Reviews Fallout Tactics: Brotherhood of Steel
PC  
Comments (1)

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

Το ξεχασμένο αριστούργημα της σειράς Fallout.

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/db/d5/66/fallout-tactics-brotherhood-of-steel-windows-front-cover-15-1607451248.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Το ξεχασμένο αριστούργημα της σειράς Fallout.

Το μακρινό 1988, η Interplay παρουσίασε το Wasteland, ένα open world RPG στο οποίο ελέγχατε μια ομάδα επιζώντων του πυρηνικού πολέμου. Η επιτυχία και τα μοναδικά χαρακτηριστικά του επέβαλλαν τη δημιουργία ενός sequel, το οποίο ωστόσο για διάφορους λόγους δεν ολοκληρώθηκε μέχρι την αναβίωση της ιδέας μέσω crowdfunding και το Wasteland 2 του 2014 αλλά και το πρόσφατο Wasteland 3. Στο ενδιάμεσο, την σκυτάλη ανέλαβε η Black Isle, δημιουργός κλασσικών RPG οπως Baldur’s Gate, Icewind Dale και Planescape: Torment, η οποία μας χάρισε τα δύο πρώτα Fallout ως πνευματικούς διαδόχους το Wasteland. Αν και διαδραματίζονταν επίσης σε έναν post apocalyptic κόσμο, τα Fallout και Fallout 2 ήταν single player RPG.

Όταν λοιπόν η Interplay παρουσίασε το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel το 2001, η επιστροφή στη λογική της πολυμελούς ομάδας ξένισε τους οπαδούς της σειράς Fallout ως μια παράταιρη απόκλιση από τη γνωστή συνταγή, όταν στην πραγματικότητα επρόκειτο για μια επιστροφή στην αφετηρία. Που να γνώριζαν τότε ότι θα ακολουθούσε το πρώτο Fallout για κονσόλες, το Fallout: Brotherhood of Steel (το οποίο λόγω των κακών κριτικών που έλαβε, συχνά επισκιάζει τον σχεδόν συνονόματο προκάτοχό του) αλλά και η χρεωκοπία της Interplay με τη συνακόλουθη ριζική αλλαγή πλεύσης που επέφερε η Bethesda στη δημοφιλή σειρά.

Fallout Tactics Brotherhood of Steel character

Δεν είναι η Brotherhood of Steel που έχεις συνηθίσει
Για κάθε οπαδό της post apocalyptic σειράς, οι λέξεις Brotherhood of Steel παραπέμπουν σε κάτι πολύ συγκεκριμένο: μια οργάνωση στον κόσμο του Fallout η οποία δίνει τεράστια αξία στην τεχνολογία, ακόμη κι αν δεν την καταλαβαίνει, αναζητά χαμένες προπολεμικές τεχνολογίες τις οποίες δεν μοιράζεται με άλλους κι απώτερο σκοπό έχει την αποκατάσταση της ανθρωπότητας. Το σενάριο του Fallout Tactics: Brotherhood of Steel ξεκινάει από αυτό το δεδομένο και το πρόβλημα που δημιούργησε η έλλειψη νεοσύλλεκτων στην αδελφότητα της California. Μαθαίνετε ότι υπήρξε διαφωνία ως προς το άνοιγμα σε διάφορες φυλές επιζώντων κι όταν οι ηγέτες επέλεξαν να μείνουν πιστοί στην πάγια πολιτική τους, οι διαφωνούντες επιβιβάστηκαν σε αερόπλοια με κατεύθυνση την ενδοχώρα προς αναζήτηση του Vault Zero. Το ταξίδι τους ωστόσο σταμάτησε λόγω μιας καταιγίδας, η οποία έριξε τα zeppelin των εξόριστων κάπου έξω από τα ερείπια του Chicago. Στο σημείο αυτό ξεκινάει η δική σας εμπλοκή, αρχικά θεμελιώνοντας την παρουσία σας απέναντι σε επιδρομείς και στη συνέχεια αντιμετωπίζωντας όλο και πιο επικίνδυνους εχθρούς καθώς αναζητάτε το Vault Zero.

Το σενάριο του Fallout Tactics: Brotherhood of Steel δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, μία ωστόσο λεπτομέρεια διαφοροποιεί την ιστορία αλλά και το gameplay με κρίσιμο τρόπο. Επειδή ακριβώς αντιπροσωπεύετε μια πιο ανοιχτή μερίδα της αδελφότητας, οι σχέσεις σας με όσους ζουν στην ευρύτερη περιοχή δεν είναι κατ’ ανάγκη και μόνον εχθρικές. Αντιθέτως, το σενάριο αφορά το χτίσιμο εμπιστοσύνης με άλλες μονάδες και τη συνεργασία απέναντι σε έναν κοινό εχθρό, η ταυτότητα του οποίου αποκαλύπτεται σταδιακά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι εκτός από ανθρώπους, θα μπορέσετε σταδιακά να στρατολογήσετε κι άλλα είδη μονάδων, όπως Super Mutants, Ghouls, Cyborgs, ακόμη και Deathclaws για την ομάδα σας. Δυστυχώς, αυτή η σεναριακή πρωτοτυπία, μαζί φυσικά με την χρεωκοπία της Interplay και την εξαγορά των δικαιωμάτων του Fallout από την Bethesda, είχε ως αποτέλεσμα η όλη ιστορία του παιχνιδιού να θεωρηθεί non canon, να αγνοηθεί δηλαδή από τα επόμενα παιχνίδια της σειράς σα να μη συνέβη ποτέ.

Αν το σχέδιο αποτύχει, απλά χτυπάμε πιο δυνατά
Το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel ξεκινάει με τη δημιουργία του χαρακτήρα σας, ο οποίος είναι και ο μόνος που θα πρέπει να επιβιώσει μέχρι το τέλος, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους στρατιώτες σας που είναι αναλώσιμοι. Η διαδικασία ακολουθεί τους γνωστούς κανόνες των Fallout με τη δυνατότητα επεξήγησης για οτιδήποτε κάνετε κλικ εάν είστε νέοι στη σειρά ή έχετε απορίες, ενώ η οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα, όπως και όλα τα μενού του παιχνιδιού, εμφανίζονται ως οθόνες του διάσημου Pip Boy, βάζοντάς σας αμέσως στην χαρακτηριστική ρετροφουτουριστική αισθητική της σειράς. Η δημιουργία καθαυτή έχει αρκετό βάθος, ωστόσο τα builds που μπορείτε να φτιάξετε δεν έχουν τεράστια ουσιαστική διαφορά. Για αρχή, θα επενδύσετε σε ένα βασικό combat skill μεταξύ των unarmed, melee weapons και small guns (το οποίο παρά το όνομα, καλύπτει μέχρι και assault ή sniper rifles) καθώς και μερικά non combat skills όπως stealth, lockpicking, first aid, traps και ούτω καθεξής. Οι διαφορές που προκύπτουν δεν είναι τραγικές όποιο δρόμο κι αν ακολουθήσετε, ενώ τα συχνά level up και τα μπόλικα skill points επιτρέπουν προσαρμογή και διορθωτικές κινήσεις. Παράλληλα, έχετε τη δυνατότητα να καλύψετε τα όποια κενά του χαρακτήρα σας χρησιμοποιώντας κάποιο άλλο ικανότερο μέλος της ομάδας σας, όπως κάποιον με υψηλό first aid για να φροντίσει τις πληγές όσων χτυπήθηκαν ή κάποιον με υψηλό traps για να απενεργοποιήσει μια παγίδα.

Η μάχη, στοιχείο που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, εκτυλίσσεται με τρία διαφορετικά modes, τα οποία προσφέρουν πολύ διαφορετικές εμπειρίες. Το πρώτο ονομάζεται Individual Turn Based (ITB) κι ακολουθεί τη γνωστή συνταγή των δύο πρώτων Fallout, όπου κάθε μονάδα δρα στη σειρά της και με βάση τα διαθέσιμα Action Points (AP) της. Το δεύτερο λέγεται Squad Turn Based (STB) και εναλλάσσει τις σειρές μεταξύ των αντιμαχόμενων πλευρών κι όχι κάθε μονάδας ξεχωριστά, επομένως μπορείτε να κινήσετε όλους τους μαχητές σας με όποια σειρά θέλετε κι έπειτα να δείτε όλες τις κινήσεις των αντίπαλων μονάδων. Τέλος, το Continuous Turn Based (CTB) προσομοιώνει όλες τις κινήσεις ταυτόχρονα και ανανεώνει τα AP κάθε μονάδας με ρυθμό που εξαρτάται από το Agility της, παρέχοντας έτσι μια ψευδαίσθηση real time μάχης.

Fallout Tactics Brotherhood of Steel bunker

Το CTB mode ήταν μία από τις μεγάλες καινοτομίες που εισήγαγε το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel και -δικαίως- ένα από τα πράγματα για τα οποία δέχθηκε τις περισσότερες αντιδράσεις. Πέρα από μια αναμενόμενη επιφυλακτικότητα προς οτιδήποτε απομακρυνόταν από την δοκιμασμένη και αγαπητή συνταγή του Fallout, η εκτέλεση του CTB mode ήταν αρκετά προβληματική στην πράξη. Δεν είναι σπάνιο μια μονάδα σας να δέχεται πυρά από αντίπαλο που δεν έχετε αντιληφθεί κι η απουσία ειδοποίησης σημαίνει ότι μάλλον θα το καταλάβετε πολύ αργά, όταν θα δείτε τη μπάρα υγείας της να είναι πλέον στο κόκκινο ενώ και πάλι θα πρέπει να εντοπίσετε μόνοι σας από που προέρχονται τα πυρά. Ένα άλλο συχνό πρόβλημα είναι τα φιλικά πυρά, είτε επειδή το pathfinding χάραξε μια πορεία που φέρνει μια μονάδα σας μπροστά από την κάνη μιας συμμαχικής καραμπίνας λίγο πριν εκπυρσοκροτήσει είτε επειδή ένας melee χαρακτήρας ορμάει σε έναν αντίπαλο και λίγο πριν τον χτυπήσει, δέχεται ριπές στην πλάτη από τα αυτόματα των συμμάχων του.

Το αντίδοτο στο παραπάνω πρόβλημα, αν βέβαια υποτεθεί ότι εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών, είναι αφενός η δυνατότητα να επιλέξετε ένα από τα άλλα δύο modes ανά πάσα στιγμή κι αφετέρου οι προεπιλογές για το αν μια μονάδα θα μένει πάντα παθητική, αν θα ανταποδίδει τα πυρά ή αν θα πυροβολεί κατά βούληση. Οι επιλογές αυτές μπορούν να συνδυαστούν με ένα ελάχιστο ποσοστό ευστοχίας (0%, 33%, 66% ή 99%) που θα πρέπει να έχει σε κάθε περίπτωση η εν λόγω μονάδα για να τραβήξει τη σκανδάλη, κάτι που και πάλι όμως δεν λειτουργεί ιδανικά στην εφαρμογή του λόγω του γεγονότος ότι οι αντίπαλοι είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από την ισχύ και την εμβέλεια του εξοπλισμού σας.

 

Μια γερή δόση Wasteland στην δοκιμασμένη συνταγή του Fallout

 

Η υπεροπλία των αντιπάλων σας και η εξέλιξή τους παράλληλα με την αναβάθμιση των χαρακτήρων και του εξοπλισμού σας μπορεί να δυσχεραίνει την εφαρμογή των παραπάνω συστημάτων, εξασφαλίζει όμως μια διαρκή πρόκληση και σας πιέζει να εξελίξετε τα skills σας ανάλογα. Έτσι, το small arms φαίνεται παντοδύναμο skill στην αρχή που κρατάτε κυριολεκτικά ένα σωλήνα με διόπτρα πάνω σε ένα κούτσουρο κι όλα δεμένα με σπάγκο απέναντι σε αντιπάλους οπλισμένους με ΑΚ 47. Μόλις όμως φτάσετε στο επίπεδό τους, θα αρχίσετε να συναντάτε οχήματα ή ανθεκτικούς Super Mutants που πλέον μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο με βαρύ οπλισμό, οπλοπολυβόλα και ρουκέτες. Αντίστοιχα, όλα αυτά θα σας φανούν άχρηστα από τη στιγμή που θα ξεκινήσετε να πολεμάτε ρομποτικούς αντιπάλους, οπότε και θα πρέπει να αφήσετε τα άχρηστα πλέον small guns για να επενδύσετε σε energy weapons. Όπως προαναφέρθηκε, θα έχετε αρκετά levels και skill points για να κάνετε αυτές τις προσαρμογές, επομένως κανένα character build δεν είναι υπερβολικά δυνατό εξαρχής ούτε αχρηστεύεται στη συνέχεια, ενώ το levelling παραμένει ενδιαφέρον χωρίς ποτέ να νιώσετε ότι οι μονάδες σας είναι πλέον ανίκητες και όποιο επιπλέον skill καθαρά διακοσμητικό.

Παρά την ονομασία του, το παιχνίδι δεν προσφέρει κάποια ιδιαίτερη στρατηγική εμπειρία κι οι αποστολές μπορεί να έχουν διαφοροποιούμενους στόχους αλλά σχεδόν πάντα καταλήγουν στη σφαγή όλων των εχθρών σας, επομένως η λέξη Tactics υπάρχει περισσότερο για να υποδέιξει την παρουσία ομάδας αντί ενός κεντρικού ήρωα και την μετάβαση από καθαρόαιμο RPG σε κάτι με περισσότερη έμφαση στις μάχες παρά την εξερεύνηση, τους διαλόγους και τις επιλογές. Οι όποιες τακτικές επιλογές θα κληθείτε να κάνετε συνήθως εξαντλούνται στο να πλησιάσετε προσεκτικά τους αντιπάλους σας για να τους εξολοθρεύσετε σταδιακά αντί να τους αντιμετωπίσετε όλους ταυτόχρονα ή να ετοιμάσετε μια ενέδρα για να τους αποδεκατίσετε. Η χρήση CTB mode επιτρέπει ταχύτερες μάχες κι εξερεύνηση κάθε χάρτη εις βάρος των άλλων δύο modes που θυσιάζουν την ταχύτητα για χάρη της μεθοδικότητας στις κινήσεις σας, επομένως η εμπειρία σας ως προς τον ρυθμό εξαρτάται από την εν λόγω επιλογή. Ακόμη όμως και αν παίξετε όλο το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel σε πραγματικό χρόνο με ελάχιστη ενασχόληση όσον αφορά τη διαχείριση των μονάδων και του inventory σας, θα χρειαστείτε τουλάχιστον 30 ώρες συνολικά για να φτάσετε μέχρι τον τερματισμό του και να δείτε ένα από τα πολλαπλά διαθέσιμα endings του, επομένως είναι σίγουρο ότι θα σας κρατήσει απασχολημένους για μεγάλο χρονικό διάστημα όπως και να έχει.

Σκάκι με σκάγια
Το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel κυκλοφόρησε την εποχή που οι συνδέσεις πέρναγαν από το 56άρι μόντεμ στην ευρυζωνικότητα και τα Internet cafe με προσφορές για LAN party αναδύονταν ως τόποι συνάντησης των gamers και διάδοχοι των arcade. Ακολουθώντας λοιπόν την τάση αυτή, διαθέτει multiplayer όπου μπορείτε να αναμετρηθείτε με ανθρώπινους αντιπάλους σε αψιμαχίες και μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας του οφείλεται ακριβώς στο γεγονός ότι ήταν η πρώτη φορά που η εμπειρία του Fallout ήταν διαθέσιμη σε online multiplayer. Η δυνατότητα περιορισμού του αριθμού των μελών κάθε ομάδας, των levels και του εξοπλισμού τους προσέφερε μεγάλο replayability παρά τον περιορισμένο αριθμό από διαθέσιμα πεδία μάχης, ενώ για όσους επιθυμούσαν να ασχοληθούν εις βάθος, ακόμα κι η διαδικασία σύστασης μιας ομάδας μάχης μπορούσε να εξελιχθεί σε πολύπλοκη και χρονοβόρα στρατηγική διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, το multiplayer κομμάτι του Fallout Tactics: Brotherhood of Steel ήταν ένας σημαντικός παράγοντας της επιτυχίας του και βρήκε ανταπόκριση αντίστοιχη του single-player campaign, κάτι που σίγουρα αποτελούσε στοίχημα για τους δημιουργούς το με δεδομένο ότι επρόκειτο για την πρώτη απόπειρα για μια online Fallout εμπειρία.

Καμμένη γη
Με δεδομένη την post nuclear θεματολογία του, το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel περιορίζεται σε μια παλέτα καφέ χρωμάτων και θαμπών μετάλλων για να απεικονίσει τον κόσμο του, με το πράσινο από την οθόνη του Pip Boy και διάφορες οθόνες που μπορεί να συναντήσετε σε υπόγεια καταφύγια να προσφέρουν τη μοναδική νότα έντονου χρώματος. Εάν επιθυμείτε και μια γερή δόση κόκκινου, η επιλογή Maximum Blood στα options και το perk Bloody Mess διασφαλίζουν αυτό ακριβώς που λέει το όνομά τους.

Fallout Tactics Brotherhood of Steel inventory

Η λεπτομέρεια στην απόδοση του κόσμου που κάνει την εικόνα του πειστική δυστυχώς δεν ακολουθείται κι από αντίστοιχη λεπτομέρεια στα περιορισμένα animations των μοντέλων, ιδίως όσον αφορά τον οπλισμό. Τις περισσότερες φορές αδυνατείτε να διακρίνετε ακριβώς τι όπλο κουβαλούν οι αντίπαλοί σας και κατά κανόνα το εξακριβώνετε όταν σας επιτεθούν, αναλόγως του αν τρέχουν καταπάνω σας, αν πετάνε κάτι ή αν πυροβολούν με το ένα ή και με τα δύο χέρια. Αυτό βέβαια αντιστρέφεται μόλις μπείτε στην οθόνη του inventory, όπου με μια ματιά μπορείτε να διακρίνετε κάθε λεπτομέρεια, ακόμη και τα διάφορα είδη πυρομαχικών, ενώ ειδικά όσον αφορά διάφορα αυτοσχέδια όπλα, είναι διασκεδαστικό να προσπαθείτε να καταλάβετε τι στο καλό βλέπετε προτού κάνετε κλικ πάνω του για να δείτε την περιγραφή του.

Μεσότιτλος ήχου
Στον τομέα του ήχου, το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel είναι αρκετά περιορισμένο, με τα λεγόμενα των μονάδων να εμφανίζονται ως γραμμές κειμένου για λίγο πάνω από τα κεφάλια τους, κάτι που κάνει τη μάχη πιο διασκεδαστική με τις εκατέρωθεν προσβολές που ανταλάσσονται, ωστόσο η εμπειρία θα ήταν ακόμη καλύτερη εάν αυτές ακουγόταν αντί να διαβάζονται, ειδικά εάν προτιμήσετε το CTB mode. Οι μόνες περιπτώσεις που θα ακούσετε ομιλία είναι κατά το briefing και debriefing κάθε αποστολής σας, καθώς επίσης κι όταν συναντάτε ορισμένους σημαντικούς NPC. Αν και καλοδουλεμένο ώστε να σας μεταφέρει μια καλή εικόνα του χαρακτήρα και της ψυχολογίας του συνομιλητή σας, το voice acting είναι περιορισμένο, με τους ήχους των όπλων να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο κομμάτι του ακουστικού τομέα.

Fallout Tactics Brotherhood of Steel Map

Σε παρόμοιο τόνο, το soundtrack του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά μινιμαλιστικό, ήπιο και μετά βίας αντιληπτό πολλές φορές. Ωστόσο αυτό δεν λειτουργεί εις βάρος της όλης εμπειρίας, καθώς σας βάζει εξαιρετικά στο κλίμα της ερημιάς ενός αποκαλυπτικού wasteland και της έντασης ότι ανά πάσα στιγμή κάτι μπορεί να συμβεί από το πουθενά. Ειδικά εάν προτιμήσετε κάποιο από τα turn-based modes και προσεγγίζετε μεθοδικά τους στόχους σας σε κάθε αποστολή, θα εκτιμήσετε το πόσο διακριτική είναι η μουσική που όχι μόνο δεν σας αποσπάει, αλλά συμβάλλει στη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας έντασης και επικείμενου κινδύνου.

Αν το Fallout είχε περισσότερους από έναν ήρωες
Συνολικά το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel υπήρξε ένα τολμηρό βήμα από δημιουργικής απόψεως, καθώς αντί να αντιγράψει την πετυχημένη συνταγή των δύο προκατόχων του, χάραξε μια νέα πορεία με καινοτομίες από την μάχη σε πραγματικό χρόνο μέχρι την απόπειρα για κάτι κοντινότερο σε μια squad-based tactical εμπειρία και την απόδοση μιας Fallout ιστορίας της οποίας οι πρωταγωνιστές μοιάζουν περισσότερο με ένα party από adventurers ενός κλασικού fantasy RPG παρά με έναν μοναχικό ήρωα. Οι φανατικοί των Fallout, ιδίως εκείνων της προ-Bethesda εποχής, το αντιμετώπισαν επιφυλακτικά όταν κυκλοφόρησε, ωστόσο πλέον επιβάλλεται να το έχουν τιμήσει στα πλαίσια της ενασχόλησής τους με τη σειρά. Αντίστοιχα, εάν ποτέ ευχαριστηθήκατε είτε τα κλασικά ισομετρικά RPG είτε τα games τύπου XCOM με skirmish αψιμαχίες, το Fallout Tactics: Brotherhood of Steel είναι ένα αρκετά παραμελημένο για την ποιότητά του παιχνίδι που αξίζει οπωσδήποτε να αναζητήσετε.

 

Θετικά:
- Πιστή απόδοση του κόσμου και της ατμόσφαιρας του Fallout
- Δυνατότητα real-time μάχης
- Ομάδα ηρώων αντί ενός μοναχικού ήρωα
- Πλούσιο και καλογραμμένο σενάριο

Αρνητικά:
- Προβληματική υλοποίηση του συστήματος real-time μάχης
- Εξαιρετικά αργή μετακίνηση εκτός μάχης αν χρησιμοποιείτε το turn-based mode
- Ελλιπές voice acting
- Διαρκής αγώνας για υπεροπλία, κάτι που μπορεί να αποθαρρύνει ορισμένους

 

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 8
Αντοχή: 9
Γενικά: 8

Μια διαφορετική προσέγγιση στο πώς μπορείτε να βιώσετε τον κόσμο μετά το πυρηνικό ολοκαύτωμα.

Γιάννης Παπαργυρίου

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 ashbringer (Level 25) 23/11/2020 16:25
Για μένα η fallout σειρά τελείωσε με το συγκεκριμένο .Απο εκεί και πέρα στις συνέχειες (fallout 3 και μετά)πιστεύω ότι χάθηκε ο χαρακτήρας και η όλη ατμόσφαιρα του τίτλου και πήγαμε σε κάτι πιο action και πιο βαρετό .Αγαπάμε παλιά fallout και αγαπάμε wasteland.
Notification