Reviews Age of Empires III
PC  
Comments (7)

Age of Empires III Hot

  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Age of Empires III

Είδος: Real Time Strategy
Site: www.ageofempires.com



12 Οκτωβρίου 1492. Τρεις μήνες έχουν ήδη περάσει από τη στιγμή που ο θαρραλέος εξερευνητής Χριστόφορος Κολόμβος ξεκίνησε το μακρινό ταξίδι προς τη Δύση. Οι προμήθειες τελειώνουν αλλά στεριά… πουθενά! Ομως, μεταξύ των κυμάτων και του μακρινού ορίζοντα, ένα μεγάλο κομμάτι ξηράς έχει αρχίσει να ξεπροβάλλει! Μια νέα γη! H γη του Age of Empires III!

Η ιστορία του Age of Empires III ξεκινά περίπου την ίδια χρονική περίοδο με την ανακάλυψη της Αμερικής από τον Χριστόφορο Κολόμβο, δηλαδή γύρω στο 1500 μ.Χ., κάνοντας έτσι μια ομαλή (σχετικά) μετάβαση από το τέλος του Age of Empires II: Age of Kings στην νέα εποχή της εξερεύνησης που ολοκληρώνεται περί τα τέλη του 19ου αιώνα.
Αφήνοντας πίσω μας λοιπόν τη μεσαιωνική περίοδο, θα μεταφερθούμε στη νέα εποχή, στη νέα ήπειρο, την Αμερική, για να ξεκινήσουμε μια σειρά από νέες περιπέτειες, με σύμμαχο τα καινούργια όπλα, την πυρίτιδα, τις πολλές ινδιάνικες φυλές αλλά και την βοήθεια της «μαμάς» Home City. Το πλοίο όμως που θα μας μεταφέρει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ετοιμάζεται να σαλπάρει. Ας μην αργούμε λοιπόν!

Σαλπάροντας για τη νέα γη
Στο δύσκολο ταξίδι μας που ξεκινά τώρα, θα μας συνοδεύσουν οκτώ διαφορετικά έθνη, πέντε από τα οποία γνωρίζουμε μέσα από την ιστορική πραγματικότητα και άλλα τρία που προστέθηκαν για λόγους εμπλουτισμού του σεναρίου. Ετσι οι Ισπανοί, οι Πορτογάλοι, οι Ολλανδοί, οι Άγγλοι και οι Γάλλοι αντιπροσωπεύουν την ιστορική αλήθεια ενώ οι Γερμανοί, οι Ρώσοι και οι Τούρκοι μια εναλλακτική πραγματικότητα.
Μέσα από τα τρία καλοδουλεμένα, ειδικά σε ό,τι αφορά το σενάριο, campaigns και 24 διαφορετικές αποστολές, θα έχουμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε στην απόλυτη κυριαρχία το έθνος που θα επιλέξουμε, διασχίζοντας πέντε διαφορετικές εποχές (Discovery, Colonial, Fortress, Industrial και Imperial Age).
Κάθε εποχή διαθέτει τα δικά της εργαλεία και όπλα και έτσι, καθώς θα προχωράμε, οι τοξότες θα αντικατασταθούν από τυφεκιοφόρους, το ιππικό θα αναβαθμιστεί αισθητά, τα κανόνια θα βροντούν και τα διάφορα πλοία, όπως οι καραβέλες και οι γαλέρες θα διασχίζουν τους ωκεανούς εκτοπίζοντας όλες τις παλιές μονάδες. Πιαστείτε λοιπόν γερά από τις κουπαστές, γιατί το ταξίδι είναι μακρύ και δύσκολο, αλλά ταυτόχρονα πολλά υποσχόμενο!





Ο μικρός εξερευνητής!
Εχοντας φτάσει πλέον στον προορισμό μας, το πρώτο πράγμα που μας τραβά την προσοχή είναι η δυναμική παρουσία του εξερευνητή (Explorer), που γίνεται διαθέσιμος από την πρώτη κιόλας πίστα του παιχνιδιού, κρατώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο του σεναρίου (στο multiplayer, o Explorer είναι διαφορετικός για κάθε φυλή και μας προσφέρεται μαζί με τους πρώτους εργάτες).
Αν και οπτικά μπορεί να μοιάζει με συνηθισμένη μονάδα, μόλις αρχίσουμε να τον χρησιμοποιούμε, θα διαπιστώσουμε ότι τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Η πρώτη και σημαντικότερη χρησιμότητά του είναι αυτή που φανερώνει το ίδιο το όνομά του, το να εξερευνά άγνωστες περιοχές. Η περιπλάνηση λοιπόν του εξερευνητή θα μας οδηγήσει στον εντοπισμό Ινδιάνικων καταυλισμών αλλά και μικρών ή μεγάλων θησαυρών, από τους οποίους μπορούμε να αποκομίσουμε τεράστια οφέλη.
Στην μεν πρώτη περίπτωση και κάνοντας χρήση Trading Posts, που μπορεί να κατασκευάσει και ο ίδιος, μπορούμε να συνάψουμε μια «συμμαχία» με τους ντόπιους, οι οποίοι με την σειρά τους θα μας προσφέρουν resources και έμψυχο δυναμικό. Ομως ο Explorer είναι ιδανικός και για τη συλλογή των διαφόρων treasures, αφού μπορεί να εξουδετερώσει τους «κακούς» που τους φυλάνε (συνήθως πειρατές ή απλούς τυχοδιώκτες), κάνοντας χρήση της ειδικής επίθεσης που διαθέτει, προσφέροντας μας έτσι χρυσό ή διάφορα upgrades.
Τέλος, ο Explorer, ως άλλος highlander, είναι αθάνατος. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι είναι ανίκητος στο πεδίο της μάχης. Έτσι, αν για οποιονδήποτε λόγο ο Explorer μας χάσει όλη την ενέργειά του, θα πέσει κάτω, περιμένοντας κάποια φίλια μονάδα να του προσφέρει βοήθεια και να τον επαναφέρει στην ζωή. Aν επιθυμούμε να αναβαθμίσουμε τις ικανότητες του, αυτό γίνεται εξαιρετικά εύκολα με την αγορά καινούργιων upgrades, μέσω των καρτών που θα βρούμε στη Home City, με τις οποίες μπορούμε να ανεβάσουμε τα hit points, την ταχύτητά του αλλά και τις ειδικές επιθέσεις που διαθέτει.





Η συγκομιδή των αγαθών
Πιστό στην παράδοση, το Age of Empires III, διατηρεί σχεδόν ανέπαφο το σύστημα συλλογής και διαχείρισης πόρων (Resource Management) με μοναδική απουσία αυτή των stones. Ετσι τα τρία διαθέσιμα προς εκμετάλλευση resources είναι τα food, wood και gold, τα οποία, όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, μπορούμε να τα συνδυάσουμε για την απόκτηση αγαθών ή τεχνολογιών.
Η συλλογή τους είναι εξαιρετικά απλή. Το φαγητό (food), που εξασφαλίζει τη συντήρηση και αναπαραγωγή των στρατιωτικών και μη μονάδων, θα το βρούμε σε αφθονία τόσο στην ξηρά, όσο και στη θάλασσα. Ο πρώτος και πιο απλός τρόπος είναι μέσω του κυνηγιού, όπου μπορούμε να πιάσουμε από γαλόπουλα (προσοχή στη γρίπη!) μέχρι τίγρεις, ενώ μια καλή επιλογή είναι και η συγκομιδή καρπών από διάφορους θάμνους.
Μακροχρόνια πάντως, οι πιο αποδοτικοί τρόποι είναι η κατασκευή αρκετών καλλιεργειών, οι οποίες παρέχουν ανεξάντλητες ποσότητες φαγητού, αλλά και η αλιεία στη θάλασσα, όπου τα πράγματα είναι πιο απλά, αφού το μόνο που απαιτείται είναι η κατασκευή μερικών αλιευτικών. Το ξύλο και ο χρυσός από την άλλη θα μας επιτρέψουν την κατασκευή οικισμών αλλά και την αναβάθμιση των μονάδων μας. Επειδή δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναλύσω περαιτέρω αυτή τη διαδικασία, απλά θα πω ότι όσο περισσότεροι εργάτες συλλέγουν, τόσο γρηγορότερα γίνεται η δουλειά.
Επιπλέον, το Age of Empires III, ταγμένο σθεναρά κατά του slavery, δεν απαιτεί πλέον από τους εργάτες την μεταφορά των αγαθών στα διάφορα town halls ή drop points, αφού η συλλογή τους γίνεται ακαριαία και το αντίστοιχο αντίτιμο προστίθεται αυτομάτως στο λογαριασμό μας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό ειδικά στο Multiplayer, όπου μπορούμε να στέλνουμε τους εργάτες για resource gathering σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη, κρύβοντάς τους έτσι ευκολότερα από τα στρατεύματα του εχθρού.
Τέλος, είναι σημαντική η παρουσία του απαραίτητου marketplace, στο οποίο μπορούμε να ανταλλάξουμε ή να πουλήσουμε τα διάφορα resources και με τον τρόπο αυτό να βοηθήσουμε σημαντικά στην ανάπτυξη της βάσης μας, ειδικά αν υπάρχει σε έλλειψη κάποιο resource.





Indians, Trading Posts & Trade Routes Στην προσπάθεια μας για την κατάκτηση της νέας ηπείρου, σημαντική βοήθεια θα μας προσφέρουν οι άνθρωποι που βρίσκονται ήδη εγκατεστημένοι εκεί, δηλαδή οι διάφορες ινδιάνικες φυλές, με τις οποίες θα έχουμε την δυνατότητα συνεργασίας, μέσω των Trading Posts και των Trade Routes. Τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας συνεργασίας είναι πολλά. Ας τα δούμε λοιπόν αναλυτικά.
Οπως αναφέραμε και πιο πάνω, ο καταλληλότερος άνθρωπος για τον εντοπισμό αυτών των οικισμών είναι ο Explorer, ο οποίος μας προσφέρεται στην αρχή του παιχνιδιού. Με την ανακάλυψη ενός ινδιάνικου οικισμού αυτομάτως μπορούμε να προχωρήσουμε στην κατασκευή ενός Trading Post, μέσω του οποίου θα μπορούμε να κάνουμε μέχρι και στρατολόγηση τοπικών πολεμιστών, ενισχύοντας αισθητά το στρατό μας με αυτόν τον τρόπο.
Κάνοντας σωστή χρήση του Explorer μπορούμε εύκολα να αποκτήσουμε πρόσβαση σε πολλαπλούς οικισμούς, κάτι που πρέπει να αποτελεί πρώτη μας προτεραιότητα. Η όλη διαδικασία ουσιαστικά βασίζεται στο «δούναι και λαβείν» ή καλύτερα μόνο στο λαβείν, αφού ουσιαστικά οι μόνοι κερδισμένοι είμαστε εμείς, αν εξαιρέσει κανείς το κόστος κατασκευής των εν λόγω κτηρίων.
Ολοι αυτοί οι οικισμοί και τα συνοδευτικά Trading Posts συνδέονται μεταξύ τους με τα λεγόμενα Trade Routes, τα οποία επεκτείνονται κατά μήκος του χάρτη. Αν διαθέτουμε αρκετά Trading Posts υπό τον έλεγχο μας, τότε αυτομάτως δημιουργείται και μια «λεωφόρος» εμπορίου, την οποία διασχίζουν αρχικά καρότσια και άμαξες, τα οποία και μας αποφέρουν ένα σταθερό εισόδημα.
Αν και δυστυχώς δεν μπορούμε να κατασκευάσουμε δικά μας Trade Routes για να μεγαλώσουμε τα κέρδη μας, η πάροδος των ετών και η διαρκής εξέλιξη των μεταφορικών μέσων, τα οποία μετά από αρκετό καιρό θα φτάσουν να αντικατασταθούν από σιδηροδρομικές γραμμές και ατμομηχανές, καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες μας και αναδεικνύονται σε έναν από τους σημαντικότερους στυλοβάτες της οικονομίας μας!

" The Age of Americans!"



XP, Cards και Decks
Κάτι που αρχικά ξάφνιασε αρκετούς, αλλά κατόπιν σίγουρα χαροποίησε τους περισσότερους, ήταν και η προσθήκη του XP (Experience Points) στο παιχνίδι. Το XP δεν είναι τόσο πολύπλοκο όσο αρχικά ακούγεται. Ετσι καθώς εμείς αναλωνόμαστε στη συλλογή των resources, τις διάφορες πολεμικές συρράξεις και την ολοκλήρωση quests, υπάρχει ένας μικρός μετρητής που καταγράφει τα πάντα, αυξάνοντας έτσι κάθε στιγμή τον αριθμό XP που διαθέτουμε.
Με την ολοκλήρωση μιας προκαθορισμένης τιμής XP αυτομάτως γινόμαστε κάτοχοι μιας κάρτας, η οποία αντιπροσωπεύει ένα μικρό bonus, το οποίο μπορεί να είναι είτε extra resources είτε κάποιο τεχνολογικό upgrade είτε στρατιωτικές μονάδες. Ολα αυτά τα bonuses μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε άμεσα τοποθετώντας την αντίστοιχη παραγγελία στη Home City, η οποία θα αναλάβει να μας τα στείλει πακέτο στο αντίστοιχο drop zone.
Οι κάρτες, όπως καταλαβαίνετε, αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα νέα features του παιχνιδιού, αφού η επιλογή των διαφόρων bonuses είναι πλέον στο χέρι μας, κάτι που μας επιτρέπει τη γρήγορη ανάπτυξη σε όποιον τομέα επιθυμούμε, επιταχύνοντας έτσι τις εξελίξεις. Ομως, προσοχή! Οι κάρτες δεν είναι αμέτρητες (εκτός από τις πολύ απλές, όπως η αποστολή τροφίμων) και η χρησιμοποίηση μιας κάρτας σε λάθος χρονική στιγμή μπορεί να μας στοιχίσει μια μάχη ή και ολόκληρο τον πόλεμο.
Ολες οι κάρτες είναι οργανωμένες σε ομάδες των 20, που ονομάζονται Decks. Το Deck στην ουσία είναι μια μεγάλη «τράπουλα» που μπορεί να περιέχει κάρτες από περισσότερα από ένα τεχνολογικά δέντρα. Η επιλογή του Deck πρέπει να γίνεται ιδιαίτερα σχολαστικά, αφού ανάλογα με την αποστολή που καλούμαστε να παίξουμε, χρειαζόμαστε και ένα ειδικά τροποποιημένο Deck, το οποίο θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της.
Για παράδειγμα, ποιος είναι ο λόγος ύπαρξης καρτών πλοίων ή αναβαθμίσεων που έχουν να κάνουν με τη ναυτιλία σε έναν χάρτη ο οποίος δεν διαθέτει καθόλου θάλασσα; Κανένας. Εκεί λοιπόν είναι το σημείο όπου ένα σωστά δομημένο deck θα μας βοηθήσει αφάνταστα.

Home, Sweet home!
Ολα τα παραπάνω, όπως ήδη θα καταλάβατε, είναι άμεσα συνδεδεμένα με την παρουσία της Home City, η οποία ουσιαστικά αποτελεί την ευρωπαϊκή μητρόπολη του έθνους μας. Ο ρόλος της θυμίζει αρκετά αυτόν ενός προμηθευτή, αφού από εκεί θα ξεκινούν τα διάφορα shipments προς τις αποικίες μας, με τρόφιμα, στρατό, νέες τεχνολογίες αλλά και χρήμα κάθε φορά που θα κάνουμε χρήση μιας Card!
Ξεκινώντας το παιχνίδι, η Home City μας προσφέρει μόνο έναν μικρό αριθμό μονάδων και τεχνολογιών. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού όμως θα μπορέσουμε να ξεκλειδώσουμε τα διάφορα αγαθά, αλλά και να αναβαθμίσουμε την ίδια την πόλη. Παράλληλα, μέσω των διαφόρων κτηρίων ή του μενού θα μπορούμε να έχουμε μια καλύτερη εικόνα για το ποια upgrades διαθέτουμε και ποιες ενισχύσεις μπορούμε να αποστείλουμε.
Η μετάβαση στη Home City είναι στιγμιαία και γίνεται μέσω του ειδικού εικονιδίου που υπάρχει, ενώ η απεικόνιση της ποικίλει αναλόγως με το έθνος που έχουμε επιλέξει. Ετσι η Home City των Ρώσων είναι διαρκώς χιονισμένη, εν αντιθέσει με την πόλη των Πορτογάλων και των Ισπανών που είναι παράκτιες και με εύκρατο κλίμα.





Multiplayer
Κακά τα ψέματα, ένας από τους λόγους για τους οποίους οι περισσότεροι περίμεναν το AoE 3 ήταν για να συνεχίσουν τις διαδικτυακές μάχες τους στην ESO (Ensemble Studios Online), αφού πρώτα κυριολεκτικά «έλιωσαν» πάνω στο Age of Mythology (θα θυμάστε τα τεκταινόμενα σε προηγούμενα PcM Grand Prix). Βλέποντας αυτή την εκπληκτική ανταπόκριση, η ESO αποφάσισε να δημιουργήσει ίσως το καλύτερο online περιβάλλον για τον παίχτη.
Αν και στο παρελθόν η σχέση μου με την ESO δεν ήταν η καλύτερη, οφείλω να ομολογήσω πως στο AoE3 έχει γίνει μια αρκετά καλή προσπάθεια ώστε το παιχνίδι να είναι πολύ εθιστικό και δίκαιο (αν και ακόμα είναι νωρίς και είμαι σίγουρος ότι θα επέλθουν πολλά balance changes), προσφέροντας σχεδόν τα πάντα που κάποιος θα επιθυμούσε να δει. Ανάμεσά τους υπάρχουν στοιχεία όπως η ύπαρξη διαφορετικών ladders, clans, friends, chatrooms κτλ.
Ομως η πραγματική επανάσταση στο multiplayer έρχεται μέσω της παρουσίας της Home City και των Decks. Ετσι, η Home City κερδίζει levels καθώς παίζουμε, τα οποία περνάνε από το ένα παιχνίδι στο άλλο, με αποτέλεσμα μετά από αρκετές ώρες/μέρες να έχουμε εξασφαλίσει όλες τις διαθέσιμες κάρτες του παιχνιδιού. Από εκεί και πέρα ισχύει αυτό που ανέφερα και παραπάνω για την ορθή επιλογή των Decks. Οσο καλύτερα επιλέξουμε τις κάρτες μας και φτιάξουμε το Deck μας, τόσο πιο εύκολο θα είναι το έργο μας και τόσο πιο εύκολα θα συντρίψουμε τους εχθρούς μας!
Παράλληλα εξακολουθούν να υφίστανται οι διάφορες τακτικές πολέμου στις οποίες μας είχαν συνηθίσει τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, ενώ έχουν προστεθεί αρκετές ακόμα στις ήδη υπάρχουσες. Το γρήγορο tech στη δεύτερη εποχή, τα γρήγορα rushes με απλές ή μισθοφορικές μονάδες που θα λαμβάνουμε από τη Home City και τους διάφορους ινδιάνικους καταυλισμούς, η ταχεία εξάπλωση και εξασφάλιση πολλαπλών Trading posts και Trade Routes που θα μας αποφέρουν πολλά χρήματα, ο αποκλεισμός του εχθρού με τη χρήση πολεμικών πλοίων και άλλα πολλά εξασφαλίζουν ένα περιβάλλον ιδανικό για μάχη.

Gameplay
Το να κρατήσεις το gameplay σε υψηλά επίπεδα, ειδικά σε ένα αχανές παιχνίδι σαν αυτό, είναι πραγματικά μια από τις δυσκολότερες εργασίες. Η Ensemble Studios, συνηθισμένη στα δύσκολα, όχι μόνο αναβάθμισε το ήδη καταπληκτικό game interface αλλά πρόσθεσε και αρκετά καινούργια;;;;;; στον τομέα του game play.
Η δυνατότητα αρκετών μονάδων να κάνουν χρήση ειδικών επιθέσεων, όπως για παράδειγμα οι γαλέρες, που μπορούν να κάνουν να ξεκινήσουν έναν εντυπωσιακό μαζικό βομβαρδισμό πλοίων ή βάσεων και τα μεγάλα κανόνια που εναλλάσσουν τον τρόπο κίνησής τους, ο οποίος τους επιτρέπει γρηγορότερη μετακίνηση, δίνει στους παίκτες περισσότερες επιλογές και τους παρακινεί να ασχοληθούν με το micromanagement. Παράλληλα, η ύπαρξη διαφορετικών μονάδων για κάθε έθνος προσφέρει στο παιχνίδι μεγαλύτερη αντοχή, ειδικά στο multiplayer. Η Α.Ι. του AoE 3 κινείται αναμφισβήτητα σε υψηλά επίπεδα, αφού ο υπολογιστής διαθέτει τις κατάλληλες «γνώσεις» για να μας ταλαιπωρήσει αρκετά, κατά την διάρκεια των campaigns. Το pathfinding από την άλλη, αν και δεν αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα, μερικές φορές φαίνεται να σκαλώνει, χωρίς ιδιαίτερο λόγο και αιτία. Μάλλον θα πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις λόγω των ιδιομορφιών των διαφόρων χαρτών.
Τέλος, η προσθήκη μερικών αναγκαίων functions που έλειπαν από τα προηγούμενα παιχνίδια, όπως η ύπαρξη ειδικού κουμπιού που επιτρέπει στο minimap να εναλλάσσεται μεταξύ στρατιωτικών και μη μονάδων αλλά και της επιλογής τους με βάση τον τύπο τους από το ειδικό panel, θα ανακουφίσουν το παίκτη από το μπελά του να βρει και να επιλέξει, για παράδειγμα, τον Explorer μέσα σε 100 μονάδες. Ολα πάντως τα υπόλοιπα στοιχεία (control groups, attack, move κτλ) έχουν παραμείνει ως είχαν στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς.

Γραφικά – Ήχος
Τα γραφικά του παιχνιδιού πραγματικά κόβουν την ανάσα! Η απίστευτη λεπτομέρεια αλλά και το ανεπανάληπτο, ρεαλιστικότατο animation των μονάδων (που προσωπικά δεν έχω ξαναδεί σε παιχνίδι), δημιουργούν μια οπτική πανδαισία. Από τις Home Cities που σφύζουν από ζωή, τις όμορφες σκιάσεις και τα εκπληκτικά τοπία, μέχρι την Άγρια Δύση, τους Ινδιάνους και τα buffalos;
Ενδεικτικά θα αναφέρω τους στρατιώτες, που γεμίζουν προσεκτικά τα μουσκέτα τους πριν πυροβολήσουν ή τη στιγμή κατά τη οποία πετάγονται στον αέρα από τις πανίσχυρες βολές των κανονιών.;;;;;;;;;;;;; Παράλληλα, τα κομμάτια που πέφτουν από τα υπό βομβαρδισμό κτήρια και ποικίλουν αναλόγως με το μέγεθος της ζημιάς, τα εξαιρετικά μοντέλα πλοίων, οι ινδιάνικοι καταυλισμοί, όπου μπορούμε να διακρίνουμε μέχρι και τους ατμούς από το τσουκάλι, τα πολύχρωμα παπαγαλάκια που διασχίζουν τον ουρανό και άλλα πολλά που θα σας αφήσω να ανακαλύψετε μόνοι σας, θα μας κάνουν να ξεχάσουμε όχι μόνο τα objectives, αλλά ακόμα και το ότι παίζουμε ένα απλό παιχνίδι!
Αλλά και για τον ήχο τα λόγια πως είναι περιττά. Η εξαιρετική μουσική επένδυση, οι προσεγμένες προφορές για την κάθε φυλή και η σωστή επιλογή των ήχων του περιβάλλοντος και της μάχης δεν μου επιτρέπουν κανένα σχολιασμό. Απλά πρέπει να ακούσετε τον ήχο των κανονιών και των τζαμιών (είχαν τζάμια τότε;!) που σπάνε για να καταλάβετε για τι πράγμα μιλάμε.





Colonization Revived?
Ομως όλα αυτά ακούγονται λίγο ως πολύ γνωστά σε εμάς τους παλαιότερους, αφού το όλο σκηνικό θυμίζει έντονα ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της προηγούμενης δεκαετίας, το πανέμορφο Colonization, μια δημιουργία του Sid Meier.
Αν και δεν υπάρχει καμία σχέση στον τομέα των γραφικών και του gameplay μεταξύ του Age of Empires III και του Colonization, εντούτοις δεν θα είχα ήσυχη την συνείδησή μου (κοινώς θα έσκαγα :)) αν δεν ανέφερα την τρομερή ομοιότητα των δύο παιχνιδιών, ειδικά στη θεματολογία και τον τρόπο λειτουργίας της ευρωπαϊκής Home City. Τότε τα στρατεύματα περίμεναν στην αποβάθρα της Home City μέχρι να τους παραλάβει το επόμενο πλοίο, όμως η τεχνολογία προχωρά και πλέον η χρήση ταχύτατων couriers φέρνει τα πάντα μπροστά στην πόρτα μας. Έλλειψη φαντασίας και πρωτοτυπίας, μανία με την επιστροφή στις ρίζες ή απλά μια σύμπτωση; Ο,τι και να είναι, με χαροποιεί ιδιαίτερα να βλέπω μεγάλες εταιρείες να «δανείζονται» τις εξαιρετικές ιδέες άλλων εταιρειών, ειδικά όταν πρόκειται για παιχνίδια στρατηγικής, αφού είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι για να βγει κάτι πραγματικά πρωτοποριακό στην αγορά, πρέπει να περάσουν πολλά, μα πάρα πολλά χρόνια.

Ένα τελευταίο σχόλιο
Κλείνοντας, θα πω ότι αυτό που προσωπικά θεωρώ ως το σοβαρότερο πρόβλημα του AoE3 είναι το θέμα της Ιστορίας. Ειδικά όταν βλέπεις τους Τούρκους, τους Ρώσους και τους Γερμανούς να κάνουν απόβαση στα διάφορα νησιά της Καραϊβικής, ισοπεδώνοντας κάθε ιστορική αλήθεια, δεν μπορείς να μην αρχίσεις να απορείς γιατί δεν έχουν συμπεριληφθεί οι Ελληνες. Εμείς τουλάχιστον ήμαστε εκεί (τόσες εκπομπές έχει κάνει ο Λιακόπουλος, φτάνει πια)!
Πέρα από την πλάκα, το Age of Empires III διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία (απίστευτα γραφικά, κορυφαίο gameplay) για να διαδεχθεί επάξια τους προκατόχους του και να συνεχίσει να κρατάει συντροφιά σε όλους τους φίλους των παιχνιδιών στρατηγικής και ειδικότερα στην νεότερη γενιά που δεν έχει ακόμα «εμπεδώσει» πλήρως την Αμερικανική Ιστορία. Εφοδιαστείτε λοιπόν με τα απαραίτητα (καφέ, ηχεία με δυνατό subwoofer κτλ), γιατί η μάχη για την κατάκτηση της Αμερικής μόλις άρχισε!

Αν σας άρεσε:...
δεν έχετε παρά να νοικιάσετε την ταινία 1492: Conquest of Paradise του Ridley Scott, για να πάρετε μερικά μαθήματα για το πώς πρέπει να ξεκινήσετε την «καριέρα» σας στη νέα γη. Αν τώρα είστε fan της περιόδου, δείτε το American Conquest και το Pirates!, αλλά πάνω απ’ όλα το Colonization, το πρώτο παιχνίδι στρατηγικής που ασχολήθηκε με το εν λόγω θέμα!

Ξέρετε ότι:...
ένας από τους μεγαλύτερους μύθους της εποχής, ήταν αυτός που έκανε λόγο για την ύπαρξη της πηγής της νιότης; Ακολουθώντας το θρύλο, ο Ισπανός εξερευνητής Juan Porce de Leon ξεκίνησε το ταξίδι του, ανακαλύπτοντας έτσι το Puerto Rico και λίγους μήνες αργότερα την Pascua de Florida (γη των λουλουδιών), όπου και τερματίστηκε άδοξα η ζωή του. Δυστυχώς από τότε δεν υπήρξε καμία πρόοδος, αφού πλέον θεωρείται ότι μια τέτοια πηγή μπορεί να ανήκει μόνο στη σφαίρα της φαντασίας...

Fan Sites:
http://www.ageofempires3.com
http://www.agecommunity.com/home.aspx
http://agesanctuary.com
http://aoe3.heavengames.com

Θετικά:
- Απίστευτης λεπτομέρειας γραφικά και ήχοι
- Συναρπαστικά Campaigns και 24 αποστολές
- Οκτώ τελείως διαφορετικές φυλές με τις μονάδες τους
- Κορυφαίο Gameplay
- Εξαιρετικά δυνατό multiplayer

Αρνητικά:
- Οι απαιτήσεις ανεβαίνουν όσο ανεβαίνει και ο αριθμός των μονάδων στο χάρτη
- Τι δουλειά έχουν οι Γερμανοί, οι Τούρκοι και οι Ρώσοι με την ανακάλυψη της Αμερικής;
- To Save/Load είναι λίγο... της υπομονής

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.5

Το καλύτερο RTS της φετινής χρονιάς είναι εδώ και σας καλεί να το απολαύσετε. Σταματήστε τις δικαιολογίες και σπεύστε να το αποκτήσετε!

Γρηγόρης Μωυσίδης

Πηγή: Περιοδικό PC Master

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Nikos (Level 7) 17/07/2009 01:56
Ειναι καλό αλλά το 2 ειναι πιο εθιστικό
#2 Billerman (Level 2) 20/07/2009 18:17
Πολυ Ωραιο!!!!Τρελο καψιμο με Age Of Empires
#3 djpaki (Level 3) 11/02/2011 17:03
Ένταξη ένα κορυφαίο game από μια κορυφαία σειρά !
#4 xristamati (Level 10) 11/02/2011 17:03
fovero paixnidi strathgikhs!to thewrw eksisou kalo me ta dyo prohgoumena!
#5 AlexRrrr (Level 2) 11/02/2011 17:03
Ontos einai fovero paixnidi, de ksero pos einai ta proigoumena tis seiras, alla molis epiasa sta xeria mou auto epeza ateliota gia meres!!
#6 rigani (Level 3) 11/02/2011 17:03
Ωραίο!!!!
#7 koulisfe (Level 14) 07/06/2013 02:38
Ωραίο στα γραφικά αλλα θα ήταν πολυ καλύτερο εαν ήταν ένα remake του 2. Για την εποχή που αναφέρεται και έχοντας παίξει το 2, το θεωρώ απαράδεκτο!
Score 8.5
User Score ( 25 votes ) 8.32
User Reviews 0
Genre:
Developer: Ensemble Studios
Publisher: Microsoft Game Studios
Διάθεση: Microsoft Hellas (211-1206000)
Players:
Requirements: PENTIUM IV 1.4GHz, 256MB RAM, 652 MB HD, ΚΑΡΤΑ ΓΡΑΦΙΚΩΝ 64MB με HW T&L, DIRECTX v9.0c
Official Website:
Demo: Download
Full Game:
Release Date: 18/10/2005
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL )
thumb thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification