστόρημα σε συνεργασία με τον ίδιο τον συγγραφέα ήταν κάτι που η ομάδα δεν θα άφηνε να πάει χαμένο και αποφάσισε να προχωρήσει στην υλοποίηση της ιδέας.

    ken follett the pillars of the earth 1

    Η νουβέλα που αριθμεί 1000 σελίδες θα κυκλοφορήσει ως video game σε τρία κεφάλαια, το καθένα με διαφορετική ημερομηνία κυκλοφορίας. Το πρώτο κεφάλαιο του πολλά υποσχόμενου εγχειρήματος ονομαζόμενο “Book 1: From the Ashes” κυκλοφόρησε στις 15 Αυγούστου. Το δεύτερο μέρος με το όνομα “Βοοκ 2: Sowing the Wind” είναι προγραμματισμένο για κυκλοφορία τον προσεχή Δεκέμβριο, ενώ το τρίτο μέρος με το όνομα “Book 3: Eye of the Storm” αναμένεται να τεθεί σε κυκλοφορία μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2018.

    Πολιτικές και θρησκευτικές ίντριγκες στη μεσαιωνική Αγγλία
    Η υπόθεση εκτυλίσσεται στην Αγγλία τον 12ο μ.Χ. αιώνα, την εποχή του εμφυλίου για τη διαδοχή του βασιλιά Henry I, εποχή που έμεινε στην Αγγλική ιστορία ως “Η Αναρχία”. Στα δάση κοντά στο φανταστικό χωριό Kingsbridge, ο κτίστης Tom Builder, του οποίου όνειρο ζωής είναι να χτίσει έναν καθεδρικό ναό κι ας είναι πλέον άνεργος και άστεγος, περιπλανάται με την οικογένειά του προσπαθώντας να επιβιώσουν από το κρύο αναζητώντας μια καλύτερη ζωή. Η Ellen, μαζί με τον γιο της, τον Jack ζουν στο ίδιο δάσος, μακριά από τον πολιτισμό. O ηγούμενος Philip of Gwynedd επισκέπτεται το μοναστήρι του Kingsbridge, όπου θα εμπλακεί σε μια ιστορία πολιτικής και θρησκευτικής ίντριγκας. Στο κάστρο του Κόμη Bartholomew of Shiring, η όμορφη κορη του Aliena περιτριγυρίζεται από επίδοξους μνηστήρες τους οποίους απορρίπτει. Ένας εξ’αυτών όμως, είναι ο William Hamleigh, ένας σαδιστής και σκληρός γιος ευγενή.

    http://www.youtube.com/watch?v=lR5wFPbvzdM

    Οι ιστορίες των πρωταγωνιστών των οποίων το ρόλο θα αναλάβετε (Tom, Philip, Aliena, Jack) ξεκινάνε ξεχωριστά ως ανεξάρτητες, αλλά στη συνέχεια αλληλοεπηρεάζονται και εμπλέκονται, οδηγώντας στην ολοκληρωμένη εξιστόρηση της κατασκευής του καθεδρικού ναού του Kingsbridge και τις ίντριγκες και τα πολιτικά παιχνίδια στη μονή. Το σενάριο είναι απλά κορυφαίο, με εξαιρετική εξέλιξη χαρακτήρων και ο τρόπος με τον οποίο οι τμηματικές υποθέσεις οι οποίες μαζί συνθέτουν την κυρίως ιστορία θα σας κάνει σε σημεία να αναρωτηθείτε αν παίζετε video game ή αν παρακολουθείτε κάποια ταινία animation.

    Λιτό, αλλά όχι εύκολο
    Ο χειρισμός είναι ο τυπικός ενός point and click adventure game. Κρατώντας το spacebar πατημένο βλέπετε όλα τα σημεία, τους χαρακτήρες και τα αντικείμενα με τα οποία μπορείτε να αλληλεπιδράσετε. Κάνοντας δεξί κλικ, εμφανίζονται σε μορφή κειμένου οι σκέψεις του χαρακτήρα σας για το συγκεκριμένο πράγμα, δίνοντάς σας κάποια βοήθεια ως προς τη χρήση ενός αντικειμένου ή ως προς την επιλογή διαλόγου με έναν χαρακτήρα. Στην πορεία, συναντάτε αντικείμενα τα οποία μπορείτε να μαζέψετε και να αποθηκεύσετε στο inventory και θα σας χρησιμεύσουν στην επίλυση γρίφων ή θα σας προσφέρουν επιλογές διαλόγων.

    ken follett the pillars of the earth 2

    Γενικότερα, το gameplay του Pillars of the Earth ακολουθεί την τυπική λογική των adventure games, συμπεριλαμβανομένου -δυστυχώς- και του γνωστού και κουραστικού “πήγαινε-έλα”. Εάν δεν είστε οικείοι με το μυθιστόρημα, την τηλεοπτική σειρά ή έστω την Μεσαιωνική Αγγλία, ο ρυθμός εξέλιξης της ιστορίας θα σας φανεί μάλλον αργός, “βαρύς”. Αν όμως καταφέρετε να εξοικειωθείτε με τον ρυθμό του Pillars of the Earth, θα το βρείτε απολαυστικότατο και θα εκτιμήσετε την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια. Οι γρίφοι στην πλειοψηφία τους είναι αρκετά λογικοί, αλλά μερικές φορές γίνονται κουραστικοί και μακρόσυρτοι χωρίς να δίνονται στοιχεία για τη λύση τους.

