Reviews The Elder Scrolls V: Skyrim VR
PS4  
Comments (1)

The Elder Scrolls V: Skyrim VR Hot

Ο κόσμος του Skyrim ζωντανεύει. Γίνε ενεργό κομμάτι του.

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/thumbnail/320x180s/4f/10/a1/the-elder-scrolls-v-skyrim-vr-box-16-1515692777.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Ο κόσμος του Skyrim ζωντανεύει. Γίνε ενεργό κομμάτι του.

H σειρά The Elder Scrolls έχει μεγαλώσει αρκετούς gamers και έχει πωρώσει ακόμα περισσότερους. Εάν δεν ζείτε κάτω από κάποιον βράχο ή στην σκοτεινή πλευρά της Σελήνης, τότε σίγουρα έχετε ακούσει για την σειρά και ακόμα πιο πολύ για το τελευταίο κεφάλαιο, το Skyrim. Επίσης αν ασχολείστε έστω και λίγο, θα γνωρίζετε ότι έχουν κυκλοφορήσει remastered εκδόσεις σε διάφορες κονσόλες. Κάτι τέτοιο φυσικά βγαζει νόημα καθως το The Elder Scrolls V: Skyrim κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 2011, πριν καν μπούμε στην τελευταία γενιά κονσολών και τα επόμενα χρόνια ακολούθησαν διάφορες εκδόσεις για να προσφέρουν το κάτι παραπάνω στους gamers που μεταπήδησαν στην όγδοη γενιά.

Ακολουθώντας τα trends για άλλη μια φορά, η Bethesda Game Studios μας προσφέρει το πιο πρόσφατο κεφάλαιο της σειράς σε VR. Συγκεκριμένα στην Ε3 2017 ανακοινώθηκε πως το PlayStation VR θα καλωσορίσει στο ρόστερ με τους τίτλους του και το Skyrim! Φυσικά οι φανς της σειράς, της δράσης αλλά και γενικά του PSVR χάρηκαν που θα έχουν την δυνατότητα να παίξουν έναν τόσο ωραίο τίτλο, μαζί με αυτούς και εγώ. Εμείς παίξαμε το Skyrim σε PSVR για πρώτη φορά στην φετινή Gamescom αλλά δεν καταφέραμε να δούμε πολλά από αυτό, έτσι περιμέναμε την κυκλοφορία του και με το δισκάκι πλέον στα χέρια μας μπορούμε να κρίνουμε σωστά.

Ίδιος κόσμος, διαφορετικός χειρισμός
Ξεκινώντας από το αρχικό μενού μέχρι και το character creation, όλα στην VR έκδοση του The Elder Scrolls V: Skyrim είναι ίδια. Γενικά δεν υπάρχουν αλλαγές στο gameplay και όλα είναι όπως τα θυμάστε σε περίπτωση που έχετε ασχοληθεί ξανά με τον τίτλο. Αυτό που αλλάζει (προφανώς) είναι ο χειρισμός ο οποίος γίνεται είτε μέσω των δυο PS Move χειριστηρίων είτε μέσω του DualShock 4. Αφού είχα την επιθυμία να ξεκινήσω το Skyrim VR με τα Move χειριστήρια για να έχω την απόλυτη VR εμπειρία, καλώς τα δέχτηκα τα προβλήματα. Για αρχή ξεκινάμε με το character creation το οποίο όσο και να προσπάθησα να το κάνω να δουλέψει με τα Move, ήταν αδύνατον οπότε για να ολοκληρώσω την δημιουργία μου, συνέχισα με το DualShock 4. Αμέσως μετά, στο σημείο που πρέπει να τρέξουμε να ξεφύγουμε από τον δράκο μέχρι και εκεί που μας λύνουν τα χέρια, καταλαβαίνουμε ότι κάτι δεν πάει εντελώς καλά ούτε με τον τρόπο που κινούμαστε αλλά ούτε με τις στροφές της κάμερας. Χρησιμοποιώντας τα Move, πρέπει να στοχεύσουμε το μέρος στο οποίο θέλουμε να κάνουμε mini teleport και να βρεθούμε στιγμιαία εκεί...θα μπορούσε να το πει κανείς και point and click.

