Reviews Autonauts
PC  
Comments (0)

Autonauts Hot

Διαπλανητικό συνεργείο κατασκευών "τα υπάκουα ρομπότ".

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/e7/14/aa/autonauts-box-15-1578854751.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Διαπλανητικό συνεργείο κατασκευών "τα υπάκουα ρομπότ".

Το Autonauts είναι ένα game που ασχολείται με τον μετασχηματισμό ενός όμορφου ψηφιακού κόσμου από τις πράξεις μας. Βλέποντας την χαριτωμένη του πρόσοψη πολύ δύσκολα θα πήγαινε το μυαλό μας στον έναν εκ των δύο ατόμων που το δημιούργησαν, στον Gary Penn. Ο επικεφαλής της σκωτσέζικης εταιρείας ανάπτυξης Denki απέκτησε με το σπαθί του θρυλικό status στην gaming βιομηχανία. Υπηρέτησε τον χώρο μας από το δημοσιογραφικό μετερίζι σαν reviewer την δεκαετία του 1980.

Η δεκαετία του 1990 τον βρήκε σε πιο ενεργό ρόλο, στην Rockstar North Limited (DMA Design τότε) να συνεισφέρει στην δημιουργία του πρώτου Grand Theft Auto. Η μεταπήδηση από το game που ξεκίνησε μια από τις βιαιότερες σειρές όλων των εποχών σε ένα κόσμο δίχως βία και απειλές, οφείλεται στην προσωπική ωρίμανση του Penn και την δημιουργία οικογένειας. Η εμπειρία μας από το Autonauts μας έπεισε ότι το ταλέντο του έχει ωριμάσει μαζί με την ηλικία και αναμένουμε πολλά από αυτόν και την Denki στο προσεχές μέλλον.

autonauts 1

Τα Playmobil θα κληρονομήσουν το διάστημα
Το avatar μας στο Autonauts είναι ένα αστείο ανθρωπάκι που θυμίζει διασταύρωση Lego και Playmobil. Ποιος άραγε θεώρησε ότι, το φαιδρό αυτό πλάσμα είναι κατάλληλο για να αποικήσει το αχανές σύμπαν, ένα πλανήτη την φορά; Το ερώτημα μας παραμένει αναπάντητο, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι ο αντιπρόσωπος μας “δέθηκε” σε μια ρουκέτα, εκτοξεύτηκε στο πουθενά και προσγειώθηκε στον πλανήτη που μας έλαχε. Ένα πρόχειρο σάρωμα της επιφάνειάς του δείχνει τα περιεχόμενα του ουράνιου σώματος σε πρώτες ύλες και τον εδαφικό χάρτη του.

Είναι λογικό το ότι μπορούμε να τον βαφτίσουμε αφού πατήσαμε πρώτοι το πόδι μας (τα ατσάλινα πόδια της ρουκέτας βασικά) πάνω του. Επίσης η επιλογή Colonise ενδείκνυται στην αρχή για να μάθουμε βήμα προς βήμα τις τεχνολογίες και τα structures του game, προτού περάσουμε στις υπόλοιπες επιλογές όπου τα πάντα είναι ξεκλειδωμένα. Το Tutorial καλύπτει τα βασικά game mechanics για να ξεκινήσουμε το χτίσιμο της αποικίας και την διαμόρφωση του πλανήτη. Μας προτρέπει ορθά να μελετήσουμε μια ενότητα εν ονόματι Tips για να έχουμε μια επιπλέον ιδέα για τον χειρισμό και την σημασία του, προτού αποστηθίσουμε τα controls.

Το έδαφος του πλανήτη δεν είναι ούτε άδειο, ούτε νεκρό. Φυσικοί πόροι καλύπτουν μεγάλα τμήματα της επιφάνειας. Κότες και αγελάδες περιφέρονται τσιμπολογώντας και μασουλώντας, αδιαφορώντας για την παρουσία μας. Το πρώτο πράγμα που ξύπνησε μέσα μας μόλις προσγειωθήκαμε ήταν το πάθος για εξερεύνηση. Εξαφανίσαμε το fog of war από παντού αποκτώντας μια ολοκληρωμένη εικόνα των διαθέσιμων πόρων. Τα εξερευνητικά μας όνειρα έδωσαν σύντομα θέση στην απόλαυση της δημιουργίας και της συσσώρευσης πλούτου, ανεξαρτήτου μορφής.

Απολαμβάνουμε τα κοψίματα των πρώτων δέντρων και την κατασκευή των αρχικών structures. Προτού περάσει πολύ ώρα αντιλαμβανόμαστε ότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας όσο και αν μας αρέσει η διαδικασία, λόγω χρόνου. Το Autonauts βρίσκει την στιγμή αυτή για να δικαιολογήσει το όνομά του. Αν δεν υπήρχαν τα ρομπότ, θα βιώναμε την γνώριμη εμπειρία ενός οποιουδήποτε Sandbox που περιλαμβάνει συλλογή πόρων και crafting. Θα κατασκευάζαμε εργαλεία, θα τα χρησιμοποιούσαμε για να αρμέξουμε τον πλανήτη από τις πρώτες ύλες και θα χτίζαμε σιγά σιγά την κατοικία μας.

autonauts 2

Ρίξτε τα ρομπότ στην παραγωγή
Η προσθήκη του αυτοματισμού της αποικίας που χτίζουμε εμβαθύνει αισθητά το gameplay. Σκοπός μας δεν είναι η ευχάριστη διαμονή στον νέο κόσμο αλλά να προλειάνουμε το έδαφος για τους αποίκους που αναμένονται και να τους συντηρήσουμε σωστά όταν έρθουν. Το crafting αντικειμένων, η συσσώρευση αστρονομικού αριθμού πόρων και η χαρά που μας δίνει η μεταμόρφωση του τοπίου από τις επιλογές μας, πραγματοποιείται πλέον δια αντιπροσώπων και επιταχύνεται. Τα πιστά μας ρομπότ θα μας βοηθήσουν να κάνουμε κβαντικά άλματα στον αποικισμό του πλανήτη αλλά πρώτα πρέπει να τους δώσουμε να καταλάβουν τι θέλουμε να πετύχουμε.

Το game mechanic του προγραμματισμού είναι πανέξυπνο, εθιστικό όσο δεν παίρνει αλλά θέλει μπόλικη εκμάθηση έως ότου το κατανοήσουμε πλήρως. Οι μηχανικοί υπηρέτες ανταποκρίνονται σε πολύ συγκεκριμένες εντολές του τύπου “πάρε αυτό, τράβα εκεί, χρησιμοποίησε το” κ.ο.κ. Οι εντολές είναι δομημένες με πολύχρωμα πλαίσια που συνδέονται μεταξύ τους από μεγαλύτερες αγκύλες οι οποίες καθορίζουν το χρονικό ορίζοντα εντός του οποίου θα εκτελούν τις εντολές μας. Για παράδειγμα, θα μαζέψουν μια ή εκατό πέτρες; Μήπως είναι προτιμότερο να μαζεύουν για πάντα;

autonauts 3

Παίζουμε με τα χρωματιστά πλαίσια σαν να είναι ο κύβος του Ρούμπικ, αλλάζουμε τις θέσεις τους, προσπαθούμε να πετύχουμε την μέγιστη αποδοτικότητα των εντολών μας γιατί διαπιστώνουμε ότι τα ρομπότ έχουν περιορισμένη μνήμη άρα αριθμό διαθέσιμων οδηγιών. Η οπτική προγραμματιστική γλώσσα είναι καλαίσθητη, εύκολα κατανοητή και μας ικανοποιούν τρομερά τα αποτελέσματά της, η θέαση δηλαδή των ρομπότ που εκτελούν τις εντολές και διαμορφώνουν το περιβάλλον. Μας ενοχλεί το ότι τα ρομπότ μας δεν δέχονται εντολές την ώρα που εκτελούν μια προηγούμενη οδηγία και πρέπει περιμένουμε έως ότου την ολοκληρώσουν.

Η ενότητα Academy υπάρχει για να προσφέρει δομή στις δραστηριότητές μας, ένα σετ κατορθωμάτων που πρέπει να ολοκληρώσουμε με βήμα σημειωτόν για να περάσουμε στα προχωρημένα στάδια του game. Συνεργάζεται άριστα με την ενότητα Research στην οποία παρακολουθούμε όλες τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις που μας περιμένουν, και εκεί μας κόβεται η ανάσα. Το χτίσιμο των πρώτων structures, η συστηματική κατασκευή εργαλείων και η εκμετάλλευση των αρχικών πόρων γίνεται σχετικά γρήγορα. Στην ενότητα Blueprints βλέπουμε όλα τα αντικείμενα και τις τεχνολογίες και πληροφορούμαστε για το κόστος τους, δηλαδή τα επεξεργάσιμα υλικά που θα οδηγήσουν σε αυτά.

autonauts 4

Περιμέναμε αναλυτικότερη πληροφόρηση στο συγκεκριμένο τομέα, πλήρη περιγραφή της χρησιμότητας ενός αντικειμένου-πόρου-structure και τον τρόπο απόκτησης τους. Για παράδειγμα, σκεφτήκαμε να μαγειρέψουμε γκουρμέ συνταγές για τους αποίκους μας ώστε να μας περιλούσουν με wuv, και χρειαστήκαμε καρότα για να συνθέσουμε το απαραίτητο structure. Σαρώσαμε με το βλέμμα όλο τον πλανήτη για καλλιέργειες καρότων, έστω για μια δύο ρίζες για να αντλήσουμε τους σπόρους τους αλλά τίποτα. Δεν έπρεπε να σπρωχνόμαστε προς διαδικτυακά guides για να μάθουμε ότι ο συγκεκριμένος πόρος προέρχεται από διασταύρωση άλλων πόρων, έπρεπε να μας πληροφορεί το game άμεσα.

Wuv ή... Woof, όλα αγάπη σημαίνουν
Αφού περάσουν οι αρχικές ώρες και καλωσορίσουμε τους πρώτους αποίκους στον πλανήτη μας, συνειδητοποιούμε το μέγεθος του εγχειρήματος. Το πέρασμα σε μεγαλύτερα τεχνολογικά επίπεδα και το ξεκλείδωμα άφθονων αντικειμένων χρειάζεται μεγάλες ποσότητες wuv, του πόρου που μόνο οι άποικοι μπορούν να παράξουν. Η εξίσωση πάει ως εξής “σημαντικότερη τεχνολογική αναβάθμιση, αυξημένος αριθμός από wuv”. Τα απαιτούμενα wuv μετρούνται σε χιλιάδες και οι άποικοι προσφέρουν μονά wuv σαν ευχαριστώ για το φαγητό που τους δίνουμε. Η μαζική παραγωγή wuv θέλει ολοένα και πιο εκλεπτυσμένα φαγητά των οποίων η παραγωγή γίνεται με το μαγείρεμα διαφορετικών πόρων.

Αυτοματισμός, αποικισμός, καταναλωτισμός, το τρίπτυχο της επιτυχίας του game.

Εδώ φτάνουμε στο κομβικό σημείο του Autonauts, το σημείο που συνειδητοποιούμε το πολύωρο μέγεθός του. Βλέπουμε τα δεκάδες ρομπότ μας να πηγαίνουν πέρα δώθε σε μια μεγάλη περιοχή και γνωρίζουμε ότι πρέπει να επεκταθούμε και σε όλες τις υπόλοιπες του χάρτη. Το μυαλό μας τρέχει σαν άλογο αγώνων για να υπολογίσει τον αριθμό των ρομπότ, των structures που απαιτούνται καθώς και του προσεκτικού προγραμματισμού των μηχανικών σκλάβων. Αν δεν τα παρατήσουμε, συγκλονισμένοι από το δυσβάστακτο έργο που έχουμε μπροστά μας, το game θα μας απασχολήσει δεκάδες και εκατοντάδες ώρες, θα μας κάνει να λησμονήσουμε εντελώς τον παράγοντα χρόνο.

autonauts 5

Δεν πρόκειται να τα παρατήσουμε γιατί η επαναλαμβανόμενη διαδικασία του gameplay είναι εύκολα εκτελέσιμη και τρομακτικά εθιστική. Η επιφάνεια του πλανήτη είναι ο καμβάς του έργου τέχνης που δημιουργούμε κομμάτι, κομμάτι. Τεράστια αγροκτήματα και κοινότητες υλοποιούνται στις έρημες εκτάσεις, οι οποίες σφύζουν πλέον από ζωή και δραστηριότητα. Παραδόξως οι άποικοι είναι οι μοναδικοί τεμπελχανάδες στον πολύβουο κόσμο μας, κάθονται στα σπίτια τους και περιμένουν να τους ταΐσουμε, να τους ντύσουμε και να τους καθαρίσουμε οι χαραμοφάηδες, χαλάλι όμως αφού παράγουν τα πολύτιμα wuv.

Η μεγέθυνση της αποικίας μεγεθύνει και την απόλαυση που αισθανόμαστε για τα κατορθώματά μας, έχουμε οπτικές αποδείξεις των αρετών της εφευρετικότητας, της επιμονής και της φαντασίας που διαθέτουμε. Ο θάνατος και οι εχθροί απουσιάζουν από την ουτοπική μας κοινωνία, τίποτα δεν μας δημιουργεί άγχος, δεν μας απειλεί, δεν μας αναγκάζει να πράξουμε κάτι. Η τεχνολογική ποικιλία και τα άφθονα προσχέδια των structures δεν αφήνουν την εμπειρία να βαλτώσει. Ο αέναος αγώνας μας για αποδοτικότητα περνά από τον πετυχημένο καταμερισμό της εργασίας ο οποίος συνεπάγεται στρατηγική και προγραμματισμό.

Η αύξηση του πληθυσμού των ρομπότ συνεπάγεται αύξηση της δυσκολίας. Το μέρος γεμίζει από μηχανικούς υπηρέτες, το πλήθος των οποίων μας δυσκολεύει στο να παρατηρούμε την κάθε τους κίνηση. Η επαναφόρτιση τους είναι ένα πρόβλημα που μας απασχολεί για πολύ καιρό, αναγκάζοντάς μας να σταματήσουμε τις όποιες ασχολίες για να επαναφορτίσουμε τα ρομπότ που εργάζονται αλλά και εκείνα στα οποία αναθέσαμε να τα φορτίζουν! Η μικρή χωρητικότητα του inventory του avatar μας υποχρεώνει τελικά να αναθέσουμε όλες τις εργασίες στα ρομπότ γιατί, ακόμα και αν θέλαμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας και να κόψουμε όλες τις αποστάσεις με τα πόδια, θα κάναμε μήνες.

Προβλήματα στον παιδότοπο
Ο χειρισμός είναι εξαιρετικά απλοϊκός. Οι βασικές εντολές δίνονται με τα δύο buttons του mouse και τα shortcuts για βασικές λειτουργίες βρίσκονται κοντά στα δάχτυλά μας που χαϊδεύουν τα WASD, χαρίζοντας μας γρήγορη πρόσβαση. Η ένταξη των ρομπότ μας σε ομάδες καθίσταται αναγκαία μόλις το ρίξουμε στην μαζική παραγωγή τους. Χωρίζοντάς τα σε γκρουπ με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, “παγώνουμε” και “ξεπαγώνουμε” τις δραστηριότητές τους ανάλογα με την διαθεσιμότητα των πόρων. Τα low poly γραφικά που συνθέτουν τον κόσμο μας δεν είναι και ότι καλύτερο μπορούν να παράξουν οι σύγχρονες graphic engines. Εκτιμούμε την παιδικότητα και την χιουμοριστική τους διάσταση, γουστάρουμε τα χρώματα. Τα animations είναι εντελώς πρωτόγονα και είναι απλά λειτουργικά.

autonauts 6

Η αγκύλωση της κάμερας είναι αρκετά ενοχλητική και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα κατά καιρούς. Η επέκταση της αποικίας μας εξελίσσεται σε χαοτική κατάσταση με εκατοντάδες μονάδες να κινούνται δεξιά και αριστερά, κάποιες να μπαίνουν μπροστά από τις άλλες, μερικές να εξαφανίζονται πίσω από στοίβες αντικειμένων που φτάνουν στα ουράνια, ορισμένες να χάνονται μέσα σε θαμνώδεις εκτάσεις. Μπορούμε να περιστρέψουμε την κάμερα για να δούμε που βρίσκονται οι καλυμμένες μονάδες αλλά δεν μπορούμε να ενεργήσουμε ταυτόχρονα, είμαστε θεατές που βλέπουμε το έργο από άλλη γωνιά. Η μεγέθυνση δεν μας διευκολύνει επίσης στο να κλικάρουμε τις μονάδες που έχουν αράξει στους θάμνους. Μια από τις πρώτες στρατηγικές αποφάσεις που λάβαμε στο Autonauts είναι το χαμήλωμα της μουσικής και των αδιάφορων ηχητικών εφέ. Δεν υπάρχει λόγος να ακούμε μια αδιάφορη μουσική και ενοχλητικά σφυρίγματα εφόσον διαθέτουμε playlist της προτίμησής μας.

Μαθαίνουμε και διασκεδάζουμε παίζοντας
Ένα Base-Building Simulator με τον οποίο θα βάζετε το μυαλό σας σε εντατική λειτουργία, αναγνωρίζοντας τις σχέσεις ανάμεσα σε ακίνητα και κινούμενα αντικείμενα, την συνέργεια που αναπτύσσουν, τους συνδυασμούς που θα μεγιστοποιήσουν την λειτουργικότητά τους. Θα συνειδητοποιήσετε την σημασία της ανακύκλωσης των πόρων για να τους προστατεύσετε από την εξαφάνιση. Οι ίδιες απολαύσεις περιμένουν και τους gamers μεγαλύτερης ηλικίας. Το Autonauts καλύπτει τις ανάγκες μας για απόκτηση και εξοικονόμηση πλούτου, για την δημιουργία μιας τάξης πραγμάτων βασισμένης στην φαντασία μας, ερεθίζει την περιέργειά μας. Όλα αυτά διαρκούν για αμέτρητες ώρες, με συσσωρευτικά achievements που μας αρέσουν πολύ και μια προσιτή τιμή.

Θετικά:
- Εθιστικό gameplay
- Ευχάριστος χειρισμός
- Τεράστια διάρκεια
- Διδακτική αξία για gamers μικρότερης ηλικίας
- Ενισχύει την δημιουργική σκέψη και την φαντασία

Αρνητικά:
- Φτωχά γραφικά και animations
- Προβληματικός χειρισμός της κάμερας
- Ανεπαρκής μεγέθυνση
- Αδιάφορος ηχητικός τομέας
- Ελλιπής πληροφόρηση

Βαθμολογία
Γραφικά: 5
Ήχος: 5
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.7

Απλό, χαριτωμένο και διασκεδαστικό για όλες τις ώρες και όλες τις ηλικίες.

Γιάννης Μοσχονάς

 

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Score 7.7
User Score ( 6 votes ) 7.42
User Reviews 0
Genre: Strategy
Developer: Denki
Publisher: Curve Digital
Διάθεση: Curve Digital
Players: 1
Requirements: 8GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core i5-6600K ή AMD FX-9370, Κάρτα γραφικών GeForce GTX 750 ή Radeon HD 7870, Χώρος στο σκληρό δίσκο 1GB, Λειτουργικό σύστημα Windows 7/8/10 64μπιτα
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 17/10/2019
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification