Reviews Lost Sphear
Comments (1)

Lost Sphear

Η δύναμη των αναμνήσεων.

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/d3/1b/55/lost-sphear-box-29-1519323960.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Η δύναμη των αναμνήσεων.

H Tokyo RPG Factory δημιουργήθηκε με τις ευλογίες της Square Enix, με στόχο να κρατήσει ζωντανή τη φλόγα των παλιών αγαπημένων JRPG της δεκαετίας του ΄90, όπως του Chrono Trigger και των Final Fantasy. Η πρώτη δουλειά της κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2016, αφήνοντας κατά κύριο λόγο θετικές εντυπώσεις. Το I am Setsuna απέδειξε ότι τα JRPG παλιάς κοπής εξακολουθούν να έχουν το κοινό τους, το οποίο είναι έτοιμο να αγκαλιάσει ανάλογες προσπάθειες. Η Tokyo RPG Factory συνεχίζει τη “σταυροφορία” αναβίωσης των παλιών JRPG μέσω του Lost Sphear, του πνευματικού διαδόχου του I am Setsuna.

Το Lost Sphear στηρίζεται σε μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα, στις αναμνήσεις και στο πως αυτές καθορίζουν το ποιοι είμαστε και την ουσία της ύπαρξης μας. Η θεματική αυτή ενότητα ξεπερνά τα in-game όρια, με την Tokyo RPG Factory να προσπαθεί να ανασύρει από το παρελθόν τις αναμνήσεις μας από τα παλιά JRPG. Μέσω αυτών των αναμνήσεων και της νοσταλγίας που μας ξυπνούν προσπαθεί να μας ωθήσει σε μια πιο “συναισθηματική” προσέγγιση του Lost Sphear. Πόσες φόρες στη ζωή μας όμως την έχουμε... πατήσει από τα συναισθήματά μας; Αυτό ακριβώς κινδυνεύσαμε να πάθουμε στο Lost Sphear, καθώς η νοσταλγία, οι αναμνήσεις μας και η αγάπη μας για τα μνημειώδη JRPG του Super NES και του PS1 “θόλωσαν” προσωρινά το μυαλό μας. Όταν το τοπίο ξεκαθάρισε όμως, αυτό που απέμεινε ήταν ένα μέτριο JPRG χωρίς προσωπικότητα.

image


Χαμένες αναμνήσεις
Ο πνευματικός διάδοχος του I am Setsuna διεξάγεται σε έναν κόσμο που δημιουργήθηκε από το φεγγάρι και κάθε κομμάτι του απαρτίζεται από αναμνήσεις. Όταν οι αναμνήσεις αυτές χαθούν ένα κομμάτι του κόσμου εξαφανίζεται και την θέση του παίρνει μια λευκή ομίχλη. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό στους κατοίκους του κόσμου με την ονομασία “Lost”.

To φαινόμενα αυτό κάνει την εμφάνισή του και στην πόλη Elgarthe, όπου και κατοικεί ο Kanata. O Kanata είναι ένας αυτοδίδακτος ξιφομάχος που προστατεύει την πόλη από τις επιθέσεις των τεράτων. Πλάι του συναντάμε την Lumina και τον Locke, οι οποίοι έχουν ανάλογο ρόλο στην προστασία της πόλης. Μέτα από ένα περίεργο όνειρο ο Kanata αποκτά την ικανότητα “επαναφοράς” των αναμνήσεων. Η ικανότητα αυτή σύντομα γίνεται αντιληπτή από την αυτοκρατορία που διοικεί τον κόσμο, η οποία αναθέτει στον Kanata να ανακτήσει τις... χαμένες αναμνήσεις και να σταματήσει την εξάπλωση της λευκής ομίχλης.


H γενικότερη ιδέα του σεναρίου παρουσιάζει μια μικρή πρωτοτυπία, η οποία ωστόσο εξαντλείται πολύ γρήγορα. Κάθε quest, κάθε NPC, κάθε περιπέτεια θα σας θυμίσει γεγονότα από παλιότερα JRPG της Square Enix. Από που να ξεκινήσουμε και που να τελειώσουμε. Από την αυτοκρατορία με τα “σκιώδη” κίνητρα ή από τα mechs που είναι βγαλμένα από το Xenogears και το Xenoblade Chronicles X; Η Tokyo RPG Factory πέρασε το στάδιο της “έμπνευσης” από τα JPRG της δεκαετίας του ΄90 και προχώρησε στην απροκάλυπτη αντιγραφή τους.

Συν τις άλλοις, οι τεχνικές αφήγησης της ιστορίας παραπέμπουν στο Νίκο Φώσκολο, αφού θα πρέπει να υπομείνετε μακροσκελείς διαλόγους μέχρι να προχωρήσει η πλοκή. Στις 20 περίπου ώρες διάρκειας του Lost Sphear, η δράση προχωρά με γοργούς ρυθμούς μόνο προς το τέλος. Ευτυχώς υπάρχει η δυνατότητα να προσπεράσετε τους διαλόγους (κρατώντας πατημένο το κουμπί Options), αλλά είναι ορατός ο κίνδυνος να χάσετε αυτόν που θα σας υποδείξει το επόμενο quest σας. To κατ' ευφημισμό pathfinding λειτουργεί μέσω του party chat, όπου συνομιλείτε με τα υπόλοιπα μέλη του party σας και προσπαθείτε να βγάλετε άκρη για το που θα πρέπει να πάτε.

image


Πολλοί μηχανισμοί και από ουσία το απόλυτο μηδέν
Το σύστημα μάχης είναι αποτελείται από ένα κράμα active-time battle (στο ύφος του Final Fantasy) και real time μηχανισμών. Στο γύρο σας μπορείτε να επιτεθείτε ή να χρησιμοποιήσετε κάποιο skill/item, καθώς και να μετακινηθείτε σε όποιο σημείο επιθυμείτε στο πεδίο της μάχης. Οι μάχες έχουν μια δόση στρατηγικής, αφού θα πρέπει να τοποθετήσετε τα τέσσερα μέλη του party σας σε συγκεκριμένα σημεία για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα. Λόγου χάρη, οι ranged χαρακτήρες όπως ο Van και ο Locke μπορούν να πετύχουν περισσότερους από έναν εχθρούς αν βρείτε την κατάλληλη γωνία επίθεσης. Ομοίως αν 2-3 χαρακτήρες σας συνωστισθούν σε ένα σημείο είναι ευάλωτοι σε όσες επιθέσεις έχουν μεγάλο AoE. Το A.I είναι υψηλό και φροντίζει να σας τιμωρεί κάθε φορά που τοποθετείτε τα μέλη της ομάδας σας σε λάθος θέση.

Οι developers χρησιμοποιούν τα καλύτερα δυνατά υλικά (Chrono Trigger, Final Fantasy κ.ο.κ), αλλά εν τέλει το πιάτο που μας σερβίρουν δεν είναι τόσο γευστικό όσο θα περιμέναμε.


Μετά από μερικές αποστολές οι χαρακτήρες σας μπορούν να μπουν στα vulcosuits, τα οποία θυμίζουν τα mechs του Xenoblade Chronicles X. Τα vulcosuits καταναλώνουν σημαντικά ποσά ενέργειας (VP) όταν τα χρησιμοποιείτε στη μάχη και ως εκ τούτου θα πρέπει να μπείτε σε αυτά μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Με δεδομένο ότι οι συνθήκες σας ωθούν στο να χρησιμοποιήσετε τα vulcosuits μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (π.χ σε ένα δύσκολο boss fight) δεν σας δίνεται η δυνατότητα να πειραματιστείτε με τις ιδιότητές τους και τα unique skills τους, οπότε όταν θα πρέπει πάση θυσία να μπείτε σε αυτά δεν θα γνωρίζετε πως να τα αξιοποιήσετε.

image


Το Lost Sphear είναι γενικά βατό από πλευράς δυσκολίας, όμως σε κάποια boss fights ο βαθμός πρόκλησης χτυπάει κόκκινο. Μιλάμε για περιπτώσεις που χάνετε όλο σας το party σε μια επίθεση χωρίς να προλάβετε να αντιδράσετε. Βγάζοντας από την εξίσωση το grinding (δεν υπάρχουν random encounters ή side quests) καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να βασιστείτε στα vulcosuits. Τότε ακριβώς θα διαπιστώσετε ότι το σύστημα των vulcosuits points σας περιορίζει και δεν σας επιτρέπει να εξοικειωθείτε μαζί τους. Ποιος ο λόγος λοιπόν ύπαρξης του;

Εξίσου ανούσιοι είναι οι μηχανισμοί του cooking και της αναβάθμισης του εξοπλισμού σας. Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να αναζητήσετε διάφορα σπάνια materials με στόχο να φτιάξετε γαστρονομικά εδέσματα, τα οποία αυξάνουν τα στατιστικά σας. Η αύξηση αυτή όμως είναι καθαρά προσωρινή και ως εκ τούτου δεν αξίζει να μπείτε στη διαδικασία αναζήτησης των σπάνιων πρώτων υλών. Σε ότι αφορά τα upgrades θα χρειαστεί να ξοδέψετε χρυσό για να αγοράσετε αντικείμενα που αυξάνουν τα attributes των όπλων και της πανοπλίας σας. Αφού έχετε κάνει 2-3 φορές upgrade το όπλο σας θα δείτε τον επόμενο vendor να πουλά ένα καλύτερο όπλο σε χαμηλότερη τιμή από όσο κόστιζαν τα upgrades που αγοράσατε.

image


Ένας άχαρος κόσμος

Οπτικά το Lost Sphear επιτυγχάνει να θυμίσει τα παλιά JRPG της Square Enix, αλλά μέχρι εκεί. Ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος είναι λίγο πιο εντυπωσιακός από αυτόν του I am Setsuna, εντούτοις στερείται φαντασίας. Εξίσου κοινότυπος είναι και ο σχεδιασμός των βασικών χαρακτήρων, των vulcosuits και των NPC. Τα dungeons είναι υπερβολικά γραμμικά και τα puzzles που υπάρχουν σε αυτά είναι τόσο εύκολα που μπορεί να τα λύσει με χαρακτηριστική άνεση ακόμη και ένα βρέφος. Τα μόνο θετικά στοιχεία εντοπίζονται στο performance, αφού το Lost Sphear τρέχει άνετα στα 1080p/60fps στο απλό PS4 (στο PS4 Pro υποστηρίζεται 4K ανάλυση).

Το soundtrack περιλαμβάνει αρκετά συμπαθητικά ακούσματα που αποπνέουν μελαγχολία, αρκετά κομμάτια όμως επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά, οπότε αναπόφευκτα κάποια στιγμή θα σας κουράσουν. Τα voice-overs περιορίζονται σε 2-3 ατάκες που εκφωνούν οι χαρακτήρες σας πριν από μια μάχη και δεν συνοδεύουν τους μακρόσυρτους διαλόγους του παιχνιδιού.

image

Μια του κλέφτη, δύο του κλέφτη...
Στο I am Setsuna μπορέσαμε να συγχωρέσουμε κάποιες παρασπονδίες και να δούμε με καλό μάτι την προσπάθεια αναβίωσης των παλιών καλών JRPG. H Tokyo RPG Factory όμως φαίνεται ότι καταχράστηκε την καλοσύνη μας και έκλεισε τα αυτιά της στο αρνητικό feedback, κρατώντας μόνο τα θετικά σχόλια του κόσμου. Αν είχε λάβει υπόψη της όλο το feedback δεν θα προχωρούσε στην ανάπτυξη ενός τίτλου που παρουσιάζει τα ίδια ακριβώς -για να μην πούμε περισσότερα- ελαττώματα. Πέρα από τη νοσταλγία που το περιβάλλει το Lost Sphear είναι ένα άτολμο, συμβατικό και αδιάφορο JRPG που αμφιβάλλουμε αν θα σας κρατήσει μέχρι το τέλος του.

Θετικά:
- Διαθέτει λίγη από τη μαγεία των παλιών JPRG
- Πρωτότυπο σύστημα μάχης που απαιτεί στρατηγική τοποθέτηση των μονάδων σας
- Σταθερό frame και 4K υποστήριξη στο PS4 Pro
- Ανταγωνιστικό Α.Ι που δε συγχωρεί λάθη

Αρνητικά:
- Κοινότυπο σενάριο με ανυπόφορους μακροσκελείς διαλόγους
- Αρκετοί ανούσιοι μηχανισμοί
- Ελάχιστα voice-overs
- Συχνές επαναλήψεις των μουσικών θεμάτων
- Η απουσία pathfinding

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 6.5
Gameplay: 5
Αντοχή: 6
Γενικά: 6

Αποτυγχάνει να αναβιώσει τα JRPG του παρελθόντος και το μόνο που καταφέρνει είναι να μας κάνει να τα νοσταλγήσουμε ακόμη περισσότερο.

Ανδρέας Γρυπάρης

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Lyricaldemon (Level 22) 23/02/2018 13:50
Περίμενα πιο πολλά και το είχα στο wishlist...Μετά απο αυτό το review θα περιμένω να πέσει πάρα πολύ χαμηλά για να το δοκιμάσω...
Score 6
User Score ( 8 votes ) 6
User Reviews 0
Genre: JRPG
Developer: Tokyo RPG Factory
Publisher: Square Enix
Διάθεση: Gaming Galaxy (211-8008305)
Players: 1
Requirements: 4GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core i3 στα 2.4GHz, Κάρτα γραφικών 1GB, Χώρος στο σκληρό δίσκο 8GB, Λειτουργικό σύστημα Windows 7 (64-bit)
Official Website: Κλικ εδώ
Demo: Download
Full Game:
Release Date: 23/1/2018
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb thumb
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification