Reviews Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance
3DS  
Comments (1)

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance Hot

Η Square Enix μας ταξιδεύει ξανά στον παραμυθένιο κόσμο της Disney.

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/thumbnail/320x180s/bf/7d/82/32414bb14936b46adb165636ba2c508d_Generic.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Η Square Enix μας ταξιδεύει ξανά στον παραμυθένιο κόσμο της Disney.

To Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance αποτελεί μια επετειακή δημιουργία, καθώς φέτος η ομώνυμη σειρά κλείνει 10 χρόνια ζωής. Πρόκειται για την έβδομη κατά σειρά κυκλοφορία της σειράς (αν εξαιρέσουμε τα δύο remakes των Chain of Memories και coded) και την πρώτη για το 3DS, την φορητή κονσόλα της Nintendo. Εδώ λοιπόν έχουμε ουσιαστικά να κάνουμε μ' ένα ακόμα spin-off που έχει ως σκοπό να προετοιμάσει το έδαφος -εισάγοντάς παράλληλα αρκετούς νέους gameplay μηχανισμούς- για το πολυπόθητο Kingdom Hearts 3.

Αφότου η Square Enix εντυπωσιάστηκε με τις δυνατότητες του 3DS (σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις της), όπως ακριβώς και με τo πρόσφατο Final Fantasy XIII-2, επιχειρεί πλέον ν' αναδείξει το στοιχείο της δράσης, αποσύροντας τον RPG χαρακτήρα από το προσκήνιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το immersion (δηλ. το κατά πόσο βυθίζεστε στον κόσμο του παιχνιδιού) να ελαττώνεται κατακόρυφα. Αναμφισβήτητα η αλλαγή αυτή ίσως ξενίσει κάποιους από τους παλαιότερους fans της σειράς, παρόλα αυτά η απήχηση που έχει γνωρίσει ως τώρα το Kingdom Hearts στο 3DS είναι ικανοποιητική, έχοντάς πουλήσει περισσότερα από 300.000 αντίτυπα στην Ιαπωνία, ενώ ήδη φιγουράρει στην έκτη θέση των UK Charts.

 

Masters of the Keyblades
Η νέα δημιουργία της Square Enix κινείται σε αυστηρά Action RPG πλαίσια και τα γεγονότα του διαδραματίζονται μετά τον επίλογο του Kingdom Hearts Re: coded. Ο σοφός μάγος Yen Sid υποβάλει τους δύο κεντρικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, τον Sora και τον Riku, σε μια δοκιμασία που ονομάζεται "Mark of Mastery". Οι δύο ήρωες, μέσα από αυτό το τεστ καλούνται ν' αναδείξουν τις αρετές τους και να γίνουν "Keyblade Masters", έτσι ώστε να μπορέσουν να εμποδίσουν στο μέλλον την άφιξη του σκοτεινού άρχοντα Xehanort.

Στόχος σας είναι να "ξυπνήσετε¨ επτά κοιμισμένους κόσμους, ξεκλειδώνοντας τα αντίστοιχα Keyholes με τα Keyblades σας (τα παραδοσιακά κλειδιά-σπαθιά που κρατούν οι πρωταγωνιστές και αποτελούν σήμα κατατεθέν της σειράς). Οι κόσμοι αυτοί μαστίζονται από τα Dream Eaters, πλάσματα τα οποία θα πρέπει ν' αντιμετωπίσετε, αν θέλετε να φέρετε εις πέρας την αποστολή σας. Παράλληλα, αρκετές φορές θα μπλεχτείτε σε νέες περιπέτειες, καθώς θα συναναστραφείτε με διάφορους χαρακτήρες δημοφιλών ιστοριών της Disney, όπως την Παναγιά των Παρισίων, τον Πινόκιο κ.ο.κ.



Για κάποιον που δεν έχει παίξει κάποιον τίτλο της σειράς στο παρελθόν, το σενάριο θα φανεί απόλυτα μπερδεμένο. Υπάρχουν ορισμένα cutscenes, τα επονομαζόμενα "Mementos", τα οποία ξεκλειδώνουν σταδιακά και σας δίνουν ορισμένες πληροφορίες σχετικά με παρελθοντικά γεγονότα, αλλά σε κάθε περίπτωση ένας αρχάριος παίχτης δύσκολα θα μπορέσει ν' ακολουθήσει την ροή της πλοκής. Όσον αφορά τους βετεράνους του Kingdom Hearts, όπως είναι εύκολα αντιληπτό το σενάριο δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, παρόλα αυτά μετά τις πρώτες 10 ώρες αρχίζει να γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον, καθώς περιλαμβάνει πολλούς ήδη γνωστούς και αγαπητούς χαρακτήρες της σειράς, που συνδυάζονται επιτυχώς με νέες παρουσίες.

