The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
Ο Link κάνει ντεμπούτο στο Nintendo DS!
Site: www.zelda.com/phantomhourglass
Πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι να ξαναδούμε το The Legend of Zelda σε φορητή κονσόλα της Nintendo. Μετά από τις εκδόσεις του Game Boy, έφτασε επιτέλους η ώρα του DS να χαρεί τον Link σε ένα νεοκλασικό παιχνίδι δράσης που αν είστε fan της σειράς τότε σίγουρα θα σας συνεπάρει.
Σενάριο
Η ιστορία μας τοποθετείται χρονικά μετά τα γεγονότα του The Legend of Zelda: The Wind Waker. Μαζί με τον Link βρίσκεται αυτή τη φορά η Tetra, μία γυναίκα πειρατής η οποία είναι επικεφαλής ενός πλοίου και μιας ομάδας πειρατών. Η δράση ξεκινάει όταν ενώ οι δύο φίλοι μας συνταξιδεύουν, αρχίζουν να καταδιώκουν ένα πλοίο φάντασμα. Αφού το πλησιάσουν, η Tetra ορμάει βιαστικά πάνω στο πλοίο και μετά από λίγα δευτερόλεπτα ακούγεται η κραυγή της. Ο Link την ακούει, πηδάει πάνω στο πλοίο αλλά δεν πιάνεται καλά και μοιραία πέφτει στη θάλασσα αποτυγχάνοντας να την σώσει. Η δράση ξεκινάει όταν ο Link ξυπνάει στην ακτή ενός νησιού. Αυτή τη φορά θα πρέπει να αρχίσει και πάλι από το μηδέν για να πολεμήσει θεούς και δαίμονες και να σώσει την Tetra.
Γραφικά-Ήχος
Ο σχεδιασμός των levels και των χαρακτήρων του Zelda: Phanton Hourglass είναι πολύ καλός για τα δεδομένα μιας φορητής κονσόλας, παρά το ελλιπές anti-aliasing και τα ανέκφραστα πρόσωπα των χαρακτήρων. Αυτό η Nintendo θα μπορούσε να το δικαιολογήσει με το καρτουνίστικο ύφος παιχνιδιού που προσπαθεί να περάσει. Τα περιβάλλοντα δεν έχουν την ιδανικότερη ανάλυση που θα θέλατε να δείτε αλλά έχουν σχεδιαστεί με πολύ προσεκτική λεπτομέρεια. Η κίνηση των αντικειμένων στην οθόνη διεξάγεται απόλυτα ομαλά και τα οπτικά εφέ του παιχνιδιού είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει σε παιχνίδι του είδους. Οι κινήσεις του σπαθιού ή των εχθρών, καθώς και η σκόνη των αντικειμένων, τα πολύχρωμα χτυπήματα που δέχεται κάθε εχθρός ή ακόμα και η ομίχλη, απεικονίζονται πάρα πολύ έξυπνα απ’ τους προγραμματιστές.
Η μουσική του Zelda έχει γράψει την δικιά της ιστορία κι αυτή η ιστορία συνεχίζεται επιτυχώς μέσα από το Phanton Hourglass. Κάθε μέρος του παιχνιδιού έχει την δική του μουσική υπόκρουση κι αυτό βοηθάει στο να χτιστεί μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Voice overs δυστυχώς δεν υπάρχουν, παρά μόνο κάποια “Χέι” που ακούτε από την Ciela όταν θα πρέπει να πληροφορηθείτε για τα επόμενα βήματά σας.
Gameplay
Το touch screen του DS είναι το μεγάλο όπλο στο gameplay του νέου Zelda. Ξεχάστε όσα ξέρατε για τα συνηθισμένα παιχνίδια δράσης στις φορητές κονσόλες. Η χρήση του stylus στην οθόνη αφής είναι όλα τα λεφτά! Απλά ακουμπάτε το stylus στο σημείο που θέλετε να μεταβεί ο Link κι αυτό γίνεται αμέσως. Η ανταπόκριση των εντολών του Link είναι άμεση και μας θυμίζει λίγο MMORPG (όπου δείχνει δηλαδή το stylus θα μπορούσε να υπάρχει ο δείκτης του ποντικιού). Για δική σας διευκόλυνση, στο σημείο όπου θα τοποθετήσετε το stylus θα εμφανιστεί η νεράιδα Ciela (ή Wisp για να ακριβολογούμε), η οποία βοηθάει τον Link στα πρώτα του βήματα. Η δράση είναι γρήγορη και ο Link τρέχει γρήγορα σε όποιο σημείο κι αν του υποδείξετε ενώ με την ίδια ταχύτητα σηκώνει και εκτοξεύει βράχους, βαρέλια και διάφορα άλλα αντικείμενα για να κερδίσει καρδούλες (πόντους ζωής) ή rupees (νομίσματα) τα οποία χρησιμοποιείτε ως συνήθως σε διάφορα καταστήματα για να αγοράσετε καλύτερες ασπίδες, βόμβες κτλ. Η σεβαστή γκάμα όπλων του Link περιλαμβάνει (εκτός από σπαθιά και ασπίδες) τόξο, μπούμερανγκ, hookshot, βόμβες, κινητές βόμβες κτλ.
Το παιχνίδι είναι γεμάτο γρίφους οι οποίοι είναι πλέον στα μέτρα που θα ήθελε η Nintendo. Στον πρώτο σας γρίφο για παράδειγμα θα αποκτήσετε το σπαθί σας (κάτι που ευτυχώς γίνεται νωρίς στο παιχνίδι). Για να τον λύσετε θα πρέπει να σχεδιάσετε πάνω σε ένα ξύλινο πίνακα μιας σπηλιάς, τον αριθμό που σας έδωσε ο σοφός γέροντας Oshus. Η σχεδίαση αυτή θα γίνει με την βοήθεια του stylus. To stylus συμμετέχει σε αρκετούς ακόμη γρίφους μέσα στο παιχνίδι. Η δυσκολία των γρίφων κυμαίνεται κάπου στη μέση. Θα πρέπει να σπρώξετε αντικείμενα στη σωστή σειρά για να ανοίξετε πόρτες, να μετακινήσετε αντικείμενα στις σωστές θέσεις για να δημιουργήσετε παγίδες κ.ο.κ. Οι γρίφοι μπορεί να περιέχονται και μέσα σε quests. Για παράδειγμα θα χρειαστεί σε κάποιες περιπτώσεις να βρείτε άτομα μέσα σε μία πόλη και να τους μιλήσετε για να μπορέσετε να συνεχίσετε τον δρόμο σας. Θα υπάρξουν όμως και κάποιες περιπτώσεις όπου θα χρειαστεί να φυσήξετε ή να φωνάζετε στο μικρόφωνο. Η μεγαλύτερη πλάκα είναι οι στιγμές όπου θα πρέπει να δοκιμάσετε όλες τις παραπάνω λύσεις για να καταφέρετε να λύσετε έναν γρίφο!
Αφού πάρετε το σπαθί σας θα ξεκινήσετε μία μικρή προπόνηση με τον Oshus ώστε να συνηθίσετε τον χειρισμό του. Στην πράξη δεν θα χρειαστείτε πάνω από μισή ώρα για να εξοικειωθείτε με το συγκεκριμένο μοντέλο χειρισμού. Πολύ απλά ο Link χτυπάει (με το όπλο που έχει την δεδομένη στιγμή) όποιο αντικείμενο στοχεύετε. Θα σταματούσε όμως η Nintendo εδώ; Όχι βέβαια. Υπάρχουν διαφορετικά είδη επίθεσης ανάλογα με το πως κινείτε το stylus στον στόχο σας! Αν κινήσετε το stylus πάνω-κάτω ή αριστερά-δεξιά τότε θα πραγματοποιήσετε την Swish attack στην οποία ο Link χτυπάει τον εχθρό με το σπαθί του από τα αριστερά προς τα δεξιά ή αντίστροφα. Η πιο δύσκολη επίθεση είναι η Spin Attack στην οποία θα πρέπει να στριφογυρίσετε το stylus σε έναν κύκλο 360 μοιρών. Σε αυτή την κίνηση Link κάνει με τη σειρά του ένα κυκλικό χτύπημα διαλύοντας πολλούς εχθρούς μαζί όταν είναι περικυκλωμένος. Ένα ακόμη ενδιαφέρον όπλο που αξιοποιεί το stylus είναι το μπούμερανγκ, το οποίο θα κατευθυνθεί στο σημείο που θα του υποδείξετε με το stylus.
Ένα άλλο σημείο στο οποίο θα πρέπει να σταθούμε είναι το επίπεδο ρεαλισμού του παιχνιδιού. Όσο παίζετε θα παρατηρήσετε πως οι αντιδράσεις του Zelda και του περιβάλλοντός του είναι αρκετά ενδιαφέρουσες. Για παράδειγμα αν αρχίσετε να χτυπάτε με μανία μία κότα αυτή θα αγριέψει και θα σας επιτεθεί. Αν περάσετε από τον δρόμο ενός απειλητικού πτηνού αυτό θα στραφεί προς εσάς και αμέσως θα σας ακολουθήσει. Το επίπεδο αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον έχει ανέβει ένα επίπεδο πιο πάνω σε αυτή την έκδοση και σίγουρα θα έχουμε να δούμε περισσότερα περιθώρια βελτίωσης στις επόμενες εκδόσεις.
Η λογική του παιχνιδιού είναι γνωστή. Σε κάθε level προσπαθείτε να εξοπλίσετε τον χαρακτήρα σας όσο το δυνατόν καλύτερα, συλλέγοντας rupees και μιλώντας με NPCs οι οποίοι σας δίνουν quests με ανταμοιβή. Στο δρόμο σας θα συναντήσετε διάφορους μικρούς εχθρούς μέσα σε σπηλιές και dungeons, οι οποίοι αντιμετωπίζονται πολύ εύκολα. Στο τέλος του κάθε level σας περιμένει ένα big boss και όπως συνηθίζεται στη σειρά Zelda, οι μάχες με τα big bosses είναι εντυπωσιακές. Τελικός σας στόχος είναι να σώσετε την Tetra. Για να φτάσετε όμως στον στόχο σας θα πρέπει να περάσετε μέσα από αρκετά νησιά τα οποία μπορείτε να δείτε μέσω του χάρτη σας (τον οποίο και βρίσκετε στην πορεία του παιχνιδιού). Εκεί, μπορείτε να σχεδιάσετε την πορεία σας, να ταξιδέψετε με πλοίο στα σημεία που επιθυμείτε και με την βοήθεια του stylus να κρατήσετε τις σημειώσεις που θέλετε σαν να γράφατε πάνω σε πραγματικό χάρτη.
Τα αρνητικά στο gameplay του Phantom Hourglass είναι πολύ λίγα αλλά αξίζει να τα αναφέρουμε. Το πρώτο αρνητικό παρατηρείται στους διαλόγους οι οποίοι είναι εκνευριστικά πολλοί (άτιμοι Ιάπωνες, αυτή τη φορά το παρακάνατε!) Το άλλο αρνητικό έχει να κάνει με τους γρίφους οι οποίοι στα δυσκολότερα επίπεδα απαιτούν αρκετή σκέψη και σίγουρα θα δυσκολέψουν όποιους δεν έχουν ασχοληθεί ξανά με παιχνίδια Zelda. Ακόμα κι αν είστε έμπειρος χρήστης και σας φαίνονται παιχνιδάκι (δεν είναι άλλωστε επιπέδου Twilight Princess) τότε σίγουρα θα τους βρείτε περισσότερους απ’ όσο θα έπρεπε. Άλλωστε, το προφίλ που θέλει η Nintendo να εφαρμόσει στο παιχνίδι σίγουρα μετά από τόσα χρόνια δεν πρόκειται να αλλάξει. Τέλος, ενδέχεται να σας κουράσει λίγο η επιστροφή σε ορισμένα μέρη τα οποία επισκεφθήκατε προηγουμένως και η οποία για την εξέλιξη της υπόθεσης θεωρείται αναγκαίο κακό.
Multiplayer
Αν νομίζατε ότι η δράση σταματάει εδώ τότε γελιέστε! Στο Phanton Hourglass μπορούν να συμμετάσχουν δύο παίκτες ταυτόχρονα στην ίδια οθόνη μέσω σύνδεσης Wi-Fi. Ο ένας παίκτης ελέγχει τον Link και ο άλλος τις δυνάμεις του εχθρού, προσπαθώντας να…εμποδίσει τον Link! Στόχος του Link είναι να συλλέξει triforce shards και να τα επιστρέψει στη θέση τους αποφεύγοντας τα εχθρικά phantoms. Ο Link είναι πιο γρήγορος από τα phantoms αλλά όταν πιάσει ένα triforce shard τότε η ταχύτητά του καθυστερεί. Το συγκεκριμένο minigame είναι αρκετά διασκεδαστικό και μπορεί να παιχτεί ακόμα και online.
Επίλογος
Ο συνολικός χρόνος παιχνιδιού υπό ιδανικές συνθήκες είναι 15 ώρες και μπορεί να αυξηθεί αν θελήσετε να ψάξετε το παιχνίδι περισσότερο για κρυμμένους θησαυρούς ή αν θελήσετε να παίξετε παρέα με άλλους χρήστες. Όπως και να ‘χει, το The Legend of Zelda: Phantom Hourglass είναι ένας τίτλος τον οποίο κάθε κάτοχος του DS οφείλει να τον αποκτήσει χωρίς δεύτερη σκέψη
Θετικά:
- Ξεχωριστό gameplay για την σειρά Zelda
- Μοναδικά οπτικά και ηχητικά εφέ
- Ισχυρό replayability
Αρνητικά:
- Οι γρίφοι και η επανάληψη ορισμένων στοιχείων κουράζουν σε αρκετά σημεία του παιχνιδιού
- Η απουσία ομιλίας
- Τα περιττά συννεφάκια διαλόγων
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.8
Η καλύτερη portable έκδοση του Zelda και σίγουρα ένα από τα κορυφαία παιχνίδια στο Nintendo DS!
Μάνος Γρυπάρης
Comments