Μόνιμες Στήλες Best Of Top 10: Τα καλύτερα 3D Platform

Top 10: Τα καλύτερα 3D Platform

Tuesday, 21 Jul 2015  | in Best Of | Γράφτηκε από τον Μάνος Μαρίνος   | (13 σχόλια)
Μάνος Μαρίνος

Μάνος Μαρίνος  

Νow playing: Super Mario Odyssey (Switch), Assassin's Creed Unity (PS4)
Hot
https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/thumbnail/320x180s/f6/99/26/super-mario-64-23-1437492278.jpg
 

Top 10: Τα καλύτερα 3D Platform

Ακρίβεια, ικανότητα, υπομονή.

Πέρυσι ακριβώς την ίδια εποχή κάναμε το τελευταίο άρθρο Best Of του καλοκαιριού, το οποίο και αναφερόταν στα καλύτερα 2D Platform games. Σήμερα θα ολοκληρώσουμε το έργο μας συγκεντρώνοντας τα καλύτερα 3D Platform games. Το συγκεκριμένο genre θεωρείται στη σωστή υλοποίηση του ως ένα από τα πλέον απαιτητικά genres σε βαθμό δυσκολίας. Αντανακλαστικά, ταχύτητα, ακρίβεια, επιμονή και κυρίως υπομονή είναι τα στοιχεία που αντιπροσωπεύουν τα συγκεκριμένα games.

Τα 3D Platform λειτούργησαν ως ο βατήρας για το άλμα της βιομηχανίας των video games από τις δύο διαστάσεις στις τρεις. Η χρυσή εποχή τους ήταν και η αφετηρία των 3D games γενικότερα. Αργότερα ακολούθησαν κι άλλα genres, πολλά από τα οποία έγιναν και πιο δημοφιλή. Πλέον κυκλοφορούν σαφώς λιγότερα "καθαρόαιμα" 3D Platform από ότι παλαιότερα, ενώ υπάρχουν πολλά ακόμα που αναμιγνύονται με άλλα genres. Όπως και να έχει, η ποιότητα τους παραμένει σε πολύ υψηλά επιπέδα, γεγονός που δυσκολεύει και τη σημερινή μας επιλογή.

Σήμερα θα ταξινομήσουμε τα καλύτερα 3D Platform με βάση τις κριτικές που έχουν δεχθεί, τις πωλήσεις τους, τις καινοτομίες που εισήγαγαν, την επιρροή τους στο σύνολο της βιομηχανίας, αλλά και τις δικές σας ψήφους. Κάθε Best of δημιουργείται με βάση τις ψήφους σας στο forum topic Best Of και τις ψήφους των συντακτών. Για κάθε 5 ψήφους αναγνωστών έχουμε μία καταχώρηση στο Top 10, με maximum τις 25 ψήφους που δίνουν 5 καταχωρήσεις. Όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές, οπότε αν δεν βρήκατε κάποιο παιχνίδι σε ένα Top 10 τότε σημαίνει ότι αυτό δεν κατάφερε να μπει, έστω και οριακά.

Ακολουθεί αναλυτικά η λίστα μετα καλύτερα 3D Platform.

10) Prince of Persia: The Sands of Time
Developer: Ubisoft Montreal / Publisher: Ubisoft
Game Boy Advance (14/11/2003), PS2 (21/11/2003), PC (05/12/2003), Xbox - GameCube (20/02/2004)

prince of persia sot

Το όνομα της σειράς Prince of Persia υπήρχε από παλιά. Αυτό που έκανε όμως η Ubisoft όταν απέκτησε τα δικαιώματα της ήταν πρωτοποριακό. Φτιάχνοντας ένα νέο παιχνίδι από το μηδέν, κατέληξε στο αριστούργημα του Sands of Times. Στην ουσία πρόκειται για μια μείξη διάφορων genres ώστε να προκύψει ένα Third-person Action-Adventure Puzzle-Platform.

Το σενάριο ακολουθεί τον Πρίγκηπα του οποίου το κανονικό όνομα δεν γίνεται ποτέ γνωστό. Ο πατέρας του πρίγκηπα λεηλάτησε την πόλη ενός Μαχαραγιά μετά από υποκίνηση του δόλιου Βεζύρη της. Κατά την διάρκεια της επίθεσης αυτής, ο Πρίγκηπας αποκτάει το Dagger of Time και ο στρατός του αρπάζει μια κλεψύδρα που περιέχει τις Sands of Time. Τελικά οι Sands απευλευθερώνονται, η πόλη γεμίζει τέρατα και ο Πρίγκηπας καλείται να επανορθώσει την κατάσταση που δημιουργήθηκε.

Το Prince of Persia: Sands of Time έβαλε τα θεμέλια για το parkour gameplay που είναι τόσο δημοφιλές πλέον. Ακόμα ξεχώρισε για τη μοναδική λειτουργία του Dagger of Time, μέσω του οποίου ήταν δυνατή η αναίρεση όποιουδήποτε λάθους είχατε κάνει λίγο νωρίτερα. Έτσι το παιχνίδι προχώραγε “γρήγορα”, αφού δεν αντικρίζαμε loading screens μετά από κάθε αποτυχία.

Παρόλο που to Prince of Persia: Sands of Time δέχτηκε πολύ καλές κριτικές, ειδικά για το gameplay mechanic που εισήγαγε με το Dagger of Time, οι πωλήσεις αρχικά δεν ήταν ανάλογες. Σιγά σιγά άρχισε να βρίσκει το μομέντουμ του, ξεκινώντας πρώτα από την ευρωπαϊκή αγορά. Ενέπνευσε μια τριλογία παιχνιδιών και άλλα sequels αργότερα, καθώς και μια ομόνυμη ταινία. Αξιοσημείωτο είναι πως το Prince of Persia είναι και ο λόγος που υπάρχει η δημοφιλής σειρά Assassin’s Creed, αφού η Ubisoft κατέληξε στο πρώτο Assassin’s Creed μετά από ανάπτυξη που είχε ξεκινήσει για ένα νέο Prince of Persia.

9) Conker’s Bad Fur Day
Developer: Rare / Publisher: THQ
Nintendo 64 (06/04/2001)

Conker s Bad Fur Day

Ένα από τα διαμάντια του Nintendo 64 και της Rare, το οποίο κυκλοφόρησε αργά στον κύκλο ζωής του N64 και “χάθηκε” στον πυρετό της άφιξης των κονσολών της 6ης γενιάς. Μη σας γελάει η παιδική εμφάνιση του, καθώς το Conker’s Bad Fur Day απευθύνεται μόνο σε ενηλίκους ως αποτέλεσμα πλήρους στροφής που έκανε η Rare κατα τη διάρκεια της ανάπτυξής του. Κάποια από τα στοιχεία που το καθιστούν ακατάλληλο γαι μικρότερες ηλικίες είναι η καρτουνίστικη βία, η χρήση αλκοόλ και καπνού, οι ύβρεις και το σκοτεινό και σεξουαλικό χιούμορ. Η ωμότητα και η χυδαιότητα του το ανέδειξαν ανάμεσα σε άλλα 3D Platform της εποχής.

Πρωταγωνιστής είναι ο άπληστος, πότης, κόκκινος σκίουρος με το όνομα Conker the Squirrel που προσπαθεί να επιστρέψει στην κοπέλα του Berri. Το gameplay περιλαμβάνει διάφορες δοκιμασίες, γρίφους και μάχες με εχθρούς, όμως δεν μένει μόνο εκεί. Το Conker’s Bad Fur Day αψηφά τη φύση του ως 3D Platform και περιλαμβάνει επίπεδα με First-Person Shooting, επίπεδα Racing καθώς και minigames. Περιλαμβάνει multiplayer mode στο οποίο συμμετέχουν εώς και τέσσερις παίχτες σε διάφορα modes.

Παρά τα προβλήματα με την κάμερα που εμφανίζονται ανά διαστήματα, το Conker’s Bad Fur Day είναι ένα από τα ομόρφοτερα games του N64. Ωθεί την κονσόλα της Nintendo στα όριά της και απόδειξη αυτού η πτώση των frame rates σε ανοιχτούς χώρους. Διαπρέπει εξίσου και στον ηχητικό τομέα χρησιμοποιώντας σύστημα Dolby Surround Sound με εξαιρετικό voice acting και αμέτρητους ήχους που πλαισιώνουν το περιβάλλον του Conker.

Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξής του Conker's Bad Fur Day υπήρχαν κριτικές ότι το παιχνίδι είχε λίγη διαφορά σε σχέση με άλλα αντίστοιχα games της Rare. Αυτό οδήγησε την εταιρία ανάπτυξης να αναθεωρήσει και τελικά να δημιουργήσει το παιχνίδι που ξέρουμε σήμερα. Πολύ καλές κριτικές, αλλά πολύ λίγες πωλήσεις στιγμάτισαν το Conker’s Bad Fur Day, το οποίο έγινε cult φαινόμενο. Ένα remake κυκλοφόρησε το 2005 αποκλειστικά για το Xbox με το όνομα Conker: Live & Reloaded.

8) Ratchet & Clank 2: Locked and Loaded
Developer: Insomniac Games / Publisher: Sony Computer Entertainment
PS2 (21/11/2003)

ratchet and clank 2

Το δεύτερο παιχνίδι της δημοφιλούς σειράς Ratchet & Clank που κυκλοφόρησε στο PS2 από τους βετεράνους των 3D platform Insomniac Games. Ο Ratchet και ο Clank προσπαθούν να εντοπίσουν ένα πείραμα υψίστης σημασίας που εκλάπη από τη Megacorp. Ο πρόεδρος της Megacorp, Abercrombie Fizzwidget, τους εξηγεί ότι πρέπει να το αναχαιτίσουν πριν αυτό λάβει την εκπαίδευση Commando.

Το gameplay είναι παρόμοιο με το πρώτο παιχνίδι της σειράς. Οι Ratchet και Clank εξερευνούν πλανήτες κάνοντας αποστολές. Υπάρχουν περισσότερα minigames από το πρώτο μέρος ενώ προστίθονται και στοιχεία RPG.

Το Ratchet & Clank 2 εμφανίζει από νωρίς τα κάλλη του σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι της σειράς. Παρουσιάζει με συνοχή και σταθερά βήματα διαφορετικά είδη gameplay, όπως τη μάχη σε αρένες και τα racing levels. Την περίοδο που κυκλοφόρησε θεωρούταν ως το ομορφότερο Platform σε επίπεδο γραφικών.

Η Insomniac το κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά τον προκάτοχο του και δέχθηκε πολύ θετικές κριτικές. Στα θετικά του συγκαταλέγονται η μεγαλύτερη διάρκεια, τα βελτιωμένα γραφικά και τα RPG στοιχεία. Από την άλλη, υπήρξε γκρίνια για τον υψηλό βαθμό δυσκολίας του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το παιχνίδι έχει διαφορετικό τίτλο στην αμερικανική αγορά (Ratchet & Clank 2: Going Commando), παράδοση που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα στα περισσότερα παιχνίδια της σειράς.

7) Jak and Daxter: The Precursor Legacy
Developer: Naughty Dog / Publisher: Sony Computer Entertainment
PS2 (07/12/2001)

Jak and Daxter the precursor legacy

Η δεύτερη εταιρεία ανάπτυξης με βετεράνους στο 3D platform που συνεργάζεται με τη Sony δεν είναι άλλη από τη Naughty Dog. Με την έλευση του PS2 η Naughty Dog άφησε πίσω της το Crash Bandicoot και μας σύστησε σε ένα δίδυμο, τους Jak και Daxter. Το παιχνίδι περιλαμβάνει πολλές αποστολές, minigames και γρίφους.

Στο Jak and Daxter: The Precursor Legacy, ο Jak προσπαθεί να βοηθήσει τον Daxter, αφού ο τελευταίος έχει μεταμορφωθεί σε κάτι ανάμεσα σε βίδρα και νυφίτσα. Το δίδυμο μαθαίνει από τον Samos the Sage ότι πρέπει να σώσουν τον κόσμο από τους Gol και Maia, οι οποίοι σκοπεύουν να τον πλυμμηρίσουν με Dark Eco.

Το πρώτο παιχνίδι της σειράς Jak and Daxter χαρακτηρίζεται από το open world gameplay του και προσφέρει αμέτρητα collectibles. Δεν υπάρχουν όπλα όπως σε μεταγενέστερα παιχνίδια της σειράς, αλλά ο Jak αποκτά προσωρινά power ups χρησιμοποιώντας το Eco. Έτσι μπορείτε να επικεντρωθείτε καθαρά σε άλματα, γροθιές και σβούρες.

Το Jak and Daxter συνδύασε τις καλές κριτικές που απέσπασε με πωλήσεις, αφού έχει πουλήσει 2 εκατομμύρια αντίτυπα μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ήταν επίσης το έναυσμα για μια τριλογία παιχνιδιών και αρκετών spin-offs, όπως ήταν αναμενόμενο μετά την επιτυχία του. Μαζί με το Ratchet & Clank θεωρούνται οι ναυαρχίδες της Sony στα 3D Platform για την εποχή του PS2.

6) Spyro: Year of the Dragon
Developer: Insomniac Games / Publisher: Sony Computer Entertainment
PlayStation (08/11/2000)

spyro-year-of-the-dragon-2

Το Year of the Dragon είναι το τρίτο και καλύτερο μέρος της σειράς Spyro που έγινε δημοφιλές από την Insomniac Games. Είναι επίσης και το τελευτάιο Spyro που ανέπτυξε η Insomniac, αφού το επόμενο παιχνίδι της ήταν το Ratchet & Clank. Ο υπότιτλος του παιχνιδιού προέρχεται από το κινεζικό ζωδιακό σύμβολο που αντιστοιχούσε στην ημερομηνία κυκλοφορίας του.

Στο παιχνίδ, ο Spyro ταξιδεύει στους Forgotten Worlds προσπαθώντας να συλλέξει τα 150 αυγά δράκων που έχουν κλαπεί από τη γη των δράκων. Υπάρχουν 30 κόσμοι γεμάτοι διαμάντια κι αυγά, ενώ εμφανίζονται νέοι χαρακτήρες και minigames. Ακόμα υπάρχουν φανερές βελτιώσεις στα γραφικά και τη μουσική του παιχνιδιού.

Το τρίτο μέρος της σειράς τελειοποίησε τη φόρμουλα δράσης και περιπέτειας των προηγουμένων. Η πληθώρα δευτερευόντων playable χαρακτήρων που ο καθένας είχε τις δικιές του ιδιότητες και η μεγάλη διάρκεια του, το έκαναν ξεχωριστό σε σχέση με τα προηγούμενα Spyro.

Αν και αργά στον κύκλο ζωής του PlayStation, το Spyro: Year of the Dragon έκανε πάνω από 2 εκατομμύρια πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και μόνο. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η Insomniac είχε αφήσει επίτηδες να κυκλοφορήσει προς τα έξω μια έκδοση του παιχνιδιού που έπεσε στα χέρια επίδοξων πειρατών και ήταν σχεδιασμένη έτσι ώστε να μην είναι εφικτό να τερματιστεί. Φυσικά και υπήρξαν sequels τα οποία όμως δεν ανταπεξήλθαν σε καμία περίπτωση στα στάνταρ που είχε θέσει η Insomniac και κάποια από αυτά μάλιστα κατακευρανώθηκαν από κριτικές.

5) Portal 2
Developer: Valve Corporation / Publisher: Valve Corporation
PC, PS3, Xbox 360 (21/04/2011)

portal 2

Τα λόγια είναι περιττά για το Portal 2 καθώς έχει καταφέρει να μπει ήδη σε πολλές από τις λίστες Best Of του Gameworld.gr. Αυτή τη φορά, τα Puzzle Platform στοιχεία του το έφεραν τόσο ψηλά στη λίστα μας. Αφού κρατήθηκαν τα στοιχεία του gameplay που έκαναν διάσημο το πρώτο παιχνίδι, προστέθηκε κι ένα μεγαλύτερο campaign καθώς κι ένα ξεχωριστό Co-op mode.

Το σενάριο ακολουθεί την πρωταγωνίστρια Chell, η οποία ξυπνάει μετά από πολλά χρόνια αναστολής ζωτικών λειτουργιών. Η Chell πλοηγήται μέσα στο ερειπωμένο Aperture Science Enrichment Center κατά τη διάρκεια της ανακατασκευής του από τον ισχυρό υπερ-υπολογιστή GLaDOS. Στο co-op mode πρωταγωνιστούν οι ρομποτικοί χαρακτήρες Atlas και P-Body.

Με πανέξυπνο σενάριο και γρίφους, εκπληκτικό voice acting και μεγάλη διάρκεια σε δύο διαφορετικά modes, το Portal 2 συγκαταλέγεται άξια στα καλύτερα 3D First-Person Platform όλων των εποχών. Παρά την πολυπλοκότητα των γρίφων, δεν θα εξοργιστείτε σχεδόν ποτέ. Κανένα άλλο παιχνίδι δεν σας δίνει τόση ικανοποίηση όσο η επίλυση των γρίφων του Portal 2.

Το Portal 2 απέσπασε διθυραμβικές κριτικές για το σενάριο του, τον ρυθμό του και το σκοτεινό του χιούμορ. Κέρδισε βραβεία για καλύτερο παιχνίδι του έτους 2011 και πούλησε πάνω από 4 εκατομμύρια αντίτυπα. Σε συνδυασμό με το πρώτο παιχνίδι έχουν πουληθεί πάνω από 8 εκατομμύρια αντίτυπα.

4) Banjo-Kazooie
Developer: Rare / Publisher: Nintendo, Microsoft Game Studios (Xbox 360)
Nintendo 64 (17/07/1998), XBLA/Xbox 360 (03/12/2008)

banjo-kazooie

Το Banjo-Kazooie είναι το πρώτο παιχνίδι της ομόνυμης σειράς και μια επίδειξη δύναμης από τη Rare στον χώρο των 3D Platform. Βρισκόταν υπό ανάπτυξη για πάνω από δυόμιση χρόνια, ενώ αρχικά επρόκειτο να κυκλοφορήσει στο SNES. Πολλά στοιχεία του gameplay του, τα συναντάμε και στο Super Mario 64.

Οι δυο πρωταγωνιστές Banjo και Kazooie προσπαθούν να σταματήσουν τα σχέδια της σατανικής Gruntilda. Ταξιδεύουν μέσα από 9 κόσμους, συλλέγωντας κομμάτια παζλ στην προσπάθεια τους να αποτρέψουν την Gruntilda να κλέψει την ομορφιά της αδερφής του Banjo, Tooty. Υπάρχουν άφθονες δοκιμασίες, γρίφοι, αντικείμενα για συλλογή και εχθροί να πολεμήσετε. Με την πρόοδο σας στο παιχνίδι, αποκτάτε περισσότερες ικανότητες που διευρύνουν το gameplay. Έτσι το Banjo-Kazooie δεν μένει ποτέ στάσιμο και δεν γίνεται βαρετό. Δεν θεωρείται άδικα ως το παιχνίδι που τόλμησε να αμφισβητήσει το Super Mario 64 στο Nintendo 64.

Το δίδυμο γνώρισε τεράστια επιτυχία, τόσο σε κριτικές όσο και σε πωλήσεις. Στα θετικά του προβάλλονται το εκπληκτικό level design του, η αποκαθηλωτική μουσική του και τα λεπτομερή γραφικά του. Πούλησε πάνω από 2,2 εκατομμύρια αντίτυπα και κέρδισε βραβείο επιτεύγματος στον οπτικό τομέα.

3) Crash Bandicoot 3: Warped
Developer: Naughty Dog / Publisher: Sony Computer Entertainment
PlayStation (05/12/1998)

Crash Bandicoot 3 Warped

Το τρίτο και καλύτερο παιχνίδι της σειράς Crash Bandicoot από τη Naughty Dog, ακριβώς όπως και η Insomniac με το Spyro. Είναι το τελευταίο Platform Crash Bandicoot από τη Naughty Dog, αφου μετά επικεντρώθηκε στο Jak and Daxter. Το τελευταίο Crash Bandicoot από την γνωστή εταιρία ανάπτυξης ήταν παρόλα αυτά το Crash Team Racing.

Το σενάριο λαμβάνει χώρα ακριβώς μετά τα γεγονότα του Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back. Μέσω της πρόσκρουσης του διαστημικού σταθμού Cortex Vortex στη Γη, εμφανίζεται ο Aku Aku, σατανικός δίδυμος αδερφός του Uka Uka. Ο Uka Uka συνεργάζεται με τον Cortex και τον Dr. Nefarious στην προσπάθεια τους να μαζέψουν τους κρυστάλλους και να σκλαβώσουν τη Γη.

Το gameplay, τα γραφικά και ο ήχος ήταν τα δυνατότερα σημεία του παιχνιδιού σύμφωνα με τις κριτικές. Έφτασε στην 9η θέση με τις περισσότερες πωλήσεις στο PlayStation ξεπερνώντας τα 7,13 εκατομμύρια αντίτυπα. Δυστυχώς, μετά την τοποθέτηση της Naughty Dog σε άλλα projects, η σειρά δεν είχε την ανάλογη συνέχεια, αλλά ο Crash έχει ήδη γίνει icon για τα 3D Platform.

2) Super Mario Galaxy
Developer: Nintendo EAD Tokyo / Publisher: Nintendo
Wii (16/11/2007)

super mario galaxy

Το Super Mario Galaxy είναι ένα από τα πιο πρόσφατα αριστουργήματα 3D platform της Nintendo. Οι βάσεις είχαν μπει προ πολλού, όμως η ιδιαιτερότητα του παιχνιδιού ήταν ότι έχτισε πάνω σε ότι θεμελίωσε το Super Mario 64. Απίστευτο level design, εθιστικό gameplay, προοδευτικά μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας, πανέμορφα μουσικά κομμάτια και γραφικά που ωθούν το Wii στα όρια του.

Έχει αποσπάσει εκωφαντικά θετικές κριτικές και θεωρείτα ένα από τα πιο προσεγμένα παιχνίδια όλων των εποχών. Έχει κερδίσει βραβείο BAFTA και βρίσκεται στην πρώτη θέση του GameRankings σε μέσο όρο βαθμολογιών παιχνιδιών που έχουν δεχθεί τουλάχιστον 20 κριτικές. Οι πωλήσεις του ξεπερνούν τα 12,5 εκατομμύρια αντίτυπα ενώ ενέπνευσε ένα direct sequel αντίστοιχης αξίας, το Super Mario Galaxy 2, πράγμα πρωτοφανές για τον τρόπο που λειτουργεί η Nintendo με τα 3D Mario games της.


1) Super Mario 64
Developer: Nintendo EAD / Publisher: Nintendo
Nintendo 64 (01/03/1997)

super mario 64

Το Super Mario 64 ήταν η αρχή όχι μόνο των 3D Platform games, αλλά και του 3D gaming γενικότερα. Μπορεί τεχνικά να μην ήταν το πρώτο τρισδιάστατο παιχνίδι, αλλά αυτό που πέτυχε είναι να μην θυμάται κανεις τα προηγούμενα. Ο Shigeru Miyamoto πήρε ιδέες από το τελικώς ακυρωμένο Star Fox 2 και τις εφάρμοσε στο Super Mario 64, αφού είδε πρώτα ότι αυτό που οραματιζόταν δεν ήταν εφικτό στο SNES.

Από τεχνικής πλευράς, ο Mario μπορούσε για πρώτη φορά να κινηθεί σε μήκος, πλάτος και ύψος και σε μεγάλους χώρους που αποτελούνται από πραγματικά 3D πολύγωνα κι όχι δισδιάστατα σχήματα. Παρόλο που είχε κάποιες φορές τα προβλήματα της, η κάμερα βρισκόταν για πρώτη φορά στα χέρια σας. Αξιζει να σημειώσουμε ότι ακόμα και σήμερα κυκλοφορούν games που εμφανίζουν προβλήματα στην κάμερα. Τέλος το παιχνίδι ήταν ο λόγος ύπαρξης του αναλογικού μοχλού που θεωρείται τόσο δεδομένος στις μέρες μας.

Οι πωλήσεις του ήταν αντάξιες του μεγαλείου του ξεπερνώντας τα 11 εκατομμύρια αντίτυπα. Το 2005 κυκλοφόρησε στο DS ένα remake του με τον τίτλο Super Mario 64 DS. Σχεδόν όλα τα 3D Platform έχουν δανειστεί βασικά στοιχεία από το Super Mario 64 και για τον λόγο αυτό θεωρείται ως ένα από τα καλύτερα video games όλων των εποχών.

Μια κατηγορία μόνο του

LittleBigPlanet
Developer: Media Molecule / Publisher: Sony Computer Entertainment
PS3 (03/11/2008), PSP (20/11/2009)

littlebigplanet

Το LittleBigPlanet είναι ένα Platform με 2D gameplay που βασίζεται σε 3D γραφικά. Ανήκει στην κατηγορία των games που δίνουν περισσότερη έμφαση στο gameplay παρά την ιστορία. Το δυνατότερό του σημείο είναι η ελευθερία δημιουργίας περιεχομένου από τους χρήστες. Αυτός είναι και ο λόγος που του κάνουμε ειδική μνεία στη σημερινή λίστα.

Πρωταγωνιστής είναι ο πλέον γνωστός Sackboy. Το LBP περιλαμβάνει levels εμπνευσμένα από τοποθεσίες ανά τον κόσμο, όπως η Ιαπωνία, το Μεξικό, η Νέα Υόρκη και η Ρωσία. Τα δημοφιλέστερα επίπεδα όμως είναι αυτά που δημιουργούν οι χρήστες. Μέσω των Custom User Levels μπορείτε να παίξετε ολόκληρα Platform games όπως τα Super Mario Bros και Metroid, που επανασχεδίασαν χρήστες με τα tools του LittleBigPlanet.

Τα online features, τα γραφικά, ο ηχητικός τομέας και η παρουσίαση του επευφημήθηκαν από κριτικούς. Την μεγαλύτερη απήχηση φυσικά την είχε η δυνατότητα δημιουργίας φρέσκου περιεχομένου από τον καθένα. Έχουν αναπτυχθεί δύο ακόμα sequel και ένα spin-off στο PS Vita. Ακόμα έχει κυκλοφορήσει έκδοση του συγκεκριμένου παιχνιδιού στο PSP, ενώ μπορείτε να δείτε και τον Sackboy πίσω από τιμόνι στο LittleBigPlanet Karting.

Άξια αναφοράς:
- Ape Escape (PlayStation)
- Banjo-Tooie (Nintendo 64, XBLA/Xbox 360)
- Mirror’s Edge (PC, PS3, Xbox 360)
- Pac-Man World 2 (PC, PS2, Xbox, Gamecube)
- Ratchet & Clank 3 (PS2)
- Super Mario Galaxy 2 (Wii)

Επόμενο Best of
Αυτά ήταν τα 10 καλύτερα 3D Platform games. Η επιλογή έγινε με βάση τις ψήφους σας στο Forum και την γνώμη των συντακτών του GameWorld. Εσείς ποιο θεωρείτε το καλύτερο 3D Platform; Περιμένουμε τις απόψεις σας στα σχόλια! Κάθε Top 10 που διαβάζετε προκύπτει μετά από ψηφοφορία αναγνωστών και συντακτών που διεξάγεται πάντοτε μέσω του forum.

Το επόμενο Top 10 θα αφορά τα 10 καλύτερα games που βασίζονται σε ταινίες.

Κάντε κλικ εδώ και ψηφίστε τα αγαπημένα σας games που μας “χάρισε” το σινεμά, διαμορφώνοντας το επόμενο άρθρο της στήλης Best Of!

Photos

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 tonyler (Level 23) 21/07/2015 18:59
Το αγαπημενο μου Platform(pac-ma n world 2) δεν ειναι καν στα αξια αναφορας ,κατι που δεν μου κανει ιδιαιτερη εντυπωση...Πιστ ευω οτι το παιχνιδι δεν το ξερουν αρκετοι gamers.Ισως κανω καποιο σχετικο blog.
Ωραια λιστα!
#2 +2 Cpt.Garidas (Level 7) 21/07/2015 19:05
Πιστευα πως το Crash Bandicoot 3: Warped θα εφτανε πιο ψηλα στην 10αδα αλλα επειδη βαλατε και το Super Mario Galaxy, μπορω να πω πως ειναι ικανοποιητικη η θεση του.. Πολυ ωραια λιστα και συνεχισε ετσι δυναμικα Μανο να θυμιζεις στους παλιους και να διδασκεις στους καινουργιους τα παιχνιδια των '90s 8)
#3 +2 Mario07 (Level 22) 21/07/2015 19:40
Portal και Prince of Persia τα αγαπημένα μου από την λίστα. (Μακάρι να βγει ένα καινούριο PoP.)
#4 +1 Marston (Level 12) 21/07/2015 19:41
Εξαιρετική λίστα! Φυσικά το Super mario 64 πρώτο, δεν είχα ούτε μία αμφιβολία για τη θέση που θα έπαιρνε.
#5 Mystique (Level 23) 21/07/2015 21:23
Ο Mario ειναι ο αγαπημενος μου ηρωας. Τα αλλα δεν τα εχω παιξει, πρεπει να τα βρω σε emulator. :lol:
#6 +1 Manos (Level 38) 21/07/2015 21:43
Quoting tonyler:
Το αγαπημενο μου Platform(pac-man world 2) δεν ειναι καν στα αξια αναφορας ,κατι που δεν μου κανει ιδιαιτερη εντυπωση...Πιστευω οτι το παιχνιδι δεν το ξερουν αρκετοι gamers.Ισως κανω καποιο σχετικο blog.
Ωραια λιστα!

Εχει 5.4 έως 7.4 Metacritic και 1,5 εκ. πωλήσεις οπότε αυτό απαντάει στο γιατί δεν μπήκε στο Top 10.
Όσο για το να μπει στα άξια αναφοράς, no problem. Το προσθέσαμε.
#7 supermario644ever (Level 20) 21/07/2015 23:13
Με τη λίστα συμφωνό απόλυτα.Το super mario 64 = BEST
#8 tonyler (Level 23) 21/07/2015 23:17
Quoting Manos:
Quoting tonyler:
Το αγαπημενο μου Platform(pac-man world 2) δεν ειναι καν στα αξια αναφορας ,κατι που δεν μου κανει ιδιαιτερη εντυπωση...Πιστευω οτι το παιχνιδι δεν το ξερουν αρκετοι gamers.Ισως κανω καποιο σχετικο blog.
Ωραια λιστα!

Εχει 5.4 έως 7.4 Metacritic και 1,5 εκ. πωλήσεις οπότε αυτό απαντάει στο γιατί δεν μπήκε στο Top 10.
Όσο για το να μπει στα άξια αναφοράς, no problem. Το προσθέσαμε.


Για να'μαι ειλικρινης ουτε στα αξια αναφορας αξιζει να μπει μπροστα σε αλλα μεγαθηρια που υπαρχουν.Για μενα ειναι το καλυτερο λογω soundtrack,περι βαλλον,ιστορια ,περιπετεια.Το παιχνιδι το επαιξα οταν ημουν 7-8 χρονων και το λατρεψα!
#9 the_prophet1987 (Level 22) 22/07/2015 00:53
Crash Bandicoot Warped η αλλιώς το υπέρτατο λιώσιμο.Βασικά όλη τη σειρά την έχω λιώσει μέχρι και το Crash Bash όμως το πρώτο που μου έρχται στο μυαλό όταν ακούω η διαβάζω το όνομα Crash Bandicoot είναι το 3.
Επίσης χοντρό λιώσιμο με τα Spyro και ειδικά με το Year of The Dragon μαζεύοντας διαμάντια σαν κάποιος κλέφτης χωρίς να μπορώ να σταματήσω.
Αυτά ήταν τα χρυσά χρόνια της Sony και του Ps1. :roll:
#10 redman40 (Level 12) 22/07/2015 07:47
Και μόνο που βλέπω το Portal στην λίστα ανατριχιάζω. Έχω παίξει πάρα πολλές ώρες και δεν πρόκειται να το ξεχάσω ποτέ!!
#11 +2 Adam_Pap (Level 18) 23/07/2015 10:43
Πολυ ωραιο αρθρο κ συμφωνω απολυτα μαζι του!Εννοειται η κορυφη ειναι Super Mario 64 κ δεν προκειται ποτε να πεσει απο εκει!Portal παιχνιδαρα επισης!Πολυ καλη λιστα!!!!
#12 OnlyFace (Level 4) 25/07/2015 08:53
Μια χαρά το νέο Top 10.
Το αγαπημένο μου όλων είναι το Super Mario 64.
#13 +1 Blood King (Level 24) 26/07/2015 23:03
Έχω χάσει αρκετά από τα αριστουργήματα της λίστας συνεπώς ήρθε η ώρα να τα αναζητήσω για να τα τερματίσω.
Notification