Reviews Total Annihilation
PC  
Comments (1)

Total Annihilation

Mάχη μέχρι τελικής πτώσης για την κυριαρχία του γαλαξία.

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/5c/d1/ee/total-annihilation-windows-cover-45-1607454652.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Mάχη μέχρι τελικής πτώσης για την κυριαρχία του γαλαξία.

Όταν η Cavedog Entertainment κυκλοφόρησε το Total Annihilation το 1997, τα Real-time Strategy ήταν στην απόλυτη ακμή τους. Τα δύο προηγούμενα χρόνια είχαν σημαδευτεί από ιστορικά για το είδος παιχνίδια όπως τα πρώτα δύο Warcraft, το αρχικό Command & Conquer αλλά και το C&C Red Alert ενώ επίσης το 1997 κυκλοφόρησε το πρώτο Age of Empires. Ο ανταγωνισμός ήταν ανελέητος κι οι προσδοκίες υψηλές, όμως το Total Annihilation κατάφερε όχι μόνο να επιβιώσει αλλά και να λάμψει. Οι gamers το αγάπησαν, οι κριτικοί το επαίνεσαν, κέρδισε υποψηφιότητες και βραβεία ενώ ακόμη φιγουράρει σε λίστες με τα καλύτερα games του 1997 ή τα καλύτερα Real-time Strategy όλων των εποχών. Δυστυχώς όμως, παρά το δωρεάν DLC και τα δύο expansions του, το απλοποιημένο μεσαιωνικό sequel με τίτλο Total Annihilation: Kingdoms και η χρεωκοπία της Cavedog Entertainment προτού προλάβει να κυκλοφορήσει άλλο προϊόν επισκίασαν την υστεροφημία του. Ως εκ τούτου, το παρόν review σας προσκαλεί να ανακαλύψετε ξανά ένα ξεχασμένο Real-time Strategy διαμάντι.

Ο παραλογισμός του πολέμου
Το Total Annihilation εκτυλίσσεται στο μακρινό μέλλον, κατά το οποίο η ανθρωπότητα έχει αποικίσει σχεδόν όλο το γαλαξία. Η τεχνολογική πρόοδος φτάνει στο σημείο όπου οι άνθρωποι μπορούν να μεταφέρουν τη συνείδησή τους σε μηχανήματα κι έτσι να ζουν για πάντα, οπότε και οι διαφωνίες σχετικά με το αν κάτι τέτοιο θα πρέπει να είναι υποχρεωτικό ή προαιρετικό καταλήγουν σε ρήγμα και πόλεμο. Η μία πλευρά ονομάζεται Core και στηρίζει αυτό το τεχνολογικό κι υπαρξιακό άλμα, ενώ οι αποικίες στα όρια του γαλαξία που ισχυρίζονται ότι κάτι τέτοιο είναι απάνθρωπο ξεκινούν αντίσταση υπό την ονομασία Arm. Ο επακόλουθος πόλεμος μεταξύ τους διαρκεί πάνω από τέσσερις χιλιάδες χρόνια κι εξαντλεί όχι μόνο την ζωή και τον πλούτο αμέτρητων πλανητών, αλλά και τις ίδιες τις ιδέες των δύο πλευρών, καθώς οι Core φτάνουν να εξοπλίζουν τις πολεμικές μηχανές τους με αντίγραφα του ίδιου μικροτσιπ προσωπικότητας που βιώνει την κάθε μάχη, μαθαίνει από αυτήν και ρίχνεται στην επόμενη ενώ οι Arm κάνουν κάτι παρόμοιο απλά με διαφορετικό τρόπο, καθώς διαθέτουν μια στρατιά κλώνων που πιλοτάρει τα οχήματά τους. Κανείς πλέον δεν θυμάται γιατί ξεκίνησε να πολεμάει ή γιατί συνεχίζει να το κάνει. Το μόνο που ξέρουν είναι ότι όλο αυτό μπορεί μόνο να τελειώσει με την ολοκληρωτική καταστροφή του αντιπάλου.

Total Annihilation 02

Όλο αυτό το σενάριο που συνδυάζει επιστημονική φαντασία με post apocalyptic τρόμο, ερωτήματα για την ηθική της τεχνολογικής προόδου, της ανθρώπινης υπόστασης και της τρέλας του πολέμου θα έδινε άφθονο υλικό για βιβλία, ταινίες ή άλλα games, δυστυχώς όμως το Total Annihilation σας το παρουσιάζει με τον πλέον συνοπτικό τρόπο στη σύντομη εισαγωγή του με δυο ανάσες: οι Arm και οι Core πολεμούν για αιώνες, έχουν σκορπίσει την καταστροφή, πλέον είναι στην τελική φάση που ο ένας από τους δύο θα εξαφανιστεί, καλωσήρθατε ξεκινάμε. Οι τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής δεν αποτελούν δικαιολογία, καθώς υπάρχουν αντίστοιχα ή και παλαιότερα games με εκτενέστερες εισαγωγές και περισσότερες πληροφορίες στο briefing πριν και μετά από κάθε αποστολή, ενίοτε και κατά τη διάρκειά της. Αντ’ αυτού, το Total Annihilation σας δίνει τις ελάχιστες πληροφορίες για τον κόσμο και την ιστορία του πριν από κάθε αποστολή, καμία κατά τη διάρκεια και στο κλείσιμο σας ανταμείβει μόνο με ένα πίνακα σκορ και στατιστικών. Σίγουρα το σενάριο κι η αφήγηση μιας ιστορίας δεν είναι αυτό που ενδιαφέρει πρωτίστως σε ένα Real-time Strategy, τις περισσότερες φορές αρκούν δύο προτάσεις που αιτιολογούν τις διαφορές ανάμεσα στις αντιμαχόμενες παρατάξεις και παρέχουν ένα λόγο για να πολεμούν μεταξύ τους, ωστόσο είναι κρίμα για κάτι τόσο ενδιαφέρον όπως το θέμα και το world building του Total Annihilation να πετσοκόβεται κατ’ αυτό τον τρόπο.

Επιβίωση, ενδυνάμωση, αντεπίθεση
Το campaign ακολουθεί λίγο πολύ την ίδια συνταγή και για τις δύο αντιμαχόμενες πλευρές. Αρχικά θα βρεθείτε στριμωγμένοι κι υπό πολιορκία στον πλανήτη που αποτελεί το αρχηγείο σας. Αφότου αποκρούσετε την επίθεση, θα ξεκινήσετε μια εκτενή εκστρατεία σε διάφορους πλανήτες, στους οποίους θα φτάνετε μέσω διαπλανητικών πυλών. Τις περισσότερες φορές, οι μάχες σας έχουν ως αποτέλεσμα να ξεκλειδώνετε την τεχνολογία για κάποια νέα μονάδα, δικαιολογώντας έτσι την σταδιακή απόκτηση όλο και ισχυρότερων μηχανών πολέμου μέχρι να φτάσετε να δώσετε την τελική σας μάχη, όπου εσείς πλέον πολιορκείτε και καταστρέφετε τον πλανήτη που αποτελεί το αρχηγείο της αντίπαλης πλευράς.

Η δομή της κάθε αποστολής ακολουθεί στον πυρήνα της αντίστοιχα ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο, καθώς ξεκινάτε με ελάχιστες μονάδες και θα πρέπει να χτίσετε τη βάση σας, να την υπερασπιστείτε, να κατασκευάσετε τις μονάδες σας και να τις οδηγήσετε στη μάχη για να πετύχετε τον εκάστοτε σκοπό σας. Αυτό που διαφοροποιεί τις αποστολές μεταξύ τους είναι το περιβάλλον και τα objectives σας. Όσον αφορά το δεύτερο, σίγουρα μια αποστολή όπου σκοπός σας είναι να καταστρέψετε όλες τις μονάδες και τα κτίρια του αντιπάλου σας μπορεί να έχει πιο αργό και μεθοδικό ρυθμό από μια άλλη όπου θα πρέπει να φτάσετε γρήγορα σε μια περιοχή που θα πρέπει να υπερασπιστείτε ή να διασώσετε κάποιες νέες πολύτιμες μονάδες, καθώς αν αργήσετε κινδυνεύετε να ηττηθείτε πρόωρα από μικρότερες αλλά ταχύτερες δυνάμεις των αντιπάλων που πήγαν εκεί όσο εσείς καθυστερούσατε. Oι χάρτες παρουσιάζουν σημαντική ποικιλία εκμεταλλευόμενοι την ιδέα ότι διάφοροι πλανήτες και δορυφόροι τους αποτελούν τα πεδία των μαχών. Καταπράσινοι λόφοι, πυκνά δάση, αχανείς έρημοι, βραχώδεις εκτάσεις, πλανήτες από μέταλλο, λάβα ή πάγο, όλα αυτά προσφέρουν εναλλαγές που αποτρέπουν την αίσθηση της επανάληψης αλλά ταυτόχρονα επηρεάζουν και με σημαντικό τρόπο το ίδιο το gameplay.

Το χέρι του παίκτη ενάντια στον πυρήνα του υπολογιστή
Σχεδόν όλες οι αποστολές σας ξεκινούν με έναν Commander και μερικές μονάδες για να τον προστατεύουν αρχικά. Ο Commander είναι μοναδικός, υπό την έννοια ότι δεν μπορείτε να φτιάξετε δεύτερο κι αν καταστραφεί, χάνετε. Μεταξύ άλλων διαθέτει και την ικανότητα να κατασκευάζει κτίρια, οπότε το αρχικό του έργο θα είναι η δημιουργία της πρώτης σας βάσης. Για να φτιάξετε κτίρια και μονάδες, χρησιμοποιείτε τα δύο διαθέσιμα resources του παιχνιδιού, το μέταλλο και την ενέργεια.

Total Annihilation 01

Σε αντίθεση με τα περισσότερα RTS όπου οι πρώτες ύλες είναι πεπερασμένες, στο Total Annihilation είναι απεριόριστες και διαθέσιμες με μια λογική που μοιάζει αρκετά με streaming. Καλείστε επομένως να διαχειριστείτε την ισορροπία μεταξύ του ρυθμού απόκτησης και δαπάνης μετάλλου και ενέργειας. Όταν το άθροισμα βγαίνει θετικό, οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν κανονικά και το πλεόνασμα αθροίζεται σταδιακά στο απόθεμά σας, ενώ αν καταναλώνετε με μεγαλύτερο ρυθμό απ’ ότι παράγετε, αναλώνεται το απόθεμά σας κι αφού μηδενιστεί, οι εργασίες προχωρούν σπασμωδικά, σα να βλέπετε ένα βίντεο στο διαδίκτυο που κάθε δύο δευτερόλεπτα σταματάει για buffering. Το ιδιαίτερο αυτό σύστημα προχωράει ένα βήμα παραπέρα, καθώς επηρεάζει το gameplay με πολλούς ακόμη τρόπους. Εάν η ενέργειά σας πέσει στο μηδέν, ορισμένα κτίρια αδρανοποιούνται και παύουν να λειτουργούν προσωρινά. Εάν ένας πλανήτης μαστίζεται από ισχυρούς ανέμους, οι ανεμογεννήτριές σας θα προσφέρουν πολύ περισσότερη ενέργεια απ’ ότι συνήθως και θα πρέπει να τις προτιμήσετε έναντι ηλιακών συλλεκτών. Τέλος, υπάρχουν αντικείμενα σε κάθε χάρτη όπως δέντρα ή τα συντρίμμια δικών σας κι εχθρικών μονάδων μετά από μία μάχη τα οποία μπορείτε να συλλέξετε προκειμένου να ανακτήσετε ένα μικροποσό ενέργειας ή μετάλλου.

Μόλις φτιάξετε μια αρχική υποδομή συγκέντρωσης των απαραίτητων resources και τα πρώτα κτίρια παραγωγής μονάδων, μπορείτε να ξεκινήσετε τη δημιουργία του στρατού σας. Οι μονάδες σας χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τον οπλισμό τους αν πρόκειται για πεζικό (infantry, rocket, artillery κλπ) ή την θωράκισή τους για τα οχήματα (light, medium, heavy κλπ) και στη συνεχεια σε τεχνολογικά tiers, με καθένα να είναι ισχυρότερο από τα προηγούμενα και να ξεκλειδώνεται σταδιακά κατά τη διάρκεια του campaign. Μπορείτε να κάνετε queue μια σειρά από μονάδες που επιθυμείτε να κατασκευαστούν, καθώς επίσης και να επιταχύνετε τη δημιουργία τους με τη συνεισφορά του Commander και τυχόν Construction bots που έχετε φτιάξει, με τον αντίστοιχο αντίκτυπο φυσικά στον ρυθμό απόκτησης και κατανάλωσης των resources σας.

 

Μια εξαιρετική για το είδος της απόπειρα που αξίζει να θυμηθούν οι παλαιότεροι και να ανακαλύψουν οι νεότεροι φίλοι των παιχνιδιών στρατηγικής

 

Οι αντίπαλοι δεν θα σας αφήσουν σε ησυχία όσο θα κάνετε όλα τα παραπάνω, αλλά θα σας παρενοχλούν διαρκώς με γρήγορες επιθέσεις και ειδικά στην αρχή κάθε πίστας μέχρι να αποκτήσετε ένα υπολογίσιμο στράτευμα, είναι απαραίτητο να φροντίζετε για την επισκευή όσων μονάδων σας επιζούν. Η συχνότητα κι αυξανόμενη ισχύς αυτών των επιθέσεων σας ωθεί στο να αντεπιτεθείτε το νωρίτερο δυνατό, αποτρέποντάς σας έτσι από μια λογική οχύρωσης και δημιουργίας πάμπολλων μονάδων που θα κάνουν την μία ασταμάτητη προέλαση έως τη βάση του εχθρού. Ακόμη όμως κι αν με κάποιο τρόπο καταφέρετε να υλοποιήσετε μια τέτοια στρατηγική και θέλετε να τερματίσετε το unit count προτού επιτεθείτε, θα πάρει αρκετή ώρα καθώς, σε αντίθεση με τα περισσότερα παιχνίδια της εποχής του που λόγω τεχνικών περιορισμών είχαν ένα σχετικά χαμηλό όριο στο πόσες μονάδες επέτρεπαν να υπάρχουν ταυτόχρονα, το Total Annihilation υποστήριζε κατά την κυκλοφορία του έως και 250 μονάδες ταυτόχρονα στον ίδιο χάρτη για την κάθε πλευρά, αριθμός που αυξήθηκε ύστερα με patch στις 500 ανά πλευρά, προτού modders καταφέρουν να το ανεβάσουν στις 5.000 ανά πλευρά.

Όλοι αυτοί οι μηχανισμοί συνδυάζονται με τις ιδιομορφίες του κάθε χάρτη. Κάποιοι είναι πλουσιότεροι σε πρώτες ύλες, όπως για παράδειγμα ένας πλανήτης φτιαγμένος από μέταλλο. Άλλοι διαθέτουν στενά σημεία όπου μπορείτε να στήσετε ενέδρες ή να τα υπερασπιστείτε ευκολότερα απέναντι σε έναν αντίπαλο που υπερτερεί αριθμητικά, ενώ ορισμένοι μπορεί να ευνοούν συγκεκριμένα είδη μονάδων, για παράδειγμα ένας χάρτης με διάσπαρτα μικρά νησιά σας ωθεί στο να επενδύσετε στη δημιουργία ισχυρού ναυτικού. Επιπλέον, τα physics του εδάφους επηρεάζουν την ταχύτητα και το line of fire πολλών μονάδων, όπως όταν συναντάτε δύσβατες βραχώδεις περιοχές, ερήμους με άμμο ή λόφους και δάση που σταματούν τα πυρά των μονάδων σας. Τέλος, το fog of war λειτουργεί όπως σε όλα τα παιχνίδια του είδους και μπορεί να αντιμετωπιστεί με την τοποθέτηση ραντάρ που αποκαλύπτουν την ευρύτερη περιοχή γύρω τους, ωστόσο αυτό σταδιακά εξελίσσεται σε ένα ολόκληρο κεφάλαιο ηλεκτρονικού πολέμου μόλις η τεχνολογία του cloaking γίνει μέρος του παιχνιδιού, προσφέροντας μονάδες που μπορούν να γίνουν αόρατες εκτός αν μπουν στην εμβέλεια ενός ραντάρ, μονάδες που σαμποτάρουν ραντάρ, μονάδες που κάνουν cloak τους κοντινούς τους συμμάχους και ούτω καθεξής.

Παρότι το gameplay ακούγεται περίπλοκο, είναι αρκετά εύληπτο και σας βάζει απευθείας στη δράση, με τους περισσότερους μηχανισμούς του να αποτελούν λεπτομέρειες που προσφέρουν βάθος κι είτε τις ανακαλύπτετε ως εκπλήξεις, είτε μπορείτε να εξερευνήσετε στη συνέχεια εφόσον το επιθυμείτε, είτε και να αγνοήσετε εντελώς αν θέλετε γρήγορη δράση χωρίς να χαλάσετε πολλή φαιά ουσία στο κομμάτι της στρατηγικής. Στην πράξη, τις περισσότερες φορές θα βρεθείτε να χρησιμοποιείτε μία βασική ομάδα μονάδων με την οποία θα προελαύνετε σε δόσεις, προτού υποχωρήσετε τακτικά μόλις τα πράγματα δυσκολέψουν. Στην ανάπαυλα, ο Commander και μερικά Construction bots θα επιδιορθώσουν τους τραυματίες και θα συλλέξουν πρώτες ύλες από τα γύρω συντρίμμια όσο μια σταθερή ροή νέων μονάδων από τη βάση σας θα μετακινείται για να προστεθεί στην εμπροσθοφυλακή σας και να καλύψει τις απώλειές της προτού αρχίσετε την επόμενη επίθεσή σας. Αποφεύγετε έτσι την ανάγκη της επιστροφής στη βάση σας κάθε τόσο, καθώς και των διαρκών επιθέσεων αυτοκτονίας όπου στέλνετε μονάδες μπροστά κι όσο αντέξουν, με τις επισκευές και το resource gathering εν κινήσει να δίνουν ένα αποτέλεσμα στρατεύματος που δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη για να κερδίσει έδαφος.

Στον πόλεμο δεν υπάρχουν φιλίες
To multiplayer κομμάτι του Total Annihilation δεν διαφέρει ιδιαίτερα από το campaign, απεναντίας μάλλον υστερεί καθώς οι μάχες μπορούν να λήξουν μόνο με την πλήρη εξόντωση των αντιπάλων σας ενώ η ύπαρξη μόνο δύο παρατάξεων μοιάζει λίγη για ματς όπου μπορούν να συμμετέχουν έως και τέσσερις διαφορετικοί παίκτες. Την παρτίδα ωστόσο σώζει το γεγονός ότι Arm και Core έχουν τεράστια ποικιλία μονάδων, επομένως ανάλογα με εκείνες που κάθε παίκτης θα επιλέξει να κατασκευάσει κατά προτεραιότητα μπορεί να δείτε τελείως διαφορετικούς αντιπάλους παρά το γεγονός ότι έχουν επιλέξει την ίδια μεριά.

Total Annihilation 03

Όπως όλα σχεδόν τα games της εποχής, το Total Annihilation μπορεί να παιχτεί multiplayer μέσω σειριακής σύνδεσης, τοπικού δικτύου LAN ή μιας σειράς ιστοσελίδων και matchmaking εφαρμογών οι οποίες πλέον είναι ανενεργές (το γνωστό HEAT ή η επίσημη ιστοσελίδα της χρεωκοπημένης πλέον Cavedog Entertainment). Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι προφανές ότι το παιχνίδι αναπτύχθηκε με έμφαση στο single player κομμάτι, απόφαση που σίγουρα είχε ως αποτέλεσμα να μείνει πίσω από τον ανταγωνισμό των Warcraft, Starcraft, Age of Empires, Command & Conquer και άλλων Real time Strategy που απέκτησαν τεράστιο κοινό online αλλά και με πρωταθλήματα και μάχες μεταξύ φίλων στα internet cafe της εποχής.

Απόλυτη κυριαρχία σε κάθε είδους πεδίο μάχης
Οι χάρτες του παιχνιδιού είναι δισδιάστατοι, όμως η γραφική αποτύπωση των διάφορων υψωμάτων σε συνδυασμό με τον μηχανισμό των physics που αλλοιώνει την ταχύτητα ή το πεδίο βολής των μονάδων σας στις τοποθεσίες αυτές δημιουργούν ένα πειστικότατο ψευδοτρισδιάστατο αποτέλεσμα που προσφέρει στην εμπειρία του gameplay χωρίς να δίνει την εντύπωση ότι οι δημιουργοί του Total Annihilation επιχείρησαν να κοροϊδέψουν το κοινό τους στον οπτικό τομέα. Εκμεταλλευόμενοι μάλιστα το σενάριο περί μαχών σε διάφορους πλανήτες, παρουσιάζουν μια σημαντική ποικιλία από τερέν στα οποία θα κληθείτε να πολεμήσετε, από γνώριμους πράσινους κατάφυτους κόσμους μέχρι αμμώδεις ερήμους, βραχώδεις εκτάσεις, κόκκινα αρειανά τοπία, μεταλλικούς κόσμους με μαύρες θάλασσες, πλανήτες από πάγο κι άλλους γεμάτους λάβα και ηφαιστειακά εδάφη.

 Total Annihilation 04

Οι μονάδες είναι σχεδιασμένες με επαρκή ακρίβεια ώστε να είναι ευκρινείς με μια γρήγορη ματιά και να διαφέρουν η μία από την άλλη, κάτι διόλου ευκαταφρόνητο όταν η διαθέσιμη ποικιλία των μονάδων για κάθε πλευρά είναι τεράστια, ενώ αν έχετε κάποια αμφιβολία μπορείτε να περάσετε τον δείκτη του ποντικιού πάνω από μία, δική σας ή του αντιπάλου, για να δείτε την ονομασία της στο κάτω μέρος της οθόνης. Τα animations και η κίνησή τους ωστόσο είναι αρκετά σπασμωδικά, κάτι που πραγματικά δημιουργεί απορίες για το κατά πόσο είναι σκόπιμο εφόσον πρόκειται για μεταλλικές μηχανές του πολέμου που δεν χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη πλαστικότητα στις κινήσεις τους ή εάν αυτή η δυσκολία στον εν λόγω τομέα οδήγησε στην επιλογή του φουτουριστικού σεναρίου προκειμένου να καλυφθεί η συγκεκριμένη αδυναμία.

Κονσέρτο για πολυβόλα
Ο ηχητικός τομέας είναι ταυτόχρονα ένα λαμπρό σημείο αλλά και ένα μεγάλο κενό για το Total Annihilation. Λαμπρό διότι η μουσική του είναι υποδειγματική για την επική ατμόσφαιρα που δημιουργεί, με ένα soundtrack που χωρίς υπερβολή μοιάζει να είναι βγαλμένο από τις δημιουργίες του John Williams για τις ταινίες Star Wars. Οι συνθέσεις, η χρήση εγχόρδων και πνευστών μιας ολόκληρης συμφωνικής ορχήστρας, όλα συντελούν στο να σας βάλουν στη διάθεση ενός φαντασμαγορικού διαστημικού υπερθεάματος. Δυστυχώς αν θέλετε να απολαύσετε αυτό το ηχητικό θαύμα θα πρέπει είτε να αλλάξετε σημαντικά τις αρχικές ρυθμίσεις του ήχου, είτε να αναζητήσετε τις συνθέσεις καθαυτές, σήμερα στο YouTube και τότε βάζοντας το CD του παιχνιδιού στο στερεοφωνικό σας.

Το πραγματικά παράλογο στην περιορισμένη χρήση αυτού του εξαιρετικού soundtrack είναι ότι δεν υπάρχει κάτι άλλο στον ηχητικό τομέα για χάρη του οποίου χαμηλώνει η μουσική. Το μοναδικό voice acting που θα συναντήσετε είναι κατά τη διάρκεια του briefing πριν από κάθε αποστολή, μιας κι οι μονάδες σας κάνουν μόνο σύντομα ρομποτικά ηχητικά εφέ όταν τις επιλέγετε ή τους δίνετε εντολές. Σίγουρα μέρος αυτού είναι συνειδητή επιλογή για να νιώσετε τον ρομποτικό τους χαρακτήρα ή ίσως ότι στέλνετε απρόσωπες μάζες να σκοτωθούν στην πρώτη γραμμή, αλλά όταν ακόμη κι οι ειδοποιήσεις ότι η βάση ή ο Commander σας δέχονται επίθεση αποτελούνται μόνο από κείμενο στην οθόνη κι έναν ήχο συναγερμού, είναι προφανές ότι το voice acting εντός και γύρω από το παιχνίδι καθαυτό πάσχει. Η ποικιλία στα ηχητικά εφέ των όπλων που διαθέτουν οι μονάδες σας δεν αρκεί για να καλύψει το τεράστιο αυτό κενό κι δυστυχώς κάτι που από μόνο του θα ήταν απλώς αδύναμο σημείο γίνεται ακόμα χειρότερο όταν συμβαίνει εις βάρος του εξαιρετικού soundtrack που επιμελήθηκε ο Jeremy Soule.

Πόλεμος δίχως τέλος
Εν κατακλείδι, το Total Annihilation είναι ένα υποδειγματικό Real time Strategy, εφάμιλλο των αντίστοιχων της εποχής του που αναφέρθηκαν στην αρχή αυτού του review και το οποίο θα ευχαριστήσει κάθε φίλο του είδους ακόμα και σήμερα, περισσότερα από 20 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Η Cavedog Entertainment φρόντισε να το εμπλουτίσει και μετά την κυκλοφορία του, με δωρεάν DLC και δύο expansions (The Core Contingency και Battle Tactics) που πρόσθεσαν ακόμα περισσότερες αποστολές και μονάδες, διπλασιάζοντας τη διάρκεια του campaign από τις 30 στις 60 ώρες, τα οποία μπορείτε πλέον να αποκτήσετε όλα μαζί με την ονομασία Total Annihilation: Commander Pack. Ταυτόχρονα, το άνοιγμα στην modding κοινότητα, ιδίως με την διάθεση του game engine ως open source, σημαίνει ότι μπορείτε να βρείτε ακόμη και σήμερα πολύ περιεχόμενο και αναβαθμίσεις για το παιχνίδι, ενώ αξίζει να αναζητήσετε και το Supreme Commander, τον πνευματικό του διάδοχο που κυκλοφόρησαν το 2007 ορισμένοι από τους δημιουργούς του Total Annihilation.

 

Θετικά:
- Τεράστια ποικιλία μονάδων
- Μεγάλο εύρος θεματολογίας στους διαθέσιμους χάρτες
- Μοναδικό σύστημα resource management
- Εντυπωσιακό soundtrack

Αρνητικά:
- Σενάριο με ενδιαφέρουσα θεματολογία που δεν εξερευνάται
- Μεγάλες ελλείψεις σε voice acting
- Άγαρμπα animations των μονάδων

 

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6.5
Gameplay: 8
Σενάριο: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 8

Ένα εξαιρετικά ισορροπημένο παιχνίδι δράσης και στρατηγικής που θα σας κρατήσει απασχολημένους για πολλές ώρες.

Γιάννης Παπαργυρίου

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 ashbringer (Level 25) 31/10/2020 09:26
Παλιό και κλασικό .Τιτλάρα με τα όλα της .Το είχα λιώσει όταν πρωτοβγήκε και πραγματικά αξίζει απο την αρχή ως το τέλος του .
Notification