Γιώργος Τζίτζιφας

Γιώργος Τζίτζιφας (Lithras)
Experience: 6877 (1295 points to next level)

 
600
Panagiotis Kerefidis and 31 others have joined the group Cyberpunk 2077 3 weeks ago
Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'Medal of Honor: Allied Assault' in the forum. 1 month ago

Threadomancy 14 χρόνια μετά!

Επισκέφθηκα το Medal of Honor: Allied Assault 18 χρόνια μετά από την κυκλοφορία του. Δεν μπορώ να πω ότι "γέρασε καλά", αλλά όντως θυμήθηκα τον 16χρονο εαυτό μου όταν έπαιζα τον προπομπό των μοντέρνων "κινηματογραφικών" πολεμικών FPS.

Read More...

1 month ago
Medal of Honor: Allied Assault 1 month ago

Ο “μπαμπάς” των μοντέρνων πολεμικών FPS.

Το 1998 προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το “Saving Private Ryan” σε σκηνοθεσία του Steven Spielberg, το οποίο αποθεώθηκε από τους κριτικούς. Η αγχώδης δράση της έκανε τον θεατή να ταυτιστεί με τους στρατιώτες την ώρα της μάχης και η βιομηχανία του gaming δεν έμεινε ανεπηρέαστη και τα games με θέμα τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο άρχισαν να ξεφυτρώνουν από παντού. Το πρώτο Medal of Honor πρωτοεμφανίστηκε στο PS1 το 1999. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε το 1997 από την DreamWorks Interactive, στελέχη της οποίας είχαν συναντηθεί προηγουμένως με τον Spielberg ο οποίος τους είπε μια ιδέα για ένα FPS με θέμα τον Β’ ΠΠ. Στρατιωτικός σύμβουλος του Medal of Honor ήταν ο Dale Dye, ο οποίος είχε επίσης δουλέψει με τον Spielberg στο Saving Private Ryan.

Όντως, το πρώτο Medal of Honor έλαβε πολύ υψηλές βαθμολογίες στα reviews και η “τρέλα” των games παρεμφερούς θεματολογίας κατέκλυσε την αγορά των FPS για την επόμενη περίπου πενταετία περίπου. Αρχές του 2002 κυκλοφόρησε το Medal of Honor: Allied Assault, το οποίο ανέπτυξε η 2015 Inc (της οποίας στελέχη αποχώρησαν την ίδια χρονιά και ίδρυσαν την Infinity Ward, κυκλοφορώντας το Call of Duty έναν χρόνο αργότερα), ενώ το ίδιο φθινόπωρο κυκλοφόρησε και το Battlefield 1942. To Medal of Honor: Allied Assault απέσπασε κι εκείνο με την σειρά του θετικότατες κριτικές και ακολουθήθηκε από δύο expansions και αρκετά sequels πριν αρχίσει η μόδα του B’ ΠΠ να αρχίσει να κουράζει, να ατονεί και τα games να στρέφονται σε άλλες ιστορικές περιόδους (συγκεκριμένα τα Call of Duty: Modern Warfare και Battlefield 2 συνέβαλλαν σημαντικά στην μετάβαση, φέρνοντας στο προσκήνιο το trend τον σύγχρονο πόλεμο).

medal of honor allied assault 1  

Από την Β. Αφρική στη Γερμανία
Στο Medal of Honor: Allied Assault αναλαμβάνετε τον ρόλο του υπολοχαγού Mike Powell, ενός ικανότατου καταδρομέα των Rangers του Αμερικανικού στρατού και αργότερα πράκτορα του Office of Strategic Services. Η πορεία σας στον πόλεμο ξεκινά στην Β. Αφρική, ενώ στη συνέχεια θα αναλάβετε μια αποστολή στη Νορβηγία, θα συμμετάσχετε στην απόβαση στη Νορμανδία, θα επιχειρήσετε πίσω από τις εχθρικές γραμμές στην κατεχόμενη Γαλλία, ενώ η τελική σας αποστολή θα εκτελεστεί στην Γερμανία.

Το σενάριο είναι αρκετά γραμμικό (τυπικό για τα games του είδους), αλλά τουλάχιστον υπάρχει μια χρονική συνοχή και η 2015 Inc προσπαθεί να αποδώσει όσα περισσότερα θέατρα του Β’ ΠΠ μπορεί, κάτι το οποίο μόνο θετικό μπορεί να είναι. Επιπλέον, το Medal of Honor: Allied Assault θεωρείται ένα game-σταθμός στην ιστορία του είδους καθώς έθεσε την βάση για τα FPS με “κινηματογραφικό” χαρακτήρα, την οποία “συνταγή” τελειοποίησε στη συνέχεια η Infinity Ward με την σειρά Call of Duty. Σχεδόν σε κάθε αποστολή θα υπάρξουν στιγμές στις οποίες η αδρεναλίνη ανεβαίνει, όπως σε καταδιώξεις, σε στιγμές που θα πρέπει να τρέξετε πριν εκραγούν εκρηκτικά, ή ενώ βρέχει σφαίρες στην ακτή της Νορμανδίας.

http://www.youtube.com/watch?v=jo8yZA0yvWQ

Κινηματογραφική δράση
Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα games του είδους, η γκάμα οπλισμού είναι σχετικά περιορισμένη. Μπορείτε να έχετε πάνω σας μέχρι 5 όπλα διαφορετικού τύπου (Handgun, Rifle, SMG, Machinegun και Heavy) και χειροβομβίδες, αλλά θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι είναι σπάνια θα έχετε όπλο από κάθε τύπο και δεδομένου ότι τα πυρομαχικά τελειώνουν εύκολα, χρειάζεται σύνεση στις βολές σας. Ούτως ή άλλως, τα κυρίως όπλα που θα χρησιμοποιείτε (Thompson, M1 Garand και Springfield) είναι αρκετά καλά για τον ρόλο τους και δεν θα σας νοιάζει να τα αντικαταστήσετε ή να βρείτε κάτι επιπλέον.

Η κίνηση είναι η τυπική ενός FPS, πλην της δυνατότητας του να ξαπλώσετε (κάτι το οποίο μπορούν να κάνουν οι εχθροί). Τα όπλα έχουν μικρό κλότσημα, κάνοντας την σκόπευση εύκολη (ειδικά τα πολυβόλα σε οχήματα με μικρές ριπές είναι απόλαυση) και η ρίψη χειροβομβίδων χρειάζεται λίγη εξάσκηση, αλλά μόλις την μάθετε θα είναι παιχνιδάκι.

 

medal of honor allied assault 2

Το ΑΙ των εχθρών σας ίσως βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα απ’ όσο θα έπρεπε, καθώς μόλις σας αντιληφθούν, για πλάκα σας γαζώνουν πριν καταλάβετε από πού σας ήρθε. Κατά τα’ άλλα, οι αντιδράσεις τους είναι φυσιολογικές καθώς θα καλυφθούν και θα κινηθούν προκειμένου να αποφύγουν τα πυρά σας. Οι NPC σύμμαχοί σας άλλες φορές θα ορμήξουν σε κάποια προσχεδιασμένη σκηνή ξεκινώντας μια μάχη είτε είστε έτοιμοι είτε όχι και άλλες φορές θα μένουν πίσω σαν “κότες” περιμένοντας να κάνετε κάτι συγκεκριμένο προκειμένου να σας ακολουθήσουν.

Ζήστε μια πολεμική ταινία μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή.

Το στοιχείο το οποίο είναι για άλλους θετικό και για άλλους αρνητικό (αλλά αδιαμφισβήτητα επηρέασε το είδος), είναι οι προπαρασκευασμένες (scripted) σκηνές. Ουκ ολίγα συμβάντα έχουν σχεδιαστεί από πριν και δεν μπορείτε να τα επηρεάσετε. Αν ένας NPC είναι προσχεδιασμένο να πεθάνει, δεν μπορείτε να το εμποδίσετε. Αντίστοιχα, NPCs οι οποίοι έχουν “μέλλον”, είναι αλεξίσφαιροι. Η πληθώρα τέτοιων συμβάντων δεν είναι τόσο εμφανής την πρώτη φορά που θα παίξετε το campaign, αλλά από την δεύτερη επίσκεψη και ύστερα γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη και σίγουρα επηρεάζει το κατά πόσο αξίζει να το παίξετε ξανά και ξανά.

medal of honor allied assault 3

Ποικιλία στο αλληλοσκότωμα
Το Medal of Honor: Allied Assault διαθέτει τέσσερα Multiplayer modes για μέχρι 45 παίκτες και στην αρχή κάθε match διαλέγετε αν θέλετε να είστε με τους Συμμάχους ή τον Άξονα. Τα modes είναι: Κλασικό Deathmatch, Team Deathmatch, Round Based (Deathmatch, αλλά μετρώντας γύρους αντί για score) και Objective, στο οποίο νικά ο παίκτης που θα κερδίσει περισσότερους γύρους εκπληρώνοντας αποστολές. Αξιοσημείωτο είναι ότι fans του παιχνιδιού έχουν δημιουργήσει δικά τους modes, όπως τα Freeze Tag, Capture the Flag, Basebuilder και Countdown.

Ιστορική ακρίβεια και ρεαλισμός
Οι στολές, τα όπλα και τα οχήματα είναι σχεδιασμένα με στόχο τον ρεαλισμό και την ιστορική ακρίβεια. Μιλώντας για τις αρχές της δεκαετίας του 2000, οπτικά το τo Medal of Honor: Allied Assault ήταν εντυπωσιακό με αρκετή λεπτομέρεια για την εποχή στα μοντέλα, ρεαλιστικά εφέ και ομαλότατη ροή στα animations. Αν και το id Tech 3 engine (το ίδιο με το Quake III Arena), προσέφερε όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, το framerate παρουσίαζε διακυμάνσεις, πράγμα κατανοητό αν ληφθεί υπόψη το ότι το engine ήταν φτιαγμένο για κτίρια και κλειστούς χώρους και όχι για πεδιάδες και ανοικτές ακτές. Ωστόσο, φαίνεται πως η 2015 Inc το είχε αυτό κατά νου, χρησιμοποιώντας sprites για κάποια δευτερεύοντα μοντέλα (πχ μερικά φυτά) προκειμένου να βοηθήσει την κατάσταση.

http://www.youtube.com/watch?v=lA4RAwqekOI

Φυσικά, ένα μοντέρνο σύστημα δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα, αλλά έπρεπε να αναφερθεί για χάρη της ιστορίας. Μιλώντας για τη μοντέρνα εποχή, δεν θα μπορούσε κανείς να πει ότι το Medal of Honor: Allied Assault “γέρασε καλά”. Στο μάτι κάποιου νεαρού gamer (ή κάποιου γηραιότερου που δεν παίζει παλαιότερα games σε μεταγενέστερες περιόδους) τα μοντέλα θα φανούν πολυγωνικά με πολλές επίπεδες επιφάνειες και λίγη λεπτομέρεια, τα εφέ θα φανούν φτωχά, ενώ η παντελής έλλειψη αίματος ενόχλησε αρκετούς gamers ακόμα και στην εποχή κυκλοφορίας του, καθώς λόγω αυτού “έχανε” από την ρεαλιστική αίσθηση που ήθελαν οι developers να επιτύχουν. Για την εποχή του ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, ήταν οπτικά εντυπωσιακό.

Το στρες της μάχης στα αυτιά σας
Η μουσική επένδυση θυμίζει το soundtrack κάποιας παλιάς πολεμικής ταινίας. Αν και δεν είναι δυναμική, προσθέτει στην όλη ατμόσφαιρα. Τα ηχητικά εφέ είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Οι βολές των όπλων, οι εξοστρακισμοί των βολίδων, οι εκρήξεις και τα βήματά σας είναι σχεδόν άρτια αποδοσμένα και συμβάλλουν κατά πολύ στην αίσθηση του πεδίου της μάχης, βοηθώντας σας να “μπείτε στον ρόλο” του Powell. Όσον αφορά το voice acting, εκτελεστικά δεν πρόκειται για κάτι κακό, αλλά ούτε και εντυπωσιακό. Είναι ωστόσο αξιοσημείωτο ότι οι Γερμανοί στρατιώτες μιλούν αποκλειστικά γερμανικά.

medal of honor allied assault 4

Περασμένα μεγαλεία
Αν και ο χρόνος δεν του ήταν ευγενικός, το Medal of Honor: Allied Assault άσκησε τεράστια επιρροή και στην διαμόρφωση της κινηματογραφικής αίσθησης των video games, αλλά και στο gameplay των μοντέρνων FPS καθώς μέλη της ομάδας ανάπτυξής του ίδρυσαν την Infinity Ward. Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα συγκινήσει τους νεότερους, αλλά προτείνεται για όσους θέλουν να κάνουν μια ιστορική αναδρομή σε ένα game-ορόσημο του είδους. Όσοι το ξαναπαίξετε, θα παρατηρήσετε τα “σημάδια του γήρατος”, αλλά αν έχει περάσει πολύς καιρός από την πρώτη φορά, κάποια κομμάτια της ιστορίας θα είναι όμορφο να τα ξαναζήσετε.

Θετικά:
- Κινηματογραφική δράση
- Σχεδόν άψογα ηχητικά εφέ
- Ιστορικά ακριβής απεικόνιση στολών, όπλων και οχημάτων
- Υψηλού επιπέδου για την εποχή γραφικά
- Η γκάμα των αποστολών καλύπτει διάφορες φάσεις του Β’ ΠΠ

Αρνητικά:
- Οι προσχεδιασμένες σκηνές μειώνουν την εμπειρία σε μετέπειτα playthroughs
- Το ΑΙ των εχθρών παραείναι υψηλό σε κάποιες καταστάσεις

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.5

Ένα κομβικό σημείο της ιστορίας του είδους που άλλαξε τα πολεμικά games για πάντα.
Γιώργος Τζίτζιφας

To Valorant της Riot Games είναι κομμένο και ραμμένο για eSports. Είναι ελαφρύ όσον αφορά τις απαιτήσεις του και θα τρέξει ακόμα και σε PC-“τοστιέρες” και η απόδοσή του είναι αδιαμφισβήτητα υψηλή σε μεγάλη γκάμα από gaming rigs. Ωστόσο, έχει προσελκύσει μερικούς από τους πιο τοξικούς παίκτες που υπάρχουν στην gaming κοινότητα και δεν προσφέρει κάποια πραγματική καινοτομία ως video game.

Οι φανατικοί των eSports σίγουρα θα το ευχαριστηθούν, όσοι όμως απλά θέλετε να ψυχαγωγηθείτε, μπείτε με φίλους και κλείστε το chat, ή επιλέξτε κάποιο άλλο game. Περισσότερα θα διαβάσετε στο review μου .

Read More...

2 months ago
Valorant 2 months ago

Ακρίβεια και τακτική σε γρήγορους ρυθμούς.

Το Valorant της Riot games είναι το δεύτερο game που κυκλοφορεί η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης (μετά από το Legends of Runeterra) το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στον τύπο gameplay του League of Legends. Συνδυάζοντας χαρακτηριστικά από τα Counter-Strike: Global Offensive, Rainbow Six Siege και Overwatch, το νέο αυτό ανταγωνιστικό FPS αποσκοπεί στο να κατακτήσει τον θρόνο των eSports του είδους.

Ένα εναλλακτικό μέλλον
Η υπόθεση διαδραματίζεται στη Γη, όπου στο κοντινό μέλλον συμβαίνει ένα μυστηριώδες γεγονός γνωστό ως “First Light”, το οποίο είχε ως συνέπεια αλλαγές στην ζωή, την τεχνολογία και τον τρόπο λειτουργίας των κυβερνήσεων. Μια από τις παρενέργειες του συμβάντος ήταν και η ανάπτυξη μοναδικών ικανοτήτων από μερικούς ανθρώπους, οι οποίοι έγιναν γνωστοί ως “Radiants”. Μια μυστική οργάνωση έβαλε σε εφαρμογή το “Valorant Protocol”, μαζεύοντας πράκτορες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι είτε είναι Radiants, είτε χρησιμοποιούν τεχνολογία από αυτούς και τους ενέταξε σε ομάδες.

Valorant 1

Προς το παρόν, η υπόθεση δεν βγάζει κάποιο βαθύ νόημα και φαίνεται αρκετά ρηχή. Ωστόσο, η Riot σκοπεύει να αναπτύξει την ιστορία μέσω animated βίντεο μικρού μήκους και comics, τα οποία θα επηρεάζουν το Valorant ως προς την αισθητική του και θα παρέχουν το υπόβαθρο για νέα στοιχεία (όπως πχ χαρακτήρες, maps, αντικείμενα κλπ) και έτσι να εδραιώσει ένα εξελισσόμενο lore.

Κατευθείαν στο ψαχνό
To αρχικό tutorial θα σας μάθει τον βασικό χειρισμό του Valorant και μερικά από τα abilities ενός χαρακτήρα, ωστόσο δεν θα καταφέρει να σας προετοιμάσει κατάλληλα για τα multiplayer matches, οπότε ή θα πρέπει να δείτε/διαβάσετε οδηγούς στο internet, ή θα πρέπει να σας το μάθει κάποιος φίλος σας.

http://www.youtube.com/watch?v=jzZvr6ed8Rc

Το gameplay των matches του Valorant είναι παρόμοιος με εκείνον του Counter-Strike: Δύο ομάδες των πέντε ατόμων συγκρούονται σε ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα maps. Η μια ομάδα προσπαθεί να τοποθετήσει μια βόμβα (Spike) και να επιβιώσει μέχρι εκείνη να εκραγεί (είτε να σκοτώσει όλους τους αμυνόμενους), ενώ η άλλη προσπαθεί είτε να εξολοθρεύσει όλους τους επιτιθέμενους πριν τοποθετήσουν την βόμβα, είτε να την αφοπλίσει αφού τοποθετηθεί. Όποια ομάδα επιτεύξει τον σκοπό της, κερδίζει τον γύρο, ενώ στη μέση των matches, κάθε ομάδα αλλάζει ρόλο (οι επιτιθέμενοι γίνονται αμυνόμενοι και το αντίστροφο).

Στο κύριο mode, σκοπός της ομάδας σας είναι να κερδίσει πρώτη 13 γύρους. Ένας από τους επιτιθέμενους έχει την βόμβα (την οποία μπορεί να την σηκώσει άλλος αν σκοτωθεί ή την ρίξει αυτός που την κουβαλά) και στην αρχή κάθε γύρου έχετε λίγο χρόνο για να αγοράσετε όπλα, armor και εξοπλισμό με χρήματα τα οποία μαζεύετε ανάλογα με την απόδοσή σας σε κάθε γύρο.

Valorant 2

Η εκτιμώμενη διάρκεια ενός match είναι στα 30 με 40 λεπτά και η τόσο μεγάλη διάρκεια των matches για ένα τόσο “γρήγορο” τύπο gameplay ίσως να φανεί κουραστικό για μερικούς, ειδικά αν δεν παίζετε με φίλους. Το να βγείτε από ένα match σε εξέλιξη επιφέρει τιμωρία με αναμονή, οπότε αν παίζετε με συμπαίκτες τους οποίους δεν περνάτε καλά, είστε υποχρεωμένοι να τους υπομείνετε μέχρι την λήξη. Ίσως αν το όριο των γύρων που θα πρέπει να κερδίσετε ήταν 8 με 10 να ήταν πιο ισορροπημένη η αίσθηση ταχύρρυθμου gameplay και διάρκειας του match, ενώ μια ψηφοφορία για παράδοση (surrender) σε περιπτώσεις μεγάλης διαφοράς στο score ίσως επίσης να βόλευε.

Κομμένο και ραμμένο για τουρνουά, χωρίς αχρείαστα “βάρη”.

To δεύτερο διαθέσιμο mode είναι το Spike Rush, το οποίο προσφέρει μια αρκετά πιο γρήγορη εμπειρία μεν, αλλά αρκετά διαφοροποιημένη ώστε να μην θεωρείται “σύντομη εκδοχή του κυρίως mode”. Η πρώτη διαφορά είναι στην διάρκεια των matches, η οποία κυμαίνεται στα 8 με 10 λεπτά, καθώς για την νίκη στο ματς χρειάζεται να κερδίσετε μόνο τέσσερις γύρους. Ωστόσο, δεν έχετε την δυνατότητα να αγοράσετε εξοπλισμό και οι ομάδες ξεκινούν κάθε γύρο με το ίδιο, τυχαία επιλεγμένο όπλο, κάτι το οποίο σας αναγκάζει να παίξετε με όπλα που ίσως δεν σας βολεύουν. Επιπλέον, όλοι οι επιτιθέμενοι φέρουν Spikes, κάτι το οποίο μειώνει την ανάγκη τακτικού σχεδιασμού, φέρνοντάς το πιο κοντά σε deathmatch, ενώ επίσης στα maps υπάρχουν power-ups τα οποία προσφέρουν διάφορα buffs όπως παραπάνω damage, φόρτιση των ultimate abilities κλπ.

Valorant 3

Αρχικά έχετε διαθέσιμους πέντε χαρακτήρες (Agents), ενώ στην πορεία μπορείτε να ξεκλειδώσετε άλλους έξι είτε παίζοντας, είτε αγοράζοντάς τους, ανεβάζοντας τον τελικό αριθμό σε 11. Οι Agents χωρίζονται σε κατηγορίες, ανάλογα με τον ιδανικό ρόλο του καθενός σε μια ομάδα. Οι Duelists έχουν κυρίως επιθετικά abilities και πρέπει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή. Οι Initiators έχουν δυνατότητες συλλογής πληροφοριών και βοηθούν στην τακτική της ομάδας. Οι Controllers μπορούν να επηρεάσουν την ορατότητα (πχ με καπνό) και παρέχουν υποστήριξη και τέλος, οι Sentinels ειδικεύονται στην άμυνα από τα μετόπισθεν.

To Valorant διαθέτει 18 διαφορετικά όπλα τα οποία χωρίζονται σε 7 κατηγορίες (Melee, Sidearm, Shotgun, SMG, Rifle, Sniper και Heavy). Το που θα πετύχετε τον αντίπαλο έχει μεγάλη σημασία, καθώς με ελάχιστες βολές μπορείτε να πεθάνετε. Να έχετε υπόψη ότι το κεφάλι δέχεται μεγαλύτερη ζημιά από τον θώρακα (ο οποίος δέχεται αντίστοιχα μεγαλύτερη ζημιά από τα πόδια), ενώ το κάθε όπλο έχει τις δικές του “ιδιοτροπίες” στον χειρισμό (πχ κλότσημα, διατρητικότητα τοίχων κλπ) και χρειάζεται συνήθεια, όμως όλα έχουν την χρησιμότητά τους. Ωστόσο, δύο από αυτά (Phantom και Vandal) ξεχωρίζουν ως “ιδανικά” για τις περισσότερες καταστάσεις μάχης. Ο υπόλοιπος χειρισμός είναι απλός και ανταποκρίσιμος. Έχετε την κλασική γκάμα κίνησης, με την δυνατότητα του να περπατήσετε σκυφτοί ή όρθιοι με μειωμένη ταχύτητα ώστε να κινηθείτε αθόρυβα και να μην γίνετε αντιληπτοί.

Valorant 4

Προφανώς οι μικροσυναλλαγές είναι παρούσες και στο Valorant (όντας δωρεάν game της Riot), οι οποίες περιορίζονται σε Operators και skins για όπλα. Περιέργως, δεν υπάρχουν skins για τους χαρακτήρες προς αγορά και η Riot δεν έχει πλάνα για κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι στο κοντινό μέλλον. Αν και θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι τιμές είναι κάπως τσιμπημένες, τουλάχιστον το Valorant δεν θα σας πρήξει για να κάνετε αγορές.

Κάτι το οποίο δεν απουσιάζει από το Valorant είναι η τοξικότητα, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε ανταγωνιστικού game, πόσο μάλιστα όταν στοχεύει στο κοινό ήδη τοξικών communities. Ουκ ολίγες φορές θα βρεθείτε στο ίδιο παιχνίδι με συμπαίκτες των οποίων η ζωή φαίνεται πως εξαρτάται από μια νίκη σε ένα video game. Το teabagging πάει σύννεφο, ο ένας φωνάζει στον άλλον στο voice chat σε γνωστές και άγνωστες γλώσσες και γενικά “είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα” (όπως λέει ο Ντίνος Ηλιόπουλος). Αν θέλετε να παίξετε για να ψυχαγωγηθείτε και να περάσετε ευχάριστα την ώρα σας, μπείτε να παίξετε με φίλους ή κλείστε το chat και το voice, αφήστε όποιον “tiltάρει” να μιλά στον τοίχο και φυσικά να μην ξεχνάτε να κάνετε report τις τοξικές συμπεριφορές (αν και η Riot δεν δείχνει να πολυνοιάζεται.

Valorant 5

Απλά, λιτά, λειτουργικά
Η Riot Games θέλει όλα της τα games να παίζονται σε ανταγωνιστικό περιβάλλον, οπότε η απόδοση είναι σημαντικότερη για εκείνη από την αισθητική. Έτσι, τα μοντέλα του Valorant θα μπορούσαν να ανήκουν σε κάποιο game της προηγούμενης δεκαετίας, καθώς αν και ο σχεδιασμός και τα χρώματά τους είναι όμορφα, δεν θα έλεγε κανείς ότι είναι λεπτομερή και αντίστοιχα τα εφέ δεν εντυπωσιάζουν. Επιπλέον, τα maps δεν έχουν κάτι το εντυπωσιακό οπτικά, βγάζουν μια αίσθηση “γενικότητας” χωρίς να είναι αξιομνημόνευτα τα τοπία τους. Ωστόσο, τα “ελαφριά” γραφικά μεταφράζονται σε ομαλότατα animations χωρίς μεγάλα σκαμπανεβάσματα σε framerate ακόμα και σε σχετικά “αδύναμα” PC.

Έμφαση στη λεπτομέρεια
Στα ανταγωνιστικά FPS παίζει τεράστιο ρόλο η αίσθηση της κατεύθυνσης και της απόστασης όσων ακούτε και σε αυτόν τον τομέα, η Riot έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, καθώς δεν θα δυσκολευτείτε να καταλάβετε από που πηγάζουν τα διάφορα εφέ και οι ομιλίες που ακούτε. Τα εφέ καθαυτά είναι αρκετά ρεαλιστικά και δυναμικά, αν και ο ήχος των βημάτων είναι υπερβολικά δυνατά, κάτι το οποίο είναι μεν καλό όσον αφορά το competitive κομμάτι, αλλά δεν αναιρεί το γεγονός ότι και εκτός ισορροπίας στην μίξη με τους υπόλοιπους ήχους.

Valorant 6

Η μουσική επένδυση του Valorant είναι καλή από πλευράς παραγωγής, αλλά δεν εντυπωσιάζει όσον αφορά τις συνθέσεις της. Όσον αφορά το δε voice acting, οι χαρακτήρες οι οποίοι δεν είναι από αγγλόφωνες χώρες έχουν μια σχεδόν ίδια σπαστή προφορά. Τα λόγια που λένε γίνονται κουραστικά μετά από τις πολλές επαναλήψεις και οι ατάκες είναι αρκετά “cheesy”, αλλά σε ορισμένες στιγμές (πχ όταν κάνετε Ultimate Ability) το voice acting είναι πορωτικό.

Για τους φανατικούς των competitive games
Εν κατακλείδι, το Valorant είναι ένα game σχεδιασμένο από την αρχή ως το τέλος ως eSport, αλλά δεν χαρακτιρίζεται από κάποια σημαντική καινοτομία. Όσοι αναζητάτε ένα ανταγωνιστικό game στα πρότυπα των Counter-Strike και σας αρέσει το λιώσιμο με σκοπό τη νίκη, τότε θα σας ικανοποιήσει πλήρως. Αν όμως σας ενδιαφέρει κάποιο Online Shooter με στόχο την ψυχαγωγία, καλύτερα να κοιτάξετε αλλού.

Θετικά:
- Ποικιλία σε χαρακτήρες με διαφορετικά στιλ gameplay
- Ακριβής αίσθηση κατεύθυνσης και απόστασης στον ήχο
- Διατίθεται δωρεάν
- “Ελαφρύ” στις απαιτήσεις
- Ομαλότατος τεχνικός τομέας

Αρνητικά:
- Ίσως το τοξικότερο player base αυτή τη στιγμή
- Λίγα modes
- Ελλιπές tutorial/καθοδήγηση στους νέους παίκτες
- Ξεπερασμένα γραφικά

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.7

Καθόλου φιλικό προς τον νέο παίκτη, ωστόσο προτείνεται σε όσους σκοπεύουν να το “λιώσουν”.

Γιώργος Τζίτζιφας

Γιώργος Τζίτζιφας created a new topic ' Παίζουμε Valorant' in the forum. 2 months ago

Παίζουμε Valorant.

Γράψτε παρακάτω το Riot ID σας.

USERNAME / REGION

Lithrass / EUNE

Read More...

Γιώργος Τζίτζιφας created a new topic ' Παίζουμε Legends of Runeterra' in the forum. 2 months ago

Παίζουμε Legends of Runeterra.

Γράψτε παρακάτω το Riot ID σας.

USERNAME / REGION

Lithrass / EUNE

Read More...

Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'Call of Duty: Modern Warfare 2' in the forum. 3 months ago

Από τεχνικής άποψης, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στο remaster του campaign του Call of Duty: Modern Warfare 2 πέρα από 1-2 πραγματάκια τα οποία μαρτυρούν την ηλικία του (όπως πχ τα εφέ φωτιάς και ο φωτισμός). Επιπλέον, ικανοποίησε το αίσθημα νοσταλγίας μου για το αρχικό MW διατηρώντας την ίδια ατμόσφαιρα.

Δυστυχώς όμως, 20 ευρώ για ένα τετράωρο campaign και τίποτε άλλο (πέρα από μερικά bonuses στο Warzone) δεν είναι κάτι στο οποίο θα επένδυαν όλοι. Διαβάστε περισσότερα στο review μου .

Read More...

3 months ago
Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered 3 months ago

Η "κινηματογραφική" FPS περιπέτεια επιστρέφει ανανεωμένη.

Η κυκλοφορία του reboot της σειράς Call of Duty: Modern Warfare και η μετέπειτα εμφάνιση του Warzone φαίνεται πως έδωσαν μια νέα ώθηση στο franchise. Έτσι, η κυκλοφορία μιας ανανεωμένης έκδοσης του -αγαπημένου για πολλούς- campaign του Modern Warfare 2 από την καναδική εταιρεία ανάπτυξης (και θυγατρική της Activision) Beenox φαίνεται να εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ευκαιρία αυτή ώστε να ξυπνήσει αισθήματα νοσταλγίας από τους παλαιότερους παίκτες, δίνοντας παράλληλα και στους νεότερους fans το ερέθισμα για να ζήσουν μια από τις πιο “κινηματογραφικές” περιπέτειες της σειράς.

Στα πρόθυρα του Γ' Παγκοσμίου Πολέμου
To 2016, πέντε χρόνια μετά από το πρώτο Modern Warfare, εθνικιστές έχουν αναλάβει τον έλεγχο της Ρωσίας και ο Vladimir Makarov (πρωτοπαλίκαρο του “κακού” του προηγούμενου μέρους) ξεκινά μια σειρά τρομοκρατικών ενεργειών κατά της Ευρώπης, οδηγώντας Ηνωμένες Πολιτείες και Ρωσία σε πόλεμο. Η Αμερική ανταποκρίνεται συστήνοντας το Task Force 141, μια επίλεκτη πολυεθνική ομάδα ειδικών επιχειρήσεων υπό την διοίκηση του στρατηγού Shepherd.

cod mw2 remastered 1

Προκειμένου να κατανοήσετε πλήρως το σενάριο θα πρέπει να έχετε παίξει και το πρώτο Modern Warfare, αλλά και μια ανάγνωση της περίληψης της υπόθεσής στο internet θα βοηθήσει στο να καταλάβετε κάποια σημεία της πλοκής. Αν δεν το κάνετε, θα έχετε μεν κάποια κενά, αλλά μην ανησυχείτε, καθώς υπάρχει συνοχή στην πλειοψηφία της εξέλιξης της ιστορίας.

Κατά την διάρκεια του campaign θα αναλάβετε τον ρόλο διαφορετικών στρατιωτών (μεταξύ άλλων και του λοχαγού John “Soap” MacTavish από το πρώτο Modern Warfare) σε διαφορετικά παράλληλα μέτωπα, βλέποντας την εξέλιξη της ιστορίας και τις επιπτώσεις που έχουν τα διάφορα γεγονότα σε διαφορετικές περιοχές. Το σενάριο δεν διακρίνεται για το βάθος του, αλλά περιέχει ανατροπές και ωραία ροή σαν να ήταν μια καλοστημένη μοντέρνα πολεμική ταινία. Ωστόσο, όπως σε όλα τα Modern Warfare, η διάρκεια του campaign είναι μικρή  (γύρω στο τετράωρο), οπότε σίγουρα θα σας αφήσει διψασμένους για επιπλέον περιεχόμενο. Στο remaster υπάρχει και η δυνατότητα να παρακάμψετε μια αποστολή που περιλαμβάνει συμμετοχή σε τρομοκρατική ενέργεια, σε περίπτωση που νιώθετε άβολα με κάτι τέτοιο.

http://www.youtube.com/watch?v=NAce5IEz7xU

Δράση βγαλμένη από το Hollywood
Αν και οι περισσότεροι είστε μάλλον ήδη εξοικειωμένοι με τα FPS και την σειρά Call of Duty, το Modern Warfare 2 έχει ένα μικρό εκπαιδευτικό tutorial στην αρχή το οποίο διαδραματίζεται σε ένα αμερικανικό στρατόπεδο στο Αφγανιστάν και αφορά την σκόπευση και την ρίψη χειροβομβίδων, ενώ λίγο αργότερα περνάτε και από έναν στίβο μάχης όπου εξοικειώνεστε με τις μάχες σε κατοικημένες περιοχές και στην προτεραιότητα στόχων.

Αν και μικρές σε διάρκεια, οι αποστολές διαφέρουν αρκετά όσον αφορά το gameplay της κάθε μίας. Αλλού θα χρειαστεί να είστε αόρατοι και αθόρυβοι, αλλού θα πρέπει να πολεμάτε δίχως αύριο, ενώ κάποιες αποστολές έχουν κάποια αποκλειστικά στοιχεία όπως το snowmobile, αξίνες ορειβασίας. Αυτά, σε συνδυασμό με τα διάφορα περιβάλλοντα (παγωμένες βουνοκορφές, Σοβιετικό Gulag, Αμερικανικά προάστια, φτωχογειτονιές της Βραζιλίας και άλλα πολλά) σίγουρα δεν θα σας κάνουν να βαρεθείτε από την επανάληψη, μιας και σπάνια θα κάνετε κάτι ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που το κάνατε σε κάποια προηγούμενη αποστολή. Τα objectives σας είναι ξεκάθαρα και είναι πάντα σαφές το τι πρέπει να κάνετε, ενώ οι ανώτεροί σας φροντίζουν να σας υπενθυμίζουν κάθε λίγο τον σκοπό σας σε περίπτωση που δεν το ακούσατε ή ξεχαστήκατε.

cod mw2 remastered 2

Ο χειρισμός της κίνησης του χαρακτήρα σας είναι ομαλότατος. Όσον αφορά όμως τα όπλα, σε σχέση με πιο μοντέρνα games θα παρατηρήσετε ότι όλα τα όπλα έχουν ελάχιστο “κλώτσημα” και είναι σχεδόν εντελώς ευθύβολα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει μεγάλη ποικιλία στη συμπεριφορά τους πέρα από το damage που κάνουν, το rate of fire και το τι σκοπευτικά έχουν πάνω.

Οι παλιοί θα νοσταλγήσετε και οι νέοι θα απορροφηθείτε από την καταιγιστική του δράση.

Τα όπλα καθεαυτά ωστόσο είναι πολυάριθμα (43 στο σύνολο, συμπεριλαμβάνοντας το μαχαίρι και το riot shield), ενώ επίσης διαθέτετε και εκρηκτικές χειροβομβίδες, νάρκες, χειροβομβίδες καπνού και κρότου/λάμψης και βομβιδοβόλο. Σε μερικές αποστολές ελέγχετε και ένα Predator drone με το οποίο εξαπολύετε κατευθυνόμενους πυραύλους, κάτι το οποίο είναι απολαυστικότατο.

cod mw2 remastered 3

Το ΑΙ δεν είναι καθόλου κακό. Οι εχθροί σας βρίσκουν σημεία κάλυψης αν δεχθούν πυρά, ενώ αν εσείς ταμπουρωθείτε σε κάποιο σημείο για πολύ, να είστε έτοιμοι να δεχτείτε χειροβομβίδες, ενώ αν ορμήξετε στα τυφλά, θα δεχτείτε μάλλον κάποια κοντακιά στα μούτρα, αν δεν γίνετε πρώτα σουρωτήρι από τις σφαίρες. Οι melee επιθέσεις, οι εκρήξεις και οι βολές στο κεφάλι δεν συγχωρούν, οπότε θα πρέπει να είστε προσεκτικοί (ή σε ορισμένες περιπτώσεις, τυχεροί). Πάντως μην περιμένετε να δεχθείτε εχθρική έφοδο συχνά, σε αυτόν τον τομέα το ΑΙ είναι αρκετά συντηρητικό.

Όπως το θυμάστε, αλλά ομορφότερο
Πολλές φορές, όταν θυμόμαστε ένα video game που παίξαμε παλιά, στο νου μας έχουμε μια πιο “εξιδανικευμένη” μορφή των γραφικών του σε σχέση με το πώς όντως ήταν. Αν έχετε πολλά χρόνια να παίξετε ή να δείτε videos/screenshots από το Modern Warfare 2, η εμπειρία του remaster θα σας φανεί απόλυτα “φυσική” και πέρα από τα προφανώς πιο λεπτομερή μοντέλα, ίσως να χρειαστεί να ανατρέξετε στην αρχική έκδοση προκειμένου να εντοπίσετε διαφορές, ενώ θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ένα game το οποίο μόλις κυκλοφόρησε.

http://www.youtube.com/watch?v=65g0jgcwFYU

Όπως προαναφέρθηκε, τα μοντέλα είναι ανανεωμένα, λεπτομερή και ανταποκρίνονται στα σημερινά standards, ενώ οι κινήσεις διεξάγονται ομαλότατα και δεν παρατηρήθηκαν σκαμπανεβάσματα στα framerates. Τα πρόσωπα των χαρακτήρων έχουν πολύ καλή εκφραστικότητα, αν και τα animations ομιλίας δεν είναι και κορυφαία. Τα τοπία είναι όμορφα και ατμοσφαιρικά, αναπαράγοντας πλήρως την αίσθηση της αρχικής έκδοσης, ενώ τα εφέ βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα πλην κάποιων που μαρτυρούν την ηλικία του παιχνιδιού, όπως αυτών των εκρήξεων, της φωτιάς και του φωτισμού σε κάποια σημεία.

Πολεμική ατμόσφαιρα
Όταν κυκλοφόρησε το 2009, το Modern Warfare 2 απέσπασε πολύ θετικά σχόλια για τον ηχητικό του τομέα. Μπορεί να πει κανείς με ασφάλεια ότι “γέρασε καλά” σε αυτό το κομμάτι, καθώς ο ήχος παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα 11 χρόνια αργότερα και η ηχητική αίσθηση που δίνει είναι αυτή του να βρίσκεστε μέσα σε μια κινηματογραφική ταινία.

cod mw2 remastered 4

Η μουσική επένδυση συμβάλλει στην αίσθηση ότι πρωταγωνιστείτε σε μια πολεμική ταινία, ενώ τα εφέ είναι ρεαλιστικά και έντονα, ειδικά εκείνα των εκρήξεων και των αεροσκαφών, αν και ακόμα εκείνη την εποχή δεν είχε τελειοποιηθεί ο ήχος των βολίδων που χτυπούν διαφορετικές επιφάνειες. Ο χρόνος πάντως δεν επηρεάζει την ποιότητα του voice acting στο οποίο περιλαμβάνονται γνωστοί ηθοποιοί όπως οι οι Billy Murray, Keith David, Lance Henriksen και Craig Fairbass.

Αμφιλεγόμενη επένδυση
Η ανανέωση του campaign του Modern Warfare 2 είναι μια όμορφη κίνηση η οποία θα προκαλέσει ευχάριστα συναισθήματα σε όσους το παίξατε το 2009, ενώ οι νεότεροι από εσάς έχετε την ευκαιρία να παίξετε ένα από τα καλύτερα campaigns του franchise. Ωστόσο, δεν θα σας προσφέρει κάτι άλλο πέρα από μερικές ώρες διασκέδασης μιας και δεν είναι μέρος κάποιου ολοκληρωμένου game με multiplayer modes κλπ, οπότε το αν αξίζει τα 20 ευρώ εξαρτάται 100% από εσάς.

Θετικά:
- Ποικιλία gameplay μεταξύ των αποστολών
- Ποιοτικό voice acting
- Λεπτομερή μοντέλα

Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια
- Έλλειψη άλλων modes
- Κάποια απαρχαιωμένα οπτικά εφέ

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8.5
Σενάριο: 7 
Gameplay: 7
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.2

Ένα "must" για τους νοσταλγούς και για τους fans των νέων Modern Warfare που τους ενδιαφέρει η υπόθεση.

Γιώργος Τζίτζιφας

Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'League of Legends: Runeterra' in the forum. 3 months ago

Για να είμαι ειλικρινής αντιπαθώ το LoL, την πλειοψηφία των Champions του την βρίσκω cringy και το community του είναι ένα από τα πιο τοξικά παγκοσμίως. Ωστόσο, δεν μπορώ ακόμα κι εγώ να μην αναγνωρίσω την δουλειά που έχει γίνει στο Legends of Runeterra. Οι βετεράνοι των card games θα εγκλιματιστείτε γρήγορα, αλλά παράλληλα θα παρατηρήσετε το ότι το LoR διαθέτει τα δικά του χαρακτηριστικά γνωρίσματα που το ξεχωρίζουν, όπως η δομή των γύρων και το spell mana.

Ένα ακόμα τεράστιο "plus" είναι ότι το παιχνίδι παρέχει πλουσιοπάροχα ανταμοιβές, το crafting είναι απλό και εύκολο και δεν έχει booster packs, βοηθώντας έτσι να παίρνετε κατευθείαν τις κάρτες που σας ενδιαφέρουν και να χτίσετε τα decks Που θέλετε γρήγορα. Περισσότερες λεπτομέρειες θα βρείτε στο review μου .

Read More...

Notification