Prologue
Μετά το ομολογουμένως εντυπωσιακό εισαγωγικό cutscene, ακολουθεί το πρώτο boss fight, όπου θα πρέπει να αντιμετωπίσετε την Ursula (η θαλάσσια μάγισσα από την ταινία The Little Mermaid). Η αναμέτρηση συνοδεύεται από το σχετικό Combat Basics Tutorial, που όπως υποδηλώνει και η ονομασία του, έχει σκοπό να σας μυήσει στους βασικούς μηχανισμούς της μάχης, αλλά και του έλεγχου της κάμερας. Κατά τη διάρκεια της παραπάνω μονομαχίας ελέγχετε τον Sora.

Αφού ξεπαστρέψετε την ενοχλητική Ursula, οι Sora και Riku αναλαμβάνουν να ολοκληρώσουν την δοκιμασία "Mark of Mastery". Η είσοδός σας στον πρώτο κόσμο που θα πρέπει να ξυπνήσετε, ο οποίος ονομάζεται Traverse Town, γίνεται δια μέσου ενός νέου minigame, του Dive mode. Σε αυτό πραγματοποιείται μια ελεύθερη πτώση, όπου καλείστε να σκοτώσετε διάφορους εχθρούς, ορμώντας με φόρα κατά πάνω τους, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να συγκεντρώσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό από collectables (απεικονίζονται ως αστέρια). Μετά την πρώτη σας γνωριμία με τους μηχανισμούς του Dive mode, θα βρεθείτε στην κεντρική πλατεία της Traverse Town και κάπου εδώ η περιπέτειά σας ξεκινά.

Camera και χειρισμός
Με την έναρξη του πρώτου Chapter της ιστορίας αρχίζουν αμέσως τα προβλήματα, καθώς η κάμερα όχι μόνο δεν σας προσφέρει ικανοποιητική αντίληψη του χώρου, αλλά παράλληλα ο έλεγχός της είναι ιδιαίτερα "δύστροπος". Το Circle Pad Pro με το οποίο είναι συμβατό το Kingdom Hearts 3D διορθώνει κάπως τα κακώς κείμενα, αλλά και πάλι, σε αρκετές περιπτώσεις, τα παραπάνω προβλήματα εξακολουθούν να υφίστανται.

Η κάμερα περιστρέφεται δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα (με τα πλήκτρα R και L αντίστοιχα), ενώ προσφέρεται και η επιλογή για lock-on πάνω σ' έναν αντίπαλο, πατώντας ταυτόχρονα τα δύο παραπάνω πλήκτρα. Δυστυχώς η κάμερα δυσκολεύεται ν' ακολουθήσει τον ξέφρενο ρυθμό της μάχης και καταντά εκνευριστικό κάθε λίγο και λιγάκι να πρέπει να "διορθώνουμε" τις λήψεις της για να έχουμε ένα καλό οπτικό πεδίο με τους εχθρούς μας.

Οι επιθέσεις πραγματοποιούνται με το πλήκτρο Α, ενώ αν το πατήσετε διαδοχικά θα εκτελέσετε ορισμένα απλοϊκά αλλά στυλιζαρισμένα combos. Το πλήκτρο Χ χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των spells, των διαφόρων abilities και των θεραπευτικών potions. Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε μια από τις παραπάνω ιδιότητες υπάρχει cooldown. Μπορείτε φυσικά να ορίσετε ποιες ιδιότητες θέλετε να έχετε ενεργές για τον χαρακτήρα σας μέσω του Command Deck, στο οποίο αποκτάτε πρόσβαση μέσω του βασικού μενού (εμφανίζεται στην οθόνη σας πατώντας το Start). Το Υ σχετίζεται με την άμυνα και με την ενεργοποίηση του flowmotion συστήματος, το οποίο θα αναλύσουμε παρακάτω.

Flowmotion
Με το ομώνυμο σύστημα, οι πρωταγωνιστές του παιχνιδιού μπορούν να στροβιλιστούν γύρω από διάφορες κολώνες ή από μεγάλους Dream Eaters και στη συνέχεια να εκτοξευτούν με ταχύτητα πάνω στους αντιπάλους τους. Το Flowmotion σας δίνει ακόμη την δυνατότητα να πηδήξετε πάνω σ' έναν τοίχο και στη συνέχεια να επιτεθείτε από τον αέρα. Κάτι από Matrix δηλαδή.

Ο νέος μηχανισμός είναι αρκετά φαντασμαγορικός, παρόλα αυτά η κάμερα και εδώ δεν βοηθά σε καμία περίπτωση την όλη κατάσταση, ενώ και η απόκριση του χειρισμού αντιμετωπίζει προβλήματα. Γενικά θα χρειαστεί ν' αφιερώσετε πολύ χρόνο για την εκμάθηση του Flowmotion. Παρόλα αυτά στη συνέχεια θα εκτιμήσετε τις αρετές του, αφού προσφέρει μια φρέσκια και συνάμα συναρπαστική διάσταση στη μάχη.

User Interface
To HUD του Kingdom Hearts 3D είναι απλοϊκό και λειτουργικό. Στην κάτω αριστερή πλευρά της οθόνης εμφανίζεται το Command Deck, ενώ στην κάτω δεξιά πλευρά συναντάται το πορτραίτο του χαρακτήρα σας και των Spirits που σας συντροφεύουν. Ακριβώς πάνω από το πορτραίτο υπάρχει μια πράσινη μπάρα σε μορφή ημικυκλίου που αντιπροσωπεύει τα hit points σας και κάτω από το πορτραίτο εμφανίζεται η μπάρα “Drop”. της οποίας την λειτουργία θ' αναλύσουμε στις επόμενες παραγράφους, καθώς πρόκειται για έναν ακόμη νέο gameplay μηχανισμό.

Στην οθόνη αφής της φορητής κονσόλας εμφανίζεται ένα εύχρηστο mini-map που απεικονίζει με ακρίβεια τη θέση του χαρακτήρα σας, την τοποθεσία των εχθρών σας και των κοντινών vendors (τα γνωστά moogle από την σειρά Final Fantasy), αλλά και τα πλησιέστερα save points στα οποία μπορείτε να σώσετε την πρόοδό σας και να ενεργοποιήσετε το Drop System.

Drop system
Η εναλλαγή μεταξύ των δύο βασικών πρωταγωνιστών βασίζεται στο μηχανισμό του Drop System και πραγματοποιείται με δύο τρόπους. Κάθε φορά που η Drop μπάρα μηδενίζεται, ο ήρωας που ελέγχουμε ως εκείνη την στιγμή θα "αποκοιμηθεί", περνώντας σε μια ονειρική παράλληλη διάσταση και θα πρέπει να συνεχίσουμε την περιπέτειά μας με τον έτερο πρωταγωνιστή. Βέβαια αν επιθυμείτε μπορείτε να ενεργοποιήσετε τον μηχανισμό στα εκάστοτε save points, όπως προαναφέραμε.

Ο πιο…Αction τίτλος της σειράς Kingdom Hearts!

Ουσιαστικά κάθε κόσμος του Kingdom Hearts 3D αποτελείται από δύο παράλληλες διαστάσεις, μία που παίζουμε ως Sora και μια ως Riku. Οι διάλογοι αλλάζουν ανάλογα με ποιον πρωταγωνιστή ελέγχουμε, ενώ ορισμένες φόρες παρατηρούνται παραλλαγές στην εξέλιξη των γεγονότων και ενίοτε υπάρχουν και διαφορετικά αντικείμενα για να συλλέξετε. Το Drop System αποτελεί μια αρκετά ενδιαφέρουσα ιδέα, όμως η υλοποίησή της αντιμετωπίζει προβλήματα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι όταν βρισκόμαστε σ' ένα boss fight με τον Sora. Ξαφνικά μηδενίζεται η σχετική μπάρα, και στην πορεία καλούμαστε να ξεκινήσουμε την πίστα από την αρχή με τον άλλο κεντρικό πρωταγωνιστή.

Καθώς εξουδετερώνετε διάφορους εχθρούς ανταμείβεστε με drop points, τα οποία μπορείτε να εξαργυρώσετε κάθε φορά που ενεργοποιείτε τον σχετικό μηχανισμό, μεταφέροντάς buffs (αυξημένη επίθεση, μαγεία, άμυνα κτλ) από τον έναν χαρακτήρα στον άλλον. Η αλήθεια είναι πως αν οι developers είχαν παραμείνει στο μοτίβο του Birth by Sleep, όπου ολοκληρώνατε την βασική ιστορία ξεχωριστά μ' έναν ήρωα και όχι παίζοντας παράλληλα και με τους δύο, θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα, καθώς τελικά ούτε το gameplay ευνοείται από αυτή την προσθήκη, ούτε η αφήγηση της ιστορίας.

Dream Eaters
Τα συγκεκριμένα πλάσματα έχουν διπλό ρολό στον Kingdom Hearts 3D αφού από τη μία πλευρά αποτελούν τον βασικό πυρήνα των mobs, ενώ από την άλλη μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμους σύμμαχους για τον Sora και τον Riku. Τα καλόβουλα Dream Eaters ονομάζονται Spirits και για να συνθέσουμε ένα από αυτά θα πρέπει πρώτα να έχουμε βρει ή αγοράσει την κατάλληλη "συνταγή" και να έχουμε στην κατοχή μας συγκεκριμένα αντικείμενα που πέφτουν ως επί τω πλείστον καθώς εξοντώνουμε τέρατα. Μάλιστα όσο περισσότερα από αυτά τα αντικείμενα χρησιμοποιήσουμε στην σύνθεση, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το level του πλάσματος που θα προκύψει.

Το όλο concept χωρίς να διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, αποτελεί μια ενδιαφέρουσα προσθήκη, αλλά το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που θα έπρεπε. Οι developers της Square Enix θέλησαν να δώσουν μια πιο ευχάριστη νότα, εισάγοντάς μηχανισμούς από το Nintendogs και έτσι θα πρέπει να χαϊδεύετε τακτικά τα ζωάκια σας μέσω της οθόνης αφής αν θέλετε να τους μάθετε νέα abilities. Να προσθέσουμε ότι μπορείτε να έχετε μέχρι τρία Spirits στην συντροφιά σας και αν κάποιο από αυτά πεθάνει θα πρέπει να το συνθέσετε από την αρχή.

A.I
Η τεχνητή νοημοσύνη των έχθρων είναι ανύπαρκτη και απλά βασίζονται σε μια “strength in numbers” στρατηγική για να σας εξοντώσουν. Ευτυχώς η κατάσταση δεν είναι τόσο τραγική στα boss fights και σε ορισμένα μάλιστα από αυτά θα χρειαστεί να επιστρατεύσετε συγκεκριμένη τακτική για να καταφέρετε να υπερισχύσετε. Η ανελέητη σφαγή των mobs θα σας προκαλέσει αρκετές φόρες ένα αίσθημα μονοτονίας, καθώς ουσιαστικά θα επιδοθείτε σε button mashing αφού η προβληματική κάμερα δεν σας αφήνει να εκμεταλλευτείτε τις ιδιότητες του Freeflow system.


Διάρκεια
Η αντοχή του Kingdom Hearts 3D στο χρόνο κρίνεται ικανοποιητική, αφού θα χρειαστεί περίπου 25 με 30 ώρες για να το ολοκληρώσετε. Στη συνέχεια μπορείτε να επιστρέψετε ξανά στις ίδιες τοποθεσίες και ν' ανεβάσετε το level των χαρακτήρων σας, να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας στα διάφορα mini-games ή να προσπαθήσετε να συλλέξετε όλα τα διαφορετικά Spirits. Η πρόκληση είναι γενικά χαμηλή στο normal επίπεδο δυσκολίας, οπότε αν επιθυμείτε μια πιο απαιτητική εμπειρία μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας και στο hard. Υπάρχει ένα secret ending, αλλά πέρα από αυτό δεν συναντάμε άλλα στοιχεία που να ευνοούν το replayability.

A dream within a dream
Οπτικά το Kingdom Hearts 3D κινείται στα συνήθη πλαίσια της δημοφιλούς JRPG σειράς. Οι έντονοι, αλλά και συνάμα ευφάνταστοι χρωματισμοί κυριαρχούν, δημιουργώντας ένα ονειρικό τοπίο. Φυσικά η παραμυθένια ατμόσφαιρα της Disney είναι για άλλη μία φορά παρούσα, δίνοντάς έναν χαρούμενο τόνο σε αυτή τη δημιουργία. Τα μοντέλα των κύριων πρωταγωνιστών είναι σχεδιασμένα με αρκετή λεπτομέρεια και απεικονίζονται ρεαλιστικά, εντούτοις δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τον σχεδιασμό των βασικών εχθρών. Η δομή των τοποθεσιών που διαδραματίζεται η περιπέτειά σας είναι απλοϊκή και ως εκ τούτου δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει.

Ο τεχνικός τομέας χαρακτηρίζεται άρτιος από όλες τις απόψεις. Το frame rate παραμένει σταθερό ακόμα και όταν εμφανίζονται κύματα εχθρών στην οθόνη σας, η ποιότητα των textures είναι ικανοποιητική, ενώ την παράσταση κλέβουν τα εντυπωσιακά οπτικά εφέ. Δυστυχώς όμως δεν αξιοποιούνται πλήρως οι δυνατότητες της κονσόλας, καθώς θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάθος στην 3D απεικόνιση.

Φαντασμαγορικό έπος
Τα μουσικά θέματα της σειράς Kingdom Hearts αποτελούσαν ως επί τω πλείστον συνθέσεις της Yoko Shinomura και διακρίνονταν για την εξαιρετική ποιότητά τους. Εδώ, όπως και στο Kingdom Hearts: Birth by Sleep, το παζλ συμπληρώνεται από δύο ακόμα διακεκριμένους ιάπωνες συνθέτες, τον Takeharu Ishimoto (Dissidia: Final Fantasy, Crisis Core: Final Fantasy VII) και τον Tsuyoshi Sekito (Chrono Trigger, The 3rd Birthday).

Το soundtrack αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία αυτής της δημιουργίας, καθώς συμπληρώνει ιδανικά το ταξίδια σας στις παραμυθένιες τοποθεσίες του παιχνιδιού. Το voice acting κινείται και αυτό με την σειρά του σε παρόμοια υψηλά επίπεδα, με τους "συνήθεις ύποπτους" Haley Joel Osmont και David Gallagher, στους ρόλους των Sora και Riku αντίστοιχα, να ξεχωρίζουν αναμφισβήτητα από το υπόλοιπο cast. Στον τομέα των ηχητικών εφέ. οι "χαριτωμένες" φωνές των διαφόρων Dream Eaters είναι μεν εντός κλίματος, εντούτοις δεν αποκλείεται να φανούν υπέρ του δέοντος παιδικές σε κάποιον hardcore παίχτη.


Συμπεράσματα
Το Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια μεταβατική δημιουργία, καθώς από την μία πλευρά προσπαθεί να κρατήσει ζεστό το ενδιαφέρον του κόσμου και από την άλλη προετοιμάζει το έδαφος για το επερχόμενο Kingdom Hearts 3. Οι φανατικοί οπαδοί της σειράς αναμφίβολα θα το τιμήσουν, παρόλα αυτά ο μέσος παίκτης δύσκολα θα εκτιμήσει τις αρετές του.

Δεν έχουμε καμία πρόθεση ν' αδικήσουμε το νέο πόνημα της Square Enix, όμως η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να σταθεί επάξια πλάι στα παλιότερα μέρη της σειράς, καθώς αποτυγχάνει ν' ανταγωνισθεί ακόμα και το -προ διετίας- Birth by Sleep. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για ένα κακό παιχνίδι -το αντίθετο μάλιστα- αλλά σίγουρα περιμέναμε πολύ περισσότερα από έναν τίτλο που φέρει το βαρύ όνομα Kingdom Hearts στη φανέλα του.

Θετικά:
- Εξαιρετική ηχητική επένδυση
- Άρτιος τεχνικός τομέας
- Πιστό στο κλίμα της σειράς
- Ενδιαφέρουσες προσθήκες στο gameplay
- Νέοι κόσμοι της Disney
- Διασκεδαστικά minigames
- Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά:
- Προβληματικό μοντέλο χειρισμού
- Απαράδεκτη κάμερα
- Παραγκωνισμός του RPG στοιχείου
- Το σενάριο δεν έχει ιδιαίτερη συνοχή
- Ανύπαρκτη Α.Ι
- Χαμηλή πρόκληση

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.5

Παρά τα σοβαρά ελαττώματά του είναι ένα από τα αρτιότερα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει για το 3DS.

Παντελής Δασκαλέλος

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 ManosXoude (Level 4) 17/10/2013 15:14
Το αγαπημενο μου παιχνιδι,απο οτι ειδα πιστευω οτι το Kingdom Hearts II ειχε πιο καλα γραφικα γενικα τo gameplay του δυστυχως δεν εχω παιξει ακομα για να πω την γνωμη μου,αλλα πιστευω οτι και αυτο θα ειναι παρα πολυ ωραιο και θα το καψω οπως το 1 και το 2...!!! :P
Score 7.5
User Score ( 21 votes ) 6.71
User Reviews 0
Genre: Action RPG
Developer: Square Enix
Publisher: Square Enix
Διάθεση: Nortec (210-2850681)
Players:
Requirements:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo: Download
Full Game: Download
Release Date: 20/7/2012
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL )
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification