Reviews Mages of Mystralia
Comments (1)

Mages of Mystralia New Hot

Ο μαγικός κόσμος φτάνει ως τα όρια της φαντασίας σας

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/fd/75/19/mages-of-mystralia-box-art-68-1541433478.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Ο μαγικός κόσμος φτάνει ως τα όρια της φαντασίας σας

Το Μάρτιο του 2017, η Borealys Games ζήτησε μέσω Kickstarter την υποστήριξη όσων είχαν μάθει για το πρώτο της εγχείρημα ως ανεξάρτητη εταιρεία και έθεσε τον λιτό στόχο των 25.000 καναδέζικων δολαρίων. Εντός εικοσιτετραώρου ο στόχος αυτός είχε εκπληρωθεί κατά 125%. Τελικά, μέχρι και την ολοκλήρωση της καμπάνιας συγκέντρωσε περίπου 324 χιλιάδες καναδέζικα δολάρια. Το παιχνίδι είχε ήδη ανακοινωθεί από τη Sony στα τέλη του προηγούμενου έτους και όπως αποδείχθηκε, η υπόσχεση ενός Action-Αdventure που σας επιτρέπει να σχεδιάσετε τα δικά σας spells είχε κερδίσει τα βλέμματα και τα πορτοφόλια. Ήταν πολλοί οι fans του είδους που εναπόθεσαν στον επερχόμενο τότε τίτλο τη νοσταλγική τους ελπίδα να αναβιώσουν μια αυθεντική περιπέτεια στα χνάρια θρυλικών σειρών όπως το Legend of Zelda. Mένει να μάθουμε τελικά, αν η πίστη τους απέδωσε καρπούς.

Είναι πολλά τα στοιχεία της ανάπτυξης του Mages of Mystralia, που επιβεβαιώνουν το πάθος και το μεράκι της δημιουργού του για το πρώτο της project. Μεταξύ αυτών, η απόφασή της να επανδρώσει τη σεναριακή της ομάδα με τον best-selling συγγραφέα φαντασίας Ed Greenwood, δημιουργό του Forgotten Realms fantasy world για το επιτραπέζιο παιχνίδι role-playing Dungeons and Dragons, είναι μια πράξη δέσμευσης στο εγχείρημα της κατασκευής μιας ποιοτικής αφήγησης. Κατά συνέπεια, ο πήχης ανεβαίνει. Οι προσδοκίες μας είναι πολύ υψηλότερες από αυτές που θα είχαμε εάν το σενάριο αναλάμβαναν αρχάρια μέλη της ομάδας ανάπτυξης. Εξάλλου μιλάμε για μάγους, μυθικά πλάσματα και γραφικές τοποθεσίες μεσαιωνικου τύπου, οπότε φαίνεται ότι ο επώνυμος συγγραφέας διαθέτει όλα τα εργαλεία για να χτίσει το σκηνικό μιας τέτοιας ιστορίας. Όμως όποιος φαντάζεται ότι αυτό κάνει την υπόθεση παιχνιδάκι για τον Greenwood, κάνει μεγάλο λάθος. Κι αυτό, διότι την εμπειρία του στη μυθοπλασία αντισταθμίζει η πρόκληση μιας αφήγησης προσασμοσμένης στις δομικές αναγκαιότητες και τις ιδιαιτερότητες ενός ψηφιακού, αλληλεπιδραστικού μέσου.

mages of mystralia 2

Συλλυπητήρια, είστε μάγος
Η ιστορία ξεκινάει ως εξής: Μία έναστρη νύχτα, η μικρή κοκκινομάλλα η Zia ανακαλύπτει τις μαγικές της ικανότητες. Είναι το όνειρο κάθε παιδιού να εξαπολύσει την αχαλίνωτη, υπερδραστήρια φαντασία του στον φυσικό κόσμο. Μάλιστα, θα λέγαμε πως όλοι, ασχέτα με την ηλικία, το έχουν ευχηθεί, αλλά με ενήλικο περιεχόμενο ο όρος “αχαλίνωτη φαντασία” δεν ακούγεται και τόσο χαριτωμένος. Έτσι λοιπόν, μπροστά στην πρωταγωνίστριά μας στέκονται ορθάνοιχτες οι πύλες του φανταστικού κόσμου. Ποια θα είναι η πρώτη της μαγική περιπέτεια; Ίσως αιωρηθεί στον γαλανό ουρανό, ίσως να στείλει τους μαγικούς της κλώνους στο σχολείο για να απολαύσει δώδεκα ώρες ύπνου ανενόχλητη, ή να μεταμορφώσει τους πιο ενοχλητικούς της συγχωριανούς σε κάμπιες και να τους θα φυλακίσει σε κάποιο γυάλινο δοχείο, εκεί που οι απελπισμένες τους κραυγές για βοήθεια δεν θα εισακουστούν ποτέ.

Ανάμεσα σε αμέτρητες απίθανες επιλογές, η Zia καταλήγει να παίρνει ένα ατυχές αλλά πολύ σημαντικό μάθημα μαγείας. Απ' ότι φαίνεται, τα στοιχεία "φωτιά" και "σπίτι" δεν συνιστούν το ιδανικό ξόρκι για το ζήτημα της στέγασής σας. Αφού κάνει το σπίτι της στάχτη, για το κατόρθωμά της κερδίζει ένα εισητήριο για εξορία δίχως επιστροφή, σε ένα σκληρό κόσμο γεμάτο κακοπροαίρετα goblins και σκελετούς. Αμέσως μετά, μια ιδιαίτερα εξυπηρετική σύμπτωση θα οδηγήσει τη μικρή όχι-ακομη-μάγισσα στον μέντορά της, γνωστό και ως... Mentor. Η ονομασία είναι ένα κλείσιμο του ματιού από τον συγγραφέα, που μας πληροφορεί ότι η περιπέτεια της Zia θα είναι μια τυπική ιστορία ενηλικίωσης. Είναι σαν να μας λέει: Δεν σκοπεύουμε να επανεφεύρουμε τον τροχό, το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτού του τυπικού ηρωικού ταξιδιού είναι ότι ο ήρωας είστε εσείς. Και παραδοσιακά κάθε ιστορία ενηλικιώσης χρειάζεται τον εκ πρώτης όψης αγενή και ακατανόητο μίστερ Μιγιάγκι της, τον Yoda, τον Jiraiya, για να σας μυήσει με τον πιο ανάποδο τρόπο στις μυστηριώδεις βουλήσεις του Force, του Kung Fu, του Rasengan. Κάθε ιστορία ενηλικίωσης οφείλει επίσης να θέσει τον μικρό πρωταγωνιστή της (ή πρωταγωνίστρια) αντιμέτωπο με έναν μεγάλο κόσμο, τον οποίο δεν είναι εξοπλισμένος ακόμη να αντιμετωπίσει. Το κενό αυτού του κόσμου γεμίζει το βασίλειο της Mystralia.

Δυστυχώς, η Mystralia και οι κάτοικοί της τα έχουν χαλάσει προ πολλού με τη μαγεία και όσους την εξασκούν. Kάποτε την περιφέρεια διοικούσαν μάγοι-βασιλείς. Ισχυροί αλλά ευγενείς, φρόντιζαν για την ευημερία του λαού και της γης τους. Το χάρισμα της μαγείας ήταν ένα δώρο που συνοδευόταν από την ευθύνη της αξιοποίησής του για το κοινό όφελος. Μια επιδημία των Trolls και ένα παρανοικό μάγο-βασιλιά με εμμονή για δύναμη αργότερα, οι καλές εποχές πέρασαν και άφησαν πίσω στοιβάδες πτωμάτων να στολίζουν τα σοκάκια της χώρας. Πλέον, το χάρισμα της μαγείας είναι κατάρα, καταδίκη σε κοινωνικό αποκλεισμό για τους λίγους και τυχερούς, σε ταξίδι κάτω από το έδαφος για τους περισσότερους. Κι ενώ η μαγεία έχει δια παντώς απαγορευτεί, μια νέα απειλή πλησιάζει κυριολεκτικά στον ορίζοντα, με την έκλειψη του ηλίου. Κάπου εκεί, λίγο μετά το ατυχές συμβάν που άφησε άστεγη την πρωταγωνίστρια, ξεκινά η ιστορία σας. O Mentor σας στέλνει αμέσως προς το Haven, το καταφύγιο των εκδιωγμένων μάγων. Στο δρόμο της η Zia θα συναντήσει ένα ασυνήθιστα ομιλητικό spellbook, που θα τη συνοδεύσει για το υπόλοιπο ταξίδι.

Τελικά καλείστε από το συμβούλιο των εναπομείναντων μάγων του Haven να ανακαλύψετε τον υπαίτιο της έκλειψης και να αντιμετωπίσετε την απειλή, καθώς εξερευνάτε τις αμέτρητες δυνατότητες των μαγικών σας δυνάμεων. Αν σας προβληματίζει το γεγονός ότι ο κύκλος των σοφών μάγων με εκατοντάδες χρόνια εμπειρίας στο επάγγελμα, αναθέτει την αποστολή διάσωσης του βασιλείου στην μικρή και αδαή Ζia, δεν σας αδικούμε. Αρχικά αιτιολογείται με την πρόφαση ότι η πρωταγωνίστρια είναι άγνωστη, επιτρέποντάς της να κινείται ελεύθερα εκεί όπου οι υπόλοιποι θα διέτρεχαν τον κίνδυνο της σύλληψης. Σταδιακά όμως, καθώς αναλαμβάνει και φέρνει εις πέρας όλο και πιο θανάσιμες αποστολές, οι γηραιότεροί μάγοι υιοθετούν μια ομολογουμένως ανεύθυνη στάση τύπου "if it ain't broke, don't fix it" και στέλνουν τη μικρή μαγισσούλα να αντιμετωπίσει την πηγή του κακού, γιατί...τέλος πάντων μέχρι τώρα δεν πέθανε.

mages of mystralia 1

Αυτό είναι το κυριότερο πρόβλημα που συναντάμε στο σενάριο, δηλαδή η επιφανειακή φύση των σχέσεων μεταξύ χαρακτήρων και ορισμένες φορές τα ακατανόητα κίνητρα που κινούν τη δράση τους. Το φαινόμενο γίνεται ξεκάθαρο εξαρχής. Όταν η Zia πρωτοσυναντά τον Mentor δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν έχει πρόθεση να γίνει μάγισσα. Μιάμιση στιγμή αργότερα φαίνεται πεπεισμένη ότι είναι υποχρεωμένη να το κάνει. Τελικά η εκπαίδευση δεν συμβαίνει ποτέ και ο καθένας συνεχίζει τη ζωή του. Αποδεχόμαστε την εξέλιξη γιατί γνωρίζουμε ότι είναι μονόδρομος για την ιστορία, αλλά μας αφήνει με την εντύπωση ότι οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν την πρωταγωνίστρια, υπάρχουν απλά και μόνο για να προωθήσουν την πλοκή σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Η πλειοψηφία των χαρακτήρων που θα συναντήσετε εξυπηρετεί ένα μονοδιάστατο ρόλο παροχής πληροφοριών.

Ουσιαστικά απουσιάζουν δυνάμεις σύγκρουσης μεταξύ τους, παρά μόνο μεταξύ των δύο στρατοπέδων "καλών" και "κακών". Γενικά αισθανόμαστε συνεχώς ότι ο φανταστικός κόσμος του Greenwood κρύβει μια ενδιαφέρουσα ιστορία, της οποίας όμως επιμένουμε παρά να ξύνουμε την επιφάνεια. Πολλά από τα γεγονότα που σχηματίζουν την πλοκή συμβαίνουν στα παρασκήνια και μαθαίνουμε για αυτά από δεύτερο χέρι μέσω διαλόγων και μονολόγων καθαρού exposition. Για το λόγο αυτό, ενώ η αφήγηση ξετυλίγει μια σειρά ανατροπών και εκπλήξεων σχετικά με τον κόσμο και τους χαρακτήρες, υστερούν βάρους και δραματικής έντασης.

mages of mystralia 12

Αυτό δεν σημαίνει ότι η ιστορία δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον. Η κεντρική θεματική μας θυμίζει εκείνη ενός άλλου έργου φαντασίας, θρυλικού στάτους, του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Η δίψα για δύναμη και η ιδιότητά της να διαφθείρει όσους αδυνατούν να τη δαμάσουν, αποτελεί το θανάσιμο αμάρτημα που θέτει τους τροχούς σε κίνηση. Το μοτίβο είναι συνεχές, από το σκοτεινό παρελθόν της Mystralia μέχρι και τη νέα απειλή που απλώνει τη σκιά της στα εδάφη της. Το δίδαγμα είναι, ότι όσοι επιδιώκουν να θέσουν τον κόσμο σε τάξη βασισμένη αμιγώς στην δύναμη μετατρέπονται σε τυράννους και τελικά καταστρέφονται. Η φωνή μέσα στο spellbook, που συνοδεύει την πρωταγωνίστρια στο ταξίδι της και λειτουργεί σαν ένας δεύτερος μέντορας (ίσως και τρίτος), είναι μια δημιουργική προσέγγιση στον κλασικό χαρακτήρα-οδηγό τύπου Navi του Ζelda, πράγμα που εξαργυρώνεται μακροπρόθεσμα στην πλοκή. Το σενάριο δεν είναι ελλειπές σε μύθο και ενδιαφέρουσες ιδέες, ενώ είναι χρωματισμένο με άπλετο και ευχάριστο χιούμορ, δεν καταφέρνει όμως να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση ότι μαχόμαστε για κάποιο σημαντικό διακύβευμα. 

Όλες οι μεγάλες στα χαρτιά στιγμές της ιστορίας αποτυγχάνουν να εγείρουν το συναίσθημά μας, γιατί οι σχέσεις της Ζia με τους διάφορους χαρακτήρες δεν αναπτύσσονται επαρκώς και κατά συνέπεια μας είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου αδιάφορες. Χωρίς τα προσόντα αυτά, η ιστορία περιορίζεται σε μια σχετική τυπικότητα, αφού δεν εξέχει κάποιο χαρακτηριστικό της στοιχείο. Καθώς η νεαρή μάγισσα αναλαμβάνει σταδιακά όλο και μεγαλύτερη ευθύνη για το μέλλον του τόπου της, οι μαγικές της δυνάμεις γίνονται πολυδιάστατες και συναρπαστικές, αλλά η προσωπικότητά της δεν εξελίσσεται αντίστοιχα. Τελικά, ενώ ο κόσμος της Mystralia ζωντανεύει πλήρως, οι χαρακτήρες που τον κατοικούν μας απογοητεύουν με τη ρηχότητά τους. Αν και το αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπές, δύσκολα θα ξεχωρίσει ανάμεσα σε αμέτρητες παρεμφερείς αφηγήσεις του είδους, για να μείνει μαζί μας καιρό αφού κλείσουμε το παιχνίδι.

mages of mystralia 5

Χίλιοι και ένας τρόποι να κακοποιήσετε ένα τέρας
Τη δράση απολαμβάνουμε από top-down οπτική, τυπική ενός τίτλου αυτής της κλίμακας. Αν και δεν θα λέγαμε ότι η περιπέτεια μας στη Mystralia μας ώθησε στα όρια ικανοτήτων μας, η Borealys Games σε καμία περίπτωση δεν υποτιμά τη νοημοσύνη του παίκτη με τις προκλήσεις που του παρέχει, τόσο στο μάχη όσο και στα puzzles. Αυτές είναι οι δύο κεντρικές δραστηριότητες που θα σας απασχολήσουν καθόλη τη διάρκεια της εμπειρίας σας. Και οι δύοι αυτοί πυλώνες στηρίζονται όμως πάνω στα πραγματικά θεμέλιά του gameplay, δηλαδή το σύστημα Spellcrafting που είναι το ζουμί της υπόθεσης και αποτελεί το μεγαλύτερο προσόν του παιχνιδιού. Το σύστημα Spellcrafting είναι ένας καινοτόμος μηχανισμός, που μας επιτρέπει να βάλουμε το χεράκι μας στον κόσμο της μαγείας, σχεδίαζοντας τα δικά μας spells. Πρόκειται χωρίς αμφιβολία για ένα από τα πιο περίπλοκα και βαθύτερα συστήματα μαγείας που έχουμε συναντήσει σε indie τίτλο αλλά και σε οποιοδήποτε σύγχρονο video game. Η καναδέζικη εταιρεία ανάπτυξης μπορεί να είναι υπερήφανη για το κατόρθωμά της, που κάνει το ταξίδι της Ζia από το Greyleaf ως το Dark Tower να αξίζει το χρόνο σας.

Τα βασικά spells που αποκτάμε νωρίς στο ταξίδι μας μπορούν να ενισχυθούν, να τροποποιηθούν και να αναμειχθούν με φαινομενικά αμέτρητους τρόπους, ώστε να αποκτήσουν ακριβώς τη λειτουργία που οραματιζόμαστε. Με τη χρήση Runes που θα αποκτήσετε προχωρώντας την ιστορία ή ολοκληρώνοντας διάφορες προαιρετικές προκλήσεις, η αρχική λειτουργία ενός spell μπορεί να αλλάξει θεμελιακά. Η βάση για τις δημιουργίες μας είναι τέσσερα spells τα οποία ξεχωρίζουν όχι λόγω των διάφορων φυσικών elements, αν και αυτό ισχύει προσωρινά στην αρχή, αλλά για την ειδική τους συμπεριφορά: Immedi για κοντινές αποστάσεις, Actus για μακρινές, Creo για να εμφανίζουμε αντικείμενα δια μαγείας (όπως μια επιφάνεια πάγου) και Ego για να επιδράσουμε στον ίδιο μας τον εαυτό. Καθώς αποκτάτε όλο και περισσότερα Runes, έχετε τη δυνατότητα να επιστρέφετε στο spellbook σας και να τα τοποθετείτε γύρω από έναν πυρήνα που εκπροσωπεί το βασικό spell.

mages of mystralia 13

Τα Runes έρχονται σε τρεις κατηγορίες: Behaviours, Augments και Triggers. Με ένα Behaviour Rune έχετε τη δυνατότητα να τροποποιήσετε τη συμπεριφορά του spell ή και να προσθέσετε κάποια συμπληρωματική. Για παράδειγμα, το Behaviour Rune “Move” θα μετατρέψει την αρχική ιδιότητα του Ego από ασπίδα, στην ικανότητα να ωθείτε τον εαυτό σας με μεγάλη ταχύτητα προς την κατεύθυνση της κίνησής σας. Στην ουσία “Ego + Move” σημαίνει “Cast στον εαυτό μου + Κίνηση”. Η απλή αυτή λογική εφαρμόζεται σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις. Ως αποτέλεσμα, η ικανότητα σας στο σχεδιασμό νέων και πιο περίπλοκων spells βελτιώνεται όσο την εξασκείτε, αντί να δοκιμάζετε την τύχη σας με διάφορα upgrades για να δείτε ποιο σας ικανοποιεί.

Ενώ τα Behaviour Runes αλλάζουν δραματικά τη φύση ενός spell, τα Augments λειτουργούν συμπληρωματικά χωρίς να αναιρούν τα πρώτα και προσθέτουν ακόμη περισσότερες ιδιότητες της επιλογής σας. Τέλος, τα Triggers δίνουν στο spell σας την ιδιότητα να πυροδοτήσει ένα άλλο spell υπό ορισμένες συνθήκες, διευρύνοντας αλυσιδωτά τους ορίζοντες της δημιουργικότητάς σας. Έχετε υπόψιν ότι το δεύτερο spell μπορεί να είναι σχεδιασμένο με τα δικά του Runes, ακριβώς όπως και το πρώτο. Τα περισσότερα Runes είναι κοινά ανάμεσα στα τέσσερα spells, με λίγες εξαιρέσεις, ενώ αργότερα θα μπορείτε να εναλλάσετε ελεύθερα και τα elements φωτιάς, πάγου, ηλεκτρισμού και γης. Επειδή προκειμένου να συνδεθούν μεταξύ τους, όλα τα Runes δεν μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιαδήποτε τυχαία θέση, η διαχείριση που θα κάνετε θα οδηγήσει στο σχεδιασμό ενός μαγικού αστερισμού, εξού και Celestial Magic (Oυράνια Μαγεία).

