Μόνιμες Στήλες Critical Hit Γκρίνια κατά των games

Γκρίνια κατά των games

Saturday, 09 Feb 2013  | in Critical Hit | Γράφτηκε από τον Χριστιάνα Θάνου   | (22 σχόλια)
Χριστιάνα Θάνου

Χριστιάνα Θάνου  

Απλά αγαπάω The Witcher 3!
Hot
https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/thumbnail/320x180s/ac/4a/4e/63dbcdbc80a73077e21174b095029074_Generic.jpg
 

Γκρίνια κατά των games

Μήπως μερικοί το έχουν παρακάνει;

Κάθε ημέρα τα τελευταία πέντε χρόνια, βλέπω ολοένα και περισσότερους ανθρώπους να γκρινιάζουν για το παραμικρό που συμβαίνει στον χώρο του gaming, του cinema και γενικά της ψυχαγωγίας. Από την μία γωνία του ρινγκ βρίσκονται οι gamers της παλαιάς σχολής που γκρινιάζουν ότι τα παιχνίδια κάθε χρόνο αλλοιώνονται και παρεκκλίνουν από το αρχικό σενάριο κατά πολύ. Από την άλλη συναντάμε άτομα που δεν έχουν σε πολλή εκτίμηση την τεχνολογία και κυρίως γονείς που τρέχουν να υποστηρίξουν ότι η τηλεόραση και μια κονσόλα, μπορούν να κάνουν κακό στα παιδιά τους.

Συναντώ αυτά τα θέματα καθημερινά και προσπαθώ να καταλάβω από που πηγάζει όλη αυτή η αρνητικότητα και κυρίως πως μεταδίδεται, μάταια όμως. Μπορεί όλο αυτό να ξεκίνησε από αυτούς που κουνώντας μελαγχολικά το κεφάλι ή υψώνοντας την φωνή με οργή, αρνούνται την πρόοδο της επιστήμης και προσπαθούν να ζήσουν στο παρελθόν. Από την άλλη μπορεί να το προκαλέσαμε και εμείς, οι ίδιοι οι gamers με τα όσα λέμε κατά καιρούς χωρίς να σκεφτόμαστε καθαρά. Οι προκαταλήψεις και ο φόβος του διαφορετικού είναι σαν ένας ιός που έχει μολύνει τους περισσότερους, μορφωμένους και μη.

Το πολιτικό στοιχείο
Το gaming πήρε πολύ τα πάνω του την δεκαετία που πέρασε. Το Playstation 2 σηματοδότησε την νέα εποχή όπου η διάρκεια των games αυξήθηκε, με πολλά από αυτά να ξεπερνούν τις οκτώ ώρες, προσελκύοντας έτσι άτομα από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες. Όσο αυξανόταν ο αριθμός των οπαδών, ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες, τόσο πλήθαιναν και οι haters ή αλλιώς αυτοί που το χαρακτήρισαν ως "ασήμαντη ασχολία". Σιγά σιγά, άρχισαν οι προπαγάνδες που έλεγαν ότι "τα οφέλη του gaming είναι μηδαμινά" και ότι "οι συνέπειες που μπορεί να έχει στην κοινωνία είναι μόνο αρνητικές".

Έτσι φτάσαμε στο 2013 όπου η Αμερική αποφασίζει να κάνει έρευνα σχετικά με την αύξηση της εγκληματικότητας και κρίνει ότι το πρώτο στοιχείο προς την έρευνα είναι τα βιντεοπαιχνίδια! Με λίγα λόγια, αντί να κατηγορήσει τους ανεύθυνους γονείς, τους αδιάφορους δασκάλους, τους έμπορους ναρκωτικών και τους πωλητές όπλων, αποφασίζει να στραφεί ενάντια σε...pixels. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι που κυβερνούν μια χώρα και ευθύνονται για αυτή θα πρέπει να έχουν παραπάνω από δύο εγκεφαλικά κύτταρα σε λειτουργία και να στρέψουν τη προσοχή τους στην πηγή του κακού. Ή μήπως το κάνουν αυτό γιατί τους συμφέρει να κατηγορούν κάτι που δεν μπορεί κανείς να το υπερασπιστεί;

video-game-violence1

Στο σημείο αυτό έρχεται να δέσει ο ρόλος του γονέα. Οι περισσότεροι από αυτούς, έχουν παράπονο που ο γιος ή η κόρη τους ξοδεύει αρκετές ώρες παίζοντας video games. Άλλοι δεν έχουν πρόβλημα με τις ώρες αλλά με το είδος των παιχνιδιών. Αυτή είναι και η αδυναμία στην οποία επιχειρήσουν να "πατήσουν" οι πολιτικοί της Αμερικής. Προσπαθούν λοιπόν να πείσουν τους γονείς ότι τα games -και όχι οι ίδιοι- ευθύνονται για τις μαζικές σφαγές στα σχολεία και την άσχημη συμπεριφορά των παιδιών. Δυστυχώς επειδή αρκετοί gamers δεν ξεπερνάνε τα 18, δεν μπορούν να υπερασπιστούν το αγαπημένο τους χόμπι, με αποτέλεσμα οι ισχυρισμοί των πολιτικών να δικαιώνονται από τους γονείς και να μην μπορεί κανένας να εναντιωθεί.

Πρέπει λοιπόν αντίστοιχα κάποιες οργανώσεις να κάνουν έρευνες για τα οφέλη του gaming και να αποδείξουν ότι δεν είναι "το φίδι που θα μας δώσει το μήλο", αλλά απλώς άλλη μια ασχολία όπως όλες οι άλλες. Όπως μερικοί κάνουν κολύμπι ή παίζουν ποδόσφαιρό, άλλοι παίζουν αρέσκονται στο να διασκεδάζουν με τα video games. Είναι ένα hobby όπως όλα τα άλλα, το οποίο μπορεί επίσης να μας μορφώσει. Δεν είναι λίγες οι φορές που μάθαμε καινούριες αγγλικές λέξεις από τους διαλόγους των ηρώων, πολύ πριν τις μάθουμε στα φροντιστήρια και στο σχολείο. Αυτά όμως δεν τα αναφέρει καμία έρευνα γιατί πολύ απλά δεν την συμφέρει.

Τρέφοντας την γκρίνια
Αυτοί που δεν μπορούν να καταλάβουν την αγάπη μας για το gaming είναι λογικό να το κατακρίνουν σε κάθε ευκαιρία. Εμείς όμως που έχουμε μεγαλώσει με αυτό και έχουμε περάσει ώρες ατέλειωτες μπροστά από τις οθόνες, γιατί αντιδρούμε αρνητικά σχεδόν σε οτιδήποτε καινούριο; Ποια είναι η δικαιολογία μας για αυτό;

Ένα παράδειγμα είναι η κυκλοφορία του Diablo III. Μόλις κυκλοφόρησε, προκάλεσε σάλο αντιδράσεων γιατί δεν ήταν αυτό που ήθελαν οι gamers. Ο ένας γκρίνιαζε που το skills system έγινε πολύ απλό και ο άλλος διαμαρτυρόταν που στο παιχνίδι φτιάχτηκαν πια individualized items, δηλαδή items τα οποία ταιριάζουν σε συγκεκριμένους χαρακτήρες. Μπορεί να σκεφτείτε για μία στιγμή ότι όλοι αυτοί έχουν δίκιο αλλά, πως θα σας φαινόταν αν η Blizzard δεν είχε φτιάξει καν το Diablo III; Θα είχαμε ένα παιχνίδι πλην στην αγορά.

Καλό είναι να ξεκολλήσουμε και να δεχτούμε τα games ως έχουν ή να καταθέτουμε τις προτάσεις μας για τα σημεία που χρίζουν βελτίωσης, ενθαρρύοντας τους προγραμματιστές. Πραγματικά είναι άδικο να λέγονται εκφράσεις του τύπου «η εταιρία δεν δούλεψε καθόλου για αυτό τον τίτλο» ή «προσπαθεί να μας κοροϊδέψει» γιατί η δουλειά που κάνουν είναι υπερβολικά δύσκολη και κουραστική. Την στιγμή που προγραμματίζουν μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, ψάχνουν για bugs και ταυτόχρονα βγάζουν βίντεο και τρέιλερ για να μας πουν «είμαστε εδώ και δουλεύουμε για εσάς».

Έχουμε φτάσει στο σημείο να παίζουμε ένα game και τα γραφικά του να είναι πιο αληθινά από ποτέ. Το gameplay πλέον είναι πιο περίπλοκο και πολλές φορές έχει εναλλακτικά φινάλε. Επίσης, αφότου τερματίσουμε ένα παιχνίδι, μπορούμε να το αρχίσουμε πάλι από την αρχή και να ανακαλύψουμε μυστικά περάσματα, κρυμμένα αντικείμενα και επιπλέον αποστολές. Αν σκεφτούμε τις παλιές εποχές, μπορεί να θυμηθούμε τις ευχάριστες ώρες που ξοδεύαμε παίζοντας ανέμελα αλλά …τι παραπάνω είχαν αυτά τα games; Αναμφίβολα δεν είχαν ούτε τα σημερινά γραφικά, ούτε πολλές επιλογές για να διαλέξει κάποιος και να κατευθύνει την ιστορία. Αν τα ξαναπαίζαμε δεν θα κερδίζαμε και τίποτα παραπάνω και η πλοκή του σεναρίου ήταν πιο απλή και από πρόσθεση μονών αριθμών. Παρόλα αυτά, τα υποστηρίζαμε και πολλοί συνεχίζουμε να το κάνουνε ακόμα και σήμερα με μεγάλο ζήλο. Δεν είναι λίγο κρίμα λοιπόν να κακοχαρακτηρίζουμε τον κόπο τους απλά επειδή δεν μείναμε ευχαριστημένοι; Σαφώς η κριτική πρέπει να υπάρχει, διότι εμείς πληρώνουμε στην τελική ως πελάτες, απλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι εποικοδομητική και όχι κατευθυνόμενη (π.χ. fan της μίας κονσόλας κατηγορεί ή βάζει χαμηλές βαθμολογίες σε games άλλης).

hardcore gamer

Όταν η βία ενοχλεί
Θέλω να αναφερθώ συνοπτικά σε ένα άλλο θέμα, στο φαινόμενο της αηδίας και του «τρομαχτικού» περιεχομένου των σημερινών video games. Με την κυκλοφορία της special edition του Dead Island: Riptide, κάποιοι έσπευσαν να διαμαρτυρηθούν για το πόσο αηδιαστική ήταν η φιγούρα που περιλάμβανε το πακέτο. Πρόκειται για μια γυναικεία φιγούρα που έχει κομμένο το ένα χέρι και το κεφάλι. Μα καλά, το Dead Island είναι ένα παιχνίδι στο οποίο ο κύριος στόχος είναι να σκοτώσει κανείς τα ζόμπι για να επιβιώσει. Οι τρόποι για να πεθάνει ένα ζόμπι είναι πολλοί και ανάμεσά τους και η διάλυση του κρανίου με πολύ βίαιο τρόπο. Επομένως πως είναι δυνατόν να πείραξε τόσο πολύ μια φιγούρα; Το Dead Island αφορά, όχι το...My Little Pony! Για να μην πολυλογώ, ως αποτέλεσμα αυτής της κατακραυγής, η Deep Silver, εκδότρια εταιρία του παιχνιδιού, αναγκάστηκε να ζητήσει δημόσια συγγνώμη.

Άλλο ένα παρόμοιο παράδειγμα είναι μια σκηνή από το τρέιλερ του Splinter Cell: Blacklist η οποία έδειχνε τον πρωταγωνιστή Sam Fisher να βασανίζει για μερικά δευτερόλεπτα έναν τρομοκράτη. Πολλοί έσπευσαν να κατηγορήσουν την σκηνή ως υπερβολικά βίαιη, με αποτέλεσμα να την αφαιρέσουν από το τρέιλερ. Εδώ μιλάμε για σκέτη υποκρισία που δεν έχει προηγούμενο, πόσο μάλλον όταν την δεκαετία του '90 παίζαμε Carmageddon και πατούσαμε γριούλες στο δρόμο. Πιστεύει αλήθεια κανείς ότι μια σκηνή βασανισμού θα φέρει το τέλος του κόσμου; Μήπως είναι και η προσωποποίηση του κακού, όπως είπε και ο συγγραφέας του Gears of War: Judgment, Tom Bissell;

Ο πόλεμος πρέπει κάποτε να σταματήσει
Κλείνοντας έχω να πω ότι μερικοί άνθρωποι εκφράζουν τις απόψεις τους σε άτομα που πείθονται εύκολα, είτε γιατί δεν έχουν την απαιτούμενη μόρφωση, είτε γιατί δεν βρέθηκε κανείς να τους πει το αντίθετο. Γονείς τρέμουν ότι τα παιδιά τους θα μετατραπούν σε αιμοβόρα κτήνη, αλήτες των δρόμων ή σε serial killers λόγω του GTA και του Resistance. Οι gamers όμως κατανοούμε πως ότι κάνουμε στον εικονικό μας κόσμο δεν είναι αποδεκτό από την κοινωνία και δεν θα τα εφαρμόζαμε ποτέ στην πραγματικότητα. Όταν βλέπω φιάλες υγραερίου, δεν εύχομαι να είχα μπαζούκα και να τις ανατίναζα αλλά κοιτάω να φύγω μακριά. Αντιθέτως κάποιος ψυχανώμαλος που δεν έχει παίξει ποτέ του games, θα τις πυροβολούσε με μεγάλη ευχαρίστηση!

Εκτός από την μάχη με τους αδαείς, εμείς οι gamers τρωγόμαστε και μεταξύ μας. Σαμποτάρουμε το αγαπημένο μας hobby, λέγοντας "πόσο κατώτερα είναι τα περισσότερα games" και εκφέροντας άποψη για το πως θα έπρεπε να ήταν σύμφωνα με τα προσωπικά γούστα του καθενός. Δεν πρέπει νομίζω να παίρνουμε στα σοβαρά αυτόν τον ψευτορομαντισμό της νοσταλγίας του παρελθόντος. Πρώτα πρώτα γιατί δογματίζει κανείς εκ του ασφαλούς και με το αζημίωτο. Έπειτα γιατί είναι πλάνη να υποστηρίζουμε ότι η πρόοδος των τελευταίων χρόνων χειροτέρεψε το gaming. Σαφώς και το καλυτέρεψε. Όπως είπε και ο Παπανούτσος στο έργο του Πρακτική Φιλοσοφία, "μπορεί πολλοί να απεχθάνονται την πρόοδο της τεχνολογίας, αλλά δεν είδα κανέναν να κόβει το ρεύμα στο σπίτι του ως ένδειξη διαμαρτυρίας".

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Blood King (Level 23) 09/02/2013 18:18
Συμφωνώ με την άποψη σου Χριστιάνα περί υποκρισίας, τα βίαια videogames αποτρέπουν τις βίαιες συμπεριφορές επιτρέποντας στους users να εκτονώνουν την οργή τους, όσον αφορά την ποιότητα των games, όσο νοσταλγικά και αν βλέπουμε τα games του παρελθόντος, βγαίνουν ασταμάτητα αριστουργηματικ οί τίτλοι, όποιος το αρνείται αυτό απλά έχει να παίξει games κάτι χρόνια χαχα :lol: Στο cinema είναι διαφορετικά τα πράγματα, η ποιότητα των ταινιών έχει πέσει κατακόρυφα ενώ έχει ανέβει δραματικά η ποιότητα των σειρών :-)
#2 Dartis (Level 12) 09/02/2013 18:24
Μπράβο Χριστιάνα, πολύ ωραία τα έγραψες πραγματικά. Εγώ θέλω πάντως να κάνω ένα παράπονο, να γκρινιάξω για τους υβριστές εντός του gaming. Όταν παίζεις ένα online παιχνίδι συναντάς πολύ συχνά άλλους, κυρίως εφηβικής ηλικίας που βγάζουν όλα τα απωθημένα τους επάνω σου σε βρισιές και κακή συμπεριφορά. Κρυμμένοι πίσω από το Internet βγάζουν μια ατελείωτη εχθρότητα προς όλους τους ανταγωνιστές τους μέσα στο παιχνίδι που γίνεται ενοχλητική. Αυτή η συμπεριφορά που μόνο σε Goblin (όχι Troll) θα ταίριαζε δηλώνει ότι το gaming δεν είναι το ίδιο "αθώο" όπως παλαιότερα και μπορεί να μεγεθύνει τα κόμπλεξ και τις ψυχολογικές διαταραχές ενός προβληματικού ατόμου.
#3 +1 Vasilis (Level 25) 09/02/2013 18:31
Δυο πράγματα είναι άπειρα το σύμπαν και η ανθρωπινή ηλιθιότητα, αλλά δεν είμαι σίγουρος για το σύμπαν.
Albert Einstein.
#4 xLucCkx (Level 22) 09/02/2013 18:54
Πόσο δίκιο είχε ο Einstein πόσο!!!!!Πάντως συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο μπράβο Χριστιάνα!
#5 ilovegames (Level 25) 09/02/2013 19:26
Ενδιαφέρον άρθρο. Δεν συμφωνώ σε όλα τα σημεία αλλά γενικά το άρθρο έχει εύστοχα επιχειρήματα και ήταν ωραίο το διάβασμα του.
#6 darkinject0r (Level 11) 09/02/2013 19:29
Πολυ καλο. Πιστευω οτι δεν ειναι το θεμα της βιας που μπορει να δημιουργησει σε μικροτερερες ηλικιες, βιαια συμπεριφορα, αλλα το γεγονος οτι γινεται αλογιστη χρηση ειτε ο τιτλος του αναφερομενου τιτλου λεγεται "Manhunt" ή "My Little Ponny". Στην ουσια πρεπει να δινεται το παιδι η καταλληλη κατευθυνση αν θελεται, να μπορει να καταλαβει τη χρηση που κανει ωστε να μην τον αποξενωνει απο τις υπολοιπες ασχολιες που θα το βοηθησουν. Πιστευω οτι ειναι μια πολυ καλη προσπαθεια της Χριστιανας να θειξει το θεμα της αντιμετωπισης απο το ευρυ κοινο της πολιτειας για το εν λογο ειδος video games. Ειναι ορισμενα πραματα κατα τα οποια αν δεν διαδραματιστει κατι συνταρακτικο, αναμφιβολα θα υπαρχει η ιδια αποψη. Για να κλεισω, πιστευω οτι η ενασχοληση σε τετειο βαθμο (αλογιστη) με τα συγκεκριμενα παιγνια εχει στοιχισει σε πολλα νεαρα παιδια και τελος, ενα μεγαλο μπραβο στη προσπαθεια της Χριστιανας να φερει στην επιφανεια ενα τετειο ζητημα.
#7 Nicko (Level 20) 09/02/2013 19:50
Πολυ ωραιο αρθρο μπραβο!!! Επιτελους καποιος πρεπει να τα πει σε ολους αυτους που κατακρινουν το gaming μιλαμε για μια τεχνη!!!
#8 Nomesy (Level 3) 09/02/2013 19:53
Στο πρώτο μέρος του άρθρου θα συμφωνήσω μαζί σου. Οι άνθρωποι φοβούνται το άγνωστο. Όμως τον σημαντικότερο ρόλο τον παίζουν οι γονείς. Για παράδειγμα ο πατέρας μου δεν με άφησε να παίξω το carmageddon όταν αυτό βγήκε(μετά σαν φοιτητής είναι άλλη ιστορία :P ),αλλά δεν είχε πρόβλημα με το myst και το red alert (που είχε βία μεν,αλλά εξασκούσε και το μυαλό). Όσο αφορά παιχνίδια τύπου manhunt εννοείται ότι θα έπρεπε να κατανοούν οι γονείς τι είδους παιχνίδι αγοράζουν στο παιδί τους.Αν δεν το κάνουν γιατί δεν ξέρουν από τεχνολογία δεν τους φταίει το μέσο. Στο δεύτερο κομμάτι του άρθρου σε σχέση με το πόσο εύκολα κατηγορούμε παιχνίδια , θέλω να πω ότι ναι θα κάνω κριτική σε παιχνίδια που υποκειμενικά δεν ήταν αυτό που περίμενα όπως πχ το diablo 3. Λες "πως θα σας φαινόταν αν η Blizzard δεν είχε φτιάξει καν το Diablo III;" Δεν θα με πείραζε. Γιατί; το έκδωσε από αγάπη για το μέσο ή μήπως για να βγάλει τρελά λεφτά; Φυσικά θα ασκήσω κριτική στη βιομηχανία και θα γκρινιάξω. Κοιτάξτε τις κυκλοφορίες του μήνα:σημαντικότ ερες crysis 3 και Dead Space 3. Ακόμα και το Dishonored που κυκλοφόρησε σαν "πρωτοεμφανιζόμ ενο" μπορεί άνετα να ονομαστεί Thief 4 . Νομίζω ότι η βιομηχανία "κάθισε" στις δάφνες τις. Συγνώμη για το μεγάλο σχόλιο.
#9 GamerPs3maniac (Level 16) 09/02/2013 22:29
Μπράβο Χριστιάνα.
Συμφωνώ και εγώ. Όσο για το θέμα της βίας, κανείς καλό είναι να δέχεται όση βία αντέχει.
Δηλαδή, εννοώ ότι το έντονο περιεχόμενο βίας σε κάποια παιχνίδια είναι ακατάλληλο εκτός από ανήλικους αλλά και σε ορισμένους ενήλικες.
#10 +1 fanlandria (Level 16) 10/02/2013 12:15
Χριστιάνα μου άρεσε πολύ το άρθρο σου και χαίρομαι που αποφάσισες να ασχοληθείς με αυτό το θέμα! Ποιός είπε ότι τα puzzle games δεν αυξάνουν τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου μας? Ποιός να τον δαγκώσω!!!
#11 zerocool7545 (Level 8) 10/02/2013 21:57
Το πρόβλημα ξεκινάει όταν δε βάζουμε απλά την άποψη μας στο τραπέζι αλλά προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι οι απόψεις των άλλων είναι κατώτερες ή ότι η δική μας άποψη είναι η ορθότερη.Αυτό ισχύει σε όλες τις συζητήσεις, πάντα και παντού.Ξεχνάμε ότι η ελευθερία μας τελειώνει όταν καταπατάμε την ελευθεριά του άλλου (μία από τις θεμελιώδεις αρχές της Δημοκρατίας).Πα ράδειγμα π.χ. δεν μου αρέσουν τα action παιχνίδια οπότε απαιτώ όλα τα παιχνίδια να είναι stealth και όσα δεν ικανοποιούν τα γούστα μου τα χλευάζω, ξεχνώντας ότι τα action παιχνίδια ικανοποιούν τα γούστα του διπλανού μου.
Σε ότι αφορά τη βία στα videogames επιτρέψτε μου να διαφωνήσω με όλους!Θα ήθελα να παρουσιάσω το θέμα κάτω από ένα διαφορετικό πρίσμα.

Ρωτήσανε ένα γάιδαρο αν προτιμά ανηφόρα ή κατηφόρα και απαντάει ο γάιδαρος....... .ίσιωμα δεν υπάρχει;

Γεννημένος στο τόπο που έχει γεννήσει τα άκρα (δράμα και σάτυρα) παρατηρώ ότι έχουμε την τάση να υποστηρίζουμε τα άκρα.Ομως η ζωή δεν ειναι ούτε άσπρο ούτε μαύρο.....είναι γκρι.
Οσο επικίνδυνο είναι να υποστηρίζουμε ότι τα videogames αυξάνουν τη βία άλλο τόσο επικίνδυνο έιναι να υποστηρίζουμε ότι είναι αθώα και ότι μας κάνουν καλό.
Η υπεραπλούστευση των πραγμάτων είναι εξίσου επικίνδυνη με το φανατισμό.Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός που σημαίνει ότι στο ίδιο ερέθισμα κάθε άνθρωπος αντιδράει διαφορετικά.Αν κλείσουμε 100 ανθρώπους σε 1 δωμάτιο και τους τσιμπίσουμε στο μπράτσο θα έχουμε πάνω από 50 διαφορετικές αντιδράσεις.
Συμπέρασμα; Κάποιοι ανθρωποι γίνοντε πιο βίαιοι, κάποιοι εκτονόνοντε και χαλαρώνουν, κάποιοι άλλοι απλά αυξάνουν τα αντανακλαστικά τους, κάποιοι φανατίζονται και θέλουν γίνουν και αυτοί "ήρωες", κάποιοι γίνονται πιο λογικοί και εξασκούν τον ορθολογισμό τους, κάποιοι..........κτλ.κτλ.κτλ.
Είμαστε διαφορετικοί μεταξί μας οπότε επηρεαζόμαστε διαφορετικά ο καθένας μας...... και αυτό δεν ισχύει μόνο στα videogames.
Θεωρώ ότι μέσω της παρατήρησης κάποια στιγμή θα μπορέσουμε να βγάλουμε ορθά συμπεράσματα και χαιρετώ την απόφαση του Obama να διαθέσει κονδύλια για έρευνα, αν και θα έπρεπε να έχει γίνει 15 χρόνια πριν.
Για αυτό ας μην αγιοποιούμε τα βιντεοπαχνίδια αλλά να μην τα δαιμονοποιούμε κιόλας.....γκρι κύριοι και κυρίες....γκρι.
#12 Anastasiosb (Level 7) 11/02/2013 13:58
Συμφωνώ και εγώ με όσα είπες. Μπορείς την επόμενη εβδομάδα να κάνεις ένα άρθρο για τα είδη των gamers? Αν επιτρέπονται τα requests δηλαδή.
#13 Glamorous (Level 26) 11/02/2013 14:01
Quoting Anastasiosb:
Συμφωνώ και εγώ με όσα είπες. Μπορείς την επόμενη εβδομάδα να κάνεις ένα άρθρο για τα είδη των gamers? Αν επιτρέπονται τα requests δηλαδή.

Φυσικά και επιτρέπεται να μας ζητάτε ότι θέλετε για να γράψουμε. Θα φροντίσω να κάνω αυτό που ζήτησες.
#14 genaric (Level 24) 11/02/2013 17:40
δειτε μπραφ
#15 Aliengoa (Level 23) 11/02/2013 18:55
zerocool7545 μάλλον κάνεις τον δικηγόρο του διαβόλου (και καλά κάνεις χρειάζεται και μια διαφορετική ματιά όχι να συμφωνούμε συνέχεια). Αλλά, καλή η θεωρία (έρευνες κλπ) σημασία έχει όμως τι γίνεται στην πράξη. Φυσικά και δεν είμαστε τυφλοί για να μην παραδεχτούμε οτι το Dead Space μπορεί να επηρεάσει τα παιδάκια αλλά σίγουρα δεν μπορεί να επηρεάσει έναν ενήλικα, πόσο δε μάλλον κάποιον που βλέπει και θρίλερ! Πιστεύω αυτά είναι αυτονόητα και ένας σωστός gamer και πάνω από όλα άνθρωπος σίγουρα τα έχει υπόψιν του.

Στο θέμα μας επειδή μιλήσαμε για την Αμερική, δεν νομίζετε ότι είναι υποκρισία να πουλάνε ελεύθερα όπλα και να λένε πως φταίνε τα video games? Στην Δανία μπορείς να πας φαντάρος από τα 16 σου αλλά για να παίξεις το Battlefield 3 πρέπει να είσαι 18!!! :eek:
Και τι πρέπει να ερευνηθεί εν τέλει; Οι ταινίες, τα θρίλερ, η μουσική, όλα αυτά δεν πρέπει να ερευνηθούν; Το κοινωνικό υπόβαθρο, η παιδεία, η οικογένεια, η βία στα σχολεία, στην γειτονιά όλα αυτά δεν είναι άξια έρευνας; Βλέπεις λοιπόν ότι τα video games είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου και όχι το ίδιο/μοναδικό πρόβλημα. Δεν είναι κακή η έρευνα και τα λεφτά που θα δώσουν αλλά να γίνει στο σύνολο. Δηλαδή, τι αποτέλεσμα μπορεί να βγάλουν; ότι φταίνε τα παιχνίδια; και μετά τι θα κάνουν, θα τα απαγορεύσουν;.. ..
Αν θέλουμε να λέμε πως είμαστε αντικειμενικοί θα πρέπει να το δούμε σφαιρικά το θέμα και όχι να ψάχνουμε για εξιλαστήρια θύματα. Τέλος, δεν συμφωνώ με τον χαρακτηρισμό ότι όλοι είμαστε των άκρων και ελπίζω με τα γραφομενά μου να σε έπεισα. Εμείς μια χαρά τα βλέπουμε τα πράγματα, αυτοί εκεί στα "γραφεία" τα έχουν δει άσπρο - μαύρο και έχουν χάσει τον μπούσουλα....
#16 zerocool7545 (Level 8) 11/02/2013 20:07
Aliengoa δεν κατάλαβες τι θέλω να πω φίλε μου και φταίω εγώ γιατί χρειάζομαι περισότερο χώρο και λέξεις για να το περιγράψω σωστά οπότε θα το γράψω περιγραματικα.Π ολλά από τα επιχειρήματα σου πάντως έχουν λογική και σίγουρα έχουν βάση οπότε συμφωνώ μαζί σου.

Οταν λέμε ότι τα παιχνίδια δεν μας κάνουν πιο βίαιους ή μας κάνουν πιο έξυπνους ταυτόχρονα παραδεχόμαστε ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε πρόβατα και συμπεριφερόμαστ ε το ίδιο.Αυτό ακριβώς το παράδοξο θέλω να τονίσω.Επηρεαζό μαστε διαφορετικά οπότε κάποια μερίδα του πληθυσμού βάση στατιστικής θα επηρεάζεται αρνητικά από τα videogames.Αυτό εννοώ όταν λέω ότι τίποτα δεν είναι μαύρο ή ασπρο και χρειάζεται περισότερη έρευνα.Επειδη εσύ και εγω δεν επηρεαζόμαστε αρνητικά δε σημαίνει ότι και ο διπλανος μας δεν επηρεάζεται.
Προσωπικά είναι ένα θέμα που θα μπορούσα να αναλύω σε θεωρητικό επίπεδο για ώρες, ίσως μέρες :)
#17 MeLeneNoddy (Level 17) 12/02/2013 02:50
Η συνήθεια του σήμερα είναι η δεισιδαιμονία του χθες. Ότι περνάνε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια τώρα, το περνούσε παλιότερα η τηλεόραση και το βιβλίο. Πιστεύω όμως ότι θα γίνουν αποδεκτά στο τέλος
#18 rjhe (Level 22) 14/02/2013 18:46
Ti είναι αυτά που λες Χριστιάνα τώρα έπαιζα Manhunt και αυτά που λες μου τη σπάνε και θέλω να σε μαχαιρώσω στο λαιμό!χαχαχαχα
#19 Survival Horror (Level 5) 25/02/2013 21:30
Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος,πιστεύω ότι τα παλιά παιχνίδια είχανε κάτι που πολλά τωρινά έχουν (ξε)χάσει...τη δυσκολία που σε κρατούσε όχι μόνο για ώρες,αλλά για χρόνια.Τώρα προσωπικά το HARD επίπεδο μου φαίνεται σαν NORMAL.Δε συμφωνώ καθόλου στο να κρίνω ένα παλιό παιχνίδι με το αν έχει ή όχι καλά γραφικά.Κάθε παιχνίδι πρέπει να κρίνεται τη χρονολογία που βγήκε και όχι με τη σημερινή.Ζούμε σε μία εποχή που οι περισσότερες εταιρίες κοιτάνε να δημιουργήσουνε παιχνίδια έυκολα για το χρήστη,ώστε να μην απογοητευθεί και πάει σε κάποι άλλο τίτλο,αφού βιώνουμε μια καθημερινότητα που μας προσφέρει απλόχερα"πολλές επιλογές" και όχι μόνο στα video games...Θυμάμαι πολλά παιχνίδια που από παλιά που ήταν γεμάτα με κρυμμένα μυστικά και σε κολλούσανε στην οθόνη για χρόνια(Zelda,Pa rasite Eve,Gargoyle's Quest,Super Mario World κτλ).Θυμάμαι παιχνίδια επίσης με λιγοστές σφαίρες,με ελάχιστα saves και continues που δίνανε διάρκεια.Να θυμίσω ενδεικτικά(Shin obi- last boss Masked Ninja χωρίς δυνατότητα continue,Τοκι-5 continues στην τελευταία πιστα final boss Vookimedlo,Resi dent Evil περιορισμένα πυρομαχικά και ink ribbons κτλ).Για να τελειώνω,συμφων ώ στο ότι βγαίνουνε στην εποχή μας τρομερά παιχνίδια με αξιομνημόνευτα γραφικά(ενδεικτ ικά God Of War 3,Heavy Rain,L.A. Noire )και αυτό που θεωρώ ότι είναι το πιο σημαντικό είναι να απολαμβάνουμε και τα παλαιότερα και τα τωρινά με την ίδια ευχαρίστηση.(Sn ow Brothers,Tehkan World Cup,Final Fight,King Of Dragons,Cadilla cs and Dinosaurs και ένα σωρό άλλα θα τα παίζω ξανά και ξανά και ας μην έχουνε διαφορά στην πλοκή).
#20 Survival Horror (Level 5) 25/02/2013 21:40
Α για να μην ξεχάσω,ακόμα θυμάμαι να παίζω πειρατικά το Thrill Kill(για το θέμα της βίας),μου φαινότανε τόσο άρρωστο τότε και μου άρεσε που ήταν απαγορευμένο.Το καλό ήταν ότι ποτέ δεν επηρρεαζόμουν στην πραγματική ζωή αρνητικά από τα βιντεοπαιχνίδια .Πιστεύω ότι ο καθένας μας με τη λογική που διαθέτει πρέπει να τα διαχωρίζει.Aν κάποιος έχει βίαιη συμπεριφορά εξαιτίας κάποιας εικόνας ή σκηνής που είδε σε ένα παιχνίδι αυτό είναι κατακριτέο και έχει να κάνει πρωτίστως με τον ίδιο.
#21 sectorgr (Level 1) 27/02/2013 02:03
Καλησπερα κι απο μενα ως νεος στο gameworld. Εχει πολυ καλα points το κειμενο κατα την αποψη μου, μονο σε 2 πραγματα ειμαι αντιθετος. Το 1ο ειναι οτι τα παλια παιχνιδια μας ετρωγαν απειρες ωρες με το βαθμο δυσκολιας πολλες φορες σε πολυ μεγαλυτερα επιπεδα απο την πλειοψηφια των σημερινων και πολυ περισσοτερο χρονο για να τα φτασουμε στο τελος τους. Το Zelda (gb και snes), το Simon the sorcerer, το Myst, το Kyrandia σε καθηλωναν εως μηνες ολοκληρους στο pc η στην κονσολα. Το 2ο και σημαντικοτερο, εχοντας ζησει την τοτε εποχη και παρατηρωντας την αλλαγη απο 2d σε 3d ειναι οτι στον βωμο των τοτε γραφικων πολλα παιχνιδια ειχαν πολυ ρηχη ιστορια, γριφους και αλλα στοιχεια που κρατουσαν "ζωντανους" πολλους gamers του τοτε (και εμενα τοτε και τωρα). Τα γραφικα απο μονα τους δεν σημαινουν κατι ουτε το gameplay, θελουν και μια δυνατη ιστορια για να σε κρατησει και να το αγαπησεις (Zelda). Τωρα τα παιχνιδια ειναι σε αρκετα ωριμο επιπεδο και δεν εχω καποιο παραπονο οπως ειχα τοτε. Επισης οι προγραμματιστες και οι μηχανικοι λογισμικου (τυχαινει να ειναι και το επαγγελμα μου) δεν ηταν οι αμεσοι υπαιτιοι της ποιοτητας ενος παιχνιδιου γιατι η Sony τοτε ηθελε να βγαλει "πολλα γραφικα" και γρηγορα με λιγα mass hits και σιγουρα πανω απο εναν προγραμματιστη ειχε καποιον που κατευθυνε το παιχνιδι, χωρις να σημαινει αυτο οτι δεν βγηκαν και ποιοτικα παιχνιδια βεβαιως. Δεν ειναι τυχαιο που η πολιτικη αλλαξε τα τελευταια χρονια και βλεπεις απιστευτα indy games με πιο απλα γραφικα να κανουν θραυση. Το παλιο μετα 2000 μονοπωλιο 1st person, rpg και action adventure που ειχε επιβληθει τοτε ευτυχως εχει περασει αφηνωντας και αλλο χωρο για δημιουργια, κατι που η Sony δε γνωριζε στα αρχικα της βηματα και πηρε η μπαλα ολοκληρες σχολες παιχνιδιων οπως τα adventure, platform και αλλα. Αθελα της ισως
#22 asmilon (Level 26) 21/03/2013 22:32
Ωραια πραγματα, καιρος να το ξαναπιασω το Skyrim μιας και εχω κατεβασει τα DLC του αλλα δε εχω προλαβει να το παιξω παλι :)
Notification