Reviews SOCOM: Special Forces (PS3)
PS3  
Comments (2)

SOCOM: Special Forces (PS3)

  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews
SOCOM: Special Forces
Επικίνδυνες αποστολές για…άγριους κομάντο




Η σειρά SOCOM είναι αρκετά διαδεδομένη στις κονσόλες της Sony. Αναπτύσσεται πάντοτε από την Zipper Interactive, η οποία μετά την περυσινή (κακή για πολλούς) παρένθεση με το FPS MAG, επιστρέφει στα παλιά της λημέρια. Το Special Forces είναι ουσιαστικά το τέταρτο επεισόδιο, αν και στην πράξη έχουμε να κάνουμε με την έβδομη έκδοση, αν λάβουμε υπόψη μας τα τέσσερα πρώτα games στο PS2 και τα δύο στο PSP. Βέβαια, το ερώτημα που δημιουργείται είναι αν πλέον το SOCOM έχει να προσφέρει κάτι το ουσιαστικό, ειδικά την στιγμή που τα επιτυχημένα Action Shooters διαθέτουν πολλά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Σενάριο
Βρίσκεστε στην Ινδονησία και συγκεκριμένα στα στενά Malacca (όνομα κι αυτό!) εκεί όπου ελέγχετε μία πενταμελή ομάδα στρατιωτών των ειδικών δυνάμεων του ΝΑΤΟ, η οποία επιχειρεί να δώσει τέλος στις τρομοκρατικές επιχειρήσεις της ομάδας των Naga που διεξάγονται στην περιοχή. Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι ο Cullen Gray, ο οποίος ηγείται της ομάδας. Σαν χαρακτήρας θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι τολμηρός, ευρηματικός και ταυτόχρονα προσεκτικός στις κινήσεις του.



Στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού ελέγχετε είτε τον Gray, είτε την Κορεατικής καταγωγής υπολοχαγό Park. Η τελευταία, ως υφιστάμενη, έχει έντονους διαλόγους με τον διοικητή της σχετικά με τις επόμενες κινήσεις της ομάδας, αλλά τελικά παίζει καθοριστικό ρόλο στην έκβαση της υπόθεσης.

Χειρισμός και δράση
Το καθήκον σας ως δύναμη του ΝΑΤΟ είναι η καταστολή των τρομοκρατικών ενεργειών. Θα αναγκαστείτε να εισβάλετε σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις ή και πόλεις, προκειμένου να ξεσκεπάσετε τους αρχηγούς του κυκλώματος και να επαναφέρετε την τάξη. Για τον χειρισμό μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είτε το sixaxis, είτε το Playstation Move.

Το σύστημα κάλυψης λειτουργεί όπως στα περισσότερα Action Shooters. Απλά επιλέγετε ένα σημείο και καλύπτετε τα νώτα σας σε όρθια ή σκυφτή θέση, πυροβολώντας ανά διαστήματα τον εχθρό μόλις ξεπροβάλει. Η κατάσταση όμως δεν είναι τόσο απλή όπως την γνωρίζετε. Κάποια σημεία δεν είναι απόλυτα ασφαλή και προσφέρονται για προσωρινή κάλυψη, καθ’ ότι αν σας…γαζώσουν τότε οι σφαίρες μπορούν να τα διαπεράσουν.


Υπάρχουν σημεία μέσα σε αποστολές στα οποία θα πρέπει να αντιμετωπίσετε snipers, στρατιώτες με RPG launchers ή ακόμα και οχήματα. Οι μόνες σας βοήθειες πέρα απ’ τον κλασικό οπλισμό, είναι τα airstrikes. Τα καλείτε πολύ εύκολα και γρήγορα απλά στοχεύοντας στο όχημα ή το πλοίο που θέλετε. Μόλις γεμίσει η μπάρα loading τότε ένα αεροσκάφος του NATO θα έρθει και θα βομβαρδίσει τον στόχο σας. Εναλλακτικά μπορείτε να εξουδετερώσετε τα οχήματα και με χειροβομβίδες.

Ο οπλισμός σας περιορίζεται σε αυτόματο, sniper, machine gun, sub-machine gun, shotgun και RPG. Υπάρχουν ακόμη επιθετικές ή αμυντικές χειροβομβίδες, καθώς επίσης και βόμβες καπνού. Ωστόσο, ονομασίες στα όπλα δεν υπάρχουν και όποτε βρίσκεστε πάνω απ’ το πτώμα ενός εχθρού θα πρέπει να παρατηρείτε κάθε φορά με προσοχή το γκρι σχέδιο κάθε όπλου, για να μπορέσετε να καταλάβετε τι έχετε μπροστά σας και αν αξίζει να το αλλάξετε με αυτό που κρατάτε.

Κάθε χαρακτήρας που ελέγχετε, παίρνει δύο όπλα κάθε φορά, χωρίς να διαθέτει κάποιο πιστόλι με άπειρες σφαίρες. Δύσκολα θα ξεμείνετε όμως από πυρομαχικά, καθ’ ότι όλοι οι εχθροί dropάρουν έναν σεβαστό αριθμό σφαιρών και χειροβομβίδων. Για το refill σας, σε συγκεκριμένες αποστολές θα βρείτε και τα ανάλογα depots.


Ένα σημείο που μας προβλημάτισε στον χειρισμό είναι η κάμερα, η οποία ακολουθεί τον χαρακτήρα σας από πίσω υπό κανονικές συνθήκες, αλλά αν βρεθείτε κοντά σε τοίχο τότε το zoom in θα είναι τέτοιο, που θα σας περιορίζει την ορατότητα. Το πρόβλημα εντοπίζεται ακόμα και σε σημεία κάλυψης, όπου δεν μπορείτε να στοχεύσετε επαρκώς με το όπλο σας.

Μετά απ’ το τέλος κάθε αποστολής, μπορείτε να επιλέξετε τον οπλισμό σας και να εφαρμόσετε αναλόγως modifications, τα οποία κερδίζετε όσο αποδίδετε καλά στο πεδίο της μάχης. Προχωρώντας, ξεκλειδώνετε νέα όπλα και νέα mods. Έτσι, μπορείτε για παράδειγμα να βάλετε διόπτρα sniper σε αυτόματο και να το κάνετε πολύ πιο αποτελεσματικό.

Τακτικές και A.I.
Καταρχήν οφείλουμε να διαχωρίσουμε τις αποστολές σε δύο ειδών. Σε αυτές όπου έχετε την πενταμελή ομάδα σας και σε εκείνες όπου χειρίζεστε μόνο έναν χαρακτήρα. Στην πρώτη περίπτωση, έχοντας υπό τον έλεγχό σας τον Cullen Gray, μπορείτε αν θέλετε με το d-pad να δώσετε εντολές στους τέσσερις συναδέλφους σας, οι οποίοι χωρίζονται σε δύο δυάδες. Τους διατάζετε για παράδειγμα να μεταβούν σε μια τοποθεσία ή να σκοτώσουν τον στόχο που θέλετε.

Οι ζόρικες αποστολές του NATO στα…στενά του Malacca.

Η ανταπόκριση των εντολών σας είναι θετική και η A.I. βοηθάει αρκετά, ώστε να πολεμούν κι οι συνάδελφοι με την σειρά τους (όπως θα έπρεπε) για να σας ξελασπώσουν. Η αξιοποίηση των teammates είναι θετική, καθώς μπορείτε να τους στέλνετε να βγάζουν αυτοί το φίδι απ’ την τρύπα, όσο εσείς θα στέκεστε καλυπτόμενοι σε ασφαλές σημείο και στοχεύοντας με την ησυχία σας. Λίγες φορές θα πεθάνουν, ενώ υπάρχει δυνατότητα για revive σε όλους, πέρα φυσικά από τον χαρακτήρα σας.

Οι αποστολές όπου χειρίζεστε έναν ήρωα αφορούν αποκλειστικά την υπολοχαγό Park. Εκεί η κατάσταση αλλάζει καθώς είστε μόνη σαν την καλαμιά στον κάμπο, παίρνοντας εντολές μέσω ασυρμάτου. Θα αναγκαστείτε λοιπόν να εισβάλετε κατά την διάρκεια της νύχτας σε καλά φρουρούμενες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, με έναν διαρκή φόβο του να μην γίνετε αντιληπτοί, κάτι που το αντιλαμβάνεστε μέσω του stealth indicator. Το πρόβλημα όμως είναι ότι αν θέλετε να πάτε στην λογική stealth, συνήθως υπάρχει ένας μόνο δρόμος, που συνδυάζει απόκρυψη και εξόντωση εχθρών με backstab (R3). Αν δεν ανακαλύψετε αυτόν τον δρόμο και καταλάβουν την παρουσία σας, τότε συχνά θα καταλήγετε νεκροί με 1-2 σφαίρες. Η Park είναι πολύ πιο αδύναμη απ’ τον Gray και πέφτει εύκολα, άρα τα κόλπα που κάνατε στο Uncharted…ξεχάστε τα.



Αυτού του είδους η δυσκολία στις αποστολές stealth ίσως απομακρύνει όσους δεν είναι fans των tactical shooters. Γιατί αν πάτε στην λογική της μαζικής εξόντωσης τότε θα χρειαστείτε αρκετά Load/Save. Συν τις άλλοις, το A.I. δεν έχει προγραμματίσει μαζικές μάχες σε τέτοιες περιπτώσεις και θα «απορρίψει» μέσω διαφόρων μη προγραμματισμένων bugs τις κινήσεις σας, προφανώς γιατί κανένας developer δεν σκέφτηκε ότι μπορεί τελικά να επιλέξετε τον εναλλακτικό δρόμο.

Όταν το A.I. λειτουργεί, τότε όλα βαίνουν καλώς. Μία ρουκέτα από RPG, μία οβίδα από τανκ ή ένας sniper μπορούν να σας ξαπλώσουν μόνιμα στο έδαφος και να επιστρέψετε στο προηγούμενο checkpoint. Ανάλογοι είναι κι οι έφοδοι που σας γίνονται με πλαγιοκοπήσεις στα σημεία κάλυψης.

Όταν όμως η A.I. δεν λειτουργεί, τότε νιώθετε σαν να έχετε μπροστά σας ρομπότ, απ’ τα οποία έχουν…τελειώσει οι μπαταρίες. Κι αυτό διότι όταν επιτίθεστε, πολλές φορές δεν γίνεστε ξεκάθαρα αντιληπτός στους πρώτους πυροβολισμούς. Μπορείτε να σκοτώσετε άφοβα με sniper έναν φρουρό, αυτός να ουρλιάξει ή να σωριαστεί μπροστά σε έναν άλλο φρουρό στα πέντε μέτρα και να μην τρέχει τίποτα! Όταν όμως περάσετε ένα συγκεκριμένο όριο, τότε ξαφνικά όλα τα κεφάλια των στρατιωτών στην περιοχή θα στραφούν πάνω σας λες και έχετε βελάκι πάνω απ’ το χαρακτήρα σας.



Στα πρότυπα της εποχής, η διάρκεια ζωής του SOCOM: Special Forces δεν ξεπερνάει τις 5-6 ώρες, πράγμα ότι χειρότερο για όποιον αγοράζει ένα παιχνίδι κυρίως για το campaign του. Η εξέλιξη του σεναρίου μας φάνηκε αρκετά ανατρεπτική κατά μία έννοια, χωρίς όμως να έχει πολλά πρωτότυπα στοιχεία που θα το κάνουν να ξεχωρίσει.

Multiplayer
Πέρα από το Single-Player campaign, υπάρχει και η δυνατότητα να συμμετάσχετε σε co-op αποστολές, με 2-4 άτομα να λαμβάνουν μέρος στην καθεμία. Η δυσκολία εκεί είναι χαμηλή, καθώς όλοι οι συμμετέχοντες μπορούν να κάνουν revive ο ένας τον άλλο. Τουλάχιστον, αυτό το έξτρα mode αυξάνει σημαντικά την διάρκεια ζωής του παιχνιδιού.

Οι online αναμετρήσεις περιλαμβάνουν μάχες με έως και 32 παίκτες ταυτόχρονα, οι οποίοι συμμετέχουν σε τέσσερα multiplayer modes. Τα δύο εξ’ αυτών είναι τα Suppression (Team Deathmatch) και Uplink (Capture the flag). Υπάρχει επίσης το Bomb Squad, όπου η μία ομάδα επιχειρεί να πυροδοτήσει βόμβα και η άλλη να την αποτρέψει, καθώς επίσης και το Last Defence, που αφορά κατάληψη σημείων στο χάρτη.

Αν δεν είστε guru του είδους, τότε καλό θα είναι να προτιμήσετε το να είστε μονίμως καλυμμένος και να αξιοποιείτε τα snipers. Διαφορετικά, αν επιλέξετε το πιο επιθετικό μοντέλο, τότε θα καταλήγετε απ’ τη μία να σκοτώνετε κάποιον και λίγα δευτερόλεπτα μετά να σκοτώνεστε οι ίδιοι.

Η συνδεσιμότητα είναι ένα πρόβλημα που κουράζει, καθότι το lag, ιδιαίτερα στις μεγάλες μάχες όπου υπάρχει συνωστισμός, είναι ανυπόφορο σε σημείο που να φτάνετε να σκοτώνεστε πριν καν ακούσετε τον πυροβολισμό. Δεν παρατηρείται πάντοτε, αλλά μπορεί ανά διαστήματα να σας εκνευρίσει, πόσο μάλλον αν κάποιοι συμμετέχοντες διαθέτουν αργές συνδέσεις.



Γραφικά
Η Zipper Interactive πραγματοποίησε σε γενικές γραμμές αξιόλογη δουλειά στον σχεδιασμό των χαρακτήρων, δημιουργώντας πολύ καλά physics στην κίνησή τους και ρεαλιστικά χαρακτηριστικά στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών. Το περιβάλλον παρουσιάζει ιδιαίτερη ποικιλομορφία, από τα δάση που είναι γεμάτα βλάστηση, μέχρι τις πόλεις ή τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις που διεξάγονται οι μάχες. Το dynamic lighting είναι εμφανές, ιδιαίτερα στις αποστολές νύχτας, ενώ τα cutscenes δημιουργούν μια άριστη ατμόσφαιρα. Το lipsync ωστόσο θα μπορούσε να ήταν πιο προσεγμένο.

Ήχος
Το SOCOM: Special Forces διαθέτει ένα αξιόλογο soundtrack, που συνοδεύεται από πολύ καλές ερμηνείες, τόσο στα εισαγωγικά βίντεο, όσο και κατά την διάρκεια των αποστολών. Κάθε στόχος της ομάδας σας αναλύεται διεξοδικά, ωστόσο οι προγραμματιστές όφειλαν να προσέξουν τις φωνές των Ασιατών, οι οποίες επαναλαμβάνονται ακατάπαυστα με φράσεις του στυλ “είμαστε περισσότεροι”, “θα σε δω στην κόλαση” και αρκετές τυποποιημένες ατάκες που θα μάθετε απ’ έξω απ’ την πρώτη κιόλας ώρα.

Συμπερασματικά
Το φετινό SOCOM δεν διαθέτει την αίγλη των προκατόχων του, ειδικά σε σύγκριση με όσα έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Η προβληματική A.I. που δεν λειτουργεί πάντοτε σωστά, η έλλειψη πρωτοτυπίας στο gameplay (π.χ. δεν ελέγχετε οχήματα) και το σύντομο campaign δύσκολα θα μπορέσουν να σας κρατήσουν. Με εξαίρεση το κάπως αξιόλογο online mode, η εντύπωση που μας δόθηκε είναι ότι το sequel απλά ξεζουμίσει το franchise χωρίς να προσφέρει κάτι το ουσιώδες.

Θετικά:
- Αποστολές που θα τεστάρουν τα όριά σας
- Κινηματογραφική εξέλιξη σεναρίου
- Καλές ερμηνείες στα cutscenes
- Ρεαλιστικό σύστημα κάλυψης
- Πέρα από τα γνωστά online modes, υποστηρίζει ακόμα και Co-Op αποστολές

Αρνητικά:
- Προβληματική κάμερα
- Πολύ μικρό campaign
- A.I. γεμάτη bugs
- Ανιαρές επαναλήψεις στο σπικάζ των εχθρών
- Lag στο online mode

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7

Μία από τις ελλιπέστερες εκδόσεις της σειράς που δύσκολα θα σας ικανοποιήσει.

Μάνος Γρυπάρης

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 psaraki (Level 8) 09/05/2011 15:21
ειναι παρα πολυ νιωθεις πως πραγματικα εισαι εκει...
#2 DrGamer13 (Level 1) 09/05/2011 22:29
genika kai palia to socom den to eixa peksei katholou kai opws fenete oute twra tha to kanw
Score 7
User Score ( 9 votes ) 6.78
User Reviews 0
Genre: Tactical Shooter
Developer: Zipper Interactive
Publisher: Sony
Διάθεση: Sony Hellas (210-6782000)
Players:
Requirements:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 20/4/2011
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL )
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification