Μόνο εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν το δικαίωμα δημιουργίας και σχολιασμού άρθρων στο forum.
Παρακαλούμε πραγματοποιήστε είσοδο ή εγγραφή χρήστη πατώντας στο κουμπί με το εικονίδιο που βρίσκεται πάνω δεξιά.

Keyword

A.I. / Τεχνητή Νοημοσύνη: Γενική συζήτηση

26 Sep 2005 00:00 - 06 Sep 2022 10:23 #3300 by Nick Maroulis
Ο όρος τεχνητή νοημοσύνη αναφέρεται στον κλάδο της πληροφορικής ο οποίος ασχολείται με τη σχεδίαση και την υλοποίηση υπολογιστικών συστημάτων που μιμούνται στοιχεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς τα οποία υπονοούν έστω και στοιχειώδη ευφυΐα: μάθηση, προσαρμοστικότητα, εξαγωγή συμπερασμάτων, κατανόηση από συμφραζόμενα, επίλυση προβλημάτων κλπ. Ο Τζον Μακάρθι όρισε τον τομέα αυτόν ως «επιστήμη και μεθοδολογία της δημιουργίας νοημόνων μηχανών».

Η τεχνητή νοημοσύνη διαιρείται στη συμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία επιχειρεί να εξομοιώσει την ανθρώπινη νοημοσύνη αλγοριθμικά χρησιμοποιώντας σύμβολα και λογικούς κανόνες υψηλού επιπέδου, και στην υποσυμβολική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία προσπαθεί να αναπαράγει την ανθρώπινη ευφυΐα χρησιμοποιώντας στοιχειώδη αριθμητικά μοντέλα που συνθέτουν επαγωγικά νοήμονες συμπεριφορές με τη διαδοχική αυτοοργάνωση απλούστερων δομικών συστατικών («συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη»), προσομοιώνουν πραγματικές βιολογικές διαδικασίες όπως η εξέλιξη των ειδών και η λειτουργία του εγκεφάλου («υπολογιστική νοημοσύνη»), ή αποτελούν εφαρμογή στατιστικών μεθοδολογιών σε προβλήματα ΤΝ.

Στα video games σίγουρα μετράνε τα γραφικά, το σενάριο, η ιστορία, οι ήρωες. Τι να το κάνεις όμως αν σου ορμάει το τέρας πάντα από την πόρτα Νο 2 ή ο παίκτης σου πάτα ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι (κατευθείαν στο στόμα του Alien). Ο τομέας που κάνει ένα παιχνίδι να ξεχωρίζει διαχρονικά κακά τα ψέματα, είναι το A.I. του. Ξεχώρισα για σας, πορωμενόπαιδά μου, τα άρθρα για Τεχνητή Νοημοσύνη του Στήβ Ράμπιν της Nintendo Αμερικής. Και συνεχίζουμε με άλλα επί του θέματος..

Προσοχή: Οι πολύ πωρωμένοι που θέλετε να μάθετε περισσότερα για το A.I.  κάντε κλικ εδώ  

_________________________________________
By Nick.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

16 May 2006 17:49 #12593 by Βασίλης
ο παράδεισος ενός gamer/προγραμματιστή..
Ή μήπως η κόλαση;;

Please Log in or Create an account to join the conversation.

28 Jun 2022 11:35 #265303 by Nikos Georgopoulos
Replied by Nikos Georgopoulos on topic Minecraft
AI έμαθε να παίζει Minecraft βλέποντας 40.000 βίντεο στο YouTube




Έφτιαξε ένα diamond pickaxe.

Η εταιρεία OpenAI, έμαθε σε AI να παίζει Minecraft, αφού πρώτα το έβαλε να παρακολουθήσει 40.000 ώρες βίντεο στο YouTube.

Η εταιρεία, η οποία ειδικεύεται στην τεχνητή νοημοσύνη, έχει αναπτύξει έναν αλγόριθμο για pre-training μέσω βίντεο (VPT) που επιτρέπει στο AI της να μαθαίνει μέσω της προβολής ανάλογων βίντεο.

Σε αντίθεση με προηγούμενες προσπάθειες δημιουργίας αλγορίθμων Minecraft, το OpenAI παίζει στο ίδιο περιβάλλον με τους ανθρώπους χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες ενέργειες του ποντικιού και του πληκτρολογίου, καθιστώντας αυτό ένα τεράστιο άλμα στην τεχνολογία AI.

Το AI έμαθε ενέργειες όπως το κόψιμο δέντρων, την κατασκευή σανίδων και την κατασκευή τραπεζιών, καθώς και το κολύμπι, το κυνήγι, το μαγείρεμα και πολλά άλλα. Με κάποιες αλλαγές, η τεχνητή νοημοσύνη τελικά ανέπτυξε την παραγωγικότητά της και μπόρεσε να μάθει να φτιάχνει ένα diamond pickaxe - μια δεξιότητα που θα χρειαζόταν 20 λεπτά από έναν ανθρώπινο παίκτη και 24.000 ενέργειες για να το πετύχει.

Ωστόσο, τα βίντεο δεν είναι αρκετά για να μάθουν το AI. Αυτό συμβαίνει επειδή το βίντεο δείχνει μόνο τι μπορεί να γίνει, αλλά όχι πώς θα το κάνει το AI. Ως εκ τούτου, οι προγραμματιστές του, κατέγραψαν και επεσήμαναν τις βασικές δεξιότητες του Minecraft για να δημιουργήσουν έναν άλλο αλγόριθμο που σχολίαζε με ακρίβεια αυτές τις 70.000 ώρες βίντεο στο YouTube με προτροπές εισαγωγής εντολών μέσω πληκτρολογίου και ποντικιού.

Αυτό επέτρεψε στην τεχνητή νοημοσύνη να μαθαίνει παρακολουθώντας ανθρώπινες ενέργειες, αντί να δοκιμάζει τυχαίες ενέργειες. Έμαθε ακόμη να προβλέπει ενέργειες που πραγματοποιούνται χρησιμοποιώντας πληροφορίες του παρελθόντος και του μέλλοντος.

Ενώ η ομάδα δοκίμασε το AI μόνο με το Minecraft, πιστεύει ότι η ανοιχτή φύση του παιχνιδιού και η γενική ανθρώπινη διεπαφή (ποντίκι και πληκτρολόγιο) σημαίνει ότι το AI θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για γενική χρήση υπολογιστή.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την τελευταία δουλειά του OpenAI σε αυτό το blog post .

Please Log in or Create an account to join the conversation.

08 Aug 2022 22:44 - 05 Sep 2022 23:12 #265961 by Nikos Georgopoulos
Δικαστήριο στην Αμερική αποφάσισε ότι "Τα ρομπότ με AI δεν είναι ιδιώτες" και "δεν μπορούν να κατοχυρώσουν πατέντες"




Έρχεται το Skynet;

Αν στο μέλλον σκέφτεστε σενάρια τύπου Terminator και Skynet, τότε αναλογιστείτε και το εξής. Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ έβγαλε απόφαση κατά των ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη, λέγοντας ότι "δεν είναι ιδιώτες", όπως οι άνθρωποι!

Η απόφαση αναφέρει ότι οποιοσδήποτε μηχανισμός τεχνητής νοημοσύνης, δεν μπορεί να κατέχει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ότι κι αν δημιουργήσει. Η απόφαση αυτή ήρθε καθώς υπήρχε μία από τις πολλές υποθέσεις, όπως αυτή του Doctor Stephen Thaler, ο οποίος προσπάθησε να κατοχυρώσει πατέντα ευρεσυτεχνίας για λογαριασμό ενός AI που δημιούργησε. Θα είχε ονομασία DABUS (Device for the Autonomous Bootstrapping of Unified Science).

Στο σημείο της εφαρμογής όπου οι εφευρέτες συνήθως γράφουν τα επώνυμά τους, ο Thaler έγραψε αντ' αυτού ότι «η εφεύρεση [δημιουργήθηκε] από την τεχνητή νοημοσύνη» και υπέβαλε έναν όρκο εκ μέρους της δημιουργίας του με τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αρκετό για το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας των ΗΠΑ, που οδήγησε σε μια σειρά παρατεταμένων νομικών μαχών που εξακολουθούν να βρίσκονται σε εξέλιξη ακόμη και μετά από αυτήν την απόφαση.

Σίγουρα η κατάθεση είναι γεμάτη με ερωτήσεις σχετικά με την ευφυΐα, τη δημιουργικότητα και την ιδιοκτησία μιας ύπαρξης, για να μην αναφέρουμε για τις συνέπειες της παράδοσης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας σε ένα...δυνητικά αθάνατο AI και όχι σε έναν σίγουρα παροδικό άνθρωπο.

Ο δικαστής Leonard Stark γράφει ότι τα «μεταφυσικά θέματα» μπορούν να αγνοηθούν για να εξεταστεί το ίδιο το κείμενο του νόμου περί διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας. Επειδή ο νόμος για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας αναφέρεται στους εφευρέτες ως «ιδιώτες» και η λέξη άτομο —κατά το Ανώτατο Δικαστήριο— «συνήθως σημαίνει άνθρωπο». Ο νόμος για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας δεν αφήνει περιθώρια για την εξέταση των μη ανθρώπινων εφευρετών.

Το κείμενο του νόμου περί διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας δεν αφήνει περιθώρια για την εξέταση των εφευρετών που δεν είναι άνθρωποι. Ο Σταρκ υποστηρίζει ακόμη και αυτή την ανάγνωση με μερικά παραδείγματα: «Λέμε ότι «το άτομο πήγε στο κατάστημα», «το άτομο έφυγε από το δωμάτιο» και «το άτομο πήρε το αυτοκίνητο».

Η απόφαση είναι σύμφωνη με αυτές που ελήφθησαν πρόσφατα από το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας της ΕΕ και το Ανώτατο Δικαστήριο της Αυστραλίας, υποδεικνύοντας ότι το διεθνές δίκαιο συσπειρώνεται σιγά-σιγά γύρω από τη θέση ότι τα AI δεν μπορούν να κατέχουν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο έργο που παράγουν. Από την άλλη πλευρά, η εν λόγω απόφαση αναγνωρίζει ότι η Νότια Αφρική χορήγησε πρόσφατα στην DABUS δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα «δοχείο τροφίμων που βασίζεται στη γεωμετρία fractal».

Please Log in or Create an account to join the conversation.

05 Sep 2022 23:12 #266478 by Nikos Georgopoulos
Ρωσικό ρομπότ που έπαιζε σκάκι έσπασε το δάχτυλο ενός 7χρονου παιδιού




Ο μικρός έπαθε κάταγμα.

Στη Ρωσία και συγκεκριμένα στο τουρνουά σκακιού Moscow Chess Open, παίζουν μεταξύ άλλων και ρομπότ.

Το τουρνουά διεξήχθη το διάστημα 13 - 21 Ιουλίου και όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο, ένα ρομπότ το οποίο παίζει σκάκι, τραυμάτισε ένα επτάχρονο παιδί. Το περαστικό έγινε όταν το παιδί, αγωνιζόμενος στο πρωτάθλημα νέων της Σκακιστικής Ομοσπονδίας της Μόσχας, είχε μόλις πάρει ένα κομμάτι από το ρομπότ και έσπευσε να κάνει την επόμενη κίνησή του.

Αυτό ήταν ενάντια στους κανόνες ασφαλείας. Το ρομπότ, είτε δεν ολοκλήρωσε τις κινήσεις του, είτε παρεξηγώντας την κατάσταση, παρενέβη και έπιασε το δάχτυλο του παιδιού, προκαλώντας του κάταγμα, σύμφωνα με το ρωσικό δίκτυο ειδήσεων TASS. Το παιδί μπόρεσε να ολοκληρώσει τις τελευταίες μέρες του τουρνουά με το δάχτυλο στο γύψο, αλλά οι γονείς του φέρονται να επικοινωνούν με την τοπική εισαγγελία για να ασκήσουν κατηγορίες.


All acquisition that advanced AI will destroy humanity is false. Not the powerful AI or breaching laws of robotics will destroy humanity, but engineers with both left hands :/

On video - a chess robot breaks a kid's finger at Moscow Chess Open today. pic.twitter.com/bIGIbHztar

— Pavel Osadchuk ?‍?? (@xakpc) July 21, 2022

Βίντεο από το εσωτερικό του χώρου, της εν λόγω εκδήλωσης, λήφθηκε από το ρωσικό ειδησεογραφικό κανάλι Telegram Baza και έκτοτε κυκλοφόρησε στο Twitter. Σε αυτό, ο παίκτης μετακινεί το κομμάτι του πριν το ρομπότ ολοκληρώσει την κίνηση του δικού του, προφανώς παγιδεύοντας το δάχτυλό του. Οι περαστικοί σπεύδουν να βοηθήσουν και αρκετοί άνδρες καταφέρνουν να ελευθερώσουν το χέρι του αγοριού και να το απομακρύνουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

"Το ρομπότ έσπασε το δάχτυλο του παιδιού - αυτό, φυσικά, είναι κακό. Το ρομπότ νοικιάστηκε από εμάς, έχει εκτεθεί σε πολλά μέρη, εδώ και πολύ καιρό, με ειδικούς. Προφανώς, οι χειριστές το παρέβλεψαν. Το παιδί έκανε μία κίνηση και μετά πρέπει να δώσουμε χρόνο στο ρομπότ να απαντήσει, αλλά το αγόρι έσπευσε και το ρομπότ τον άρπαξε. Δεν έχουμε καμία σχέση με το ρομπότ", δήλωσε στο TASS ο πρόεδρος της Σκακιστικής Ομοσπονδίας της Μόσχας Σεργκέι Λαζάρεφ.

Ένας αναπληρωτής της Σκακιστικής Ομοσπονδίας της Μόσχας, Sergey Smagin, είπε ότι το ρομπότ παίζει σκάκι για περίπου 15 χρόνια. «Αυτή είναι μια εξαιρετικά σπάνια περίπτωση, η πρώτη στη μνήμη μου», είπε στο RIA Novosti.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

08 Sep 2022 11:06 #266491 by Nikos Georgopoulos
Microsoft: "Το AI μπορεί να αντικαταστήσει στο μέλλον τους QA testers"




Ο Matt Booty ψάχνεται και θέλει να το εφαρμόσει.

Ο Matt Booty, επικεφαλής των Xbox Game Studios, πιστεύει ότι το A.I. θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αντί για εργαζόμενους στα τμήματα Quality Assurance των video games.

Η δήλωση αυτή έγινε το Σαββατοκύριακο στην έκθεση PAX. Δήλωσε πως κάθε φορά που προστίθεται ένα νέο χαρακτηριστικό, ένα παιχνίδι πρέπει να δοκιμάζεται ξανά από την αρχή μέχρι το τέλος. Εξήγησε πώς, «Ορισμένες από τις διαδικασίες που έχουμε δεν έχουν πραγματικά συμβαδίσει με το πόσο γρήγορα μπορούμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο. Ένα από αυτά είναι το testing. Στη φαντασία μου συμβαίνουν πολλά με την τεχνητή νοημοσύνη και το Machine Learning και τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν AI για να δημιουργήσουν όλες αυτές τις εικόνες. Αυτό που λέω πάντα όταν συναντώ τους ανθρώπους του τμήματος AI είναι: «Βοηθήστε με να καταλάβω πώς να χρησιμοποιήσω ένα AI bot για να δοκιμάσω ένα παιχνίδι».

Στην ομιλία με τίτλο, «Storytime with Matt Booty», (γύρω στις 01.02.20) εξήγησε τη φαντασίωσή του όπου οι developers αυτοί δεν θα χρειάζεται πλέον να απασχολούνται. Δηλαδή το επόμενο βήμα ποιο θα είναι; A.I. ακόμα και για το soundtrack;

Ο Booty ανέφερε τα εξής: "Θα ήθελα πολύ να μπορώ να ξεκινήσω 10.000 περιπτώσεις ενός παιχνιδιού στο cloud, έτσι ώστε να τρέχουν 10.000 αντίγραφα του παιχνιδιού, να αναπτύξω ένα AI bot για να περάσουμε όλη τη νύχτα δοκιμάζοντας αυτό το παιχνίδι και το πρωί να λαμβάνουμε μια αναφορά. Γιατί αυτό θα ήταν κάτι που πραγματικά θα άλλαζε τα πάντα". Κατά τα άλλα, οι QA testers της Bethesda δούλευαν στο Fallout 76 για 10 ώρες την ημέρα, 6 μέρες την εβδομάδα.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Notification