Ειδήσεις Retro Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Monday, 27 Jul 2020  | in Retro | Γράφτηκε από τον Μιχάλης Χριστοφέλης  
https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/0a/f8/ef/splinter-cell-chaos-theory-revie2-14-1595845761.jpg
 

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Η κορυφή όλων των Splinter Cell.

Ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του Splinter Cell: Pandora Tomorrow το 2004, η Ubisoft μας έδινε το επόμενο κεφάλαιο της πετυχημένης σειράς, το Splinter Cell: Chaos Theory, το οποίο κυκλοφόρησε στις 21 Μαρτίου του 2005. Αποτέλεσε το peak της σειράς, και ένα από τα τελευταία Splinter Cell που ακολούθησαν τα χνάρια του πρώτου. Μέχρι το τέλος του Μαρτίου του 2005, κατάφερε να φτάσει στο ορόσημο των 2.8 εκατομμυρίων πωλήσεων. Εξαιρετικά νούμερα ακόμη και για την σημερινή εποχή. Η επιτυχία του φαίνεται και από το γεγονός ότι κυκλοφόρησε ακόμα και για το Nintendo 3DS, το οποίο έφτασε στα χέρια μας το 2011, δηλαδή 6 χρόνια μετά από το Chaos Theory. Διατηρώντας τους βασικούς χαρακτήρες, και φυσικά τον αγαπημένο πράκτορα Sam Fisher, μας δίνει μία μοναδική εμπειρία που ξεκινά από το Περού, και φτάνει μέχρι Νέα Υόρκη και Νότια Κορέα.

Κυνηγητό
Βρισκόμαστε ένα χρόνο μετά τα γεγονότα του Pandora Tomorrow, το 2007. Μετά την απαγωγή του προγραμματιστή Bruce Morgenholt από μία περουβιανή ομάδα, τους “The People’s Voice” με αρχηγό τον Hugo Lacerda, ο Sam Fisher αναλαμβάνει να σώσει τον Morgenholt, και να μην διαρρεύσουν οι αλγόριθμοι που γνώριζε στους περουβιανούς. Δυστυχώς δεν τα καταφέρνει, και ο Lacerda διαφεύγει μέσω ενός πλοίου, ονόματι Maria Narcissa. Επίσης, ο Sam ανακαλύπτει πως η ομάδα αυτή προσελήφθη για να κάνει αυτή την δουλειά και να αποσπάσει τις συγκεκριμένες πληροφορίες. Ακολουθά τον Lacerda στο πλοίο που διέφυγε, και εκεί τον σκοτώνει. Ανακαλύπτει όμως κάποια όπλα, τα οποία μεταφέρονται με το συγκεκριμένο πλοίο. Τοποθετεί πομπούς για να μάθει τον προορισμό τους, ο οποίος εν τέλει είναι μία τράπεζα στον Παναμά.

splinter cell chaos theory 1

Σε αυτό το σημείο ξεκινούν κάποια spoilers, τα οποία θα ήταν καλύτερα να αποφύγουμε. Αποτελεί ένα αρκετά καλό σενάριο με πολλές εκπλήξεις, το οποίο δεν καταντά σε καμία περίπτωση κουραστικό ή βαρετό. Καλοσχεδιασμένα cutscenes, αν και δεν προβάλλονται συχνά, μόνο στην ολοκλήρωση ή την έναρξη μίας αποστολής.

Ένα μεγάλο βήμα μπροστά
Και σε αυτό το μέρος της σειράς, ο κύριος στόχος σας δεν είναι ο φόνος (αν και μερικές φορές επιβάλλεται), αλλά η συλλογή πληροφοριών. Πρέπει να κινήστε με προσοχή για να μην γίνεστε αντιληπτοί, παίζοντας με το φως και το σκοτάδι. Σημαντική βοήθεια σε αυτό, δίνει το stealth meter, που σας δείχνει πόσο ορατοί είστε. Ένα χαρακτηριστικό μεγάλης σημασίας, αφού σε φαινομενικά σκοτεινά σημεία, μπορεί να σας δουν. Μία εξίσου σημαντική προσθήκη ήρθε σε αυτό το μέρος της σειράς, το sound meter. Έχει ακριβώς τον ίδιο ρόλο με το stealth meter, απλά για τον ήχο που προκαλείτε.

Αν φτάσετε στο σημείο να σας εντοπίσουν, θα αρχίσουν αμέσως να σας πυροβολούν. Πρέπει να τους εξουδετερώσετε άμεσα, καθώς το health bar θα αδειάσει χωρίς να το καταλάβετε. Εξάλλου, υπάρχουν σε μερικά δωμάτια ή σε διαδρόμους medkits, που σας επιτρέπουν να το αναπληρώσετε. Το πιστόλι δεν είναι αρκετά αποτελεσματικό, είναι περισσότερο χρήσιμο για την καταστροφή λαμπών και καμερών, το πολυβόλο είναι σίγουρα μία καλύτερη και γρηγορότερη επιλογή.

Η παρουσία των υπολογιστών κατά μία έννοια αλλάζει στο Chaos Theory, μπορείτε να διαβάσετε διάφορα e-mails, αλλά και να αποκτήσετε πρόσβαση στις κάμερες, ακόμα και να διαγράψετε το υλικό τους. Στα προηγούμενα μέρη αυτό γινόταν πατώντας ένα κουμπί, και τότε ο Sam πληκτρολογούσε απλά κάτι στον υπολογιστή, επομένως είναι μία αρκετά ενδιαφέρουσα προσθήκη που κάνει την περιπέτεια πιο ρεαλιστική, και σας δίνει μεγαλύτερη συμμετοχή στο gameplay.

splinter cell chaos theory 2

Εκτός των κλασικών γυαλιών night και thermal vision, προστίθενται τα EMF. Μέσω αυτών, μπορείτε να διακρίνετε πολύ ευκολότερα αντικείμενα με ηλεκτρικό ρεύμα, όπως κάμερες. Φυσικά, είναι λογικό να τα χρησιμοποιείται αρκετά σπάνια, αφού οι εχθροί δεν φαίνονται, αλλά μόνο διάφορες συσκευές. Τα night vision βοηθούν να βλέπετε σε σκοτεινά μέρη για να κινήστε ευκολότερα και για να εντοπίζετε φύλακες, ενώ τα thermal vision αντικατοπτρίζουν την θερμότητα κάθε αντικειμένου.

Ένα μεγάλο βήμα του Chaos Theory είναι η αύξηση του διαθέσιμου πληθυσμού, αφού εκτός από το γνωστό πιστόλι και το πολυβόλο, υπάρχουν gas grenades, sticky cameras, sticky grenades, αλλά και νέα attachments στο πολυβόλο, όπως foregrip και την δυνατότητα εξόπλισης grenade launcher. Στην αρχή κάθε αποστολής, έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε ένα loadout ανάμεσα στα recommended, assault και stealth. Διαφέρουν στις διαθέσιμες σφαίρες κάθε όπλου, τις διαθέσιμες χειροβομβίδες. Μία ευκαιρία για όσους θέλουν να προσεγγίσουν λίγο πιο επιθετικά το παιχνίδι.

Ίσως η μεγαλύτερη βελτίωση που είδαμε, είναι το ποσοστό επιτυχίας κάθε αποστολής. Υπολογίζεται από τον χρόνο που θα σας πάρει η αποστολή, τους απλούς πολίτες που σκοτώνεται (κάτι τέτοιο προφανώς μειώνει την απόδοσή σας), την ολοκλήρωση δευτερευόντων αποστολών (ακόμη μία προσθήκη σε σχέση με τα προηγούμενα Splinter Cell). Μία δευτερεύουσα αποστολή μπορεί να σας ζητάει να σκανάρετε κάποια κουτιά όπλων, τα οποία βρίσκονται διάσπαρτα στο περιβάλλον.

Για να ολοκληρώσετε την ιστορία, θα σας κρατήσει στην οθόνη σας γύρω στις 7-8 ώρες. Βέβαια αν θέλετε να κάνετε κάθε αποστολή με 100%, θα σας πάρει πολύ περισσότερο.

Ο Sam Fisher καλύτερος από ποτέ

Μία ευχάριστη έκπληξη
Σε αντίθεση με τα δύο προηγούμενα Splinter Cell, το Chaos Theory χρησιμοποιεί την μηχανή γραφικών Unreal Engine 2.5. Έτσι, οι κινήσεις των κορμιών παύουν να είναι τόσο μηχανικές και αυτοματοποιημένες, και γίνονται πιο φυσικές (πιο ευέλικτα σώματα, γίνεται εμφανές όταν ρίχνεται κάποιον φύλακα στο έδαφος). Το νερό φαίνεται πιο αληθινό, ενώ γενικότερα προσφέρει μία πιο ρεαλιστική ατμόσφαιρα. Πολύ όμορφα σχεδιασμένα περιβάλλοντα και επίπεδα, που ικανοποιούν κάθε είδους παίκτη. Θα βρεθείτε σε κινούμενο πλοίο, αλλά και να κάνετε διάρρηξη σε τράπεζα. Μεγαλύτεροι χώροι που σας δίνουν την ευκαιρία να διασχίσετε διαφορετικά μονοπάτια και διαδρόμους, ορισμένες φορές άσκοπα. Τα cutscenes βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον αν βλέπαμε μερικά κατά την διάρκεια μίας αποστολής, όπως μία συνομιλία μεταξύ δύο κακοποιών.

splinter cell chaos theory 3

Μεγάλη σταθερότητα
Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές από τα προηγούμενα Splinter Cell σχετικά με τον ήχο. Οι ερμηνείες του Michael Ironside και του Don Jordan, των ηθοποιών που υποδύονται τον Sam Fisher και τον Irving Lambert αντίστοιχα, είναι αξιοσημείωτες. Τα σπαστά αγγλικά που μιλούν οι φύλακες, και γενικότερα οι εχθροί, δίνουν ακόμα ένα συν στα του ήχου. Κάθε επιφάνεια προκαλεί διαφορετικής έντασης θορύβους, οπότε πρέπει να είστε προσεκτικοί σχετικά με το πόσο γρήγορα κινήστε πάνω τους κάθε φορά. Η προσθήκη του sound meter δίνει έμφαση στην λεπτομέρεια του ήχου, καθώς αναπαριστά την ένταση που προκαλείτε, και έτσι σε τέτοιες περιπτώσεις θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο να γνωρίζετε πόσο δυνατά ακούγεται η κάθε επιφάνεια στους φύλακες.

Σίγουρη διασκέδαση
Με την δυνατότητα επιλογής loadout, τα ανανεωμένα γραφικά, την ελευθερία στον εξοπλισμό, το Chaos Theory δίνει μία μεγάλη ώθηση στην σειρά και την ανεβάζει ένα επίπεδο πιο ψηλά. Ένα σενάριο που εξακολουθεί να βρίσκεται στο επίπεδο των προηγουμένων, χωρίς να μειώνει το επίπεδο της σειράς. Η σημαντική εξέλιξη των γραφικών το κάνει ακόμα πιο αληθοφανές, δεν υπάρχουν οι “ρομποτικές” κινήσεις που είχαμε δει στα προηγούμενα μέρη. Όπως φαίνεται, η Ubisoft κινήθηκε στην ίδια νοοτροπία που η ίδια είχε δημιουργήσει με την σειρά Splinter Cell, δεν θέλησε να ρισκάρει για να προσεγγίσει και λάτρεις άλλων ειδών, αλλά προτίμησε να δημιουργήσει ένα ακόμα καλύτερο παιχνίδι για το υπάρχον κοινό του. Είναι ακόμα διαθέσιμο για αγορά, και προτείνεται χωρίς κανέναν δισταγμό σε όσους απολαμβάνουν τα stealth games, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για μία πολύ απολαυστική stealth περιπέτεια κάτω από τις σκιές.

Θετικά:
- Ποικιλία προσεγγίσεων κάθε επιπέδου
- Νέες προσθήκες που έκαναν την σειρά καλύτερη
- Μεγάλο replayability

Αρνητικά:
- Τα cutscenes εξακολουθούν να είναι λίγα
- Απουσία easy difficulty

Κορυφαίο της σειράς, must για τους fans του είδους.

Μιχάλης Χριστοφέλης

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Score 8.7
User Score ( 0 votes ) 0
User Reviews 0
Genre: Stealth
Developer: Ubisoft Montreal, Ubisoft Milan
Publisher: Ubisoft
Διάθεση: Ubisoft
Players: 1 (2-4 multiplayer)
Requirements: 256MB RAM, Επεξεργαστής Intel Pentium III, Κάρτα γραφικών 64MB, Χώρος στον σκληρό δίσκο 4GB, Λειτουργικό σύστημα Microsoft Windows 2000/XP
Official Website:
Demo:
Full Game:
Release Date: 21/03/2005
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS
Notification