• Reviews
  • Dissidia 012: Duodecim Final Fantasy

Dissidia 012: Duodecim Final Fantasy

Hot
REVIEWED ON PSP  

Dissidia 012: Duodecim Final Fantasy
Η αέναη μάχη συνεχίζεται…



Το Dissidia 012 Final Fantasy αποτελεί prequel και ταυτόχρονα remake του Dissidia Final Fantasy που το 2009 άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Με πωλήσεις που ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο παγκοσμίως η συνέχεια του ήταν μάλλον αναμενόμενη. Ο πήχης ήταν αναμφίβολα πολύ ψηλά πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού και δυστυχώς αυτή τη φορά η Square Enix το μόνο που καταφέρνει είναι να μας σερβίρει ένα…ξαναζεσταμένο φαγητό.

Τα fanboys της σειράς είναι σίγουρο ότι θα λατρέψουν και αυτόν τον τίτλο, εθελοτυφλώντας μπροστά στις αδυναμίες του. Οι υπόλοιποι παίχτες όμως δύσκολα θα συγκινηθούν από αυτή τηn προσπάθεια της εταιρίας, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει ότι το Dissidia 012 είναι ένας κακός ποιοτικά τίτλος. Δεν ανταποκρίνεται όμως σε καμία περίπτωση στις υψηλές προσδοκίες όσων ήθελαν να δουν την σειρά να πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα.


Σενάριο
Η υπόθεση επικεντρώνεται όπως και στο πρώτο Dissidia στην αέναη μάχη μεταξύ των δυνάμεων της θέας Cosmos και του θεού Chaos. Η διαμάχη αυτή όμως εξελίσσεται πλέον σε διαφορετικούς κύκλους. Το Dissidia 012 καλύπτει τα γεγονότα που διαδραματίζονται στο 12ο κύκλο της διαμάχης, δρώντας σαν prequel του Dissidia, του οποίου τα γεγονότα αφορούσαν τον 13ο κύκλο.

Οι κεντρικοί ήρωες της ιστορίας είναι έξι και αποτελούνται από τους Lightning, Yuna, Tifa, Laguna, Vaan και Kain. Σκοπός των μαχητών είναι να καταστρέψουν τον στρατό των Manikins (που αποτελείται από κρυσταλλικούς κλώνους των ηρώων μας), πριν κινηθεί εναντίον της θέας Cosmos.

Story mode
Το Dissidia 012 στηρίζεται ως επί το πλείστον στους ίδιους μηχανισμούς με τον προκάτοχό του με ελάχιστες εξαιρέσεις. Στην αρχή του παιχνιδιού καλείστε να επιλέξετε ένα από τα τρία διαθέσιμα modes. Τα modes αυτά είναι το Story mode, το Battle mode και το Communications mode.


Το Story mode αποτελείται από το main scenario 012, το βασικό σενάριο του παιχνιδιού. Όταν το ολοκληρώσετε θα ξεκλειδώσετε το main scenario 013, το οποίο αποτελεί remake του story mode του Dissidia Final Fantasy. Παράλληλα, καθώς ολοκληρώνετε chapters, θα αποκτήσετε πρόσβαση στο report section στο οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε διάφορα βίντεο τα οποία εξηγούν αναλυτικότερα τα events του παιχνιδιού ή να λάβετε μέρος σε μάχες που συμβαίνουν παράλληλα με την εξέλιξη των chapters του story mode.

Στο main scenario 012 υπάρχουν έξι διαθέσιμοι ήρωες, οι οποίοι κάνουν για πρώτη φορά την εμφάνιση τους στη σειρά Dissidia. Καταρχήν έχουμε την Lightning από το Final Fantasy XIII η οποία έχει τρία paradigm (δηλαδή τρεις διαφορετικούς ρόλους στη μάχη). Τα Commando, Ravager και Medic. Μπορείτε ανά πασά στιγμή μέσα στην μάχη να αλλάξετε το paradigm της ανάλογα με τις περιστάσεις, ενώ ουσιαστικά αποτελεί τον πρώτο χαρακτήρα ο οποίος έχει την επιλογή για healing μέσα στην μάχη μέσω του Medic paradigm.

Ακολούθως, συναντάμε τον Kain Highwind από το τέταρτο μέρος της σειράς Final Fantasy, o οποίος είναι ένας Dragoon που εξειδικεύεται στις εναέριες μάχες. Η Yuna κάνει άλλη μια εμφάνιση και αποτελεί έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα αφού επικαλείται διάφορα summons όπως τον Ifrit, τον Bahamut, τον Valefor, την Shiva κ.α. Θα συναντήσετε επίσης την Tifa Lockhart και τον Laguna από τα Final Fantasy 7 και 8 αντίστοιχα και τέλος τον Vaan ο οποίος προέρχεται από το 12ο μέρος της σειράς.



Η κυριότερη προσθήκη στο Story mode είναι η ύπαρξη ενός world map μέσα στον οποίο οι χαρακτήρες περιπλανώνται πολεμώντας manikins, μαζεύοντας αντικείμενα τα οποία βρίσκονται σε σεντούκια ή φωτεινή ενέργεια η οποία τους δίνει κάποια abilities στο battle grid. Το αρνητικό όμως είναι ότι τόσο ο σχεδιασμός του world map, όσο και οι συνομιλίες με άλλους χαρακτήρες μέσα σε αυτόν, στερούνται έμπνευσης.

Τα τοπία είναι σχεδόν κενά, με πολύ άσχημη δουλειά στα textures και μοναδική αχτίδα φωτός είναι ο πολύ όμορφος σχεδιασμός του ορίζοντα. Από την άλλη, οι συζητήσεις δεν έχουν να προσφέρουν απολύτως τίποτα αφού αποτυγχάνουν να εμπλουτίσουν τα Role-Playing στοιχεία του παιχνιδιού.

Όσον αφορά το battle grid, υπάρχουν κάποιες διαφορές σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση. Τα destiny points τα οποία είχατε στη διάθεση σας για να κινηθείτε έχουν αντικατασταθεί από τα kp points τα οποία συλλέγονται όταν νικήσετε κάποιον εχθρό. Μπορείτε όμως να χρησιμοποιήσετε διάφορα abilities, όπως το straight chain, το οποίο σας επιτρέπει να πολεμήσετε όσους εχθρούς στέκονται στην ακτίνα ενός σταυρού από την θέση στην οποία βρίσκεστε πάνω στο χάρτη, κάτι που θα σας δώσει περισσότερα kp points. Αν για παράδειγμα πολεμήσετε τρεις εχθρούς σε ακολουθία, τότε κερδίζετε 9 kp. Ο αριθμός δηλαδή προκύπτει πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των μαχών με τον αριθμό των εχθρών.


Τους πόντους αυτούς μπορείτε να τους εξαργυρώσετε σε ειδικά shops (τα οποία θα συναντήσετε στον world map) και να αγοράσετε με αυτούς όπλα, πανοπλίες, accessories και summon stones. Τα τελευταία σας επιτρέπουν να επικαλεστείτε διάφορα πλάσματα, όπως το φυτό Malboro, τον θεό του κεραυνού Ramuh κ.α., δηλαδή τα γνωστά summons τα οποία χρησιμοποιούνται και στα προηγούμενα Final Fantasy.

Are you ready to rumble?
Το σύστημα της μάχης είναι ακριβώς ίδιο με το Dissidia Final Fantasy, επομένως το σίγουρο είναι ότι θα εξοικειωθείτε γρήγορα μαζί του. Οι χαρακτήρες έχουν πάλι δυο αριθμούς. Έναν που αντιπροσωπεύει τα hit points τους και έναν για τα bravery points τους. Όταν τα hit points πέσουν στο μηδέν, ο χαρακτήρας πεθαίνει. Η ζημιά που μπορείτε να κάνετε στα hit points του αντιπάλου είναι όσα είναι τα bravery points σας.

Κάθε χαρακτήρας έχει ένα σετ hp επιθέσεων και ένα σετ bravery επιθέσεων. Ουσιαστικά με κάθε bravery επίθεση αφαιρείται ένα ποσό από το bravery του αντιπάλου, με αποτέλεσμα να μπορείτε να εξαπολύσετε μια πιο δυνατή hp attack και να νικήσετε τον αντίπαλό σας. Επίσης έχετε στη διάθεσή σας δυο μπάρες, την ex και την assist.

This war is one without end, you have to fight forever until your ebbing strength gives away.


Η Ex μπάρα χρησιμοποιείται ως εξής. Όταν γεμίσει μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια super hp attack παρόμοια με τα limit breaks που έχετε συναντήσει σε προηγούμενα επεισόδια της σειράς Final Fantasy. Απ’ την άλλη, η assist μπάρα αποτελεί νέα προσθήκη στο σύστημα μάχης. Όταν γεμίσει μπορείτε να καλέσετε έναν χαρακτήρα ο οποίος εμφανίζεται στη μάχη και επιτίθεται στον αντίπαλο σας. Η επίθεση assist δεν προκαλεί ιδιαίτερη ζημιά στον εχθρό αλλά είναι ικανή να αποσπάσει την προσοχή του δίνοντας κάποια πολύτιμα δευτερόλεπτα στα οποία ο αντίπαλός σας είναι πιο ευάλωτος στις επιθέσεις σας. Μια άλλη χρήση της είναι ότι μπορείτε να επικαλεστείτε τον σύντροφό σας κατά την διάρκεια ενός combo του αντιπάλου. Το αποτέλεσμα θα είναι να σπάσετε το combo και να περάσετε εσείς στην αντεπίθεση.

Τα έπαθλα της μάχης αποτελούνται από ability points, νομίσματα gil, διάφορα αντικείμενα και pp points. Με τα pp points, όπως και στο Dissidia Final Fantasy, έτσι και εδώ, μπορείτε να ξεκλειδώσετε το έξτρα περιεχόμενο του παιχνιδιού. Σημαντικά αυξημένη είναι η πιθανότητα με την οποία κερδίζετε αντικείμενα στη μάχη κι αυτό συμβαίνει γιατί τα gil είναι πολύ λιγότερα. Συνεπώς, απαιτείται είτε να πουλήσετε αντικείμενα ώστε να μαζέψετε gold για να αναβαθμίσετε τον ήρωά σας, είτε να χρησιμοποιήσετε τα αντικείμενα που θα βρείτε για να συνθέσετε νέα ισχυρότερα.


Δυστυχώς για άλλη μια φορά παρατηρείται το φαινόμενο της άνισης δυσκολίας. Υπάρχουν μάχες που το αποτέλεσμά τους εξαρτάται αποκλειστικά απ’ την τύχη, καθώς θα πρέπει να αντιμετωπίσετε έναν αντίπαλο έως και δέκα level περισσότερα από εσάς. Επίσης, υπάρχουν αντίπαλοι οι οποίοι μπορούν να σας σκοτώσουν με ένα χτύπημα ή να χάσουν από ένα χτύπημά σας. Σε ένα fighting παιχνίδι, όταν η έκβαση μιας μάχης εξαρτάται από τον αστάθμητο παράγοντα της τύχης, κάπου εκεί ο εκνευρισμός είναι αναπόφευκτος. Πολλές φορές θα απορήσετε για ποιο λόγο ενώ είστε στο τέλος ενός chapter, οι εχθροί σας βρίσκονται ακόμη στο level 1 χωρίς να αποτελούν καμία πρόκληση, παρά μοναχά σπατάλη του χρόνου σας.

Τα κυριότερα προβλήματα του Dissidia 012 είναι για ακόμα μια φορά η χρήση της κάμερας και ο χειρισμός. Δυστυχώς τίποτα ουσιαστικό δεν διορθώθηκε στο gameplay από το πρώτο Dissidia. Υπάρχουν στιγμές που η κάμερα αδυνατεί να συμβαδίσει με το ρυθμό της μάχης ή ακόμα χειρότερα μπορεί η δράση να εξελίσσεται πίσω από έναν τοίχο ή ένα ταβάνι κι εσείς αντί να βλέπετε τον ήρωά σας να παρακολουθείτε τον τοίχο ή το ταβάνι αντίστοιχα.



Όσον αφορά στο χειρισμό, υπάρχουν ξανά προβλήματα με την απόκριση. Θα σταθεί σχεδόν αδύνατο να κάνετε dodge με επιτυχία στον αέρα ή σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε charge προς τον αντίπαλό σας με R + Δ (το R χρησιμοποιείται για block) θα παρατηρήσετε τον χαρακτήρα σας πρώτα να κάνει block και μετά να κάνει το charge!

Επιπρόσθετα modes
Όσον αφορά το battle mode και το communications mode τα πράγματα είναι για άλλη μια φορά τα ίδια. Το battle mode αποτελείται από το quick match και arcade mode. Στο arcade mode επιλέγετε έναν προκαθορισμένο χαρακτήρα και ρίχνεστε στη μάχη με έπαθλο μπόλικα pp points, ενώ στο quick match επιλέγετε χαρακτήρα ο οποίος κερδίζει κανονικά experience points από τη μάχη και μάλιστα σε αυτό το mode πέρα από τους μαχητές της θέας Cosmos μπορείτε να επιλέξετε και μαχητές του θεού Chaos.

To level cap για άλλη μια φορά φτάνει το 99 και απαιτείται πολύωρο grinding από την πλευρά σας για να φτάσετε κάποιον ήρωα σε αυτό το level, πόσο μάλλον εάν θελήσετε να maxαρετε όλους τους διαθέσιμους χαρακτήρες. Στο communications mode μπορείτε να συνδέσετε δυο psp μέσω ad hoc και να μονομαχήσετε με κάποιον φίλο σας. Για ακόμα μια φορά όμως απουσιάζει το online mode, παρά τα παράπονα των fans της σειράς.



Θα αφήσετε τα κόκκαλα σας πάνω στο PSP
Η διάρκεια του Dissidia 012: Duodecim Final Fantasy είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική καθότι θα χρειαστείτε περίπου 20 ώρες για να ολοκληρώσετε το βασικό σενάριο συν άλλες 40 ώρες περίπου για το εξτρά remake σενάριο, καθώς και το report section, για το οποίο αναφερθήκαμε στην εισαγωγή. Επιπλέον εάν θελήσετε να βρείτε κάθε αντικείμενο που υπάρχει στο παιχνίδι, να ξεκλειδώσετε όλο το content και να ολοκληρώσετε όλα τα accomplishments, τότε θα χρειαστείτε περίπου άλλες 150 ώρες. Εάν θελήσετε να δείτε όλα όσα έχει να προσφέρει το παιχνίδι τότε το ρολόι θα γράψει συνολικά πάνω από 200 ώρες. Το Dissidia 012 είναι ικανό να σας κρατήσει για πολύ καιρό μπροστά από την οθόνη του PSP σας .

Γραφικά
Οπτικά το Dissidia 012 στέκεται καλά, όπως και ο προκάτοχος του. Η μηχανή των γραφικών είναι ίδια ακριβώς, δεδομένου όμως ότι πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια από την ημερομηνία κυκλοφορίας του πρώτου τίτλου, η Square Enix αδυνατεί να μας εντυπωσιάσει όπως τότε.

Στα θετικά στοιχεία συγκαταλέγουμε τον σχεδιασμό της Lightning η οποία δεν έχει πολλά να ζηλέψει από την Lightning του PS3 ή του Xbox 360. Απ’ την άλλη, η απεικόνιση του world map σίγουρα προβληματίζει, καθώς για σύγχρονο παιχνίδι, δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση η τόσο χαμηλή ποιότητα γραφικών και textures. Ο σχεδιασμός του θα σας θυμίσει κάτι από παλιά games του PSX.


Ήχος
Ηχητικά το παιχνίδι τα πηγαίνει πολύ καλυτέρα. Το voice acting είναι ικανοποιητικότατο, τα ηχητικά εφέ σε υψηλό επίπεδο και το soundtrack αγγίζει την τελειότητα. Οι διάλογοι δυστυχώς κάποιες φορές απογοητεύουν, όχι γιατί το voice acting είναι κακό, αλλά γιατί είναι τέτοια η δομή του σεναρίου που δεν καταφέρνει να φτάσει σε κάποια κορύφωση της έντασης. Για τους φανατικούς της σειράς, το ιαπωνικό voice acting κάνει για άλλη μια φορά αισθητή την απουσία του.

Επίλογος
Το Dissidia 012 Final Fantasy αποτελεί σε γενικές γραμμές ένα πολύ ολοκληρωμένο πακέτο για τους φίλους της σειράς παρά τα όποια μειονεκτήματα. Δυστυχώς δεν έγιναν βελτιώσεις στον τεχνικό τομέα, στα σημεία που έπασχε ο προκάτοχος του, όπως επίσης και στις μικρές αδυναμίες του χειρισμού και της κάμερας. Οι νέες αναβαθμίσεις έγιναν αφορούν τα ήδη θετικά στοιχεία, δηλαδή ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια και περισσότεροι χαρακτήρες.

Θετικά:
- Ακόμα μεγαλύτερη διάρκεια
- Ο Kain Highwind
- Εξαιρετικό soundtrack
- Eξι ακόμα playable χαρακτήρες

Αρνητικά:
- Προβλήματα στην κάμερα και στο χειρισμό
- Ανούσια και κάκιστη τεχνικά η προσθήκη του world map
- Άνιση δυσκολία
- Ελάχιστες οι βελτιώσεις στο σύστημα μάχης

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 9
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 9.5
Γενικά: 7.5

Το Dissidia 012 Final Fantasy απευθύνεται ξεκάθαρα σε όσους έπαιξαν και αγάπησαν τον προηγούμενο τίτλο της σειράς. Όσοι δεν συμπάθησαν το πρώτο μέρος δεν θα ενθουσιαστούν αντίστοιχα από το δεύτερο.

Παντελής Δασκαλέλος

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 JohnnyPap (Level 13) 02/02/2012 17:48
Συμφωνώ με το review.Πολύ δυνατό game και μεγάλο σε διάρκεια παρότι δεν είχε τις τρελές διαφορές με το πρώτο Dissidia!
Score 7.5
7.39 User Score
(19 votes )
User Reviews 0
Genre: ActionRPG/Fighting
Developer: Square Enix
Publisher: Square Enix
Διάθεση:
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 25/03/2011
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
Martha is Dead   (9.0)
3.
5.
It Takes Two   (8.0)
6.
7.
9.
10.
Dead by Daylight   (7.0)
Notification