mages of mystralia 9

Είτε ακολουθείτε την κύρια αποστολή σας, είτε ενδίδετε στα παρακάλια όσων συναντήσετε στο δρόμο σας, το μεγαλύτερο μέρος της περιπέτειάς σας θα το περάσετε σε καταστάσεις μάχης, όπου η μικρή χαριτωμένη κοκκινομάλλα μας θα βάψει με κόκκινο και το υπόλοιπο σώμα της (με το αίμα των εχθρών της). Τον υπόλοιπο χρόνο σας θα ξοδεύσετε λύνοντας τα διάφορα puzzles, ορισμένες φορές υποχρεωτικά, ενώ άλλα μπορείτε να αγνοήσετε αν είστε διατεθιμένοι να αφήσετε πίσω όποια ανταμοιβή επιφυλάσσουν. Επιλέξτε μεταξύ των τριών επιπέδων δυσκολίας. Μage για όσους θέλουν να απολαύσουν ανενόχλητοι την ιστορία χωρίς το άγχος της επιβίωσης. Archmage για εκείνους που αναζητούν την πρόκληση και Hardcore, για τους αθεόφοβους που θα τολμήσουν να ρισκάρουν την απώλεια όλης της πρόοδους τους με ένα θάνατο. Τώρα, ετοιμαστείτε να δείρετε άπειρα μικρά goblins, μεγάλα goblins, goblins σαμάνους (γενικά πολλά goblins), νεκροζώντανους σκελετούς, απέθαντες γλίτσες, κάνα δυο φρουρούς και μερικά άλλα είδη εχθρών που θα σας επιτίθονται κατά δεκάδες.

Παρότι τα είδη των εχθρών σας είναι σχετικά περιορισμένα και επαναλαμβανόμενα, οι μάχες διατηρούν το ενδιαφέρον τους ακριβώς επειδή αποτελούν μια ευκαιρία να τεστάρετε τις νέες σας δυνάμεις και να περηφανευτείτε για την εφευρετικότητά σας στο να τους θερίζετε. Η απειλή του θανάτου είναι συνεχής, καθώς μερικά χτυπήματα θα σας θέσουν σε άμεσο κίνδυνο, ενώ η ανοσία ορισμένων εχθρών σε συγκεκριμένα elements θα σας αναγκάσει να αξιοποίησετε ολόκληρη την γκάμα των αγαπημένων σας spells. Οι εχθροί που εξαπολύουν επιθέσεις φωτιάς είναι ανθεκτικοί σε αυτή και ούτω καθεξής. Ευτυχώς είναι ουσιαστικά κατηγοριοποιημένοι χρωματικά, οπότε σπάνια θα χρειαστεί να μαντέψετε τις αδυναμίες τους. Το combat δεν είναι σε καμία περίπτωση επαναστατικό, αλλά παραμένει απολαυστικό και θα σας κρατήσει σε διέγερση μέχρι το τέλος. Η αποτυχία σε μια μάχη θα σας ωθήσει να ανασχεδιάσετε τα spell σας, ώστε να ελαχιστοποιήσετε τις αδυναμίες σας.  Κατά τον τρόπο αυτό η μάχη ανατροφοδοτείται συνεχώς με νέο ενδιαφέρον.

mages of mystralia 11

Η μεγαλύτερη πρόκληση για τη Zia είναι τα δυσανάλογου μεγέθους Bosses. Ένα γιγάντιο σαρκοβόρο δέντρο, μια τερατώδης σαύρα που φτύνει πάγο και μια σειρά άλλων θανατηφόρων εχθρών θα σταθούν εμπόδιο ανάμεσα σε εσάς και τον τελικό σας προορισμό. Ένα ευπρόσδεκτο εμπόδιο, καθώς η σύγκρουση μαζί τους αποτελεί απολαυστική πρόκληση και απαιτεί από εσάς προσαρμοστικότητα, οξυμένη αντίληψη και γατίσια αντανακλαστικά. Το μόνο ψεγάδι της εμπειρίας μας μαχόμενοι τα Bosses της Mystralia, ήταν οι ασυνέχειες μεταξύ τους όσον αφορά στα μεγέθη των hitboxes. Υπήρξαν φορές που ήμασταν σίγουροι ότι προλάβαμε παρά τρίχα να αποφύγουμε μια επίθεση κι όμως βλέπαμε προς εκνευρισμό μας την μπάρα του Health να μικραίνει. Αντίθετα, σε άλλες περιπτώσεις παραξενευτήκαμε που βγήκαμε σώοι και αβλαβείς από ένα φαινομενικά βέβαιο χτύπημα.

Αφού ολοκληρώσετε την ιστορία μπορείτε να συνεχίσετε να περιφέρεστε στον κόσμο, όπου πάντα θα βρίσκετε ομάδες εχθρών έτοιμες για καυγάδες. Δυστυχώς εκτός από αυτό, το μόνο που μένει μετά το τέλος της πλοκής είναι να γυρνοβολάτε και να ψάχνετε puzzles ή δευτερεύουσες αποστολές που παραλείψατε. Αν όμως συνεχίζετε να διψάτε για μεγαλύτερη πρόκληση, έχετε πάντοτε τη δυνατότητα να δοκιμάσετε τις δυνάμεις σας στο Trial of the Mage, ένα mode τύπου arena όπου θα αντιμετωπίσετε waves εχθρών αυξανόμενης δυσκολίας. Ορισμένες φορές οι μάχες μπορεί να γίνουν τόσο χαώδεις που ίσα ίσα καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει, αλλά πάντα υπάρχει ο κατάλληλος τρόπος να τις θέσουμε ύπο έλεγχο, και η προσπάθειά μας να τον βρούμε ανταμείβεται συστηματικά.

mages of mystralia 6

Στον άλλο πόλο του gameplay βρίσκονται τα puzzles, τα οποία διακρίνουμε σε δύο είδη. Αν και όλες οι προκλήσεις του παιχνιδιού αφορούν την ικανότητά σας στο Spellcrafting, το πρώτο είδος είναι σχεδιασμένο για να σας εξασκήσει συγκεκριμένα σε αυτή. Είτε πρέπει να ανάψετε πυρσούς, είτε να πυροδοτήσετε βαρέλια εκρηκτικών, ο γρίφος έγκειται στον συνδυασμό των Runes που θα δώσουν στο spell τις κατάλληλες ιδιότητες. Αυτή η κατηγορία puzzle αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον αποτελεί ένα παράδειγμα αποτελεσματικού design, αφού λειτουργεί και ως μακροπρόθεσμο tutorial για την αυξανόμενη περιπλοκότητα του συστήματος Spellcrafting. Δεν αισθανόμαστε ότι παιχνίδι έρχεται σε παύση μέχρι να ολοκληρώσουμε κάποια αδιάφορη αγγαρεία, γιατί η λύση του γρίφου είναι κρυμμένη στην κατανόησή μας για τον κεντρικό μηχανισμό του gameplay. Συνεπώς, η αξία του να επεκτείνουμε τις γνώσεις μας για τον σχεδιασμό των spells μεταφέρεται και στο κομμάτι της δράσης.

Η δεύτερη κατηγορία puzzles είναι πιο παραδοσιακή και αφηρημένη από την υπόλοιπη εμπειρία. Ορισμένες φορές θα συναντήσετε ένα πέρασμα φραγμένο με το σύμβολο ενός Magic Seal. Για να το αφαιρέσετε θα πρέπει να συνδέσετε όλα του τα κομμάτια, ώστε να σχηματιστεί ο αστερισμός. Με λίγη προσοχή θα παρατηρήσετε ότι ο τρόπος με τον οποίο συνδέονται τα κομμάτια του puzzle είναι ίδιος με εκείνον που συνδέονται τα Runes σας, μια ωραία θεματική σύνδεση που προσδίδει στην ενότητα του μύθου. Ορισμένες σπαζοκεφαλιές θα σας δυσκολέψουν, πιθανώς να σας εκνευρίσουν, αλλά αν επιμείνετε θα ανακαλύψετε ότι η λύση τους είναι πάντα βασισμένη στη λογική του Spellcrafting. Όσο καλύτερα αντιλαμβάνεστε τους κανόνες του, τόσο πιο εύκολες θα σας φανούν οι προκλήσεις. Ευτυχώς για τους ανυπόμονους, η πλειοψηφεία των puzzles είναι προαιρετική, αν και τα αντικείμενα που θα κερδίσετε θα κάνουν τη ζωή σας πολύ πιο εύκολη, ειδικά σε υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας.

mages of mystralia 3

Σχετικά με το πώς θα ανταμοίβεστε για τους κόπους σας, τα είδη loot που θα βρίσκετε χωρίζονται κυρίως σε τρείς κατηγορίες. Τα Green orbs είναι το πιο κοινότυπο από τα τρία αφού το βρίσκετε συνεχώς σε βάζα και κουτιά που σπάτε σε κλασική Zelda νοοτροπία. Με τον ίδιο τρόπο θα βρίσκετε και τις χαρακτηριστικές καρδούλες που γεμίζουν τη ζωή σας. Το πράσινο χρώμα των οrbs τους ταιριάζει, γιατί παίζουν το ρόλο του χρήματος, είναι δηλαδή το συνάλλαγμα που θα χρησιμοποiήσετε. Σπανιότερα είναι τα Purple orbs, τα οποία θα αποκτήσετε μέσω διάφορων προαιρετικών αποστολών και προκλήσεων. Η μόνη τους χρήση είναι ουσιαστικά η αναβάθμιση του Health και του Mana σας. Τέλος, υπάρχει ένα μικρό ίχνος RPG στοιχείου με τα διάφορα μαγικά ραβδιά που μπορείτε να αποκτήσετε, καθένα με τη δική του επίδραση στις δυνάμεις σας.


Τέσσερα spells και άπειρες δυνατότητες.

Ο κόσμος της Mystralia είναι χωρισμένος σε διάφορες περιοχές που ενώνονται μεταξύ τους με σταυροδρόμια. Κατά τη διάρκεια των 6-10 ωρών που θα χρειαστείτε για να τερματίσετε την ιστορία, ανάλογα με το πόσο τείνετε χαζοβολάτε, έχετε τη δυνατότητα να ανοίξετε το χάρτη σας και να σχεδιάσετε την επόμενη διαδρομή σας, εντοπίζοντας την περιοχή στην οποία βρίσκεται το θαυμαστικό που υποδεικνύει ένα objective. Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι το παιχνίδι τιμάει τον τίτλο του ως Adventure, πολύ περισσότερο απ' ότι τα περισσότερα μοντέρνα games του είδους του. Μας δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τη σωστή διαδρομή για τον στόχο μας χωρίς συνεχή βοήθεια και υπενθυμίσεις για την ακριβή πορεία που πρέπει να πάρουμε, και δεν μας αναγκάζει να χρησιμοποιήσουμε κάποιο τυπικό mini-map που θα πάρει τα μάτια μας από τα δρώμενα και θα μετατρέψει το παιχνίδι σε κυνήγι θαυμαστικών μέσω gps. Από την άλλη, το backtracking είναι λίγο πιο απαραίτητο απ' ότι θα θέλαμε, αφού μαθαίνοντας νέες ικανότητες αποκτάμε πρόσβαση σε νέα μονοπάτια, τα οποία όμως βρίσκονται στα ίδια μέρη που μόλις αφήσαμε πίσω μας.

 mages of mystralia 8

Ζωντανεύοντας το παραμύθι
Το πολύχρωμο, φωτεινό art style του τέκνου της Βorealys είναι ιδανικό για την ιστορία που αφηγείται, καθώς και για τον εύθυμο τόνο που εκπέμπει ο κόσμος του, παρόλες τις επιδημίες που τον δέρνουν. Η Mystralia έχει μια νοσταλγική ρέτρο Adventure αισθητική που διέπει και όλες τις περιοχές που θα επισκεφθείτε, οι οποίες διακρίνονται τυπικά από κάποιο φυσικό στοιχείο. Θα ιδρώσετε από τη λάβα, θα ξυλιάσετε στα χιόνια, θα περάσετε από το δάσος, την έρημο, το νερό και τον αέρα, καθώς εξερευνείτε το Lava Grotto, το Sunken Quarry και το Sky Temple. Παρατηρήσαμε διάφορες λεπτομέρειες στο οπτικό κομμάτι που δίνουν την αίσθηση ότι οι δημιουργοί δεν αρκέστηκαν στην προχειρότητα και μεταχειρίστηκαν με γονεϊκή φροντίδα το προϊόν τους. Ένα ανεπαίσθητο μποκέ εφέ θολώνει τα αντικείμενα που πλησιάζουν πολύ κοντά στην κάμερα, ενώ αν η Zia μείνει ακίνητη για λίγο τεντώνεται, χασμουριέται και μουρμουρίζει χαριτωμένα. Ακόμη, το ραβδί σας διατηρεί στην άκρη του το οπτικό εφέ του τελευταίου spell που χρησιμοποιήσατε, αντί για κάποιο στάνταρ, ουδέτερο χρώμα. Οι ξύλινες γεφυρούλες ταλαντεύονται καθώς τις διαβαίνετε, αποκαλύπτοντας την αστάθεια της κατασκευής τους.

Αυτές και πολλές άλλες αισθητικές πινελιές θα σας κάνουν να εκτιμήσετε το μεράκι των προγραμματιστών, animators και καλλιτεχνών της εταιρείας ανάπτυξης. Δε λείπουν οι σκιάσεις υψηλής ποιότητας σχεδόν σε όλα τα αντικείμενα, που κάνουν την πολύχρωμη και φωτεινή παλέτα να δίνει την αίσθηση ενός όμορφου τρισδιάστατου ιλουστρασιόν. Την ώρα της μάχης, τα particle effects που ξεπηδάνε σαν πυροτεχνήματα από τα spells σας, δημιουργούν ένα γιορτινό κλίμα καταστροφής. Το μόνο σημείο κριτικής είναι ότι ενώ από την top-down οπτική όλα φαίνονται χάρμα οφθαλμού, στα διάφορα cutscenes όπου η κάμερα πλησιάζει στα πρόσωπα των χαρακτήρων εμφανίζονται τα τεχνικά ψεγάδια. Από αυτή την απόσταση οι φυσιογνωμίες φαίνονται περίεργες και σχετικά ανέκφραστες. Διακρίνουμε μέτριας ποιότητας επιφάνειες και φωτισμό, ενώ ακόμη και τα animations δεν είναι σχεδιασμένα ιδανικά για τέτοιου τύπου οπτική. Το αποτέλεσμα μας κάνει να σκεφτόμαστε, ότι είτε η engine του παιχνιδιού δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του στούντιο, είτε η απόφαση για αυτού του τύπου κινηματογραφικές σκηνές ήταν άστοχη.

Ακούσατε, ακούσατε!
Σε ένα σύγχρονο Action-adventure game όπου καλούμαστε να ταξιδεύσουμε και να ανακαλύψουμε ένα φανταστικό κόσμο, οι απαιτήσεις του κοινού από τον τεχνικό τομέα τείνουν να είναι υψηλές. Στην indie σκηνή, η απαίτηση για ρεαλιστική προσομοίωση του τρισδιάστατου κόσμου αντικαθίσταται από την προσδοκία ενός αισθητικά άρτιου και αυθεντικού δημιουργήματος. Περιμένουμε να μας γοητεύσει με τη μοναδικότητα της προσωπικότητάς του αντί της αντικειμενικής του πιστότητας. Εκεί όμως που οι απαιτήσεις ανάμεσα στις δύο όχθες της βιομηχανίας παραμένουν σχετικά αναλλοίωτες, είναι στο κομμάτι του ήχου. Επιτρέπουμε να ξεφύγει και κανένα texture στους ανεξάρτητους developers, αλλά κανείς δεν θα ακούσει μια κακοηχογραφημένη μουσική επένδυση που φαλτσάρει και βασανίζει τα αυτιά μας και θα δείξει κατανόηση λόγω χαμηλού budget. Η Borealys Games ανταποκρίνεται στις συνθήκες με το δικό της Original Soundtrack σε σύνθεση και ενορχήστρωση του Antoine Vachone, περισσότερα από 20 κομμάτια του οποίου έχουν ηχογραφηθεί ζωντανά με την Video Game Orchestra, γνωστή για τη δουλειά της στa Final Fantasy XV, God Eater 2 και τη σειρά Kingdom Hearts. O συνθέτης, με εμπειρία στο χώρο των indie games, τελεί και χρέη sound designer για την εταιρεία ανάπτυξης.

Η μουσική του Mages of Mystralia είναι ταιριαστή στον χαριτωμένο κόσμο του, και παραμένει ευχάριστη καθόλη τη διαδρομή, χάρη στις δυναμικές της εναλλαγές. Εξαρχής αποκρυσταλλώνει και διατηρεί την αθωότητα και την περιέργεια για εξερεύνηση της μικρής Zia, χωρίς να υποφέρει από μονοτονία, οπότε δεν υποφέρουμε κι εμείς. Σε ορισμένα σημεία περιλούζει την περιπέτεια με τη δυσοίωνη αίσθηση κάποιας ανέιπωτης απειλής που παραμονεύει. Σε στιγμές δράσης, όταν η ένταση κορυφώνεται, ο ρυθμός επιταχύνει και τα έγχορδα γρατζουνάνε τις χορδές τους απειλητικά. Οι διάφορες μίξεις των κομματιών προσαρμόζονται δυναμικά και ομαλά στην εκάστοτε δραστηριότητά του παίκτη. To soundtrack του Vachone είναι ένα από τα θετικά της συνολικής εμπειρίας αν και δεν πρόκειται για κάτι το εξαιρετικό. Όπως και στην περίπτωση του σεναρίου, αποτελεί ένα τυπικό έργο του είδους του και δυστυχώς αποτυγχάνει να εντυπωθεί στη μνήμη μας και να αγγίξει την αυθεντικότητα των μουσικών συνθέσεων που ενέπνευσαν τη δημιουργία του. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για το γενικότερο sound design. Υψηλής ποιότητας και πολύ προσεγμένο μεν, αφού ποτέ δεν στέκεται εμπόδιο στην εμπειρία μας, αλλά δεν υπάρχουν ουσιαστικά σχόλια να γίνουν πέρα, καθώς δεν έχουμε και voice acting ώστε να αξιολογήσουμε ερμηνείες.

mages of mystralia 4

Τα μαγικά κάνουν το μάγο
Τελικά, το Mages of Mystralia καταφέρνει να κερδίσει τη συμπάθειά μας με τη γοητεία του κόσμου του και την εφευρετικότητα των νέων ιδεών που φέρνει μαζί του. Ναι, ίσως σε λίγο καιρό να μη θυμόμαστε ούτε ένα όνομα από την πλοκή του. Ίσως να μας πιάσει ναυτία την επόμενη φορά που θα ξαναδούμε goblin και ναι, παραδεχόμαστε ότι η σχέση εθισμού μας με το σπάσιμο βαρελιών εδώ κι εκεί ήταν πλέον παθολογική. Αλλά την αδυναμία του σεναρίου και τα διάφορα τεχνικά ψεγάδια υπερκαλύπτει η αίσθηση που μας δίνει το βασίλειο της Mystralia σε όλο του το μήκος και το πλάτος, ότι η ομάδα της Borealys Games έβαλε την ψυχή της στην ανάπτυξη του, και αυτό αντανακλά ξεκάθαρα στην εμπειρία μας. Σε στιγμές, η βόλτα μας στα μαγεμένα δάση της Μystralia σε συνόδεια της παραμυθένιας μελωδίας του Vachone καταφέρνει να μας γοητεύσει, ενώ όταν αποκτάμε ένα καινούριo Rune μας κατακλύζει πάντα η ίδια περιέργεια. Αμέσως αναρωτιόμαστε αν η πιο περίπλοκη ιδέα μας για ένα spell μπορεί πραγματικά να είναι εφικτή. Ευτυχώς, συνήθως θα είναι. Και όταν συμβαίνει αυτό, είμαστε πιο μάγοι από ποτέ.

Θετικά:
- Εξαιρετικό σύστημα spellcrafting
- Αξιόλογο soundtrack
- Χαριτωμένη παρουσίαση
- Διασκεδαστική μάχη
- Ενδιαφέροντα puzzles

Αρνητικά:
- Μικρή ποικιλία εχθρών
- Αδιάφοροι χαρακτήρες
- Ελλειπές endgame
- Μέτριας ποιότητας cutscenes

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7.5
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 6
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2

Οι καινοτομία του σχεδιασμού τελικά υπερτερεί των ελαττωμάτων του.

Γιώργος Δρίτσας

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 JasonKyriakos (Level 1) 07/11/2018 15:32
Για την τιμή του πολύ καλό. Ωραία κριτική φίλε Γιώργο
Score 7.2
User Score ( 4 votes ) 7.38
User Reviews 0
Genre: Action-Adventure
Developer: Borealys Games
Publisher: Borealys Games
Διάθεση:
Players: 1
Requirements: Eπεξεργαστής Intel Core i5 2300 ή αντίστοιχος, Ram 4GB, Κάρτα Γραφικών GeForce GTX 560 Ti ή αντίστοιχη, Ελεύθερος αποθηκευτικός χώρος 8 GB
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 22/08/2017
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification