Δύσκολα games: Μην πέφτεις στην παγίδα του Hype

Hot
Χριστιάνα Θάνου

Χριστιάνα Θάνου  

Now playing: Immortals Fenyx Rising.
 
0.0 ()
1
Δύσκολα games: Μην πέφτεις στην παγίδα του Hype

Δύσκολα games: Μην πέφτεις στην παγίδα του Hype

Τα games που μας ζορίζουν και μας αρέσει.

Πιστεύω πως υπάρχουν δύο ειδών gamers. Το πρώτο παίζει ένα παιχνίδι μέχρι να βρει ένα δύσκολο σημείο και να το παρατήσει. Το δεύτερο είδος, είναι ο gamer που θα πεθάνει πάνω από 20 φορές προσπαθώντας να περάσει ένα συγκεκριμένο Level.

Το επόμενο πρωί, θα ξαναπροσπαθήσει να συνεχίσει από το τελευταίο checkpoint, κάτι που συνήθως φέρνει την επιτυχία καθώς το πλέον πιο ξεκούραστο μυαλό παίρνει πιο σωστές αποφάσεις. Βέβαια επειδή στην ουσία “παίζουμε”, μπορεί να περνάτε από την μία κατηγορία gamer στην άλλη σύμφωνα με τα γούστα σας. Αν για παράδειγμα παίζετε μόνο FIFA, θα απηυδήσετε να φτάσετε στο Division που θέλετε αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνετε το ίδιο και για το Pillars of Eternity.

Όπως και να έχει, όποια games και να προτιμάτε, καταλαβαίνετε πως είναι να έχεις την αγωνία της επιτυχίας ή αποτυχίας στο αγαπημένο σου παιχνίδι. Ένα πολύ απλό παράδειγμα που λογικά θα συμμεριστεί ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι αναγνωστών είναι το League of Legends. Έχω φίλους που δεν μπορούν να κοιμηθούν το βράδυ προκειμένου να ανέβουν Division. Γνωρίζω επίσης άτομα (γκουχ γκουχ Παντελή) που έχουν θέσει όρο στον εαυτό τους να αποκτήσουν ένα από τα μεγαλύτερα Gamerscore στο Xbox Live Account τους. Όλοι αυτοί οι προβληματισμοί όμως δεν έχουν κάποια μεγάλη σημασία για τους υπόλοιπους ανθρώπους, αλλά μόνο για εσάς και την υπόλοιπη ομάδα φίλων-gamer σας.

Τί γίνεται όμως όταν μια εταιρία αποφασίζει να δυσκολέψει το παιχνίδι της, με σκοπό να βγάλει το “λάδι” όσων το παίζουν;

From Software
Την γνωρίσαμε από το 2010 με το πρώτο Demon’s Souls. Μια ωραία ημέρα που έκανα την βόλτα μου στο video club της γειτονιάς, είδα το μπλε και μαύρο εξώφυλλο του Demon’s Souls το οποίο για κάποιο περίεργο λόγο δεν είχε πέσει στο μάτι μου κατά τους έξι μήνες που υπήρχε ήδη στο μαγαζί. Το ενοικιάζω, φτάνω σπίτι, ανοίγω το PS3 και σκέφτομαι ότι θα είναι ένα μουντό Hack n’ Slash. Πρέπει να ομολογήσω ότι έκανα λάθος καθώς οι τρεις ώρες που μπόρεσα να ξοδέψω την πρώτη ημέρα με το Demon’s Souls μου φάνηκαν σαν αιώνας.

Από την εποχή του PlayStation 2, δεν είχα συναντήσει κάποιον πραγματικά δύσκολο τίτλο. Μπορεί να είχα παίξει οποιοδήποτε παιχνίδι και το μόνο που με είχε δυσκολέψει σχετικά ήταν το Catwoman. Το Demon’s Souls έκανε την διαφορά αφού ξαναγύρισα σε αυτό πολλές φορές αρνούμενη πως ένα RPG θα με δυσκόλευε τόσο πολύ. Αυτή, πιστεύω πως είναι και η μαγεια του συνεχούς trial and error. Με κατά κάποιο τρόπο, ο μεγάλος βαθμός δυσκολίας καταφέρνει να μας πεισμώσει τόσο πολύ που χωρίς να το καταλάβουμε εθιζόμαστε.

Bloodborne Mania
Πριν από περίπου τρεις εβδομάδες κυκλοφόρησε το Bloodborne που αποτελεί τον τέταρτο τίτλο της Ιαπωνικής developer εταιρίας. Ξαφνικά έγινε μεγάλος χαμός στα social media από άτομα που έδειχναν ότι το παρήγγειλαν αλλά αμφιβάλλω αν οι μισοί από αυτούς γνώριζαν καν την From Software ή ποια άλλα παιχνίδια έχει δημιουργήσει στο παρελθόν. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό καθώς κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να μάθει την Wikipedia απ’ έξω. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι πως αρκετοί αγοραστές του Bloodborne εξέφρασαν παράπονα σχετικά με την δυσκολία που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν. Προσωπικά έλαβα διάφορα μηνύματα τόσο στην σελίδα, όσο και στο προσωπικό προφίλ μου όπου με ρωτούσαν αγανακτισμένα άτομα για το πως να περάσουν ένα σημείο, το τρομαχτικό boss, αν υπάρχει πουθενά χάρτης και άλλα διάφορα.

Κατά την άποψή μου, δεν θα έπρεπε να επηρεάζεται τόσο πολύ ο κόσμος του internet από την προώθηση που γίνεται σε ορισμένους τίτλους. Κάποιοι το έκαναν “μόδα” το Bloodborne ενώ στην ουσία το κοινό στο οποίο απευθύνεται φέτος δεν είναι διαφορετικό από εκείνο του 2010. Όταν σε παρέες με ρωτούσαν για τα αγαπημένα games μου και ανέφερα το Demon’s Souls, με κοιτούσαν καλά καλά γιατί δεν γνώριζαν τον τίτλο. Όσοι τύχαινε να το είχαν παιξει, αποτελούσαν άτομα με τα οποία θα ξόδευα ορισμένες ώρες ευχάριστα μιλώντας για τον αγαπημένο hardcore τίτλο. Τώρα, αν ρωτήσεις τον μέσο gamer για το Bloodborne, πιθανόν να το έχει αγοράσει (αν έχει PS4) αλλά θα ακούσεις τα κλασσικά “Εεεε είναι πολύ δύσκολο όμως”, “Έπαιξα πέντε λεπτά και με σκότωσε ένας λυκάνθρωπος, το άφησα μετά”.

Παίξε στο επίπεδό σου
Καλώς ή κακώς ζούμε στην εποχή όπου τα E-Sports κάνουν θραύση. Δυστυχώς λίγοι είναι οι gamers που θα υποστηρίξουν πλέον τον χαμένο τίτλο διαμάντι που τους κρατάει συντροφιά επί ώρες. Βλέπω ότι οι περισσότεροι developers έχουν μια τάση στο να μειώνουν την δυσκολία του νέου τίτλου που κυκλοφορεί προκειμένου να προσελκύσουν ένα μεγαλύτερο κοινό. Το “ιδανικό” κοινό τους αποτελείται από hardcore, casuals και παιδιά. Η αλήθεια είναι ότι μερικοί το έχουν καταφέρει όπως για παράδειγμα τα επιτυχημένα mobile games (βλέπε Angry Birds) ή το πιο γνωστό MOBA πλέον, League of Legends.

Ευτυχώς όμως που υπάρχουν και οι developers σαν την From Software για να κρατούν ζωντανό τον θρύλο του “δύσκολου” πλέον τίτλου. Το Bloodborne ήταν υπέροχο, με ικανοποιητικό επίπεδο δυσκολίας. Μπορεί να μας δυσκόλεψε το συνεχές Trial and error αλλά στο τέλος μας άρεσε. Όσοι δεν είναι συνηθισμένοι με τέτοιες προκλήσεις, παρακαλώ να μείνουν στους τίτλους που γνωρίζουν καλά και να μην επηρεάζονται από το οποιοδήποτε Hype που δημιουργείται /rantoff.

Διαβάστε το review του Bloodborne από το GameWorld και πείτε μας την γνώμη σας για το bug στο αντίστοιχο forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 JimAndJimGaming (Level 11) 09/04/2015 19:59
Ωραίο rant!!! Ο σκοπός του promotion αυτός είναι, να καταφέρει να πουλήσει όσο περισσότερο γίνεται. Όσοι αγόρασαν το Bloodborn πχ και ξενέρωσαν με τη δυσκολία πιθανόν να είναι παιδιά που ζητήσαν το παιχνίδι σαν δώρο γιατί πιστεύω ένας gamer που θέλει να επενδύσει τα χρήματα του σε ένα παιχνίδι κάνει πρώτα την ψακτική του. Θα περάσει μισή ωρίτσα στο ίντερνετ και θα μάθει τι είδους παιχνίδι αγοράζει. Γενικά don't believe the hype πρίν δείτε reviews. αυτή είναι η άποψη μου.
#2 +2 PaterAntonios (Level 9) 09/04/2015 20:12
Γενικά είμαι των πιο "εύκολων παιχνιδιών" αλλά το συγκεκριμένο(Bl oodborne) θα το τσίμπαγα για PS4, φαίνεται αρκετά ενδιαφέρον..Κατ αλαβαίνω το γεγονός το hype τελικά να απογοητεύει μερικά άτομα αλλά από κάποιους ΑΑΑ τίτλους οι οποίοι δεν άξιζαν την όση διαφήμιση είχαν "φάει".Δεν μπορώ όμως να καταλάβω το να απογοητεύονται άτομα με ένα παιχνίδι λόγω δυσκολίας κλπ. ενώ οι περισσότερες πληροφορίες για οποιονδήποτε τίτλο υπάρχουν σε αρκετά gaming sites μέσω των reviews/preview s όπως επίσης και σε videos στο youtube με commentary κλπ.
#3 +1 pro-patzis (Level 20) 09/04/2015 22:33
Ωραιο αρθρο!!!
Κλασσικο hype ηταν και στο Destiny που εβγαλε τα λεφτα παραγωγης του μονο απο τα preorder...και μολις κυκλοφορησε απογοητευσε μεγαλο μερος των gamers...Οπως και να το κανουμε,το hype,marketing, promotion ή οτι παρομοιο,παιζει μεγαλο ρολο και ειναι και η αιτια,κατα την γνωμη μου,που βγαινουν πλεον κακα παιχνιδια και εννοω κακα με την εννοια των τοσων πολλων bugs,αφου δεν ενδιαφερονται πλεον οι δημιουργει για την ποιοτητα αλλα για την ποσοτητα πωλησεων...Αυτο το hype κανει και πολλους 'gamers',απλα να πετουν τα λεφτα τους και μετα να αναρωτιουνται τι φταιει...Καλο ειναι να αντιλαμβανουν ολοι σε τι επιπεδο gaming ειναι και την δυσκολια που μπορουν να παιξουν,ετσι ωστε να μην πεφτουν θυματα του hype.
#4 +2 Agisilaosss (Level 21) 10/04/2015 08:37
Πολυ ωραιο αρθρο και πιστευω άπεικονιζει με τον καλυτερο τροπο την ψυχολογια των gamers..Αυτων που τα θελουν ολα ετοιμα και αυτων φυσικα που θελουβ την δυσκολια και τους εξιταρει το να μην μπορεις να περασεις μια πιστα με την πρωτη την πεμπτη την δεκατη φορα...Νομιζω οτι το συναισθημα της χαρας που παιρνεις μετα απο τοσες δοκιμασιες για να περασεις μια πιστα ειναι απλα απεριγραπτο. Αυτο πρεπει να εχουν στο μυαλο τους οι developers και βαση αυτου να φτιαχνουν τα παιχνιδια...
#5 +2 ashbringer (Level 25) 10/04/2015 11:16
Μου αρέσουν οι προκλησεις.Όσο πιο δύσκολο είναι ένα game, τόσο πιο πολύ πιέζεσαι ,φτάνεις στα όριά σου, σκέφτεσαι διάφορους τρόπους να ξεπεράσεις τις δυσκολίες με το μικρότερο κόστος.Να υπάρχουν τα επίπεδα δυσκολίας σε όλα τα games και ο κάθε παίκτης να επιλέγει τι θέλει να παίξει ώστε να μην μένει κανένας παραπονεμένος.Γ ενικά πριν πάρω κάτι το ψάχνω πολύ.Διαβάζω reviews και διάφορες αναλύσεις,βλέπω τις αντιδράσεις του κόσμου τα σχόλια και βαθμολογίες απο συντάκτες και παίκτες ,βλέπω videos με gameplay στο youtube και μετά αγοράζω.
#6 Adam_Pap (Level 18) 10/04/2015 15:30
Αυτο το πραγμα που οντως,παιζεις ενα παιχνιδι κ χανεις συνεχεια κ μετα κανεις κατι αλλο κ ξαναπαιζεις κ το περνας,ειναι τραγικο!Ειναι ωραιο να κολλας σε καποια σημεια σε καποια παιχνιδια μονο κ μονο για το πεισμα,τα ορια,ολα!Το καλυτερο ειναι στα multiplayer παιχνιδια,αλλα οχι μπινελικια κ τα σχετικα,ευγενη αμιλλα πανω απολα!
#7 Blood Prince (Level 30) 10/04/2015 18:49
Πολύ ωραίο άρθρο,εγώ πάντως προτιμάω να παίζω κυρίως παιχνίδια στο PC offline.Στα παιχνίδια που παίζω προτιμάω να υπάρχει κάποιο επίπεδο δυσκολίας και να υπάρχουν γρίφοι οι οποίοι θα αυξήσουν την αντοχή στο χρόνο και το ενδιαφέρον για το παιχνίδι.Δεν θα ήθελα δηλαδή τα παιχνίδια να ήταν εύκολα και να τα τερμάτιζα αμέσως αλλά ούτε αρκετά δύσκολα ώστε κάποια στιγμή ακόμα και πρόθεση να υπάρχει να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες να τα παρατάει κάποιος.Χαρακτη ριστικό παράδειγμα τα Tomb Raider πριν το Legend όπου εκτός από τους καλά κρυμμένους γρίφους,όταν χρειαζόταν να περάσει κάποιος κάποια εμπόδια,ήταν δύσκολος και ο χειρισμός.Καλό θα ήταν οι developers να διαμόρφωναν το επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με την ικανότητα του gamer κάτι που έχει ήδη συμβεί σε κάποια game όπως το call of duty 4,και να μην υπάρχουν δυσκολίες στον χειρισμό (σε αυτόν τον τομέα η crystal dynamics κάνει καλά την δουλειά της στα Tomb Raider) αλλά και να υπήρχε και η δυνατότητα επιλογής level με Γρίφους μέτριας ή πιο προχωρημένης δυσκολίας.
Φυσικά και όσοι ασχολούνται με παιχνίδια όπως Fifa ίσως αντιμετωπίσουν κάποιες δυσκολίες σε adventure games ή και action,όπου η σκέψη είναι περισσότερο απαραίτητη.Και είναι λογικό πως ανάλογα με την διαφήμιση που έχει κάποιο παιχνίδι προσελκύει και περισσότερους παίκτες καθώς αρκετές φορές η εταιρία μέσω του marketing έχει την ικανότητα να αυξάνει τις πωλήσεις και φυσικά να υπάρχουν και θετικά σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα.
#8 +1 lucinos (Level 18) 11/04/2015 10:16
Ένας πιο σημαντικός παράγοντας από την ίδια την «δυσκολία» είναι η κλίση τής δυσκολίας. Μια μεγάλη κλίση δημιουργεί έναν τοίχο σε έναν νέο παίκτη που δεν θα έχει την υπομονή και επιμονή να την ανέβει. Μια μικρή κλίση θα επιτρέψει να μπει στο παιχνίδι και να κάνει πράγματα και να μάθει σταδιακά. Αυτό δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι ένα παιχνίδι με μεγάλη κλίση είναι κακοσχεδιασμένο . Μπορεί απλώς να είναι τέτοια η φύση του.
#9 the_prophet1987 (Level 22) 11/04/2015 12:41
Πολύ ωραία το έθιξες το θέμα Χριστιάνα γιατί αυτό με το hype έχει παραγίνει.Ο πιο πολύς κόσμος που δεν γνωρίζει τι σημαίνει From Software και σε ποιο κοινό απευθύνεται.Απλ ά ακούνε τους παλιούς να ενθουσιάζονται και να το συζητάνε παντού και ωππππππ............hypάρονται!
Στη τελική όπως έχω ξαναπεί είμαι hardcore gamer,μπορώ να ασχοληθώ με το bloodborne και να το ολοκληρώσω.Έχω ολοκληρώσει κι άλλα "άρρωστα" hack n' slash όπως τα NGS 2 και MGR:Revengeance στο πιο δύσκολο mode που υπάρχει.Όμως δεν είναι το "στοιχείο" μου,not my thing που λένε.
Νομίζω αυτοί που παρασύρονται απο το Hype είναι κυρίως νεαροί αλλά γιατί όχι και μεγαλύτεροι που δεν ξέρουν τι θέλουν απο ένα παιχνίδι στ' αλήθεια.Και εδώ που τα λέμε είναι πολύ περισσότεροι απο εμάς τους hardcore gamers.Γι αυτό οι developers φτιάχνουν όλο και πιο έυκολα και φιλικά προς το casual κοινό παιχνίδια.
Ελπίζω η From Software να μην αλλάξει το ύφος των παιχνιδιών της για χάρη του casual κοινού και να παραμείνει απο τους λίγους hardcore developers στο προσκήνιο.

Υ.Γ.Bohemia Interactive ρε κουφ@λες και τα μυαλά.........a ll over the place!!! :P
#10 Professor_Severus_Snape (Level 28) 20/04/2015 00:26
Για μένα η πραγματική πρόκληση ενός παιχνιδιού έγκειται στο βαθμό δυσκολίας του. Θεωρώ ότι τα πραγματικά achievements βρίσκονται σ' αυτή καθ'αυτή την επιτυχία του να βγάλεις ένα δύσκολο boss ή να περάσεις ένα απαιτητικό σημείο μιας πίστας που σε ταλαιπώρησε. Από εκεί και πέρα, υπότιθεται πως όταν είσαι διατεθειμένος να δώσεις 50-70 ευρώ για να πάρεις ένα παιχνίδι, φροντίζεις να μάθεις και πέντε πράγματα. Είναι μάλλον αφελές να μην ξέρεις π.χ. ότι το πολυδιαφημισμέν ο Bloodborne δεν είναι για τον καθένα, αλλά αποκλειστικά για hardcore gamers, όταν η ίδια η εταιρία παραγωγής του διαφήμιζε για πολύ καιρό τον τεράστιο βαθμό δυσκολίας του. Πόσο μάλλον γι' αυτούς που ξέρουν τι παιχνίδια έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής η From Software. Πάντως το γεγονός ότι πολλοί ψωνίζουν κάτι επειδή είναι της μόδας (κάτι που δεν ισχύει μόνο στο gaming), αποδεικνύει ότι σε ουκ ολίγες περιπτώσεις η αγορά κινείται στη λογική της άκριτης μάζας.
#11 pngpl (Level 6) 21/04/2015 12:39
Δεν είμαι από αυτούς που θέλουν τα παιχνίδια τους να είναι εύκολα, όμως θεωρώ πως καταλαβαίνω την τάση που υπάρχει για μείωση της δυσκολίας.

Το πλήθος games που υπάρχουν και έχει ο καθένας στην κατοχή του, σε συνδιασμό με την έλλειψη χρόνου που μαστίζει πολύ κόσμο, τον αποτρέπει από την πολύωρη απασχόληση για την εκμάθηση ενός παιχνιδιού ή την προσπάθεια να περάσει ένα δύσκολο σημείο. Οπότε αν το παιχνίδι δεν κερδίσει γρήγορα το ενδιαφέρον του ή τον εκνευρίσει σε κάποιο σημείο να το παρατάει. Για αυτό τον λόγο πιστεύω πως κυριαρχούν πιο arcade ή fast-paced παιχνίδια όπως τα FPS, τα οποία έχουν μικρό learning curve και όχι τα RTS τα οποία απαιτούν υπομονή και χρόνο για την εκμάθησή τους.
#12 Blood Prince (Level 30) 01/10/2018 10:20
Πραγματικά το Demon's Souls εγώ δεν το ξέρω. :P Εγώ ξέρω Dark Souls,Dark Souls 2,Dark Souls 2 Scholar of the first sin,Dark Souls 3,Dark Souls Remaster,Bloodb orne.

Πάντως το Bloodborne πρέπει να είναι και το πιο εύκολο στην σειρά. Χθές κέρδισα και τον "περίφημο" Martyr Logarious με την πρώτη προσπάθεια.
Notification