Μόνιμες Στήλες Press Start Press Start: Έχουν θέση στο gaming τα cinematic και τα storytelling games;

Press Start: Έχουν θέση στο gaming τα cinematic και τα storytelling games;

Monday, 24 Sep 2018  | in Press Start  | Γράφτηκε από τον Γιώργος Λόλας   | (7 σχόλια)
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
Hot
https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/fa/32/ce/press-start-cinematic-games-64-1537788169.jpg
 

Press Start: Έχουν θέση στο gaming τα cinematic και τα storytelling games;

Το Beyond: Two Souls και η κατηφόρα της Telltale Games.

Όταν το 2010 κυκλοφόρησε το Heavy Rain από την Quantic Dream, έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Όχι επειδή το θεωρώ εξαιρετικό, αλλά διότι είδα μια μεγάλη μερίδα από gamers και reviewers να το εκθειάζουν λόγω της “διαφορετικότητάς” του. Η εν λόγω εταιρεία ανάπτυξης σκέφτηκε ότι αφού αρέσουν τα quick time events (ή QTEs αν προτιμάτε), ας δημιουργήσουμε ένα game γύρω από αυτά. Τελικά κατάφερε να ξεγελάσει πολλούς, αφού πέρασε το Heavy Rain ως μια “κινηματογραφική εμπειρία που θα σας καθηλώσει”.

Η συνέχεια είναι γνωστή. Ήρθε το Beyond: Two Souls με το επίσημο site της Quantic Dream να το παρουσιάζει ως “μια άνευ προηγουμένου συναισθηματική εμπειρία με καινοτόμο gameplay”. Πραγματικά, μάλλον η Γαλλική εταιρεία ανάπτυξης έχει στο μυαλό της μια άλλη ερμηνεία για τον όρο “καινοτομία”, καθώς παρουσίασε μια από τα ίδια, σε ένα περιβάλλον που σας ζητά να ολοκληρώσετε QTEs για να προχωρήσετε παρακάτω. Μάλιστα, προσέλαβε την Ellen Page και τον Willem Dafoe, δύο πασίγνωστους ηθοποιούς για να ανεβάσει το “cinematic” της υπόθεσης σε άλλα επίπεδα. Το budget των δύο παραπάνω games ξεπέρασε τα 50 εκατομμύρια, παρόλα αυτά η Quantic Dream είχε έσοδα της τάξης των 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο κόσμος τα αγκάλιασε, παρά το μηδαμινό interactivity που προσέφεραν.

Την ίδια συνταγή ακολούθησε και το πρόσφατο Detroit: Become Human. Προσωπικά, θεωρώ ότι η Quantic Dream είχε μια ευκαιρία να κάνει το κάτι παραπάνω, αφού αυτή την φορά είχε στα χέρια της ένα εξαιρετικό σενάριο και ένα ιδιαίτερο setting. Το hype είχε ανέβει στα ύψη, ενώ το marketing τμήμα της εταιρείας δούλευε υπερωρίες. Χαμένη ευκαιρία. Από την άλλη, έχουμε την Telltale Games η οποία βασίστηκε σε ήδη υπάρχοντα IPs του κινηματογράφου και της μικρής οθόνης για να μας προσφέρει διαφορετικές ιστορίες από γνωστές τηλεοπτικές σειρές ή settings που έχουμε ήδη αγαπήσει.

Η αρχή έγινε με το The Walking Dead, το οποίο μας συγκίνησε και μας κράτησε σε αγωνία λόγω της episodic φύσης των games της Telltale. Αργότερα ακολούθησαν τα Batman, Tales from the Borderlands, The Wolf Among Us, Back to the Future και Game of Thrones, μεταξύ άλλων. Βασίστηκε στο storytelling και έφερε στο προσκήνιο το episodic gaming. Έως σε κάποιο σημείο τα κατάφερε, ο κορεσμός όμως δεν άργησε να έρθει, αφού βλέπαμε την ίδια συνταγή στο gameplay και στο γενικό στήσιμο των games της, με την εταιρεία να μην μπορεί να πάρει ρίσκα ώστε να παρουσιάσει κάτι διαφορετικό. Η κατάληξη ήταν η Telltale Games να ανακοινώνει ότι θα κλείσει, αφήνοντας χωρίς δουλειά πάνω από 250 υπαλλήλους της.

Προσωπικά, πιστεύω ότι τα cinematic games (ή interactive movies αν προτιμάτε) ανήκουν στο μακρινό παρελθόν. Τα γνωρίσαμε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 με το Astron Belt από την Sega και το Dragon’s Lair της Cinematronics, ενώ αργότερα εισέβαλαν και στα σπίτια μας μέσω των Phantasmogoria, Night Trap και Police Quest: SWAT. Τα Her Story και Super Seducer έχουν την πλάκα τους, αλλά ως εκεί. Το να βαφτίζονται “video games” είναι λάθος.

Εσείς πιστεύετε ότι τα cinematic και τα storytelling games έχουν θέση στη βιομηχανία των video games; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Πόσες ώρες σερί αντέξατε παίζοντας ένα game; (Γιώργος Λόλας)

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 DimutriKs (Level 16) 24/09/2018 15:07
Από την στιγμή videogames βαφτίζονται κάθε λογής παιχνίδι που υπάρχει για android θα ήταν άδικο να μην χαρακτηρίζονται έτσι τα interactive games. Αρκεί φυσικά να είναι πραγματικά interactive όπως το heavy rain και το detroit. Αν και τα walking dead της teltale και το life is strange έχουν φοβερή ατμόσφαιρα οι επιλογές εν τέλει δεν έχουν σημασία. Φυσικά ακόμα και έτσι θεωρούνται και είναι videogames απλά κάπου δεν έχουν κάνει σωστή δουλεία.
#2 +1 efane (Level 23) 24/09/2018 15:08
Εννοείται πως έχουν θέση στην gaming βιομηχανία. Προσωπικά τέτοια παιχνίδια με χαλαρώνουν και όπως ανέφερες κάποια προσφέρουν συγκινήσεις. Τα λάθη που έκανε η Telltale ήταν απανωτά μιας και σαν εταιρεία πήγαινε καλά!
Έκανε αχρείαστες προσλήψεις χωρίς να υπάρξουν αλλαγές στο gameplay, και χωρίς νέες ιδέες.
Άργησε πολύ να αλλάξει μηχανή γραφικών και όπως αποδείχθηκε ήταν πολυ αργά.
Δεν πρόσφερε περισσότερη συμμετοχή στον παίχτη , αλλα αντίθετα τον κράτησε θεατή! Τέλος, τo μεγαλύτερο σφάλμα της ήταν να αρμέξει τους φαν της, με την σειρά που την "έβαλε" στο παιχνίδι, που την καθιέρωσε ως μια εταιρεία που εκπέμπει σεβασμό....The Walking dead. Κυκλοφόρησε τα αδιάφορα Michonne και new frontier, παρόλο που τα αγόρασα και τα έπαιξα...
#3 +1 Shikabane_Hime7 (Level 29) 24/09/2018 16:06
Εννοείται πως ναι, αρκεί να είναι και σε ένα επίπεδο φυσικά, όχι όπως κάποιες από τις τσαπατσουλιές της Telltale
#4 the_prophet1987 (Level 22) 25/09/2018 00:05
Πιστεύω οτι όλα τα είδη παιχνιδιών ανήκουν στην κατηγορία των videogames.Γιατ ί υπάρχουν κι άλλες κατηορίες παιχνιδιών που έχουν χαμηλό εως μηδαμηνό interactivity και αυτά είναι τα Walking Simulators.Δεν πιστεύω πως χρειάζεται να αλλάξουν κατηγορία.Και το λέω εγώ που δεν παίζω interactive movie games.
#5 +1 Dante_Sparda796 (Level 8) 25/09/2018 02:11
Όχι, δεν έχουν θέση στην βιομηχανία. Για μένα μια interactive ταινία δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα game που σφύζει από μηχανισμούς και αλληλεπιδραστικ ότητα. Δεν είναι τυχαίο οτι η Telltale κλείνει. Ο κόσμος κουράστηκε να παίζει το ίδιο κακής ποιότητας interactive comic. H quantic dream είναι τυχερή γιατί βρίσκεται κάτω απο την στέγη της sony. Σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα αν έβγαινε το Detroid ο κόσμος θα το έκραζε.
#6 +1 nikos-pc (Level 11) 25/09/2018 06:30
Video Games είναι και αυτά απλώς μοιάζουν πιο πολύ με υποκατάστατα ταινιών και σειρών. Τελείωσα πχ πέρσι το 13 Reasons Why, ξεκίνησα μετά το Life is Strange.
#7 panagis13 (Level 3) 25/09/2018 16:07
Εχεις τερμα αδικο! και θα ξεκινησω αναποδα περνωντας ενα σχολιο σου , οτι οι εταιαριες που ανεφερες συνεχιζουν στα νεα παιχνιδια τους την ιδια συνταγη , κατι που ειναι τελειως ατυχες ως επιχειρημα για να στηριξεις την αποψη σου γιατι ολες οι εταιριες αυτο κανουν. Τουλαχιστον οι εταιριες που δεν εχουν το μεγεθος μιας EA η μιας Ubisoft ωστε να μπορουν να τρεχουν παρα πολλα franchise! Και θα το γενικευσω ακομα περισσοτερο στα gentres των παιχνιδιων. τα fps δεν ακολουθουν συγκεκριμενη συνταγη ; παραδειγμα η id software δεν ακολουθουσε ακριβως ιδια τακτικη σε ολα της τα παιχνιδια ; doom , quake ; μιλουνια αντιπαλων , ενα σωρο οπλα και πυροβολας οτι κινηται! κατι που ισχυει σε ολα τα fps με ελαχιστες εξαιρεσεις. Αλλο παραδειγμα ειναι τα action adventure πχ lara crof , uncharted και στην ιδια κατηγορια θα βαλω και το the last of us και θα εξηγησω γιατι παρακατω. Τι ειναι αυτα τα παιχνιδια ; προσωρας , πηδας , πυροβολας δεν εχει αλαξει κατι στο ειδος τους απο τον καιρο που το prince of persia the sands of time εκανε την επανασταση σε αυτο το ειδος και ολα τα υπολοιπα ακολουθησαν η συνταγη μενει ιδια εβαλα σε αυτην την κατηγορια και το the last of us γιατι στο gameplay του εχει φοβερες ομοιοτητες με το uncharted. Τελευταιο παραδειγμα γιατι δεν εχει νοημα να συνεχισω παραπανω ειναι τα strategy οπου οτι καναμε στο red alert τα ιδια κανουμε και στα σημερινα. Επισης χωρις κανενα λογο υποθετεις και περνεις σαν δεδομενο οτι εφταιγε το ειδος των παιχνιδιων που εκλεισε η telltale κατι που κανεις δεν εχει πει πουθενα και δεν υπαρχουν γεγονοτα που να το επιβεβαιωνουν υπαρχουν 1000 λογοι για τους οποιους θα μπορουσε να χτυπησει κανονι! Ολες οι εταιριες παιχνιδιων εχουν τεραστιο προβλημα και αυτο φαινεται απο το γεγονος οτι ακομα και εταιριες κολοσοι οπως EA και Ubisoft αρχισαν και χρησιμοποιουν κατα κορον τις μιρκοσυναλαγες εντως των παιχνιδιων! Αναφερεις οτι τα παιχνιδια ηταν ετσι σε παλιοτερες εποχες και ξερεις γιατι ηταν ; γιατι τοτε ουτε τρομερα γραγικα μπορουσαν να δωσουν ουτε να βαζουν δεκα μυρια κριπια να πυροβολας γιατι τα συστηματα δεν αντεχαν οποτε επρεπε να κατσουν να βαλουν κατω το μυαλο τους και να δωσουν ωραια σεναρια και εμφαση στην ατμοσφαιρα και μονο! για αυτο υπηρχαν αριστουργηματα οπως το monkey island! αυτο κανουν λοιπον και οι εν λογο εταιρες προτιμουν επενδυσουν στο σεναριο και στο να ταυτησουν τον παιχτη με τους χαρακτηρες και οχι απλα να βασιστουν σε γραφικαρες και μιλουνια αντιπαλους να πυροβολας αν και το detroit become human ειχε και απιστευτα γραφικα! Επισης τετοιου ειδους παιχνιδια βαζουν τον χρηστη να αλληλεπιδρα με τον περιβαλλον και αναλογα ποσο το ψαχνουν πετυχαινουν η αποτυγχανουν σε αποστολες η ακομα και στο να σωσουν η να σκωτοσουν καποιον χαρακτηρα του παιχνιδιου. Αρα τα εν λογο παιχνιδια δεν ειναι μονο qte ειναι και εξερευνηση , εχεις free movement και απο την εεξρευνηση σου και τις επιλογες σου καθοριζεις την εξελιξη του παιχνιδιου , τα παλια παιχνιδια που λες στην ουσια εβλεπες βιντεο και παταγες κουμπια οταν το ζηταγε οπως πχ ειναι σημερα το super seducer αρα σε αντιθεση με τα αλλα παιχνιδια που αναφερα αυτο το ειδος (αν υποθεσουμε οτι ειναι το ιδιο) εχει εξελιχθει! Οποτε καταληγουμε στο αδιαμφησβητητο γεγωνος πως ολα εχουν να κανουν με το τι αρεσει στον καθενα! Εσενα σε αλλον αρεσουν hardcore παιχνιδια και με τρομερα δυσκολο fighting σε αλλον ποδοσφαιρακια , σε αλλον fps να βαραει οτι κινηται , σε αλλον παιχνιδια τρομου που το μονο που εχουν να προσφερουν ειναι jumb scares και σε αλλον παινχιδια τρομου με σεναριο και ατμοσφαιρα και σε αλλον αρεσουν παιχνιδια που να εχουν ωραιο σεναριο και τα παιζουν ακριβως για το σεναριο και οχι για να σκωτωνουν αμετρητους εχθρους για το challenge. Εγω θεωρω οτι βεβαιως και εχουν θεση τετοια παιχνιδια στη συγχρονη βιομηχανια gaming και πρεπει να εχουν γιατι καποιο διαστημα η καθε εταιρια κοιταγε μονο πως θα βγαλει καλυτερα γραφικα και οχι πως θα φτιαξει ενα καλο και ενδιαφερον παιχνιδι! Καθε παιχνιδι εχει το κοινο του , οπως και οτιδηποτε αλλο πχ οι ταινιες δεν αρεσουν σε ολους ολες καθε ειδος εχει το κοινο του. Οποτε Δεν σημαινει πως αν κατι δεν αρεσει σε σενα η σε μενα τοτε δεν εχει χωρο στη βιομηχανια!
Notification