Μόνιμες Στήλες Best Of Top 10: Τα καλύτερα gaming reboots

Top 10: Τα καλύτερα gaming reboots

Friday, 25 Sep 2015  | in Best Of | Γράφτηκε από τον Μάνος Μαρίνος   | (10 σχόλια)
Μάνος Μαρίνος

Μάνος Μαρίνος  

Νow playing: Super Mario Odyssey (Switch), Assassin's Creed Unity (PS4)
Hot
https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/thumbnail/320x180s/fb/94/71/tomb-raider-73-1442851823.jpg
 

Top 10: Τα καλύτερα gaming reboots

Άραγε αποτελούν λύση έναντι των τυπικών sequels;

Πολλές φορές ευχόμαστε να μπορούσαμε να τα ξεκινήσουμε όλα από την αρχή. Δυστυχώς ή ευτυχώς, αυτό είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί στη ζωή που ζούμε. Βέβαια όσων αφορά τα video games, τον κινηματογράφο και τα κόμικ, το αντίθετο συμβαίνει ολοένα και συχνότερα τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα στον χώρο του κινηματογράφου, τα reboots και τα remakes παλαιότερων ταινιών αποτελούν ένα μεγάλο ποσοστό των συνολικών ταινιών που κυκλοφορούν σχεδόν κάθε χρονιά πλέον. Φυσικά, σε αυτό το άρθρο δεν θα επικεντρωθούμε στο Χόλιγουντ, αλλά ούτε στα remakes.

Τα reboots άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους στον χώρο του gaming κυρίως μετά την αλλαγή της χιλιετίας. Υπάρχει και λογική εξήγηση για αυτή την καθυστέρηση. Γνωστές σειρές με πολλές κυκλοφορίες άρχιζαν να κουράζουν με την παρατραβηγμένη πλοκή τους και να σημειώνουν όλο και χαμηλότερες πωλήσεις. Οι εταιρίες ανάπτυξης εφάρμοσαν την επιτυχημένη συνταγή του κινηματογράφου. Κρατώντας συγκεκριμένα στοιχεία μιας σειράς που την έκαναν άμεσα αναγνωρίσιμη και αλλάζοντας ριζικά το gameplay ή και αψιφώντας την μέχρι τότε ιστορία της, οι developers έδωσαν νέα πνοή σε σειρές παιχνιδιών που είχαν αρχίσει να φθείρονται από τον χρόνο.

Στην σημερινή λίστα θα ταξινομήσουμε τα καλύτερα reboots βάσει της ποιότητας τους και της επιτυχίας που είχαν στην επαναφορά του ενδιαφέροντος στην αντίστοιχη σειρά τους. Κάθε Best of δημιουργείται με βάση τις ψήφους σας στο forum topic Best Of και τις ψήφους των συντακτών. Για κάθε 5 ψήφους αναγνωστών έχουμε μία καταχώρηση στο Top 10, με maximum τις 25 ψήφους που δίνουν 5 καταχωρήσεις. Όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές, οπότε αν δεν βρήκατε κάποιο παιχνίδι σε ένα Top 10 τότε σημαίνει ότι αυτό δεν κατάφερε να μπει, έστω και οριακά.

Σημειώνουμε ότι το Ninja Gaiden που θα μπορούσε να βρίσκεται μέσα στη λίστα, έχει συγκεντρώσει διάφορες απόψεις για το αν πρόκειται για remake ή reboot. Η άποψη μας είναι ότι η μόνη του σύνδεση με το πρώτο game είναι το όνομα του κι έτσι δεν συμπεριλαμβάνεται στη λίστα μας. Κάτι ανάλογο ισχύει και για το Doom 3, που θεωρείται από την μεγαλύτερη μερίδα χρηστών ως sequel.

Αναλυτικά οι επιλογές σας μαζί με τις αντίστοιχες επιλογές της συντακτικής ομάδας:

10) DmC: Devil May Cry
Developer: Ninja Theory
Publisher: Capcom
PS3, Xbox 360 (15/01/2013), PC (25/01/2013)

dmc-devil-may-cry

Το πέμπτο παιχνίδι της σειράς Devil May Cry λειτούργησε κι ως σημείο επανεκκίνησης της. Το DmC: Devil May Cry ανακοινώθηκε στα τέλη του 2010 στα πλαίσια του Tokyo Game Show ως ένα Action-Adventure Hack and Slash. Διαδραματίζεται σε μια εναλλακτική πραγματικότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς κι επικεντρώνεται στον χαρακτήρα Dante.

Ο Dante είναι ένας νεαρός Nephilim, δηλαδή μισός άγγελος και μισός δαίμονας. Στο ταξίδι του συνεργάζεται με τον δίδυμο αδερφό του, Vergil, με στόχο να σκοτώσουν τον Demon King Mundus, ο οποίος δολοφόνησε τη μητέρα τους και καταδίκασε τον πατέρα τους σε εξορία. Στο DLC που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2013 και ονομάζεται Vergil’s Downfall, χειρίζεστε τον Vergil σε γεγονότα που εκτυλίσσονται λίγο μετά το τέλος του παιχνιδιού.

Η Capcom αρχικά είχε σκέψεις για επανασχεδιασμό της σειράς, αλλά το αποτέλεσμα που προέκυψε ήταν ένα ολοκληρωτικό reboot. Η Ninja Theory επιλέχθηκε για την ανάπτυξη του DmC και η Capcom επέβλεπε όλη τη διαδικασία ώστε να διασφαλίσει ότι το gameplay θα φέρει στοιχεία - κλειδιά της σειράς, αλλά ταυτόχρονα θα είναι διακριτό και μοναδικό. Ο Dante χρησιμοποιεί τα χαρακτηριστικά του περίστροφα, Ebony και Ivory, όπως και το γνωστό του σπαθί Rebellion. Παράλληλα, εισάγονται στο gameplay τα Angel Mode και Demon Mode που δίνουν τη δυνατότητα διαφορετικών κινήσεων στον Dante.

Οι αρχικές αντιδράσεις που ακολούθησαν την ανακοίνωση του παιχνιδιού ήταν αρνητικές κι επικεντρώνονταν στον οπτικό ανασχεδιασμό του Dante. Παρόλα αυτά, η κυκλοφορία του DmC έσβησε κάθε ίχνος αμφισβήτησης και συγκέντρωσε θετικές κριτικές για το gameplay του, τον artistic του προσανατολισμό και ακόμα και για την νέα εμφάνιση του Dante. Οι πωλήσεις του έχουν χαρακτηριστεί ως ικανοποιητικές από την Capcom κι αγγίζουν τα 1,6 εκατομμύρια αντίτυπα. Στις 10 Μαρτίου 2015 κυκλοφόρησε το DmC: Definitive Edition για PS4 και Xbox One, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα DLC, νέα κοστούμια, προσθήκες στο gameplay και τρέχει στα 1080p/60fps.

9) Castlevania: Lords of Shadow
Developers: MercurySteam, Kojima Productions
Publisher: Konami
PS3, Xbox 360 (08/10/2010), PC (27/08/2013)

castlevania-lords-of-shadow

Το Castlevania: Lords of Shadow είναι ένα Action-Adventure που αποτελεί reboot της ομώνυμης επιτυχημένης σειράς. Η αρχική του ανακοίνωση έγινε μόνο με το όνομα Lords of Shadow, έτσι ώστε να μην γίνεται αντιληπτή η σύνδεση του με την υπόλοιπη σειρά. Η επιλογή αυτή έγινε σε πρώτη φάση με σκοπό να κρατηθούν μυστικό οι ριζικές αλλαγές που θα πραγματοποιούνταν στα θεμέλια της σειράς. Επιπροσθέτως, πλησίαζε η κυκλοφορία του Castlevania: Judgment στο Wii και η Konami δεν ήθελε να τραβήξει τα βλέμματα μακριά του.

Το σενάριο διαδραματίζεται στην ανατολική Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα. Ο πρωταγωνιστής Gabriel Belmont αναλαμβάνει να νικήσει την κακόβουλη δύναμη των Lords of Shadow με απώτερο σκοπό να αναστήσει τη νεκρή του σύζυγο. Το gameplay περιλαμβάνει την εξερεύνηση και την επίλυση γρίφων σε 3D περιβάλλοντα, καθώς και τη χρήση ικανοτήτων μάχης σώμα με σώμα για την εξόντωση εχθρών.

Ο δημιουργός της σειράς Metal Gear, Hideo Kojima, βοήθησε στην παραγωγή του τίτλου. Η βασική πρόταση του Kojima αφορούσε τον επανασχεδιασμό του βασικού χαρακτήρα Belmont και κυρίως του προσώπου του, με σκοπό να φαίνεται πιο ηρωικός. Το αρχικό σχέδιο του Belmont ήταν ενα γενικευμένο σχέδιο βάρβαρου και ο Kojima θεώρησε ότι το κοινό δεν θα μπορέσει να δεθεί μαζί του. Τη σύνθεση της μουσικής ανέλαβε ο Ισπανός συνθέτης Oscar Araujo, χρησιμοποιώντας ορχήστρα που αποτελούνταν από 120 μουσικά όργανα.

Οι πωλήσεις του Castlevania: Lords of Shadow κρίθηκαν παραπάνω από ικανοποιητικές από την Konami και μέχρι το Νοέμβριο του 2010 είχαν αγγίξει το 1 εκατομμύριο αντίτυπα. Στη συνέχεια, το Lords of Shadow έγινε το παιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις μέσα στη σειρά, γεγονός που ώθησε την Konami στην ανάπτυξη νέων τίτλων. Ο πρώτος που κυκλοφόρησε ήταν το Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate για το 3DS, ενώ ακολούθησε και το Castlevania: Lords of Shadow 2 για PC, PS3 και Xbox 360.

8) Need for Speed: Hot Pursuit
Developers: Criterion Games, EA Digital Illusions CE, Exient Entertainment (Wii)
Publisher: Electronic Arts
Android, iOS, PC, PS3, Wii, Xbox 360 (19/11/2010)

need-for-speed-hot-pursuit

Στα πλαίσια της E3 2009, ο John Riccitiello της EA δήλωσε ότι η Criterion Games που μέχρι τότε δούλευε πάνω στη σειρά Burnout, είχε αναλάβει την ανάπτυξη ενός νέου επαναστατικού τίτλου της σειράς Need for Speed. Το Need for Speed: Hot Pursuit ανακοινώθηκε στην E3 2010 συνοδευόμενο από ένα τρέιλερ που έδειχνε καταδιώξεις αγωνιστικών αυτοκινήτων με περιπολικά. Ο διευθυντής δημιουργικού Craig Sullivan δήλωσε ότι δεν είχαν σκοπό να ονομάσουν το παιχνίδι εξαρχής Hot Pursuit κι ότι η απόφαση αυτή λήφθηκε τελικά κοντά στο τέλος της ανάπτυξης του.

Η φανταστική πόλη Seacrest County είναι η αρένα στην οποία ξεδιπλώνεται το Need for Speed: Hot Pursuit και βασίζεται στη Νότια Καλιφόρνια, την Αριζόνα και το Κολοράντο. Μέσα στην πόλη σας δίνεται η δυνατότητα να λάβετε μέρος σε διαφόρων ειδών κούρσες. Βασικό κομμάτι του παιχνιδιού αποτελεί το Online mode του, στο οποίο περιλαμβάνονται κι άλλα modes όπως τα Hot Pursuit, Interceptor και Race. Οι online επιλογές απουσιάζουν από την έκδοση του Wii, η οποία είναι ένα τελείως διαφορετικό παιχνίδι.

Η επικέντρωση στο στοιχείο της καταδίωξης επέβαλε στους developers την απόφαση να αφαιρέσουν οποιοδήποτε στοιχείο παραμετροποίησης των αυτοκινήτων. Η βασική έμπνευση των developers κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης προήλθε από το πρώτο The Need for Speed του 3DO, αλλά και από τα δύο πρώτα Hot Pursuit. Τα περισσότερα οχήματα είναι διαθέσιμα σε παραλλαγές περιπολικών και αγωνιστικών, αν και υπάρχουν ορισμένα αποκλειστικά σε κάθε μεριά. Τέλος, για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς, χρησιμοποιούνται αληθινά μοντέλα αυτοκινήτων για την κίνηση στους δρόμους κι όχι γενικευμένα οχήματα.

Το Need for Speed: Hot Pursuit είχε θετική ανταπόκριση στην E3 2010 και κέρδισε και βραβείο καλύτερου Racing game της παρουσίασης. Στη συνέχεια της χρονιάς απέσπασε ακόμα περισσότερα βραβεία και συγκέντρωσε τις καλύτερες βαθμολογίες στην ιστορία ολόκληρης της σειράς. Δυσαρέσκεια υπήρξε μόνο με την έκδοση του Wii, για την οποία η EA κατηγορήθηκε ότι δεν την διαφήμισε ως το διαφορετικό παιχνίδι το οποίο και ήταν. Οι συνολικές πωλήσεις όλων των εκδόσεων ξεπέρασαν τα 5 εκατομμύρια αντίτυπα.

7) Doom 3
Developers: id Software, Splash Damage, Vicarious Visions, Aspyr Media
Publishers: Activision, Aspyr Media (Mac)
PC (Windows: 13/08/2004, Linux: 04/10/2004, Mac 08/04/2005), Xbox (08/04/2005)

Doom-3

Η περίπτωση του Doom 3 είναι περίεργη και παρόλο που φέρει τον αριθμό “3” στον τίτλο του, θεωρείται reboot. Για την ακρίβεια, τα γεγονότα του διαδραματίζονται στον ίδιο κόσμο με τα δύο πρώτα παιχνίδια της σειράς, αλλά νωρίτερα χρονικά. Το Doom RPG, το οποίο κυκλοφόρησε σε κινητά τηλέφωνα το 2005, αναφέρει στην επίσημη ιστοσελίδα του ότι είναι sequel του Doom 3 και prequel των Doom και Doom II. Πρωταγωνιστής σε όλα τα παιχνίδια της σειράς είναι ο ίδιος πεζοναύτης.

Η αφετηρία του Doom 3 είναι ο πλανήτης Άρης κατά το έτος 2145. Ένας στρατιωτικός-βιομηχανικός όμιλος εταιριών έχει εγκαθιδρύσει μια επιστημονική ερευνητική εγκατάσταση. Σκοπός τους είναι η έρευνα σε πεδία όπως η τηλεμεταφορά, η βιολογική έρευνα και ο σχεδιασμός προηγμένων όπλων. Το ατύχημα όμως δεν αργεί να συμβεί και μέσω των πειραμάτων τηλεμεταφοράς ανοίγει μια πύλη προς την κόλαση, με αποτέλεσμα δαίμονες να ξεχυθούν σε όλη τη βάση. Κάπου εκεί έρχεται ο ανώνυμος πεζοναύτης πρωταγωνιστής που προσπαθεί να εξοντώσει τους δαίμονες και να βρει τρόπο να τους αποτρέψει από το να πάνε στη Γη.

Το Doom 3 αναπτύχθηκε πάνω στην, ολοκαίνουργια για την εποχή, id Tech 4 engine. Η νέα μηχανή γραφικών έδωσε περισσότερες δυνατότητες στους developers. Το βασικό της χαρακτηριστικό ήταν ο δυναμικός φωτισμός ανά pixel μέσω του οποίου το Doom 3 παρείχε σκιές και φωτισμό που δεν υπήρχαν σε άλλο game της περιόδου.

Οι κριτικές ήταν θετικές και οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 3,5 εκατομμύρια αντίτυπα, αριθμός ρεκόρ για τη σειρά. Ένα χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε το expansion, Doom 3: Resurrection of Evil για PC και Xbox. Την ίδια περίοδο κυκλοφόρησε και η ταινία Doom, η οποία δεν ήταν ανάλογης ποιότητας. Το 2012 κυκλοφόρησε το Doom 3: BFG Edition για PC, PS3 και Xbox 360. Αυτή η έκδοση περιλαμβάνει το Doom 3 με το expansion του, την Ultimate έκδοση του πρώτου Doom και το Doom II με το expansion του. Ακόμα προσθέτει ένα νέο expansion, αναβαθμισμένα γραφικά και ήχο, ένα σύστημα με checkpoints, μικρές αλλαγές στο gameplay και υποστήριξη 3D display. Τέλος αξίζει να αναφέρουμε ότι μέσα στο 2016, η σειρά θα κάνει εκ νέου επανεκκίνηση με την κυκλοφορία του reboot Doom.

6) Return to Castle Wolfenstein
Developers: Gray Matter Interactive, Splash Damage, Nerve Software
Publisher: id Software
PC (30/11/2001)

Return-to-castle-Wolfenstein

Το Return to Castle Wolfenstein είναι το reboot του Wolfenstein 3D που είχε κυκλοφορήσει για DOS το 1992 και ήταν με τη σειρά του εμπνευσμένο από το Castle Wolfenstein του 1981 για Apple II. Περιλαμβάνει single player campaign και multiplayer, το οποίο αποδείχθηκε και το πιο δημοφιλές. Η id Software σκόπευε να κυκλοφορήσει ένα expansion του οποίου το single player campaign δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Έτσι οι developers αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν δωρεάν ένα multiplayer-only standalone game με το όνομα Wolfenstein: Enemy Territory. Η απήχηση του ήταν τόσο μεγάλη που το gameplay του αργότερα πέρασε και στον κόσμο του Quake μέσω του Enemy Territory: Quake Wars.

Σύμφωνα με το σενάριο του παιχνιδιού, ένας Γερμανός πρίγκηπας με το όνομα Heinrich κυριάρχησε στη δυτική Ευρώπη το 943 μ.Χ. χρησιμοποιώντας στρατό από νεκροζωντανούς και σκοτεινούς ιππότες μέχρι την στιγμή που ένας μοναχός των εγκλώβισε σε έναν υπόγειο τύμβο. 1000 χρόνια ακριβώς αργότερα η ναζιστική Γερμανία αρχίζει να χάνει τον πόλεμο και ο επικεφαλής των SS, Heinrich Himmler, αναζητώντας λύσεις μαθαίνει για τον θρύλο του πρίγκηπα και δημιουργεί το SS Paranormal Division με σκοπό να τον βρει και να τον αναστήσει. Σε αυτό το σημείο αναλαμβάνει δράση ο Αμερικάνος λοχαγός και πρωταγωνιστής B.J. Blazkowicz με αποστολή να αιχμαλωτίσει τον επικεφαλής του παραφυσικού τμήματος, Helga von Bullow.

Το Return to Castle Wolfenstein υπήρξε η αφετηρία της multiplayer μανίας των arena battles. Συγκέντρωσε υψηλές βαθμολογίες από κριτές και ήταν υποψήφιο το 2002 στον τομέα “Excellence in Programming” των Game Developers Choice Awards. Η επιτυχία του οδήγησε στην δημιουργία εκδόσεων για τα Xbox και PS2 που κυκλοφόρησαν τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2003 αντίστοιχα. Η έκδοση του Χbox ονομάστηκε Wolfenstein: Tides of War, ενώ αυτή του PS2 ονομάστηκε Wolfenstein: Operation Resurrection. Υπάρχουν μικροδιαφορές ανάμεσα στις εκδόσεις, αλλά η βασικότερη είναι ότι η έκδοση του Xbox περιλαμβάνει Co-op campaign, γεγονός που την κάνει ανώτερη από την έκδοση του PS2. Το 2009 κυκλοφόρησε και το sequel με τον απλό τίτλο Wolfenstein για PC, PS3 και Xbox 360.

5) Mortal Kombat
Developers: NetherRealm Studios, High Voltage Software
Publisher: Warner Bros. Interactive Entertainment
PS3, Xbox 360 (21/04/2011), PS Vita (04/05/2012)

mortal-kombat

Το Mortal Kombat του 2011 είναι ο ένατος τίτλος της δημοφιλούς σειράς και όπως γίνεται κατανοητό κι από τον τίτλο του, πρόκειται για reboot. Μετά την χρεωκοπία της Midway το 2009, τα δικαιώματα της σειράς πέρασαν στην WB Games η οποία έδωσε την ανάπτυξη του στην NetherRealm Studios. To νέο Mortal Kombat αποκαλύφθηκε στις 10 Ιουνίου του 2010 και θα χρησιμοποιούσε μια τροποποιημένη εκδοχή της Unreal Engine 3.

Το σενάριο του Mortal Kombat δεν είναι τελείως άγνωστο στους fans του. Συνεχίζει αμέσως μετά τα γεγονότα του Mortal Kombat: Armageddon το οποίο είναι χρονικά το τελευταία κομμάτι της ιστορίας της σειράς. Ο Raiden επικοινωνεί με τον παρελθοντικό εαυτό του στέλνοντας ένα μήνυμα λίγο πριν τον αποτελειώσει ο κακός αυτοκράτορας Shao Kahn. Από εκεί και πέρα το Mortal Kombat συνδυάζει τις πλοκές των τριών πρώτων παιχνιδιών της σειράς.

Παρά τον σχεδιασμό των χαρακτήρων με 3D μοντέλα, το gameplay θυμίζει τα πρώτα παιχνίδια της σειράς και πραγματοποιείται σε δύο διαστάσεις. Η κάμερα που χρησιμοποιείται είναι κάθετη στην αρένα δύο διαστάσεων που γίνονται οι μάχες. Ένας μηχανισμός που ξεχώρισε κι έγινε σήμα κατατεθέν του παιχνιδιού ήταν οι κινήσεις X-Ray. Με την πλήρη φόρτιση μιας νέας μπάρας, ο χαρακτήρας μπορεί να πραγματοποιήσει μια X-Ray κίνηση κατά την οποία ο αντίπαλος δέχεται πολλαπλά χτυπήματα και η κάμερα δείχνει τις ζημιές που του προκαλούνται στο εσωτερικό σαν ακτινογραφία.

Το Mortal Kombat πούλησε πάνω από 2 εκατομμύρια αντίτυπα τον πρώτο μήνα κυκλοφορίας και επευφημήθηκε από πολλούς κριτικούς. Το υπερβολικά βίαιο περιεχόμενο του οδήγησε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας του σε ορισμένες χώρες όπως η Αυστραλία, η Γερμανία και η Νότια Κορέα. Στην Αυστραλία τελικά κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2014 μαζί με πολλά άλλα games όταν και αναιρέθηκε γενικώς ο συγκεκριμένος αποκλεισμός στην χώρα. Τον Μάρτιο του 2012 κυκλοφόρησε το Mortal Kombat: Komplete Edition για PS3 και Xbox 360 και περιείχε το παιχνίδι με όλα τα DLC του. Τον Ιούλιο του 2013 η συγκεκριμένη έκδοση ήταν αυτή που έφερε και για πρώτη φορά το παιχνίδι στα PC. Όπως ήταν φυσικό, προέκυψε κι ένα άμεσο sequel. Το Mortal Kombat X κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2015 για PC, PS4 και Xbox One.

4) Lylat Wars (Star Fox 64)
Developer: Nintendo EAD
Publisher: Nintendo
Nintendo 64 (20/10/1997)

Lylat-wars

Το Lylat Wars είναι το μοναδικό παιχνίδι της σειράς Star Fox που κυκλοφόρησε στο Nintendo 64. Παρά το γεγονός ότι πρόκειται μόλις για την 2η προσθήκη στον κόσμο του Fox, η Nintendo αποφάσισε να το κυκλοφορήσει ως reboot του πρώτου τίτλου της σειράς, Starwing. Με την χρήση του νέου τότε δυνατού hardware του Nintendo 64, οι developers της Nintendo κατάφεραν να δημιουργήσουν το 3D Shooter ακριβώς όπως το είχαν οραματιστεί.

Πρωταγωνιστής είναι ο Fox McCloud, αρχηγός της Star Fox, επίλεκτης ομάδας μαχόμενων πιλότων που έχουν προσληφθεί ως μισθοφόροι του στρατού της Corneria. Πάνω στην Corneria κατοικούν οι πιλότοι της Star Fox, αλλά και ο τρελός επιστήμονας Dr. Andross, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τον θάνατο του πατέρα του Fox. Τα επικίνδυνα πειράματα του Dr. Andross τον οδήγησαν στην εξορία του στον πλανήτη Venom, από τον επικεφαλή της Corneria, General Pepper. Στον Venom ο Dr. Andross έγινε αυτοκράτορας κι ετοίμασε στρατό για να επιτεθεί στο σύστημα Lylat, στο οποίο ανήκει και η Corneria, και να πάρει την εκδίκηση του. Έτσι ξεσπάει η μάχη μεταξύ του Fox και του Andross.

To Lylat Wars εισήγαγε voice acting στη σειρά και κάποιες εκφράσεις χαρακτήρων του έχουν γίνει πλέον χαρακτηριστικές του παιχνιδιού. Οι πιο κλασσικές ατάκες είναι τα “Do a barrel roll!” του Peppy Hare και “Can’t let you do that, Star Fox!” του Wolf O’Donnell. Ήταν επίσης το πρώτο game του Nintendo 64 που υποστήριζε το περιφερειακό Rumble Pak και προσέδιδε δόνηση στο χειριστήριο. Τέλος είναι γνωστό και για αναφορές που περιέχει για τη σειρά ταινιών Star Wars.

Οι κριτικές που απέσπασε το Lylat Wars ήταν εκωφαντικές με κύρια σημεία θαυμασμού τα λεπτομερή γραφικά, τα υπέροχα animation, το voice acting και τα πολλαπλά μονοπάτια στο single player. Θεωρείται ως το σημείο εκκίνησης της πλοκής του Star Fox κι ένα από τα δημοφιλέστερα games της σειράς. Στην αμερικάνικη αγορά είναι γνωστό με το όνομα Star Fox 64. Έτσι όταν το 2011 κυκλοφόρησε το remake του για το 3DS, η Nintendo αποφάσισε να το ονομάσει Star Fox 64 3D σε όλες τις αγορές.


3) XCOM: Enemy Unknown
Developers: Firaxis Games, Feral Interactive (Mac, Linux)
Publishers: 2K Games, Feral Interactive (Mac, Linux)
PC (Windows), PS3, Xbox 360 (12/10/2012), PC (Mac) (25/04/2013), iOS (20/06/2013), Android (23/04/2014), PC (Linux) (19/06/2014)

xcom-enemy-unknown

Άλλο ένα game της λίστας μας με αξιοπρόσεκτη θέση στη σειρά που αντιπροσωπεύει. Το XCOM: Enemy Unknown πρόκειται για ένα Turn-based Strategy, το οποίο αποτελεί remake του κλασσικού UFO: Enemy Unknown του 1994 και ταυτόχρονα reboot όλης της σειράς ΧCOM. Η ανάπτυξη του ξεκίνησε το 2008 ως ένα πολύ φιλόδοξο project με την ομάδα πίσω από τη δημιουργία του να απαρτίζεται από 50 με 60 άτομα. Η αρχικές σκέψεις ήταν για ένα καθαρό remake του πρώτου τίτλου της σειράς, όμως μετά από πολλούς ανασχεδιασμούς κατέληξε στο τελικό προϊόν που γνωρίζουμε.

Στο XCOM: Enemy Unknown ελέγχεται μια επίλεκτη πολυεθνική παραστρατιωτική οργάνωση με την ονομασία XCOM. Σκοπός σας είναι να προστατέψετε τη Γη από την εξωγήινη εισβολή που βρίσκεται σε εξέλιξη. Από το χέρι σας περνάνε όλες οι ενέργειες που αφορούν την ομάδα, όπως η διαχείριση των οικονομικών της, η επέκταση της βάσης λειτουργίας της και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών βασισμένες σε μαρτυρίες αιχμαλώτων εξωγήινων και ανασυρμένα εξαρτήματα.

Το XCOM: Enemy Unknown αναπτύχθηκε ταυτόχρονα με ένα άλλο παιχνίδι της σειράς, το The Bureau: XCOM Declassified. Παρά το γεγονός ότι τα δύο games εξελίσσονται σε τελείως διαφορετικά σύμπαντα, οι ομάδες ανάπτυξης είχαν συνεχώς επικοινωνίες μεταξύ τους. Το Enemy Unknown ήταν το πρώτο game που αναπτύχθηκε από την Firaxis και δεν έφερε το όνομα Sid Meier στην αρχή. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ζητήθηκε από όλους τους developers που συμμετείχαν στην ανάπτυξη του να τερματίσουν το πρώτο παιχνίδι της σειρά αν δεν το είχαν κάνει ήδη. Τέλος, οι developers με δική τους πρωτοβουλία έφτιαξαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για να τους βοηθήσει στην ανάπτυξη του συστήματος μάχης.

Πέρα από την παγκόσμια θετικά ανταπόκριση, το XCOM: Enemy Unknown κέρδισε και πολλαπλά βραβεία παιχνιδιού της χρονιάς 2012. Αυτό ήταν τεράστιο κατόρθωμα για τον τίτλο ενός genre που παραδοσιακά απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό. Στα θετικά του συγκαταλέγονται τα υψηλά επίπεδα δυσκολίας και η εθιστικότητα του. Την επόμενη χρονιά κυκλοφόρησε το expansion του με τον τίτλο XCOM: Enemy Within, ενώ τον Φεβρουάριο του 2016 θα κυκλοφορήσει μόνο για PC και το sequel, XCOM 2.

2) Tomb Raider
Developers: Crystal Dynamics, Eidos Montreal, Nixxes Software (Windows), Feral Interactive (Mac)
Publisher: Square Enix
PC (Windows), PS3, Xbox 360 (05/03/2013), PC (Mac) (23/01/2014)

tomb-raider

Παρά την φύση του ως reboot, το Tomb Raider είναι το τέταρτο παιχνίδι της σειράς που αναπτύχθηκε από την Crystal Dynamics και ένατο συνολικά. Ο βασικός στόχος του συγκεκριμένου reboot είναι η αναδημιουργία, για άλλη μια φορά, των πρώτων περιπετειών της γνωστής Βρετανίδας εξερευνήτριας και η ανάδειξη της στην διάσημη αρχαιολόγο που γνωρίζουμε. Το Tomb Raider: Legend του 2006 ήταν η πρώτη αντίστοιχη απόπειρα και το πρώτο επίσημο reboot της σειράς.

Το Tomb Raider εξελίσσεται στο νησί Yamatai, πάνω στο οποίο η Lara και το πλήρωμα του πλοίου στο οποίο επέβαινε ναυαγούν. Στο νησί ζούνε και τα μέλη μιας κακόβουλης αίρεσης. Η Lara, που δεν είναι η δοκιμασμένη κι έμπειρη πολεμίστρια που ξέρουμε από τους προηγούμενους τίτλους, προσπαθεί να επικοινωνήσει με τα υπόλοιπο μέλη του πληρώματος τής και ταυτόχρονα να ξεφύγει από το νησί.

Η Crystal Dynamics ξεκίνησε την ανάπτυξη του Tomb Raider αμέσως μετά την ολοκλήρωση του Tomb Raider: Underworld. Η εταιρία ανάπτυξης χωρίστηκε σε δύο ομάδες με την πρώτη να αναλαμβάνει την ανάπτυξη του reboot και την δεύτερη να ξεκινάει την ανάπτυξη της spin-off σειράς Lara Croft. Τον Δεκέμβριο του 2010 η Square Enix ανακοίνωσε την ανάπτυξη του τίτλου. Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε στο μοντέλο του χαρακτήρα της Lara Croft, με την Crystal Dynamics να χρησιμοποιεί νέες τεχνικές για τη δημιουργία του και να το διαφημίζει με διάφορα τρέιλερ.

Τελικά μετά απο πολλές καθυστερήσεις, το Tomb Raider κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2013 και η αναμονή του κοινού έφερε πωλήσεις άνω του 1 εκατομμυρίου αντιτύπων μέσα στις πρώτες 48 ώρες. Πλέον οι πωλήσεις του ξεπερνάνε τα 8,5 εκατομμύρια αντίτυπα. Οι κριτικές το αποθέωσαν, κρίνοντας κατα πλειοψηφία ότι το μοναδικό αγκάθι του ήταν το multiplayer mode του. Τον Ιανουάριο του 2014 κυκλοφόρησε στο PS4 και στο Xbox One το Tomb Raider: Definitive Edition, το οποίο περιλαμβάνει αναβαθμισμένα γραφικά και όλα τα DLC. Η επόμενη περιπέτεια της Lara θα έρθει στο πολυαναμενόμενο sequel, Rise of the Tomb Raider που θα κυκλοφορίσει αρχικά σε Xbox 360 και Xbox One, ενώ αργότερα θα έρθει και στα PC και PS4.
 

1) Prince of Persia: The Sands of Time
Developer: Ubisoft Montreal
Publisher: Ubisoft
Game Boy Advance (14/11/2003), PS2 (21/11/2003), PC (05/12/2003), GameCube, Xbox (20/02/2004)

prince-of-persia-the-sands-of-time

Το πρώτο παιχνίδι της σειράς Prince of Persia κυκλοφόρησε το 1989 και οδήγησε σε μια τριλογία που ολοκληρώθηκε το 1999. Μετά από αυτό τα δικαιώματα περάσαν στην Ubisoft κι αυτό που ακολούθησε ήταν μοναδικό. Η Ubisoft δημιούργησε το απόλυτο reboot, φτιάχνοντας ένα νέο παιχνίδι από το μηδέν. Το αποτέλεσμα ήταν το αριστούργημα του Sands of Times το οποίο πρόκειται για μια μείξη διάφορων genres ώστε να προκύψει ένα Third-person Action-Adventure Puzzle-Platform.

Πρωταγωνιστής είναι ο Πρίγκηπας του οποίου το κανονικό όνομα δεν γίνεται ποτέ γνωστό. Ο πατέρας του πρίγκηπα λεηλάτησε την πόλη ενός Μαχαραγιά μετά από υποκίνηση του δόλιου Βεζύρη της. Κατά την διάρκεια της επίθεσης αυτής, ο Πρίγκηπας αποκτάει το Dagger of Time και ο στρατός του αρπάζει μια κλεψύδρα που περιέχει τις Sands of Time. Τελικά οι Sands απευλευθερώνονται και η πόλη γεμίζει τέρατα. Ο Πρίγκηπας καλείται με τη βοήθεια της κόρης του Μαχαραγιά, Farah, να επανορθώσει την κατάσταση που δημιουργήθηκε και να επιστρέψει τις Sands στην κλεψύδρα.

Οι πρώτες ιδέες για το reboot ξεκίνησαν την Άνοιξη του 2001 με την ανάπτυξη του να αρχίζει τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς. Το αρχικό σενάριο απορρίφθηκε πολύ νωρίς στην διαδικασία αφού κρίθηκε πολύ περίπλοκο. Οι developers έβαλαν συγκεκριμένους στόχους για να προχωρήσουν πιο ομαλά στην ανάπτυξη του τίτλου, με τον βασικότερο να είναι η ικανότητα του πρωταγωνιστή να γυρίζει πίσω τον χρόνο. Το σενάριο με το Dagger και τις Sands εξελίχθηκε αργότερα με γνώμονα αυτό το gameplay mechanic. Παρόλα αυτά, υπήρξαν προβλήματα κατά τη διάρκεια της παραγωγής με τη δομή της μηχανής γραφικών και καθυστερήσεις με τα στοιχεία του περιβάλλοντος.

Παρόλο που to Prince of Persia: Sands of Time δέχτηκε πολύ καλές κριτικές, ειδικά για το gameplay mechanic που εισήγαγε με το Dagger of Time, οι πωλήσεις αρχικά δεν ήταν ανάλογες. Αργότερα, άρχισε να βρίσκει το μομέντουμ του, ξεκινώντας πρώτα από την ευρωπαϊκή αγορά. Ενέπνευσε μια τριλογία παιχνιδιών και άλλα sequels αργότερα, καθώς και μια ομόνυμη ταινία. Αξίζει να σημειωθεί πως το reboot της σειράς Prince of Persia είναι και ο λόγος που υπάρχει η δημοφιλής σειρά Assassin’s Creed, αφού η Ubisoft κατέληξε στο πρώτο Assassin’s Creed μετά από ανάπτυξη που είχε ξεκινήσει για ένα νέο Prince of Persia.

Άξια αναφοράς
- Silent Hill: Shattered Memories
- Shadow Warrior
- Twisted Metal
- Syndicate
- Need for Speed: Underground

Επόμενο Best Of
Αυτά ήταν τα 10 καλύτερα reboots. Η επιλογή έγινε με βάση τις ψήφους σας στο Forum και την γνώμη των συντακτών του GameWorld. Εσείς ποιο θεωρείτε το καλύτερο reboot όλων των εποχών; Περιμένουμε τις απόψεις σας στα σχόλια! Κάθε Top 10 που διαβάζετε προκύπτει μετά από ψηφοφορία αναγνωστών και συντακτών που διεξάγεται πάντοτε μέσω του forum.

Το επόμενο Top 10 θα αφορά τους καλύτερους developers όλων των εποχών. Για πρώτη φορά θα ασχοληθούμε με τον πραγματικό μας κόσμο. Ποιοι είναι οι καλύτεροι game designers, οι lead developers, οι coders και οι sound engineers που άφησαν το στίγμα τους στη βιομηχανία με βάση τα games που δημιούργησαν; Ψηφίστε στο forum topic της στήλης Best Of.

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 Aman (Level 16) 25/09/2015 16:12
Άριστο άρθρο Μάνο. Prince of Persia, Mortal Kombat αγαπημένα.
#2 Marston (Level 12) 25/09/2015 17:06
Πολύ καλό άρθρο. Αν και το DmC θα μπορούσε να δώσει τη θέση του σε κάποιο ποιο άξιο reboot.
#3 +1 Mario07 (Level 22) 25/09/2015 17:53
Πολύ ωραίο άρθρο, γεμάτο με παιχνιδάρες. Πρέπει να πω πως το Prince of Persia είναι από τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Να πω βέβαια πως και τα υπόλοιπα στην λίστα είναι όλα σημαντικά παιχνίδια.
#4 TheRedWood (Level 17) 25/09/2015 18:49
Πολύ ενδιαφέρον άρθρο. Τα πιο επιτυχημένα, για'μένα, : Return To Castle Wolfenstein, Thief, Spec Ops: The Line.
#5 Professor_Severus_Snape (Level 26) 25/09/2015 19:52
Από το top 10 έχω ασχοληθεί με το Tomb Raider και το Sands of Time. Πολύ καλή η παρουσίαση, για παιχνίδια με τη δική τους ξεχωριστή θέση στην κατηγορία των reboots.
#6 +1 Mystique (Level 23) 25/09/2015 23:21
Το Tomb Raider κατα την γνωμη μου ειναι το καλυτερο απ'ολα τα reboot. Περιμενω και μια αναλογη λιστα με τα καλυτερα remakes. Εκει το Resident Evil θα το ψηφισω με τα 1000.
#7 Blood King (Level 24) 25/09/2015 23:25
Τα XCOM, Prince of Persia και Return to Castle Wolfenstein είναι μακράν τα καλύτερα reboots για εμένα διότι ανανέωσαν και ξεπέρασαν τα πρωτότυπα. Θέλω επίσης να ασχοληθώ κάποτε με το νέο Devil May Cry σαν οπαδός της σειράς.
#8 ashbringer (Level 25) 26/09/2015 07:22
Prince of Persia the Sands of Time κορυφαίος τίτλος.Παλιές καλές εποχές.
#9 tonyler (Level 23) 27/09/2015 00:28
No1 για μενα το tomb raider!Υπερπαιχ νιδαρα!Πρεπει να το παιξετε οπωδηποτε.
#10 supermario644ever (Level 20) 27/09/2015 13:33
Πολύ καλό το άρθρο.Δικά μου αγαπημένα τα return to castle wolfenstein,Mor tal combat
Notification