Crackdown

Hot
REVIEWED ON Xbox 360  

Crackdown

Site: www.crackdownoncrime.com



Το 2006 τελείωσε δυναμικά για τη Microsoft, με τα δύο παιχνίδια της για το Xbox 360, το Viva Pinata και (ειδικά) το Gears Of War, να δέχονται εξαιρετικές κριτικές και να σημειώνουν ικανοποιητικές και εκπληκτικές πωλήσεις αντίστοιχα. Ακόμη, συνέβαλαν τα μέγιστα στις αυξημένες πωλήσεις της ίδιας της κονσόλας. Πλέον έχουμε μπει για τα καλά στο 2007 και το πρώτο first party παιχνίδι της MS για την νέα χρονιά, δεν είναι άλλο από το Crackdown, το οποίο η εταιρεία δικαίως ελπίζει ότι θα έχει πορεία εξαιρετικά επιτυχημένη. Είναι από τις σπάνιες φορές που αυτό ίσως να μην εξαρτηθεί από το ίδιο το παιχνίδι, αλλά κάτι άλλο, τελείως διαφορετικό, που το συνοδεύει στο πακέτο. Μιλάμε φυσικά για την Beta του Halo 3, την οποία, όπως ανακοίνωσε η MS, θα μπορεί να κατεβάσει ο καθένας, αρκεί να έχει στην κατοχή του ένα από τα launch copies του Crackdown. Η κίνηση αυτή προκάλεσε πολλές συζητήσεις. Άλλοι το θεώρησαν ως μία πολύ έξυπνη επιχειρηματική κίνηση που θα έχει ως αποτέλεσμα το παιχνίδι να πουλήσει πολύ περισσότερο από το αν έβγαινε μόνο του στην αγορά, και πιθανότατα έχουν δίκιο. Την ίδια στιγμή όμως, πολλοί υποστηρίζουν ότι έτσι χαντακώνεται το προφίλ του τίτλου, καθώς φαίνεται σαν να μην πιστεύει ούτε ο ίδιος του ο εκδότης ότι μπορεί να σταθεί μόνο του. Επειδή όμως τα πολλά λόγια είναι φτώχια, η πραγματικότητα είναι ότι το Crackdown θα πουλήσει πολύ καλά για διάφορους λόγους. Τα ερωτήματα όμως είναι αμείλικτα. Έχει την ποιότητα που απαιτεί ένα high profile παιχνίδι της νέας γενιάς; Eξελίσσει το είδος όπως μας υπόσχονται οι δημιουργοί του; Είναι κάτι περισσότερο από άλλος ένας κλώνος του GTA; Και τελικά…με την αγορά του Crackdown έρχεται δώρο η Halo 3 Beta, ή μήπως το αντίθετο; Οι απαντήσεις στη συνέχεια.



Σενάριο
Ο αρχισχεδιαστής του παιχνιδιού, είναι ο David Jones, δημιουργός του αρχικού GTA, ο οποίος έκτοτε έχει φύγει από τη Rockstar και έχει συνθέσει την Real Time Worlds. Όπως καταλαβαίνετε, ο Jones ξέρει τι χρειάζεται ένα free roaming action παιχνίδι, προκειμένου να πετύχει. Τα πάντα διαδραματίζονται σε μία φουτουριστική Αμερικάνικη μεγαλούπολη, την Pacific City, η οποία (τι πρωτότυπο) μαστίζεται από την εγκληματικότητα. Τρεις συμμορίες έχουν καταλάβει τους τρεις κύριους τομείς της πόλης και κάνουν ότι θέλουν. Οι συμβατικές αστυνομικές δυνάμεις δεν είναι αρκετές για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και έτσι η Υπηρεσία (Agency) θέτει σε ισχύ ένα νέο πειραματικό project βιονικών υπερπρακτόρων. Ο πρώτος υπερπράκτορας είστε εσείς και από τη στιγμή που ξαμολιέστε στους δρόμους, μπορείτε να κάνετε κυριολεκτικά ότι θέλετε ή να πάτε όπου θέλετε.

Who needs the Halo 3 Βeta;



Οι τρεις συμμορίες είναι τελείως διαφορετικές η μία από την άλλη, αν και τελικά, ο τρόπος με τον οποίο τις εξολοθρεύετε είναι πάνω κάτω ο ίδιος, από την αρχή ως το τέλος. Η δομή είναι συγκεκριμένη. Υπάρχει ο αρχηγός (kingpin) και οι υπαρχηγοί ή αξιωματικοί. Μπορείτε να επιτεθείτε στον αρχηγό κατευθείαν, αλλά οι πιθανότητες επιτυχίας θα είναι λίγες, ειδικά σε αυξημένο επίπεδο δυσκολίας. Κι αυτό γιατί ο κάθε υπαρχηγός είναι υπεύθυνος για κάποιον νευραλγικό τομέα της συμμορίας, όπως προσωπικό, οικονομικά, εξοπλισμός, οχήματα, κλπ. Με το να βγάζετε τους υπαρχηγούς από τη μέση, επηρεάζετε αρνητικά τον τομέα για τον οποίο είναι υπεύθυνοι, αποδυναμώνοντας γενικά το group, αλλά κυρίως τις δυνάμεις που προστατεύουν τον kingpin, κάνοντας έτσι το έργο σας ευκολότερο. Με κάθε εξολόθρευση αξιωματικού, το παιχνίδι σας εξηγεί με ποιον τρόπο αποδυναμώσατε τη συμμορία, δίνοντας έτσι ένα αίσθημα ρεαλισμού και ικανοποίησης. Την διαδικασία που μόλις περιγράψαμε χρειάζεται να την επαναλάβετε προκειμένου να τελειώσετε το παιχνίδι ή τουλάχιστον το κύριο μέρος του. Το σενάριο είναι σχεδόν ανύπαρκτο, το ίδιο και οι χαρακτήρες. Ο πράκτορας που ελέγχετε είναι αμίλητος, σαν ρομπότ. Οι «κακοί» είναι τυπικοί, μηδενός εξαιρουμένου. Είναι ξεκάθαρο από την πρώτη στιγμή πως η επιδίωξη του Crackdown είναι η διασκέδαση του παίκτη μέσω της απόλυτης ελευθερίας και όχι η «Χολιγουντιανή» υπόθεση ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων.



Η Pacific City
Πολλοί περιμένουν από τέτοιου είδους next gen παιχνίδια, να προσφέρουν κάτι παραπάνω από απλά μία πόλη για εξερεύνηση, ειδικά όταν κάτι τέτοιο το έχει κάνει ήδη πριν κάποια χρόνια το GTA: San Andreas. Το θέμα όμως είναι ότι όσες είναι οι ομοιότητες του Crackdown με το San Andreas, άλλες τόσες είναι και οι διαφορές. Η Pacific City είναι υπεραρκετή για το είδος gameplay που επιδιώκει να προσφέρει το Crackdown, γιατί πολύ απλά πρόκειται για την καλύτερα σχεδιασμένη πόλη που έχει εμφανιστεί ποτέ σε videogame και δεν εννοούμε μόνο ως προς τα γραφικά (για τα οποία θα μιλήσουμε στη συνέχεια) αλλά και γενικότερα ως προς τη δομή και την δυνατότητα εξερεύνησης που αυτή δίνει στον παίκτη. Καταρχήν είναι διαθέσιμη σε σας ολόκληρη από την πρώτη στιγμή. Χωρίζεται σε τρεις τομείς, τελείως διαφορετικούς. Ο τομέας στον οποίο και ξεκινάτε το παιχνίδι είναι «μεσοαστικός» με αρκετές φτωχογειτονιές. Τον έλεγχο εκεί έχει η Λατινοαμερικανική συμμορία των Los Muertos. Οι άλλοι δύο τομείς είναι ο βιομηχανικός που ελέγχεται από τους Σοβιετικούς The Volk και αυτός της «υψηλής τάξης» που ελέγχεται από την Shai-Gen Corporation. Oι Shai-Gen είναι οι δυσκολότεροι εχθροί του παιχνιδιού. Τα διάφορα αφεντικά βρίσκονται σε ξεχωριστές περιοχές της πόλης και εσείς μπορείτε να τα φτάσετε με πολλούς τρόπους. Η κυκλοφορία είναι μειωμένη την νύχτα και συμπλοκές συμμοριών-αστυνομικών λαμβάνουν χώρα συχνά. Το στοιχείο όμως που κάνει την πόλη να διαφέρει από κάθε τι ανάλογο που έχει εμφανιστεί σε videogame, είναι η δυνατότητα εξερεύνησης που προσφέρει, όχι μόνο οριζόντια αλλά και κάθετα. Ότι βλέπετε μπροστά σας, οποιοδήποτε κτίριο, οποιοδήποτε σπίτι, οποιαδήποτε παράθυρα και περβάζια, οποιαδήποτε κατασκευή, οποιοσδήποτε λόφος, τα πάντα μπορούν να σκαρφαλωθούν, αν έχετε φυσικά αυξημένο agility. Η αίσθηση του να μπορείτε να πάτε και να ανέβετε οπουδήποτε είναι μαγική. Η απόλυτη ελευθερία που προσφέρει το Crackdown θα σας κάνει αμέσως να ξεχάσετε το αδύναμο σενάριο. Από εκεί και πέρα, η ποικιλία στις περιοχές, στις εγκαταστάσεις, ακόμα και στην εμφάνιση των κτιρίων, μας ικανοποίησε απόλυτα.



Μάχες
Oι μάχες είναι καταιγιστικές και αυτό οφείλεται στον μεγάλο αριθμό εχθρών που αντιμετωπίζετε κάθε φορά. Όταν κλειδώσετε κάποιον από αυτούς, εμφανίζεται η μπάρα ζωής του και ένα μίνι σχεδιάγραμμα που σας δείχνει ποιο σημείο του σώματός του στοχεύετε. Το ΑΙ είναι τελείως απλοϊκό. Τις περισσότερες φορές οι εχθροί αποτελούν για εσάς ακίνητους στόχους και το μόνο που κάνουν είναι να σας πυροβολούν. Σπάνια τρέχουν να καλυφθούν, ενώ ορισμένες φορές τρέχουν να ενεργοποιήσουν το συναγερμό (αυτό συμβαίνει στις εγκαταστάσεις των αφεντικών). Οι απλοί αστυνομικοί (peacekeepers) και οι πολίτες έχουν ανάλογο, σχεδόν ανύπαρκτο ΑΙ. Αν το πρώτιστο ενδιαφέρον σας είναι να ολοκληρώσετε την κύρια «υπόθεση», τότε να ξέρετε πως η διαδικασία είναι πάνω κάτω η ίδια. Ουσιαστικά είναι μία σειρά από αφεντικά βασισμένα σε διάφορα σημεία της πόλης, τα οποία περιβάλλονται από δεκάδες απλούς εχθρούς και εσείς το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να πυροβολάτε ότι κινείται. Οι μετακινήσεις διευκολύνονται μέσω των supply points, που είναι safe houses για να αποθηκεύετε τα νέα όπλα που αποκτάτε από τις συμμορίες, καθώς και για να κάνετε save το παιχνίδι σας. Αν βρίσκεστε σε κάποιο supply point και θέλετε να φτάσετε γρήγορα στην άλλη άκρη της πόλης, τότε μέσω του χάρτη διαλέγετε το sp που σας ενδιαφέρει και ξεκινάτε από αυτό, αρκεί να το έχετε ανακτήσει από τα εχθρικά χέρια. Δύο είδη side missons βρίσκονται στη διάθεσή σας αν θελήσετε να κάνετε κάτι διαφορετικό. Πρώτον checkpoint timed διαδρομές με αυτοκίνητα και δεύτερον checkpoint timed διαδρομές με τα πόδια, από ταράτσα σε ταράτσα. Η εκπλήρωση με επιτυχία τέτοιων διαδρομών, αυξάνει την οδηγική ή την αλματική ικανότητα σας αντίστοιχα.



Χειρισμός
Ο χειρισμός του υπερπράκτορα είναι άμεσος. Η προοπτική είναι τρίτου προσώπου και η κάμερα μπορεί να περιστραφεί ανάλογα με την επιθυμία σας. Με το Β γίνονται οι melee επιθέσεις, με το Χ αλλάζετε όπλα και με το Α κάνετε άλματα. Τα άλματα είναι σημαντικότατο στοιχείο του τίτλου, καθώς όσο περισσότερο αναβαθμίζετε τον χαρακτήρα σας, τόσο μακρύτερα θα μπορεί να πηδήξει (και ανάλογα με το πόσο πιέζετε το Α). Θα φτάσετε σε σημείο να πηδάτε από ταράτσα σε ταράτσα χωρίς κανένα πρόβλημα, με στυλ που θα ζήλευε ακόμα και ο Hulk. Πυροβολάτε με το δεξί trigger πετάτε χειροβομβίδες με το δεξί bumper. Εδώ είναι και το μοναδικό πρόβλημα που συναντήσαμε στο χειρισμό. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί ένα σύστημα αυτόματης στόχευσης, το οποίο σας επιτρέπει να κλειδώσετε τον εχθρό (με το αριστερό trigger) και να τον πυροβολήσετε ελεύθερα χωρίς να ανησυχείτε για την στόχευση. Όλα καλά μέχρι εδώ,. Το πρόβλημα είναι ότι για να κλειδώσετε άλλον εχθρό θα πρέπει να εγκαταλείψετε τελείως τον πρώτο (αφήνοντας το αριστερό trigger), να στοχεύσετε αυτόν που θέλετε και τότε να τον κλειδώσετε. Κάτι τέτοιο είναι χρονοβόρο και πιθανότατα να αποδειχτεί μοιραίο, ειδικά όταν είστε στη μέση μιας μάχης. Με λίγα λόγια, θα έπρεπε να υπάρχει δυνατότητα άμεσης αλλαγής στόχου, ή ακόμα καλύτερα να μην υπήρχε το παραμικρό ίχνος αυτόματης στόχευσης. Το Saints Row τόλμησε να το κάνει και δικαιώθηκε.

Άλλοι παράμετροι που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητά σας στην ανταλλαγή πυρών με τους εχθρούς, είναι η απόσταση τους, το είδος όπλου που χρησιμοποιείτε, η shooting ικανότητά σας και το σημείο του σώματος που στοχεύετε (κεφάλι, θώρακας, χέρια, πόδια). Το Crackdown χρησιμοποιεί ένα πολύ ενδιαφέρον σύστημα αναβάθμισης των πέντε ικανοτήτων του ήρωά σας (agility, shooting, driving, physical, explosives). Aνάλογα με το πόσο τις χρησιμοποιείτε, τόσο θα αναβαθμίζονται. Όλα αυτά μέσω κάποιων orbs. Με διάφορους τρόπους, συλλέγετε orbs τα οποία με τη σειρά τους αναβαθμίζουν την ικανότητα στην οποία αντιστοιχούν. Αυτά τα orbs μπορείτε να τα βρείτε διάσπαρτα στην πόλη καθώς και από κάθε εχθρό που καθαρίζετε. Ο χειρισμός επηρεάζεται άμεσα από αυτές τις αλλαγές στον πράκτορά σας. Για παράδειγμα, στην αρχή θα διαπιστώσετε ότι ο έλεγχος των οχημάτων είναι τραγικός, αλλά στη συνέχεια θα δείτε ότι όσο αναπτύσσετε τις οδηγικές σας ικανότητες (εκπληρώνοντας timed διαδρομές ή «πατώντας» εχθρούς), τόσο πιο άμεσα ανταποκρίνονται αυτά στις εντολές σας. Eπίσης, τα Agency vehicles εξελίσσονται και αυτά παράλληλα με εσάς, αλλάζοντας εμφάνιση και αυξάνοντας την ειδική δυνατότητα που διαθέτει το κάθε ένα από αυτά. Πάντα όμως υπάρχει και υποβάθμιση, η μείωση δηλαδή των abilities σας. Κάτι τέτοιο συμβαίνει όταν σκοτώνετε αθώους πολίτες, με οποιoνδήποτε τρόπο, αναγκάζοντάς σας να προσέχετε πολύ μα πολύ περισσότερο. Έτσι η Real Time Worlds αποφεύγει πολύ έξυπνα τις διαμαρτυρίες από τις εκάστοτε κασσάνδρες, σχετικά με τη βία στα videogames. Γενικά, η αναβάθμιση των abilities είναι ένα σύστημα ισορροπημένο, το οποίο έχει σημαντική επιρροή σε πολλούς παράγοντες του gameplay, όπως το πως θα πλησιάσετε στην περιοχή που είναι βασισμένο το εκάστοτε αφεντικό και το πόσο καλά μπορείτε να αντιμετωπίσετε τους δεκάδες εχθρούς που σας επιτίθενται κατά κύματα.



Μultiplayer
Yποστηρίζεται co-op μέσω Xbox Live. Ο παίκτης που κάνει host θα πρέπει να ξαναφορτώσει το παιχνίδι από το save του, ενώ αν ο παίκτης που έχει κάνει join φύγει ξαφνικά, τότε το παιχνίδι διακόπτεται και για τον host. Αυτά τα δύο προβλήματα, σίγουρα θα μπορούσαν και έπρεπε να είχαν αποφευχθεί, ειδικά όταν άλλος ένας first party τίτλος της Microsoft, το Gears Of War, προσφέρει ανάλογη εμπειρία χωρίς καμία τέτοια δυσκολία. Το co-op play είναι διασκεδαστικό, αλλά σε επίπεδο πρόκλησης δεν τα καταφέρνει και τόσο καλά, γιατί οι μάχες με τα αφεντικά γίνονται ίσως υπερβολικά εύκολες. Πολλοί θα απολαύσουν το Crackdown παίζοντας μόνοι τους, παρά με άλλον.



Γραφικά-Ήχος
Τα γραφικά του παιχνιδιού σηκώνουν πολλή συζήτηση. Αντί για κάτι συνηθισμένο-ρεαλιστικό, χρησιμοποιείται μία μίξη cell shaded και συμβατικών γραφικών, το αποτέλεσμα της οποίας, εμάς τουλάχιστον, μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση γιατί ξεφεύγει τελείως από τα συνηθισμένα. Ειδικά τα περιβάλλοντα και τα αυτοκίνητα είναι χάρμα οφθαλμών. Η ποικιλία στα χρώματα του κόσμου του Crackdown είναι εκπληκτική. Η διαδοχή της μέρας με τη νύχτα προσθέτει ρεαλισμό. Λεπτομέρειες στους δρόμους, όπως πεταμένα σκουπίδια και χαρτιά, συμβάλλουν στην εικόνα της σύγχρονης μεγαλούπολης. Επίσης, αξίζει να τονίσουμε την έντονη παρουσία των απλών πολιτών. Ξεχάστε ότι έχετε δει στα GTAs και στο Saints Row. Μιλάμε για τα πιο overpopulated πεζοδρόμια που έχουν εμφανιστεί σε videogame και αυτό σίγουρα προσθέτει στον ρεαλισμό. Το draw distance είναι μεγάλο και έτσι η θέα που απολαμβάνετε όταν έχετε σκαρφαλώσει σε κάποιο κτίριο είναι πολλές φορές εκπληκτική. Υπάρχει βέβαια η κλασική απομακρυσμένη θολούρα, γιατί ακόμα και το 360…έχει τα όριά του. Τα μόνα μας παράπονα αφορούν το ορισμένες φορές προβληματικό frame rate και την έλλειψη ποικιλίας όσον αφορά τα μοντέλα των οχημάτων. Όσο για τον ήχο, τα εφέ των εκρήξεων και των πυροβολισμών, αυτά είναι εκπληκτικά. Από την αρχή του παιχνιδιού, ένας announcer που λειτουργεί ως «δάσκαλός», σας δίνει οδηγίες, συμβουλές, επαίνους, επεξηγεί, σας μαλώνει και γενικώς σχολιάζει συχνά και μιλάει πολύ. Ίσως υπερβολικά πολύ. Άλλες φορές βοηθάει, ενώ άλλες καταντάει εκνευριστικός. Τέλος, η μουσική ακούγεται μόνο όταν μπαίνετε σε κάποιο όχημα και δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο ή τουλάχιστον δεν είναι τόσο special όσο το παιχνίδι την πασάρει, εμφανίζοντας κάθε φορά πληροφορίες σχετικά με το άλμπουμ, τον τραγουδιστή, κλπ. Δυστυχώς δεν υπάρχουν ραδιοφωνικοί σταθμοί, κάτι που πιστεύουμε ότι θα ταίριαζε αρκετά.

Θετικά: Γραφικά που εντυπωσιάζουν στυλιστικά και ποιοτικά, ποικιλία στα περιβάλλοντα, απόλυτη ελευθερία εξερύνησης τόσο οριζόντια όσο και κάθετα, εθιστικό abilities system

Αρνητικά: Aνύπαρκτο σενάριο, μονότονες μάχες, μικρή διάρκεια, το multi θα μπορούσε να είχε προσεχθεί περισσότερο

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.2

To Crackdown συνδυάζει σωστά στοιχεία shooting και action/adventure και σε συνδυασμό με την απόλυτη εμπερία κίνησης μέσα στην πόλη που προσφέρει, αποτελεί ένα από τα καλύτερα και πιο ξεχωριστά παιχνίδια του Χbox 360, είτε έρχεται μαζί με τη Halo 3 Beta, είτε όχι.

Σπύρος Κλαουδάτος

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 NoGood! (Level 24) 29/07/2014 17:45
Πήδαγες πολύ ψηλά,αλλά για κάποιον λόγο που δεν θυμάμαι δεν με κράτησε πολύ αυτό το παιχνίδι.
Score 8.2
7.67 User Score
(6 votes )
User Reviews 0
Genre: Action Shooter
Developer: Real Time Worlds
Publisher: Microsoft
Διάθεση: Microsoft Hellas
Players:
Release Date: 23/02/2007
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν. (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν. (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

1
Forza Horizon 5   (8.83)
3
Lost Judgment   (8.43)
4
Deathloop   (8.42)
6
Halo Infinite   (8.38)
9
F1 2021   (8.31)
10

Latest User Reviews

2.
It Takes Two   (8.0)
3.
4.
6.
7.
Dead by Daylight   (7.0)
9.
10.
Gran Turismo Sport   (8.0)
Notification