Πέρα από αυτό το θέμα με το περπάτημα, ο χαρακτήρας μας γυρίζει την κάμερα σε συγκεκριμένες γωνίες. Καταλαβαίνετε ότι αν τα συνδυάσετε μαζί τον συγκεκριμένο τρόπο μεταφοράς και στροφής μέσα σε μάχη, όχι μόνο δεν θα έχετε χρόνο για να δείτε από που σας κάνουν επίθεση αλλά πολύ πιθανό να υπάρχουν προβλήματα moton sickness. Προσωπικά είμαι αρκετά ανθεκτική στο motion sickness, για αυτό και γράφω όλα τα VR reviews του site αλλά σε αυτό το σημείο άρχισα να μην νιώθω και τόσο καλά. Πάντως να σας ενημερώσω ότι με το DualShock 4 μπορούσα να περπατήσω κανονικά όπως στους άλλους τίτλους. Επίσης βρήκα ότι μπορώ να αλλάξω το σύστημα που γυρνάει η κάμερα και να το κάνω πιο smooth, όπως στα μη-VR games.

Mε το VR headset οι δράκοι φαίνονται πολύ πιο επικίνδυνοι, οι φλόγες πιο αληθινές και τα quests πιο...σημαντικά.

Η εξερεύνηση παίρνει νέα μορφή
To θέμα του χειρισμού ο καθένας μπορεί να το λύσει όπως θέλει. Όσοι από εσάς έχετε την υπομονή να μάθετε τα commands των PS Moves και να παίξετε έτσι παρά το σχετικά μη βολικό tracking, επιλογή σας. Όσοι θέλετε κάτι πιο σταθερό για αρχή, μπορείτε να διαλέξετε το DualShock 4 και δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα στον τομέα του χειρισμού. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα όμως να κάνω τα παράπονά μου και να πω πως έπρεπε να γίνε περισσότερη δουλειά στον συγκεκριμένο τομέα καθώς το immersion που προσφέρουν τα Move controllers δεν συγκρίνεται με αυτό του κλασικού χειριστηρίου. Από το να βγάλουμε το αριστερό μας χέρι μπροστά για να πετάξουμε φωτιά και Sparks, μέχρι το να κινήσουμε το δεξί για να χτυπήσουμε με το σπαθί μας ή να χρησιμοποιήσουμε και τα δύο μαζί για να ρίξουμε με το τόξο, το επίπεδο του epicness αυξάνεται κατακόρυφα. Όλα αυτά όμως δεν έχουμε τι να τα κάνουμε από την στιγμή που δεν είναι 100% λειτουργικά και κινδυνεύουμε με θάνατο.

Πέρα από τον χειρισμό, το δεύτερο χαρακτηριστικό του Skyrim VR αποτελεί απλά και μόνο το γεγονός πως έχουμε μια “μάσκα” στο κεφάλι μας και βλέπουμε τον (γνωστό) κόσμο μπροστά μας και τώρα είναι πιο αληθινός από ποτέ. Βλέποντας τα πάντα από πρώτο πρόσωπο, η εξερεύνηση παίρνει διαφορετικό νόημα και άλλες διαστάσεις. Ένα απλό παράδειγμα είναι τα ποτάμια. Ποτέ και για κανέναν λόγο δεν έχω μπει σε ποτάμι (από μόνη μου) στο Skyrim και αυτό γιατί δεν έβρισκα κάποιον λόγο. Στόχος μου ήταν να ολοκληρώσω τα quests, να σκοτώσω το τρολ, να κάνω grinding κ.α. Φορώντας το PSVR, μου ήρθε στο μυαλό να πάω στον ποταμό ο οποίος ευχάριστα με κατέβασε μέσω του μίνι καταρράχτη πιο κάτω και έτσι συνέχισα την διαδρομή μου. Επίσης όταν μπήκα σε μια σπηλιά, είχα την απορία να εξερευνήσω κάθε γωνία ή δωματιάκι που έβρισκα μπροστά μου, πράγματα που στο κανονικό παιχνίδι δεν είχα την όρεξη να κάνω ποτέ.

Τεχνικά αδύναμο
Ο οπτικός τομέας του The Elder Scrolls V: Skyrim VR απογοητεύει αρκετά. Φαίνεται ότι το VR port έχει θέματα από την αρχή λόγω των χαμηλής ποιότητας textures, της γενικής θολούρας που επικρατεί και του έντονου clipping. Δεν είναι λίγες οι φορές που το σπαθί μας κατά λάθος πέρασε μέσα από το κεφάλι του companion μας χωρίς να υπάρχει θέμα ή άλλες φορές που φτάνοντας σε μια πόλη, ακόμα δεν είχε φορτώσει κάθε κομμάτι της. Όσο και να θέλαμε να πάμε σε ένα ψηλό σημείο και να δούμε την θέα με το VR headset μας, τα textures μας θύμιζαν πως παίζουμε έναν παλιό τίτλο που δεν έχει γίνει σωστά optimize ούτε έχει δημιουργηθεί από την αρχή για το PS VR αλλά ένα απλό port.

Φυσικά σε όλα αυτά μπορεί να παίζει ρόλο το ότι τρέχουμε το The Elder Scrolls V: Skyrim VR σε απλό PS4 και όχι στο PS4 Pro. Όσο και να παραμένουν τα θέματα με τα γραφικά, υπάρχουν σημεία που αποδεικνύουν γιατί το VR αποτελεί μια τεχνολογία που μας φέρνει πιο κοντά στον κόσμο του κάθε τίτλου. Ένα απλό σημείο που δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι όταν σήκωσα το κεφάλι μου προς τα πάνω και είδα έναν τεράστιο δράκο να βγάζει φωτιές και να προκαλεί έναν μίνι σεισμό. Ελπίζω στην συνέχεια να κυκλοφορήσει κάποιο patch που θα λύσει τα όποια θέματα υπάρχουν.

To VR or not to VR
Η Bethesda Game Studios μας έχει προσφέρει το 2011 τον καταπληκτικό τίτλο The Elder Scrolls V: Skyrim. Παρόλα αυτά, η μεταφορά του αγαπητού Action Adventure στο PlayStation VR δεν ήταν αυτή που περιμέναμε καθώς υπάρχουν ορισμένα θέματα που μας εμποδίζουν από το να έχουμε την απόλυτη εμπειρία. Ο προβληματικός χειρισμός με τα PS Moves είναι ένα από τα βασικά θέματα καθώς αφαιρεί την μισή εμπειρία το γεγονός ότι δεν μπορούμε να κινήσουμε τα χέρια μιας με ευκολία και να συμβιβαστούμε με το DualShock 4. Δεύτερο μεγάλο θέμα είναι τα θολά textures και γενικότερα τα προβλήματα με τα γραφικά. Αν μπορείτε να ξεπεράσετε αυτά τα θέματα, τότε σίγουρα θα περάσετε αρκετές ώρες παίζοντας το Skyrim VR, να ανακαλύψετε περισσότερα μυστικά και να νιώσετε κομμάτι του κόσμου του.

Θετικά:
- Μεγάλη αντοχή
- VR τεχνολογία

Αρνητικά:
- Πρόβλημα χειρισμού με τα PS Moves
- Θέματα στα γραφικά

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 9.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7

Ο κόσμος του Skyrim πιο κοντά μας από ποτέ αλλά με τα θέματά του.

Χριστιάνα Θάνου

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

VR σε Skyrim, Fallout 4 και Doom

[Αρχική δημοσίευση: 12/6/17] H Bethesda αποφάσισε να ασχοληθεί με το VR κομμάτι του gaming και η μεγάλη ανακοίν...
Posted (13 Jun 2017)

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 ashbringer (Level 25) 13/01/2018 14:28
Ακόμα και σε VR ο τίτλος τα σπάει.Μπράβο στην Χριστιάνα για το review.
Score 7
User Score ( 4 votes ) 7
User Reviews 0
Genre: Action RPG
Developer: Bethesda Game Studios
Publisher: Bethesda Softworks
Διάθεση: Sony Hellas (210-6782000)
Players: 1
Requirements:
Official Website:
Demo:
Full Game:
Release Date: 17/11/2017
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb thumb
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification