The Medium 3 months ago

Αφήστε τον Χορταρέα, πάρτε τη Μαριάννα τώρα!

Πάει σχεδόν μια δεκαετία από τότε που ο lead designer Wojciech Piejko και ο producer Jacek Zieba είχαν την ιδέα να φτιάξουν ένα παιχνίδι για ένα medium (αυτό που δυστυχώς λέμε συνήθως μέντιουμ στα ελληνικά). Αυτό που θα έκανε την διαφορά, ήταν η δυνατότητα του χαρακτήρα να ακροβατεί ανάμεσα στον κόσμο των ζωντανών και εκείνον των πνευμάτων, αλληλεπιδρώντας ταυτόχρονα και με τους δύο.

Ήταν όμως ακόμα 2012, με τις διαθέσιμες κονσόλες να είναι το Xbox 360, το PlayStation 3, και το Wii U. Η αδυναμία της τεχνολογίας να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις δύο παράλληλων κόσμων ανάγκασαν την Bloober Team να αφήσει την ιδέα στο ράφι. Όταν επιτέλους έφτασαν στα αυτιά τους οι πρώτες πληροφορίες για το επικείμενο Xbox Series X όμως, ήταν η στιγμή να δράσουν.

the medium 1

Βλέπω (μετά) το θάνατό σου
Η ιστορία ξεκινά στη μαγευτική Πολωνία, λίγο μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης. Η πρωταγωνίστρια είναι η Marianne, και έχει τη δυνατότητα να έρχεται σε επαφή με πνεύματα, βοηθώντας τα να βρουν τη γαλήνη και να «περάσουν» στο επόμενο στάδιο. Είναι μια ιδιαιτερότητα που της είναι πολύ χρήσιμη, μιας και ο θετός της πατέρας είναι ιδιοκτήτης οίκου τελετών.

Αναλαμβάνετε το χειρισμό της Marianne ακριβώς μετά τον θάνατο του θετού της πατέρα. Θα πρέπει να την βοηθήσετε να τον προετοιμάσει για την κηδεία, αλλά και να επικοινωνήσει με το πνεύμα του. Το πένθος σας όμως διακόπτεται απρόσμενα από κάποιον άγνωστο που σας τηλεφωνεί και σας ζητά να πάτε να τον βρείτε επειγόντως. Για να σας πείσει ότι δεν κάνει πλάκα, αποκαλύπτει ότι γνωρίζει για το «χάρισμά» σας!

the medium 2

Τα παιδιά του Niwa
Ο δρόμος σας θα σας βγάλει στο ξενοδοχείο Niwa, ένα θέρετρο για την σοβιετική εργατική τάξη, το οποίο έχει κλείσει μόνιμα τις πόρτες του μετά τη «σφαγή του Niwa» που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες τουρίστες. Για την ευαισθησία της Marianne στα πνεύματα, και ειδικότερα εκείνα που κουβαλούν πόνο και βάσανα, η περιήγηση στο χώρο μπορεί μόνο επεισοδιακή να είναι, καθώς προσπαθεί να καταλάβει την ιστορία του ξενοδοχείου και την ταυτότητα του ανθρώπου που την οδήγησε εδώ.

Η βασική δομή του σεναρίου είναι μια ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη προσέγγιση των αιώνιων ερωτημάτων ποιοι είμαστε, από πού ήρθαμε, πού πάμε. Δυστυχώς όμως, αν δεν εξερευνήσετε προσεκτικά κάθε περιοχή και παρακολουθήσετε προσεκτικά τις αναμνήσεις που συνοδεύουν κάθε collectible, θα είναι σχεδόν αδύνατον να σχηματίσετε μια σφαιρική εικόνα και να κατανοήσετε ακριβώς τι συμβαίνει και πώς συνδέονται όλες οι παράλληλες καταστάσεις που θα αντιμετωπίσετε.

the medium 3

Ακροβατώντας σε δυο κόσμους
Ο συνδυασμός, αλλά κυρίως η ταυτόχρονη κίνηση ανάμεσα σε δύο κόσμους, είναι αναμφίβολα η ειδοποιός διαφορά του The Medium σε σχέση με άλλα horror games. Είναι σημαντικό να τονίσουμε όμως, ότι ο κόσμος των πνευμάτων δεν είναι συνεχόμενα προσβάσιμος. Συγκεκριμένες περιοχές και αντικείμενα προκαλούν την εμφάνισή του.

Πέρα από τον παράλληλο χειρισμό, όπου κάθε σας εντολή θα εκτελείται και από…τις δύο Mariannes, υπάρχουν και φορές που θα κινείστε αποκλειστικά ανάμεσα στα πνεύματα. Όταν τα πράγματα είναι ταυτόχρονα, ένα εμπόδιο στον ένα κόσμο θα σας σταθεί εμπόδιο και στον άλλο. Πολλές φορές θα πρέπει να βρείτε τρόπο να το εξαφανίσετε σε μία από τις δύο εκδοχές του για να εξαφανιστεί και στην άλλη.

the medium 4

Όσο χειρίζεστε την πνευματική εκδοχή σας, θα έχετε και κάποιες επιπλέον δυνάμεις. Όταν το πραγματικό σας σώμα σας κρατάει πίσω, μπορείτε να προκαλέσετε κατά βούληση ένα out-of-body experience, για να περιηγηθείτε ελεύθερα. Σε όλες τις περιπτώσεις, θα έχετε επιπλέον πρόσβαση στο spirit shield της Marianne, αλλά και μια έκρηξη ενέργειας που θα σας επιτρέψει να χρησιμοποιήσετε τη δύναμη των πνευμάτων για να επηρεάσετε τον πραγματικό κόσμο.

Το παιχνίδι θα σας πιάσει από το χέρι και θα σας πει μέχρι και πού να κοιτάξετε, στερώντας σας τη χαρά της ελευθερίας

Όλα είναι ένας γρίφος
Το παιχνίδι ουσιαστικά αποτελεί μια συλλογή από cutscenes, ενωμένα από υποτυπώδη εξερεύνηση και επίλυση γρίφων. Ο κάθε ένας από αυτούς, θα σας ζητήσει να μαζέψετε ή να μετακινήσετε κάτι, να καταλάβετε πώς λειτουργεί κάποιο μηχάνημα για να ανοίξετε το δρόμο προς την επόμενη περιοχή. Στην προσπάθεια σας να βρείτε τις λύσεις, θα ανακαλύψετε περισσότερες πληροφορίες για το ξενοδοχείο, τους επισκέπτες και τους υπαλλήλους του, αλλά και την ίδια την Marianne.

the medium 5

Το άλφα και το ωμέγα φυσικά δεν θα μπορούσαν να είναι άλλα από τον κόσμο των ζωντανών και των πνευμάτων. Πολλές περιοχές θα είναι ανοιχτές μόνο για τη μία από τις δύο εκδοχές του εαυτού σας, αναγκάζοντας σας να τις χρησιμοποιείτε εναλλάξ για να φτάσετε στη λύση. Συχνά αυτό θα περιλαμβάνει το να χρησιμοποιήσετε τη δύναμη των πνευμάτων για να δώσετε ρεύμα σε προ πολλού νεκρά κυκλώματα και να ανοίξετε πόρτες για το φυσικό σας σώμα.

Μήπως το παρακάναμε όμως;
Σε όποιον αρέσει να εξασκεί το μυαλό του συνήθως αρέσουν και παιχνίδια με γρίφους. Για να παραμένει η διαδικασία διασκεδαστική όμως, οφείλουν οι εν λόγω γρίφοι να είναι καλοσχεδιασμένοι, και να ακολουθούν μια λογική συνέχεια που οδηγεί στη λύση τους χωρίς να χρειαστεί να σταματήσετε να αναρωτηθείτε – τι θέλει να πει εδώ ο ποιητής; Αν και δεν καταλήγουν κουραστικοί, οι γρίφοι του The Medium σίγουρα δεν θα σας κάνουν να παραμιλάτε για την εξυπνάδα τους.

the medium 6

Αυτό που ίσως θα σας κάνει να παραμιλάτε, είναι η πλειάδα bugs που αναπόφευκτα θα συναντήσετε κατά τη διάρκεια του playthrough σας. Ευτυχώς τα περισσότερα είναι απλά ενοχλητικά, όμως σε τουλάχιστον μία περίπτωση αναγκάστηκα να κάνω load προηγούμενο save μου για να μπορέσω να συνεχίσω. Την κατάσταση δεν βοηθάει καθόλου η σταθερή κάμερα που έχει υιοθετήσει το παιχνίδι, της οποίας οι απότομες αλλαγές σε ορισμένες στιγμές καταφέρνουν να δημιουργήσουν πονοκέφαλο.

Με ακούς τώρα; Τώρα;
Με την άφιξη της νέας γενιάς κονσολών, το ταβάνι για τα γραφικά ολοένα και ανεβαίνει. Δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση το The Medium, με την Bloober Team να έχει κάνει καταπληκτική δουλειά. Παρόλο που ολόκληρος ο κόσμος είναι σχεδόν μονίμως σκοτεινός, η λεπτομέρεια και τα παιχνίδια των σκιών θα σας βυθίσουν σε μια πραγματική εμπειρία τρόμου.

the medium 7

Την κινηματογραφική εμφάνιση έρχεται να πλαισιώσει μια ορχηστρική πανδαισία, με τον συνθέτη του Silent Hill Akira Yamaoka να αναλαμβάνει τα ηνία. Οι δύο κόσμοι χωρίζονται από μια διακριτική αλλά ξεκάθαρη αλλαγή στο ύφος της μουσικής, η οποία με μαεστρία θα εντείνει κάθε κυνηγητό ή συνταρακτική αποκάλυψη. Σε συνδυασμό με ένα cast που περιλαμβάνει τον πανταχού παρών Troy Baker, υπάρχουν όλα τα φόντα για μια ηχητική επένδυση που θα αφήσει ιστορία.

Κάτι όμως φαίνεται να πήγε πολύ στραβά με την διαδικασία του μιξάζ του παιχνιδιού, του συνδυασμού δηλαδή των εντάσεων όλων των ήχων για το επιθυμητό συνολικό αποτέλεσμα. Σε πολλές περιπτώσεις δυνατή μουσική καλύπτει τελείως το διάλογο των χαρακτήρων. Σε άλλες, το πολυφωνικό μουρμουρητό ενός πνεύματος καταλήγει να μετατρέπεται σε έναν ακατανόητο ψίθυρο.

the medium 8

Να ήταν κι άλλο…
Το The Medium ξεκινάει με υψηλούς στόχους. Θέλει να προκαλέσει και να προβληματίσει. Προσπαθεί να σας βυθίσει σε έναν διαφορετικό κόσμο και να σας κάνει να ξανασκεφτείτε τον δικό σας. Όμως καταλήγει να μην καταφέρει να σταθεί στα πόδια του, δημιουργώντας μια χλιαρή εμπειρία που περισσότερο θα σας προβληματίσει για την επένδυσή σας.

Σε συνδυασμό με την σχετικά μικρή διάρκεια και την πλήρη απουσία replayability πέραν του να προσπαθήσετε ενδεχομένως να μαζέψετε τα collectibles που χάσατε την πρώτη φορά, ίσως είναι καλύτερα να περιμένετε κάποια έκπτωση η προσφορά. Εκτός βέβαια, αν το παίξετε μέσω του Xbox Game Pass, το οποίο ενδεχομένως ήδη έχετε ούτως ή άλλως. Τότε είναι ένα-δυο ενδιαφέροντα απογεύματα, μα δύσκολα θα γίνει κάτι παραπάνω.

Θετικά:
- Έξυπνος συνδυασμός δύο κόσμων
- Πρωτότυπος τρόπος επίλυσης γρίφων
- Εντυπωσιακά γραφικά
- Καταπληκτικό voice acting…

Αρνητικά:
- …το οποίο καλύπτεται από το κάκιστο μιξάζ
- Διάφορα μικρά αλλά ενοχλητικά bugs
- Η σταθερή κάμερα συγχύζει σε πολλές περιπτώσεις
- Απλοϊκό, γραμμικό σενάριο, με σχετικά ρηχούς χαρακτήρες
- Ο κόσμος των πνευμάτων δεν αξιοποιείται στο έπακρο

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7
Σενάριο: 6.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 7

Ένας συνδυασμός κλασικών στοιχείων horror, με πλάσματα από άλλες διαστάσεις και έντονα jump scares, τυλιγμένων σε έναν αχταρμά από ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα.

Γρηγόρης Κοσμίδης

Γρηγόρης Κοσμίδης replied to the topic 'Godfall' in the forum. 4 months ago

Διαβάστε το review του Godfall

Ακόμα κι αν χρυσώσεις ένα χάπι, παραμένει χάπι. Τα πανέμορφα γραφικά του Godfall δεν στάθηκαν αρκετά για να με κάνουν...happy με αυτό το παιχνίδι. Αρκετά ευχάριστο πετσόκομμα, με απλό χειρισμό και αρκετούς συνδυασμούς από όπλα, πανοπλίες, skills, και ό,τι άλλο χωρέσει ο νους.

Τίποτα από αυτά όμως δεν ήταν αρκετό για να με κάνει να λαχταράω να παίξω λίγο ακόμα. Η δράση επαναλαμβανόμενη, οι αποστολές διαδραματίζονται στις ίδιες τρεις πίστες με διαφορετικούς στόχους κάθε φορά, τα bosses ολόιδια με απλούς elite αντιπάλους. Κανένα βάθος και καμία ουσία.

Δυστυχώς ούτε η ιστορία παρουσίασε κάποιο ενδιαφέρον, με το συνολικό αποτέλεσμα να μην δικαιολογεί επ ουδενί την αγορά στα 70 ευρώ. Όταν θα πέσει στα 20 μπορείτε να το δοκιμάσετε για να ρίξετε λίγο γέλιο θερίζοντας τα πάντα στο δρόμο σας προς το Platinum. Μέχρι τότε υπάρχουν πολύ πιο αξιόλογοι τρόποι να ξοδέψετε τα χρήματά σας.

Read More...

GodfallAction RPG 4 months ago

Μπορεί να έχεις Macros, αλλά πού πας χωρίς βάθος.

Οι περισσότεροι τίτλοι που ήταν διαθέσιμοι για το PlayStation 5 κατά την κυκλοφορία του δεν αποτελούσαν exclusives. Στην πραγματικότητα, μόνο το Astro’s Playroom και το Demon’s Souls ήταν καθαρές αποκλειστικότητες. Ορισμένοι μπορεί να ήταν PlayStation exclusives, όμως πωλούνταν και για το PlayStation 4. Άλλοι πάλι ήταν console exclusives για το PlayStation 5, αλλά κυκλοφόρησαν και για PC.

Σε αυτή την τελευταία κατηγορία ανήκει το Godfall. Το looter-slasher, όπως αυτοαποκαλείται, της Counterplay Games είναι ένα από τα λίγα triple-A παιχνίδια που έχει να επιδείξει η Sony ως σχεδιασμένα για την καινούρια της κονσόλα. Είναι όμως και αρκετά…triple-A για να σηκώσει αυτό το βάρος της δημοσιότητας;

godfall 1

Να ‘χαμε να λέγαμε
Χωρίς κάποιο μενού, το παιχνίδι σας ξεκινά από μια γρήγορη ανασκόπηση των γεγονότων που έχουν προηγηθεί. Ο κόσμος χωρίζεται στα βασίλεια της Γης, του Νερού, και του Αέρα, ενωμένα από το Monolith, που έχει τη δύναμη να δημιουργεί και να δαμάζει κόσμους. Στην κορυφή του Monolith βρίσκεται ένας θρόνος, πάνω στον οποίο κάθεται ο Macros, ο αδερφός σας, που πρόδωσε το Knight’s Order προκειμένου να αναλάβει ο ίδιος την εξουσία, νικώντας σας σε μονομαχία και εξορίζοντάς σας.

Αχόρταγος και άπληστος, ο Macros προσπαθεί να χρησιμοποιήσει ένα αρχαίο τελετουργικό για να μετατραπεί σε θεός και να ασφαλίσει τη θέση του ως τύραννος. Φυσικά αυτό είναι κάτι που δεν μπορείτε να επιτρέψετε να συμβεί, τόσο λόγω εντιμότητας ως ιππότης, όσο και λόγω ενός αισθήματος ευθύνης για το κακό που έχει προκαλέσει ο ίδιος σας ο αδερφός. Ως παρείσακτος πλέον, με τη βοήθεια δυο απρόσμενων συμμάχων, θα πρέπει να διασχίσετε πολεμώντας τα τρία βασίλεια και να νικήσετε τα τέσσερα πρωτοπαλίκαρα του Macros πριν να είστε έτοιμοι να αναμετρηθείτε ξανά μαζί του και να σώσετε τον κόσμο.

godfall 2

Ενώ το σκηνικό που στήνει το παιχνίδι θα μπορούσε να είναι πλούσιο σε ίντριγκα και πολύπλευρες σχέσεις μεταξύ των βασιλείων, καταλήγει να είναι ένα απλό υπόβαθρο για το hack ‘n’ slash gameplay που αφήνει ελάχιστο χώρο και χρόνο για να εμβαθύνει κανείς στις λεπτομέρειες του κόσμου που τον περιβάλλει. Οι ελάχιστες πληροφορίες έρχονται από το διάλογο με τον κύριο NPC-συνοδοιπόρο σας και κάποιες αποστολές διερεύνησης που δεν αποτελούν κύριο κομμάτι του παιχνιδιού, αλλά και δεν προσφέρουν κάποιο ξεκάθαρο όφελος ως ανταμοιβή για το χρόνο που θα σπαταλήσετε διασχίζοντάς τες.

Δώσε μου εχθρούς να πετσοκόψω
Ένα αδιάφορο σενάριο δεν είναι απαραίτητα πρόβλημα, αν είναι ξεκάθαρο πως είναι δευτερεύον στοιχείο. Αν και το Godfall αρνείται πεισματικά να παραδεχτεί πως έχουμε έρθει απλά για το combat, ευτυχώς ιστορία παίζει ρόλο μόνο στη σειρά των αποστολών που σας ανατίθενται, καθώς και σε ορισμένα μικρά cinematics. Κατά τα λοιπά είστε ελεύθεροι να κάνετε πως δεν υπάρχει καθόλου και να αφοσιωθείτε στο κυρίως πιάτο – το loot-slash.

godfall 3

Τι είναι λοιπόν αυτό το διαβόητο στυλ, που η Counterplay Games με τόση σιγουριά έχει χρησιμοποιήσει για να βαφτίσει το δημιούργημά της; Πολύ απλά πρόκειται για ένα mechanic που έχει ως κύριο πυρήνα το να καθαρίζετε ορδές από αντιπάλους για να σας ρίξουν το loot που θέλετε για να αντιμετωπίσετε δυνατότερους εχθρούς και να μαζέψετε ισχυρότερο loot, με τον κύκλο να συνεχίζεται ατελείωτα. Διαφορετικοί κόσμοι, διαφορετικοί εχθροί, όμως τα πράγματα είναι απλά και κουραστικά επαναλαμβανόμενα.

Προσθέτοντας ένα σύστημα από αναβαθμίσεις για το gear σας, μερικά διαφορετικά είδη resources που όσο πιο χρήσιμα, τόσο πιο δυσεύρετα γίνονται, και έχουμε απλά και γρήγορα ένα…mobile game με αγνά, σπιτικά υλικά. Ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο πέφτει κάτω το loot από ένα τέρας που μόλις σκοτώσατε θυμίζει free-to-play που θα έπαιζε κανείς για να ξοδέψει την ώρα του ενώ είναι στο αεροπλάνο. Το μόνο πράγμα που ευτυχώς λείπει είναι τα microtransactions και τα loot boxes.

godfall 4

Όπλο να 'ναι, κι ό,τι να 'ναι
Κάνοντας μια προσπάθεια να πάρουμε το παιχνίδι στα σοβαρά, αξίζει να αναφέρουμε πως υπάρχουν πέντε ειδών όπλα. Dual Blades, Longsword, Greatsword, Polearm, Warhammer. Με τη σειρά που αναγράφονται εδώ, πηγαίνουν από το πιο γρήγορο στο πιο αργό, και από το πιο αδύναμο στο πιο δυνατό. Με άλλα λόγια, θα καταφέρετε δέκα σπαθιές με dual blades για κάθε ένα κατέβασμα του warhammer, όμως θα κάνετε μετά βίας το μισό damage με τα πρώτα σε σχέση με αυτό που θα κάνει το δεύτερο.

Τα είδη διαφοροποιούνται στον τρόπο χρήσης τους στη μάχη, καθώς και στα combos που έχουν διαθέσιμα. Η ποικιλία βέβαια είναι αρκετά φτωχή, με όλους τους συνδυασμούς να είναι εναλλαγές σε πατήματα της «ελαφριάς» και «δυνατής» επίθεσης. Όλα τα είδη μοιράζονται τα κουμπιά για το Northern Technique και Southern Technique, τα οποία ανάλογα με το είδος κάνουν μια ιδιαίτερα δυνατή κίνηση που πολλές φορές θα σας κάνει να κινείστε σχεδόν με την ταχύτητα του φωτός καταφέρνοντας σπαθιές που θυμίζουν λίγο anime.

Αν και το σύστημα μάχης είναι εύπεπτο και διασκεδαστικό, δεν αρκεί από μόνο του για να κουβαλήσει ολόκληρο το παιχνίδι.

Θα βρείτε διάφορες εκδόσεις κάθε όπλου, στα πέντε συνηθισμένα διαφορετικά χρώματα που υποδεικνύουν την σπανιότητα αλλά και τις επιδόσεις του καθενός. Καθώς όμως το loot που βρίσκετε βελτιώνεται όσο προχωράτε στην ιστορία, ενδέχεται να βρείτε ένα όπλο με γκρι χρώμα που είναι κλάσης ανώτερο από το χρυσό που κουβαλούσατε πριν λίγο. Όσα δεν χρειάζεστε πλέον μπορείτε να τα «ανακυκλώσετε» για υλικά που θα χρησιμοποιήσετε για να αναβαθμίσετε τα καινούρια σας αποκτήματα.

Ανάλογα με το πώς προτιμάτε να παίζετε, θα κληθείτε να επιλέξετε ένα από τα δώδεκα Valorplates που υπάρχουν διαθέσιμα. Το κάθε ένα, αφού το ξεκλειδώσετε και το φορέσετε, θα σας αλλάξει φύλο στο voice acting, ανάλογα με το αν είναι ανδρικό ή γυναικείο, και θα σας δώσει κάποια δύναμη, όπως το να δηλητηριάζουν ή να παγώνουν τον εχθρό τα χτυπήματά σας. Για να τα ξεκλειδώσετε θα χρειαστεί να παίξετε τις αποστολές που προσφέρουν τα τρία βασίλεια ξανά και ξανά, ώστε να μαζέψετε όλα τα απαραίτητα resources.

godfall 5

Τον εξοπλισμό σας ολοκληρώνουν δαχτυλίδια, κολιέ, και φυλαχτά, που θα σας δώσουν διάφορα πλεονεκτήματα για να νικήσετε την κάθε αναμέτρηση, καθώς και τα skills σας. Το παιχνίδι είναι αρκετά ευέλικτο και σας αφήνει να πειραματιστείτε ελεύθερα με διάφορα builds, καθώς η ανακατανομή των πόντων που κερδίζετε ανεβαίνοντας level είναι άμεση και εντελώς δωρεάν. Το μοναδικό πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να αποφασίσετε πώς σας βολεύει καλύτερα να παίζετε και να προσαρμόσετε Valorplate, gear, και skills ανάλογα.

Καθόλου late game και για εμάς;
Μετά τη μέση περίπου της ιστορίας, η δυσκολία ανεβαίνει αρκετά απότομα, και θα πρέπει να κάνετε τις σωστές επιλογές για να αντισταθείτε στα πλεονεκτήματα των αντιπάλων και των bosses, αλλά και να εκμεταλλευτείτε τις αδυναμίες τους. Τελειώνοντας με τις κύριες αποστολές, μπορείτε να επιστρέψετε στα τρία βασίλεια και να συνεχίσετε την εξερεύνηση αλλά και το looting σας, μέχρι να νιώσετε έτοιμοι να μεταβείτε στην τέταρτη περιοχή που θα ξεκλειδωθεί και θα σας δώσει την ευκαιρία να βρείτε το καλύτερο loot και να μαζέψετε τα resources για το τελευταίο και ίσως καλύτερο Valorplate.

godfall 6

Το όλο εγχείρημα δεν θα σας πάρει πάνω από περίπου 15 ώρες για την κύρια ιστορία, συμπεριλαμβανομένων των αποστολών που το παιχνίδι σας αναγκάζει να παίξετε μερικές φορές στη σειρά μόνο και μόνο για να μαζέψετε αρκετά sigils για να προχωρήσετε παρακάτω. Αν θέλετε οπωσδήποτε να μαζέψετε κάθε πιθανό όπλο και Valorplate θα καταφέρετε να πάρετε λίγο παραπάνω value για τα χρήματά σας, όμως όχι αρκετές παραπάνω ώρες ή με αρκετά ποικιλόμορφο ή ενδιαφέρον τρόπο.

Earth, Water, Air, Friends?
Προσπερνώντας την ιεροσυλία της διάσπασης της τετράδας των στοιχείων στη θέση των βασιλείων του παιχνιδιού, θα χαρείτε ίσως να μάθετε πως στη θέση της Φωτιάς υπάρχει τουλάχιστον το Φ της Φιλίας. Το Godfall είναι ένα παιχνίδι που παίζεται αποκλειστικά online, ακόμα και αν θέλετε να παίξετε μόνοι. Αυτό φυσικά συνεπάγεται πως είναι απαραίτητη και η διατήρηση ενεργής συνδρομής στο PlayStation Plus, το οποίο ενδέχεται για κάποιους να αποτελεί ασυγχώρητο παράπτωμα, αλλά ομολογουμένως γίνεται όλο και πιο σύνηθες.

godfall 7

Ταυτόχρονα όμως, σημαίνει πως είναι πανεύκολο να παίξετε με φίλους – θα έλεγε κανείς πως το «μόνιμα online» είχε ακριβώς αυτόν το σκοπό. Σε διάφορα σημεία του μενού θα βρείτε προτροπές να ξεκινήσετε ένα party και να προσκαλέσετε μέχρι δύο φίλους σας, δημιουργώντας έτσι μια ανίκητη (λέμε τώρα) τριάδα. Φυσικά θα πρέπει να θυμάστε πως το παιχνίδι και οι εχθροί θα προσαρμοστούν αυτόματα στα επιπλέον άτομα, ανεβάζοντας ανάλογα τη δυσκολία.

Αν, από την άλλη, ελπίζατε να έχετε την ευκαιρία να βάλετε τα γυαλιά στην παρέα σας σε άλλο ένα παιχνίδι, δυστυχώς ατυχήσατε, καθώς το Godfall δεν προσφέρει προς το παρόν κανενός είδους PvP. Βέβαια η Counterplay Games ήδη σχεδιάζει τα πρώτα free updates αλλά και paid DLCs, οπότε ίσως τα πράγματα θα αλλάξουν στο μέλλον; Θα δείξει, αλλά θα παίζει κανείς ακόμα για να μάθει;

godfall 8

Όσο κι αν το γυαλίσεις, δεν το σώζεις
Αρχίζω και πιστεύω πως αυτό θα γίνει η νόρμα για τα παιχνίδια της νέας γενιάς, αλλά για άλλη μια φορά το αισθητικό αποτέλεσμα είναι ικανό να σας αφήσει άφωνους. Ένας λεπτομερέστατος, ζωηρός κόσμος, με τα μοτίβα των τριών βασιλείων να δημιουργούν εντελώς διαφορετικά αλλά εξίσου εκθαμβωτικά τοπία. Από τα μαγευτικά ηλιοβασιλέματα μέχρι τις φυλλωσιές των δέντρων, το Godfall φωνάζει πως, αν μη τι άλλο, φαίνεται σαν triple-A με τα όλα του.

Στα ίδια πλαίσια κινείται και ηχητικά, με την ορχηστρική υπόκρουση που αρμόζει σε high fantasy τίτλο. Όσο περιηγείστε η μουσική μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Τη στιγμή που θα συναντήσετε τον πρώτο εχθρό όμως και θα βγάλετε το σπαθί σας, ξεκινάει ένα επιθετικό κρεσέντο που μοιάζει να συνοδεύει κάθε χτύπημα που καταφέρνετε. Το ίδιο μοτίβο ακολουθεί σε κάθε boss fight, με τη συνολική εικόνα να παραμένει ικανοποιητική, χωρίς όμως να αξίζει κάποιο βραβείο ηχητικής επένδυσης.

godfall 9

Τελικά τον κόσμο τον σώσαμε;
Αυτός ο μεσότιτλος είναι και αυτό που θα σας μείνει από το παιχνίδι. Όσο διασκεδαστικό κι αν είναι το αδίστακτο πετσόκομμα, όσο και αν κυνηγήσετε το επόμενο upgrade σαν δόση ντοπαμίνης, το Godfall παραμένει μια ρηχή εμπειρία, που θυμίζει πολύ περισσότερο ένα καλογυαλισμένο mobile game, παρά έναν αξιοπρεπή triple-A τίτλο που να αξίζει τα λεφτά του. Καλύτερα περιμένετε κάποια γερή έκπτωση για να απολαύσετε λίγες ώρες ανούσιων αναμετρήσεων με όποιον τολμήσει να σταθεί στο δρόμο σας μέχρι τον Macros.

Θετικά:
- Καταπληκτικά γραφικά
- Ευχάριστο, ανάλαφρο combat
- Πληθώρα πιθανών συνδυασμών builds

Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια για την ποιότητα του gameplay του
- Ανύπαρκτο σενάριο που αποτυγχάνει να δημιουργήσει εντυπώσεις
- Κουραστικά επαναλαμβανόμενες περιοχές και μάχες
- Κανένα πραγματικό κίνητρο να επιστρέψετε σε αυτό αφού το τερματίσετε

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 7
Gameplay: 5
Σενάριο: 3
Αντοχή: 6
Γενικά: 5.5

Triple-A γραφικά με την αντίστοιχη τιμή, σε ένα παιχνίδι που μοιάζει να είναι για κινητά αντί PC/PS5.

Γρηγόρης Κοσμίδης

Ποτέ δεν ήμουν μεγάλος fan των Soulslike. Φυσικά μου αρέσει ένα παιχνίδι να έχει κάποιο challenge, αλλά η εξωφρενική δυσκολία περισσότερο με απωθεί παρά με ελκύει. Αν προσθέσουμε πως τα περισσότερα παιχνίδια του Miyazaki έχουν κάπως γεράσει, δεν περίμενα ποτέ πως θα βρεθώ να ανακαλύπτω τον κόσμο τους.

Όλα αλλάζουν όμως με την καταπληκτική δουλειά που έχει κάνει η Bluepoint σε αυτό το remake. Καταπληκτικά γραφικά, καταιγιστική δράση, ένα παιχνίδι απόλαυση. Ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι σε αφήνει ελεύθερο, να εξερευνήσεις τις περιοχές του και να νικήσεις τους δαίμονες με όποιον τρόπο σε βολεύει καλύτερα.

Διαβάστε τις αναλυτικότερες εντυπώσεις μου στο review .

Read More...



PC (Steam)
GregKos

PS4 (PSN)


Xbox (LIVE)

Read More...

Τα nicknames πολλά, το ID όμως πάντα ίδιο:
steamcommunity.com/id/gregkos

Read More...

Notification