Reviews Planescape: Torment (PC)
PC  
Comments (3)

Planescape: Torment (PC) Hot

Το πιο...εγκεφαλικό RPG όλων των εποχών. 

  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Το πιο...εγκεφαλικό RPG όλων των εποχών. 

Όταν η Interplay δημιούργησε το Torment πρέπει να είχε πολύ μεγάλη έμπνευση, γιατί πρόκειται για ένα πραγματικά ξεχωριστό παιχνίδι. Ένα RPG για το οποίο μέχρι σήμερα τα media πλέκουν το εγκώμιό του, εκθειάζοντας τα μοναδικά αυτά χαρακτηριστικά που έχει και συνηθίζει να γοητεύει 12 χρόνια μετά τη δημιουργία του. Το Torment δημιουργήθηκε από την Black Isle, μια εταιρεία που μόλις τον προηγούμενο χρόνο μας είχε δώσει ένα άλλο κλασικό παιχνίδι, το Fallout 2 και θα έμελλε να μας δώσει επίσης και τη σειρά Icewind Dale.

To Icewind Dale, όπως και το Torment, έχουν δύο κοινά στοιχεία με τη σειρά Baldur’s Gate, η οποία αναβίωσε το είδος των RPG στα PC. Πρώτον χρησιμοποιούν όλα την Infinity engine, δηλαδή έχουν κοινή μηχανή γραφικών και σύστημα μάχης και δεύτερον βασίζονται όλα στον κόσμο και τους κανόνες του Dungeons & Dragons.



Τι εστί Planescape
Μπορεί λοιπόν να είμαστε σε γνώριμους τόπους και κόσμους, αλλά κάπου εδώ σταματούν και οι ομοιότητες με τα άλλα ιστορικά RPG της Interplay. Η πρώτη βασική διαφορά, που οι οπαδοί των DnD αναγνωρίζουν άμεσα πριν καν εγκαταστήσουν το παιχνίδι, είναι ότι ο κόσμος του Planescape, δεν είναι ένας συνηθισμένος κόσμος όπως τα Forgotten Realms, Dragonlance, κτλ, αλλά μια παράλληλη διάσταση οπού έχουμε να κάνουμε με χαρακτήρες σχεδόν «θεϊκού» επιπέδου, πολύ πέρα από το Level 18 του DnD, που ήταν το μέγιστο στους «θνητούς» κόσμους.

H δεύτερη βασική διαφορά –και η κυριότερη- είναι ότι το Baldur’s Gate είναι στην ουσία μια περιπέτεια, ένα ταξίδι πλαισιωμένο από θαυμάσιες turn-based μάχες καθ’ όλη την διάρκειά του. Το Icewind Dale είναι περισσότερο μάχες, με μια υποτυπώδη πλοκή που κρατάει όλο το παιχνίδι σε συνοχή. Το Torment όμως, βάζει το δικό του στίγμα στην ιστορία των RPG, προκαλώντας κυρίως τον παίκτη, τελείως εγκεφαλικά, αναγκάζοντάς τον να σκεφτεί τις επιλογές του προσεκτικά και τον ρωτάει θεμελιώδεις ερωτήσεις όπως: «Ποιος είναι ο σκοπός μας στη ζωή;» και «Τι μπορεί να αλλάξει τη φύση ενός ανθρώπου;».


Φανταστείτε λοιπόν ότι ξυπνάτε στον πάγκο ενός υπερκόσμιου νεκροτομείου, χωρίς καμία ανάμνηση του πως φτάσατε εκεί. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ένα…πετούμενο κρανίο, o Morte, σας ενοχλεί, σας ειρωνεύεται αλλά από την άλλη σας αποκαλεί “boss”, καθώς με αυτό τον τρόπο δηλώνει ότι θα σας ακολουθήσει σε ότι κάνετε, είτε αυτό είναι καλό, είτε κακό.

Ο Morte, θα αποδειχθεί ο πιο απολαυστικός και εμπνευσμένος σύντροφος που έχετε δει, και θα τον θυμάστε για πολύ καιρό ακόμα.

Σενάριο
Ο κεντρικός χαρακτήρας του Planescape: Torment είναι ο “Ακατανόμαστος” (The Nameless One). Ένας γκρίζος αθάνατος, γεμάτος ουλές και σημάδια, ο οποίος ανακαλύπτει ότι είναι αιχμαλωτισμένος μέσα σε έναν ατέρμονο κύκλο θανάτου και ανάστασης.



Σταδιακά, η μνήμη του αποκαλύπτει ότι είχε καλές ζωές, φριχτές ζωές, και το μόνο πράγμα που παρέμενε σταθερό είναι ότι ο πόνος τον ακολουθούσε, σαν μια επίμονη κατάρα, μαζί με έναν αδίστακτο εχθρό που κάνει τα πάντα για να τον εμποδίσει να σπάσει αυτόν τον κύκλο.

Gameplay
Για αυτούς που δεν έχουν παίξει τα φοβερά αυτά RPG της Interplay που αναφέραμε παραπάνω, το gameplay έχει ως εξής. Ελέγχετε μια ομάδα χαρακτήρων, η οποία επιτίθεται στους εχθρούς ακολουθώντας πιστά τους κανόνες των DnD παιχνιδιών. Βλέπετε τη δράση ισομετρικά, δισδιάστατα και η αναπαράστασή της είναι επαρκής, με αρκετή λεπτομέρεια στα γραφικά. Με τα σημερινά δεδομένα φυσικά, δεν «βγάζει μάτια» το παιχνίδι, αλλά δεν εμποδίζει κιόλας την απόλαυσή του, ιδίως αν εγκαταστήσετε ένα από τα mods που υπάρχουν για υψηλότερη ανάλυση, φτιαγμένα από οπαδούς του.

Κάθε μέλος της ομάδας ακολουθεί ένα από τα προκατασκευασμένα «σενάρια» ως προς τη συμπεριφορά του στη μάχη, τα οποία είναι προσαρμοσμένα στα classes των χαρακτήρων, δηλαδή fighter, mage, cleric κ.ο.κ. Αν θέλετε μάλιστα μπορείτε να προσαρμόσετε αυτά τα σενάρια, χρησιμοποιώντας μια ψευδογλώσσα τεχνητής νοημοσύνης, έτσι ώστε οι συμπεριφορές τους να είναι πιο κοντά σε αυτό που εσείς θέλετε. Είναι ένα από τα πιο ωραία χαρακτηριστικά της Infinity Engine, διότι σας δίνει μια πολύ μεγάλη ικανοποίηση, όταν, αφού έχετε «σκαλίσει» τα εν λόγω σενάρια, μπορείτε να κάτσετε και να απολαύσετε τις μάχες βλέποντας το party σας να δρα σύμφωνα με το δικό σας σκεπτικό, νικώντας σε μάχες που δεν βγαίνανε χωρίς τη δική σας μεσολάβηση.

Η δράση μπορεί να «παγώσει» ανά πάσα στιγμή πατώντας το Space και σας επιτρέπει να δώσετε εσείς εντολές για το κάθε μέλος ξεχωριστά. Οι εντολές θα εκτελεστούν στο γύρο εκείνο, με το χαρακτήρα να επιστρέφει στο σενάριό του εφόσον εκτελέσει την εντολή του.



Για παράδειγμα, ο mage σας είναι «προγραμματισμένος», μέσω του σεναρίου, να επιτίθεται με μακρινά spells, τύπου Magic Missile στον δυνατότερο εχθρό και αν κάποιος τον πλησιάσει, να επιτίθεται με ένα κοντινό ξόρκι, τύπου Burning Hands, το οποίο πυρακτώνει τα χέρια του και καίει τον εχθρό. Μπορεί όμως εσείς, σε κάποιο σημείο της μάχης, να αποφασίσετε ότι ένας ενοχλητικός εχθρός πρέπει να ακινητοποιηθεί με κάποιο τρόπο, οπότε μπορείτε να παγώσετε τη δράση και να προστάξετε τον μάγο σας να κάνει Root τον εχθρό...ριζώνοντάς τον στο έδαφος. Το spell Root, δεν ήταν στο σενάριο, αλλά ήταν μια δική σας παρέμβαση, βοηθώντας το party να φτάσει πιο εύκολα στη νίκη.

Καθώς λοιπόν το παιχνίδι είναι licensed DnD product, ακολουθεί πιστά τους κανόνες του DnD στις μάχες, οπότε οι εχθροί δεν χρειάζεται να ακολουθήσουν κάποια τεχνητή νοημοσύνη. Η συμπεριφορά τους είναι προδιαγεγραμμένη και το πως ακριβώς θα αντιδράσουνε στις επιθέσεις σας εξαρτάται από τα στατιστικά τους, τις αντιστάσεις τους, τα όπλα σας, τις πανοπλίες τους και άλλους παράγοντες που παραμένουν σταθεροί και φανεροί σε σας, ώστε να μπορείτε να καταστρώσετε μια νικητήρια στρατηγική.

Μόνος αστάθμητος παράγοντας είναι το περίφημο ζάρι, δηλ. ένας τυχαίος αριθμός που μπαίνει σε όλους τους υπολογισμούς, (επίθεση, άμυνα, αντίσταση σε μαγικά, κτλ) και μπορείτε να τον βλέπετε, αν το θελήσετε, μαζί με όλους τους άλλους μηχανισμούς της Infinity Engine, από τις επιλογές του παιχνιδιού.



Τα quests
Η μαγεία όμως του Torment φαίνεται στα quests. Εκεί δηλαδή όπου αναγκάζεστε να σκεφτείτε, να αιτιολογήσετε, να φιλοσοφήσετε. Παίξτε το παιχνίδι παράλληλα με ένα φίλο σας και είναι σίγουρο ότι θα γεννηθούν πολλές συζητήσεις γύρω από τις ηθικές συγκλίσεις σας και τις αποφάσεις που πήρατε. Εδώ βρίσκεται η έμπνευση που έκανε το Torment να λάμψει.

Για να καταλάβετε τι εννοούμε, δείτε ένα παράδειγμα ενός κλασικού quest στην αρχή του παιχνιδιού. Η Mebbeth, είναι μια μάγισσα που υπόσχεται να σας μάθει να χρησιμοποιείτε τη μαγεία. Για να το κάνει όμως αυτό, σας ζητάει να της φέρετε τα εξής τρία αντικείμενα. Το πρώτο στη λίστα είναι κάτι σπόροι, από την αγορά. Κι εδώ είναι λογικό να σκεφτούμε «Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα», μία από τα ίδια δηλαδή, φέρε μου εκείνο, ουπς, εχθροί στο δρόμο, ας τους σκοτώσουμε, +XP, ωραία, ας επιστρέψουμε το αντικείμενο στον quest giver, +XP, και φτου και από την αρχή. Η συνταγή στην οποία βασίζονται το 99% των RPGs.

“Wax on, wax off”

Δεν βρίσκουμε όμως τους σπόρους και πρέπει να βρούμε κάποιον που πρέπει να δημιουργήσει με τη φαντασία του ένα δέντρο το οποίο θα μας δώσει τους σπόρους. Μην ξεχνάστε ότι εδώ είναι Planescape, άρα τα πάντα είναι δυνατά!

Ωραία, το κάναμε κι αυτό και επιστρέφουμε για να μας ξαναστείλει η Mebbeth στην επόμενη αγγαρεία. Να της φέρουμε λέει την…μπουγάδα της. ΟΚ. Δυστυχώς όμως ο έμπορος που έχει αναλάβει να πλύνει τα φορέματα της Mebbeth, τα έχει πλύνει τόσες φορές -γιατί τα κρατούσε επί χρόνια- που πλέον τα ρούχα είναι σαν χαρτόνι! Δεν τη νοιάζει! Μετά μας στέλνει να φέρουμε μελάνι.

Εκεί που ξύνουμε λοιπόν το κεφάλι μας και αναρωτιόμαστε από πού ..ήρθαν οι περίεργες απαιτήσεις μιας υποτιθέμενης ισχυρής μάγισσας, μας ρωτάει τι μάθαμε! Συνειδητοποιούμε λοιπόν ότι η πρώτη αποστολή είχε σκοπό να μας δείξει την πίστη στο σύμπαν του Planescape. H δεύτερη, ήταν μια προειδοποίηση ενάντια στις τελετές χωρίς ανταπόκριση. Και η τρίτη, ήθελε να μας δείξει να βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός άλλου.



Οπότε τρεις φαινομενικά κοινότυπες αποστολές, ήταν για μας κάτι σαν Wax On, Wax Off, αλά Karate Kid, όπου οι αγγαρείες του Mr Miyiagi είχαν τελικά σκοπό να μας μάθουν καλύτερες πολεμικές τέχνες, και όχι απλά να …κερώνουμε αυτοκίνητα.

Τέτοιες στιγμές απαρτίζουν το Torment. Μαθαίνουμε να περιμένουμε το απρόσμενο, να σκεφτόμαστε, και σε τελική ανάλυση να απολαμβάνουμε τα quests της επικής αυτής ιστορίας πιο εγκεφαλικά, από το απλά να περιμένουμε να εισπράξουμε εμπειρία και επιβραβεύσεις.

Σε βάθος χρόνου, το παιχνίδι έχει μεγάλη διάρκεια ζωής. Θα σας κρατήσει για τουλάχιστον 20 ώρες, ανάλογα βέβαια από το πόσο δίνετε προσοχή στα quests και τους διαλόγους. Αν επιλέξετε να εξερευνήσετε όλο τον κόσμο του, τότε για διάστημα που μπορεί να φτάσει ακόμα και τις 40-50 ώρες.


Γραφικά και ήχος
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, όπως και θα αναμένονταν άλλωστε, από ένα παιχνίδι 13 ετών. Όπως ήδη αναφέραμε, η Infinity Engine «στήνει» το Planescape: Torment ισομετρικά, προσδίδοντας επαρκή λεπτομέρεια στους χαρακτήρες στην οθόνη. Τα εφέ των spells είναι εντυπωσιακά και τα σχεδιασμένα στο χέρι περιβάλλοντα δημιουργούν μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα. Το Planescape είναι απόκοσμο και ξεχωριστό, κάτι που οι artists καταφέρνουν να σας περάσουν επιτυχώς. Η παλέτα των χρωμάτων είναι κάπως μουντή, καθώς λίγο περισσότερα και εντονότερα χρώματα ίσως βοηθούσαν την εμφάνιση του κόσμου.



Ηχητικά, τα εφέ είναι πολύ καλά, με τους εχθρούς να έχουν τις φωνές που θα περιμέναμε να έχουν, χωρίς υπερβολές. Ιδιαίτερα επιτυχημένες είναι οι φωνές των χαρακτήρων μας, όπου υπάρχει ομιλία φυσικά. Τέλος, η μουσική είναι πολύ όμορφη, ταιριαστή για έναν κόσμο βγαλμένο από το Dungeons and Dragons.

Σε γενικές γραμμές, δεν θα φωνάξετε και τη γιαγιά σας για να επιδείξετε τις δυνατότητες του νέου σας PC μέσω του Torment, αλλά θα χαθείτε σίγουρα μέσα στον κόσμο του και όπου τα γραφικά δεν φτάνουν, η φαντασία σας θα τα συμπληρώνει.

Επίλογος
Το Planescape: Torment είναι ένα μοναδικό παιχνίδι. Δεν θα ικανοποιήσει τους οπαδούς της γρήγορης δράσης, ή αυτούς που έχουν σαν κύριο κριτήριο τα εντυπωσιακά γραφικά. Δεν είναι αυτός ο σκοπός του άλλωστε. Αλλά θα ικανοποιήσει σίγουρα τους οπαδούς των RPG, όπως και αυτούς που αποζητούν μια περιπέτεια αξιώσεων. Θα ψυχαγωγήσει όσο θα προβληματίσει, και το σίγουρο είναι, ότι θα μείνει στο μυαλό σας για πολύ καιρό μετά. Συνιστούμε να του δώσετε την ευκαιρία να σας προσφέρει ένα δείγμα της χρυσής εποχής του PC Gaming.

Θετικά:
- Μοναδικό RPG με κορυφαία πλοκή και διαλόγους
- Δοκιμασμένο και απολαυστικό σύστημα turn-based μάχης
- Επιτυχημένη εφαρμογή των κανόνων των DnD παιχνιδιών
- Μεγάλο βάθος στο gameplay
- Υψηλό replayability

Αρνητικά:
- Ξεπερασμένα γραφικά και ήχος

Βαθμολογία
Γραφικά: 7 
Ήχος: 7.5
Gameplay: 9.5 
Αντοχή: 9.5 
Γενικά: 9.4

Ένα επικό ταξίδι στον κόσμο του Planescape από το παρελθόν, που θα το θυμάστε στο μέλλον.

Γιάννος Γεωργαντάς

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 geololj (Level 28) 17/10/2011 06:01
Το Planescape: Torment είναι από τα αγαπημένα μου games. Μετά το review, ήρθε καιρός να το ξαναπαίξω. Ωραίο review Γιάννη :-)
#2 Stargazer (Level 4) 17/10/2011 20:39
Thanks geololj... Μια απο τα ιδια :-) Με 5 κονσολες και ολον αυτον τον καταιγισμο απο φανταστικα παιχνιδια που εχουμε προσφατα, και παλι το Τορμεντ λαμπει! Τι στα λεω, τα ξερεις ;-)
#3 AntonKos (Level 17) 24/10/2011 17:04
Ατμοσφαιρικό RPG που άφησε εποχή.Αν και για μένα το Baldur's Gate ήταν ο βασιλιάς του είδους τότε.Τέτοια να βλέπει η Blizzard να παίρνει ιδέες.
Notification