Η μόδα του game development

Saturday, 03 Mar 2018  | in Αφιερώματα | Γράφτηκε από τον Νίκος Δρακόπουλος   | (1 σχόλιο)
Νίκος Δρακόπουλος

Νίκος Δρακόπουλος  

Δώστε paysafe στο λαό!
Hot
https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/a5/06/a6/video-game-development-18-1520040828.jpg
 

Η μόδα του game development

Οι τάσεις επηρεάζουν τους indie developers.

 

Κάθε Σάββατο η στήλη Αφιερώματα φιλοξενεί τα καλύτερα Blog posts σας που γράφετε οι αναγνώστες του GameWorld στο Community/Blogs. Αυτή την εβδομάδα έχουμε ένα άρθρο από τον Νίκο Δρακόπουλο, το οποίο ασχολείται με τα game development και την μόδα στα video games.

Κείμενο:

Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει μια τεράστια άνοδο στην ανάπτυξη των Indie games καθώς και στις υπηρεσίες στήριξης τους. Το Kickstarter, το Steam Early Access γεμίζουν με νέα projects καθημερινά, ενώ οι καινούριες αλλαγές σχετικά με τα διάφορα διάσημα και ισχυρά game engines παίζουν τον ρόλο τους σ' αυτή την ανάπτυξη. Σε κάποιους αρέσει και σε κάποιους όχι. Αναμφισβήτητα όμως αποτελεί ένα γεγονός που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε αποδεχθεί.

Ωστόσο, μέσα σε όλη αυτή την εξέλιξη έχει παρατηρηθεί μια τάση...μια μόδα που επικρατεί ανά 3-4 μήνες. Η μόδα συνήθως ξεκινάει με μία πετυχημένη κυκλοφορία ή ένα project κάποιου παιχνιδιού. Στη συνέχεια αρκετοί developers σπεύδουν να "αντιγράψουν" την φόρμουλα του εκάστοτε επιτυχημένου τίτλου, όπως λένε μερικοί.

Το DayZ ήταν το video game που εξέλιξε τη μόδα των Survival, που ξεκίνησε με το Minecraft. Μέσα σε 2 χρόνια είχαμε πάνω από 5 κυκλοφορίες  για Survival games με δεκάδες ακόμα να βρίσκονται υπό ανάπτυξη.

Έχοντας μιλήσει με αρκετούς indie game developers γνωρίζω κάτι που οι περισσότεροι από εμάς, συμπεριλαμβανομένου και εμένα, συνήθως ξεχνάμε. Οι game developers δεν παύουν να είναι gamers λόγω της νέας τους ιδιότητας. Συνεχίζουν να παίζουν και να κρίνουν παιχνίδια στον ελεύθερο χρόνο τους. Πόσες έχετε σκεφτεί κατά τη διάρκεια ενός game session την εξής φράση: "Καλή η 'x' ιδέα για το 'ψ' χαρακτηριστικό αλλά θα προτιμούσα να το έκαναν με τον 'z' τρόπο". Δεδομένου λοιπόν ότι οι περισσότεροι "indies" δουλεύουν είτε μόνοι τους είτε σε μικρές ομάδες (όπου στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ξεπερνούν τα 10 άτομα) οι developers δημιουργούν παιχνίδια της αρεσκείας τους που ανταποκρίνεται στο αγαπημένο τους genre κάνοντας όπως λένε και οι Άγγλοι "their take on it". Αυτό εξηγεί την πληθώρα από RPG και FPS που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια, μιας και είναι από τα πιο διάσημα genres.

Το Goat Simulator είναι άλλο ένα παράδειγμα. Μέσα σε ένα χρόνο είδαμε τα πιο ξεκαρδιστικά αλλά και γελοία παιχνίδια της τελευταίας δεκαετίας. Όμως πολλοί θα χαρακτήριζαν αυτή την "μόδα" στα games ως κάτι κακό, που βλάπτει τη βιομηχανία και δεν αφήνει χώρο σε νέες ιδέες. Είναι όμως σωστός ο ισχυρισμός αυτός;


Στη βάση του ο ισχυρισμός αυτός είναι ορθός γιατί υπάρχουν αρκετοί developers που επικεντρώνονται στη δημιουργία "παιχνιδιών μόδας" με ξεκάθαρη την απουσία ενδιαφέροντος για το genre .Βέβαια οι συγκεκριμένοι developers είναι εμφανές ότι ούτως ή αλλιώς δεν είχαν σκοπό να φτιάξουν κάτι ποιοτικό και πρωτοποριακό εξαρχής. "Μα και από τους υπόλοιπους developers βλέπουμε πανομοιότυπα παιχνίδια, οπότε ποια η διαφορά;", θα ρωτούσε κάποιος. Σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσω παίρνοντας εμένα παράδειγμα.

Εγώ είμαι λάτρεις των survival games και δεν είναι λίγες οι φορές που έχω έρθει κατενθουσιασμένος σε φίλους λέγοντας ξανά για το 'x' survival game πως κυκλοφορεί σε 'τόσες' εβδομάδες/μήνες κλπ. Όντας ο μόνος fan των Survivals στην παρέα η απάντηση είναι προβλέψιμη: "Ναι σιγά άλλο ένα Survival όπως όλα τα άλλα...",απαντούν με αδιαφορία. Αμέσως το επιχείρημα μου είναι ότι το υποτιθέμενο αυτό παιχνίδι διαθέτει ορισμένα χαρακτηριστικά, λαμβάνοντας την απάντηση ότι τα βασικά είναι ίδια. Το παιχνίδι σε πετάει σε ένα κόσμο στον οποίο καλείσαι να επιβιώσεις.

Και εδώ λοιπόν είναι το λάθος σε σχέση με τον προαναφερθέντα ισχυρισμό. Πολλοί θεωρούν τα παιχνίδια αυτά ίδια για τον απλούστατο λόγο το ότι μοιράζονται το ίδιο "core gameplay", όπως λένε οι game developers. Και αυτό είναι το λάθος στο συλλογισμό αυτό, αφού κάθε genre έχει ένα πολύ συγκεκριμένο "core gameplay" που δεν αλλάζει. Είτε το παιχνίδι λέγεται Gears of War είτε Spec Ops, είτε λέγεται Call of Duty είτε Insurgency, είτε λέγεται DayZ είτε The Dead Linger. Ο λόγος που καταλήγουμε σε αυτό το λάθος είναι πολύ απλά ότι τα genres που έχουν μπει στη "μόδα" τα τελευταία χρόνια δεν πλαισίωσαν ποτέ κάποια από τα διασημότερα genres αφού εκεί υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός που κατατροπώνει τους indie developers.

Εσείς τι πιστεύετε για τις εκάστοτε "μόδες" των video games; Έγινε ποτέ της μόδας το αγαπημένο σας genre;

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Αφιερώματα και γράψτε το δικό σας blog στο Community/Blogs.

 

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 the_prophet1987 (Level 22) 03/03/2018 13:05
Συμφωνώ με τον Νίκο οι περισσότεροι developers αντιγράφουν παιχνίδια άλλων,μόνο όμως τα πιο δημοφιλή.Άρα έχουν ως σκοπό το κέρδος καθαρά.Δεν υπάρχει πλέον έμπνευση,Ιδιαίτ ερα απο τους Indies που περιμένεις το αντίθετο.Οι developers που πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα κι ακολουθούν το όνειρο τους είναι πλέον μετρημένοι στα δάχτυλα.

Το αγαπημένο μου genre είναι αυτό που δημιούργησαν τα παιχνίδια ArmA "Combined Arms Military Sim".Παλαιότερα έπαιζα RTS παιχνίδια για το οτι υπάρχει στρατηγική και διαχείριση του στρατού σου.Και αργότερα έπαιζα FPS και ανακάλυψα οτι μου άρεσε αυτή η οπτική πρώτου προσώπου και ήθελα να είμαι εκεί μέσα στη μάχη σε αντίθεση με τα RTS.Κι έτσι μια μέρα ανακάλυψα τα ArmA games που συνδίαζαν όλα αυτά που ήθελα σε ένα πακέτο.
Το genre αυτό είναι για λίγους και πολύ δύσκολα θα γίνει δημοφιλές.
Notification