Ειδήσεις Συνεντεύξεις Συνέντευξη με τον Allister Brimble!

Συνέντευξη με τον Allister Brimble!

Thursday, 08 Dec 2005  | in Συνεντεύξεις  | Γράφτηκε από τον Μάνος Γρυπάρης  
 

Συνέντευξη με τον Allister Brimble!

Ο sound engineer που έχει γράψει την δική του ιστορία!

Ο...Μότσαρτ των Games, ο άνθρωπος-θρύλος που έχει δουλέψει για την Team17, την Codemasters, την Microprose, την Virgin και άλλες πολλές εταιρείες δημιουργώντας μουσική για παιχνίδια που άφησαν εποχή, όπως τα Superfrog (Amiga), το Body Blows (PC/Amiga) ή τα Driver 1 και 2 (Playstation) μιλάει στον Games Radio, μας περιγράφει πως ασχολήθηκε με Amiga, πως δημιούργησε όλες αυτές τις εξαιρετικές μουσικές και μας αποκαλύπτει πολλές άγνωστες πτυχές του εαυτού του που οι Έλληνες χρήστες θα μάθουν για πρώτη φορά στην λεπτομερή συνέντευξη που ακολουθεί.


GW: Πως ξεκίνησες να δημιουργείς μουσική για Games;

AB: Η συνηθισμένη ιστορία. Προέρχομαι από μουσική οικογένεια (έπαιζα πιάνο κτλ.) και με τράβηξαν οι υπολογιστές από νεαρή ηλικία. Αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο απ' όλα ήταν η μουσική, οπότε στον 48K ZX Spectrum που είχα τότε ξεκίνησα να γράφω ορισμένες μελωδίες. Αργότερα στην Amiga άρχισα να μετατρέπω μελωδίες άλλων χρησιμοποιώντας το Aegis Sonix. Έστειλα τις μελωδίες που δημιούργησα στην PD company 17bit software, τους άρεσαν κι έτσι δημιούργησαν μελωδίες σε PD disks.

GW: Τι διαδικασία ακολουθείς για να δημιουργήσεις ένα μουσικό theme για ένα παιχνίδι;
AB: Πρώτα παίρνω μία πρώτη έκδοση του παιχνιδιού καθώς κι ένα design document. Στη συνέχεια μιλάω με τον παραγωγό για το παιχνίδι και βλέπω τι στυλ μουσικής θα προτιμούσε. Μετά δημιουργώ ένα σετ οργάνων που θα ταίριαζαν στο συγκεκριμένο στυλ μουσικής και ξεκινώ να δημιουργώ μελωδίες.

"Η Amiga ήταν ένα τεράστιο τεχνολογικό βήμα. Μέχρι το 1988 χρησιμοποιούσα ακόμα trackers στην Amiga, μέχρι που εμφανίστηκαν trackers καλής ποιότητας και στο PC. Αλλά έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούσα Amiga Emulator στο PC! Μακάρι η Amiga να συνέχιζε την ανάπτυξή της γιατί πιστεύω ότι θα ήταν πολύ πιο δυνατό μηχάνημα αυτή τη στιγμή από οποιοδήποτε PC."



GW: Πότε πρωτοασχολήθηκες με Amiga, ποιος σε έβαλε στο κόλπο και ποιες Amiga έχεις χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα;
AB: Καταρχήν αγόρασα την πρώτη μου Amiga το 1989 όταν διάβασα ένα άρθρο στο Sinclair user magazine. Και βέβαια από την ημέρα που την αγόρασα κόλλησα! Ήταν ένα τεράστιο τεχνολογικό βήμα. Ξεκίνησα με Amiga 500, αργότερα Amiga 500+ και τέλος Amiga 1200 την οποία διατηρώ μέχρι και σήμερα.

GW: Tι software έχεις χρησιμοποιήσει σε Spectrum, Amiga και σήμερα στο PC;
AB: Στον Spectrum δεν χρειαζόμουν κάτι παραπάνω από έναν sound driver τον οποίο μου παρείχε η Codemasters και είχε γραφτεί από τον David Whittaker, έναν άλλο μουσικό για Games. Στην Amiga χρησιμοποιούσα το Aegis sonix όπως προανέφερα και στη συνέχεια προχώρησα στους trackers, όπως ο Noise tracker και ο Pro tracker. Αργότερα αγόρασα το Music-X που χρησίμευε για MIDI αρχεία. Επίσης χρησιμοποιούσα κι έναν sampler για Amiga τον οποίο δεν θυμάμαι αυτή τη στιγμή. Στο PC το τελευταίο διάστημα δημιουργώ μουσική για κάθε είδους κονσόλα. Για τις φορητές κονσόλες συγκεκριμένα χρησιμοποιούσα trackers όπως τα Skale και Modplug. Για CD Quality χρησιμοποιώ το Cubase SX. Έχω ειδικό hardware για κάθε κονσόλα το οποίο συνδέεται στο PC και μου επιτρέπει να στέλνω την μουσική σε κάθε πλατφόρμα.

GW: Για ποιες πλατφόρμες παιχνιδιών έχεις δουλέψει;
AB: Έχω δουλέψει στις περισσότερες πλατφόρμες. Spectrum, Amstrad, Atari ST, Amiga, NES, SNES, Jaguar, GBA, NDS, N64 και Dreamcast. Έτσι έχω κι αρκετή δουλειά αφού υποστηρίζω όσο το δυνατόν περισσότερα συστήματα.

GW: Ποια χρονιά αποφάσισες να μεταπηδήσεις από την Amiga στο PC;
AB: Oι περισσότερες κονσόλες για τις οποίες δούλεψα είχαν εξοπλισμό ανάπτυξης συμβατό μόνο με PC. Για ένα μεγάλο διάστημα χρησιμοποιούσα ακόμα trackers στην Amiga και μετά χρησιμοποιούσα το PC για να μεταφέρω την μουσική στις κονσόλες. Ολοκληρωτικά μεταφέρθηκα στο PC το 1998. Όλη η μουσική που έφτιαξα για παιχνίδια στο Gameboy είχε γραφτεί στην Amiga μέχρι που εμφανίστηκαν trackers καλής ποιότητας και στο PC. Αλλά έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούσα Amiga Emulator στο PC!

GW: Θεωρείς τον εαυτό σου Αμιγκά; Το λέω αυτό γιατί στην ιστοσελίδα σου έχεις στην κεντρική σελίδα ένα Amiga keyboard, το μισό από το οποίο είναι κονσόλα ήχου.
AB: Βασικά είναι πολύ παλιά σελίδα και χρειάζεται update. Μπορείτε να βρείτε μία καινούργια ιστοσελίδα στο ( http://ourworld.compuserve.com/homepages/allister_brimble/). Η Amiga θα έχει πάντα μια ειδική θέση για μένα αφού αυτή με έκανε μουσικό παραγωγό για Games. Δεν θα έλεγα όμως πλέον ότι είμαι Αμιγκάς. Η Amiga ήταν ένα εξαιρετικό μηχάνημα αλλά δυστυχώς για μένα απεβίωσε και τα PC στο τέλος κατέκτησαν το 100%.

GW: Σε ποια πόλη της Αγγλίας μένεις;
AB: Στο Exeter.

GW: Πως αισθάνθηκαν οι Βρετανοί Αμιγκάδες όταν η Commodore χρεωκόπησε και έβλεπαν κάθε χρόνο την Amiga να ακολουθεί κατακορυφη πτώση;
AB: Ήταν πολύ άσχημο για όλους τους Amiga users. Μακάρι η Amiga να συνέχιζε την ανάπτυξή της γιατί πιστεύω ότι θα ήταν πολύ πιο δυνατό μηχάνημα αυτή τη στιγμή από οποιοδήποτε PC.

GW: Πες μας ένα Top3 από τις δικές σου μουσικές δημιουργίες.
AB: 1)Driver 2 (Playstation)
2)Alien Breed (Amiga)
3)Screamer (PC)

"Πιστεύω ότι τα SFX είναι πιο σημαντικά από την μουσική και πολλά παιχνίδια δεν τα χρησιμοποιούν και τόσο."



GW: Κι ένα Top3 για τα Amiga Games.
AB: 1)Alien Breed
2)Superfrog
3)Assassin
μάλλον όχι...χμμ...θα πω Project X.

GW: Το ήξερα ότι θα έβαζες το Superfrog στο Top3! Πως εμπνεύστηκες τότε για να φτιάξεις τέτοια φανταστική μουσική;
AB: Το τραγούδι τίτλων ήταν βασικά μια χαζή έκδοση του μουσικού κομματιού του Superman με χαζούς θορύβους από βατράχους! Για κάθε level στο παιχνίδι είχα διαφορετική έμπνευση. Για παράδειγμα στο στοιχειωμένο level η ιδέα για το κομμάτι μου ήρθε από την ταινία Haloween. Δύσκολα μπορώ να εξηγήσω που βρήκα τα τραγούδια γιατί κατά έναν περίεργο τρόπο, στο συγκεκριμένο παιχνίδι τα μουσικά κομμάτια απλώς μου βγήκανε!

GW: Για το πρώτο Level και το Space Level;
AB: Νομίζω ότι το πρώτο Level ήταν μία μουσική απ' το super hero ανακατεμένη με ήχους από βατράχους. Το Space Level αν θυμάμαι καλά το εμπνεύστηκα από ορισμένα μουσικά κομμάτια του Rob Hubbard στον Commodore 64.

GW: Πως ήρθε η ιδέα στην Team17 να δημιουργήσει ένα τέτοιο φανταστικό παιχνίδι;
AB: Στην αρχή ξεκίνησε για πλάκα μέσα από διάφορα σκίτσα του χαρακτήρα. Πιστεύαμε ότι θα γινόταν ένας εξαιρετικός ήρωας των games σε ένα χαριτωμένο παιχνίδι. Τότε, η πλάκα στα platform games της Amiga δεν υπήρχε σε τέτοιο βαθμό. Θέλαμε να φτιάξουμε Games για τους Amiga fans με τα οποία θα διασκεδάσουν όσο με τα console games.

GW: Εκτός από το Superfrog, έχεις κάνει επίσης εξαιρετική δουλειά στο Driver 2 για το Playstation και στο Body Blows (PC/Amiga). Τι σε ενέπνευσε σε αυτά τα Games έτσι ώστε να κάνεις τόσο καλή δουλειά;
AB: Τα Driver 1 και 2 ήταν πολύ διασκεδαστικά. Βασικά είχα κάτσει να ακούσω αρκετά κομμάτια από αστυνομικές σειρές της δεκαετίας του '70. Startsky & Hutch κτλ. Πιστεύω ότι λόγω της ηλικίας μου (35) άκουγα πολύ μουσική από 70's σε νεαρή ηλικία. Η μουσική για το Driver μου βγήκε πολύ πιο εύκολα από οποιοδήποτε άλλο project και μου άρεσε πάρα πολύ το συγκεκριμένο στυλ μουσικής. Στο Body Blows προσπάθησα κάπως να φτιάξω μία Rave/Dance μουσική της εποχής οπότε προσπάθησα τότε να ακούσω όσο το δυνατόν περισσότερα hardcore και dance κομμάτια.

GW: Χρησιμοποιείς την Amiga μεχρι και σήμερα μία στο τόσο για να μπεις π.χ. στο Internet ή να ακούσεις mp3, να παίξεις παιχνίδια κτλ.;
AB: Όχι, πλέον δεν την χρησιμοποιώ καθόλου. Ίσως μια μέρα να την βγάλω έξω και πάλι για λόγους νοσταλγίας και να παίξω τα παλιά games. Αυτή τη στιγμή έχω μια νοσταλγική διάθεση για τον Spectrum μου και έχω συλλέξει και πάλι πολλά από τα original spectrum games.

"Στο Superfrog, δύσκολα μπορώ να εξηγήσω που βρήκα τα τραγούδια γιατί κατά έναν περίεργο τρόπο, στο συγκεκριμένο παιχνίδι τα μουσικά κομμάτια απλώς μου βγήκανε! Εμπνεύστηκα από Superman, Haloween, Super Hero, tracks του Rob Hubbard απ' τον C64 και τα ανακάτεψα με χαζούς θορύβους από βατράχους!"



GW: Έχεις εμπνεύσει χρήστες στο να ακολουθήσουν τα βήματά σου στην μουσική βιομηχανία των Games;
AB: Δουλεύω με έναν πολύ καλό μουσικό, τον Anthony Putson, ο οποίος ξεκίνησε ακούγοντας την μουσική μου.


O Allister Brimble (αριστερά) με τον συνεργάτη
του, Anthony Putson (δεξιά)

GW: Προτιμάς να δημιουργείς μουσικά themes ή ηχητικά εφέ; Και γιατί;
AB: Καλή ερώτηση. Και τα δύο μου αρέσουν. Η μουσική επειδή είμαι μουσικός και τα ηχητικά εφέ γιατί πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικά για τα Games. Πιστεύω ότι τα SFX είναι πιο σημαντικά από την μουσική και πολλά παιχνίδια δεν τα χρησιμοποιούν και τόσο. Προσπάθησα να κάνω καλή χρήση των SFX σε παιχνίδια όπως το Alienbreed ή το Project X.

GW: Ποια είναι η αγαπημένη σου πλατφόρμα στην οποία σου αρέσει περισσότερο να δημιουργείς μουσική;
AB: Αυτό αλλάζει με τον καιρό. Τώρα έχω ενθουσιαστεί με το Nintendo DS το οποίο έχει πολλά κανάλια ήχου! Γενικά προτιμώ να γράφω μουσική για φορητές κονσόλες. Είναι κάτι το οποίο καταφέρνω καλύτερα απ' όλα τα υπόλοιπα. Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι φτιάχνουν πολύ καλά CD tracks αλλά ελάχιστοι οι οποίοι μπορούν να κάνουν καλή δουλειά με τους περιορισμένους πόρους μιας φορητής κονσόλας.

GW: Μήπως είναι πιο εύκολο να δημιουργήσεις μουσική για το Gameboy Advanced; Δεν σε περιορίζει κάπως αν σκεφτούμε ότι τα παιχνίδια σε PC και PS2 μπορούν να έχουν μουσική που δίνει καλύτερη ατμόσφαιρα από τα παιχνίδια του GBA;
AB: Πιστεύω ότι είναι ευκολότερο γιατί μπορώ να γράψω την μουσική σε ένα tracker κάτι που γίνεται πολύ γρήγορα. Ναι, σε περιορίζει κάπως αλλά εμένα προσωπικά μου αρέσει να φτιάχνω τέτοιου είδους ήχους με περιορισμένα resources. Τα παιχνίδια για PC και PS2 θέλουν περισσότερη δουλειά, παρ' όλα αυτά στοχεύω αυτή την περίοδο να προσανατολιστώ και πάλι περισσότερο σε αυτά με την Orchestral Music (www.orchestralmedia.co.uk).

GW: Πες μας μερικά από τα πρόσφατα project για τα οποία έχεις δουλέψει.
AB: Rollercoaster Tycoon 2 (PC) , Kingdom Knights (GBA), Duel Masters 1,2 & 3 (GBA) (με δικά μου sound effects και μουσική του Anthony Putson) καθώς και ένα νέο dance game της Codemasters (δες την επίσημη ιστοσελίδα τους για περισσότερα).

GW: Το τελευταίο είναι ένα project για το οποίο δουλεύεις αυτό τον καιρό;
AB: Ναι.

GW: Μπορείς να μας πεις άλλα Game Projects για τα οποία εργάζεσαι αυτή τη στιγμή;
AB: Για τα περισσότερα δεν μπορώ να αναφέρω τίτλου παιχνιδιών λόγω του συμβολαίου μου. Αυτή την περίοδο φτιάχνω μουσική για ένα παιχνίδι στο GBA με μία γάτα αλλά και κάποιους άλλους μικρότερους τίτλους για μία κονσόλα που λέγεται "TV Games system" (από την Hotgen games ltd).

GW: Για ποια παιχνίδια στα οποία έγραψες την μουσική έκατσες να ασχοληθείς παίζοντάς τα για πολύ καιρό;
AB: Project X, Alienbreed, Superfrog και Assassin. Επίσης το εξαιρετικό Rollercoaster Tycoon.



GW: Μιας και χρησιμοποιείς την μπάλα του Badminton ως avatar, η τελευταία μου ερώτηση έχει να κάνει με χόμπι. Παίζεις Μπάντμιντον ή άλλα αθλήματα; Έχεις άλλα χόμπι;
AB: Παίζω πολύ Μπάντμιντον στο τοπικό πρωτάθλημα που αγωνίζεται η Exeter. Το www.badmintonexeter.co.uk είναι το site του συλλόγου μου. Επίσης μου αρέσει το μαγείρεμα αλλά και το κρασί, μάλιστα είμαι μέλος ενός τοπικού club κρασιού (σ.σ. φυσικά δεν τόλμησα να του πω ότι έχω περάσει ΤΕΙ Οινολογίας Αθηνών και δεν πατάω το πόδι μου!)

GW: Πίνεις κρασί όταν δημιουργείς μουσική για Games;
AB: (γέλια) Χεχε. Μερικές φορές ναι.

GW: Από πότε;
AB: Τα τελευταία πέντε χρόνια! Περισσότερο όταν έχω βαρετά πράγματα να κάνω όπως όταν κάθομαι με τις ώρες φτιάχνοντας πολλές σειρές από SFX. Παρ' όλα αυτά δεν είναι κι ότι καλύτερο όταν φτιάχνεις μουσική.

Κατεβάστε τα 7 Level Tracks του Superfrog
Κατεβάστε τo Music Theme του Body Blows

Κλείνοντας, παραθέτουμε ένα δείγμα από τα σημαντικότερα παιχνίδια για τα οποία o Allister Brimble έχει γράψει μουσική:
007 Racing (Playstation)
Alien Breed 1, 2, Sp.Edition, Tower Assault (Amiga/PC)
Alladin (PC)
Arcade Pool (PC/Amiga)
Assassin (+ Special Edition) (Amiga)
Attack of The Clones (GBA)
Body Blows (1, Ultimate & Galactic) (Amiga/PC/CD32)
Boo! (SNES)
Bubble & Squeek (Amiga/CD32)
Bubble Bobble 2 (Playstation)
Cannon Fodder (SNES/Megadrive/Jaguar)
Captain Dynamo (C64)
Carmageddon (GBC)
Colin Mcrae (GBC)
Colin Mcrae Rally 2 (GBA)
Colonization (Amiga)
Crazy Bus (PC)
Cut Throats (PC)
Descent 1&2 (Macintosh)
Doom (GBA)
Dragon (SNES/Megadrive/Jaguar)
Driver 1&2 (Playstation)
Duel Masters 1, 2 & 3 (GBA)
Dukes of Hazzard (GBC)
Dungeon Master II (Amiga)
Fifa Soccer (Amiga)
Full Contact (Amiga)
Gangsters (PC)
Ghosts and Goblins (GBC)
Glover (N64/Playstation)
Goal! (Amiga/PC/Atari ST)
Grand Prix Manager 2 (PC)
Grand Prix Simulator (Amiga)
Gremlins (GBA)
Hunt For Red October (Amiga/Atari ST/Spectrum/Amstrad)
Impossible Mission (Amiga/SNES/GBC)
Indy Heat (Amiga)
Italia '90 (Amiga)
Italian Job (PC/Playstation)
Jedi Power Battles, Jedi Riders (GBA)
Jimmy Whites Qball 2 (PC/Dreamcast)
Jimmy Whites Snooker (Sega Megadrive)
Kamikaze (Amiga/Atari ST)
Kingdom Knights (GBA)
Linus Spacehead (NES)
Lionking (Amiga/PC)
Lucky Luke (GBA)
Magical Drop (GBC)
Medal of Honour: Infiltrator (GBA)
Mean Machines (C64)
Monster Trucks (PC)
Mortal Kombat 1&2 (PC/Amiga)
Murray Mouse (C64)
Need for Speed Underground 2 (NDS/GBA)
Nitro Boost Challenge (Amiga/Atari ST)
Obelix win 95 (PC)
Olympics 2000 (N64)
Overdrive (Amiga)
Panic Dizzy (C64)
Pinochio (SNES/Megadrive)
Planet Monsters (GBA)
Plexu (Amiga)
Pro Boxing Simulator (Amiga/Atari ST)
Pro Soccer Simulator (NES)
Project X (Amiga/PC)
Rampart (C64)
Rat Attack (N64/Playstation/PC)
Renegade Racers (Playstation)
Road Rash (GBC)
Road Riot (Amiga/Atari ST)
Road Runner (SNES/Sega Gamegear/Sega Master System)
Robin Hood Legend Quest (C64/Amiga)
Robocop (GBA)
Rollercoaster Tycoon 1&2 (+Loopy landscapes) (PC)
Screamer (PC)
Sensible Golf (PC)
Slicks (C64)
Slightly Magic (Amiga/Atari ST/Spectrum/Amstrad/C64)
Spacegun (Amiga)
Spellbound Dizzy (Amiga/C64/Amstrad/Spectrum)
Spellfire the sorcerer (Amiga/Atari ST)
Startrek 25th Aniversiry (Amiga)
Stephen Gerards Total Soccer (GBA)
Street Racer (SNES)
Subwars (Amiga)
Super Loopz (Amiga)
Super Seymour (Amiga/Atari ST/C64)
Superfrog (PC/Amiga)
Superman (GBC)
Terminator 2 (GBC/Amiga)
Terries big day out (Amiga)
The Italian Job (Playstation)
The Lost Vikings (Amiga)
The Sword and the Rose (Amiga/Atari ST/C64)
Three Lions (PC)
Thunderbirds (Amiga/GBC/GBA)
Time soliders (Amiga)
Tin Head (SNES)
Tom & Jerry (SNES)
Tony Hawk's Pro Skater 3 (GBC)
Toy Story (SNES/Megadrive)
Vrally 3 (GBA)
Wild West Seymour (C64/Spectrum/Amstrad)
Wonderland (Amiga)
World Cup Striker (SNES)
Worms (SNES/GBC)
Worms 2 (PC)
Wrath of Earth (PC)
XCom: Enemy Unknown (Playstation), XCom: Terror From the Deep (PC)
XXX (GBA)
Zeewolf 1&2 (Amiga)

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Notification