    Πολλές από τις επιλογές που έχετε ως προς το τι να πείτε ή να κάνετε έχουν μικρό εως μεγάλο αντίκτυπο αργότερα στην ιστορία, από μικρές και ασήμαντες συνέπειες εως και αλλαγή της τελικής μοίρας κάποιων χαρακτήρων. Η συνολική διάρκεια ενός playthrough του πρώτου μέρους είναι πάνω-κάτω 6 ώρες, αλλά δύναται μέχρι και να διπλασιαστεί, ανάλογα με το πόση ώρα θα καταναλώσετε στην επίλυση μερικών γρίφων και στις διαδρομές. Οι διαφορετικές εκβάσεις της ιστορίας λόγω διαφορετικών αποφάσεών σας είναι αρκετά πιθανό να σας οδηγήσουν σε επιπλέον playthroughs ώστε να δείτε διαφορετικές εκδοχές της εξέλιξης της υπόθεσης, ανεβάζοντας την αντοχή του πρώτου μέρους του Pillars of the Earth.

    http://www.youtube.com/watch?v=uDatE2aeouM

    Σε μια από τις πιο σκοτεινές περιόδους της Αγγλικής ιστορίας, θα εμπλακείτε σε παιχνίδια εξουσίας.

    Σαν ζωγραφιά
    Τα σκηνικά της κάθε τοποθεσίας είναι τόσο λεπτομερή και καλοσχεδιασμένα που θα σας δώσουν την εντύπωση πίνακα ζωγραφικής της σχολής του ρεαλισμού. Τα σημάδια του χρόνου στις ξύλινες κατασκευές, το ανακάτεμμα του χιονιού στο χώμα, οι αποχρώσεις του ουρανού και η λεπτομέρεια των πέτρινων κτιρίων είναι λίγα μόνο από στοιχεία που καθιστούν τα τοπία και τα σκηνικά ως άπταιστα καλλιτεχνήματα. Οι χαρακτήρες δίνουν αρχικά την εντύπωση cartoon μιας και ξεχωρίζουν από το υπόβαθρο και τα animations τους φαίνονται να είναι λίγο “κολλημένα”, αλλά η δουλειά που έχει γίνει στις εκφράσεις των προσώπων είναι άξια εκτίμησης.

    Περίτεχνος, ζωντανός ήχος
    Η μεταφορά των διαλόγων από γραπτά σε ήχο είναι μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις όταν πρόκειται για μεταφορά ενός λογοτεχνικού έργου σε μια οπτικοακουστική μορφή. Στον τομέα αυτό η Daedalic σημειώνει μεγάλη επιτυχία, μιας και το voice acting είναι αυτό που πρέπει, με ποικιλία Βρετανικών προφορών, τοπικών διαλέκτων και συμμετοχή του ιδίου του Ken Follett. Τα ηχητικά εφέ είναι πειστικά και ρεαλιστικά, μεταδίδοντας το κλίμα των μεσαιωνικών χώρων επαρκέστατα, εμπλουτίζοντας το immersion. Η μουσική επένδυση έχει εκτελεστεί από τη FILMharmonic ορχήστρα της Πράγας και το αποτέλεσμα είναι πανέμορφο και μέσα στο πνεύμα της υπόθεσης και της όλης ατμόσφαιρας.

    ken follett the pillars of the earth 3

    Σε αναμονή για τα επόμενα κεφάλαια
    Όντας ένας gamer που θεωρεί το immersion είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία ενός video game (αν όχι το σημαντικότερο), μπορώ να πω πως μόλις συνηθίσετε τους σχετικά αργούς ρυθμούς, το Pillars of the Earth είναι πολύ πιθανό να σας κερδίσει. Συστήνεται ανεπιφύλακτα και η ανάγνωση της νουβέλας ή η παρακολούθηση της τηλεοπτικής σειράς, ώστε να υπάρχει μια καλή αίσθηση της υπόθεσης, μιας και θα πρέπει να περιμένετε μερικούς ακόμα μήνες μέχρι την κυκλοφορία του επόμενου κεφαλαίου.

    Με καλό οπτικό σχεδιασμό, voice acting, μουσική επένδυση και σενάριο, αξίζει σίγουρα μια ευκαιρία. Εάν τα θέματα με τον αργό ρυθμό (ειδικά στην αρχή), τα πολλά “πέρα-δώθε” και τους κουραστικούς γρίφους επιλύνονταν, θα μιλούσαμε για ένα κορυφαίο adventure. Παρά τα ελαττώματά του όμως, ειδικά για την τιμή των 30 ευρώ στο Steam (η οποία περιλαμβάνει και τα μελλοντικά κεφάλαια), το Pillars of the Earth είναι μια immersive adventure εμπειρία, την οποία συστήνω ανεπιφύλακτα στους φίλους των εκτενών adventure games και στους λάτρεις της μεσαιωνικής ιστορίας.

    Θετικά:
    - Ποικιλία χαρακτήρων
    - Πανέμορφα σχεδιασμένα σκηνικά
    - Πλούσια ιστορία
    - Χαμηλή τιμή

    Αρνητικά:
    - Η υπόθεση εκτυλίσσεται αργά
    - Πολύ “πήγαινε-έλα”
    - Κάποιοι γρίφοι είναι πολύ δύσκολοι χωρίς λόγο

    Βαθμολογία
    Γραφικά: 7.5
    Ήχος: 8.5
    Gameplay: 7
    Αντοχή: 5.5
    Γενικά: 7.4

    Μια πλούσια, αν και με αργή πλοκή ιστορία για τους λάτρεις της μεσαιωνικής ιστορίας και όχι μόνο.

    Γιώργος Τζίτζιφας

  • Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'The Pillars of the Earth' in the forum.
    3 weeks ago

    Το έπαιξα. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι μόλις παρήγγειλα το βιβλίο και θα ξεκινήσω και την ομόνυμη σειρά. Φοβερό immersion, το καταχάρηκα, είχα κιόλας καιρό να παίξω point & click adventure.

    Read More...

  • 3 weeks ago

Groups

No Joined Groups.