Λεξικό

Πλήρες λεξικό με τις τεχνικές ορολογίες της γλώσσας των games.

Search for glossary terms (regular expression allowed)

Glossaries

Term Main definition
Ragdoll

Ένα είδος animation το οποίο αναπαράγει το σκηνικό θανάτου ενός χαρακτήρα. Χρησιμοποιείται σε όλα τα games όπου υπάρχει το στοιχείο της εξόντωσης. Όσο πιο ρεαλιστικό είναι το ragdoll, τόσο πιο πειστικός γίνεται στο μάτι σας ο εκάστοτε θάνατος.

Hits - 708
Ray tracing

Στη γλώσσα των γραφικών υπολογιστών, το ray tracing είναι μια τεχνική με βάση την οποία ο προγραμματιστής δημιουργεί σε μια εικόνα τον εντοπισμό της κατεύθυνσης του φωτός μέσα από τα pixels. Κατ' αυτό τον τρόπο γίνεται προσομοίωση του φωτός σε εικονικά αντικείμενα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αντικατοπτρίζονται οι αντανακλάσεις του γύρω περιβάλλοντος σε κάθε αντικείμενο, κάτι που φυσικά απαιτεί μεγαλύτερο υπολογιστικό κόστος.

Hits - 1518
Reboot

Η ορολογία έχει δύο έννοιες. Χρησιμοποιείται κυρίως για να δηλώσει την επανεκκίνηση (reset) ενός υπολογιστή. Στη γλώσσα των games όμως δηλώνει το remake ενός παλιότερου παιχνιδιού, αυτή τη φορά με πλήρως αλλαγμένα γραφικά, ήχο και πολλές φορές επανασχεδιασμό σε gameplay, modes και λοιπά στοιχεία, συνήθως κατά το μεγαλύτερο μέρος του.

Hits - 3232
Reflection mapping

Το Reflection mapping είναι μία αποτελεσματική τεχνική αντανάκλασης φωτισμού, που προσεγγίζει την εμφάνιση μιας ανακλώμενης επιφάνειας, με εικόνες που έχουν δημιουργηθεί εκ των προτέρων από υπολογιστή.

Hits - 429
Refresh rate

Το refresh rate καθορίζει το πόσες φορές ανά δευτερόλεπτο θα ανανεώνεται η εικόνα σε μία οθόνη. Το refresh rate μετριέται σε Hz και όσο υψηλότερο είναι, τόσο ταχύτερη είναι η ανανέωση της οθόνης στα μάτια του χρήστη.

Hits - 951
Release

Η κυκλοφορία ενός video game.

Hits - 3151
Remake

Στα video games (αλλά και στις ταινίες), το remake είναι μια επαναδημιουργία ενός παιχνιδιού που είχε κυκλοφορήσει παλαιότερα, με βάση τα σύγχρονα πρότυπα. Στην περίπτωση αυτή, οι προγραμματιστές παίρνουν το σενάριο του video game, το επεξεργάζονται και δημιουργούν μια σύγχρονη έκδοση.

Hits - 9475
Rendering

Η διαδικασία της δημιουργίας μιας εικόνας στην οθόνη από ένα μοντέλο, με τη βοήθεια ενός προγράμματος. Για παράδειγμα, ένα αρχείο που προβάλει μια πόλη σε ένα παιχνίδι, περιέχει μία βασική δομή δεδομένων με την γεωμετρία των αντικειμένων, τα textures, τις σκιές, τον φωτισμό κι ότι άλλο περιέχει το σκηνικό. Τα δεδομένα αυτά περνούν στην συνέχεια από ένα πρόγραμμα rendering, επεξεργάζονται μέσω της engine και δημιουργούν έτσι το τελικό αποτέλεσμα που βλέπετε στην οθόνη σας. Υπάρχουν δύο ειδών rendering. Το real-time, που συμβαίνει την ίδια χρονική στιγμή (π.χ. όταν κινείτε τον χαρακτήρα σας) και το pre-rendering όπου στην ουσία βλέπετε μια ταινία, η οποία έχει δημιουργηθεί από πριν.

Hits - 1300
Replayability

Το replayability ή replay value, προσδιορίζει το πόσες φορές μπορεί να παιχτεί ξανά ένα παιχνίδι στο βασικό του campaign (δηλαδή στην βασική ιστορία που παρουσιάζει). Ο παράγοντας αυτός εξαρτάται απ' το αν το video game διαθέτει διαφορετικά φινάλε, επιπλέον χαρακτήρες για να επιλέξετε, Co-Op, κρυφά μυστικά που δεν ανακαλύψατε την πρώτη φορά κ.ο.κ.

Hits - 6676
Retail

Ο όρος χαρακτηρίζει όλα τα games που κυκλοφορούν στα καταστήματα. Αν ένα παιχνίδι δεν κυκλοφορεί στα καταστήματα και το αγοράζετε μόνο online, τότε αντί για retail χρησιμοποιούμε τον όρο "DLC".

Hits - 2758
Notification