Reviews Kid Icarus: Uprising (3DS)
3DS  
Comments (4)

Kid Icarus: Uprising (3DS) Hot

  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews
Kid Icarus: Uprising
H επιστροφή ενός ξεχασμένου αγγέλου



Η Nintendo έχει φέρει τα τελευταία χρόνια στο προσκήνιο πολλές παλιές κι αγαπημένες σειρές. O Donkey Kong, ο Fox McCloud, o Kirby και πολλοί ακόμη ήρωες του παρελθόντος, επανεμφανίστηκαν και κατάφεραν να αφήσουν θετικές εντυπώσεις στα σύγχρονα remake τους, αυξάνοντας παράλληλα το δυναμικό των αποκλειστικών τίτλων για το Wii και το 3DS που πολλοί νόμιζαν ότι θα στηριχθούν ξανά σε Mario και Zelda.

Το Kid Icarus είναι μια ξεχασμένη σειρά που δεν κατάφερε ποτέ να εντυπωσιάσει. Είχε ως πρωταγωνιστή της έναν νεαρό άγγελο, τον Pit, και πρωτοκυκλοφόρησε το 1986 για το NES, τότε ως 2D platform με γραφικά και ήχο στριμωγμένα στα 8-bit. Το 1992 έκανε απλά μια ασπρόμαυρη επανεμφάνιση το 1991 στο Game Boy. Δύο δεκαετίες μετά και συγκεκριμένα στην E3 2010, η Nintendo ανακοινώνει ότι θα φέρει ξανά τον Pit στο προσκήνιο και μάλιστα αποκλειστικά για τη φορητή της κονσόλα. Το αποτέλεσμα φυσικά ήταν έκτοτε τα ελάχιστα fanboys που είχαν «καεί» με τη σειρά να ενθουσιαστούν που θα επιστρέψει και τα υπόλοιπα επίσης να ενθουσιαστούν, είτε γιατί συμπαρασύρθηκαν, είτε γιατί ο ήρωας…κάτι τους θύμιζε τέλος πάντων.



Good vs Evil: Τα γνωστά
Βρισκόμαστε στη Χώρα των Αγγέλων, εμπνευσμένη απ’ την ελληνική μυθολογία, την οποία διοικεί ο Βασίλισσα του Φωτός Palutena και η Βασίλισσα του Σκώτους Medusa. Με την πάροδο του χρόνου, η Βασίλισσα Palutena χρησιμοποιούσε το Φως για να κάνει τους ανθρώπους χαρούμενους, σε αντίθεση με τον Medusa που ήθελε να τους μετατρέψει σε πέτρες. Η πρώτη μεταμόρφωσε την δεύτερη σε τέρας και την εξαφάνισε στον κάτω κόσμο. Όμως τώρα η Medusa αντεπιτίθεται και απειλεί ότι θα καταστρέψει την ανθρωπότητα.

Υπό τον έλεγχό σας έχετε τον Pit (γιο του Ίκαρου όπως μαρτυράει κι ο ομώνυμος τίτλος), τον οποίο έχει ευλογήσει η βασίλισσα Palutena για να προστατέψει τους ανθρώπους. Ο Pit θα κληθεί να τα βάλει μόνος του ενάντια σε ορδές τεράτων, ενίοτε με την βοήθεια κάποιων χαρακτήρων που θα συναντήσει στην πορεία.

Σε δύο φάσεις
Η ιστορία του νέου Kid Icarus χωρίζεται σε chapters. Η πρέπουσα ονομασία εδώ θα ήταν “levels” καθώς κάθε chapter είναι ουσιαστικά ένα μεμονωμένο level. Το ξεκίνημά του σας βρίσκει να αιωρείστε στον αέρα, όπου ίπταστε σε ένα Rail Shooter τύπου Star Fox, αποφεύγετε τα πυρά των εχθρών και με το στόχαστρο του όπλου σας καταρρίπτετε τους αντιπάλους σας. Το δεύτερο στάδιο σας βάζει στη διαδικασία να εξερευνήσετε ένα κάστρο, διαφορετικό κάθε φορά, να αποφύγετε τους εχθρούς και τις παγίδες του και να φτάσετε μέχρι το τελικό boss που σας περιμένει στο τέλος του level.


Την παρουσίαση του story επιμελήθηκε ο Masahiro Sakurai, δημιουργός των Kirby και Super Smash Bros. ο οποίος κατάφερε να αποδώσει έναν ανάλαφρο τόνο, με τον Pit και την βασίλισσα Palutena να παρουσιάζονται αθώοι και περισσότερο προσιτοί στο νεανικό κοινό (σ.σ. κάτω των 12). Όλα αυτά με εξαίρεση το…φλερτάκι που παίζει μεταξύ τους, γιατί όπως και να το κάνουμε τους Ιάπωνες κι αν τους πλένεις το controller σου χαλάς και οι παλιές kinky συνήθειες δεν αλλάζουν. Οι διάλογοι είναι συνεχόμενοι, σε σημείο υπερβολής για ότι κι αν συμβαίνει, ενώ οι στατικές εικόνες των δύο ηρωών που εμφανίζονται στην touchscreen είναι απλά ένα φθηνό υποκατάστατο αντί για κάποια ολοκληρωμένα cutscenes που θα έκαναν πολύ καλύτερα τη δουλειά τους.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι η πρόοδος στο παιχνίδι είναι βαρετή. Το αντίθετο μάλιστα, η διαρκής εναλλαγή στα περιβάλλοντα και στους εχθρούς (37 στο σύνολο), όπως και το πλούσιο κι ανταγωνιστικό σύστημα μάχης, προσφέρουν μια κορυφαία εμπειρία που απευθύνεται σε επιδέξιους gamers. Το ταξίδι προς το άγνωστο γίνεται όλο και πιο σύνθετο σε κάθε σας βήμα κι οι εκπλήξεις είναι τόσες που πραγματικά θα θέλετε διαρκώς να το ολοκληρώσετε.

Χειρισμός και Circle Pad Pro
Τα μέχρι τώρα Action Shooters στο 3DS είναι ελάχιστα και αποτελούν πραγματικό πονοκέφαλο για την Nintendo που λογάριαζε χωρίς το…μετέπειτα λανσαρισμένο Circle Pad Pro. Τα Resident Evil Mercenaries και Revelations μας έδωσαν μια πρώτη γεύση απ’ το στυλ χειρισμού. Το αριστερό circle pad χρησίμευε για την κίνηση του χαρακτήρα κι από εκεί και πέρα το χάος, κάτι που διορθώθηκε με το Circle Pad Pro, εκεί όπου το δεύτερο circle pad κινεί την κάμερα και πλέον με τα triggers κάνετε zoom (L) και πυροβολείτε (R) αντίστοιχα.



Το Circle Pad Pro ναι μεν υποστηρίζεται στο Kid Icarus: Uprising όμως είναι δώρο-άδωρο καθώς δεν υποκαθιστά την χρήση κάποιας κάμερας, όπως αντίστοιχα τα triggers δεν μπορούν να αξιοποιηθούν για τις επιθέσεις σας. Το περιφερειακό χρησιμεύει απλά για να ελέγχετε τον χαρακτήρα σας με το δεξί circle pad αντί για το αριστερό. Η βασική λογική του χειρισμού δεν μπορεί δυστυχώς να ξεφύγει απ’ την touchscreen. Θα πρέπει δηλαδή το ένα σας δάχτυλο να είναι στο circle pad για να κινείτε τον Pit, το άλλο στην touchscreen για να κινείτε τον στόχο και ένα ακόμη δάχτυλο στο L για να πυροβολείτε ή το R να αλλάξετε την οπτική της κάμερας από πρώτου σε τρίτου προσώπου. Τα κουμπιά αυτά μπορούν να αλλάξουν μεταξύ τους μέσω των options, κάτι που θα σας βολέψει ιδιαίτερα.

Η κατεύθυνση του στόχου μέσα στην οθόνη αφής μπορεί να γίνει είτε με το stylus, είτε με το δάχτυλο. Αν μπορέσετε να ανεχτείτε το Shoot στο L τότε χρησιμοποιήστε το stylus, όμως αν θέλετε να πυροβολείτε με το R τότε θα πρέπει να ξεχάσετε το stylus, καθ’ ότι είναι αδύνατο να πατάτε το R και ταυτόχρονα να κρατάτε απόσταση από την οθόνη. Αν παρακάμψουμε αυτή τη βασική παραξενιά, δηλαδή την μη ταυτόχρονη χρήση των δύο circle pad, τότε το δεύτερο αγκάθι του χειρισμού που δεν πονάει τόσο όσο το πρώτο, είναι η κάμερα. Ενώ στα πρώτα στάδια κάθε level η οπτική πίσω απ’ τον χαρακτήρα σας δείχνει καθαρά τι απεικονίζεται μπροστά του, στο έδαφος (όπου θα αναλάβετε οι ίδιοι τον έλεγχο του Pit) θα πρέπει να κάνετε χρήση της touchscreen για να «στρίψετε», κάτι που μέσα στην ένταση της μάχης είναι ότι χειρότερο. Τουλάχιστον, μαζί με την συσκευασία, σας παρέχεται και μια βάση στήριξης για το 3DS ώστε να επιτύχετε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια.

Let’s fight
Το ρεπερτόριο όπλων του Pit είναι ιδιαίτερα ευρύ και παραμετροποιήσιμο. Για αρχή ξεκινάτε με το αρχικό Blade, το οποίο εκτοξεύει ενέργεια πλάσμα και συνεχίζετε αποκτώντας νέα Blades που εξαπολύουν δηλητήριο, πετράδια ή περισσότερες βολές, καθώς κι ένα σωρό άλλα είδη όπλων, όπως τόξα, claws (δαγκάνες χεριών), ακόμα και κανόνια, τα οποία σας καθυστερούν αλλά προσφέρουν δυνατά πυρά από μεγάλη απόσταση. Κάθε όπλο έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, τόσο στην αποτελεσματικότητα όσο και στην κίνηση του χαρακτήρα σας που επηρεάζεται από αυτά.

Τα αντικείμενα βρίσκονται με loot σε σεντούκια, αλλά ταυτόχρονα αγοράζονται αν συγκεντρώσετε έναν μεγάλο αριθμό από καρδιές τις οποίες αποκτάτε στο τέλος κάθε level. Τις καρδιές μετά τις ξοδεύετε στο Shop, όπου κάθε όπλο έχει και το ανάλογο αντίτιμο. Επιπλέον, υπάρχει κι η επιλογή “Fuse” με την οποία αναμειγνύετε τα όπλα σας και δημιουργείτε νέα και πιο πανίσχυρα. Κάθε όπλο έχει stats του στυλ: overall defense, health, paralysis, short range, long range κ.ο.κ. Συνθέτοντας τις ιδιότητές τους μπορείτε να δημιουργήσετε συνδυασμό τέτοιων στατιστικών και να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα.



Στο ξεκίνημά κάθε level, μπορείτε να ποντάρετε με στοιχηματική απόδοση πόσες καρδιές θα κερδίσετε και ανάλογη θα είναι και η δυσκολία. Ένας συντελεστής 2.5 για παράδειγμα, θα δώσει δυόμιση φορές μεγαλύτερα έσοδα σε καρδιές αλλά και ισόποση δυσκολία. Όσο υψηλότερα βάλετε τον συντελεστή, όχι μόνο θα αποκομίσετε περισσότερες καρδούλες αλλά και πιο σπάνια αντικείμενα. Αν μειώσετε τον συντελεστή κάτω απ’ το επιτρεπτό όριο, τότε θα ξοδέψετε καρδούλες για να «ρίξετε» τη δυσκολία και να περάσετε το level.

Το A.I. του παιχνιδιού είναι πραγματικά πολύ υψηλό, καθώς όλα τα mobs σας σημαδεύουν εύκολα, δεν συνηθίζουν να αστοχούν και μπορούν να σας μειώσουν μεγάλα ποσά ενέργειας αν δεν δράσετε άμεσα. Αποτελούν δε πολύ δύσκολους στόχους, τόσο στον αέρα όσο και στη στεριά, καθ' ότι είναι ιδιαίτερα κινητικά και με σωστή αντίληψη των κινήσεών σας. Καθένα τους έχει διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης, που απαιτεί είτε ranged είτε melee επιθέσεις.

Η ελληνική μυθολογία ζωνταντεύει μέσα από τον γιο του Ίκαρου στο 3DS!


Πέρα απ' τα κλασικά όπλα, μαζί του ο Pit έχει διάφορα skills, που έχουν να κάνουν με αμυντικές ή επιθετικές ιδιότητες. Οι αμυντικές ιδιότητες είναι για παράδειγμα το healing ή το άλμα. Το health regeneration είναι αρκετά στατικό, καθ’ ότι δεν υπάρχουν medikits, αλλά πέρα από τα heal skills θα πρέπει να αναζητείτε κάθε πιθανό σημείο για να βρείτε φαγητό και να φουλάρετε την ενέργειά σας. Στόχος σας είναι να κάνετε μεγάλη οικονομία δυνάμεων και κυρίως των recovery skills, καθώς όταν τελειώσει η ενέργεια που έχετε τότε πεθαίνετε κι επιστρέφετε στο τελευταίο checkpoint. Όσο για τις επιθετικές ικανότητες, εκεί διαθέτετε έκτακτα όπλα, όπως βόμβες μετεωρίτη ή λέιζερ, τα οποία θα σας δώσουν ένα ακόμη plus. Θα συναντήσετε επίσης διάφορα οχήματα και mechs, τα οποία όχι μόνο βοηθάνε σημαντικά αλλά απογειώνουν κατακόρυφα την εμπειρία του gameplay. Οι developers σε αυτό τον τομέα ήταν άκρως ευρηματικοί.  

Ο σχεδιασμός των εχθρών είναι εμπνευσμένος κυρίως από όντα του σκότους. Πρώτα και κύρια ξεχωρίσαμε τα πλάσματα της ελληνικής μυθολογίας, όπως η Σειρήνα, το άγριο φυτό Δάφνη ή η κακιά πρωταγωνίστρια Medusa. Υπάρχουν επίσης σατανικές υπάρξεις όπως οι σκελετωμένοι Reapers, διάφορα Golems, αλλά και προϊόντα…αφηρημένης τέχνης, όπως ο αυγοκέφαλος μάγος. Για τα δεδομένα ενός portable Action Shooter, θα χαρακτηρίζαμε την γκάμα ιδιαίτερα ικανοποιητική.

Κάθε εχθρός απαιτεί και διαφορετικό τρόπο προσέγγισης, πότε από απόσταση και πότε με melee hits που ενεργοποιούνται αν πλησιάσετε εξ επαφής. Η δυσκολία με τον χειρισμό είναι να καταφέρνετε διαρκώς να είστε σε κίνηση αποφεύγοντας τα πυρά και ταυτόχρονα να στοχεύετε. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να δουλέψετε άριστα και τις δύο τεχνικές μαζί κι αυτό θα το διαπιστώσετε στην πράξη.



Το Solo mode που περιγράφει όλα τα γεγονότα μας, έχει συνολικά 25 chapters που διαρκούν 9-10 ώρες. Κάθε chapter ξεκινάει απαραίτητα με περίπου πέντε λεπτά πτήσης, συνεχίζει με μάχες εδάφους σε κάστρο και καταλήγει σε boss fight. Όλα τα boss fights είναι σχεδιασμένα στο έπακρο και θα βρείτε τις μάχες μαζί τους αρκετά διασκεδαστικές. Για την εξόντωσή τους θα πρέπει συνήθως να τους χτυπάτε σε κάποιο αδύναμο σημείο, αποφεύγοντας παράλληλα τις δικές τους επιθέσεις.

Multiplayer
To Kid Icarus υποστηρίζει έξι παίκτες online, σε αγώνες Light vs. Dark και Free-For-All. Στο Light vs, Dark παίζεται Team Deathmatch 3vs3 και στο Free-For-All απλό Deathmatch 6 παικτών με όλους εναντίον όλων για το καλύτερο σκορ. Σας προειδοποιούμε ότι το επίπεδο είναι πολύ υψηλό, οι περισσότεροι αντίπαλοι είναι ικανότατοι Ιάπωνες και το καλύτερο θα είναι να τερματίσετε πρώτα το Solo mode, ώστε να είστε πλήρως εξοπλισμένοι κι ετοιμοπόλεμοι. Διαφορετικά θα είναι σαν να στέλνετε ένα γατάκι να πολεμήσει με τα λιοντάρια.

Το επίπεδο του frame rate διατηρείται υψηλό, υπό την προϋπόθεση πάντα ότι θα βρείτε online αντίπαλο για να παίξετε. Ακριβώς επειδή η πλειοψηφία των παικτών προέρχονται απ’ την Ασία, η ιδανική ώρα για τέτοιες δουλειές είναι το πρωί ή το μεσημέρι. Αν επιχειρήσετε σύνδεση το βράδυ (δηλαδή πρωινές ώρες Ιαπωνίας, εκεί όπου οι “καμένοι” έχουν πέσει για ύπνο) τότε θα δυσκολευτείτε αρκετά να βρείτε κάποιον αντίπαλο.



Επικός σχεδιασμός
Ένα δυνατό χαρακτηριστικό του Kid Icarus: Uprising είναι το art design του. Τόσο οι εξωτερικές περιοχές κατά την έναρξη των levels, όσο και το εσωτερικό των κάστρων, έχουν σχεδιαστεί με κάθε λεπτομέρεια. Τα δε οπτικά εφέ θα γεμίσουν την οθόνη σας με μια πανδαισία χρωμάτων. Στα animations, η κίνηση του Pit είναι ιδιαίτερη, καθώς χαρακτηρίζεται από χαρωπό περπάτημα πλαγίων βημάτων, πλυν όμως αποδίδεται ομαλά, σε αντίθεση με την πλειοψηφία των περισσοτέρων εχθρών που υποφέρουν από κακό σχεδιασμό, ειδικότερα στο anti-aliasing. Τα boss fights είναι σε λίγο καλύτερη μοίρα, παρότι θα μπορούσαν να είχαν σχεδιαστεί με περισσότερα χρώματα.

Το soundtrack είναι το τελειότερο που έχουμε ακούσει ποτέ σε παιχνίδι του 3DS! Για χάρη του δούλεψαν πέντε μεγάλοι Ιάπωνες συνθέτες, καθένας εκ των οποίων έχει ιστορικό σε μεγάλες εμπορικές επιτυχίες, όπως τα Dark Souls, Vanquish, No More Heroes, Xenoblade Chronicles κ.α. Τα ορχηστρικά ακούσματα που δημιουργήθηκαν είναι άφθονα, έχουν κορυφαία ποιότητα και μας θυμίζουν λίγο από Final Fantasy και λίγο από The Legend of Zelda, αφήνοντας μια γλυκιά και ταυτόχρονα επική χροιά μέσα στις μάχες.

That's really...something
To Kid Icarus: Uprising είναι ένας απ’ τους σημαντικότερους φετινούς τίτλους για το 3DS. Μετά από 20 χρόνια, η Nintendo πράττει σωστά που βγάζει τον Pit απ’ την κατάσταση και καταφέρνει να αναβιώσει έτσι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα ξεχασμένο franchise. Ο χειρισμός, που για κάποιους συνηθίζεται και για κάποιους όχι, αποτελεί το πιο αξιοπρόσεκτο μειονέκτημα σε αυτή την -κατά γενική ομολογία- άκρως ενδιαφέρουσα περιπέτεια που υπόσχεται ότι θα σας κρατήσει μέχρι το τέλος της.

Θετικά:
- Πάνω από 100 όπλα με δυνατότητα συνδυασμού αυτών
- Από τα καλύτερα γραφικά που έχουμε δει στο 3DS
- Καλοδουλεμένο A.I.
- Επικό soundtrack
- Επικά boss fights

Αρνητικά:
- Δύσχρηστος χειρισμός που δεν αξιοποιεί ουσιαστικά το Circle Pad Pro
- Προβληματική κάμερα
- Οι online αντίπαλοι δύσκολα εντοπίζονται

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8

Ένα από τα λίγα games στο 3DS που θα δικαιώσει και το τελευταίο ευρώ που θα του δώσετε.

Μάνος Γρυπάρης

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Gini (Level 9) 28/03/2012 16:30
Κορυφαίο παιχνίδι για το 3DS. Εχει αμέτρητα όπλα κι είναι εθιστικό.9 από μένα!
#2 Amonra (Level 10) 28/03/2012 21:02
Από διάρκεια πώς πάει?Πόσο παίρνει περίπου να το τερματίσεις σε normal ή δύσκολο επίπεδο?
#3 Manos (Level 39) 29/03/2012 23:29
@Amonra: 9-10 ώρες αν βάλεις normal δυσκολία, το έχω γράψει ήδη στο review.
#4 SteelLord (Level 3) 29/11/2012 17:55
Ωραίο Review! λεω και εγω να το αγορασω αλλα τωρα με προβληματισε το προβλημα με τον χειρεισμο...
Score 8
User Score ( 21 votes ) 8.17
User Reviews 0
Genre: Action/Shooter
Developer: Project Sora
Publisher: Nintendo
Διάθεση: Nortec (210-2850681)
Players:
Requirements:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 23/3/2012
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL )
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification