Reviews The Banner Saga 3
Comments (2)

The Banner Saga 3 Hot

Ο δρόμος για την δόξα περνά μέσα από το σκοτάδι.

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/91/c8/78/the-banner-saga-3-box-80-1532567668.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Ο δρόμος για την δόξα περνά μέσα από το σκοτάδι.

Τα τέσσερα χρόνια που διήρκεσε το ταξίδι μας στο Banner Saga πέταξαν μέσα σε μια στιγμή. Μετά από δύο δυνατές περιπέτειες, βρισκόμαστε φέτος στην τρίτη και τελευταία μας εξόρμηση, στην κορύφωση του έπους που έχει συνδυάσει πλούσια μυθολογικά στοιχεία με Turn – Based Tactical δράση, γεμάτη RPG στοιχεία. Μετά την κυκλοφορία του The Banner Saga 2, η δημιουργός του, Stoic, μας ενημέρωσε για τον επικείμενο σχεδιασμό του.

Η χρηματοδότηση προήλθε από δύο πηγές, τα κεφάλαια της εταιρείας ανάπτυξης και τις δωρεές ενός στρατού από οπαδούς του Banner Saga, με το Kickstarter να είναι ο ενδιάμεσος των δωρεών. Το τελικό αποτέλεσμα δικαίωσε τόσο τα έξοδα των ενθουσιασμένων παικτών όσο και τις σκληρές προσπάθειες της Stoic να σχεδιάσει το αποκορύφωμα της επικής της ιστορίας.

the banner saga 3 1

Ένα βήμα πριν το τέλος του κόσμου
Η ακτινοβολία του κόσμου στο The Banner Saga 3 κοντεύει να σβήσει ολότελα, καλυμμένη από το πυκνό σκοτάδι που έσπευσε να πάρει την θέση του ηλιακού φωτός. Το τέλος του επικού ταξιδιού μας φτάνει από ώρα σε ώρα. Η τελική μάχη διεξάγεται σε δύο μέτωπα, σε δύο μόνο τοποθεσίες του απέραντου κόσμου, όπου θα κριθεί το μέλλον του. Το πρώτο μέτωπο είναι στατικό και βρίσκεται στην πόλη Arberrang. Το καραβάνι μας εκεί είναι επιφορτισμένο με την άμυνα της πόλης από εσωτερικούς και εξωτερικούς εχθρούς. Διασχίζουμε τους δρόμους της πόλης καθώς η εχθρική πλημμυρίδα έχει πέσει με τα μούτρα στα οχυρωματικά έργα, προσπαθώντας να δημιουργήσει ρήγμα. Στο εσωτερικό αντιμετωπίζουμε προδοτικές συμπεριφορές και λαμβάνουμε δύσκολες διοικητικές αποφάσεις οι οποίες έχουν βαριές συνέπειες.

Μια απόφαση μας οδήγησε σε αιματηρές μάχες, μια άλλη μας στέρησε ένα βασικό ήρωα, βυθίζοντας μας στην θλίψη. Τυχαίες καταστάσεις ξεπηδούν, μάχες αρχίζουν από το πουθενά, κόσμος σκοτώνεται και σπίτια κλείνουν αν κάνουμε μια λάθος εκτίμηση. Καλούμαστε να μεσολαβήσουμε ανάμεσα σε φυλές που μισούνται θανάσιμα, γινόμαστε διαιτητές σε αντίπαλες φατρίες ενόσω το σκοτάδι πολιορκεί με τις στρατιές του την πόλη. Οι διάλογοι είναι φορτισμένοι συναισθηματικά, οι τυχαίες καταστάσεις σε στυλ Μοναχικού Λύκου έχουν ουσία, μας μαθαίνουν σημαντικά πράγματα για τον πολιτισμό που καταρρέει.

Βάζοντας στην άκρη την συναρπαστική αφήγηση, εκτιμούμε το ισχυρό roster που μας ανατίθεται για να διοικήσουμε. Στα πρώτα κεφάλαια του παιχνιδιού, το roster του Arberrang μας άρεσε περισσότερο από το αντίστοιχο του Darkness. Ίσως επειδή είμαστε συναισθηματικά δεμένοι με τους χαρακτήρες Rook, Oddleif και Hakon. Μπορεί επειδή συμπαθήσαμε τους θρυλικούς Horseborn, τους Κενταύρους του Banner Saga για τις αξιόλογες πολεμικές ικανότητες και τα skills τους. Σίγουρα έπαιξε ρόλο η συμμετοχή δυνατών βοηθητικών χαρακτήρων σαν τον Aleo που, με τα skills του, μας ενίσχυε σε κάθε μάχη. Επιθυμούσαμε να μεταφέρουμε την μάχη στο στρατόπεδο του εχθρού, να βγούμε από τα τείχη της πόλης και να σφάξουμε όλα τα τέρατα που την πολιορκούν, να τους λιανίσουμε. Μετά σκεφτήκαμε ότι ήδη μια ομάδα μας εκτελεί καταδρομική επιχείρηση στην πηγή του κακού, στο Darkness και αποδεχτήκαμε τις αμυντικές μας μάχες και την διαχείριση του τελευταίου καταφυγίου της ανθρωπότητας και των μυθικών πλασμάτων. Στο Arberrang αμυνόμαστε, στο Darkness επιτιθέμεθα με μια διαφορετική ομάδα playable χαρακτήρων.

Το δεύτερο μέτωπο λοιπόν βρίσκεται στην καρδιά του Darkness, της εχθρικής δύναμης που θέλει να καταβροχθίσει τα πάντα. Το καραβάνι μας εκεί έχει πολύ δυσκολότερο ρόλο να επιτελέσει. Οι αντίπαλοι δεν είναι απλοί φαντάροι αλλά μεταλλαγμένα όντα. Η σκοτεινή ενέργεια που κυλά στο αίμα τους τα έχει παραμορφώσει, χαρίζοντας τους πρόσθετα passive abilities για να μας δυσκολέψουν. Η πλεονάζουσα δυσκολία κανονικά θα μας έκανε δυσάρεστη την εμπειρία στο Darkness και πολύ πιο ευχάριστη την παραμονή μας στο Arberrang. Ω, του θαύματος όμως, αγαπήσαμε το roster του Darkness περισσότερο απ’ όσο φανταζόμασταν. Ο Iver είναι ο καλύτερος Varl που έχουμε χειριστεί παρότι είναι μονόχειρας. Συνήθως δεν χρειάζεται πάνω από δύο ισοπεδωτικές επιθέσεις για να τσακίσει έναν εχθρό. Αγαπήσαμε τον Apostate για την γρηγοράδα, την δύναμη των χτυπημάτων και το αινιγματικό παρουσιαστικό του. Μας άρεσε ο σφαγέας Bak για τα μοναδικά του skills. Η Juno μας χάρισε μια πρωτόγνωρη εμπειρία, αυτή ενός χαρακτήρα που δεν πεθαίνει ποτέ. Μόλις το health της φτάσει στο μηδέν, το πνεύμα της αποσπάται από το σώμα και περιφέρεται ελεύθερα στο πεδίο της μάχης, αναζητώντας κομμάτια σκοτεινής ενέργειας για να τραφεί. Κάθε κομμάτι αποκαθιστά ένα μέρος του health και είναι στο χέρι μας να την επιστρέψουμε στην μάχη, στέλνοντας το πνεύμα της στο πεσμένο κορμί. Η πιο ευχάριστη έκπληξη ήταν όταν προστέθηκε στην ομάδα μας ένας γιγαντιαίος dredge, τον οποίο χρησιμοποιήσαμε σαν σφυρί και τα κεφάλια των εχθρών σαν καρφιά.

the banner saga 3 2

Θα περάσουμε εύκολα από σαράντα κύματα
Η φρέσκια προσθήκη των waves από εχθρικά όντα είναι μια συναρπαστική πινελιά στο σύμπαν του Banner Saga. Ταιριάζει γάντι με το τεράστιο roster που μας υποδέχεται από το πρώτο λεπτό της περιπέτειας. Άφθονοι μαχητές από όλες τις φυλές περιμένουν υπομονετικά την σειρά τους για να εισέλθουν στο πεδίο της μάχης και να κερδίσουν την δόξα που τους αξίζει. Μελετούμε προσεκτικά την πληθώρα των skills που διαθέτουν προτού σχηματίσουμε μια ομάδα κρούσης που τα έχει όλα, δηλαδή γιγαντιαίους πολεμιστές την πρώτη γραμμή, ranged fighters στην δεύτερη και χαρακτήρες με buffs για να τους ενισχύουν.

Η σύγκρουση με μια εχθρική ομάδα είναι από μόνη της τρομερή πρόκληση, αν αναλογιστούμε την ποικιλία σε abilities και skills. Η όρεξη μας όμως για πλιάτσικο και xp είναι δύσκολο να κορεστεί με μια μόνο μάχη. Βλέποντας την ομάδα μας σε καλή κατάσταση, παίρνουμε το ρίσκο να αντιμετωπίσουμε και δεύτερο, τρίτο, όσα εχθρικά κύματα βρίσκονται σε... απόσταση βολής. Πριν από το κάθε wave, αλλάζουμε τους χτυπημένους πολεμιστές μας με φρέσκους. Μπορούμε να ρισκάρουμε την παραμονή ενός ήρωα στην μάχη με γνώμονα την χρησιμότητα και την ευελιξία του. Ένας ranged fighter σαν τον Rook είναι πολύτιμος βοηθός στην μάχη και δεν τον αποχωριζόμαστε με τίποτα. Αν οι εχθροί τον τραυματίσουν, φροντίζουμε να υψώσουμε τα σάρκινα τείχη των Varl μπροστά ώστε να ρίχνει τα βέλη του με σχετική ασφάλεια. Αντίστοιχα οι Horseborn επιστρατεύουν την αλογίσια φύση τους, χτυπούν τον εχθρό και απομακρύνονται καλπάζοντας.

the banner saga 3 3

Στην επικράτεια του Darkness, εισέρχεται ο παράγοντας χρόνος στις μάχες. Ένας δείκτης μειώνεται από γύρο σε γύρο, δείκτης που προειδοποιεί για τον ερχομό εχθρικών ενισχύσεων. Αμέσως η στρατηγική μας αλλάζει και μας επιβάλλεται η εκκαθάριση των εχθρών μέσα στον διαθέσιμο χρόνο. Υπάρχει φυσικά και η δεύτερη, η επιλογή που θα κάνουμε αν είμαστε σίγουροι για τις ικανότητες της ομάδας μας. Σε αυτή την επιλογή, βιαζόμαστε να τελειώσει ο χρόνος για να βρεθούμε αντιμέτωποι με όσο περισσότερους εχθρούς χωρά το πεδίο της μάχης. Λαμβάνουμε υπόψη μας ότι στο Darkness δεν υφίσταται αντικατάσταση των μαχητών, θα πρέπει να τα βγάλουν πέρα ακόμα και σε κακά χάλια. Διαλύοντας τα waves που μας απειλούν, αναμένουμε την εμφάνιση ενός boss που θα μας “χρυσώσει” μόλις βγάλει την τελευταία του πνοή. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αρκετοί πολεμιστές μας σέρνονται λαβωμένοι από το πεδίο της μάχης, αποφασίζουμε λοιπόν να ρισκάρουμε με νέο κύμα μόνο αν περάσουμε χωρίς γρατζουνιά το πρώτο. Το σύστημα των waves δημιουργεί άγχος αλλά, πέρα από την άνοδο επιπέδου των πολεμιστών μας, μπορεί να μας διαθέσει εξαιρετικά αντικείμενα.

Οι μάχες και οι διάλογοι “κονταροχτυπιούνται” για το ποιος θα μας προσφέρει την μεγαλύτερη ευχαρίστηση.

Η δοκιμασμένη συνταγή των πλούσιων διαλόγων και των τυχαίων καταστάσεων που μας μάγεψε από το πρώτο Banner Saga, επιστρέφει αυτούσια εδώ. Οι διάλογοι μας βοηθούν να δημιουργήσουμε συναισθηματικό δέσιμο με πολλούς χαρακτήρες συνεπώς δεν τους αποφεύγουμε ποτέ. Τουναντίον, όποτε το παιχνίδι μας στέλνει στην στατική οθόνη του στρατοπέδου και βλέπουμε ένα συννεφάκι με το πρόσωπο χαρακτήρα να πετάγεται σε κάποια γωνιά της οθόνης, το πατάμε αμέσως και εξαντλούμε όλες τις επιλογές στον επερχόμενο διάλογο. Τα θετικά συναισθήματα και η οικειότητα με τους χαρακτήρες οδηγούν σε συγκινητικές στιγμές. Όταν ένας ήρωας ή μια ηρωίδα χάνει την ζωή της, νιώθουμε σαν να πέθανε ένα φιλικό πρόσωπο. Οι καλογραμμένοι διάλογοι και οι ρεαλιστικοί χαρακτήρες ενισχύουν τρομακτικά την απορρόφησή μας στο The Banner Saga 3.

the banner saga 3 4

Το κυνήγι των πολύτιμων Renown Points είναι ένα πανίσχυρο κίνητρο για να αποζητούμε ολοένα και περισσότερες μάχες. Με τα Renown Points ανεβάζουμε τα επίπεδα των ηρώων και ενισχύουμε τα στατιστικά τους. Εκτός από την βασική λίστα στατιστικών που πρέπει να την ανεβάσουμε στο μάξιμουμ, οι τίτλοι που τους αποδίδουμε και τα βοηθητικά skills σε κάθε στατιστικό καθορίζουν την τροχιά στην οποία θα κινηθούν. Χαρήκαμε πολύ διαπιστώνοντας ότι το άγχος των supplies, των προμηθειών που συντηρούν τα καραβάνια μας, εξαλείφθηκε ώστε να μην απασχολεί το μυαλό μας η απόκτηση αναλωσίμων αλλά η δράση.

Κολασμένες μάχες στα όρια της αντοχής
Οι συγκρούσεις στο The Banner Saga 3 είναι αρκετές αλλά ο αριθμός τους δεν άρκεσε για να μας χορτάσει με turn – based δράση. Αν παίζουμε στα normal και hard επίπεδα δυσκολίας, οι μάχες τραβούν σε μάκρος, διαρκούν αρκετούς γύρους και είναι πολύ ζόρικες. Τα game mechanics τους εξακολουθούν να μαγεύουν με την απλότητα και την ευχρηστία τους. Η ρευστότητα μιας μάχης και οι δεκάδες παράγοντες που υπολογίζουμε για να κερδίσουμε, εξελίσσονται σε άριστη εξάσκηση του μυαλού μας. Δεν αρκεί να γνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα και τα ελαττώματα των μαχητών μας, πρέπει να μελετήσουμε και εκείνα των εχθρών για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων. Πόσο γρήγορα κινούνται, την δύναμη των χτυπημάτων και την αντοχή τους. Οι τακτικές που ακολουθούμε περιλαμβάνουν πάντοτε το σύνολο της ομάδας μας. Κάποια μέλη της αναλαμβάνουν να τσακίσουν την θωράκιση των εχθρών και άλλα να αποτελειώσουν το health τους. Χαρακτήρες σαν την Juno μπερδεύουν με το skill έναν αντίπαλο και τον στρέφουν ενάντια στους δικούς του, κάνοντας έτσι την δουλειά μας. Ο τακτικισμός κυριαρχεί σε όλες τις αποφάσεις μας και κάθε μάχη εξελίσσεται διαφορετικά γιατί λαμβάνουμε υπόψη μας και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Ο τεράστιος χάρτης του The Banner Saga 3 έχει διπλή αξία. Αισθητικά μας ικανοποιεί με την χειροποίητη ομορφιά του. Σε σχέση με την ιστορία στην οποία πρωταγωνιστούμε, μας βοηθά να νιώσουμε δέος από την τρομακτική επέκταση του Darkness, βλέποντας τις περιοχές που έχει καλύψει και το πως πάλλεται σαν ζωντανή οντότητα. Το φόντο της περιπέτειας και τα χειροποίητα animations είναι τόσο όμορφα και γλαφυρά που δεν τα χορταίνουμε. Σχεδιασμένα στο χέρι από φοβερούς καλλιτέχνες, παρουσιάζουν ένα ανάγλυφο τοπίο γεμάτο χρώματα, ήρωες, σκοτεινά όντα, χιονοσκέπαστα μέρη και κοντινά πλάνα των πρωταγωνιστών με συγκεκριμένα μέρη του σώματος τους (μαλλιά, μάτια) να κινούνται για να δείχνουν ζωντάνια. Η λαχταριστή αισθητική του The Banner Saga 3 θυμίζει αναπόφευκτα τα Dragon’s Lair και Space Ace του Don Bluth σε μικρογραφία. Όλη αυτή η καρτουνίστικη ομορφιά εκτελείται χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση στο σύστημα που την αναπαράγει. Το φόρτωμα είναι γρήγορο, τα frames σταθερά και η εμπειρία αδιάσπαστη. Δοκιμάσαμε να το τρέξουμε παράλληλα με άλλο game του Steam και η απόδοση δεν επηρεάστηκε στο ελάχιστο, γεγονός που αποκαλύπτει το τέλειο optimization του.

Το The Banner Saga 3 είναι το πιο συναισθηματικά φορτισμένο μέρος της τριλογίας διότι αποτελεί το φινάλε της. Ο Austin Wintory ανέλαβε την μουσική επένδυση του, ολοκληρώνοντας το προσωπικό του δημιουργικό ταξίδι στον κόσμο των Banner Saga. Το soundtrack διαιρείται στο επικό ορχηστρικό τμήμα των κεφαλαίων με επίκεντρο το Arberrang και στο ατμοσφαιρικό ορχηστρικό κομμάτι του Darkness. Αντίστοιχα, τα ηχητικά εφέ τροποποιούνται μεταξύ των δύο περιοχών. Ακούμε τον ήχο από άμαξες και μουρμουρητό δεκάδων ατόμων στο πυκνοκατοικημένο Arberrang. Τρομοκρατούμαστε από τους εκκωφαντικούς κεραυνούς και τον άνεμο που μας μαστιγώνει στο Darkness. Το σημαντικότερο κομμάτι του soundtrack για εμάς είναι η συμμετοχή της έξοχης βιολονίστριας Taylor Davis και των Malukah και Peter Hollens, των οποίων οι φανταστικές φωνές ενσωματώνονται σε ένα ήδη λαμπρό μουσικό τοπίο. Τόσα ταλέντα μαζεύτηκαν στο μουσικό κομμάτι, χάθηκε ο κόσμος να στρατολογηθούν και μερικά για voice acting; Η φωνή του αφηγητή, στις σπάνιες φορές που ακούγεται, είναι βαριά και εξουσιαστική σαν να μιλά ολύμπιος θεός. Σε όλο το υπόλοιπο game, οι χαρακτήρες στέκονται βουβοί και αφήνουν το κείμενο και τις περιορισμένες εκφράσεις των προσώπων τους να “μιλήσουν” για το τι νιώθουν.

the banner saga 3 5
Στην τελευταία σελίδα του έπους
Δώδεκα και ούτε ένα τηλεφώνημα” έλεγε κάποτε η Βίσση και εμείς προσθέτουμε εδώ την λέξη “ευτυχώς”. Κανένα τηλεφώνημα και περισπασμός δεν πρέπει να μας σταματήσει μέσα στο 12ωρο που χρειάζεται το The Banner Saga 3 για να τερματιστεί. Εν τη απουσία του voice acting, ο μόνος τρόπος δεσίματος με τους χαρακτήρες είναι η προσήλωση στους διαλόγους και το πλούσιο σενάριο.

Το The Banner Saga 3 είναι ο καλύτερος τρόπος για να τελειώσουμε την τριλογία και ο χειρότερος για να την ξεκινήσουμε. Η σύντομη οπτική επανάληψη των δοκιμασιών που αντιμετώπισαν οι ήρωες στα προηγούμενα Banner Saga δεν αρκεί για να κατατοπίσει τον νεοφερμένο στο έπος, συνεπώς η αγορά του προϋποθέτει την αγορά των Banner Saga 1 – 2. Η μεθοδικότητα στην μάχη και στο χτίσιμο των χαρακτήρων μας συνάρπασε σε τεράστιο βαθμό, παράλληλα με την ενδιαφέρουσα ιστορία και το συγκλονιστικό φινάλε, αυτό που δημιουργήσαμε με τις επιλογές μας. Γραφικά και animations κάλυψαν απόλυτα τις αισθητικές μας απαιτήσεις. Θέλαμε περισσότερες μάχες, ποτάμια από renown points να “βρέχουν” τα πόδια της ομάδας μας αλλά το The Banner Saga 3 δεν είναι Diablo, είναι διαβολικά εθιστικό μέσα στο περιορισμένο χρονικό του πλαίσιο. Αξίζει με το παραπάνω τα 25 ευρώ του.

Θετικά:
- Χειροποίητα γραφικά που εικονογραφούν όμορφα τον κόσμο του
- Μάχες με πολλές παραμέτρους που εξασκούν το μυαλό
- Απολαυστικό σενάριο και συμπαθητικοί χαρακτήρες
- Πλούσιο playable roster και μπόλικες επιλογές αναβάθμισης των ηρώων
- Αποδίδει τα μέγιστα frames σε οποιοδήποτε σύστημα

Αρνητικά:
- Περιορισμένη διάρκεια
- Λίγες μάχες για τους πολεμοκάπηλους παίκτες
- Ασήμαντο voice acting

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.7

Το ψηφιακό έπος που μας συντρόφεψε επί μια τετραετία, φτάνει στο τέλος του με χαρμόσυνες τυμπανοκρουσίες.

Γιάννης Μοσχονάς

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

The Banner Saga 3

[Αρχική δημοσίευση: 24/1/17] Η εταιρεία ανάπτυξης Stoic ξεκίνησε την καμπάνια του The Banner Saga 3 στο Kickstarter.
Posted (12 May 2018)

The Banner Saga 3: Ημερομηνία κυκλοφορίας

 

[Αρχική δημοσίευση: 25/1/18] Το The Banner Saga 3 είναι το τρίτο μέρος της Tactical RPG σειράς της ανεξάρ...
Posted (14 Apr 2018)

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +2 Jaded (Level 13) 26/07/2018 22:38
Αν και το δεύτερο με κούρασε κάπως σκοπεύω να αποκτήσω και το τρίτο μέρος για να δω πως θα κλείσει η τριλογία.Πολύ αναλυτικό review εύγε τα σέβη μου.
#2 Astro (Level 12) 20/08/2018 23:18
Αναλυτικό review για άλλη μια φορά, τώρα που ολοκληρώθηκε η σειρά μπορεί και να ασχοληθώ.
Score 7.7
User Score ( 6 votes ) 7
User Reviews 0
Genre: Tactical RPG
Developer: Stoic
Publisher: Versus Evil
Διάθεση: Versus Evil
Players: 1
Requirements: 2GB RAM, Επεξεργαστής Celeron E1400 Dual-Core στα 2GHz ή Athlon 64 4000+, Κάρτα γραφικών GeForce GT 720 ή Radeon X1900 GT, Χώρος στο σκληρό δίσκο 4GB, Λειτουργικό σύστημα Windows XP 32μπιτα και άνω
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 26/7/2018
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb thumb
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification