Ghostwire: Tokyo

Hot
REVIEWED ON PC   PS5 (Primary version tested)  

Μάχες με κακόβουλα πνεύματα σε ένα άδειο Τόκιο.

Μάχες με κακόβουλα πνεύματα σε ένα άδειο Τόκιο.

Μάχες με κακόβουλα πνεύματα σε ένα άδειο Τόκιο.

Ο Shinji Mikami είναι ίσως από τα πιο γνωστά ονόματα στη βιομηχανία, κυρίως επειδή είναι ο δημιουργός της σειράς Resident Evil. Από ένα σημείο και μετά αποφάσισε να δημιουργήσει την δική εταιρεία ανάπτυξης με σκοπό όχι μόνο να δημιουργεί τα projects που θέλει, αλλά να δώσει και ευκαιρίες σε νέους developers, η Tango Gameworks ιδρύθηκε το 2010 ενώ σύντομα αγοράστηκε από τη Bethesda και το 2014 κυκλοφόρησε τον πρώτο της τίτλο το Horror The Evil Within.

Η επιτυχία του ήταν αρκετή ώστε να κυκλοφορήσει το The Evil Within 2 το 2017, όμως η Tango αποφάσισε να κάνει κάτι διαφορετικό στην τρίτη της προσπάθεια. Το Ghostwire: Tokyo ανακοινώθηκε το 2019 και ο Mikami είχε πολύ μικρότερο ρόλο στην ανάπτυξη του απ’ότι στους προηγούμενους τίτλους. Ο συγκεκριμένος τίτλος, όπως και το Deathloop, βρίσκεται στην περίεργη θέση να ανήκει ουσιαστικά στη Microsoft (λόγω της εξαγοράς της Bethesda) αλλά να κυκλοφορεί αρχικά μόνο για PC και PS5, ενώ στο Xbox Series X θα έρθει ένα χρόνο μετά.

ghostwire tokyo 1

Η πιο γεμάτη πόλη του κόσμου, εντελώς άδεια
Το Ghostwire: Tokyo διαδραματίζεται (προφανώς) στο Τόκιο και συγκεκριμένα στην περιοχή Shibuya. Λόγω ενός μεταφυσικού γεγονότος, οι περισσότεροι κάτοικοι της πόλης έχουν εξαφανιστεί και ο κόσμος έχει γεμίσει πνεύματα από τον άλλο κόσμο. Κεντρικός χαρακτήρας είναι ο Akito, ο οποίος αρχικά πεθαίνει λόγω ενός δυστυχήματος. Ένα πνεύμα ενός αστυνομικού, ονόματι KK καταλαμβάνει το σώμα του και τον επαναφέρει στη ζωή. Οι δύο πρωταγωνιστές αναγκάζονται να υπομείνουν αυτή την κατάσταση της συγκατοίκησης, διότι ο Akito χρειάζεται τον KK για να παραμείνει ζωντανός και ο KK χρειάζεται ένα σώμα. Έχοντας την βοήθεια ο ένας του άλλου, ξεκινούν την αναζήτηση του κακού Hannya, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την κατάσταση που βρίσκεται το Τόκιο. Ο Akito ψάχνει την μικρή του αδερφή, όμως ο KK αρχικά δεν αποκαλύπτει τα κίνητρά του.

Η ιστορία είναι σχετικά προβλέψιμη και δεν έχει ιδιαίτερες εκπλήξεις. Επιπλέον ο κακός αν και αρχικά δείχνει να έχει ενδιαφέρον, τελικά έχει αρκετά κλισέ κίνητρα. Αυτό που σώζει το σενάριο σαν σύνολο είναι το πρωτοφανές σκηνικό του άδειου Τόκιο και η σχέση των δύο πρωταγωνιστών, η οποία αρχικά είναι αρκετά εχθρική αλλά σταδιακά καλυτερεύει. Η κεντρική ιστορία του Ghostwire: Tokyo μας πήρε γύρω στις 15 ώρες για να την ολοκληρώσουμε, όμως αν ασχοληθείτε με όλα τις δευτερεύοντες δραστηριότητες, τότε μπορείτε να περάσετε και τις 30.

FPS με ξόρκια
Τον Akito τον ελέγχετε από First-person οπτική και βασικό όπλο σας είναι οι μαγικές δυνάμεις που παρέχει ο ΚΚ. Αρχικά ξεκινάτε με την δύναμη του ανέμου, με την οποία ρίχνετε πολλές απλές επιθέσεις και λειτουργεί ουσιαστικά σαν ένα πιστόλι. Στη συνέχεια αποκτάτε τη δύναμη του νερού, η οποία είναι για πιο κοντινές αλλά δυνατότερες επιθέσεις και θυμίζει shotgun και τέλος αποκτάτε τη δύναμη της φωτιάς που μπορείτε να ρίξετε περιορισμένες αλλά πολύ δυνατές επιθέσεις, όπως με ένα grenade launcher. Για κάθε επίθεση έχετε περιορισμένο αριθμό πυρομαχικών, τον οποίο μπορείτε αναπληρώσετε είτε νικώντας εχθρούς, είτε σπάζοντας τυχαία μαγεμένα αντικείμενα, τα οποία θα βρείτε σκορπισμένα παντού στον κόσμο. Όσο προχωράτε, ανεβαίνετε levels και αποκτάτε skill points, με τα οποία αναβαθμίζετε τις δυνάμεις σας από το skill tree, ώστε να έχετε περισσότερα πυρομαχικά, να είναι πιο δυνατές, να έχουν περισσότερη εμβέλεια κ.ο.κ.. Φυσικά μπορείτε να δώσετε προτεραιότητες στη δύναμη που σας ταιριάζει περισσότερο.

Πέρα από τις μαγικές σας δυνάμεις, αποκτάτε αρκετά νωρίς και ένα τόξο για πιο μακρινές και stealth επιθέσεις, το οποίο όμως κάνει αρκετό damage, ειδικά αν πετυχαίνετε κεφάλια. Το πολύ καλό με όλες τις δυνάμεις σας είναι ότι μπορείτε να τις αλλάζετε με ένα swipe στο touchpad του χειριστηρίου. Για παράδειγμα η δύναμη του ανέμου είναι προς τα πανί ενώ της φωτιάς προς τα κάτω. Αυτή η μικρή λεπτομέρεια κάνει το όλο σύστημα πολύ πιο εύχρηστο στο να κάνετε συνδυασμούς επιθέσεων και επιπλέον δεν χρειάζεται να σταματάτε τη ροή της μάχης για να μπείτε στον κατάλογο των δυνάμεων και να διαλέξετε κάποια.

ghostwire tokyo 2

Οι εχθροί, οι οποίοι ονομάζονται Visitors, σχεδόν πάντα εμφανίζονται σε ομάδες και για να σκοτώσετε έναν πρέπει να του κάνετε αρκετό damage, ώστε να εκτεθεί ο πυρήνας του για να τον τραβήξετε και να τον αφαιρέσετε. Με κάθε εχθρό που σκοτώνετε αναπληρώνετε το hp σας καθώς και τα πυρομαχικά σας. Τους εχθρούς μπορείτε να τους αντιμετωπίσετε και με stealth, πηγαίνοντας κρυφά από πίσω τους και αφαιρώντας τους πυρήνες τους πριν γίνει μάχη. Το A.I. τους δεν είναι κάτι σπουδαίο και δεν θα σας αντιληφθούν εύκολα. Οι αρχικοί εχθροί είναι απλοί και δεν θα σας δυσκολέψουν ιδιαίτερα. Όσο προχωράτε όμως υπάρχουν μερικοί πολύ πιο επιθετικοί και ανθεκτικοί, που εκτός του ότι σας κάνουν περισσότερες επιθέσεις, μπορούν να αντέξουν πολλές από τις δικές σας. Οι συγκεκριμένοι λειτουργούν αρχικά ως mini bosses αλλά στην συνέχεια τους συναντάτε όλο και πιο συχνά. Τα bosses, τα οποία θα συναντήσετε κατά τη διάρκεια της ιστορίας, είναι μετρημένα στα δάχτυλα και ενώ δείχνουν επικά, οι μάχες μαζί τους καταλήγουν πολύ πιο απλές απ’ότι περιμέναμε.

Πολύ πρωτότυπο σκηνικό αλλά και πολύ Ubisoftίαση.

Ας καθαρίσουμε άλλον ένα χάρτη
Το Ghostwire: Tokyo κατατάσσεται στην Open world κατηγορία δηλαδή πέρα από τις αποστολές της βασικής ιστορίας, έχετε διάφορα side quests, άλλα ενδιαφέροντα και άλλα όχι τόσο, καθώς και πολλά collectables. Αρχικά όμως οι περιοχές που μπορείτε να εξερευνήσετε είναι αρκετά περιορισμένες. Αυτό οφείλεται στο ότι η Shibuya είναι σκεπασμένη από μία θανατηφόρα ομίχλη, την οποία ο Akito (όπως και οποιοδήποτε ζωντανός) δεν μπορεί να περάσει. Για να καθαρίσετε τον κόσμο από την ομίχλη θα πρέπει να βρείτε τις πύλες Torii που είναι διασκορπισμένες στην πόλη και να τις κάνετε cleanse. Μόλις καθαρίσετε μία πύλη, εξαφανίζεται και η ομίχλη γύρω της. Η συγκεκριμένη λογική θυμίζει αρκετά τα towers που έχουμε δει σε πολλά άλλα Open world games.

ghostwire tokyo 3

Σε διάφορα κτήρια μέσα στην πόλη υπάρχουν διάφορα πνεύματα Tengu, στα οποία μπορείτε να πιαστείτε με το μαγικό σκοινί σας και να ανέβετε σε ταράτσες, όπως με ένα grappling hook, ενώ όταν πέφτετε από μεγάλα ύψη μπορείτε να επιβραδύνετε την πτώση και να κάνετε glide από κτήριο σε κτήριο. Φυσικά αν βιάζεστε μπορείτε να κάνετε fast travel στις περιοχές που έχετε ξεκλειδώσει. Σαν κόσμος η Shibuya δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη και η εξερεύνησή της δεν θα σας φανεί βουνό, αλλά τα collectables θα μπορούσαν να είναι λιγότερα. Στα εσωτερικά των κτηρίων και ειδικά κατά τη διάρκεια της ιστορίας θα συναντήσετε και τα αρκετά από τα γνωστά σκηνικά όπου ολόκληρα δωμάτια και κτήρια αλλάζουν μορφή ενώ τα εξερευνάτε. Παρότι η Tango Gameworks μας έχει συνηθίσει σε Horror κυκλοφορίες με τη σειρά The Evil Within, το Ghostwire: Tokyo, ενώ έχει κάποια μικρά στοιχεία τρόμου δύσκολα κατατάσσεται σε αυτή την κατηγορία.

Το Ghostwire: Tokyo χρησιμοποιεί αρκετά και επιτυχημένα τις δυνατότητες του Dualsense. Περά από τα adaptive triggers που χρησιμοποιούνται σε κάθε μαγική επίθεση και στο τράβηγμα της χορδής του τόξου, θα νιώσετε και πολλές μικρές και μεγάλες δονήσεις ανάλογα το τι γίνεται μέσα στο παιχνίδι. Οι δονήσεις υπάρχουν μέχρι και στα cutscenes και είναι όλες ακριβείς και άρτια εκτελεσμένες. Επιπλέον το ηχειάκι του χειριστηρίου, ακούγονται όλοι διάλογοι με τον ΚΚ καθώς και ένας προειδοποιητικός ήχος όταν βρίσκονται κοντά σας εχθροί.

ghostwire tokyo 4

Όμορφο αλλά ξεπερασμένο
Στον τομέα των γραφικών το Ghostwire: Tokyo είναι όμορφο, όμως η ποιότητα στις λεπτομέρειες θα μπορούσε να είναι καλύτερη και σίγουρα δεν αποτελεί επίδειξη των δυνατοτήτων του PS5. Ο κόσμος είναι καλοσχεδιασμένος και δημιουργεί την ατμόσφαιρα μία πρόσφατα γεμάτης πόλης, με τα ρούχα των ανθρώπων να είναι σκορπισμένα παντού, τα μαγαζιά και τα σπίτια πρόσφατα παρατημένα και τις γιγαντοοθόνες να λειτουργούν ακόμα. Οι εχθροί είναι επίσης φρικιαστικοί και καλοσχεδιασμένοι, βασισμένοι σε Ιαπωνικούς θρύλους, με απρόσωπους κουστουμάτους, ακέφαλες μαθήτριες και άλλους, ενώ τα bosses είναι κυριολεκτικά γιγάντια τέρατα.

Ο Akito, που είναι και από τους λίγους ανθρώπους που βλέπουμε, είναι επίσης καλοσχεδιασμένος, αλλά η λεπτομέρεια επάνω του δεν συγκρίνεται με χαρακτήρες από άλλα πρόσφατα games, όπως η Aloy από το Horizon Forbidden Wets. Γενικώς το Ghostwire: Tokyo δείχνει ξεπερασμένο οπτικά και παντού δίνει την αίσθηση ότι θα μπορούσε να υπάρχει καθαρότερη λεπτομέρεια. Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι τα particle effects από τις μαγείες και όταν καταστρέφονται οι εχθροί. Σαν σύνολο δεν κάθεται άσχημα στο μάτι, όμως δεν είναι αυτό που περιμένει κάποιος από τη νέα γενιά κονσολών.

Ο συγκεκριμένος τίτλος ίσως είναι ο πρώτος σε κονσόλες, ο οποίος δεν δίνει μόνο τις δύο κλασσικές επιλογές στα γραφικά, αλλά έξι διαφορετικές. Οι δύο κανονικές είναι οι Quality mode με 4Κ, ray tracing στα 30fps και η Performance με 60fps. Επιπλέον υπάρχει η High Framerate Quality που στοχεύει το 4Κ αλλά τα frames κυμαίνονται μεταξύ 30 και 50, η High Framerate Performance, όπου τα fps ξεπερνούν τα 60, και τέλος υπάρχουν οι δύο προαναφερθέντες με ενεργοποιημένο το Vsync. Στο Performance, όπου παίξαμε το παιχνίδι τρέχει άψογα ενώ δεν εντοπίσαμε κάποιο bug ή τεχνικό θέμα.

Στον ηχητικό τομέα έχουμε αρκετά προσεγμένα εφέ από τις μαγείες και τις καταστροφές, χωρίς όμως υπερβολές. Το soundtrack είναι επίσης καλό αλλά δεν ακούγονται κομμάτια και πολύ συχνά, ειδικά όταν εξερευνάτε τον κόσμο. Η default γλώσσα του Ghostwire: Tokyo είναι τα Ιαπωνικά με Αγγλικούς υποτίτλους, όμως υπάρχει και Αγγλικό voicacting, το οποίο και προτιμήσαμε και είναι αρκετά καλό. Και στις δύο επιλογές οι ερμηνείες είναι αρκετά καλές, ενώ αρκετοί ηθοποιοί ερμηνεύουν τους χαρακτήρες τους και στις γλώσσες. Το lip sync παρόλα αυτά δείχνει να είναι αποκλειστικά στα Ιαπωνικά, όμως δεν αποσπούσε ιδιαίτερα.

ghostwire tokyo 5

Περισσότερο Action, λιγότερο Horror αλλά διασκεδαστικό
Το Ghostwire: Tokyo δεν πρωτοπορεί κάπου, πέρα ίσως από το σκηνικό και το σύστημα μάχης του. Η Open world δομή είναι κάτι που έχουμε δει πολλές φορές ως τώρα και τα γραφικά του θα μπορούσαν να είναι πιο σύγχρονα. Παρόλα αυτά ότι κάνει το κάνει καλά και είναι σαν σύνολο μία ευχάριστη εμπειρία. Η Tango Gameworks παραμένει μία εταιρεία ανάπτυξης με αρκετό ενδιαφέρον και θα περιμένουμε με ανυπομονησία τις επόμενες δουλειές της, πλέον υπό την αιγίδα της Microsoft . Αν περιμένατε κάτι πιο κοντό σε Survival Horror, όπως τα The Evil Within, τότε το Ghostwire: Tokyo δεν είναι για σας. Αν όμως σας αρέσουν οι Action-Adventure τίτλοι, που δεν απαιτούν πολύ από το χρόνο σας, τότε σας το προτείνουμε, ειδικά μόλις αρχίσει να πέφτει η τιμή του.

Θετικά:
- Διασκεδαστικό και πρωτότυπο σύστημα μάχης
- Ενδιαφέρον σκηνικό και κεντρικοί χαρακτήρες
- Πολύ καλή εκμετάλλευση του Dualsense
- Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά:
- Open world δομή που έχουμε δει αμέτρητες φορές
- Προβλέψιμη ιστορία
- Η ποιότητα των γραφικών θα μπορούσε να είναι καλύτερη
- Ίσως γίνει επαναλαμβανόμενο από ένα σημείο και μετά

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Σενάριο: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.5

Αν σας αρέσουν οι μαγείες και οι Ιαπωνικοί θρύλοι, δοκιμάστε το.

Ερμής Δερβίσης

NEWS   VIEW ALL

Ghostwire: Tokyo: Οι απαιτήσεις στα PC

Η Tango Gameworks ανακοίνωσε τις ελάχιστες και τις προτεινόμενες απαιτήσεις για το Action Horror Ghostwire: Tokyo, το οποίο θα ζητάει μόλις 20GB χώρο στο σκληρό σας δίσκο. Στις προτεινόμενες θα χρεια...
Posted (06 Feb 2022)

GhostWire: Tokyo gameplay videos

[Αρχική δημοσίευση: 12/6/20] Στα πλαίσια του PS5 online event της Sony, ο Shinji Mikami, director των Resident Evil και The Evil Within, αποκάλυψε το πρώτο gameplay video για το GhostWire Tokyo. Το...
Posted (03 Feb 2022)

Ghostwire: Tokyo: Ημερομηνία κυκλοφορίας

[Αρχική δημοσίευση: 13/7/21] Η Tango Gameworks ανακοίνωσε ότι το Ghostwire: Tokyo δεν θα είναι διαθέσιμο τον Οκτώβριο και ότι αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2022. Οι developers ανακ...
Posted (02 Feb 2022)

Τα Deathloop και Ghostwire: Tokyo θα κυκλοφορήσουν και στο Xbox Series X

[Αρχική δημοσίευση: 21/9/20] Ο Phil Spencer επιβεβαίωσε ότι το Xbox πρόκειται να σεβαστεί την ρήτρα αποκλειστικότητας του Deathloop και του Ghostwire: Tokyo για PS5. Σε συνέντευξή του στο...
Posted (08 Dec 2020)

Ghostwire: Tokyo

[Αρχική δημοσίευση: 8/6/19] Ο Ιάπωνας game designer Shinji Mikami, director των Resident Evil και The Evil Within, θα παρουσιάσει το νέο του video game στη φετινή E3. Η είδηση αυτή προέκυψε από ένα...
Posted (10 Jun 2019)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

...
Posted (01 Jan 1970)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 JohnnyPap (Level 13) 27/03/2022 17:06
Δεν μου άρεσαν τα gameplay, δεν το αγόρασα και τελικά φαίνεται ότι κάτι ήξερα. Και ας το έφτιαξε και ο Shinji Mikami. Δεν πάει να πει ότι όλα του τα games θα είναι επιτυχία.
#2 Hermez (Level 24) 27/03/2022 23:46
Quoting JohnnyPap:
Δεν μου άρεσαν τα gameplay, δεν το αγόρασα και τελικά φαίνεται ότι κάτι ήξερα. Και ας το έφτιαξε και ο Shinji Mikami. Δεν πάει να πει ότι όλα του τα games θα είναι επιτυχία.

Αξίζει τον κόπο όταν πέσει η τιμή του. Πάντως ο Mikami είχε πολυ μικρό ρόλο στο συγκεκριμένο.
Score 7.5
7.25 User Score
(6 votes )
User Reviews 0
Genre: Action-Adventure
Developer: Tango Gameworks
Publisher: Bethesda Softworks
Διάθεση: Bethesda Softworks
Players: 1
Requirements: 12GB RAM, Intel Core I7 4770K 3.5GHZ ή AMD Ryzen 5 2600, Λειτουργικό σύστημα Windows 10, Κάρτα γραφικών Nvidia GTX 1060 ή AMD RX 5500 XT, Χώρος στο σκληρό δίσκο 20GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 25/3/22
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν. (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

2
The Quarry   (7.83)
4
Knockout City   (7.5)
6
Trek to Yomi   (7.5)
8
Bonfire Peaks   (7.3)
9
Sniper Elite 5   (7.25)
10
Closure   (7.13)

Latest User Reviews

1.
Trek to Yomi   (9.0)
2.
God of War (PC)   (9.0)
3.
Stray   (8.0)
5.
Elden Ring   (9.0)
6.
Martha is Dead   (9.0)
8.
10.
It Takes Two   (8.0)
Notification