Reviews Code Name: S.T.E.A.M.
3DS  
Comments (6)

Code Name: S.T.E.A.M. Hot

Lincoln εναντίον εξωγήινων.

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/b2/a6/e3/Codename-St-61-1435599403.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Lincoln εναντίον εξωγήινων.

Το Code Name S.T.E.A.M. ανακοινώθηκε κατά τη διάρκεια της Ε3 2014 και του Digital Event της Nintendo. Την ανάπτυξη του παιχνιδιού έφεραν εις πέρας η Nintendo σε συνεργασία με την Intelligent Systems. Η τελευταία είναι γνωστή για τη δημιουργία της δημοφιλής RPG σειράς Fire Emblem. Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του game είχε ο Hitoshi Yamagami, γνωστός για την συμβολή του στις σειρές Fire Emblem, Pokemon και Xenoblade Chronicles.

Ο τίτλος της Intelligent Systems αποτελεί ένα υβρίδιο Turn-based Strategy και Third-person shooter. Συγκεκριμένα, θα μπορούσαμε να πούμε πως θυμίζει έντονα το γνωστό Valkyria Chronicles στο concept του. Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει από μία πρώτη ματιά, είναι το art design καθώς έχει επιρροές από τα comics της δεκατίας του '60 αλλά και του '70. Πάμε να δούμε αναλυτικά, το πως το Code Name S.T.E.A.M συνδυάζει αυτά τα δύο είδη και αν το τελικό αποτέλεσμα αξίζει την προσοχή σας.

Strike Team Eliminating The Alien Menace
Τα γεγονότα του παιχνιδιού ξεκινούν στα εγκαίνια της γέφυρας Steamgate, σε μία Steampunk έκδοση του Λονδίνου. Εντελώς ξαφνικά όμως, η πόλη δέχεται επίθεση από εξωγήινους! Τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει ο Henry Fleming, βετεράνος του Αμερικανικού εμφύλιου. Μαζί με τον φίλο του John Henry, θα ενταχθούν στην S.T.E.A.M., μία ομάδα καταπολέμησης της εξωγήινης απειλής. Πρόεδρος της είναι ο Αμερικανός Πρόεδρος, Abraham Lincoln. Οι Fleming και Henry μαζί με τους υπόλοιπους πράκτορες της S.T.E.A.M. θα πρέπει να βάλουν ένα τέλος στην εξωγήινη εισβολή και να σώσουν τον κόσμο. Το σενάριο σε γενικές γραμμές είναι αρκετά ενδιαφέρον. Μπορεί να έχει να κάνει πάλι με εξωγήινη εισβολή, ένα τετριμμένο σενάριο, αλλά παρόλα αυτά ξεχωρίζει λόγω του χιούμορ του αλλά και των καλογραμμένων χαρακτήρων. Πάντως ένα πολύ θετικό στοιχείο είναι το γεγονός πως το gameplay έχει "δέσει" πολύ καλά με το σενάριο και υπάρχει μία συνοχή.

Ο συνδυασμός κάνει τη διαφορά
Το Code Name S.T.E.A.M. καταφέρνει να συνδυάσει δύο είδη, με ένα πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα, ειδικά αν αναλογιστούμε πως από την φύση τους είναι σχεδόν αντίθετα. Η ανάμειξη του Turn-based Strategy με το Third-person shooter μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι, αν και στο παρελθόν έχουμε δει παρόμοιες προσπάθειες, με το Valkyria Chronicles να ξεχωρίζει. Το νέο δημιούργημα της Nintendo ακολουθεί πιστά τις θεμελιώδης αρχές των Turn-based Strategy αλλά έχει τη δική του ταυτότητα στο gameplay.

Πριν από κάθε αποστολή στο campaign έχετε τη δυνατότητα να διαλέξετε τους χαρακτήρες του squad σας. Μπορείτε να επιλέξετε μέχρι τέσσερις, ενώ καθώς θα προχωράτε το campaign θα ξεκλειδώνετε νέους χαρακτήρες που μπορείτε να διαλέξετε. Κάθε χαρακτήρας έρχεται με ένα main weapon, ένα sub-weapon και ένα special ability. Το ευχάριστο γεγονός είναι πως κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του ρόλο μέσα στο πεδίο της μάχης και διαφέρουν σημαντικά ο ένας από τον άλλον. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να κάνει heal, ενώ κάποιος άλλος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κινούμενο artillery και να βομβαρδίζει από ασφαλής απόσταση.

Όταν περάσετε στο πεδίο της μάχης για πρώτη φορά, θα διαπιστώσετε πως υπάρχουν κάποιες πολύ σημαντικές διαφορές με τα υπόλοιπα games του είδους. Όπως γνωρίζουμε πολύ καλά, κάθε stage είναι χωρισμένο σε τετράγωνα ώστε να υπολογίζουμε τις κινήσεις των χαρακτήρων μας, ανάλογα με τα action points που έχουμε. Τα action points στο Code Name S.T.E.A.M. τα συναντάμε στο πρόσωπο του steam. Το steam χρησιμοποιείται για την οποιαδήποτε κίνηση σας κατά τη διάρκεια του γύρου σας.

Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά όμως είναι πως η κίνηση σας είναι ελεύθερη από τετράγωνο σε τετράγωνο. Συγκεκριμένα, κάθε χαρακτήρας στην αρχή του γύρου έχει ένα απόθεμα από steam. Για να μετακινηθεί από την αρχική του θέση, έχει ένα προκαθορισμένο αριθμό διαθέσιμων τετραγώνων, ανάλογο του steam του. Η διαφορά με τα περισσότερα Turn-based Strategy όμως, είναι πως μπορείτε για παράδειγμα να φτάσετε στο πιο μακρινό τετράγωνο και μετά να επιστρέψετε στην αρχική σας θέση. Εν ολίγοις, μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα μέσα στα προκαθορισμένα πλαίσια, καθώς δε χρεώνεστε steam για αυτό.

Φυσικά όμως, υπάρχουν και κινήσεις που σας τρώνε το steam άμεσα, όπως η επίθεση. Όπως προανέφερα, το Code Name: S.T.E.A.M. όμως είναι ένα υβρίδιο. Ο χειρισμός του είναι αντίστοιχος ενός Third-person shooter και αυτό έχει σημαντικό αντίκτυπο στο gameplay. Όταν επιλέξετε να κάνετε επίθεση, θα πρέπει εσείς να σημαδεύσετε τον εχθρό σας. Ανάλογα με την απόσταση, το όπλο και το σημάδι σας κάνετε και ανάλογη ζημιά. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αστοχήσετε και να μείνετε εκτεθειμένοι στον επόμενο γύρο, ενώ υπάρχει και το ενδεχόμενο να κάνετε critical hit γιατί πετύχατε το ευάλωτο σημείο του εχθρού.

Το Code Name: S.T.E.A.M. "παντρεύει" άψογα δύο είδη σε ένα ενδιαφέρον πακέτο.

Αυτός ο συνδυασμός της στρατηγικής σκέψης και της δράσης την ίδια στιγμή, είναι ένα στοιχείο που θα εξιτάρει τον οποιονδήποτε. Εμένα προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ και θεωρώ πως είναι το δυνατό σημείο του Code Name: S.T.E.A.M. Δυστυχώς όμως, υπάρχουν αρκετά προβλήματα που δεν το αφήνουν να "λάμψει". Χαρακτηριστικότερο όλων ο χειρισμός και η έλλειψη ακρίβειας στον στόχο.

Αν και η ζωή των κατόχων του New 3DS είναι πολύ πιο εύκολη λόγω του c-stick, δεν μπορεί να ειπωθεί το ίδιο και για όσους από εμάς έχουμε το πρώτο μοντέλο του 3DS. Η στόχευση γίνεται είτε μέσω της οθόνης αφής ή χρησιμοποιώντας τα X,Y,A,B. Όπως είναι εύκολα κατανοητό, μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι το σημάδι και ο χειρισμός θα σας προδώσει αρκετές φορές. Εξίσου προβληματικό είναι και το level design.

Στην πλειοψηφία τους τα levels είναι αδιάφορα καθώς δεν έχουν να προσφέρουν κάτι το αξιοσημείωτο. Ειδικά σε ένα game σαν το Code Name: S.T.E.A.M. οι developers θα μπορούσαν να προσφέρουν μία πιο ενδιαφέρουσα εμπειρία σε κάθε πίστα, αλλάζοντας την δομή του χάρτη ώστε να τονίσουν περισσότερο τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Ευτυχώς όμως, την κατάσταση βοηθούν τα gears και τα medals, collectibles που σας βοηθούν να ξεκλειδώσετε νέα items για τους χαρακτήρες σας. Επίσης, διάσπαρτα στα levels υπάρχουν κάποια σημεία στα οποία μπορείτε να κάνετε save, αλλά είναι περιορισμένα για μία χρήση. Το A.I. των εξωγήινων εχθρών σας είναι αρκετά ικανοποιητικό και σίγουρα θα σας ζορίσει. Ειδικά όταν έχουν το αριθμητικό πλεονέκτημα και γνωρίζουν την θέση σας, είναι σίγουρο πως θα σας κάνουν την ζωή δύσκολη καθώς συνδυάζουν τις επιθέσεις τους και δεν σταματούν να σας πιέζουν. Η μόνη λύση στο να επιβιώσετε είναι η σωστή διαχείριση του steam. Κάποιοι από τους χαρακτήρες σας, αναλόγως το όπλο που έχουν, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Overwatch. Σκεφτείτε πως είναι στην ουσία μία αμυντική θέση και όταν ένας εχθρός εμφανιστεί στο πεδίο όρασης του χαρακτήρα σας, τότε δέχεται επίθεση. Είναι μία πολύ χρήσιμη στρατηγική και είναι ζωτικής σημασίας το να μάθετε να την εκμεταλλεύεστε στο έπακρο.

Ένα αρνητικό στοιχείο είναι πως λάμπει διά της απουσίας της μία πανοραμική όψη του level (χάρτης αν προτιμάτε). Μπορεί οι developer να θεώρησαν πως λόγω της τρίτου προσώπου οπτικής θα ήταν καλύτερο να μην υπήρχε κάποιου είδους χάρτης, αλλά αυτό δεν ισχύει. Θα μπορούσαν κάλλιστα να προσθέσουν ένα απλό χάρτη, χωρισμένο σε grids, στο οποίο θα μπορούσαμε να δούμε τις τοποθεσίες των εχθρών που βρίσκονται στο οπτικό μας πεδίο. Ένα τέτοιου είδους feature θα ήταν ακόμη πιο ευπρόσδεκτο, αν αναλογιστούμε τα πολύ μεγάλα waiting time σε κάθε γύρο του Α.Ι. Ειδικά όταν τα levels είναι μεγάλα και οι εχθροί πολλοί, η αναμονή είναι ανυπόφορη. Ευτυχώς έγινε ένα update και βελτίωσε κάπως την κατάσταση, ενώ προστέθηκε και η επιλογή fast forward. Βέβαια, όταν τη διαλέξετε τα frames πέφτουν κατακόρυφα και χαλάει την ομαλή εμπειρία του gameplay. Ένα επίσης αρνητικό στοιχείο, είναι το συνεχόμενο respawn εχθρών μετά από κάποιους γύρους, το οποίο σας αναγκάζει να προχωρήσετε πιο γρήγορα, χωρίς όμως να προσφέρει κάτι ενδιαφέρον στην εμπειρία σας.

Συνολικά, υπάρχουν 16 chapters με το κάθε ένα από αυτά να χωρίζετε σε διάφορα missions. Η διάρκεια του είναι άκρως ικανοποιητική καθώς για να ολοκληρώσετε όλα τα chapters θα χρειαστεί περίπου 18 με 20 ώρες, ανάλογα με το πόσο καλά θα τα πάτε. Αν και είναι αρκετά, αφήνουν μία "πικρή" γεύση καθώς όπως εξήγησα προηγουμένως, το level design είναι παγερά αδιάφορο. Παραδόξως το multiplayer έχει αρκετό ενδιαφέρον και μπορεί να σας προσφέρει αρκετές ώρες διασκέδασης.

Clash of... S.T.E.A.M.
Το multiplayer κομμάτι δεν διαφέρει σημαντικά από το campaign. Η μόνη ουσιαστική διαφορά είναι πως πρέπει να αντιμετωπίσετε άλλους παίκτες αντί για το A.I. Συνολικά υπάρχουν τρία modes, τα Deathmatch, Medal Battle και A.B.E. Στο πρώτο νικητής είναι όποιος εξοντώσει όλους τους χαρακτήρες του αντιπάλου, ενώ στο δεύτερο όποιος μαζέψει τα περισσότερα medals μέσα σε πέντε γύρους. Τέλος, το A.B.E. δίνει σε κάθε παίκτη τον έλεγχο ενός robot με στόχο την εξόντωση του αντιπάλου. Σε όλα τα modes υπάρχει όριο ενός λεπτού σε κάθε γύρο ώστε κάθε ματς να τελειώνει πιο γρήγορα και να κρατάει σε εγρήγορση τους παίκτες.

Ένα κόμικ από τα παλιά
Το art design του Code Name: S.T.E.A.M. είναι πραγματικά πανέμορφο, γεμάτο έντονα χρώματα. Σύμφωνα και με τους ίδιους τους developers, υπάρχουν επιρροές από τις δεκαετίες του '60 και '70 και τα κόμικ της εποχής. Στον τεχνικό τομέα τώρα, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στα animations των χαρακτήρων, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το frame rate είναι σταθερότατο και η εικόνα πολύ ομαλή. Πρόκειται σίγουρα για ένα από τα πιο όμορφα games του 3DS. Άξιο αναφοράς είναι και το voice-acting, το οποίο δίνει ένα ωραίο "χρώμα" στην ιστορία και τους καλογραμμένους χαρακτήρες. Εμένα προσωπικά μου έκανε εντύπωση το 3D εφέ κατά τη διάρκεια των cutscenes, καθώς μου έδινε την αίσθηση πως ξεφυλλίζω ένα κόμικ.

Γερές βάσεις για τη συνέχεια
Η Intelligent Systems έδειξε και πάλι τα δόντια της σε ένα είδος που γνωρίζει πολύ καλά λόγω της σειράς Fire Emblem. Τόλμησε και δοκίμασε κάτι διαφορετικό με το τελικό αποτέλεσμα να είναι άκρως ενθαρρυντικό. Σίγουρα όμως η υλοποίηση είχε κάποια προβλήματα, τα οποία στέρησαν από το Code Name: S.T.E.A.M. το κάτι παραπάνω. Προσωπικά μου άρεσε αρκετά το νέο αποκλειστικό game της Nintendo, σε σημείο μάλιστα που με έκανε να απορώ με τις αποφάσεις της ιαπωνικής εταιρείας. Το Code Name: S.T.E.A.M. θα μπορούσε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο lineup του Wii U, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι ελλειπής. Όπως και να έχει όμως, το 3DS απέκτησε άλλον έναν πολύ καλό τίτλο στη βιβλιοθήκη του. Ειδικά οι λάτρεις των Turn-based Strategy θα πρέπει να το έχουν στα υπόψιν τους και να το δοκιμάσουν σύντομα.

Θετικά:
- Συνδυασμός Turn-based Strategy με Third-person Shooter
- Όμορφο art design
- Ποικιλία χαρακτήρων
- Ενδιαφέρον σενάριο/Χιούμορ
- Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά:
- Προβληματικός χειρισμός στα παλιά μοντέλα 3DS
- Μεγάλο waiting time σε κάθε γύρο του Α.Ι. ακόμη και μετά το update
- Αδιάφορο level design
- Συνεχόμενες ενισχύσεις των εχθρών σε κάποια levels

Βαθμολογία
Γραφικά: 7 
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7 

Άλλο ένα ενδιαφέρον Turn-based Strategy για το 3DS.

Δημήτρης Αραμπατζίδης

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 Mario07 (Level 22) 29/06/2015 22:03
Αρκετά ενδιαφέρον τίτλος, και πρωτότυπη ιδέα να συνδυάσουν Turn-based Strategy και Third-person shooter χαρακτηριστικά.
#2 supermario644ever (Level 20) 29/06/2015 22:10
Πρωτότυπο και ενδιαφέρον game
#3 aggelos oiko (Level 14) 29/06/2015 22:29
πρωτότυπο game καλό φαίνεται
#4 Zaratoth (Level 28) 30/06/2015 14:01
Θυμίζει αρκετά τα Valkyria Chronicles. Θα τσιμπηθεί σίγουρα.
#5 NoGood! (Level 24) 02/07/2015 00:46
Πολύ καλό και σίγουρη αγορά!!
#6 fanisicaria (Level 3) 25/07/2015 11:22
ισως να το αγωρασω :-)
Score 7
User Score ( 7 votes ) 7.07
User Reviews 0
Genre: Turn-based Strategy
Developer: Intelligent Systems
Publisher: Nintendo
Διάθεση: Nortec (210-2850681)
Players: 1 (2 Online)
Requirements:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 15/5/2015
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL )
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS
Notification