• Reviews
  • Sin and Punishment: Successor of the Skies

Sin and Punishment: Successor of the Skies

Hot
REVIEWED ON Wii   

Το επιτυχημένο rail shooter του Nintendo 64, επιστρέφει ανανεωμένο!

Το επιτυχημένο rail shooter του Nintendo 64, επιστρέφει ανανεωμένο!

Το επιτυχημένο rail shooter του Nintendo 64, επιστρέφει ανανεωμένο!

Bullet Hell: Το γεγονός που συμβαίνει σε ένα Shoot 'em up παιχνίδι όταν o χαρακτήρας (ή το διαστημόπλοιο) που κοντρολάρετε προσπαθεί να επιβιώσει περνώντας μέσα από έναν αδιανόητα μεγάλο αριθμό σφαιρών. Oι παλαιότεροι θα θυμάστε με συγκίνηση τέτοιες κορυφαίες στιγμές καταδίωξης, αν παίζατε games όπως το Gunstar Heroes (στο Sega Mega Drive, το 1993), το Radiant Silvergun (στα arcades και το Sega Saturn, το 1998), το Bangai-O (Nintendo 64 και Dreamcast, το 1999) ή το Ikaruga (στα arcades και το Dreamcast, το 2002). 

Όλα αυτά τα games -τα οποία μαζί με τα R-Type και Star Fox θεωρούνται από τα κορυφαία του είδους- είναι φτιαγμένα από την Treasure. Από το 1992 όταν και ιδρύθηκε, η ιαπωνική προγραμματιστική εταιρεία προσφέρει τίτλους που αποτελούν δυνατά κοκτέιλ, φτιαγμένα με μία δόση shooting, μία δόση πρωτοτυπίας και πολλές δόσεις διασκέδασης. Όλα τα δημιουργήματά της ακολουθούν αυτή τη συνταγή και το Sin and Punishment: Successor of the Skies αποτελεί το πιο πρόσφατη πρόταση της εταρείας.

Ο τίτλος αποτελεί sequel του Sin and Punishment: Successor of the Earth του Nintendo 64, που κυκλοφόρησε το 2000. Παρά τις θετικές κριτικές και την επιτυχία του στην Ιαπωνία, δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην Δύση, αν και σήμερα είναι διαθέσιμο από το Virtual Console της Nintendo για το Wii. Ο τότε περιορισμός της ιαπωνικής κυκλοφορίας –καθότι το Ν64 εκείνη την εποχή βρισκόταν στη δύση της καριέρας του- καθώς και η ποιότητα του τίτλου, συνετέλεσαν ώστε το πρώτο Sin and Punishment να αποκτήσει cult status ανάμεσα στους οπαδούς των Shoot 'em ups. Παρά το γεγονός ότι αυτό το είδος έχει παραγκωνιστεί από την τελευταία γενιά κονσολών (καθώς υπάρχει…ξηρασία από νέους τίτλους) υπάρχουν φανατικοί οπαδοί όπως αποδεικνύεται από τις συνεχείς επανακυκλοφορίες διαμαντιών του παρελθόντος σε iOS, PSN και Xbox Live. Αυτό αντιλήφθηκε και η Nintendo, η οποία πιστεύοντας στο Sin and Punishment, αποφάσισε να το διανέμει και στην Ευρώπη. Έτσι, θα έχετε την ευκαιρία να παίξετε το Sin and Punishment 2 κατευθείαν στο Wii σας και να διαπιστώσετε από πρώτο χέρι αν το δημιούργημα της Treasure θα καταφέρει να σας συναρπάσει.


Τι συμβαίνει;
Θυμάστε κάποιο Shoot 'em up στο παρελθόν το οποίο να σας έχει κινήσει το ενδιαφέρον σχετικά με την υπόθεση του; Αν όχι, ο λόγος είναι ότι δεν υπάρχει! Παραδοσιακά, η έμφαση δίνεται στις σφαίρες, στους ελιγμούς αποφυγής και στα high scores. Το Sin and Punishment: Successor of the Skies δεν ξεφεύγει από αυτό τον κανόνα. Οι πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι ο Isa και η Kachi. Ο Isa είναι γιoς του ήρωα του πρώτου Sin and Punishment και έχει γίνει φίλος με την Kachi, η οποία έχει παθει αμνησία και δεν θυμάται τίποτα από το παρελθόν της. Αυτοί οι δύο δεν έχουν ιδέα ότι προέρχονται από διαφορετικό σύμπαν (το Inner space και το Outer space) τα οποία έχουν τεράστια αντιπαλότητα μεταξύ τους και το ένα θέλει να εξοντώσει το άλλο.

Στην όλη υπόθεση εμπλέκονται διαφορετικά αντίγραφα της Γης και εναλλακτικές εκδοχές του ανθρωπίνου γένους, μάχες με υπερφυσικές υπάρξεις -τους Nebulox, οι οποίοι κυνηγούν τους ήρωες- και επικούς πολέμους που συμβαίνουν από την αρχή του χρόνου. Δεν λείπουν όμως μεταξύ άλλων το άφθονο κυνηγητό, οι προδοσίες, οι εκπλήξεις, οι ανατροπές και οι…έρωτες. Το γιατί συμβαίνουν όλα αυτά δεν γίνεται εύκολα κατανοητό, αλλά η δυναμική της ιστορίας σας παρασέρνει στο σύμπαν του παιχνιδιού, το οποίο η Treasure έχει φροντίσει να γεμίσει με πολλά ονόματα και απίθανες λεπτομέρειες. Οι οπαδοί των ιαπωνικών manga, μάλλον θα νιώσουν...σαν στο σπίτι τους.

Το Sin and Punishment: Successor of the Skies είναι ένα on-rail shooter προοπτικής τρίτου προσώπου. Αυτό σημαίνει ότι στην οθόνη βλέπετε συνεχώς τον χαρακτήρα σας, ο οποίος ακολουθεί την αυτόματη κίνηση της κάμερας μέσα στα levels. Εσείς πρέπει να σημαδεύετε και να πυροβολάτε τους εχθρούς αλλά και να κατευθύνετε τον Isa ή την Kachi στο κατάλληλο σημείο ώστε να να αποφύγετε τις επιθέσεις τους. Στην ουσία κινείστε σε 2D πεδίο, δηλαδή δεξιά, αριστερά και προς τα πάνω, αλλά όχι προς το βάθος της οθόνης, ενώ η κάμερα πάει όπου θέλει και σας ταξιδεύει αλλάζοντας συνεχώς προοπτική.

Το βασικό gameplay θυμίζει έναν συνδυασμό από Operation Wolf και Space Harrier, εμπλουτισμένα με τα καλύτερα στοιχεία από τα προηγούμενα Shoot 'em up της Treasure, ενώ ο τρόπος που παίζετε συνεχώς μεταβάλλεται. Έτσι, σε διάφορα σημεία, το παιχνίδι μπαίνει για σύντομο χρονικό διάστημα στα χωράφια των Beat ‘em ups, platform, racing ή ακόμα και puzzle games.

Κill 'Em All
Όταν ξεκινάτε το παιχνίδι διαλέγετε αν θα παίξετε με τον Isa ή την Kachi. Και οι δύο έχουν την ικανότητα να ίπτανται, o πρώτος με jetpack, η δεύτερη με hoverboard. Οι δύο ήρωες, πέρα από την εμφάνιση, διαφέρουν μόνο στο charge shot τους, κάτι το οποίο επηρεάζει σε κάποιο βαθμό τον τρόπο που παίζετε.

Με τον Isa έχετε ένα αγνό shooter τύπου R-Type, αφού ο ήρωας έχει τη δυνατότητα να εξαπολύει ένα γερό charge shot. Με την Kachi το παιχνίδι αγγίζει την σχολή που δημιούργησε το Rez, αφού μπορείτε να κλειδώσετε στο στόχο σας μέχρι οκτώ αντιπάλους ταυτόχρονα, εξαπολύοντας περισσότερα αλλά πιο αδύναμα charge shots. Ξεκινώντας, το διαστημόπλοιο που μεταφέρει τους ήρωες πραγματοποιεί αναγκαστική προσγείωση σε ένα πλανήτη. Οι πόρτες ανοίγουν, οι εχθροί σας την «πέφτουνε» και το πιστολίδι ξεκινάει.

Όλα όσα βλέπετε, έχουν δημιουργηθεί με την χαρακτηριστική ικανότητα και το ταλέντο που μας έχει δείξει η Treasure στο παρελθόν. Καθώς προχωράτε, θα συναντήσετε κάποιον Commander, δηλαδή έναν μεγάλο αντίπαλο ο οποίος εκτοξεύει προς το μέρος σας τα «τσιράκια» του. Τότε θα βρεθείτε να αντιμετωπίζετε αμέτρητους εχθρούς οι οποίοι σας επιτίθενται με μανία, ακολουθώντας κάποιους περίπλοκους σχηματισμούς. Αυτοί οι μικρότεροι Nebulox είναι πολλοί και διαφορετικοί όσο προχωράτε το παιχνίδι.

Πέρα από τα κλασικά βιορομποτικικά συστήματα ασφαλείας, θα αντιμετωπίσετε πλάσματα όπως νίντζα βατράχους που πετάνε shuriken, τούβλα που θυμίζουν tetris, διαστημικές φάλαινες που ξερνάνε φωτιές και κάποιους πολύ...τσαμπουκαλεμένους κόκορες. Η φαντασία των συντελεστών είναι τόσο μεγάλη που μας δίνει την εντύπωση ότι διάλεξαν αγαπημένα τους πράγματα, τα έβαλαν στο παιχνίδι και τους έδωσαν όπλα! Μη νομίζετε ότι κάνουμε spoiler, αφού εδώ αναφερόμαστε μόνο στους μικρούς εχθρούς που θα αντιμετωπίσετε. Όταν φτάσετε στους ακόμα μεγαλύτερους Nebulox, δηλαδή τους αρχηγούς των Commanders, θα διαπιστώσετε με τα μάτια σας πως όταν μιλάμε για σχεδιασμό μεγάλων bosses, η Treasure είναι το απόλυτο boss!

Χειρισμός
Ωραία όλα αυτά, αλλά σας δίνει το παιχνίδι τη δυνατότητα να αντεπεξέλθετε σε όσα συμβαίνουν; Τα βλέμματα πέφτουν στο σύστημα χειρισμού. Οι συντελεστές έχουν κάνει το καλύτερο δυνατό για να ελέγχετε τον ήρωά σας με φυσικότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Καταρχήν, έχετε τις εξής επιλογές: Wiimote με Nunchuk, Classic controller, Gamecube controller και Wii Zapper.

Αν δεν είστε τελείως σκληροπυρηνικοί, η καλύτερη επιλογή είναι η πρώτη, γιατί είναι απολαυστικό να στέλνετε τα shots σας στην οθόνη στοχεύοντας κατευθείαν με το Wiimote. Πατώντας το Α κάνετε lock-on και εξαπολύετε τα charge shots, ενώ με το B κάνετε melee και πυροβολείτε. Παράλληλα, με το μοχλό του nunchuk μετακινείτε τον ήρωά σας δεξιά κι αριστερά, ενώ με το μοχλό προς τα πάνω μπαίνετε σε hover mode, δηλαδή... αιωρείστε (σε αντίθεση με τον πρώτο τίτλο της σειράς όπου κυρίως τρέχατε). Τέλος, με το κουμπί Ζ κάνετε evade (ελιγμό αποφυγής), κάτι πολύ σημαντικό αφού κατά την διάρκειά του είστε άτρωτος.

Η Treasure κρατάει το πνεύμα των shoot ‘em up ολοζώντανο

Ο χειρισμός μπορεί να σας φανεί αρχικά λίγο περίπλοκος αλλά μετά από μία σύντομη περίοδο προσαρμογής (και αφού ολοκληρώσετε την πρώτη πίστα που εκτελεί χρέη tutorial), θα σας γίνει σχεδόν δεύτερη φύση. Το «σχεδόν» αφορά την κίνηση counter attack, με την οποία στέλνετε τις αντίπαλες ρουκέτες στα...μούτρα των αντιπάλων σας. Πιθανόν βέβαια να σας δυσκολέψει λίγο μέχρι να την συνηθίσετε επειδή απαιτεί καλό timing. Καταλήγοντας, τα controls χαρακτηρίζονται από φυσικότητα, κάτι που θα εκτιμήσετε αν παίζετε απλά για να περάσει η ώρα σας, αλλά και ακρίβεια, κάτι πολύ κρίσιμο αν κυνηγάτε μανιωδώς τα high scores.

Score ‘em all
Στην Treasure δεν αρκεί απλά το να παίξετε το παιχνίδι της μία φορά και μετά να το ξεχάσετε. Αντιθέτως, οι προγραμματιστές της σας δίνουν καλούς λόγους για να το…ξεζουμίσετε, παρέχοντας ένα scoring system το οποίο συνδυάζεται ιδανικά με το υπόλοιπο gameplay. Μάλιστα, θα τραβήξει την προσοχή οποιουδήποτε το παίξει, όχι μόνο επειδή η οθόνη είναι γεμάτη score counters αλλά και γιατί οι τρόποι που σας δίνονται για να αυξήσετε το score σας είναι πολύ απλοί και θα τους ακολουθήσετε με ευκολία.

Το κλειδί για να κάνετε καλό score είναι το multiplier. Αυτό αυξάνεται όσο εξοντώνετε εχθρούς, αλλά μειώνεται όταν σας χτυπάνε. Επίσης, οι πόντοι αυξάνονται συνεχώς όταν δεν χρησιμοποιείτε το hover (αλλά τρέχετε στο έδαφος), ενώ αν σκοτώσετε κάποιον Commander ή όλους τους εχθρούς ενός group, ανταμείβεστε με coins και medals, που σημαίνουν extra points. Τέλος, ο χρόνος παίζει το δικό του ρόλο στην βαθμολογία σας αφού σας περιμένει bonus αν καθαρίσετε αυτά που πρέπει μέσα σε συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια.

Δημιουργώντας αυτούς τους κανόνες, οι designers δεν προσπαθούν μόνο να σας μεταδώσουν το μικρόβιο του high score, αλλά ταυτόχρονα σας δείχνουν και τον τρόπο για να παίξετε το παιχνίδι πιο αποτελεσματικά. Αν δοκιμάσετε κάποια πίστα δεύτερη φορά, θα δείτε ότι θα διαλέγετε προσεχτικά ποιους από τους εχθρούς θα σκοτώσετε και η απόδοση του score σας θα ανέβει κατακόρυφα. Επίσης, όπως σε όλα τα Shoot 'em up, θα σας βοηθήσει αν θυμάστε τα σημεία από όπου βγαίνουν οι εχθροί, όπως και την πορεία που διανύουν.

Όταν τελειώσετε το level λαμβάνετε τα stage results τα οποία μπορείτε να στείλετε σε online leaderboards και το ξεκλειδώνετε ώστε να προσπαθήσετε ξανά. Εδώ οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι τα ξεκλειδωμένα levels δεν χωρίζονται σε μικρότερα κεφάλαια, με αποτέλεσμα η διάρκεια καθενός από αυτά να είναι αρκετά μεγάλη (πάνω από 20 λεπτά). Έτσι, το κυνήγι του high score, το οποίο καταγράφεται στο τέλος των levels, απαιτεί αρκετή υπομονή.

Θα αντέξει;
Όλα τα ωραία τελειώνουν κάποτε και στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζονται περίπου πέντε ώρες. Το scoring system σας δίνει κίνητρο για να το παίξετε ξανά και ξανά, αλλά όσοι δεν συγκινηθείτε από αυτό θα βρείτε το παιχνίδι μικρό. Επίσης, είναι πιθανό να κουραστείτε να πυροβολάτε τα κύματα των μικρότερων Nebulox (τους οποίους οι κυνηγοί των high score θα αξιοποιήσουν κατάλληλα για να εκτοξεύσουν τους πόντους τους), αλλά σε κάθε περίπτωση, θα ανυπομονείτε για την εμφάνιση του επόμενου Commander ή boss, ενώ η κίνηση της κάμερας θα σας παρασύρει.

Η δυσκολία είναι λίγο αυξημένη, αλλά ο συνδυασμός check point και continue είναι γενναιόδωρος με αποτέλεσμα όλοι να μπορέσετε να το παίξετε τουλάχιστον μία φορά μέχρι τέλους και στο easy mode. Μερικές φορές θα σας δυσκολέψει το ότι δεν μπορείτε να αντιληφθείτε κατευθείαν σε ποια σημεία των εχθρών πρέπει να κάνετε lock-on, ενώ θα μας άρεσε κάποια ένδειξη ότι όντως πετύχαμε τον εχθρό (π.χ. να τους βλέπαμε να λάμπουν όποτε δέχονται κάποια βολή, όπως συνέβαινε σε παλαιότερα παιχνίδια του είδους). Τέλος, είναι λίγο απογοητευτικό το γεγονός ότι δεν υπάρχουν weapon upgrades ή πολλά διαφορετικά όπλα, κάτι που θα έκανε το παιχνίδι λιγότερο “αγνό” αλλά ακόμα περισσότερο απολαυστικό.

Από multiplayer δυνατότητες, το Sin and Punishment: Successor of the Skies παρέχει local co-op. Ένας δεύτερος παίχτης μπορεί να πάρει ένα Wiimote και να βοηθήσει τον πρώτο, αλλά ο ρόλος του είναι περιορισμένος. Δεν εμφανίζεται στην οθόνη τίποτα άλλο πέρα από το pointer του, δεν μπορεί να κάνει charged shots και δεν κρατιέται το score του. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η εμπειρία του δεύτερου παίκτη να είναι λίγο πιο βαρετή συγκριτικά με του πρώτου. Αυτό μας απογοήτευσε λίγο αφού θα ήταν ωραία η δυνατότητα του άμεσου ανταγωνισμού δύο παικτών για το μεγαλύτερο score και σίγουρα θα ανέβαζε το επίπεδο της απόλαυσης.


Τεχνικά

Τα γραφικά του Sin and Punishment είναι καλοδουλεμένα, αν και σε κάποια σημεία, λόγω της χαμηλής ανάλυσης φαίνονται αρκετά υποδεέστερα συγκρητικά με αυτά των HD αντιπάλων του Wii. Υπάρχει πάντως μία πτώση της ποιότητας στα cutscenes. Παρόλο που η μηχανή γραφικών είναι η ίδια με αυτή κατά τη διάρκεια του gameplay, η απόδοση είναι μειωμένη και υπάρχουν κάποια textures (στο background) που θύμισαν Nintendo 64. Αυτά δεν ενοχλούν όμως, επειδή το art direction της Treasure είναι εξαιρετικό και το σύμπαν είναι γεμάτο λεπτομέρειες που το αναδεικνύουν. Καθώς παίζετε, θα δείτε πολλές απολαυστικές εκρήξεις και κομμάτια εχθρών να εκτοξεύονται, ωραία lighting effects από τα λέιζερ που σας σημαδεύουν και εντυπωσιακά, ολοζώντανα background, ενώ το frame rate είναι πάντα ομαλότατο.

Ηχητικά το παιχνίδι στέκεται σε καλό επίπεδο, όχι όμως σε όλους τους τομείς. Τα εκατοντάδες ηχητικά εφέ για παράδειγμα, είναι πολύ πετυχημένα, αλλά αυτό του πυροβολισμού είναι κάπως μονότονο. Το voice acting είναι κάποιες φορές εξαιρετικό, κάποιες μέτριο.

Από άποψη μουσικής, τα πράγματα είναι καλύτερα. Τα μοτίβα της japanese pop και rock, κάποιες φορές βαδίζουν σε electro και ορχηστρικά μονοπάτια ενώ κατά τη διάρκεια των μεγαλύτερων μαχών γίνονται αρκούντως επικά. Σε κάποιο racing ή άλλο παιχνίδι θα κλείνατε την μουσική αμέσως, αλλά εδώ μπορούμε να πούμε ότι θα σας κρατήσει σε εγρήγορση, θα σας δώσει ρυθμό και θα σας βοηθήσει να μπείτε στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.

Άξιο remake
Το Sin and Punishment: Successor of the Skies αποτελεί άξιο διάδοχο του προκατόχου του, αφού όχι μόνο συνεχίζει την παράδοση που εκείνο δημιούργησε στον τομέα των Shoot 'em up, αλλά το βελτιώνει στους περισσότερους τομείς. Είναι αξιοσημείωτο πως ένας τίτλος που στοχεύει σε hardcore gamers, κυκλοφόρησε για την πιο causal κονσόλα εκεί έξω, αλλά η Treasure έχει προσπαθήσει να το κάνει αρεστό σε όλους τους παίκτες.

Οι όποιες αδυναμίες που θα δείτε δεν θα σας χαλάσουν την διάθεση, απ’ την άλλη όμως δεν είναι ένα παιχνίδι για όλους. Αν σας ενοχλούν οι ακατάσχετοι πυροβολισμοί, θα σας κουράσει. Αν εκτιμάτε ένα καλοσχεδιασμένο παιχνίδι και είστε πρόθυμοι να παίξετε με τους κανόνες του, θα σας γοητεύσει. Αν όμως τυχαίνει να είστε από εκείνους που οι λέξεις high score σας κάνουν να αισθάνεστε…ταχυπαλμία, σπεύσατε αμέσως. Αγοράστε το, βάλτε το δισκάκι στο Wii, αρπάξτε το Wiimote και απολαύστε μία bullet hell νιρβάνα!

Θετικά:
- Καλοσχεδιασμένος χειρισμός που θα τον συνηθίσετε εύκολα
- Score system...έτοιμο να σας εθίσει
- Εντυπωσιακοί εχθροί και boss fights
- Προικισμένο art direction

Αρνητικά:
- Μέτρια γραφικά, ακόμη περισσότερο στα cutscenes
- Μικρή διάρκεια αν δεν σας απασχολεί το high score
- Δύσκολο στην εκμάθηση
- Περιορισμένο co-op

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.8

Ένας τίτλος που θα ενθουσιάσει τους οπαδούς των Shoot ‘em up.

Κώστας Προμπονάς

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Lordwinter (Level 28) 04/10/2012 17:38
Το παιχνίδι το εχω σταμπάρει εδώ και μήνες και περιμένω να πέσει κι' άλλο η τιμή του για να το τσιμπήσω. Μια από τις καλύτερες under the radar κυκλοφορίες για το Wii.
#2 George (Level 4) 04/10/2012 20:50
Το παιχνίδι είναι πολύ ωραίο και ανυπομονούσα να το παίξω. Επίσης πολύ ωραίο review.
#3 Karibito (Level 4) 17/10/2012 01:37
Πολύ καλό review ενός άξιου τίτλου. Το Wii μέσα στη σαβούρα του είχε και αρκετά διαμάντια γι'αυτούς που ξέρουν. Ένα απ'αυτά είναι αναμφίβολα και το Sin&Punishment 2.
Score 7.7
7.42 User Score
(18 votes )
User Reviews 0
Genre:
Developer: Treasure
Publisher: Nintendo
Διάθεση:
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo: Download
Full Game: Download
Release Date: 7/5/2010
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

1
Elden Ring   (9.2)
2
God of War (PC)   (9)
3
Forza Horizon 5   (8.8)
7
Gran Turismo 7   (8.3)
9
Chivalry 2   (8)
10
Death's Door   (8)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
Martha is Dead   (9.0)
3.
5.
It Takes Two   (8.0)
6.
7.
9.
10.
Dead by Daylight   (7.0)
Notification